האמנם מכת מוות לא"ק? / מנחם לס

טייסון גיי – "MISTER CLEAN" – ניתפס

זאת מכה שאני לא יודע כיצד הא"ק תתגבר עליה. טייסון גיי המכונה "MISTER CLEAN", והוא חבר בקבוצת 10 האתלטים שחברו ל-"WE COMPETE CLEAN" , ושהם מייצגים את "לא אנחנו" ב-U.S ANTI DOPING AGENCY, ניתפס בשימוש ב-"חומרים אסורים".

תקראו ל-"חומרים האסורים" בכל שם שתרצו – 'סמים', 'כימיקלים ממריצים' – מה שהם באמת הם סטרואידים אנבוליים המגדילים את מסת השריר וגורמות לו להיות יותר "POWERFUL". היתרון הוא לא בגידול וחוזק השריר עצמו כי אם השריר סתם גדל במסה (חוזק השריר הוא ביחס ישר לשטח חתכו במקום העבה ביותר, בלי להתחשב בשומן) אז הוא גם גדל במשקל, ונדמה לי שכבר הסברתי שמאחר וחוזק השריר  הוא ביחס לשטח, ולכן הוא משתנה בריבוע (שטח=אורך כפול גובה, או בעיגול – "פיי כפול R בריבוע), אבל כשהשריר גדל הרי שגם משקלו גדל, ומאחר והוא משתנה של נפח, הרי הוא גדל בשלישית, ולכן כשהשריר גדל, באופן יחסי למשקלו, כוחו היחסי קטן.

אבל האנבוליק סטרואידים מגדילים לא רק את הכוח (FORCE) עצמו כי כפי שהסברתי ,באופן יחסי  זה לא יעזור,  אלא את ה-POWER, שהוא כוח כפול מהירות. זה לא כמה חזק אתה. זה כמה מהר אתה יכול להשקיע כוח. POWER, או הספק בעברית, זה כמה מהר אדם יכול לבצע עבודה. או WORK/TIME. מאחר ועבודה זה כוח (או משקל, כוח ומשקל הם אותם משתנים, כי משקל הוא כוח משיכת האדמה) כפול דרך, או FORCE כפול DISTANCE, וכבר הגדרנו הספק שהוא עבודה חלקי זמן, הרי שהספק הוא (DISTANCE כפול FORCE) חלקי TIME. מאחר ו-DISTANCE חלקי TIME (מרחק חלקי זמן) הוא מהירות (VELOCITY), הרי שקבלנו שהספק הוא FORCE כפול VELOCITY, או P= FORCE X VELOCITY, או במילים אחרות

"כמה מהר האתלט יכול להשקיע כוח"

יוסיין בולט הוא לא האתלט החזק בעולם, והוא גם לא האתלט המהיר בעולם בהזזת רגלו ללא התנגדות. אבל ה-POWER שהוא משקיע נגד המסלול בכל צעד (הכוח שהוא משקיע והמהירות בה הוא משקיע כוח זה) הם הגדולים בנמצא. לכן הוא המהיר ביותר ב-100 מ' כי בכל צעד שלו ההספק שהוא מייצר הוא הגבוה מכולם.

אוקיי. עם הסבר זה בואו נחזור לטייסון גיי. האנבוליק סטרואידים שהוא כנראה לקח (כי אני אומר זאת שוב: אין דבר כזה 'סמים'. סמים זה רק דבר שמשנה תחושות מוח. למשל 'סמי מרץ' שיכולים לעזור לעצל ולעייף, אבל רק יפריעו לאתלט עם המוטיבציה הגדולה בנמצא) הצליחו לשפר את 'הספק' שרירי רגליו. זה מה שבן ג'ונסון לקח לפני אולימפיאדת 1988 בסיאול, ומריון ג'ונס לקחה ב-2003, וכל שאר האתלטים באופניים, בבייסבול, וכנראה בטניס (נדאל?) וגולף (טייגר וודס?) לקחו ולוקחים.

לדעתי עם התפיסה של גיי, ענף הא"ק ירד לרמת רכיבת האופניים. איש לא יאמין יותר למה שקורה. טייסון גיי לא ישתתף באליפות העולם במוסקבה בחודש הבא. 5 אצנים ג'מאייקנים ניתפסו לפני חודש באליפות ג'מאייקה – כולם אצנים וכולם לא ישתתפו באליפות. יוסיין בולט אינו אחד מהם.

מה שפוגע יותר מכל היא העובדה שהעבירות הגדולות נעשו עם כוכבי הריצה שהיא ה-MARQUEE (המקצה 'המלכותי', העיקרי) בא"ק – ריצת ה-100 מטרים. זה התחיל עם בן ג'ונסון, ועבר דרך עשרות עד למריון ג'ונס, ועכשיו טייסון גיי. 

רק לפני כחודש, אחרי שגיי קבע את תוצאת השנה ב-100 מטרים הוא אמר: "כל מה שאני יודע זה שאני רץ 'נקי'. רק חסר לי שלא. אמי תהרוג אותי. תחסל אותי. אפילו אם זה היה רק אמי, לא הייתי מעז לרמות".

טוב, היום הוא צריך לברוח רחוק רחוק מאמו.

הוא לא ניסה להצטדק או לתרץ: "סמכתי על האיש הלא נכון שנתן לי אבקות רפואה שטען שהן 100% מורשות ולא מזיקות, רק עוזרות לשקט נפשי". כשנשאל מי האיש הוא סרב לגלות. לי יש ידע על קבוצת אנשים הטוענת שהם מסוגלים לשפר הישגים אתלטיים 'ברמות שאין להן הסבר' בשימוש ב-"מים מגנטיים" ושאר אביזרי ותכשירי פלא. אכתוב על כך בקרוב, עם עובדות שקשה להאמין בהן. כמעט בטוח שהקבוצה הזאת נעזרת בחומרים אסורים ולא אתפלא אם טייסון גיי היה אחד מהקליינטים.

אבל מה זה משנה מי נתן? מה שמשנה הוא "מי לקח", וטייסון גיי הוא אחד האתלטים הנבונים ביותר בא"ק. אז שלא יספר מעשיות ולא יבלבל את המוח: הוא השתמש בסטרואידים, ידע שהשתמש בהם, וניתפס. END OF STORY. בין הג'מאייקאים שניתפסו נמצא גם אספה פאול, וורוניקה קמבל-בראון, ועכשיו הידיעות שאלופת אולימפיאדת לונדון ב-1,500 מ' ואלופת אירופה במשוכות, כולן ניתפשו בטורקיה בשימוש בסטרואידים.

הסיפור פשוט ועצוב: אתה לא יכול להאמין יותר לשום דבר בא"ק.

ואם אי אפשר להאמין, אז למה בכלל לבזבז את הזמן ולהסתכל?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. כל הענפי ספורט נגועים בסמים, למה לברון ג'יימס נראה לך נקי? ככה הוא התפתח לכזה מפלצת בלי איזה 'תוסף' כזה או אחר? אני צנצנת אם לא מפתטמים אותו בחומרים מה עוד כשהוא היה בבטן של אמא שלו.

    הרסו את הספורט.

    שיאשרו סמים לכולם וזהו

  2. נראה לי שכל עניין הסמים זה תחרות בין פיתוחי הנגזרות של הסטאורידים לבין המדענים המפתחים את מבחני הזיהוי. הרי יש שמועות כל כך חזקות על הספורטאים הספרדים שאין סיכוי שאין עשן בלי אש. מקרה לאנס ארמסטרונג ניפץ את התקווה שהכל אפשרי. פתאום נדמה שכולם לוקחים, בכל ענפי הספורט., רק תהליכי הזיהוי תמיד צעד אחד מאחור. כמו ווירוס השפעת, כל כמה שנים מוצאים תרופה שתתמודד איתו, נופלים כמה ספורטאי על, ואז עוברים למוטציה הבאה שמבחני הזיהוי לא מוצאים.
    בגלל זה בNBA אין מבחני סמים (סליחה- סטרואידים אנאבוליים), שלא יהרסו לנו את האשלייה.

  3. זה ככה גם באופניים. הקטע המדהים של פרום (7 ק"מ אחרונים בעלייה גדולה) בקטע אתמול בטור, לא נראה מדהים, והוא שבר את התוצאה של לאנס ארמסטרונג. חייבים להכניס מבחני סמים לנבא.

  4. מל,
    אני שומע מהצד השני טענות שאומרות שהאכיפה של חומרים אסורים באתלטיקה הפכה מוגזמת וספורטאי ששתה שלוש כוסות קפה יכול לאבד את הקריירה שלו.
    רציתי לשמוע מה דעתך על זה.

  5. לאט לאט הספורט הופך פחות למתיחת הגוף האנושי למאמץ רב ותחרותיות ויותר ללמי יש מדענים טובם יותר, ספונסרים שמספקים ציוד טוב יותר ויח"צ טוב יותר. אם אני לא טועה היית על זה כאן כתבה לא???

  6. הסיפור הזה פשוט עצוב !
    בכל פעם מחדש אני רוצה להאמין שהכל נקי ושוב זה מתנפץ לי ולכולם בפנים.
    האמת שכבר אין ערך ספורטיבי לתחרויות האתלטיקה מכיוון שכל תוצאה יוצאת דופן, וכל מנצח מיד נחשד כמי שהשתמש בסטרואידים, וכל הנקיים ה"פראיירים" נשארים מאחור, ולעולם לא יזכו בתהילה.
    אז מה עדיף לאתלט צעיר ? האם להישאר נקי ולעולם לא להגשים חלומות, או לרמות כמו כולם ולהעמיד פנים, ואולי לסבפר לעצמו סיפורים על כך שממילא כולם משתמשים והוא רק מאפשר לעצמו להתמודד בתנאים שווים.
    כבר אין בעיני ערך לכל התחרויות האלה וזה פשוט עצוב.

    1. שום כדור או שקית דם לא ילמדו אותך לתת מכת העברה 5 ס"מ מעל הרשת בזוית מושלמת של 0 מעלות שהכדור יינחת על הקו ב 120 קמ"ש.

      אחרי שאמרתי את זה: נובאק במוצהר יושב בתוך ביצת פוד אחרי משחקים שזה חוקי – עדיין אבל עולה עמה מליונים לקנות. ועוד כמה עשרות אלפים להעביר על מטוס. לא משהו שדודי סלע יכול להרשות לעצמו… ונאדאל היה בנבחרת שהעסיקה את הרופא של US POSTAL מהאופניים.

      1. לא התכוונתי שפדרר לוקח סטרואידים.הפוך אמרתי שאם פדרר יקח סטרואידים זה פשוט יהיה טוב כח פיזי מוגבר אם הדיוק שלו רק לפנטז.
        כמובן שלפי הבנתי סטרואידים פחות קריטים (כמובן עוזרים) בכדורסל טניס וכדו' שהכח חשוב אבל לא העיקר והעיקר זה ה skillz

  7. אני רק שאלה:
    נניח אתה ספורטאי, כל החיים אתה מתאמן ואז מגשים את החלום שלך ומגיע לנבחרת שלך! ומתאמן יחד עם הנבחרת שלך ונשלך על ידי המדינה שלך לאליפות העולם והאולימפיאדה. ורופא הנבחרת שלך מכין לך דיאטה ומוסיף כמה כדורים. ויטמינים ותוספי מזון, ואומר לך שהכל חוקי ומקובל.

    כמה ספורטאים יגידו אני לא לוקח את הויטמינים? אני לא סומך על הרופא שהנבחרת והמדינה מינו לי? אני לא שחקן קבוצתי כי אני לא סומך על חברים בנבחרת שלי?

  8. אף רופא נבחרת (מערבית לפחות) לא יעז לעשות דבר כזה כי הוא ייפסל לכל ימי חייו אם ייתפס, עם סכוי לאבד את תעודת הרפואה שלו. עם רופאים אחרים, זוהי אחריות האתלט לבדוק בדיוק מה הוא מקבל, ואם הרופא מעלים ממנו, הוא יכול לתבוע את הרופא על מיליונים.

    1. הסינים והרוסים והמזרח אירופאיים בשעתו קיבלו את כל הממתקים שלהם רק מהרופאים של הנבחרות ובטח ישר מהממשלה כדי לצאת חזקים מול החזיר-האמריקאי.

      פעם שיפרו את התזונה, ואת אימוני הכושר אחרי זה את המסלולים והנעליים והניתוח של האימונים עם קלטות וידאו וכו'
      פשוט נגמר מה שאפשר לפשר- הכל 100% מושלם, נשאר רק סמים וכו'.
      ואנחנו תמימים אם לא חושבים שאין כאן עולם תחתון והימורים שמשפיעים על זה גם.
      "קח את הכדורים האלו והאלו, תנצח בניגוד לסיכויים ותקבל ככה וככה דולרים ירוקים שמנים".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט