14 מי יודע: סיכום העונה הסדירה ביורוליג/ שי בוקר

בליל הסדר ישנם 14 סימנים. מכיוון שמחר פסח החלטתי לסכם את העונה עם 14 דברים שקרו העונה. בנוסף, אבחר גם את ה-MVP של העונה הסדירה, השחקן המאכזב של העונה, מאמן העונה, המאמן המאכזב של העונה, הקבוצה המפתיעה, הקבוצה המאכזבת, הכוכב העולה, השחקן המשתפר של העונה, הקבוצה המפתיעה, הקבוצה המאכזבת וגם הפייבוריטית שלי לזכייה במפעל. הכל בהמשך.

נתחיל עם המספר 14. 14, מי יודע? אני יודע. העונה היו לנו 14 קבוצות עם 8 ניצחונות ומעלה: פנרבחצ'ה, צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, אנאדולו אפס, ברצלונה, פנאתינייקוס, באסקוניה, ז'לגיריס קובנה, אולימפיאקוס, מכבי תל אביב, באיירן מינכן, מילאנו, חימקי מוסקבה וגראן קנאריה.

13, מי יודע? אני יודע. 13 שנים ומעלה בהן קבוצה ספרדית ורוסית מגיעות לפלייאוף או פיינל פור: צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, ברצלונה ובאסקוניה.

12, מי יודע? אני יודע. 12 קבוצות העונה סיימו עם לפחות 14 ניצחונות, שיא יורוליג בפורמט החדש.

11, מי יודע? 11 אני יודע. 11 קבוצות עם +/- חיובי, גם זה שיא בפורמט החדש. וגם 11 משחקים העונה לניק קלת'ס מפנאתינייקוס של 11 אסיסטים ומעלה.

10, מי יודע? אני יודע. 10 הפסדים לאנאדולו אפס העונה לצד 20 ניצחונות. אגב, שחקנה של הקבוצה הטורקית, אדרייאן מוארמן שהוא אחד מהשחקנים שלי אין שום ספק שראוי לקבל קולות ואף לזכות ב-MVP של המפעל, רשם 10 משחקים בהם רשם לפחות 20 נקודות מדד.

9, מי יודע? אני יודע. 9 משחקים העונה לולידימיר מיצוב עם שלוש שלשות או יותר. סיים מקום 10 בקליעות ל-3 העונה.

8, מי יודע? אני יודע. 8 קבוצות העפילו לפלייאוף. כאן, אין הפתעות.

7, מי יודע? אני יודע. העונה שבע קבוצות החליפו מאמנים: מכבי תל אביב, באסקוניה, פנאתינייקוס, חימקי מוסקבה, בודוצ'נוסט, דרושפאקה וגראן קנאריה.

6, מי יודע? אני יודע. ז'לגיריס קובנה של שאראס ניצחה ב-6 המשחקים האחרונים שלה כדי להעפיל לפלייאוף.

5, מי יודע? אני יודע. ברצלונה סיימה במקום ה-5 בטבלה. עד עכשיו בפורמט החדש של המפעל הקבוצה שסיימה במקום החמישי עלתה לפיינל פור בלי יתרון ביתיות וזכתה באליפות היורוליג. האם ברצלונה תמשיך את המסורת? סיכוי קלוש.

4, מי יודע? אני יודע. 4 סלי ניצחון ל-4 קבוצות פלייאוף: דוגוס באלביי ניצח את חימקי במוסקבה על הבאזר, 84:85 לאנאדולו במחזור ה-3. ניק קלת'ס קלע שלשה מטורפת עם הלוח על הבאזר מול צסק"א במוסקבה שנתנה לירוקים ניצחון ענק 77:78 במחזור ה-26. רודי פרננדז ניצח את פאו באתונה על הבאזר עם שלשה משוגעת, 73:74 לריאל מדריד במחזור ה-29. קוסטאס סלוקאס קלע שלשת ניצחון בפרצוף של דני אבדיה במחזור ה-30 כדי לתת לפנרבחצ'ה ניצחון בית ועונה מושלמת על הפרקט שלה (0-15), 75:78 על מכבי תל אביב.

הבאזר ביטר הגדול מכולם: ניק קלת'ס מנצח את צסק"א במוסקבה. (ערוץ היוטיוב של היורוליג)

3, מי יודע? אני יודע. בשבילי יש שלושה שחקנים שמועמדים לתואר ה-MVP והם ללא ספק אדרייאן מוארמן מאנאדולו אפס, ניק קלת'ס מפנאתינייקוס וברנדון דייויס מז'לגיריס קובנה.

2, מי יודע? אני יודע. היו שתי קבוצות שכבר היו בדרך לצפות בפלייאוף מהספה והן מכונות ברשתות החברתיות כ"האחים הירוקים": פנאתינייקוס וז'לגיריס קובנה. עם 8 מחזורים לסיום העונה, פאו הייתה במקום ה-12 בטבלה עם מאזן של 9 ניצחונות ו-13 הפסדים. עד לסיום העונה היא ניצחה 7/8 וסיימה במקום ה-6. הירוקים מליטא היו במקום ה-13 במאזן של 8 ניצחונות ו-14 הפסדים. גם החבורה של שאראס ניצחה 7/8 משחקים וסיימה במקום ה-8. מדהים.

1, מי יודע? אני יודע. פנרבחצ'ה סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון וללא ספק נראית כפייבוריטית לזכייה ביורוליג. פנר סיימה את העונה הסדירה עם המאזן הכי טוב בפורמט החדש עם מאזן של 5-25, ניצחון אחד יותר מצסק"א מוסקבה אשתקד.

Fenerbahce Beko Istanbul celebrates - EB18
פנרבחצ'ה חוגגת מאזן מושלם בבית. (צילום: אתר היורוליג)

 

בואו נתחיל עם בחירת ה-MVP של העונה הסדירה:

אדרייאן מוארמן: אם יש מישהו שמשנה משחקים שהיה מתחת לראדר זה ללא ספק אדרייאן מוארמן. הוא הפתיע אותי מאוד העונה. לאורך כל העונה בכל זמן שאנאדולו הייתה צריכה שמשהו טוב יקרה לה אם זה בהגנה או בהתקפה, הפאוור פורוורד הצרפתי תמיד ענה למשימה.

ממוצעים העונה:

12.3 נקודות.

6.4 ריבאונדים.

1.2 חטיפות.

15.7 נקודות מדד.

Adrien Moerman - Anadolu Efes Istanbul - EB18
בשקט, בשקט מועמד ל-MVP. אדרייאן מוארמן. (צילום: אתר היורוליג)

 

אפשר לומר שמגיע גם לניק קלת'ס ולברנדון דייויס לזכות ב-MVP על תפיסת פיקוד על קבוצותיהם ברגעים המכריעים של העונה.

 

 

השחקן המאכזב של העונה:

סקוטי וילביקין. ציפיות גבוהות אבל החיסרון של רכז שייתן לו כדורים פגע בו ובקבוצה.

 

 

הכוכב העולה:

גוגה ביטאדזה. למרות שהסנטר הגיאורגי הגיע לבודוצ'נוסט באמצע העונה, הוא רשם סטטיסטיקה יפה:

12.1 נקודות למשחק.

59.7% ל-2 נקודות.

6.4 ריבאונדים.

2.3 חסימות.

Goga Bitadze - Buducnost VOLI Podgorica - EB18
גוגה ביטאדזה. הגיאורגי ראוי לקבל את תואר "הכוכב העולה." (צילום: אתר היורוליג)

 

 

השחקן המשתפר של העונה:

מרקו גודוריץ' מפנרבחצ'ה. הגארד הסרבי העלה את ממוצע הנקודות שלו ואחוזי ה-3 שלו משמעותית ואף לא היסס לקחת אחריות בדקות המכריעות.

ממוצעים העונה לעומת עונה שעברה:

עונה שעברה: 6.7 נקודות למשחק, 44.6% ל-3.

העונה: 9.0 נקודות למשחק, 49.4% אחוזים ל-3.

Marko Guduric - Fenerbahce Beko Istanbul - EB18
מרקו גודוריץ'. הסרבי אינו מפחד לקלוע סל גדול. (צילום: אתר היורוליג)

 

 

מאמן העונה:

ארגין עתמאן. אני פסלתי את אנאדולו בתחילת העונה למרות סגל מרשים. מדוע? חשבתי שעמדת המאמן אינה יציבה. מסיר את הכובע לפניך, עתמאן.

אפשר גם לתת לאוברדוביץ' ושאראס.

 

 

המאמן המאכזב:

דייויד בלאט. אני מאוד מעריך אותו כמאמן, אבל לדעתי הוא היה יכול לבנות קבוצה יותר יציבה בפיראוס. אולימפיאקוס סיימה את העונה במאזן 15-15 ובמקום ה-9 בלי לעלות לפלייאוף.

אפשר גם לומר אותו דבר על סימונה פיאניג'יאני שלא העפיל לפלייאוף למרות קבוצה מלאה בכוכבים.

 

 

הקבוצה המפתיעה:

ברצלונה. חייב לומר שפסלתי אותה לפני העונה למרות שהביאה את קווין פאנגוס וכריס סינגלטון. חשבתי שזה לא מספיק להגיע לפלייאוף שלא לחשוב אפילו על המקום ה-5.

 

 

הקבוצה המאכזבת:

מכבי תל אביב. הצהובים מעדו ברגעים הכי קריטיים של העונה עם הפסדים אכזריים בבית לבאסקוניה וז'לגיריס קובנה שלהן הפסידו ב-2 נקודות. ההפסדים האלו עשו את ההבדל בין העפלה לפלייאוף או צפייה מהספה. שאפו למאמן יאניס ספרופולוס שהרים אותה מהקרשים וכמעט עזר לה להגיע לפלייאוף.

 

 

ובסופו של דבר צריך לבחור את אלופת אירופה. אז על מי אני מהמר? אין להם מאמן גדול כמו אוברדוביץ', לאסו, איטודיס או פסיץ', אבל אם תעבור את ברצלונה, אנאדולו אפס יכולה לנצח כל קבוצה במשחק על כל הקופה. להספיד אותה יכול לעלות ליריבותיה ביוקר. אני מאמין שמוארמן, לארקין ובובואה יכולים לעשות את הבלתי יאמן ולזכות באליפות אירופה.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מעולה שי אני הפסקתי לראות יורוליג מאז שמכבי די איבדו סיכויים לפני כמה חודשים כמעט לגמרי אולי אחזור ליתר הפלייאוף

  2. תודה רבה שי נהדר .
    עוד לא החלטתי לגבי הבחירות שלי.
    אבל לקראת שירי האגדה אומר גם אני כמה מי יודע
    13 מי יודע ….13 ניצחונות רצופות בסדרות לצסקא בדרך ל 14.
    8 מי יודע 8 פיינל פורים רצופים זה שיא המפעל של צסקא שעשתה זאת בשנים 03-10 ותשווה זאת אם תעבור את באסקוניה

    6 מי יודע …6 מספר הניצחונות הרצופים של קובנה שיצאו מ 15-9 ל 15-15 ולרבע הגמר כולל בתל אביב אתונה ומדריד .

    5. מי יודע ….מספר השנים של ברצלונה מחוץ לפיינל פור.
    ….אם אפס תנצח זה כבר יהיה 18 ….מי יודע

    4 מי יודע …זה מספר הפיינל פורים ברצף של פנרבחצה בואכה 5
    4 גם מספר העונות של מכבי מחוץ להצלבה .
    3 מי יודע זה מספר הפיינל פורים המשותף אם ריאל פנרבחצה וצסקא יעלו כצפוי השנה.

    2. מי יודע ….2 קבוצות בלבד מבין 11 קבוצות רישיון A לא הגיעו לרבע הגמר בשלושת שנות המפעל מילאנו ….ומכבי .

  3. מכבי הקבוצה המאכזבת? פעם ראשונה במתכונת החדשה שהיא מגיעה לישורת האחרונה כמועמדת להגיע לפלייאוף. אולימפיאקוס אכזבה הרבה יותר.

  4. תודה שי. אני חושב שבגזרת הקבוצה המאכזבת אולימפיאקוס לוקחת את מכבי בנק', בעיקר לאור הישגי השנים הקודמות המוצלחות ,הציפיות בפתיחת השנה והתקציב אשר גובש בהתאם. בגזרת המשתפר דווקא הייתי הולך על מיצ'יץ' מאנדולו שעשה קפיצת מדרגה מרשימה העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט