יאניס ואמביד בקרב ענקים. סיקור משחקי חמישי/אדר בר דוד

יאניס ואמביד בקרב ענקים. סיקור משחקי חמישי/אדר בר דוד

הלילה קיבלנו 3 משחקים בלבד, ללא הארכה, עם 2 משחקי סוף עונה אבל קרב מזרחי אחד ענק שפותח לנו את התיאבון לקראת הפלייאוף.

פילדלפיה סיקסרס (30-49) 122 – מילווקי באקס (20-59) 128

משחק ענק בעיר אחוות האחים הסתיים בפיניש נהדר של מוליכת המזרח, שהבטיחה הלילה את המאזן הטוב בליגה ויתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף. פחות מ-3 דקות לסיום מייק סקוט קבר שלשה שקבעה 118-113 לפילי אבל מכאן ועד הסיום הבאקס רצו 3-15 בשביל לגנוב את המשחק. ג'ורג' היל, שהחליף את אריק בלדסו שהורחק אחרי 3 דקות, היה האיש המרכזי בסיום עם שלושה סלים שקבעו 121-119 (יתרון ראשון מאז הרבע השני) ויאניס, שאמנם לא קלע באותה ריצה, תרם שלושה אסיסטים וחסימה גדולה על אמביד. האחרון הפסיד לסיקסרס את המשחק במאני טיים עם רצף טעויות – הוא החטיא מהקו, נחסם על ידי יאניס ואיבד כדור ללופז – הכל בשתי הדקות האחרונות.

הנתון המרכזי שעשה את ההבדל בין הקבוצות היה כמות זריקות העונשין של שתי הקבוצות – פילי זרקה רק 13 זריקות בעוד מילווקי הלכה לקו 43 פעמים (יאניס עם 16-21) וכך, למרות אחוזים גבוהים יותר של הקבוצה הביתית גם מהשדה וגם מהשלוש, הבאקס פשוט היו יעילים יותר.

יאניס סיים משחק מפלצתי שנותן חיזוק נוסף למועמדותו לתואר ה-MVP עם 45 נק' (13-22 מהשדה), 13 ריב', 6 אס', 5 חסימות ו-0 איבודים. ג'ורג היל היה נהדר עם 20 נק' ומידלטון בערב סביר של 22 נק'. ברוק לופז איכזב עם 9 בלבד אבל סטרלינג בראון ודי ג'יי וילסון הצעירים עם 12 ו-11 בהתאמה נתנו את החיזוק לקבוצה של בודנהולצר, שהסתדרה ללא מירוטיץ', גאסול, ברוגדון, סנל ובלדסו שכאמור הורחק בפתיחה.

אמביד סיים עם טריפל דאבל עצום של 33 נק', 13 ריב' ו-13 אס' פלוס 3 חסימות ו-2 חטיפות אבל רק 12-31 מהשדה ושביקה בסיום. ג'יי גיי רדיק היה נפלא עם 29 נק' (10-15 מהשדה, 5-9 לשלוש) ומייק סקוט החליף בהצלחה את ג'ימי באטלר עם 22 נק' ב-11 זריקות בלבד אבל סימונס וטוביאס האריס איכזבו עם 5 בלבד לאוסטרלי (גם 13 אס') ו-13 של סבא טוביה.

סקרמנטו קינגס (40-39) 117 – קליבלנד קאבס (60-19) 104

סקרמנטו הובילה לאורך כל המשחק אבל הפרשים נתנו פייט, נשארו בעניינים ושלשה של ג'ורדן קלארקסון קרבה אותם עד 101-95 עם 8 דקות על השעון. הקינגס הגיבו עם 7 נקודות מהירות וסגרו את הסיפור בעזרת דקות טובות של מרווין באגלי.

סקרמנטו תנסה לסיים את העונה עם מאזן חיובי שיהווה גושפנקא לעונה המפתיעה שלה וייתן אופטימיות להמשך.

הקינגס הציגו חולקה מאוזנת עם 9 שחקנים שקלעו מעל 8 נק' כשבאדי הילד מוביל עם 23 נק', ד'ארון פוקס מוסיף 16 נק' ו-10 פינוקים, 18 היו לבוגדנוביץ' ובאגלי סגר על 15 נק'. הספסל של ייגר תרם 51 נק' והיה משמעותי לניצחון.

את סגנית האלופה הוביל קלארקסון מהספסל עם 22, סקסטון בערב קליעה משובח הוסיף 19, אוסמן קלע 17 וזיזיץ' את נאנס סיימו עם דאבל דאבל של 14 ו-10 לזיזיץ' ו-11 ו-16 לאנס.

ל.א לייקרס (44-35) 90 – גולדן סטייט ווריורס (24-54) 108

המשחק נגמר ברבע הראשון כשהחבורה מהמפרץ מסיימת את 12 הדקות הראשונות ביתרון 39-12. אולי בעצם הוא נגמר עם הטיפ אוף כשמצד אחד עולים קארי, תומפסון, דוראנט, קאזינס וגרין ומהצד השני רונדו, קלדוול פופ, קרוסו, ואגנר ומגי.

ברבע השני הספסל של הווריורס הוכיח כמה הוא חלש אפילו מול החבורה האלמונית שממולו והרבע הסתיים עם 30-21 ללייקרס. ברבע השלישי הסדר שב על כנו כשהאלופה מנצחת אותו 34-24 והופכת, כצפוי, את הרבע האחרון לגארבג' טיים ארוך ומעיק.

קארי היה חלש כהרגלו מול הלייקרס עם 3-14 מהשדה ו-1-9 לשלוש וסיים עם 7 בנקודות ואס' לצד 10 ריב' אבל קאזינס (21 נק' ו-10 ריב') ודוראנט (15 נק', 8 אס' ו-5 ריב') הספיקו כשקווין קוק קולע 18 מהספסל שכולו מסיים בפלוס מינוס שלילי.

ללא לברון, אינגרם, קוזמה, הארט, לונזו, צ'נדלר ובולוק ללייקרס לא היה סיכוי ואפשר לציין רק את ג'ונתן וויליאמס שנותן סיום עונה יפה והלילה היו לו 17 נק' ו-13 קטיפות.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה רבה אדר, אחלה סיקור.
    .
    מה קרה שם עם אמביד בסוף? נגמר לו החמצן? מילווקי איז פור ריל! פחד…

  2. במשחק כזה מבינים כמה שבאטלר חשוב לקבוצה, הוא האיש במאני טיים. הוא העוגן של ההגנה. איתו פילי נראית אחרת במיוחד במאני טיים

  3. תודה רבה אחלה סיקור.
    החוזק של הבאקס השנה הוא שיש להם שיטה. אז גם כאשר ישנם נעדרים רבים השיטה עדיין נותרת ונותנת יתרון גדול על פני יריבה כמו פילי שעדיפה בכשרון אך מעוטה בסיסטמה

    1. אין לך מושג על מה אתה מדבר
      הדבר היחיד שפוגע בפילי זה ברט בראון זה השיטה המטומטמת שלו.
      מתחיל משיטת המושיין אופנס שלו שדורשת מכל שחקן לגעת הרבה בכדור וגורמת לאיבודי כדור והתקפות תקועות
      ומסתיים בשיטת הסוויצ'ינג בהגנה שמובילה גארדים זריזים ומהירים(קמבה,יאנג,קיירי ואחרים) לשחק נגד שחקן גבוה ולעשות נקודות בקלות.

      כל מה שפילי צריכה זה מאמן פשוט,לחם וחמאה , שישחק פיק אנד רול בהתקפה ואישית בהגנה

  4. מילה על ההצלחה של מכבי גאוה ישראלית.
    בלי לפתח מסגרת ישראלית , בלי כוכב מאמן ומנהל ישראלי מכבי כבשה את המקום העשירי באירופה בינתיים.
    כבוד.
    הם כבר לא חייבים לשחק אפילו בארץ ,יכולים לעבור לאיזה אי ביוון ,לתלות שלט בעברית עליו יד אליהו ,ואף אחד לא ישים לב שהם לא פה…
    והיום משחק על הכבוד האבוד נגד פנר .
    כל השחקנים הזרים יראו לנו היום גאוה לאומית מהי…
    אז אולי באמת עדיף שיעברו לאיזה אי ביוון …?

  5. אחלה סיקור אדר. אני מקווה שתהיה סדרה של מילווקי נגד פילדלפיה, תמיד מעניין כשאמביד ויאניס נפגשים. ברוק לופז עשה עבודה טובה בהגנה על אמביד, נקודה מעניינת להמשך. מעניין לראות כמה חמורה הפציעה של בלדסו.

  6. מצויין אדר.
    בסוף המשחק נגד מילווקי אמביד הראה שהבעייה שלו – כמה שהוא מצויין – ביסודות משחק כמו תפיסה או כדרור. בדקות האחרונות גם הוא וגם רדיק ניגמרו.
    הגריק פריק הוכיח ללא ספק שהוא השחקן הטוב ביותר בליגה. הוא בלתי עציר. ורדיק? כל זמן שיש לו אוויר הוא נהדר.
    תודה אדר. סיקור משובח מאד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט