הקלאסיקו נצבע אדום – הפועל ירושלים מנצחת את מכבי תל אביב / עידן ארווץ בשיתוף רותם אלרן

שחקני הפועל ירושלים חוגגים (צילום: ראובן שוורץ)עוד משחק ביתי של ירושלים. עוד משחק בתקופה המאוד מאוד לא פשוטה של הקבוצה. תקופה קשה מקצועית וקשה מכיוון האוהדים. זה המשחק ה-3 מתוך ארבעת המשחקים האחרונים הביתיים של הקבוצה שארגון האוהדים "בריגדה מלחה" מחרים את המשחק ולא מגיע. זאת כאות מחאה על ניהולו של גיא הראל, ויכוחים שנמשכים כבר כמה שנים. הקושי המקצועי מגיע מכיוון אירופה. ביום רביעי האחרון הודחה הקבוצה מליגת האלופות של פיב"א, המפעל האירופאי בו בחרה הקבוצה לשחק השנה. זו הייתה הדחה כואבת, ואומר לכם זאת אוהד ירושלמי. הקבוצה עשתה העונה חיל באירופה ונדמה שכל החיכוכים עם הקהל הם אלה שגרמו להדחה מאירופה. אם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין חיכוכים בין האוהדים להנהלה לבין הדחה מאירופה ששוחקה ע"י השחקנים, התשובה היא שבהפסקת המחצית במשחק הראשון בצמד המשחקים (הפורמט הוא על הפרשים) ברבע הגמר, שהתקיים כאן בארנה שבירושלים, הקבוצה הובילה ב-9 נקודות הפרש ונראתה בדרך הבטוחה לסמן וי ענק על המשחק הראשון ולצאת למשחק השני בספרד בידיעה שהיא חצי רגל בפיינל פור. מה שקרה הוא שבמחצית המשחק, חלק מאוהדי ירושלים שרקו בוז צורם לעבר גיא הראל, מנכ"ל הקבוצה, בשביל להראות לו מה הם חושבים עליו. הזרים שבקבוצה, הם כמובן לא הבינו על מה ולמה שורקים להם בוז במחצית כאשר הקבוצה רצה ושוטפת את המגרש. שריקות הבוז האלו הובילו לריצת 0-17 ספרדית בפתיחת המחצית השנייה שהפכה את המומנטום הירושלמי, והורידה ביטחון מהשחקנים. ירושלים הגיעה לגומלין רבע הגמר בספרד עם יתרון מינימלי של 2 נקודות, כאמור לאחר אותה ריצת 0-17 שנבעה משריקות הבוז. שם, הפסידה ירושלים לאחר שהרוחות בקרב האוהדים סוערות והשחקנים לא ממש יכולים להתרכז במצב כזה. ירושלים מודחת לאחר עונה מצויינת באירופה שלצערנו נגמרה איך שנגמרה.

 

המשבר בין האוהדים כאמור לא נגמר והבריגדה לא הגיעה גם למשחק הזה לאחר שבחמישי האחרון העלתה פוסט בפייסבוק ובו היא מצהירה כי עד להודעה חדשה היא לא תגיע למשחקי הקבוצה. כתוצאה מכך, הוקמה קבוצת אוהדים שנקראת "ארגון אוהדים זמני" והם בתפקיד הבריגדה. מנגד, מכבי מגיעה למשחק לאחר שהודחה גם היא מעונת היורוליג שלה אחרי הרבה ציפיות בתחילת העונה. אחרי הרבה מאמצים, מכבי לא הצליחה להגיע לפלייאוף ונותרה מתרכזת רק בליגת העל הישראלית. בשישי היא שיחקה את משחקה האחרון במפעל, בחוץ נגד פנרבחצ'ה המוליכה, והפסידה לאחר שלשה על הבאזר. המאזן בין הקבוצות העונה כרגע הוא 2-0 למכבי לאחר שני משחקים עם הגנות נפל של ירושלים.

בצד האדום ג'ייקובן בראון פצוע ביד ולא שיחק, בעוד הקפטן ליאור אליהו סובל מבעיות גב ולא שותף גם הוא. בנוסף, כריס ג'ונסון שעדיין סובל מפציעה ברגל ומנסה לאחרונה לחזור לכושר לא נטל חלק במשחק. אתמול בערב טס חזרה לארצות הברית דימיטריוס קונגר שהוחתם בכדי לעזור לקבוצה באירופה ולא ממש תרם. בצד הצהוב דיאנדרה קיין שלא שותף כבר הרבה זמן בגלל שטס לארצות הברית לבקר את אימו החולה לא שיחק.

 

בשל היעדרותו של ליאור אליהו, הקפטן החלופי במשחק באדום היה אמארה "יהושפט" סטודמאייר שלאחרונה קיבל אזרחות ישראלית ונחשב מתאזרח. האווירה כאן בארנה מדהימה, אמנם שעה קשה (18:45) אבל יום לפני הבחירות ויש כאן אנרגיות אש!

 

רבע ראשון: 27-18 צהוב

הכדור הראשון הוא אדום והקלאסיקו הישראלי השלישי העונה יוצא לדרך! דקה ראשונה ללא נקודות נעצרת לאחר לייאפ של ג'ון דיברתולומיאו. שלשה ועבירה של דשון באטלר מרימות את הארנה לשמיים ואת האנרגיות לחלל. הרבע הזה בשליטה צהובה לגמרי כאשר ירושלים לא מתפקדת ומכבי עושים ככל העולה על רוחם. ג'יימס פלדין עם שלשה משוגעת על הבאזר קובע את תוצאת הרבע – 27-18 לצהובים מתל אביב.

 

מחצית: 42-43 למכבי

הרעש גובר עוד יותר (אם זה הגיוני בכלל) לאחר סל ועבירה של טיישון תומאס. הקהל בשמיים! מהלך לאחר מכן תומאס עם עוד מהלך אדיר, הפעם בהגנה כאשר הוא חוסם ללא רחמים את יובל זוסמן ומציל סל קל. דקה ו-14 שניות בתוך הרבע השני ומכבי כבר עם 4 עבירות קבוצתיות מה שגורם לספרופולוס להזעיק פסק זמן. ריצת 0-8 ירושלמית מתחילת הרבע וזה רק נקודה הפרש למכבי, אך היא מחזירה בריצת 1-9 וההפרש חוזר ל-9, 5:55 למחצית. זה רבע ירושלמי! ווילבקין עושה איירבול לשלשה וכל הקהל הירושלמי בצעקות "איירבול! איירבול!" סל מחצי מרחק של אלכס צ'וברוביץ' מוריד את ההפרש הצהוב ל-2 בלבד, 2:56 למחצית. והנה, 17 שניות למחצית, האמת? לא חשבתי שאכתוב את זה, אבל – שוויון! ווילבקין קולע אחת מהקו 6 שניות למחצית וקובע את תוצאתה – 43-42 למכבי.

 

רבע 3: שוויון: 61-61

סקוטי ווילבקין פתח את המחצית השנייה עם נקודות ראשונות בלייאפ, ובצד השני אמארה "יהושפט" סטודמאייר הגיב עם דאנק שהקפיץ את כולם. אותו אמארה קלע את 7 הנקודות הראשונות של ירושלים במחצית השנייה ותוך כדי גם מוציא מאלכס טיוס את העבירה הרביעית ומסבך את מכבי, אך מבצע את העבירה השלישית שלו ויורד לספסל. ג'יימס פלדין עם שלשה, בלאק מהצד השני עם דאנק. שלוש דקות לסוף הרבע טיישון תומאס עם חסימה אדירה ובלאט עם שלשה במתפרצת. בלאק עם עוד דאנק, דיברתולומיאו עם שלשה ומכבי ביתרון 3. 6 שניות לסיומו של הרבע השלישי אמארה קולע 2 מהקו וקובע את תוצאת סיום הרבע – שוויון 61 בכניסה לרבע המכריע.

 

סוף הרבע הרביעי: שוויון: 80-80

בתחילת הרבע פלדין נשלח אל הקו ומעלה את ירושלים ליתרון 2, 17 שניות בתוך הרבע. פארגו מגיב עם צעד וחצי קל אבל אמארה קולע ומטריף את הקהל הירושלמי. כרגע אמארה עם 15 נקודות. מכבי סוחטת מסטודמאייר את העבירה הרביעית בתור עבירת תוקף אך קטש מחליט להשאיר אותו על המגרש. פלדין עם אנד-וואן ענק במתפרצת, תומאס עם עוד סל במתפרצת וירושלים ביתרון 3. אמארה עם עוד סל, רול עם שלשה מהצד השני, 3:30 לסיום זה 3 הפרש אדום. טיישון תומאס עם דאנק עוצמתי מעלה את הירושלמים ליתרון 5. אמארה, עד כה המצטיין של המשחק, מעלה את האדומים ליתרון 8 באנד-וואן ומוציא את אלכס טיוס עם 5 עבירות. דקה לסיום, טיישון תומאס עם חסימה אבל ריצת 0-5 ב-20 השניות האחרונות של מכבי משווה את התוצאה וקובעת הארכה.

 

סוף המשחק: 92-98 לירושלים

ההארכה הייתה במעמד אדום. שלשות של דיברתולומיאו ואובראיינט לא עזרו למכבי שיוצאת מפה מאוכזבת לאחר הפסדה הראשון העונה להפועל ירושלים.

 

חשוב לציין שבמהלך המשחק, נקראו מיציע אוהדי מכבי תל אביב קריאות "אמארה מת".

 

קלעים בהפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 23 (4-9 לשלוש, 2-11 לשתיים, 7-8 מהקו, 4 אסיסטים), אמארה "יהושפט" סטודמאייר 22 (8-16 מהשדה, 6-6 מקו, 7 ריבאונדים), טיישון תומאס 18 (7-8 לשתיים, 4-7 לשלוש, 10 ריבאונדים, 4 חסימות), דשון באטלר 11 (3-4 מהשדה), יוגב אוחיון 9, תמיר בלאט 7 (4 איבודים), ג'וש אואנס 4, בר טימור ואלכס צ'וברוביץ' 2 כל אחד.

 

קלעים במכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 22 (6-13 לשתיים, 3-10 לשלוש, 6 אסיסטים), ג'ון דיברתולומיאו 21 (3-9 לשלוש), ג'וני אובראיינט 15 (3-5 לשלוש, 2-8 לשתיים, 12 ריבאונדים), יובל זוסמן 8, מייקל רול וג'רמי פארגו (2-8 מהשדה) 7 כל אחד, טאריק בלאק 6 (11 ריבאונדים, 4 חסימות, 3 הטבעות), אלכס טיוס 4, אנג'לו קלויארו 2.

 

יאניס ספרופולוס, מאמנה של מכבי תל אביב לאחר המשחק: "המשחק היה צמוד מאוד, והקבוצה שעשתה את הטעות האחרונה הפסידה את המשחק. זה מה שקרה. חזרנו חזרה, עשינו קאמבק, היה לנו מומנטום. התחלנו טוב יותר את המשחק גם בהגנה וגם בהתקפה. לאחר מכן הם לאט לאט חזרו. עשינו כל מיני עבירות שטותיות, אבל אנחנו פשוט צריכים להמשיך הלאה. התחלנו מצויין אבל איבדנו את האגרסיביות שלנו". לגבי השיפוט בישראל הוא אמר: "השיפוט בישראל הוא ברמה גבוהה. יש לנו שופטים ביורוליג וברמות גבוהות מאוד ואני מכבד אותם מאוד". על הדומיננטיות של הגבוהים בצבע: "אנחנו צריכים להיות יותר דומיננטיים בצבע שלנו".

עודד קטש, המאמן הירושלמי לאחר המשחק: "ההדחה מאירופה השפיעה. רצינו להביא את הפיינל פור לירושלים וזה היה מבאס. אפשר היה לראות את זה ברבע הראשון. היה מומנטום וזה יכול היה ללכת לכל כיוון, ואני שמח שזה הגיע אלינו. חששתי מחסרונם של בראון ואליהו אבל אני שמח שהשחקנים נתנו הכל וניצחנו. חצי שני היינו יותר מחוייבים במיוחד בריבאונד. לא הייתה יותר מדי הכנה למשחק, בעיקר היינו עסוקים בלהתאושש מהטיסה הארוכה לטנריף. ג'יימס שחקן מצויין והאישיות גדולה הרבה יותר."

ג'יימס פלדין, שחקנה של ירושלים לאחר המשחק: "ניצחון גדול עבורנו אחרי שהם ניצחו אותנו פעמיים. התחלנו חלש מאוד את המשחק ובלי אנרגיות. הם קבוצה טובה ואנחנו צריכים להמשיך עם המומנטום הזה הלאה למשחקים הבאים. היה זה מסע ארוך ומעייף לספרד." על כך שבראון לא שיחק הוא אמר: "לא הרגשתי יותר לחץ על עצמי מבדרך כלל בהיעדרו של בראון. טיישון גם היה מצויין. מה שבראון עושה על המגרש ומחוצה לו זה מדהים."

 

ירושלים תארח בשני הקרוב את עירוני נס ציונה למשחק קשה ותקווה להמשיך במומנטום של היום.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מה עושה (ומה משיגה?) 'הבריגדה' המטומטמת מלבד לפגוע בעצמה? אז הנה, 'חבריה הנאמנים' החמיצו נצחון מצויין על מכבי.
    חבר מטומטמים.
    תודנ לעידן, ועוזרו הצעיר רותם!

  2. תודה רבה!

    "אבל ריצת 0-8 ב-20 השניות האחרונות של מכבי משווה את התוצאה וקובעת הארכה." – וואו! אפשר לפרט או לתת לינק לווידאו?

  3. תודה על הכתבה. ירושלים בדקה האחרונה כמעט בעטה בדלי באומנות. סטודמיאר גם בשלהי של שלהי הקריירה זה נכס בליגה שלנו עבור י-ם. שחקן העונה של האדומים עד כה בעיניי זה טיישון "הקטר" תומאס (הראה כבר בחולוניה בעונה הקודמת את היכולות שלו). מכבי כמיטב המסורת בשנים האחרונות תסיים עונת ליגה לא רחוק ממספר הפסדים
    דו ספרתי.

  4. אשרי המאמין שריקות בוז גורמות לריצה של 17 -0 , לא רציני, הספרדים קבוצה חזקה יותר . צר לי לאמר אבל הליגה הזו היא שערוריה, הפועל ת"א מחליפה איזה חמישה שחקנים, הרצליה בונה קבוצה ללאומית ועכשיו מחליפה שחקנים וכך כמעט כל הקבוצות, עם הסיבוב השלישי המיותר הזה ובסוף מה מעניקים אליפות על משחק אחד בדיוק כמו גביע, אמנם אין ברירה כי אף אחד לא רוצה לחזור לשנות השמונים אבל הליגה הזו היא פארסה אחת גדולה, אמארה מקבל אזרחות על סמך תרומה לספורט אדירה בישראל(שיחק עונה אחת בירושלים , עונה אחרי כבר לא היה בארץ והשנה שוב חזר ותורם המון לכדורסל הישראלי כמובן אם לא לספורט בכללותו.
    בעונה הבא זה רק יהיה יותר גרוע, בלי חוק רוסי, אין כדורסלנים ישראלים ברמת יורוליג כבר כמה שנים, הכל זרים על גבי זרים , יש ארבע קבוצות על קהל וזהו. חבל חבל מאוד, ועוד לא אמרתי כלום על רמת השיפוט.

  5. אלכס רבינו

    ירושלים ניצחה את מכבי תל אביב בנשק שהומצא ע"י התל אביבים. מתאזרחים!!! סטודמאייר בשלהי הקריירה היה יותר מדי עבור תל אביב למעט החסימה של בלאק על אמרה בשניות האחרונות. אגב, ריצת ה 8:0 של מכבי בסיום הזמן החוקי לקחה הרבה יותר מ 20 שניות.

כתיבת תגובה