מזל של כלב! 'המשחק הגדול בהסטוריה' (?) לעיני הרואות / מנחם לס

(בגלל אורך המאמר הזה, אכתוב על שאר משחקי הפוטבול כולל משחק הלילה, בפוסט של מחר)

חזיתי אתמול במשחק שכבר כמה מגדירים כ-"המשחק הגדול בהסטוריה"

http://www.youtube.com/watch?v=53TQJpAoIBU

יום חמישי טים מגרו בגראנד אול' אופרי בנשוויל. אתמול אחד המשחקים המותחים והמטרפים ביותר שראיתי אי-פעם בפוטבול, והחבר שלי אבי ויזלטיר יודע שחזיתי ביותר מאחד או שניים ב-75 שנות חיי. שלמתי לספסר שתי מאיות למושב מצויין בקו ה-30 בנשוויל, וחזיתי בארבע שעות ורבע של הפוטבול המותח, המצמרר, המרטיט, והמרתק ביותר שיכול להיות. וכשהמשחק הסתיים בזמן הרגיל, החלה ההארכה המותחת והמפלצת אי פעם. לי לא היה איכפת בתחילת המשחק מי ינצח, אך ככל שהוא נימשך, ה-'טייטנס' של נשוויל הפכו יותר ויותר לקבוצה 'שלי'. תראו, אני גר שעתיים מהפלקונס של אטלנטה, שעה וחצי מהפנתרס של שרלוט, אז מה זה 4 שעות מהטייטנס של טנסי, ועוד כשהדרך החוצה את הרי הסמוקיס היא אחת מהמרתקות ביותר בארה"ב כשאתה נוסע דרך השמורות האינדיאניות האוטנטיות ביותר שנשארו בארה"ב (כמובן שעבורינו, התיירים; רוב האינדיאנים עובדים היום בהיי טק בנוקסוויל, נשוויל, וצ'טנוגה, הערים החדשות 'שלי')?

בארה"ב עיר לא הופכת עיר – טוב, סן אנטוניו היא מקרה מיוחד, אבל יש לה לפחות את הספארס – עד שיש לה קבוצת NFL. לא הייתי אומר שנשוויל, שבין אזרחיה בעבר היו אנשים כאלוויס פרסלי, ג'וני קאש, ודולי פרטון, והיום היא בית ל-34 מ-100 זמרי הקאונטרי המובילים בעולם – עיר שאוכלת, ישנה, ונושמת קאונטרי מיוזיק 30 שעות ביממה – זקוקה לפוטבול למחייתה, אבל איש כאן לא מתלונן. במיוחד לא אחרי הבעיטה מ-26 יארדס של בוב בירונאס עשתה 41-44 בהארכה ב-FIRST POSSESSION של הטיטאנס, והדטרויט ליונס חזרו בתור שלהם לקו ה-7 יארדס של טנסי. דאון רביעי ויארד TO GO. נו, מה עושים? אתה הולך על שוויון 44-44 והמשך המשחק, או אתה הולך על נצחון עם סכוי להפסד? אחרי הכל, קו ההתקפה של דטרויט שווה כ-60 מיליון, ויש לו לעבור איזה 60 סנטימטרים מזויינים, אז מה הסיפור?

דטרויט החליטה ללכת על נצחון. הייתי אומר ש-50% מהמאמנים היו עושים זאת, ואולי יותר, כי הליונס שיחקו עם קוורטרבק מחליף. האיצטדיון היה כבית קברות. המתח בלתי יתואר. רק בפוטבול יכול להיווצר מתח כזה ברגע מת כזה. אולי בעיטת 11 בגמר המונדיאול תשווה לו. אחרי 4 שעות של פוטבול מרתק שלא חזיתי בשכמותו כבר שנים, דטרויט מחכה ומחכה. היא מחכה שטנסי – מרוב עצבנות וטרוף – WILL JUMP — ינועו לפני שהסנטר יתן כדור לקוורטרבק לנסיון אחרון. טנסי חיכתה…חיכתה…אני הרגשתי שאני עומד להתפוצץ. מי שלא יכול היה לעמוד בלחץ היה הסנטר של דטרויט שאיש כנראה לא אמר לו שמחכים לאופסייד של הטייטנס. הוא נתן כדור אחורה, וזה היה הזמן לקייסי לפרוץ את קו ההתקפה של דטרויט ולעצור את היל FOR A LOSS, ונצחון לא יאומן של 41-44 על דטרויט ליונס.

לשחקנים לא היה כוח לשמוח. רובם נשכבו על הדשא, WASTED. רק הספסל פתח בריצה פרועה לחגיגת נצחון.

http://bleacherreport.com/articles/1345456-titans-vs-lions-7-things-we-learned-from-tennessees-44-41-win#/articles/1344980-titans-vs-lions-full-highlights-and-recap

דטרויט היתה DEVASTATED. הם ירו לעצמם ברגל אחרי שביצעו קמבק לזכרון דורות. אבל התיאבון לנצחון, ולאחד הקמבקים שייזכרו לעולם ועד, היו יותר מדי גירוי לוותר עליו, והם הלכו על כל הקופה. וניכשלו. כמובן שלא ראיתי זאת, אבל המסך הענק של האיצטדיון הראה את מאמן הטיטנס מייק מונצ'אק פותח פחית קוקה קולה ואומר מילה אחת שתיארה את המשחק טוב יותר מאלף מילים: "WOW!". זה היה סיכום מצויין למשחק. תוך 10 דקות של המשחק הטיטנס חשבו שהם ניצחו אותו, הפסידו אותו, ואז מצאו את הפליי לנצח אותו כשג'ורל קייסי פרץ קדימה כשהסנטר של הליונס נתן כדור מוקדם מדי לקוורטרבק שון היל על קו ה-7 של טנסי עם 'יארד טו גו' (שלמעשה היה הרבה פחות מיארד, אך זוהי השפה), וקייסי השכיבו על הטוסיק, כשהוא אוכל את הכדור.

הרבה לא נשארו לחזות בדרמה. הרבה מהסל-אאוט קראוד כבר היו ביציאות ובמעליות בדרך החוצה כשהם בטוחים שלטייטנס יש את הנצחון הראשון של העונה בכיס. זה היה כשלטיטנס היו שני טאצ'דאונים יתרון עם דקה לסיום בזמן הרגיל. מי לא עוזב איצטדיון מלא ב-69,000 צופים כשהתוצאה היא 27-41 לטובתך, ועל השעון 1:16 דק' לסיום? אני בעצמי חשבתי להצטרף ליוצאים כי במחצית השנייה התחלתי לחשוב היכן החניתי את מכוניתי. מרוב לחץ להשיג כרטיס, חניתי במקום החנייה שמצאתי ולא שמתי כלל לב היכן חניתי. לחץ הדם החל לעלות. אבל פתאום הטיטנס COLLAPSED ואני שכחתי ממכוניתי. הליונס הפכו לקבוצה הראשונה בהסטוריה לעשות שני טאצ'דאונים ב-18 השניות האחרונות של המשחק לנצחון, או לשוויון.

מי שנשאר מ-69,000 לא האמין למראה עיניו אחרי מסירה של שלושה יארדס של שון היל (שהחליף את הקוורטרבק הפצוע מת'יו סטפורד) לקלווין ג'ונסון, התוצאה 34-41 לטיטנס. 16 טיקים. לא היה אחד באיצטדיון שלא ידע שהדבר הבא הוא "ONSIDE KICK". הכדור התגלגל כמו שרק ביצה קשה יכולה עם קפיצות מטורפות, ובתוך כל המהומה – דטרויט עם הכדור!!!. האפשרות היחידה עתה היא "HAIL MARY" אל תוך אזור הטאצ'דאון, שהליינבקר של הטיטנס אקים איירס ניסה להדוף לאן שהוא, וה-"לאן שהוא" היו הידיים של הווייד-רסיבר המצויין של הליונס טיוס יאנג.

אחרי המשחק כשאנחנו לא מסוגלים לזוז ממקום מושבתינו ועינינו תקועות במסך הענק, איירס אמר שכשהוא ראה את הכדור בידיו של יאנג, הוא חשב שהוא ימות שם, על המקום. "אף פעם בכל ימי חיי לא התנסיתי בהרגשה איומה כזאת!", הוא אמר. וקייסי, שלמעשה סיים את המשחק, אמר: "לפני המשחק אמרנו שלא חשוב אם ננצח 0-2 או 100-101, העיקר שננצח. כששמתי את ידי על שון (הקוורטרבק, מ.ל) ידעתי שאפילו בולדוזר לא יזיז אותו ממני!".

ג'ים שוורץ, מאמן הליונס, אמר: "עד שאתה הופך למאמן ב-NFL, ראית מספיק משחקים. לי לא זכור משחק כזה, אף פעם. אני כל כך סחוט שאני אפילו לא מסוגל להרגיש כאב!"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. בארצות הברית כמעט לכל עיר יש 3-4 קבוצות מקצועניות, מנחם, תוכל להסביר למה רוב הערים לא מסתדרות (חוץ מסן אנטוניו), עם קבוצה אחת או שתיים? יש כמה עם קבוצות מאותה ליגה אפילו.

    1. הסיבה שרוב הקבוצות המקצועניות מרוכזות ב-20 ערים בערך זה בגלל שאלו 20 הערים הגדולות בארה"ב, ושוק גדול יותר = בדר"כ יותר רווח.

      הסיבה שיש לפעמים יותר מקבוצה אחת באותה ליגה באותו עיר היא היסטוריה וסיבות כלכליות. האמריקן ליג ונשיונל ליג היו בעבר ליגות נפרדות שהתחרו זו בזו, אותו דבר עם ה-NFL וה-AFL. לוס אנג'לס יכולה לתמוך ב-4 קבוצות NBA, אותו דבר ניו יורק.

  2. מנחם תודה רבה .מרתק ונפלא כיף להיחשף לעוש משחקים מרתקים בענפים שלנו פחות מוכרים.אני עוקב אחרי הפוטבול בזמן הפליאוף .אך טוב לדעת על דברים יוצאי דופן כבר עתה.

  3. Il est rapporté que deux hommes accusés d'avoir volé. Dont un homme de 23 ans a été également chargé de transporter de grandes quantités peut être vendu\ Equipé de la fusée Orbital Sciences Corporation de "Swan" vaisseau spatial est monté sur Virginia chinois Puy ?le zone de lancement vers la Station spatiale internationale chocolat.
    burberry pas cher

כתיבת תגובה

סגירת תפריט