טקסס טק ווירג'יניה בפיינל פור. מי תצטרף אליהן היום? / ערן שור

 

משחקי שבת:

טקסס טק 75 – גונזאגה 69. איזו אכזבה לבולדוגז, שנראו במשך חלקים גדולים של העונה כמו הקבוצה הטובה במכללות. טקסס טק וג'ארט קלבר ממשיכים במסע המופלא שלהם, ושוב זה בעיקר הודות להגנה הנהדרת שלהם, כאמור הטובה במכללות, שהצליחה לשבש את ההתקפה של גונזאגה כמעט במשך כל המשחק וגרמה לזאגז להמון איבודים וזריקות קשות. קלבר, לא ביום קליעה גדול וגם עם לא מעט איבודים, הצליח שוב להשפיע על המשחק באופן חיובי עם הגנה מצויינת ונקודות חשובות ברגעים החשובים. אבל הייתה לו הערב המון עזרה ולא רק בהגנה. שני הגארדים הלבנים, מאט מוני ודאוידה מורטי האיטלקי היו נהדרים – שמרו, הניעו כדור, וקלעו זריקות גדולות. איזו התעלות! מבחינתי, הם ממש תגלית ומזכירים לי את הצמד של וירג'יניה בקו האחורי (למרות שאף אחד מהם לא פרוספקט נבא כמו ג'רום מוירגי'ניה). והיה גם הפורוורד הרזה והאתלטי טאריק אוונס,  עוד אחד שנתן את משחק חייו עם הגנה אדירה על הקו הקדמי המאיים של הזאגז ו-5 חסימות גדולות.

בצד השני, קלארק והאצ'ימורה הופיעו למשחק – קלארק עם 18 נקודות -12 ריבאונדים והאצ'ימורה עם 22 נקודות ו-6 ריבאונדים. אבל האצ'ימורה עשה את רוב הנזק במחצית הראשונה ובדקות האחרונות הוא התקשה והחטיא הרבה. קלארק היה טוב כהרגלו (לדעתי, גונזאגה הפסידו את המשחק בדקות שהוא ירד למנוחה על הספסל), אבל גם עליו הצליחה ההגנה של טקסס טק להקשות והוא סיים עם 6 איבודים. פרקינס הסיניור עם משחק לא רע, אבל נורוול שוב לא פגע מבחוץ והיה חסר לגונזאגה עוד איזה שחקן בקו האחורי שיתעלה. אישית, חבל לי שזה נגמר ככה, אבל זה טורניר המכללות ורק אחת יכולה ללכת עד הסוף. הלילה בהחלט הגיע לטקסס טק. הם לא גנבו את המשחק אלא זכו בו בצדק בזכות יכולת נהדרת ולמרות שהם קבוצה פחות מוכשרת מגונזאגה. בהצלחה בפיינל פור מול דיוק או מישיגן סטייט.

תקציר המשחק:

 

וירג'יניה 80 – פרדו 75 (בהארכה). וואוו, איזה משחק! מי שלא מבין על מה כל המהומה במארץ' מאדנס צריך רק לצפות במשחק הזה. מה לא היה לנו כאן? אנדרדוגית במשחק נפלא שהייתה כבר בדרך להפתעה. סל בשנייה האחרונה. הצגות יחיד אדירות. קרב אקדוחנים מהמערב הפרוע. והופעת יחיד אדירה שנגמרה בדמעות.

שנתחיל? פרדו הגיעה במומנטום אחרי ההדחה של טנסי בהארכה. וקארסן אדוארדס הגיע במומנטום אדיר, כשהוא קולע 32 נקודות למשחק בשלושת המשחקים הראשונים של הטורניר. אז איך הוא היה היום? שוב הופעה ענקית. 42 נקודות, 10 שלשות, כמעט כולן מטווחים מטורפים בעלייה זריזה מכדרור סטייל סטף קרי. מה נגיד, ארבעת המשחקים הללו הם מהגדולים שזכורים לי משחקן בטורניר המכללות. אם אני לא טועה זה גם מספר הנקודות הגבוה ביותר לשחקן יחיד בארבעת המשחקים שלפני הפיינל פור. הנה ההצגה של אדוארס:

ולרגעים ארוכים היה נראה שההצגה הזו תספיק לפרדו לפיינל פור. פרדו בהפרש לא קטן במחצית הראשונה, אבל ירדה בהפרש נקודה. וירגי'ניה נתנה את הריצה שלה בתחילת המחצית הראשונה, אבל אדוארדס כמעט בכוחות עצמו החזיר את פרדו למשחק ודקה לסיום עם שלשה משוגעת עם הקרש (כמו הרבה מהנקודות שלו היום, עם יד בפנים) העלה את פרדו ליתרון 2. וירג'יניה החטיאה בצד השני ו-17 שניות לסיום, אחרי ריבאונד התקפה, נאלצה לשלוח את ראיין קלארק, גיבור המשחק מול טנסי לקו. קליין, קלעי עונשין מצויין, רק צריך לקלוע שתיים והמשחק כנראה גמור. אבל הוא מחטיא את השנייה וטיי ג'רום יוצא להתקפה אחרונה בניסיון להשוות. פרדו בחוכמה עושה עליו פאול 6 שניות לסיום. ג'רום קולע את הראשונה ומחטיא את השנייה בכוונה. הכדור נהדף חזרה לחצי המגרש של וירג'יניה עם 2 שניות לשחק וזה נראה אבוד, אבל קיהיי קלארק בהחלטה מצויינת משגר מסירה חזקה למאמאדי דיאקיטה (אחד הגיבורים של וירג'יניה בטורניר הזה) שעם 0.1 טיקים על השעון משחרר פלואטר שצולל פנימה. הארכה! גם ההארכה הייתה צמודה. 7 שניות לסיום, בפיגור נקודה, אדוארדס עם עוד שלשה קשה, מאלו שצללו לו פנימה כל המשחק, אבל לא הפעם. גיא בצד השני עם שתי זריקות עונשין, אדוארדס מאבד את הכדור האחרון ווירג'יניה בפיינל פור.

ועכשיו נגיע לגיבורים של וירג'יניה. על קייל גיא והטורניר האיום שלו כתבתי לפני המשחק. 7 נקודות למשחק בשלושת המשחקים הראשונים של הטורניר ו-3 מ-26 משלוש לשחקן של 43% משלוש. כתבתי שמתי שהוא קלעי כמוהו צריך להתחיל לקלוע. אז את המחצית הראשונה הוא סיים עם 4 נקודות ו-0 מ-3 מהשלוש. ואז כבר בזריקה הראשונה של המחצית השנייה הניצרה השתחררה והוא התחיל לקלוע כמו שהוא רגיל, גם עם יד על הפנים. באיזשהו שלב זה התפתח לדו קרב פרטי מול אדוארדס. גיא סיים את המשחק עם 25 נקודות ו-5 שלשות. לידו, גם טיי ג'רום היציב היה נפלא עם 24 נקודות ו-7 אסיסטים. דיאקיטה, הגיבור הסודי של וירג'יניה בטורניר הזה, עם 14, 8 ריבאונדים, וגם 4 חסימות והגנה נהדרת. דווקא דיאנדרה האנטר, בחירת לוטרי בדראפט הקרוב, עם משחק פושר, אבל הוא הגיע להארכה וקלע 4 נקודות חשובות, כולל הסל שהעלה את וירג'יניה ליתרון 28 שניות לסיום.

הבאזר ביטר של דיאקיטה:

 

 

משחקי ערב ראשון:

שתי קבוצות יצטרפו הערב לטקסס טק ווירג'יניה בפיינל פור. שימו לב — שעות נוחות לצפייה בישראל.

21:20: קנטאקי חתולי פרא מול אובורן טיגריסים. קרב של שתי קבוצות ממשפחת החתולים הטורפים. אובורן מגיעים אחרי המשחק הנהדר מול צפון קרוליינה, אבל גם אחרי שאיבדו את השחקן הכי חשוב שלהם צ'ומה אוקיקי שקרע את ה-ACL בברך במהלך המשחק הטוב בקריירה שלו (כמה עצוב). איתו ועם המומנטום שלהם, הייתי אומר שהם מועמדים לניצחון. אבל למזלה של קנטאקי הוא לא יהיה שם. ובנוסף, בעמדה המקבילה קנטאקי קיבלה מתנה גדולה כשפי ג'יי וושינגטון הנהדר, שכבר נראה כאילו אולי גמר את העונה, חזר במפתיע והיה הסיבה המרכזית לניצחון הקשה על יוסטון. במצב העניינים הזה, קנטאקי שוב נראית כמו הפייבוריטית. אבל צריך לומר שהכח המרכזי של אובורן הוא לא בשחקן זה או אחר אלא בקבוצתיות, הנעת הכדור הנהדרת, והקליעה מעבר לקשת שנראית כאילו היא לקוחה מהליגה של הגדולים. הרבה אנשים (מודה שגם אני) יחזיקו אצבעות לאובורן במשחק הזה.

00:05: דיוק שדונים כחולים מול מישיגן סטייט ספרטנים. עד מתי דיוק תמשיך לסמוך על אלילת המזל בסיומי משחקים צמודים? נראה לי שמול קסיוס ווינסטון, הרכז הנהדר של מישיגן סטייט שמתמחה בסיומי משחקים לא מומלץ לה לבחון את זה שוב. לא ברור אם קמרון רדיש, שסבל מפציעה ברגל ולא שיחק מול וירג'יניה טק, יהיה כשיר למשחק הזה. בלעדיו, דיוק חסרה כח אש ותצטרך שוב משחק גדול משלושת הפרשמנים האחרים, זאיון, בארט וג'ונס, וגם התעלות של שחקני המשנה. מישיגן סטייט בצד השני היו מצויינים רוב השנה וזו קבוצה מסוכנת מאוד שלא תמיד יודעים מאיפה האיום יבוא אצלה. שתי מדורגות מספר 1 כבר בחוץ. האם גם דיוק תצטרף אליהן?

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. אני שמח שוירג'יניה ניצחה. מגיע לאוניברסיטה המצויינת הזאת שכל שחקניה מתקבלים רק עם הרמה האקדמאית הדרושה לכניסה בלי בלופים ובלי 'סידורים', ונדמה לי שמאז סימפסון לפני איזה 40 שנה היא לא היתה בפיינל פור (אולי אני טועה בגדול).
    אבל לפורדו המשחק היה בידיים. אוי, אוי, ג'רום! קלעי פאול מצויין שהחמיץ את הזריקה השנייה שהיתה מנצחת את המשחק.
    אדוורדס היה גדול. מעניין מה זה יעשה לבחירת הדראפטו שלו. שחקן סוער שב-NBA אוהבים.
    ומה שוירג'יניה עושה עם הלבנים שלה זה ממש פלא.
    איזה משחק!!! לא לחלשי לב, זה בטוח!

    גונזגה תפסה יום ממש שחור. היא טובה הרבה יותר מאשר היתה היום.

    תודה ערן

  2. לא, לא ג'רום. השוטינג גארד הלבן המזוקן חלקית שבמשחק הקודם קלע מה-3 כמטורף. יותר מדי מאוחר והדברים מתחילים להתבלבל בראש

  3. ווואוווו פאקן אדוארדס חולני חבל שהם לא עלו איזה משחק חולני שלשות סטפן על הפנים של השומרים. כואב עליו היה מגיע לו. מעניין כמה מקו ות זה יקפיץ אותו במוק דראפט מזכיר את ברוגדון

  4. טוב, אז טוני בנט הצליח סוף סוף להגיע לפיינל פור (שחר סמן לי וי). משחק טורניר קלאסי (וגם השני לא רע בכלל).

  5. לגבי הנקודות של אדוארדס – אז אוסטין קאר, אגדת מכללות בפני עצמה קלע 158 בשלושה משחקים כולל 61 נקודות שהן עדיין שיא טורניר (אז עוד היו פחות שלבים בטורניר וזה כלל משחק על המקום השלישי האוזרי אבל זה עדיין היה מחוץ לפיינל פור) .
    בעידן ה-64 קבוצות יש רק אחד שהתעלה עליו בטורניר מרגש וחקוק בזיכרון. בו קימבל עם לויואלה מרימאונט בעונה שאיבדו את האנק גאת'רס קלע 143 בדרך לשמונה האחרונות.

    1. אני זוכר את לויולה מרימאונט, והאנק גאת'רס. בעונת הכדורסל היו שני שחקני תיכון בסביבת גרינוויל, שחורים, שפשוט ניפטרו על הפארקט, אחד באימון ואחד במשחק. הסיבה לפנומנון הזה של אתלטים צעירים, אולי 90% שחורים, הנופחים נשמתם בגלל קצר כל שהוא במערכת, עדיין לא נמצאה

  6. נהדר ערן תודה.
    טקסס טק וואו. גונזגה היתה המועמדת הבכירה של לא מעט אנשים ללכת עד הסוף השנה. האצ'ימורה במחצית ראשונה אדירה עם 19 נק' אבל נעלם בחצי השני. בכלל נראה לי שהטורניר הזה עוד יכול להוציא אותו מהלוטרי כשלפניו היה בחירה 4 בדראפט אקספרס.
    קלבר בעוד משחק שמראה את כל היתרונות וכל החולשות שלו. שחקן שהוא הימור בבחירה גבוהה, אבל אם אני ממפיס זה האיש שאני מטרגט. גריט את גריינד עם JJ והוא יכול להחזיר את ההגנה הקטלנית של פעם.

  7. אדוארדס, למיטב הבנתי, לא צפוי להיבחר בסיבוב הראשון של הדראפט (לפי המוק דראפט המקודמים).
    כמה מקומות אתה חושב שההופעות שלו בטורניר שוות?
    (אני לא מחזיק מעצמי כמי שמהין משהו על המכללות, או כמי שמסוגל להעריך כשרון בלבל הזה. אבל שחרור כדור כזה, מטווח NBA, לשחקן 2.02 – זה שווה סיבוב ראשון. לא?)
    .
    תודה, ערן. כרגיל –
    מעולה.

      1. נראה היה מוזר הנתון שמופיע כאשר כותבים בגוגל "carsen edwards" (מופיע שהוא 2.03),
        כאשר בתקציר שראיתי הוא נראה נמוך בהרבה…
        .
        טוב, זה מסביר את העובדה שהוא לא מופיע בשום מוק.
        .
        הגיל, 21, זה לטעמי לא סיבה מספיק טובה לא לבחור מישהו בסיבוב הראשון. הילד הגיע לליגה בגיל 24 (אם אני זוכר נכון),
        ודונובן מיצ'ל, שזו רק עונתו השנייה בליגה, מבוגר מבוקר בחודש.

        1. הכוונה הייתה שכשמסתכלים על ביצועי שחקנים במכללות צריך לקחת בחשבון את מספר שנים שהם כבר משחקים בקולג'. באדי הילד זו דוגמא טובה. אם הוא היה עושה את מה שעשה כפרשמן הוא היה נבחר בטופ 2.

        2. בדיוק כמוני. גיגלתי את שמו ולא הבנתי איך הוא 2.02 על 90 קילו, כשבסרטונים הוא נראה נמוך ורובוסטי הרבה יותר. 182 סמ' על 90 קילו נראה יותר הגיוני.
          בכל מקרה קלע אדיר. אם יש לו בעיה להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם, לנו במכבי חסר ממלא מקום שארפ כבר מה שנים

  8. תודה ושוב תודה על פועלך, ערן. בזכותך, לראשונה מזה שנים, אני מרגיש מחובר למה שקורה בעולם האקדמי

  9. תודה ערן.וואי איזה מסכנים פרדו.אשכרה כאב לי הלב עליהם.זה הזכיר לי שקונטיקט עם הנפלד הפסידו לדיוק עם כריסטיאן לייטנר.

  10. דיאקיטה נראה כמו דניס רודמן כזה. חוסם נהדר, ריבאונדר גדול ונגר קיצוני. אולי ישתחל לליגה של הגדולים לא דרך הדראפט.

  11. וואו, איזה משחק של וירג'יניה ופרדו. אלי הכדורסל רצו להחזיר להם על העונה שעברה, אחרת קשה להבין איך פרדו לא בפיינל פור.
    לגבי אדוארדס – בהארכה ראית שנגמר לו האוויר, הוא הכניס יותר כוח בזריקות שלו רק כדי להגיע לסל ולא היה מדויק כמו בזמן החוקי. חבל מאוד בשבילו, הזדמנות של פעם בחיים

  12. כולם חושבים שעוד פעם יש סיכוי שהאנדרדוגית תיקח, זה אומר שדיוק תפגיז כעת. עם או בלי תצוגת שיא של הכוכב.

  13. איזו בתצוגת אימון מדהימה לעומת ששבסקי בצד השני שכל מה שהוא עושה זה נותן את הכדור לציון או בארט ויאללה ראש בקיר , קשה מאד להצליח ככה כי השחקנים כמעט כולם קלעי עונשין גרועים.
    לעומת זאת אחרי כל טיים אאוט של איזו יש תרגיל מבריק שתמיד מסתיים בזריקה טובה כולל הזריקה שניצחה את המשחק .
    לפחות קצת שמחה למג'יק ג'ונסון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט