זה מה שנשאר – 2.0/ מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

זה מה שנשאר – 2.0/ מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

עדכון לפוסט הקודם – סקירת התוצאות עד כה ותחזית למחזורים האחרונים.

אז מה היה לנו?

בצמרת, גולדן שמטה משחק נגד מיניסוטה, דנבר שמטה נגד וושינגטון אבל ההפסד התקזז עם ניצחון על אוקלהומה, ולא חלו שינויים במיקום. במרכז הטבלה, יוטה ניצחה את כל המשחקים עד כה, יוסטון, למעט המשחק הראשון נגד מילווקי, כנ"ל, ופורטלנד התמודדה יפה נגד כל מי שאינה דטרויט, כך שהסטאטוס קוו נשמר. התחתית דווקא סוערת – הספרס השלימו שעות שינה נגד סקרמנטו בבית, והפסידו בחוץ לשרלוט. למזלם, גם אוקלהומה מתחת לציפיות עם הפסדי בית לדנבר ולדאלאס (דאלאס?!?). הקליפרס, שכבר התחלתי לפקפק באפשרות שאי פעם יפסידו, הופתעו הבוקר על ידי האחות הקטנה בדרבי העירוני.

(ירוק – התחזית התממשה, אדום – המציאות לא נתנה לתחזית להפריע לה, ללא רקע – המשחק טרם התקיים).

ומכאן, לתחזית:

  1. לוחמים – מובילים בשני ניצחונות על דנבר, אבל לשתי הקבוצות נותרו שלושה משחקים כך שהמקום הראשון טרם הובטח. הקליפרס הם היריבה היותר קשה מתוך השלוש שנותרו, אבל הם גם המשחק הראשון, והיחיד שבבית, אז אני לא בטוח שהלוחמים יוותרו עליו כל כך בקלות. מצד שני, הקליפרס בהחלט צריכים לנצח. מצד שלישי, זו עדיין יכולה להיות סדרת סיבוב ראשון, כך שהלוחמים לא ירצו לתת תקווה ליריב. נלך עם ניצחון לגולדן סטייט. את שאר המשחקים תנצח אם תצטרך, הנחתי שאחד כן ואחד לא.
  2. דנבר – כנראה כבר לא תדביק את הלוחמים, אבל עדיין עלולה לאבד את המקום השני ליוסטון (3-1 ליוסטון במאזן הפנימי ביניהן), כך שנותר לה על מה לשחק. אם יוסטון תנצח את שני המשחקים שנותרו לה, דנבר צריכה לנצח שני משחקים מתוך השלושה על מנת להבטיח את המקום השני ויתרון ביתיות בחצי גמר המערב. אפשר להניח שדנבר תנצח את מיניסוטה בבית במחזור האחרון, אבל זה עדיין משאיר אותה עם "צורך" לנצח את פורטלנד או יוטה בחוץ. משימה לא פשוטה כלל ועיקר. להערכתי תנצח בפורטלנד ותפסיד ביוטה, גם כדי לשמור כוחות למשחק מול מיניסוטה שיערך למחרת המשחק ביוטה, אבל זה בהחלט יכול להתהפך.
  3. יוסטון – תנצח את פיניקס, ותגיע למחזור האחרון מול אוקלהומה כשהיא עדיין לא יודעת מה תעשה דנבר בשני המשחקים האחרונים שלה (דנבר-יוטה במקביל ליוסטון-אוקלהומה, ודנבר-מיניסוטה למחרת). לכן, יש הרבה הגיון מצד יוסטון להיאבק על המשחק באוקלהומה. יוסטון טובה יותר, אבל לגם לאוקלהומה זה יהיה משחק משמעותי ובבית, כך שזה יכול ללכת לכל כיוון. נלך עם יוסטון.
  4. פורטלנד – כנראה כבר לא תדביק את יוסטון במקום השלישי, אבל יוטה נושפת בעורפה, ויתרון הביתיות בהחלט יכול להכריע בסדרה ביניהן. להערכתי יפסידו לדנבר אבל ינצחו את שני המשחקים הבאים מול קבוצות שכבר אין להן על מה להיאבק.
  5. יוטה – הבטיחה לעצמה את המקום החמישי, אבל יש לה סיכוי לרביעי. תנצח את הלייקרס, ואחר כך גם את דנבר בבית, ותתמודד מול הקליפרס במחזור האחרון. להערכתי תפסיד, אבל אם תנצח תגיע לשוויון עם פורטלנד במאזן הניצחונות, ומאחר שהמאזן הפנימי ביניהן הוא 2-2 יכריע אחוז הניצחונות מול הקבוצות האחרות בקונפרנס המערבי שבו יוטה נהנית מיתרון על פורטלנד, והיא תעפיל למקום הרביעי.
  6. ספרס – אפילו במוד השינה שבו הקבוצה נמצאת לאחרונה צריך ואפשר יהיה לנצח את קליבלנד ודאלאס, ולסיים עם 48 ניצחונות.
  7. קליפרס – תפסיד לגולדן סטייט, למרות הצורך שלה בניצחון, ותנצח את יוטה במחזור האחרון, כך שגם היא תסיים עם 48 ניצחונות.
  8. אוקלהומה – תנצח את מיניסוטה, תפסיד ליוסטון במשחק חשוב, ותנצח את מילווקי במחזור האחרון, כך שגם היא תסיים עם 48 ניצחונות.

לספרס יש יתרון על אוקלהומה והקליפרס במאזן הפנימי, כך שאם אכן שלוש הקבוצות יסיימו עם 48 ניצחונות הספרס יסיימו במקום השישי. אוקלהומה בשוויון 2-2 מול הקליפרס, ואף אחת מהן לא בראש הדיוויזיה שלה, כך שבמקרה כזה יקבע המאזן שלהן מול קבוצות בקונפרנס המערבי. אם התחזית תתממש לקליפרס יהיה יתרון של ניצחון בודד (28 ניצחונות מול 27 של אוקלהומה) והוא יכריע ביניהן. אינקרדיבל דרמה!

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה מאנו.
    מהניתוח שלך עולה בסבירות גבוהה שאצטרך לצפות בשיקוץ המזוקן, ועוד בסדרה.
    הייתי מעדיף את דנבר.
    יוטה הולכים לבעוט לפורטלנד בתחת ולהיות צרה צרורה בסיבוב השני (מי המיועדת?)

  2. תודה מיקי עזרת לי לראות את התמונה הגדולה,
    יוטה "סוג" של סוס שחור ,בהחלט תנצח את פורטלנד בלי יוקיץ ,בסדרה.

  3. חישוב השוויון המשולש שלך שגוי, אם כי התוצאה במקרה הזה תהיה זהה –
    בודקים את המאזן של כל ה-3 בינן לבין עצמן, ואז את אחוז הנצחונות של כ"א. זה שובר השוויון הראשון, לפני המאזן בקונפרנס.
    כאמור, עדיין ייצא ס"א (6) לפני הקליפרס (7) לפני אוקלהומה (8), במקרה של שוויון 48 נצחונות.
    .
    המשחק האחרון של אוקלהומה סופר-קשה. מאוד רחוק מנצחון קל. אחרי ההתכתשות עם הארדן ושות', הם צריכים לעלות לטיסה של 1000 מייל למילווקי ומייד להיכנס לאולם, נגד הבאקס במשחקם האחרון לפני הקהל הביתי בעונה הגדולה. לא לשכוח שיאניס רעב ל-MVP וזה ייחתך על הקשקש. משחק קשה מאוד-מאוד לת'אנדר.
    .

    1. תודה מנתח.
      .
      להבנתי אחרי המאזן הפנימי מגיעים קריטריונים ברמת הדיביזיה – האם מי מהן היא ראש לדיביזיה (אף אחת) ואז מאזן נצחונות בתוך הדיוויזיה אבל רק אם הקבוצות נמצאות באותה דיביזיה, שגם זה לא תופס כאן. והיות ששני הקריטריונים האלה לא תופסים עוברים למאזן מול הקונפרנס. אני טועה?

      1. במקרה של שוויון במאזן הנצחונות בין 3 קבוצות ומעלה, שובר השוויון הוא:
        1. ראש בית מדורגת ראשונה:
        במקרה הזה אף אחת מהן לא תהיה אלופת בית
        2. אחוז הנצחונות הפנימי בין הקבוצות המעורבות:
        ס"א – קליפרס 2:2, ס"א – אוקלהומה 1:2, קליפרס – אוקלהומה 2:2.
        ס"א עם 3:4, קליפרס עם 4:4, אוקלהומה עם 4:3.
        יש שבירת שוויון.
        3. אם יש צורך עוברים הלאה, למאזן נצחונות בתוך הבית (רק אם כולן באותו בית), והלאה למאזן בקונפרנס המערבי. ויש עוד…

        1. זה הסדר בשובר שוויון פשוט בין 2 קבוצות:
          ראש בראש ביניהן; אלופת בית; מאזן בתוך הבית, רק אם שתיהן באותו בית; מאזן בקונפרנס המערבי; ועוד.
          אגב, ככה בדיוק יוטה תשיג יתרון ש"ש עם פורטלנד – שתיהן *באותו בית*, וליוטה מאזן דיביז'ן טוב יותר.

        2. הבנתי, אני חשבתי שאחרי שהספרס "מנצחת" את המאזן מול שתי האחרות היא "יוצאת מהמשחק" ואז נשארים עם תיקו בין הקליפרס לאוקלהומה. תודה על התיקון.

  4. תודה רבה חבר.
    אם זה אכן יסתיים ככה קשה לי להאמין שתהיה סידרה שבה המדורגת הנמוכה יותר תנצח – למעט יוטה שכנראה תדיח את פורטלנד ללא נורקיץ'

  5. תודה מאנו.
    מקווה בשביל הספרס שתיחלץ מהמקום השמיני.
    אני לא חושב שיש לה סיכוי גבוה לעבור את דנבר, אבל מול ג"ס בטח שאין לה.

    בנוסף, אני מאוד רוצה את אוקלהומה נגד ג"ס במקום השני. תהיה סדרה מעניינת.

  6. תודה רבה מאנו.
    כמו שכתבתי מספר פעמים- אני מאוד מקווה שלא נצטרך לחוות עוד סדרת סיבוב ראשון בין הספרס לווריורס. ככתוב- הכל יכול לקרות, ומאוד יתכן כי אוקלהומה תסיים שמינית, אבל מבחינתי כרגע זה too good to be true

  7. הקליפרס משחקים אותה ודופקים את הספרס מול יוסטון שנראים אכזרים בעוד הם הולכים לקבל את דנבר החביבים.

    דרך אגב מיקי – סחטיין על ההצלחה בחיזוי עד עכשיו. כמעט לא רואים משבצות בצבע אדום וזה ממש מרשים.

    1. המחמאות מגיעות לקבוצות עצמן – ההנחה שלי הייתה שינצחו כמעט כל משחק מול קבוצות שיצאו מהתמונה, וכך הן עשו, במרבית המקרים.

  8. ליוסטון יש אינטרס לנצח את אוקלוהומה כי הם יעדיפו לשלוח אותם לשחק נגד ג"ס ולקבל את הקליפרס או ס"א.

  9. תודה, מאנו. וגם פגיעה יפה עם ההימורים.
    נפילה אחת שכנראה תהיה לך בקרוב מאוד, דנבר מעדיפים את פורטלנד במקום השלישי על פני יוסטון, ובכל מקרה השחקנים שם צריכים קצת מנוחה. לכן, למרות שאני מאמין בשחקני הספסל של דנבר, במשחק הקרוב מול פורטלנד ללא יוקיץ' ומילסאפ, כנראה שיהיה ניצחון לאנשי הצפון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט