אירועי דיומא – 24.04.2019

היום חצאי גמר הגביע האיטלקי והגרמני בכדורגל ומירוץ פלש וואלון. נוסף על כך, תתקיים אליפות ישראל ב-10,000 מטר ויימשכו טורנירי הטניס בברצלונה ובבודפשט.

כדורגל

פרמייר ליג – מחזור 34 / רועי ויינברג

22:00-מנצ'סטר יונייטד-מנצ'סטר סיטי, ספורט 1: משחק מעניין וחשוב עבור 2 הקבוצות. סיטי, למרות ההדחה מהאלופות, בכושר נהדר וברצף ניצחונות מרשים. זה משהו שאי אפשר להגיד על יונייטד שמפסידה בממוצע שניים משלוש משחקים מאז רצף הניצחונות שנוצר אחרי מינויו של אולה גונאה סולשיאר.

המצ'-אפ המרכזי הערב הוא בין פרננדיניו לקישור של יונייטד, בפרט מאטיץ'. קווין דה בריינה בחוץ ולכן פרננדיניו מרכז הקישור של האלופה היוצאת (והנכנסת). טוטנהאם סגרה אותו בהצלחה בסדרת המשחקים בין הקבוצות והקבוצה לא הרשימה כשהוא היה בחוץ, לכן אם יסגרו את הברזילאי יונייטד יכולה להשיג נקודות. כשהיא 3 נקודות מהמקום הרביעי, עם משחק חסר, היא חייבת להשיג.

חצי גמר הגביע האיטלקי/ ניר מועלם:

21:45 מילאן – לאציו, ספורט 4 :  משחק הגומלין הראשון של חצי הגמר יהיה בין מילאן ללאציו אחרי שבמשחק הראשון הן סיימו את ההתמודדות עם 0-0, על פי מה שאני קראתי, תוצאת תיקו גם במשחק הזה, אם שערים או בלי שערים תוביל את המשחק לארכה ואז לבעיטות עושנין במידה ולא תהיה הכרעה, אם יש מישהו שיודע אחרת אני אשמח לתקן. כאמור מילאן ולאציו במשחק מאוד חשוב אשר יכול להעניק להם תואר בסיום העונה, במיוחד כאשר יובה לא נמצאת כבר במפעל וכל אחת יכולה לזכות. מילאן במקום ה-4 בליגה ומגיעה אחרי תיקו חוץ מפתיע מול פארמה של 1-1 ועם לחץ של אטאלנטה ורומא עליהף כך שהיא לא יכולה יותר לאבד נקודות, אחרת היא תאבד את המקום ה-4. מנגד לאציו עם עונה פחות טובה עד עכשיו והיא רק במקום ה-8, אך המרחק בינה לבין מילאן בטבלה הוא רק 4 נקודות, כך שכל ניצחון שלה יחד עם איבוד נקודות של אילו שמעליה יקפיץ אותה למעלה, כך שהיא עדיין במיקום יחסית טוב.

הדרך לחצי הגמר – באיטליה 8 הקבוצות שסיימו במקומות 1-8 בעונה החולפת נכנסות לגביע בשלב שמינית הגמר וכך קרה לשתיהן.

מילאן – ניצחה את סמפדוריה 2-0 בהארכה וברבע הגמר עברה את נאפולי עם 2-0 .

לאציו – ניצחה 4-1 את נובארה מהליגה ה-3 בשמינית הגמר, ואז ברבע הגמר היא ניצחה את אינטר בפנדלים אחרי 1-1 ב-90 דקות.

הימור – אני לא יודע אם המשחק יוכרע ב-90 דקות או בכלל בפנדלים אבל ההרגשה שלי היא שמילאן תעפיל לגמר בסופו של דבר.

חצי גמר הגביע הגרמני/ ניר מועלם:

21:45 ורדר ברמן – באיירן מינכן, ספורט 3 : אז אחרי שאחת משתי הקבוצות(לייפציג או המבורג) עלתה לגמר, היום יהיה לנו המפגש השני מבין חצאי הגמר ויפגיש את באיירן מינכן שקרובה לזכייה נוספת באליפות לבין ורדר ברמן שכרגע במקום ה-8 בליגה, אך עדיין עם אפשרות להגיע למקום ה-6 שמוביל לפליאוף הליגה האירופאית. באיירן מינכן מגיעה אחרי 3 ניצחונות ליגה רצופים ואילו ורדר ברמן מגיעה אחרי הפסד בליגה. המשחק האחרון ביניהן היה ביום שבת האחרון כאשר באיירן אירחה את ורדר ברמן במסגרת הליגה וניצחה אותה 1-0.

הדרך לחצי הגמר:

ורדר ברמן – ניצחון 6-1 על וורמטיה מהליגה ה-4, 5-1 על פלנסבורג מהליגה ה-4, בשמינית הגמר היא הצליחה לחלץ 3-3 מול דורטמונד בחוץ ואז הדיחה אותה בבעיטות עונשין, וברבע הגמר היא ניצחה 2-0 את שאלקה בחוץ.

באיירן – ניצחון דחוק 1-0 על אסל מהליגה ה-4, ניצחון 2-1 על רודינגהאוסן מהליגה ה-4, בשמינית הגמר ניצחון 3-2 בהארכה על הרטה ברלין ואז ברבע הגמר ניצחה 5-4 את היידנהיים מהליגה ה-2 בבית.

הימור – באיירן עברה בקושי רב את כל המשחקים שלה, וניצחה את כולם בשער אחד הפרש בלבד, לעומת ורדר ברמן שעברה את המשחקים בצורה יותר חלקה ועם יריבות קשות יותר. באיירן ללא ספק קבוצה יותר איכותית אך אני חושב שתהיה כאן הפתעה ו-ורדר ברמן תעלה לבסוף לגמר.

 

כדורסל

המשחק השלישי ברבע גמר היורוליג / עידן ארווץ

21:30, 5LIVE: באסקוניה (1-1) – צסק"א מוסקבה (1-1) – לאחר שניצחה במוסקבה וגנבה את הביתיות, באסקוניה תנסה לשמור עליה במשחק הראשון בבית. צסק"א תנסה להחזיר לה את הביתיות ותגיע נחושה. יהיה מעניין.

22:00, 5STARS: ברצלונה (1-1) – אנדולו אפס (1-1) – כמו באסקוניה, גם ברצלונה גנבה מאנדולו את הביתיות במשחק הקודם ותנסה לשמור עליה במשחק הביתי הראשון. אם ברצלונה מגיעה לפיינל פור היא עושה היסטוריה – אף פעם היא לא ניצחה סדרת פלייאוף בלי ביתיות. גם אנדולו לא ניצחה כבר הרבה מאוד זמן סדרת פלייאוף.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – סיבוב ראשון

12:00: ג'אד טראמפ-תפצ'איה אן נו (6:3 לאן נו)

12:00, 21:00: בארי הוקינס-לי האנג

16:30: מארק אלן-ז'או יואלונג (7:2 לז'או)

16:30: קיירן ווילסון-סקוט דונלדסון

21:00: ג'ק ליסובסקי-אלי קארטר

יום אתמול היה אחד הימים המטורפים וההזויים ביותר שהיה ניתן להעלות על הדעת באליפות. קודם כל חובה להתחיל מהסנסציה הגדולה ביותר – רוני אוסליבן הודח בסיבוב הראשון ע"י ג'יימס קייהיל החובבן. הסשן השני של אתמול היה ברובו המשך ישיר לראשון, שגם בו קייהיל היה טוב מרוקט רוני, מה שהביאו להובלה 8:5. השוואה של רוני ל-8:8 לא הרתיעה את היריב הצעיר, והוא ניצל עד תום שתי טעויות בלתי מחוייבות של רוני על מנת להשלים את אחת הסנסציות הגדולות באליפות מאז ומעולם. זה המשיך עם המשחק בין סטיוארט בינגהאם לגרהאם דוט. בינגהאם פתח את הסשן הראשון עם 8:1, ששיקף היטב את פערי הרמות בין השניים העונה. אלא שאז, בסשן השני, דוט חזר חד כמו שלא היה מאז אליפות העולם בה זכה ב-2006, והצליח להביא את המשחק עד לפריים מכריע. בדרך לשם הוא נעזר גם בלא מעט מזל, וגם בהפסד פריים של בינגהאם על שלושה מיסים לא מחוייבים. הפריים המכריע היה מורט עצבים, ושם היה זה דווקא בינגהאם שהצליח לשמור על קור הרוח ולזכות במשחק המטורף הזה. ואם זה לא מספיק יש לנו עוד פייבוריטים הנתונים בצרות צרורות. אחד כזה הוא ג'אד טראמפ לאחר הסשן הראשון שלו מול תפצ'איה אן נו. התאילנדי המוכשר ניצל כל טעות של טראמפ (והיו לא מעט כאלה) על מנת לחבר ברייקים מנצחי משחק, ואלא אם הבריטי ימצא פתרון לכך היום, אנו צפויים להיפרד מעוד מועמד חזק מאד לתואר. השני המצוי בבור יותר עמוק אפילו הוא מארק אלן, שהתמודד מול ז'או יואלונג. הסיני הצעיר פשוט העלים את הצפון אירי הפייבוריט מן המשחק, וסיים את הסשן הראשון ביתרון מפלצתי של 7:2. משחק רגוע יחסית לכל אלו קיבלנו בין דייויד גילברט לג'ו פרי, כש"החקלאי העצבני" גילברט הצליח לנצח לאחר שהצליח למנוע מיריבו קאמבק אפשרי לקראת הסיום.

שלושת המשחקים האחרונים של הסיבוב ייפתחו היום עם שני סמי פינאליסטים מאליפות העולם הקודמת. הראשון, בארי הוקינס, יתמודד מול לי האנג. הוקינס הוא שחקן מצויין הנחשב לסוג של אנדר אצ'יבר, אך הוא לא אמור להתקשות מול הסיני החצי אלמוני. השני, קיירן ווילסון, יפתח את הטורניר מול סקוט דונלדסון. הלוחם ווילסון הוא אחד השחקנים הטובים של השנה, ואף הוא לא אמור להתקשות מול הסקוטי המדורג 39 בעולם. המשחק השלישי בין ג'ק ליסובסקי לאלי קארטר צפוי להיות מעניין יותר. לליסובסקי היתה עונת פריצה בה אמנם לא זכה באף תואר, אך הגיע למספר גמרים של טורנירי דירוג תוך כדי הצגת יכולת מצויינת. "קפטן" אלי קארטר הוא אחד השחקנים הוותיקים והאהודים בענף, אך שתי העונות האחרונות לא ממש היטיבו עמו, פרט להבלחה של ההגעה לגמר טורניר הגראנד פרי העולמי השנה. שידורים ביורוספורט.

אתלטיקה

אליפות ישראל ב-10,000 מטר / אלכס דוקורסקי

הערב תתקיים אליפות ישראל במרחק המסלול הארוך באצטדיון הדר יוסף שבת"א. המקצים החזקים לנשים ולגברים יתחילו בשעה 20:20 (נשים) וב-21:10 (גברים). הכניסה חופשית ולראשונה תינתן האפשרות לעודד את הרצים ממש מתוך המסלול.
המשתתפת הבכירה בתחרות מגיעה דווקא מקניה, וזוהי פלורנס קיפלגאטהאתלטית בת ה-32 זכתה בעבר באליפויות עולם בחצי מרתון ובמירוצי שדה. לפני כחודש וחצי קבעה במרתון טוקיו תוצאה נפלאה של 2:21:50 וסיימה את המירוץ במקום הרביעי. קיפלגאט תנסה למשוך את סלאמוויט באיולין (חניכתו של דן סלפטר), אשתו של שיאן ישראל במרתון ובחצי המרחק, מארו טפרי (שירוץ בעצמו היום בתחרות), לעבר הקריטריון להשתתפות באליפות העולם, שעומד על 31:45, כשהקריטריון האולימפי מהיר ממנו בעשרים שניות (באיולין קבעה 31:53 ב-10 ק"מ על כביש בחודש פברואר).
רצות מעולות נוספות שיקחו חלק בריצה הן ביטי דויטש, אזאוונט טקה וכרואן חלבי. לונה סלפטר תרוץ במרתון פראג שיערך בחמישה במאי ולכן לא תיקח חלק בתחרות היום.
בין הגברים, יקחו חלק בתחרות מספר אתלטים מצטיינים. מלבד מארו טפרי, שצוין לעיל, ישתתף שיאן ישראל במקצוע, איימרו עלמיה (28:09.42). חניכו של גזצ'או יוסף זכה השנה באליפות ישראל במרתון טבריה וקבע את הקריטריון לאליפות העולם במקצוע. הוא ישאף לתרגם את כושרו הטוב על הכביש לריצת המסלול.
נוסף על כך, ישתתפו בתחרות מספר רצים מעולים נוספים: גודאדאו בלאצ'או, דניאל מולושט, טדסה גטהון, שמואל אבוהאיי, ימר גטהון, עומר רמון, נצו דוד טאייצ'או, רן ושחר שגיב ועוד רבים.

מלבד שני המקצים החזקים לנשים ולגברים ייערכו עוד מספר מקצים לרצים השונים: 17:20 – מקצה משותף לנשים ולגברים, 18:20 – מקצה מס' 3 לגברים, 19:10 – מקצה שני לגברים.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר ברצלונה

היום נמשכים משחקי הסיבוב השני בעיר הקטלונית. התוצאה הבולטת אתמול היתה נצחונו של ניקולס יארי הצ'יליאיני, שעלה מהמוקדמות כ"לאקי לוזר", על המדורג מס' 3 בעולם, אלכסנדר זברב. המשחקים משודרים בערוצי 58 ו-555, והתחילו ב-12 בצהריים.
פליקס אוז'ר אליאסים (קנדה)-מליק ג'אזירי (תוניסיה) – הקנדי ניצח במשחק.
דויד פרר (ספרד)-לוקה פוי (צרפת) – הספרדי בן ה-37 צפוי לפרוש אחרי טורניר מדריד בחודש הבא. אתמול ניצח את מישה זברב.
רפאל נדאל (ספרד)-לאונרדו מאייר (ארגנטינה) – אלוף הטורניר, שזכה בו לא פחות מ-11 פעמים, יתחיל את ההגנה על התואר.
גריגור דימיטרוב (בולגריה)-פרננדו ורדאסקו (ספרד)
כריסטיאן גארין (צ'ילה)-דניס שאפובלוב (קנדה) – גארין מגיע בכושר מצוין לאחר זכיה בטורניר יוסטון.
דניאיל מדבדייב (רוסיה)-אלברט ראמוס-וינולאס (ספרד) – הרוסי ניצח בהתמודדות.
רוברטו קראבלייס באיינה (ספרד)-ניקולאס קוהן (ספרד)
גידו פייה (ארגנטינה)-קארן חצ'אנוב (רוסיה)
פאבלו קארניו בוסטה (ספרד)-בנואה פר (צרפת)
מקנזי מקדונלד (ארה"ב)-ז'יל סימון (צרפת)

טורניר בודפשט

הטורניר בבירה ההונגרית, מסבב 250 הנקודות, החל ביום שני. הוא נערך על החימר והמדורגים הבכירים בו שני הקרואטים, מארין צ'יליץ' ובורנה צ'וריץ'. היום יימשכו משחקי הסיבוב הראשון וישוחקו גם מספר משחקים מהסיבוב השני. המשחקים החלו ב-12 בצהריים.
פאבלו קואוואס (אורוגוואי)-יאניק מאדן (גרמניה), סיבוב ראשון – האורוגוואי ניצח.
יאניק סינר (איטליה)-מאטה ואלקוז' (הונגריה), סיבוב ראשון.
ג'ון מילמן (אוסטרליה)-אדם באלאז' (הונגריה), סיבוב שני.
פול-הוגו הרבר (צרפת)-מתיאס באכינגר (גרמניה), סיבוב שני.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פלש וואלון

*המלצת צפייה* לקראת סופה של עונת קלאסיקות האביב, אנו מקבלים את אחת הפסגות תרתי משמע של העונה – לה פלש וואלון. המירוץ בבלגיה הוא הקשה ביותר מבין הקלאסיקות בכל הקשור לשיפועים שאליהם הרוכבים מגיעים. בפרט אנו מדברים כאן על הקיר של הוי – קיר של 1.2 ק"מ בשיפוע ממוצע של כ-10%, אך כזה המגיע אף ל-20%. את הקיר האלמותי הזה ייאלצו הרוכבים לעבור שלוש פעמים במהלך המירוץ, כולל בסיום. בניגוד לרוב הקלאסיקות בהן צפינו, כאן אנו בד"כ לא רואים יותר מדי טקטיקות או בריחות שיכולות לנצח במירוץ, אלא בעיקר זכיות של רוכבים המצויידים בכח הרב ביותר ברגליים. אלו מגיעים ברוב המכריע של המקרים משורות הפאנצ'רים – אותם המטפסים האוהבים שיפועים קצרים ותלולים ככל האפשר. ראש וראשון לאלו מאז השנה שעברה הוא ז'וליאן אלאפיליפ. הצרפתי נישל בשנה שעברה את אלחנדרו ואלוורדה מהשליטה הבלעדית במירוץ, בניצחון שהיה משכנע במיוחד. היום הוא אמור לשים מאחור את האכזבות מההפסדים הצמודים למתיו ואן דר פול בשתי הקלאסיקות האחרונות, על מנת לרשום ניצחון תשיעי בעונה הנוכחית. מי שינסה לעמוד בדרכו הוא אלוף העולם ואלוורדה, שזכה ארבע פעמים רצופות במירוץ לפני שנושל מהכתר ע"י הצרפתי. פאנצ'ר נוסף אותו נראה כאן הוא דן מרטין, אחד שכבר עמד חמש פעמים על הפודיום במירוץ, אך לא הצליח לזכות בו. המירוץ ימשוך מטפסים ואול אראונדרים רבים נוספים. מבין המטפסים נראה כאן את אדם ייטס, יאקוב פוגלסאנג, ייל ואננדרט, וואוט פולס, מייקל וודס, דני מרטינז, מקס שכמן ובאוקה מולמה. מבין האול אראונדרים נראה כאן את פטר סאגאן, מייקל מתיוס, מיכל קביאטקובסקי, מיכאל ואלגרן, דילן טיונס ומאטיי מוהוריץ'. גם קבוצת סייקלינג אקדמי תשתתף כאן עם המוביל בן הרמאנס ויחד עם עומר גולדשטיין. שידור ביורוספורט ב-15:30.

טור האלפים – קטע 3

קטע 2 היה קטע מוזר למדי. אף אחד לא היה מופתע אם היו אומרים לו שקבוצת סקיי זוכה בשני הקטעים הראשונים של המירוץ, אך לא עם הרוכבים שזכו בפועל. זה התחיל שוב משבירת הפלוטון ע"י ניבאלי ושות', אלא שבהמשך מי שפרצו קדימה היו דווקא הפועלים של כל הפייבוריטים במירוץ. שניים מאלו היו פאבל סיבאקוב מסקי ויאן הירט מאסטנה. בדו קרב בדרך אל הקו היה זה סיבאקוב שחגג את נצחונו הראשון בקריירה בדיוק כמו חבר קבוצתו, טאו גאוגגן הארט, בקטע הקודם. בכל הקשור לפייבוריטים, הרי שהיחידים מביניהם שהראו יכולת טובה היו וינצ'נזו ניבאלי וראפאל מייקה, שברחו למתחריהם, בפרט גאוגגן הארט ופז'ו בילבאו, לקראת הסיום. אשר לכריס פרום, הרי שהוא הראה שוב שאין הרבה מה לצפות ממנו בשלב הזה של העונה, כשכל החבורה ברחה לו כבר בירידה שלפני הטיפוס המסכם. הניצחון של סיבאקוב העלה אותו לעמדת ההובלה במירוץ, כאשר הוא מקדים את הירט (8+), קטנאו (33+), מייקה, פרנסטיינר וניבאלי (39+), גאוגגן הארט (43+), בילבאו (53+), סטאלנוב (1:02+) ותאלמן (1:08+).

קטע 3 הוא קטע קצר (106 ק"מ) עם טיפוסים בדרגה בינונית. נראה בהחלט מתאים להמשך המגמה בה לא נראה את הפייבוריטים שולטים במירוץ. שידור ביורוספורט 2 ב-14:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה רבה לכולם אליפות העולם בסנוקר פשוט מרתקת .
    עוד היום .
    כדורסל.
    היום גמר היורפקאפ בין ססארי האיטלקית שהדיחה את חולון בחצי הגמר לוורצבורג הגרמנית .
    למיטב הבנתי זהו גמר ראשון מבין 2 .

    עוד מחר בכדורסל משחק 3 בסדרות רבע הגמר.
    21.30 באסקוניה -צסק"א 1-1 בסדרה.
    צסקא הביסה בראשון 68-94 באסקוניה גנבה את השני 78-68 .
    קרב אדיר .

    22.00 ברצלונה-אפס
    גם כאן 1-1 גם כאן ברצלונה לקחה את השני מסל ניצחון של האנגה.
    גם כאן יהיה רותח .

    כדורגל.
    לאומית בית תחתון מחזור 33 .
    כל המשחקים ב 19.00
    עכו -מרמורק.
    המארחת הדרדרה למקום ה 14 המוביל למבחנים .
    מרמורק העפילה למקום 10 .
    אך הפער ביניהם 2 נקודות.
    35 לעכו לעומת 37 למרמורק.
    שזה למעשה הפער בין מקום 10 ל 15 המוריד אוטומטית.
    נפגשו בעכו במחזור ה 16 ועכו הביסה 1-5 (סיימו ב 0-0 את משחק פתיחת העונה במרמורק).
    יהיה אש .

    הפועל פתח תקוה -אחי נצרת
    פתח תקוה עם 36 נקודות במקום ה 11 נקודה מהקו האדום.
    אחי נצרת עם 43 היא היחידה בבית התחתון שהבטיחה מעשית מקומה בליגה גם בעונה הבאה .
    נצרת ניצחה בפ"ת 2-1 במחזור ה 25 לאחר שבמפגש הראשון בנצרת סיימו ב 0-0.

    הפועל ראשון -רמה"ש
    המארחת ירדה למקום הלפני האחרון עם 35 נקודות
    רמה"ש כרגע 13 מקום שמשאיר בליגה ללא מבחנים …אך היא אם אותו מספר נקודות כמו ראשון ( רק מינוס 4 לעומת מינוס 12 ביחס).
    רמה"ש ניצחה בראשון 2-1 במחזור ה 18 (במחזור השלישי נפרדו ב 1-1 ברמת השרון ).
    גם כאן תהיה מלחמה .

    איכסל -בני לוד.
    הדרבי הערבי בין נועלת הטבלה איכסל עם 30 נקודות למשחק הזדמנות האחרונה לשרוד בליגה .
    מול האורחת המדורגת 12 עם 36 נקודה בלבד מעל הקו .
    2 המשחקים ביניהם הסתיימו ללא הכרעה 1-1 באיכסל במחזור ה 27 ו 0-0 בלוד במפגש הראשון .
    בקיצור חמסין בפסח.

    יהיה גם יום מרתק בכדורגל האירופאי .

    ליגה אנגלית.
    שני משחקי השלמה מהמחזור ה 31 שלאחריו סוף סוף כל הקבוצות יהיו עם מספר זהה של משחקים ואז נוכל להאריך יותר תמונת מצב לגבי האליפות ליגת האלופות והירידה.

    מחר השלמת מחזור 31 .

    21.45 וולבס – ארסנל .
    המארחת .
    כרגע עשירית ניצחון יקפיץ אותה למקום השביעי ואולי יאפשר לה מקום האירופאית .
    ארסנל כרגע חמישית נקודה מצלסי הרביעית והיא תחלוף על פניה אפילו בתוצאת תיקו אך תרצה כמובן ניצחון כי כל נקודה חשובה .

    22.00 יונייטד – סיטי המלצת צפייה מיוחדת .

    הדרבי הגדול מגיע כאשר המצב רוח דכאוני בשני עברי הרחוב אבל יוכל להשתפר פלאים בחצות .
    היונייטד הודחו מאירופה לאחר 3-0 בברצלונה ו 4-0 בסיכום בדיוק התוצאה שהובסו לאברטון.
    ניצחון ישווה לה את מספר הנקודות עם צ'לסי הרביעית דהיום ( אך ארסנל יכולה לעלות לשם עם + 2 במידה ותנצח אף היא).

    סיטי מדורגת שנייה באנגליה מרחק 2 מליברפול וניצחון אך רק ניצחון יעלה אותה לפסגת הליגה האנגלית 3 מחזורים לסוף .
    לאחר מכן ישארו לה המפגשים מול ברנלי (ח)
    לסטר (ב) וברייטון (ח).
    כך שזה ללא ספק המוקש הרציני והגדול שלהם.

    ליגה ספרדית המשך מחזור 34 .
    20.30 אתלטיקו מדריד -ולנסיה .
    אתלטיקו שנייה כרגע 12 מברצלונה שניצחה הלילה .
    ולכן אם אתלטיקו תפסיד ברצלונה תוכתר כבר הערב.
    ולנסיה מצדה חמישית 2 נקודות בלבד מחטאפה הרביעית ולכן ניצחון יעלה אותה ולו זמנית למקום 4.

    21.30 לגאנס-בילבאו .
    המארחת 12 מרחק 5 מבילבאו השביעית במאבק על אירופה ומרחק 7 מהקו האדום
    בילבאו 46 נקודות מרחק 8 מהמקום המוביל לאלופות אך גם אם לא אלופות צריכה נקודות בשביל האירופאית .

    21.30 אספניול-סלטה

    אספניול 10 בטבלה 42 נקודות 4 מבילבאו השביעית ו 8 מעל לבאנטה שבקו האדום .
    סלטה 16 עם 35 נקודות 1 בלבד מעל הקו האדום .

    22.30 לבאנטה -בטיס
    בעקבות ניצחון ויאדוליד לבאנטה ירדה מתחת לקו האדום וזקוקה לנקודה לעלות מעליו .

    בטיס תשיעית 3 נקודות מבילבאו השביעית במאבק על האירופאית .

    תצי גמר גביע איטליה גומלין
    מילאן -לאציו ( 21.45 0-0 בראשון ).
    הרביעית מול השמינית בליגה מילאן 56 נקודות לעומת לאציו 52 .
    בגביע ככה.
    מילאן עם 14 גמרים במפעל 5 זכיות לאחרונה זכתה ב 2003 נוצחה בגמר אשתקד מול יובה .
    לאציו זכתה 6 פעמים בגביע מתוך 9 הופעות בגמר .
    זכייה אחרונה 2013 גמר אחרון 2017 .
    בליגה מילאן ניצחה את לאציו העונה 0-1 (בלאציו נגמר 1-1 )

    21.45 חצי גמר גביע גרמניה
    ורדר ברמן -ב. מינכן
    רק השבת נפגשו בליגה ומינכן ניצחה 0-1 ביתי וקשה מאד משער של זולה בדקה 75 .
    מינכן האלופה הפינלאסיטית מהגביע אשתקד ( הפסידה לפרנקפורט בגמר) וכמובן מוליכת הטבלה .
    ברמן מדורגת שמינית בליגה.

    מדובר אגב במפגש בין 2 הקבוצות המעוטרות ביותר בגביע הגרמני
    בין מינכן עם 18 זכיות ( 21 גמרים ).
    לברמן עם 6 זכיות ( 10 גמרים ).
    הגביע האחרון של מינכן הושג ב 2016 .
    ושל ברמן ב 2009 .
    אגב מינכן ניצחה העונה בברמן 2-1 במסגרת הליגה.

  2. הדרבי של מנצ'סטר היום!!!
    שכנראה יסגור את סיפור האליפות באנגליה. סיטי או ליברפול. יונייטד תקבע
    איך אין המלצה????? זה משחק מונומנטלי

  3. תודה
    רציתי לכתוב כמה מלים על האפשרויות של אלה פיליפ לנצח את ולורדה אבל…
    מאחר ועומר גולדשטיין במירוץ כל האחרים יכולים רק לחלום….או שלא…

  4. תודה רבה רועי
    לצערי אני מפסיד גם את הדרבי של מנצסטר (למרות שהתוצאה ידועה מראש בגלל פוגבה) וגם את באיירן בגביע.
    הים יהרוג אותי היום אחה"ץ ואין צאנס שאחזיק את העיניים פקוחות אחרי הסשן. אוכל, פיפי ולישון.

  5. תודה רבה.
    עכשיו אתם מבינים מדוע דוט הוא "האיש שלי"?
    הוא ידוע כפייטר לא נורמלי ולא סתם שיחק בשלושה גמרים בקרוסיבל.
    הוא אף סבל מדיכאון ותמיד היה אחד כזה שהכל הולך לו קשה, אבל לא מוותר ותמיד נלחם באומץ.
    לצערי נרדמתי במיד סשן אינטרוול ופשפסתי את כל האקשן, אבל לפחות זכיתי לראות אותו שוב משחק, נלחם ומנצח כשצימק עד לאותו הרגע.

  6. כמה התרסקויות מאד כואבות בפלש וואלון. המירוץ גמור עבור יון איזאגיר, אדם ייטס, דומניקו פוצוביבו ורומן קרויזגר. פוצוביבו נראה ממש לא טוב.

  7. תודה לכולם.
    רועי, לכתוב: "22:00-מנצ'סטר יונייטד-מנצ'סטר סיטי, ספורט 1: משחק מעניין וחשוב עבור 2 הקבוצות." זה אנדרסטיימנט מארץ האנדרסטייטמנטים.. זה משחק העונה בליגה האנגלית, משחק שככל הנראה יקבע את זהות האלופה ובעל חשיבות עצמוה (כלכלית ויוקרתית) ל2 הקבוצות של מנצ'סטר.

  8. הייתי באליפות ישראל בא"ק לפני שלוש שנים ומה זה נהניתי!
    ואצלנו חגיגה: לקלמסון ישנה את כיתת הפרשמן הטובה ביותר בפוטבול מכל המכללות (AP). אני בדיעה ההולכת ומתגבשת שמאמן קלמסון 'דאבו' סוויני הוא מאמן הפוטבול מס' 1 בארה"ב, NCAA או NFL. כשיגמור את הסיפור בקלמסון, הוא יוכל לבחור כמעט איזה ג'וב שירצה ב-NFL, כי הג'וס=ב באלבאמה כבר לא מרתק וגדול יותר מהג'וב בקלמסון (רק איזה הבדל של מיליון במשכורת, אבל 11 מיליון לעונה במקום 10 זה כבר לא משמעותי.
    קלמסון גורמת לגאווה ועוצמה בכל דרום קרולינה, והיום כתוב שאפילו הביזנס והחינוך כולם בעלייה.
    הנכדה טלי היא תלמידה A בגלאוויי, אולי בית הספר הפרטי המוביל באטלנטה. היא תהיה רק בכיתה י"א בשנה הבאה (בבית הספר האמריקאי בהוד השרון), והיא כבר אמרה לי שקלמסון היא אחת מ-5 בחירותיה. לפני 10 שנים קלמסון היתה כנראה אפילו לא ידועה לה. והכל 20 דקות מהבית.

  9. טוב אפשר לסכם את הערב המרתק הזה.
    נתחיל בכדרוגל מאנגליה.
    במשחק המרכזי של העונה הסיטי ניצחה בדרבי בחוץ 2-0 וחזרה לרשות הטבלה כאשר האליפות תלויה אך ורק בה .
    הנה מצב הטבלה ומה שנותר להם עד סוף העונה
    1. סיטי 89 נקודות (+67 )
    2. ליברפול 88 (+59 ).

    מחזור 36
    בשישי ליברפול תארח את הארדספילד נועלת הטבלה שכבר ירדה ליגה .
    למחרת סיטי תתארח אצל ברנלי (15 בטבלה נשארה בליגה מעשית ).
    מחזור 37
    בשבת הבאה ליברפול תצא לניוקאסל
    המדורגת 13 שדי סיימה את העונה
    בשני הבא סיטי תארח את לסטר המדורגת כרגע עשירית מרחק 3 נקודות כרגע ממקום 7 שעשוי להוביל לאירופה זאת אומרת ייתכן וללסטר יהיה על מה להילחם אך מדובר במשחק ביתי לסיטי .

    מחזור 38 ואחרון.
    יום א 12/5
    ליברפול תארח את וולבס השביעית כרגע
    סיטי תצא לברייטון כרגע 17 מעל הקו האדום בפער 3 מקרדיף והפרש שערים עדיף .
    בקיצור לא נשארו מוקשים יוצאי דופן לסיטי ולמען האמת גם לא לליברפול אך ליברפול זו שתצטרך לחכות למעידה .
    וזו כנראה לצערם של רבים לא צפויה לקרות (כולל אני שבאליפות האחרונה של ליברפול הייתי בחמישית וכל כך רציתי לסגור מעגל כאשר בני בכורי בחמישית השנה).
    בשורה התחתונה 85 אחוז כי הסיטי תזכה באליפות לדעתי .
    עוד היום באנגליה וולבס הפתיעה כשניצחה 1-3 את ארסנל מה שמעביר אותנו לחזית השנייה המאבק על ליגת האלופות
    כרגע הטבלה היא כזו כאשר כל אחת כאמור השלימה 35 מחזורים.

    3. טוטנהאם 70 נקודות ( +30 ).
    4. צ'לסי 67 ( +21).
    5. ארסנל 66 (+23 ).
    6 יונייטד 64 (+13 ).

    נזכיר השלישית והרביעית מגיעות לליגת האלופות .
    טוטנהאם כרגע ב + 4 נקודות על מקום 5 וגם הפרש שערים של +7 ביחס למקום 5 קרובה קרובה להבטחת המקום
    יונייטד במינוס 3 ומינוס 8 בהפרש השערים מתרחקת .
    לטוטנהאם יש גם מקדם ביטחון של ליגת האלופות שנותן כרטיס לאלופות אם היא זוכה בתואר .
    וארסנל וצלסי יש את מקדם הליגה האירופאית
    ליונייטד אין כל מקדם מה שמציב אותה בעמדה לא טובה.
    אך יש לה יתרון בכך שמרוכזת רק בליגה וגם שהיא תארח את צ'לסי.

    מה נותר לכל קבוצה .
    טוטנהאם:
    36 ווסטהאם (ב בשבת בקרובה).
    37 בורנמות (ח שבת הבאה ).
    38 אברטון ( ב יום סיום העונה ראשון 12/5 ).

    שני ניצחונות יבטיחו את העלייה לאלופות
    בהתחשב בכך שלמעט אברטון ליתר אין על מה לשחק כלל הרי שבוודאות הקרובה ל 90 טוטנהאם באלופות.

    צ'לסי
    נותר
    יונייטד ( ח א הקרוב ).
    ווטפורד (ב א הבא ).
    לסטר (ח א 12/5 ).

    כאן העסק יותר מסובך עם נקודה יתרון בלבד על ארסנל יקרב ראש בראש עם היונייטד בחוץ ובכלל שני משחקי חוץ
    כאשר ייתכן שגם ללסטר יש מה לשחק על המקום השביעי זה לא פשוט אך עם מקדם הביטחון אני נותן לצלסי 50 אחוז להגיע לאלופות .

    ארסנל .
    נותר
    לסטר ( ח ביום א הקרוב).
    ברייטון (ב א הבא).
    ברנלי ( ח א 12/5 ).

    גם כאן 2 משחקי חוץ לא קלים ו 2 קבוצות לפחות שצריכות את הנקודות ).

    יונייטד.
    נותר
    צ'לסי ( ב בראשון הקרוב ).
    הארדספילד ( ח א הבא ).
    קארדיף ( ב ביום 12/5 ).
    משחק המפתח ביום ראשון ניצחון ביתי יחזיר אותה בענק לתמונת המאבק מה עוד ששבוע אחרי כן מול נועלת הטבלה שכבר ירדה.
    אמנם מחזור הסיום מול קארדיף שאולי עדיין תיאבק לשרוד אך בבית יונייטד צריכה לעשות זאת .
    בשורה התחתונה ראלית פחות מ 9/9 אין על מה לדבר .
    אבל אם עושים 9/9 טופ 4 בהחלט אפשרי .

    מאבק נוסף הוא על המקום השביעי שלמיטב הבנתי יוביל לאירופאית במידה וסיטי לא תמעד בגמר הגביע מול ווטפורד שאלמלא כן הכרטיס האחרון לאירופאית יילך לווטפורד .

    כרגע זה מצב המאבק
    7 וולבס 51 ( + 1).
    8 ווטפורד 50 (0).
    9 אברטון 49 ( +6 ).
    10 לסטר 48 ( +1 ).
    זה המאבק האמיתי
    שכן ווסטהאם ה11 מאוחר. כבר 8 נקודות מוולבס.

    מה נותר?
    מחזור 36
    ווטפורד מארחת את וולבס בקרב ישיר (שבת ).
    ( ובכלל נוצרת יריבות בין המועדונים שנפגשו גם בחצי גמר הגביע אז ווטפורד מחקה פיגור 2-0 ל 2-3 מטורף).

    אברטון מצידה תקווה לתיקו ולהשיג בעצמה 3 נקודות כשתצא לפאלס, (שנשארה בליגה ואין לה עם מה לשחק למעט הספורטיביות).

    לסטר תארח את ארסנל בראשון כאמור

    37
    אברטון תארח את ברנלי שסיימה את העונה
    (שישי הבא ).
    למחרת וולבס תארח את פולהאם היורדת.
    שלמחרת ווטפורד תתארח אצל צ'לסי
    ולמחרת
    לסטר תתארח אצל הסיטי

    מחזור סיום .
    אברטון תצא לטוטנהאם
    ווטפורד תארח את ווסטהאם
    לסטר את צ'לסי
    וולבס תצא לליברפול

    בשורה התחתונה
    לוולבס יש שני משחקים קשים ותארח את פולהאם לכל היותר היא תשיג 4 נקודות שיציבו אותה על 55

    ווטפורד תצא לצלסי אך אם תנצח את וולבס ווסטהאם בבית תגיע ל 56 אם תסיים בתיקו עם ווטפורד 54

    אברטון תצא לטוטנהאם מחזור אחרון ותקווה שהמארחת תבטיח מקום באירופאית .
    עד אז תוכל להשיג 6 נקודות אם תיקו בלונדון תוכל להגיע ל 56 אך עם הפרש עדיף .

    לסטר
    ארסנל סיטי וצלסי לא נותנים תקווה של יותר מגג 4 נקודות שלא יספיקו לדבר .

    בשורה התחתונה מקומות 7-9 במאבק כמעט שווה אך לסטר לא תשרוד.

    המאבק האחרון הקרב נגד הירידה

    אז ככה תיאורטית כל הקבוצות עד המקום 14 ניצלו כבר .
    שכן בורנמות ה 14 מרוחקת 10 נקודות מקרדיף שנותרו 9 בקופה .
    גם ברנלי ה 15 ניצלה מעשית שכן היא ביתרון של 9 נקודות ו+ 17 בהפרש השערים ביחס לקרדיף.

    מצד שני פולהאם והרדספילד ירדו ממזמן
    פולהאם רחוקה 11 נקודות מהקבוצה מעל הקו והרדספילד רחוקה 20 .
    ולכן אלו קבוצות המאבק רק המקום ה 18 במאבק זה יורדת

    16 .סאותהמפתון 37 נקודות (יחס שערים מינוס 17).
    17 ברייטון 34 ( -22 ).
    18 קארדיף 31 (- 35 ).

    עוד טרם נראה את המשחקים נבין שסאותהמפתון במצב מצוין הם ב+ 6 ומעשית ב + 7 מה שאומר שניצחון אחד יבטיח להם גם תיאורטית (כמעט ) מקום בליגה .
    קארדיף לעומת זאת בבעיה שכן היא לא רק במינוס 3 אלא גם בהפרש רע שמעשית שם אותה במינוס 4 ולכן הפסד אחד שלה לצד ניצחון של ברייטון סוגר את הסיפור.

    מה נותר ?
    36 סאותהמפתון -בורנמות
    פולהאם -קארדיף
    ברייטון -ניוקסל .

    37
    ווסטהאם-סאותהמפתון
    ארסנל – ברייטון
    קארדיף -פלאס

    38 יונייטד – קארדיף
    סאותהמפתון-הארדספילד

    ברייטון- סיטי

    בשורה התחתונה
    סאותהמפתון נשארה מעשית בליגה
    יהיה קרב שקול על הכרטיס האחרון אך קארדיף כמובן לא תלויה בעצמה .

    על יתר ענייני היום בתגובה נפרדת

  10. עוד הערב בכדורגל האירופאי
    לאציו העפילה לגמר הגביע האיטלקי לראשונה מאז 2017
    היא תרצה לזכות בתואר שביעי במפעל והראשון מאז 2013 .
    מחר תיקבע יריבתה במפגש בין אטאלנטה לפיורנטינה.
    לאציו ניצחה במילאן 1-0 והותריה אותה בעוד עונה ללא תארים בעונה שמינית ברציפות מאז האליפות ב 2011 .
    בגביע מילאן לא זכתה כבר מאז 2003 .
    היא תנסה להשיג לפחות את המקום הרביעי ואת כרטיס הכניסה לליגת האלופות .

    בגרמניה מינכן ניצחה באופן דרמטי 3-2 בברמן שחזרה מ 2-0 אך מינכן צחקה אחרונה ומשלימה דאבל שבועי על ברמן בדרך …לדאבל.
    בגמר תחכה לה לייפציג.

    וזה יהיה הגמר ה 22 של מינכן במפעל לעומת גמר ראשון ליריבתה.

    בספרד אתלטיקו דחתה את חגיגית האליפות של ברצלונה כשניצחה 2-3 את ולנסיה .
    סלטה איבדה נקודות חשובות במאבק ההישרדות שלה לאחר 1-1 באספניול.
    לבאנטה הביסה 0-4 את בטיס ועלתה מעל הקו האדום ועל הדרך הורידה לשם את ג'ירונה.
    ובילבאו ניצחה בלגאנס 1-0.

    ברוסיה זניט עשתה עוד צעד לאליפות לאחר 0-2 ,על דינמאו מוסקבה.

    בליגה הלאומית אצלנו ממשיך לרתוח.
    במסגרת המחזור ה 33 הפועל פתח תקווה חזרה פעמיים מפיגור לניצחון 2-3 על אחי נצרת .

    עכו ניצחה את מרמורק 1-2 ,בקרב תחתית אדיר .
    איכסל סיימה רק ב 0-0 עם בני לוד שכנראה סתם את הגולל על הישרדותה ו ראשון ורמה"ש סיימו ב 1-1

    כל נראית הטבלה כשנותרו 4 מחזורים לסיום
    9 אחי נצרת 43 נקודות ו מינוס 5 7 נקודות מעל הקו האדום ויחס שערים של מינוס 5

    10 הפועל פתח תקווה 39 ( +10 ).

    11 עכו 38 ( – 6 ).

    12 לוד 37 ( מינוס 6 ).

    13 מרמורק 37 ( מינוס 17 ).

    14 ( מבחנים) רמה"ש 36 ( מינוס 4 ).

    15 ( ירידה אוטומטית ) ראשון 36 ( -12 ).

    16 איכסל 31 ( מינוס 15 ).

    בכדורסל יורוליג משחק 3
    צסקא החזירה את היתרון בסדרה ויתרון הביתיות לאחר 84-77 אצל באסקוניה

    אפס רמסה את ברצלונה ועוד בחוץ 102-68 .

    בגמר היורפקאפ משחק 2 מ2
    ססארי מנצחת את וורצבורג 84-89 .
    הגרמנים ייערכו את הגומלין בשבוע הבא

  11. תגובה למחר.

    כדורסל יורוליג משחק 4 בין קובנה לפנרבחצה.
    הטורקים החזירו את יתרון הביתיות עם ניצחון במשחק 3 .
    ניצחון נוסף של הטורקית והם בפיינל פור .
    קובנה תנסה לכפות משחק 5 .

    כדורגל עולמי .
    ספרד המשך מחזור 34 .
    20.30 סביליה – ריו
    סביליה חמישית מאזנית מרחק 2 מחטאפה ממנה חטפה השבוע הפסד.
    ניצחון יחזיר אותה ולו זמנית לטופ 4 .
    ראיו מצדה נועלת את הטבלה מרחק 7 מויאדוליד

    21.30 סוסידד – ויאריאל
    המארחת ללא מטרות של ממש בליגה .
    ויאריאל חייבת ניצחון שכן היא מרוחקת 2 נקודות מהקו האדום.
    22.30 חטאפה – ריאל .
    המארחת רביעית רוצה לחזק מעמדה שם .
    ריאל די גמרה את העונה
    .
    הולנד 35
    ויילם -איינדוהבן.
    האורחת האלופה חייבת ניצחון בכדי להשתוות לאיאקס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט