עם הפנים לעתיד – שחקני המאבריקס במשפט אחד (או שניים)

התחלתי לסקר את דאלאס בדיוק אחרי עונת הטריידים, כשחצי קבוצה התפזרה ברחבי האן.בי.איי והגיעו כמה חדשים, כולל חד קרן פצוע בתהליך שיקום. כידוע לכל, דאלאס היא קבוצה בבניה ואין לה כרגע משהו מיוחד להציע, אבל התפנה לה הרבה מקום בתקציב כדי להביא עוד כוכב גדול שיעזור לה (וללוקה) בשנה הבאה למקם את עצמה מחדש בשמינייה הראשונה במערב. בינתיים, הנה סקירה של החומר הקיים, ונראה מה יישאר מזה אחרי הקיץ. כל שחקן יקבל משפט או שניים, שידברו או על כישוריו כשחקן, או על עובדה מעניינת שכדאי לדעת עליו.

לוקה דונצ'יץ'

מאמן ראשי, ריק קרלייל: 11 עונות עם המאבס (שלישי הכי הרבה אחרי פופ עם ס"א וספולסטרה עם מיאמי). רק 14 אנשים זכו באליפות בתור שחקנים ובתור מאמנים. ריק הוא אחד מהם – 1986 בתור שחקן עם בוסטון, 2011 בתור מאמן עם דאלאס. קרלייל התחיל את קריירת האימון ב-2002 בדטרויט, ובעונתו הראשונה זכה בתואר מאמן השנה.

ג'יי ג'יי בריאה, פוינט גארד: חוזה חואן שמו והוא השחקן השביעי מפורטו ריקו שמשחק בליגה והשני שזוכה באליפות. בסדרת הגמר נגד מיאמי ב-2011, כשדאלאס היו בפיגור 2-1, ריק קרלייל החליט לפתוח עם בריאה במשחק ארבע והלאה, ודאלאס ניצחה את הסדרה 2-4 בדרך לאליפות היחידה שלה עד כה.

דווין האריס, פוינט\שוטינג גארד: מזקני השבט בקבוצה. ב-2001 האריס הוכתר כ"מר כדורסל" של מדינת וויסקונסין, לאחר שהוביל את קבוצת ההיי סקול שלו בעונה הרגילה ללא הפסד, תוך שהוא שובר שיאי נקודות מקומיים. אגב, בתחילת דרכו בבית הספר שיחק גם כדורעף במשך שנה וזכה בכמה תארים.

דוויט פוואל, סנטר\פורוורד: אחד משחקני הספסל של דאלאס בחמש השנים האחרונות. חוץ מזה שהוא בכלל מקנדה ואוהב לעשות צחוקים על הפרקט, הוא מקום שישי בליגה העונה באלי אופ, ובחצי העונה האחרונה תורם רבות להתקפה ולהגנה של הקבוצה.

מקסי קלבר, פורוורד: לא נבחר בדראפט 2014, אבל עבר בדאלאס ב-2017 מבאיירן מינכן. את הקריירה שלו התחיל בוורזבורג, שם נולד – 14 שנה אחרי דירק נוביצקי, שאולי דאג לו לחוזה בקבוצה?

טים הארדאווי ג'וניור, גארד: הגיע לדאלאס מניו יורק באמצע העונה עם פורזינגיס. הוא שיחק פוטבול בשנה הראשונה בתיכון, עד שהבין שכדאי לו להתרכז בכדורסל, ועם מאמן צמוד עם אותו השם, מה עוד צריך?

ג'יילן ברונסון ודירק

ג'יילן ברונסון, גארד: לדעתי, אחד הצעירים המבטיחים בקבוצה. בתיכון זכה בתואר "מר כדורסל" של מדינת אילינוי, והמשיך לזכות עם ווילאנובה בשני תארי אליפות מכללות ארצית. לאחרונה מקבל הרבה דקות וקבע כבר כמה שיאי קריירה. הוא לקח מדליית זהב עם נבחרת ארה"ב בטורניר פיב"א עד גיל 19, ונבחר ל-אמ.וי.פי של הטורניר.

סלאח מג'רי, סנטר: הטוניסאי והערבי הראשון ששיחק בריאל מדריד (וגם לקח איתם את היורוליג ואליפות ספרד). הגיע לדאלאס ב-2015 ומשחק בממוצע 11 דקות במשחק. הוא חבר טוב מאוד של מייקל רול ממכבי ת"א, ולפני כמה שנים הוא "הביא" אותו לטוניסיה לקבל אזרחות טוניסאית, וביחד לקחו את אליפות אפריקה.

קריסטפס פורזינגיס, פורוורד\סנטר: מה יש להגיד שעוד לא נאמר על הלטבי? נקווה שיחלים מהר ויכנס לנעליו של נוביצקי לאט ובזהירות בשנה הבאה. הוא מדבר אנגלית שוטפת, אבל מודה שאת השופטים הוא מקלל בלטבית. מי יודע מי המציא לו את השם "יוניקורן"?

לוקה דונצ'יץ', פורוורד: הוא השחקן המבטיח ביותר בקבוצה ואפשר לומר שהכל סובב סביבו. היה הצעיר ביותר ששיחק במסגרת אירופאית כשהיה בן 16, והשנה שבר שיאי רוקי, ושיאי "מתחת לגיל עשרים". הידעתם? הוא לקח את גופיה 77 רק בגלל שמספר 7 היה תפוס (דוויט פאוול).

טריי ברק, פוינט גארד: לא שיחק יותר מידי מאז שהגיע מהניקס לפני חודשיים. בשנה השנייה שלו במכללת מישיגן, הוביל את הקבוצה לגמר המכללות (שם הפסידו ללואיוויל). בדקות ששיחק הראה ניצוצות, אבל כנראה שרק בקיץ נדע מה יעלה בגורלו.

ריאן ברוקהוף, שוטינג גארד\סמול פורוורד: לפני שהגיע לעונה הנוכחית בדאלאס, שיחק בבשיקטאש הטורקית וקובאן הרוסית. הוא ממוצא אוסטרלי יוצא מכללת הספורט היוקרתית האוסטרלית, ממנה יצאו אנדרו בוגוט, פאטי מילס ועוד כמה. שיחק דקות מועטות השנה ותרם בהגנה בעיקר כששותף.

קוסטס אחשלגיאניס, פורוורד: כן, אח של… שיחק לראשונה בליגה במשחק האחרון של דאלאס נגד פורטלנד. שיחק בליגת הפיתוח בשאר הזמן. נקווה שהוא יהיה טוב כמו אחיו. הוא עבר עם משפחתו מיוון לארה"ב כשאחיו נבחר בדראפט ב-2013, והוביל את בית ספרו לאליפות התיכונים.

דירק נוביצקי

דירק נוביצקי, פורוורד: זוכרים שהוא בכלל נבחר על ידי מילווקי בדראפט ועבר בטרייד לדאלאס? נוביצקי התגלה על ידי סקאוטים של האן.בי.איי בבונדסליגה, והוזמן לטורניר השנתי של נייקי (נייקי הופ סאמית) ב-1998 והרשים, כשקלע 33 נקודות, קטף 14 ריבאונדים ושלוש חטיפות. הוא מסיים את עונתו ה-21 במועדון ובליגה (אולי האחרונה) והוא מחזיק במספר שיאים של המועדון ביניהם נקודות, ריבאונדים, קליעות עונשין ועוד. דירק הוא השחקן הזר עם הכי הרבה נקודות בהיסטוריה של הליגה, ומקום שישי בין כל השחקנים אי פעם.

עד כאן על הסגל (יש כמה שלא ארחיב עליהם). אני מצרף כאן כמה תמונות מהארכיון האישי. דאלאס פינתה הרבה מקום בתקציב לשנה הבאה ויהיה מעניין לראות אילו הפתעות יהיו בקיץ. לדעתי, עצם העובדה שמינואר הם משחקים בלי שום לחץ, ומריצים את כל הצעירים שצוברים ניסיון אמיתי, ייתן להם יתרון בשנה הבאה עם ספסל מנוסה שיוכל לתרום הרבה ולתת חמישייה הפותחת לנוח בלי לאבד קצב. יכול להיות שאני טועה…

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. וואללה שהרעיון הזה של משפט או שניים על כל שחקן מלמד יותר על הקבוצה מספר שלם. אני לא מגזים. כיף, כיף של דו"ח קצר וקולע על כל שחקן שמעמיד דברים במקומם (אבל הערב גורן דאנציק עשה תרגיל על לוקה – שני סלובאנים!!! – שלוקה לא ישכח הרבה זמן…)

    כיף של פוסט הלל!

  2. תודה רבה. הם יהיו אחת מהקבוצות המלהיבות בעונה הבאה, ובשאיפה לשנים רבות.
    אני כבר מחכך ידיי בציפייה לראות את השילוב בין ונילה אייס ליוניקורן.

  3. יש למה לצפות מהם, אבל הרבה תלוי בכשירות של פורזינגיס (וכמה הברגים מחוזקים במוח).
    צריכים שחקן כנף איכותי

  4. דאלאס הולכת להיות קבוצה מאוד מעניינת בשנים הקרובות. יופי שאתה עוקב ומדווח עבורנו. חלק גדול מהשחקנים לא יהיו שם שתבנה קבוצה רצינית ואולי גם קרלייל כבר מעבר לשיא. דש לקובנסקי.

  5. יופי של סקירה, נותנת תמונה טובה על הקבוצה ומה צפוי להמשך. מקווה לשבת איתך ביציע (העיתונאים…) באחד המשחקים בעונה הבאה😉

  6. יופי של כתבה יאיר !
    מעניין מאד מה יקרה עם הקבוצה הזו בקיץ.
    אולי שווה לך לעשות כתבה על זה גם, כלומר מי השחקנים שהכי סביר שנראה במדי המבריקס בשנה הבאה.
    תמשיך לתת לנו את הזוית שלך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט