מכללות: יש לנו פיינל פור (ודיוק בחוץ)! / ערן שור

 

 

עוד לילה של משחקים מרתקים, צמודים והפכפכים בטורניר המכללות, שבסופו הניסיון והקבוצתיות מנצחים את כישרונות הוואן-אנד-דאן, כראוי לכדורסל המכללות ולמורת רוחם של טופסי הטרמפים. בשבת הבאה בחצי הגמר מישיגן טסייט מול טקסס טק ווירג'יניה מול אובורן. ואז הגמר בשני.

 

אובורן 77 – קנטאקי 71 (בהארכה). לכאורה, קנטאקי הגיעה למשחק הזה כפייבוריטית. היא הגיעה כמדורגת הגבוהה יותר, הקבוצה בעלת המסורת המפוארת, התארים, הדם הכחול, והמאמן האגדי. היריבה שלה, שזו הפעם הראשונה בתולדותיה שהיא מגיעה לפיינל פור, הגיעה אחרי התעלות מול קבוצה עדיפה, כזו שאחריה לא פעם באה נפילה, וגם אחרי שאיבדה לפציעה נוראית את הכוכב שלה. אבל זו תמונה שיכולה קצת להטעות. קודם כל, אוקיקי הוא אכן הפרוספקט הכי טוב של אובורן, אבל זה בעיקר בראייה עתידית. העונה היו לה שחקנים אחרים שהיו לא פחות טובים ומשמעותיים, ובכלל, אובורן היא לא קבוצה שבנוייה סביב כוכבים אלא סביב משחק קבוצתי.

מעבר לזה, מה שקל הרבה פעמים לפספס, בעיקר למי שממוקד במכללות כליגת הכנה ל-נבא, זה שכאשר הכסף על השולחן, בליגה הזו מנצחת בדרך כלל הקבוצה עם הניסיון את זו עם הכישרון הגדול יותר. שימו לב – כל מי שדרך היום על המגרש עבור אובורן (9 שחקנים) הוא שחקן שנה שלישית או רביעית במכללות. קנטאקי? שישה מהתשעה הם פרשמנים ועוד שניים סופומורים. עד כמה זה משמעותי? הראיתי כאן לפני בערך שבועיים את השיפור הסטטיסטי המשמעותי (בתפוקה וביעילות) של שחקנים בין השנה הראשונה שלהם בליגה לשנה השלישית והרביעית שלהם. ומעבר לזה, מה שניצח את המשחק הזה הוא הניסיון ורוק הרוח, שבלטו בעיקר בהארכה.

אז קנטאקי התחילה את המשחק טוב יותר והובילה במחצית הראשונה. אבל אובורן לא התרגשה ולא נלחצה. שני הגארדים הנהדרים שלה, ברייס בראון (24 נקודות באחוזים מעולים) וג'ארד הארפר (26 ו-5 אסיסטים) השאירו אותה במשחק ובמחצית השנייה, כמו מול צפון קרוליינה, גם נתנו ריצה שהעלתה את אובורן ליתרון והלחיצה את קנטאקי.

לקנטאקי שוב היה את פי ג'יי וושינגטון, שחקן נפלא שהולך לעשות קריירת נבא ארוכה וטובה. 28 נקודות היו לו היום והוא השאיר אותם במשחק כמעט לבד עם סלים בצבע, שלשות, וגם הגנה טובה. דקה לסיום הוא גם העלה את אובורן ליתרון שתיים, שבדיעבד היה האחרון שלה במשחק. אבל יתר הפרשמנים קצת עשו במכנסיים עם 3 מ-17 משלוש. ג'ונסון עוד היה סביר, למרות שאני לא כל כך מבין למה הוא נחשב לבחירת לוטרי בדראפט הקרוב. שחקן חביב שישתלב ב-נבא אבל לא עושה שום דבר טוב במיוחד ולא נראה כמו שחקן חמישייה עתידי. האגנס איבד המון והירו עם משחק קליעה לא טוב שהבהיר את המגבלות שלו לרמה הבאה.

תקציר של המשחק:

 

 

מישיגן סטייט 68 – דיוק 67. לדיוק היה המון מזל בסיבובים הקודמים, כשזריקות של הרגע האחרון חמקו החוצה והשאירו אותה בחיים. לפני המשחק כתבתי שמול מישיגן סטייט המנוסה וקסיוס ווינסטון לא כדאי לה לבחון שוב את מזלה. אבל המשחק הזה היה צמוד כמעט מתחילתו עד סופו, ובסיום והמזל של דיוק נגמר. וכמו במשחק הראשון של היום, שוב הניסיון מנצח את רוח הכישרון העדיף ורוח הנעורים.

המון חילופי יתרון היו לנו במשחק הזה. מישיגן סטייט התחילה טוב יותר ופתחה יתרון קטן. דיוק נכנסה למשחק, בעיקר אר ג'יי בארט, הפכה את התוצאה ועלתה ליתרון 21:30, שבדיעבד היה הגדול שלה במשחק. מישיגן הגיבה עם ריצת 0:13 וירדה למחצית ביתרון 30:34. המחצית השנייה ראתה משהו כמו 12 חילופי יתרון, כשאף קבוצה לא מצליחה לפתוח פער של מעל ל-4 נקודות. זאיון, שהיה די חלש במחצית הראשונה השתלט על המשחק וכמעט לבדו השאיר את דיוק במשחק, כשבצד השני זה כמובן קסיוס ווינסטון, אבל גם הפורוורד אקסבייר טילמן שהיה מצוין.

בדקות האחרונות דיוק ניסתה לדחוף כדורים בכח לצבע, וזה עלה לה בהרבה איבודים, כשארבע דקות לסיום מישיגן סטייט עולה ליתרון ארבע. ריצת 0:7 של דיוק (דה-לורייר, שלשה של בארט וחדירה של זאיון קובעים יתרון שלוש) קובעת יתרון שלוש. מישיגן סטייט עם סל, ואחרי החטאה של דיוק שלשה גדולה של קני גוינס קובעת יתרון שתיים למישיגן סטייט 40 שניות לסיום. דיוק יוצאת להתקפה של עונה ו-14 שניות לסיום בארט מחטיא שלשה. במאבק על הכדור החוזר, הוא יוצא החוצה והשופטים קובעים כדור של מישיגן סטייט, אבל הולכים למוניטור ומשנים את ההחלטה (בצדק). דיוק עם עוד צ'אנס אחרון. הם מנסים למצוא את זאיון, אבל כמו בבכל הדקות האחרונות של המשחק מישיגן סטייט מצופפת ולא נותנת לו לקבל כדור בצבע. בארט מקבל כדור במקום, חודר ומוציא עבירה 5 שניות לסיום עם צ'אנס להשוות. אבל הוא קלעי עונשין בינוני ומחטיא את הראשונה. את השנייה הוא מנסה להחטיא בכוונה, אבל היא דווקא קופצת על הטבעת ונכנסת. הבעייה היא שדיוק רק עם שלוש עבירות וחייבת לעשות עוד 4 מהירות כדי לשלוח את מישיגן סטייט לעונשין. אין מספיק זמן אז היא לוחצת בחצי המגרש של מישיגן סטייט. ווינסטון מצליח להשתחרר, בורח והזמן נגמר. המופע של זאיון עובר ל-נבא.

זאיון מסיים את קריירת המכללות שלו עם 24 נקודות, 14 ריבאונדים, 3 חטיפות, ו-3 חסימות (כמה פעולות הגנתיות גדולות בדקות האחרונות), אבל גם חמישה איבודים ומשחק התקפי קצת פחות יעיל מהרגיל. בארט עם 21 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים, אבל גם 7 איבודים. דה-לורייר היה יעיל עם 10 ו-11, אבל ג'ונס ורדיש רק עם 12 נקודות ביחד ואף אחד אחר לא קלע  נקודות בדיוק.

מגיע לטום איזו, שכל שנה מצליח להמציא את מישיגן סטייט מחדש. לא מגיע לששבסקי שכבר לא מעט שנים הוא הרבה יותר מכונת גיוס של שחקנים ממאמן צמרת.

היילייטס:

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. ערן, אני לא יודע אם אתה מכיר את הניבון האמריקאי WHAT GOES AROUND COMES AROUND

    לעניות גדעתי מישיגן סטייט היה החזקה מהנותרות. ההגנה שלה היום היתה ממש נפלאה

    1. כן, כמובן. אכן מתאים כאן מאוד. הפיינל פור פתוח לגמרי. וירג'יניה אולי הכי חזקה אבל ההבדלים קטנים וכל אחת יכולה לקחת את זה.

  2. טוב אז מישיגן סטייט בפיינל פור ובתור אחד שחברו קיבל מלגה לשחייה שם לפני שנה אני חייב לציין שזה לא מפתיע קדימה ספארטנס בדרך לזכייה

    1. שותף הכתיבה מספר 1 שלי, מייק, הוא אמריטוס במאוניברסיטת מישיגן.
      מחכה למייל תשובה וקצת רשמים שלו מהמשחק. מניח שהיה שם כי סיפר שצפה באחד המשחקים הראשונים של מרץ.

        1. מחמיא לי שאתה קורא רוב מה שאני כותב ומחפש באובססיביות מעידות, אבל מה זה משנה?
          מייק אומר שראה את המשחק הנ"ל בתחילת הטורניר בלייב באולם אני מאמין לו. כנראה שנסע 80 קילומטר מאן ארבור.

          1. מישיגן גם שיחקו רק ביום חמישי. יכול להיות שהוא התכוון למשחק הזה. אני מתקשה לראות אוהד הפועל נוסע כל כך רחוק לראות משחק של מכבי

          2. מייק אמנם לא רזה בלשון המעטה אבל חובב ספורט ופטריוט מישיגנאי שעוקב וצופה במשחקי כדורסל, פוטבול ובייסבול.
            חברים שלו ממדינות שונות בארה"ב מגיעים לא פעם להתארח ולצאת ביחד למשחקים של קבוצות שונות במדינה.
            את המייל ששלח אחרי המשחק אינני מוצא (מחקתי) אבל מדובר במשחק לפני שבועיים-שלושה.

          3. כמו שציינתי בקטע השבטי הזה אתה לא יכול להיות "פטריוט" אם אתה אוהד של מישיגן אז אתה נגד מישיגן סטייט. זה כמו שתגיד תל אביבי בנשמה לאוהד מכבי ותצפה שיעודד את הפועל ולהיפך.
            הטורניר התחיל רק בשבוע שעבר אז יכול להיות שהוא הלך לטורניר של הביג 10. בכל מקרה אין קשר בין כל אלה למשחק שהיה הלילה (שזה מה שניסיתי לרמוז בתגובה המקורית).

          4. אני יודע מתי הטורניר הגדול התחיל למרות שלא עוקב כמוך.
            מישיגן (כדורסל, פוטבול, כדור נוצה ודוקים) נגד קולגים/אוניברסיטאות של מדינות אחרות זה כמו משחקים של נבחרת לאומית. אז כן יש פטריוטיות ויש אנשים שמגיעים ממדינות אחרות (לפעמים אפילו מאוסטרליה!) כי במקור הם ממישיגן.
            בהחלט נראה שהיה במשחק בטורניר שציינת.

          5. אתה מתעקש וזה קצת עצוב. אנשים יעודדו את האלומניי שלהם לא משנה איפה הם יהיו אחר כך אבל לא אוניברסיטאות יריבות מאותה המדינה.

          6. רזי אני עפ עידו.חבר שלי למד במישיגין סטייט ואח שלו למד במישיגן ושני דברים שהכי חשובים להם זה שקודם כל המכללה שלהם תנצח ואלר כך שהמכללה של השני תפסיד.ובשנים כמו השנה שאחת המכללות מגיעות לפינל פור או זוכות בתואר הם צוחקים על השני לאורך כל השנה.
            אתמול דרך אגב הוא חגג כל הלילה

  3. ערן ממש תודה רבה.
    אשמח מאד אם אפשרי
    שתציג לנו קצת את סיפורי 4 העולות שלמעט מישגן לא עשו יותר מדי עם בכלל פיינל פורים .
    הייתי שמח לקצת רקע על ההיסטוריה (כדורסל) של המכללה .
    הכוכבים הגדולים
    מה עברו העונה בדרך לכאן ( לא רק בריקוד).
    ועוד כהנה.
    אתה פשוט היחיד שכותב על כך בעברית לפחות באופן משמעותי .
    תודה רבה על כל מה שכתבת.

  4. מאוכזב מהפסד של דיוק. למרות שלאורך זמן מוכח שקבוצה המבוססת על פרשמנים, היא למעשה אנדרדוג.
    הנסיון, קור הרוח חשובים מאוד בטורניר הזה. לרוב המנצחת זו קבוצה עם סניור אחד טוב לפחות ועם כמה שחקנים בינוניים(במונחי נבא).הם נלחמים את הקרב האחרון שלהם.
    הכתובת היתה על הקיר , נצחונות שהושגו בקושי או במזל.ואז המזל אוזל , וזהו דיוק בחוץ.
    ההגיון היה צריך לאמר לי שלדיוק נסיון קלוש לנצח הכל. לא זכור לי מתי פרשמנים מצוינים לקחו את הטורניר.
    אבל זה הקסם של הטורניר הזה. הכל יכול לקרות בו.
    מי יזכה? אין לי מושג וגם לרבים אחרים.

  5. תודה ערן. סיקור נפלא. צפיתי במשחק מתחילתו ועד סופו. אין ספק שמבחינת כשרון דיוק היא הקבוצה היותר טובה. אך ההגנה שלה הייתה שערוריה !!!
    אסור לשכוח בחמישיה של דיוק משחקים בעיקר פרשמנים בני 18. ולשאלת אהרון שדה, הבוגר הכי מפורסם של מישיגן סטייט הוא מג'יק ג'ונסון.

  6. אני לא נוהג לראות כדורסל מכללות, אבל זה פשוט מאלף.
    לראות את הילדים האלה, עם כל כך הרבה על הראש שלהם, מתפקדים כל כך טוב.

    הוזכר כאן וושינגטון, וכמו קלארק, הם מפלצות צבע שמייצרות את הנקודות שלהם לבד מהצבע.
    אני רואה שחקני NBA מצויינים ב- NBA ופרודוקטיבים כבר בשנה הבאה.
    מחר בבוקר אני לוקח כל אחד מהם לשחק ליד אולדרידג'.
    ושניהם, לפני הטורניר ממוקמים בסיבוב השני, מה קורה כאן ?!? מה הם רואים שאני לא.

  7. תודה ערן. סופר מעניין.
    מבט על הבראקט של הופס מראה שההדחה של דיוק "הרגה" את כולם. יאיר פרנקל מוביל אבל יש עוד מעטים שיכולים לעקוף אותו. אני עוד מבכה את הסל של וירג'יניה שהעיף את ההימור שלי למקום ה-18, משם הוא רק יכול כבר לרדת (מקום אחד בלבד).

      1. לא מולי אבל לדעתי יש 3 או 4 שיש להם עדיין "על מה לשחק", מתוך משהו כמו 45.
        אגב, רק בשביל הספורט, מילאתי בראקט זהה גם בדה באזר. שם אני במקום 35, אבל מתוך כמות כפולה בערך של משתתפים.

  8. אחד הטורנירים הכי טובים שאני זוכר ב-20 השנים האחרונות. הדבר היחיד שמתעלה עליו אלה הטורים שלך, תודה כרגיל.
    .
    קלעת נהדר בהקשר של דיוק, שיטת משחק שמביאה את ציון לאפיסת כוחות ובסוף אפילו לא נותנת לו את הכדור. כמה סימלי היה שבארט החטיא את הזריקה שתכנון לקלוע וקלע את זאת שתכנון להחטיא. על ששבסקי כבר כתבתי יותר מידי מילים, (כרגע) לא מגיע לו שאתייחס אליו שוב.
    .
    מחזיק אצבעות שיהיה גמר בין אובורן לטקסס טק, אך יודע שיהיה גמר משמים, עם כדורסל מכללות במובן הרע של המילה, בין וירג'יניה למישיגן סטייט – הן פשוט יותר טובות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט