הווריורס לא שומטים 30 הפרש, פילי והספרס עושות את העבודה/אדר בר דוד

הווריורס לא שומטים 30 הפרש, פילי והספרס עושות את העבודה/אדר בר דוד

עם סטטיסטיקה שאומרת שהמנצחת במשחק השלישי במצב של 1-1 מנצחת את הסדרה ב-73.5% מהפעמים, הגיעו הקבוצות הפייבוריטיות בשביל להחזיר את השליטה לידיהן. פילי והווריורס עשו זאת, הספרס שמרו על הבית.

חג שמח לכולם!!

ברוקלין נטס 115 – פילדלפיה סיקסרס 131 (1-2 לפילי בסדרה)

עם הגב לקיר וללא ג'ואל אמביד הפצוע, פילי הייתה צריכה התעלות מארבעת המובילים האחרים של הקבוצה. אם המשחק הראשון היה זה ג'ימי באטלר בהופעה גדולה, הלילה היו אלה בן סימונס, טוביאס האריס וג'יי ג'יי רדיק.

ברבע הראשון זה היה סימונס שפתח עם 8 נק' והריץ את הקבוצה מעיר אחוות האחים ליתרון 24-32. הרבע השני היה שייך לכריס לאוורט. 14 נק' רצופות שלו בפחות מארבע הדקות הראשונות של הרבע קבעו שוויון 38 כשגם דיאנג'לו ראסל נכנס לעניינים אבל בצד השני פילי נהנתה מדקות טובות של מריאנוביץ' וטוביאס האריס. שתי שלשות של האריס החזירו את השליטה לידיים של הסיקסרס ומאריאנוביץ' קבע 49-60, דקותיים ומחצה לסיום המחצית. לאברט שוב התעורר עם 5 רצופות שהקטינו ל-4 ודאנק של סימונס קבע 65-59 בירידה לחדרי ההלבשה.

ברבע השלישי זה היה רדיק שהתחמם עם 3 שלשות מהירות ואחת נוספת של האריס הקפיצה את ההפרש ל-15. רדיק המשיך לחרוך רשתות וסיים את הרבע עם 16 נק' אבל ריצת 0-9 של הנטס בעזרת דינווידי ולאברט קבעה 90-97 לקראת 12 הדקות האחרונות.

ראסל השאיר את הנטס בתמונה עם דקות טובות אבל האריס וסימונס לא נתנו להפרש לחמוק. באטלר הצטרף לחגיגה וההפרש המשיך לצמוח כשפילי מראה כמה כשרון יש לה, אפילו ללא האיש הגדול שלה.

בן סימונס, שבימים האחרונים היו דיבורים על חוסר שביעות הרצון ממנו בחלונות הגבוהים של הסיקסרס, הוביל עם 31 נק' ו-9 אס' ב-11/13 מהשדה. טוביאס האריס תפר 29 (11/19 מהשדה 6/6 לשלוש) ו-16 ריב' ורדיק הוסיף 26 (5/9 מחוץ לקשת). באטלר הוסיף 16 נק' ו-7 אס' כשמונרו ומריאנוביץ' מכסים על אמביד עם 23 נק' ו-21 ריב' משותפים.

אצל ברוקלין הספסל שוב נתן תרומה משמעותית עם 57 נק' כשלאברט הנהדר קולע 26 ודינווידי מוסיף 15, אחת יותר מהוליס ג'פרסון. ראסל הוביל את החמישייה עם 26 נק' משלו כשאלן תורם 15 משלו אבל עם 45% אפקטיבי קשה מאוד לנצח.

 

סאן אנטוניו ספרס 118 – דנבר נאגטס 108 (1-2 לספרס בסדרה)

הספרס נטלו את ההובלה למן הפתיחה עם רבע ראשון נהדר והשאירו מאחור את הרבע הרביעי במשחק השני כשאיבדו את המשחק ברשלנות. וייט ופורבס, שני הצעירים, לא התרגשו ופתחו מצוין כשיי ואולדרידג' מצטרפים. 10 לווייט, 7 של גיי ו-6 מלמרכוס ופורבס הספיקו ל-31-22 אחרי 12 דקות.

הנאגטס יצאו מההלם ברבע השני עם ריצת 0-16 תוך 3 דקות עם תרומה גדולה מקרייג וביזלי. שלשה של גארי האריס קבעה 40-50 לאורחת מקולורדו אבל וייט הפנטסטי הוביל ריצת 2-13 של הדורבנות והטבעה שלו 10 שניות למחצית קבעה 61-58 ו-26 נקודות שלו.

דרוזן, שקלע רק 4 נק' במחצית הראשונה, השתולל עם 19 ברבע השלישי אבל יוקיץ' השאיר את הנאגטס בתמונה ואחרי 36 דקות הספרס עדיין ביתרון מינימלי      84-88.

פופוביץ' קיבל דקות טובות מהספסל וסל ועבירה של וייט הקפיץ את ההפרש. דנבר נתקעה על 7 נק' ב-6 הדקות הראשונות של הרבע והספרס לא הביטו לאחור. וייט המשיך בהצגה שלו ושלשה נוספת קבעה 91-108. ההפרש כבר עלה ל-20 לפני שהספסל של הנאגטס הוריד מעט את ההפרש כשהעסק כבר גמור.

וייט זרח עם 36 נק' אדירות ב-15/21 מהשדה לצד 5 אס' וריב' וגם 3 חטיפות. דרוזן סגר 25 משלו, אולדרידג' סיים עם 18 נק', 11 ריב' ו-5 אס' ופולטל ופורבס עם מניין לראש השלימו את החמישייה. גיי תרם מהספסל דאבל דאבל צנוע של 11 נק' ו-10 ריב'. 6 איבודים בלבד היו מפתח חשוב אל מול ה-13 של הנאגטס שהספרס תרגמו ל-22 נק'.

יוקיץ' הוביל עם 22 נק', 8 ריב' ו-7 אס', מילסאפ והאריס תרמו 14 ו-12 בהתאמה אבל כשבארטון ומארי מתחברים ל-10 נק' בלבד ב-4/12 מהשדה אין להם סיכוי אמיתי. מליק ביזלי היה מצוין מהספסל עם 20 נק' כשקרייג מוסיף 12 ומונטה מוריס 10. הנאגטס קלעו מעל 50% מהשדה ומשלוש אבל 9/17 מהקו פגע בהם, כמו גם האיבודים והחיסרון בריב' (45-37 לספרס).

 

ל.א קליפרס 105 – גולדן סטייט ווריורס 132 (1-2 לווריורס בסדרה)

אחרי אובדן היתרון הגדול בהיסטוריית הפלייאוף, הדיבורים סביב הפגיעות של הווריורס לא פסקו ב-48 השעות האחרונות. כשמוסיפים לזה את העובדה שדמרקוס קאזינס סיים את העונה, האלופה הגיעה לסטייפלס סנטר עם צ'יפ על הכתף.

קווין דוראנט, שהיה פסיבי למדי בשני המשחקים הראשונים ונכנס לעימותים בלתי פוסקים עם פטריק בברלי, הגיע למשחק עם מיינד סט אחר לגמרי. הוא פתח עם רבע ראשון קליני של 5/5 מהשדה עם זריקות בסיבוב מחצי מרחק שבברלי יכול רק להסתכל עליהם מלמטה. רק 2 עבירות מהירות הצליחו לעצור אותו אבל סטף קארי הגיע חם גם הוא ועם 13 נק' ברבע הראשון הוביל את הלוחמים ליתרון 24-41.

שני סלים של מונטרז הארל הנפלא הקטינו ל-13 אבל אז נכנס לעניינים קליי תומפסון, שעם 10 נק' ב-3 דקות הריץ את החבורה מהמפרץ ל-37-60. הקליפרס לא ויתרו וג'מייקל גרין ושאמט הקטינו ל-16 כשקארי אוסף עבירה שלישית (מוצדקת, למרות התלונות) 3:45 דקות לסיום המחצית ויורד לנוח. סימני דאגה התחילו בספסל הצהוב-כחול אבל דוראנט החליף אותם לסימני קריאה. 8 נק' שלו עד סוף הרבע הרגיעו את סטיב קר והורידו את הקבוצה למחצית ביתרון 52-73, כשה-fmvp של השנתיים האחרונות משווה שיא קריירה עם 27 נק' במחצית.

15 דקות ההפסקה לא עצרו את האלופה ששטף המשחק שלה הזכיר את הקבוצה של השנים האחרונות. גרין ניהל את העניינים, דוראנט קלע מכל בלטה, ההגנה התהדקה וגם עבירה רביעית של קארי לא עצרה את המומנטום. כשההפרש חצה את רף ה-30 היה ברור שהפעם הווריורס לא יתנו לזה לשמוט מידיהם. אסיסט שביעי של דוראנט לשלשה של מקיני וזה 72-107. עד הסיום החבורה מהמפרץ שייטה לדרכה ולא נתנה לקליפרס שום סיבה לחשוב על קאמבק נוסף.

KD היה מדהים עם 38 נק' (14/23 מהשדה) בפחות מחצי שעה על הפרקט. גרין הריץ את העסק עם 10 אס' יחד עם 8 נק' ו-6 ריב'. סטף היה יעיל עם 21 נק' ב-20 דקות בלבד (7/11 מהשדה, 4/6 לשלוש) וקליי הוסיף 12 נק'. איגי הזכיר נשכחות מהספסל עם 15 משלו כשלוני מוסיף 10 ובוגוט, כאילו לא עזב לעולם, תורם 14 ריב' וגם 8 נק' ו-5 אס'. 62% אפקטיבי היו לג"ס בתצוגה התקפית קלינית.

זובאץ ניצל את זמן הזבל בשביל לקלוע 18 נק' ולסיים כשחקן היחיד מהחמישייה בספרות כפולות. סוויט לו הוסיף 16 והארל וגרין קלעו 15 כל אחד. עם 7/32 מחוץ לקשת לא היה לקליפרס סיכוי לחולל עוד הפתעה.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. סיקור מעולה (וזריז מאוד), תודה רבה. כמה מסקנות מהערב:

    בן סימונס אכל הרבה יותר מדי זבל. הוא נתן משחק היסטורי (הפעם ה-12 בהיסטוריה ששחקן קולע מעל 30 נקודות ביעילות כזאת) והיה מעולה בלי הכדור. האריס פרח גם כן והסתדרו בלי אמביד – לא מן הנמנע שהייתי נותן לו עוד משחק בחוץ כדי שיחזור לסיבוב השני בכושר מלא. באטלר עם 7 אסיסטים וזה סימן מעולה כי פילדלפיה טובה יותר כשסימונס לא הרכז היחיד.

    דריק וויט שחקן עצום. הניצחון הזה לגמרי על שמו והעתיד עוד לפניו. 36 נקודות במשחק הבית הראשון בפלייאוף ושיתק את ג'מאל מארי. שימו לב לדמאר דרוזן שנותן פלייאוף ממש אחלה עד עכשיו, בניגוד לשנים בטורונטו.

    טוב לראות שבוגוט חזר. 14 ריבאונדים, 5 אסיסטים והקבוצה נראתה הרבה יותר טוב כשהיה על המגרש. כאילו לא עברו 4 שנים.

    1. דברו שדוראנט הורס את השטף
      אולי מי שהיה חסר פשוט זה בוגוט
      איתו גולדן פשוט נראו כמו הקבוצה ההיא
      פלוס דורנאט כמו שכולם דמיינו

      1. אכן, היה משהו פואטי בחמישיה הפותחת שכללה את קרי, קליי, גרין ובוגוט – נתן פלאשים לעבר (הכואב מאוד מבחינת אוהדי אוק' סיטי).

          1. ללא ספק זה פגע בהם מאוד, השאיר ללברון את הרחבות. אירוני לראות אותו ואת דוראנט משתפים כל כך יפה פעולה – הוא הוטרד במסגרת הפינוי ההמוני בשביל להביא את דוראנט. נסגר מעגל

      2. אתה יודע מה … אולי אתה צודק ..
        כמה קישקנו בשעתו שבוגס בריא עם דוראנט.. והנה ..

        טוב לראות שבוגס בריא ומשחק היטב..
        שיתרום חלקו לשלישית רצוף ושישאר בריא 🙌

    2. פילי צריכים להשבית את אמביד עד הסידרה עם הראפס. שיבריא יתחזק יאכל ויכה את הראפטורס שוק על ירך תהיה שם סידרה פיזית רצח. את הנטס אמורים לעבור גם בלי אמביד.

    3. אפשר לתעב את הווריוס, ומה שנהיה מהם. אבל אי אפשר שלא לאהוב את בוגוט. הרוטב הסודי של האליפות הראשונה, כשהם היו צעירים וטובים

  2. איזה כיף, אני משלים את המשחק של הספרס (ראיתי בחי רק רבע אחרון) עם חיוך ענק שלא יורד מרוח על הפנים.
    החבר'ה עושים עבודה אדירה בריבאונד בסדרה הזאת.
    הגדילו לעשות – פורבס וגיי.
    דרוזן עלה נחוש ולוחמני ונתן משחק מצוין כמו שצריך ממנו.
    כתבתי לפני הסדרה שהספרס בשיאה כשווייט ופולטל שמים נקודות על הלוח.
    זה בגלל שזה אומר שאנחנו משחקים פנימה כמו שצריך.
    אז פולטל היה מצוין (גם בהגנה), ו-ווייט היה הנפוליאון שלנו במשחק שיא.
    הוא לא סקורר אבל הגנה, חוכמה, יעילות והנעת המשחק הוא תמיד יביא.
    איזה כיף לראות משחק בלי לחץ 😄

      1. דרוזן עוד יפשל, אבל כבר שיפרתי את דעתי עליו לקראת סיום העונה הסדירה ואף אמרתי זאת (שנראה שנרגע והתאקלם).
        פופ מוציא ממנו את המיטב.

    1. אם אפשר להוריד מדרוזן את מטלת המנהיגות, אלא להיות המרכיב השלישי מטריו אימתני (לא מן הנמנע שוויט יהיה האלפא דוג), נגלה שחקן טרה סימפטיקו.

  3. מהלילות בהן הציפיות הראליות מביסות את הווישפול ת'ינקינג. חבל…
    .
    תודה, אדר. אחלה סיקור.
    .
    חג שמח לקהילת הופס!

    1. הקו האחורי שלו ושל דיונטה מארי בשנה הבאה יכול להיות מדהים, אף אחד לא יעשה מולם סל. השאלה היא הקליעה מרחוק כשיש את שניהם ואת דרוזן, אז אני מקווה שוויט יתחיל לזרוק שלשות.

      1. קלע גדול הוא לא יהיה. קלע סביר הוא כבר, וזה מספיק.
        יש את פורבס, בלינלי, ברטנס וגיי בשביל זה. מאמין בפופ שימצא את הדרץ לחבר הכל.

      2. בעיני מורי מקבל יותר מידי תהילה וציפיות.
        מגן מעולה, חודר מצוין ו.. ממ וזהו.
        מסירות רשלניות המובילות לנקודות בצד השני כמעט כל משחק וקליעה לא קיימת.
        מקווה שיחזור מהפציעה יותר בשל ויותר מדויק.

        ווייט פשוט שחקן חכם.

  4. תסמונת האישה המוכה: אבל הוא אוהב אותי, אבל היו לו סיבות להתחרפן, אבל הוא לא רצה להרוס לי את הפרצוף, זה רק מכוונות טובות. חוץ מזה אני מעדיפה בעל שיודע לעמוד על שלו ולא איזה הומו מתנצל.
    למה אני רוצה עוד אליפות לגולדן סטייט, למרות שהליגה נהרסת: כי הם עשו הכל לגיטימי במסגרת הכללים, כי הם רוצים אליפות רביעית רצוף מה שלא קרה קודם, כי הם משחקים נורא יפה. מה יש, תיהנו מהמשחק, תוצאות זה לא העיקר. חוץ מזה אני מעדיף להיות בצד המנצח ולא עוד איזה קבוצה לוזרית.

  5. נתון שכרגע לא משנה, אבל בקצב הנוכחי, יכול להיות משמעותי מאוד בסיבובים המאוחרים של הפלייאוף –
    קווין דוראנט צבר הלילה את הטכנית ה-3 ב-3 משחקים.
    הכללים ב-NBA קובעים ששחקן שצבר 7 טכניות במהלך הפלייאוף, מורחק אוטומטית ממשחקו הבא.
    בהתחשב בעובדה שיש לגולדן סטייט עוד (לפחות) 2 משחקים מול בברלי והקליפרס, ואז סדרה פוטנציאלית מול יוסטון,
    זה לא בלתי סביר שדוראנט ימצא את עצמו "על הקצה" בסדרות מהכריעות של העונה.
    .
    (נתון נוסף לא חשוב, אבל קשור לעניין – דוראנט סיים את העונה הרגילה כשחקן שצבר הכי הרבה טכניות ב-NBA)

    1. צודק וזה אכן חשוב, הטכני היום היה שערורייתי, גם שלוש העבירות הראשונות שלו – אם היו עושים את זה למייקל – היו נפגעים.

    2. בברלי צריך לקבל בערך כל דקה טכנית+ עבירה + איזה פלגרנט פה ושם. לא שהוא מצליח להזיז לדוראנט (שלא תהיה טעות משחק שעבר דוראנט עשה שביתה איטלקית זרק 7 פעמים כל המשחק… די מגעיל למען האמת כי כשהוא היה על המגרש הגולדנים שיחקן עם 4 שחקנים. כל שחקן אחר במקומו על המגרש והקליפרס לא היו חוזרים – הכל אולי כדי שיגעדו שאי אפשר בלעדין ואני עוד מאלה שאוהבים אותו. לא יפה KD

      1. לא מסכים איתך benjo לגבי 'השביתה איטלקית'.
        מה שהוא אמר (ואני נוטה להבין אותו) זה שהוא מעדיף בשלב הזה לשתף את החברים ומה שחשוב זה הזרימה הקבוצתית.

  6. בנוסף החתמה שעברה לגמרי מתחת לרדאר – פתאום בדקות האחרונות צץ לו די-מו הזכור מיוסטון במדי הספרס.
    מסתבר שכיכב בסין וכנראה בריא.
    הוא אחלה שחקן, סקורר עם יד מצוינת מה-4 ויכול להוסיף לנו המון בתחום הקליעה.

    1. וואלה? לא היה לי מושג שהוא עוד קיים בליגה.
      יפה מאוד.
      הוא ובברלי מאוד חסרו לנו בפליאוף 2015 בגלל פציעות. לא יודע אם זה היה משנה משהו, אבל עם היכולת שלו למשוך גבוהים החוצה, והיכולת של בברלי להיכנס לשחקנים מתחת לעור, מי יודע אולי הסדרה מול הווריורס בגמר המערב הייתה נראית אחרת.. (אבל רוב הסיכויים שלא).

  7. תודה אדר. האמת שראיתי רק את ספרס- דנבר .
    איזו הופעה של וויט, בכלל הספרס נתנו הופעה קבוצתית מרשימה בניצוחו ולצידו גם דרוזדן בחצי השני.
    בכלל בדו קרב בין מורי לוויט כרגע זה נוקאאוט מוחלט לטובת הספרס ואילולא אותו רבע רביעי מוטרף של מורי במשחק הקודם הסדרה כבר גמורה הבוקר.
    מוריס וביזלי נתנו לנאגטס היום הרבה יותר ממנו ומבארטון שמשום מה מאלון התעקש עליהם יותר מדי דק' בעיניי.

  8. תודה על הסיקור!
    איזה שיחוק של הספרס עם ווייט. כמו קוואי לפני 6 שנים – עושה רושם שנמצא עוד יהלום במכרה של פופ וביופורד.

    1. בכלל קו הגארדים הצעיר של הספרס הולך לדעתי בשנים הקרובות להיות הבסיס של הקבוצה כשמארי יחזור וכגיבוי פורבס + ווקר שיסיים את שנת הטירונות המסורתית אצל פופ.

        1. יש את פופ וביופורד. מסתבר שיש לך צמד כזה אפשר להוציא זהב מלא מעט שחקנים ולהרכיב פעם אחר פעם קבוצות מנצחות

  9. אחד הלילות הטובים הצלחתי לראות כמעט הכל עד עכשיו פליאוף תענוג. דרק וויט – איזה כייף לו שנפל בידים של הפופ. פוטנציאל בשמים.

  10. לדעתי הספר ינצחו הסדרה, נאגטס יחזרו בשנה הבאה עם יוקיץ׳ אפילו יותר טוב+ יותר ניסיון ויגיעו רחוק מאוד

  11. תודה רבה אדר אחלה סיקור.
    .
    ספרס דנבר פשוט סדרה אדירה. איזה כיף שיש כזו כבר בסיבוב הראשון.
    .
    סימונס ובראון כנראה הפיקו לקחים מהפוסט של שמעון. מעניין יהיה לראות את ברוקלין מגיבה במשחק הבא.
    .
    לא יודע עד כמה אפשר ללמוד מהסדרה מול הקליפרס לקראת הסדרה מול יוסטון, אבל לא נשארו לקר הרבה הזדמנויות להפיק לקחים. לא יכול לחכות.

  12. תודה אדר נהדר.
    אני עדיין דבק בהימור שלי על דנבר ( שכרגע נראה קלוש ביותר) אבל הספרס הם אותו התיאור של טאווין לאניסטר על בנק הברזל: המקדש יישאר גם אם תחליף חלק מן האבנים שלו. אני אתבאס אם דנבר תודח אבל הרבה פחות בגלל שאלו הספרס ופשוט אי אפשר שלא להעריך אותם.

  13. סימונס הוכיח שהוא יכול להיות שחקן מצוין בקבוצה שמתאימה את עצמה אליו, כלומר לא פילי של אמביד. אני מצפה שטורונטו יתעללו בו בסיבוב השני ואז טרייד שיהפוך אותם למועמדים אמיתיים לאליפות. ברוקלין עשו כבר את שלהם בסדרה, אבל יש להם סיכוי לא כל כך רע לקחת את המשחק הבא וקצת להלחיץ את פילי. גם אם לא הם סוגרים עונה בה הם התעלו על הציפיות בפער הזוי.
    הספרס כרגע הם המועמדים שלי להגיע לגמר המערב, וזה פשוט מדהים לראות את מה שקורה שם. דנבר יריבה ראויה שנותנת פייט בסדרת סיבוב ראשון נהדרת, אבל יהיה להם מאוד קשה לקחת משחק חוץ.
    אחרי שקצת ירדנו על גולדן סטייט, ובצדק, צריך לשים לב שאם סופרים עד אמצע הרבע השלישי יוצא שהלוחמים מנגבים את הקליפרס בקלילות, והבעיה היחידה הייתה שהם ירדו לנוח מוקדם מדי, מה שהציף את כל הבעיות שקיימות אצלם, ויאפשר להם להגיע ליוסטון מוכנים.

  14. איזה כיף להיות סטף קרי. לא שומר, וכשמנסה, נכנס לבעיית עבירות. משחק לא טוב? לא נורא, יושב על האופניים ורואה את דוראנט מחסל את הקליפרס. הבנאדם שיחק רבע אחד.

  15. תהיה לגבי בעיית העבירות של סטף בסדרה: האם זה טקטיקה של דוק ריברס? או ענייני מאץ׳-אפ?
    בכל שלושת המשחקים הרוטציה של ג״ס הושפעה בגלל זה

  16. עדיין לא השתכנעתי מסימונס,ההגנה של ברוקלין זאת ההגנה הכי פחות אתלטית בליגה והכי רכה בליגה, סידרה הבא מול טורונטו או בוסטון/מילווקי והוא שוב יחשף,מה שכן חשוב לציין שהחיסרון של אמביד פתח לו את הצבע,מה ששוב מדגיש את מה שאני טוען כל הזמן,השניים הללו לא יכולים להתקיים בו זמנית באותה קבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט