וולס עם דירק / מאת דנסקי

 

וולס עם דירק

 

לכולם נמאס מהסאגה של דווייט האוורד והלייקרס, שבגרסתה המלאה נמשכת כבר כ-15 חודשים, מאז שדווייט הניח יד על כתף מאמנו, סטן ואן גנדי, רגעים ספורים לאחר שואן גנדי אמר לעתונאים שדווייט ביקש מהקבוצה לפטר אותו. אין לי שום כוונה להוסיף פוסט לנושא המאוס או להשלכותיו – מצבה העגום של הלוס אנג'לס לייקרס.

אז החלטתי לכתוב על קבוצה אומללה אחרת: הדאלאס מאבריקס.

זה הכל אי הבנה

חשבתי שראיתי ציוץ שאומר שהמאבס החתימו רשמית את ארל קלארק וג'ארט ג'ק. זה לא הסתדר לי, אז קראתי שנית:

אה, אלה הקאבס, לא המאבס. ברור שלא המאבס. כי המאבס לא עשו כלום השנה, ולעומתם הקאבס גם החתימו את קלארק – פאוור פורוורד של הכדורסל המודרני, תופס ריבאונדים וקולע שלשות, שהפתיע לטובה בעונה שעברה כשקיבל דקות משחק ארוכות בלייקרס, וגם את ג'ק, שהיה לדעתי השחקן השישי הטוב ביותר בעונה שעברה, גם אם בפלייאוף דוקא איכזב ויותר מכך עצבן לא מעט אוהדים. את שניהם הקאבס החתימו, וגם את אנדרו ביינום.

אותו ביינום שדאלאס כל כך רצתה, ביינום שדאלאס כנראה שכחה או הדחיקה שהוא כמעט הרג את ג'יי ג'יי בראה.

אבל אני מקדים את המאוחר. לפני החיזור אחרי ביינום, דאלאס היתה לכאורה בין הפינליסטיות לזכות בשירותיו של דווייט האוורד, כריס פול, קומבינציה של שניהם, דרון וויליאמס, ואפילו אנדרה איגואדלה. והשבוע – אולי גרג אודן. כי אודן מת לשחק בדאלאס, ולא, נגיד, עם לברון במיאמי.

אודן הוא בדיוק מה שחסר למיאמי ברדיפה אחר אליפות שלישית ברציפות: שחקן פנים למקרי הצורך, לרגעים מסוימים, להרכבים מסוימים, משחקים מסוימים ואולי בסך הכל לכמה דקות פלייאוף או סדרת פלייאוף אחת; אודן אפילו יכול לסייע בלי להשתתף במשחקים עצמם, בתפקיד מקגריידי – שחקן שישמש באימונים בתפקיד של הסנטר של הקבוצה היריבה, כפי שמקגריידי דימה את לברון באימוני סן אנטוניו לקראת סדרת הגמר. בכל מקרה, אודן מתאים למיאמי עכשיו שאנדרו ביינום במזרח, ברוקלין מאיימת בקו הקדמי (לופז-גארנט-אנדרה בלאץ') ורוי היברט באינדיאנה. כך נפתחת הדלת בפני אודן להצטרף למסלול המהיר לאליפות. בעמדת הסנטר, דאלאס צפויה לצרף את סמואל דלמברט, למרות שאפילו הוא מתלבט אם לחתום שם. (מתלבט? בין דאלאס למי בדיוק?)

מקרה איגואדלה מצביע על שתי המגמות: סירוב שחקנים חופשיים להצטרף למאבס והכשלונות של דאלאס בעונת ההעברות וההחתמות. ולא בלי דרמה: איגואדלה היה קרוב מרחק שעה אחת מלהצטרף למאבס לפני שהכריע לטובת הקבוצה שלי, גולדן סטייט. כמו קליבלנד, גם גולדן סטייט גייסה שחקנים חדשים, אפילו אם איבדה כמה (את ג'ק לקאבס, לדוגמא). והם כבר היו בפלייאוף בשנה שעברה. אבל דאלאס לא. דאלאס בקושי צירפו את חוזה קלדרון, דווין האריס וגל מקל; את שלושתם אני אוהב ואקווה להצלחה של האישית מקל, אבל בשום הזיה הכי פרועה אי אפשר לומר שדאלאס שיפרו את הסיכויים שלהם בעונה הקרובה. או את הקבוצה שלהם. כמה אפשר לשמוע על קלדרון כהחתמה הגדולה של הקיץ?

***

אפרופו קלדרון, כמה אמירות של הספרדי:
לשאלה למה בחר את המאבס, ענה קלדרון: “למען האמת, אני לא בטוח כמה אופציות היו שם בשבילי.”
לשאלה המגמתית מה מושך שחקנים חופשיים לחתום בדאלאס, סיפר: “יש כאן בעלים של קבוצה שממש אוהב לנצח.”

אם מארק קיובן הוא התשובה של קלדרון לשאלה מה מושך שחקנים חופשיים לדאלאס, אז אני מציע לבדוק אם קיובן הוא גם התשובה לשאלה מה בדיוק לא מושך שחקנים חופשיים לבוא לדאלאס, כי זה המצב השנה. והמצב שהיה בשנה שעברה. ובשנה הבאה?

דירק נוביצקי

אני לא בטוח איפה דירק נמצא עכשיו. הוא כנראה נמצא במקום בו גרמנים מבלים בקיץ. לא ברור אם יש שם טלפון או קליטת אינטרנט. האם הוא יודע שדאלאס תהיה איומה השנה?

בעונה בה צפויות הרבה קבוצות חלשות, והתחרות על אנדרו וויגינס תהיה אימתנית כמו התחרות על האליפות, דאלאס לא מספיק גרועה. אולי זה נכון, וקיובן בוחר שלא לצעוק בקולי קולות שהמאבס מתכוונים להתחרות על בחירה גבוהה בדראפט 2014, כפי שפילדלפיה עושה השנה, וכפי שפניקס הדפיסה על מדי הקבוצה החדשים. אבל דאלאס מפלרטטת באופן מסוכן עם מקרה בו היא לא מגיעה לפלייאוף, לא זוכה בבחירה גבוהה בדראפט, ואין לה נכסים (או ג'יי מאיו עזב לאחר ששיחק 35 דקות במשחק בעונה שעברה, ועזב גם דרן קוליסון, שהשתתף ב-81 משחקים), בעודה מתקרבת ליום בו נוביצקי בן ה-35 יפרוש.

גם השנה וינס קארטר ושון מריון ייקחו תורות בשמירה על הג'יימס הארדנים של הליגה, וירוצו על המגרש עם דווין האריס וחוזה קלדרון. ואולי דלמברט. וקרלייל על הקווים. וקיובן בקהל. ודירק.

דאלאס היתה הקבוצה האחרונה שזכתה באליפות מאז מה שמאיים להיות שושלת מיאמי או העידן של לברון. כך, כעבור שתי עונות, ובעקבות כמה החלטות – החשובה שבהן היא שחרור טייסון צ'אנדלר מייד לאחר האליפות – דירק נשאר לבד.

Dirk Nowitzki

באדיבות

http://basketblog.co.il/nowitzki

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. שכחת פרט "שולי", הם החתימו אתמול את מונטה אליס לשלוש שנים…
    אולי לא ירוצו לאליפות אבל קו אחורי תזזיתי פלוס נוביצקי שווים פלייאוף.

  2. בתור אוהד דאלאס עצובה לי ההתנהלות העלובה של דאלאס מאז האליפות. דאלאס שווה מקום 9-10 במערב שזה לא פליאוף ובלי בחירה גבוהה המקום הכי גרוע להיות בו . נקווה שאיכשהו ננצח במרוץ לוויגינס

  3. כתיבה מצויינת , אהבתי את מאוד את קן החשיבה
    עדכונים מאז הפירסום : אליס חתם ושיחררו את האריס
    אני מניח שיחתימו עוד גארד במקום האריס אבל באמת שנראה שהמגמה היא להיות יותר טלה עם קטשופ מאשר חייה רעה ורעבה

  4. הערות נכונות! מונטה אליס חתם שעה אחת אחרי שפרסמתי את הפוסט.
    לגבי אליס:
    1. הוא ויתר על הצעה של 3 שנים ו-36 מליון כדי לקבל חוזה של 25 מליון בלבד לתקופה דומה.
    2. הוא לא מתאים לסגנון של דאלאס, ועם חוזה יחסית שפוי, נראה קצת כמו נכס שאפשר יהיה להעביר בטרייד.
    3. דאלאס קבוצה של סטטיסטיקות ומספרים. ההחתמה של אליס מפתיעה ואולי נואשת.
    4. ועם זאת, יש סיכוי שאליס יקבל הזדמנויות מעולות בקבוצה של דירק.

  5. הרוקי שבר את הרגל גם. מקל מחליף של קלדרון. יקבל הרבה דקות. או גיי מיו עדיין בקבוצה? מי הsf? שמועות על דלמבר בתור סנטר, מי חתום שם?

    1. לשאלותיך:
      1. לארקין, הבחירה מס' 18, אכן שבר את הקרסול, אבל יחזור בזמן לפתיחת העונה.
      2. מקל!!!!
      3. או ג'יי מאיו עבר למילווקי, ללא תמורה לדאלאס.
      4. וינס קארטר ושון מריון בתפקיד ה-sf. נקווה שיש להם עוד משהו במיכל…
      5. סנטר – קאמאן עזב. אלטון ברנד מחפש קבוצה. דלמברט שוקל להצטרף. אין להם ממש סנטר.

  6. קארטר יחליף בעמדה 2 כמו בעונה שעברה, ואני מניח שבגלל הפציעות מונטה גם יראה דקות בעמדת הרכז המחליף – עם כל הכבוד למקל…

    מריון וקראודר יהיו הסמול פורוורדס.

    ואני צריך לבדוק, אבל יכול להיות שבגלל ביטול החוזה של האריס יהיה לדאלאס עוד קצת כסף תחת התקרה – אני מניח שכדי להחתים סנטר.

  7. כתבה מצוינת. בליגה המצב הכי גרוע של קבוצה הוא להיות בינונית מינוס, כמו שיוטה תקועה כבר שנים ודאלאס ישר אחרי האליפות כששחררו את כל הקבוצה. פיניקס קצת מתחתם אבל גם תקועה במקום שהיא לא מגיעה לשום מקום, חוזים בעייתיים, סגל לא מושך שחקנים חופשיים ולא מספיק גרועים בשביל בחירת דראפט רצינית

  8. קיובן עשה שטות עם צ'נדלר!
    בכל מקרה אני בכלל חושב שכדאי לתפקד את נוביצקי ב-5, זה מיס מאצ' מהלך. להציב ליד נוביצקי 4 חזק ואגרסיבי איזה רג'י אוואנס כזה ודאלאס תגיע רחוק.

    1. שחרר את צ'נדלר ולא ממש החליף אותו במישהו אחר. פשוט חיכה להאוורד או כריס פול או קיץ 2014 או משהו.
      נוביצקי בעמדה 4 או 5 עדיין צריך דקות מנוחה ועזרה עם נקודות. רג' אוואנס או כל אחד יכולי לעבוד אם היתה פה איזושהי קבוצה. אני מרגיש שאין פה קבוצה, או כיוון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט