אירועי דיומא – 29.03.2019

היום: סיום מחזור יורוליג כמו גם החצי השני של הסוויט סיקסטין לצד מירוץ הארלבקה בבלגיה וחצאי הגמר בטורניר מיאמי.

כדורגל

בונדסליגה – מחזור 27 / ניר מועלם :

22:30 הופניים – באייר לברקוזן, ספורט 1 : מפגש מסקרן בין הופניים מהמקום ה-9 לבין באייר לברקוזן שנמצאת במקום ה-6, אך במרחק של 4 נקודות בלבד מהופניים ובנוסף 5 נקודות מהמקום ה-4 שמוביל לליגת האלופות. הופניים מגיעה אחרי תיקו 1-1 מול שטוטגארט במחזור האחרון והיא נמצאת במקום ה-9 רק בגלל שהיא לא כל כך מצליחה השנה במשחקי החוץ שלה, אך בבית היא עם 5 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו ו-3 הפסדיפ בלבד. מנגד, לברקוזן מגיעה אחרי הפסד 3-1 לורדר ברמן שעצר רצף של 2 ניצחונות רצופים והיא מנגד מציגה מאזן חוץ יחסית טוב עם 6 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו אבל גם 5 הפסדים. במפגש הקודם ביניהן העונה הופניים ניצחה בלברקוזן 4-1. הימור – משחק מאוד קשה להימור ואני מאוד מקווה לראות את לברקוזן עונה הבאה בליגת האלופות אך אני חושב שאת המשחק הזה תנצח דווקא הופניים.

סרייה א' – מחזור 29 / ניר מועלם :

22:30 קייבו – קליארי , 2 ONE : קייבו שעושה את דרכה לסרייה ב' תארח את קליארי, המצב הוא שקייבו במקום האחרון בהפרש של 14 נקודות ממקום מבטחים כאשר בקופה נשארו 30 נקודות בלבד ואני לא רואה את קייבו עושה מסע  של ניצחונות כאשר עד היום ב-28 משחקים היא ניצחה רק אחד, עם מאזן כזה יורדים ליגה ללא ספק. קליארי מנגד נמצאת גם היא בתחתית אך בחלק הבטוח לבינתיים, היא במקום ה-14 בהפרש של 6 נקודות מהקו האדום. קייבו ללא ניצחון כבר תשעה מחזורים ברציפות ואין לה עדיין ניצחון ב-2019, לעומת זאת קליארי מגיעה אחרי ניצחון ביתי נהדר ומפתיע על פיורנטינה 2-1. קליארי מחזיקה במאזן חוץ איום ונורא עם ניצחון חוץ בודד, 3 תוצאות תיקו ועוד 10 הפסדים, ובנוסף לזה גם מאזן שערי חוץ בעייתי של 7-27. קייבו גם היא עם מאזן בית איום אך לא הכי גרוע בליגה והיא עם ניצחון אחד, 5 תוצאות תיקו ן-8 הפסדים. הימור – קליארי קבוצה הרבה יותר איכותית וטובה מקייבו, אך משום מה אני חושב שקייבו לא הולכת להפסיד את המשחק ולכן אני אהמר על תיקו.

כדורסל

המחזור ה-29 ביורוליג / עידן ארווץ

20:00, 5SPORT: חימקי מוסקבה (19-9) – צסק"א מוסקבה (6-22) – דרבי! חימקי מוסקבה מהמקום ה-13 ביורוליג תארח הערב את צסק"א מוסקבה מהמקום ה-2 בטבלה. צסק"א רוצה להבטיח את המקום השני ואפילו לקחת את הפסגה. בשביל להבטיח את המקום השני, היא צריכה לנצח היום או להיות תלויה בריאל מדריד. חימקי נמצאת כרגע ברצף של 6 הפסדים רצופים, האחרון שבהם נגד מכבי. מהצד השני, צסק"א ניצחה 2 קבוצות מהטופ (ומאיסטנבול) לאחרונה, פנרבחצ'ה ואנדולו אפס. צסק"א.

20:15, 5STARS: דרושפאקה (24-4) – באיירן מינכן (15-13) – דרושפאקה מהמקום האחרון (16) ביורוליג תארח הערב את באיירן מינכן מהמקום ה-12 בטבלה. מצד אחד, באיירן רוצה פלייאוף. מהצד השני, דרושפאקה במשחק הבית האחרון שלה העונה ביורוליג. "כל" 4 הניצחונות העונה של דרושפאקה היו במשחקי בית. מנגד, באיירן חייבת לנצח את שני משחקיהם האחרונים העונה בשביל להשאיר סיכוי קטן להגיע לפלייאוף. הם מגיעים לאחר ניצחון ענק בשנייה האחרונה על ברצלונה, אבל מאזנם בחוץ הוא 10-4. באיירן.

22:30, 5LIVE: באסקוניה (13-15) – אנדולו אפס (10-18) – באסקוניה מהמקום ה-6 ביורוליג תארח הערב את אנדולו אפס מהמקום ה-4 בטבלה. באסקוניה רוצה פלייאוף והיא הולכת עליו בכל הכוח. אנדולו כבר הבטיחה את יתרון הביתיות שלה בפלייאוף וזה יהיה משחקם האחרון בחוץ בעונה הסדירה. באסקוניה יכולה עוד השבוע להבטיח את מקומה בפלייאוף, אבל זה לא תלוי רק בה. באסקוניה נמצאת ברצף של 8 נצחונות בית רצופים, אנדולו ניצחה את 2 משחקי החוץ האחרונים שלה ובכך עצרה את רצף 3 ההפסדים מחוץ לביתה. באסקוניה.

22:30, 5STARS: אולימפיאקוס (14-14) – ז'לגיריס קובנה (15-13) – אולימפיאקוס מהמקום ה-9 ביורוליג תארח הערב את ז'לגיריס קובנה מהמקום ה-10 בטבלה. שתי קבוצות שרוצות פלייאוף. המנצחת במשחק מגדילה את סיכוייה להיות בפלייאוף, בעוד המפסידה מתדרדרת. למעשה, אם ז'לגיריס מפסידה, היא לא תגיע לפלייאוף. בשביל שהחבורה האדומה של דייוויד לא תהייה בפלייאוף כבר היום, הם צריכים להפסיד ושעוד כמה תוצאות יהיו לרעתם. למרות התקופה הרעה של אולימפיאקוס, היא ניצחה 8 מ-10 משחקי הבית האחרונים שלה. ז'לגיריס מהצד השני נמצאת ברצף של 4 ניצחונות רצופים, אך הפסידה 6 מ-7 משחקיה האחרונים בחוץ. אולימפיאקוס.

 

טורניר המכללות – סוויט 16 / עידו גילרי

מזרח:

2:09: (2) מישיגן סטייט – (3) לואיזאנה סטייט  / שידור ישיר ערוץ ONE 50

4:39: (1) דיוק – (4) וירג'יניה טק  / שידור ישיר ערוץ ONE 50

מערב תיכון:

2:29: (1) נורת' קרוליינה – (5) אובורן

4:59: (2) קנטאקי – (3) יוסטון

 

משחקי אתמול:

מערב:

(1) גונזאגה בולדוגס 72 – (4) פלורידה סטייט סמינולס 58  הבולדוגס לא התכוונו לתת לסיפור של שנה שעברה לחזור על עצמו ולמרות שהסמינולס הצליחו להאט את ההתקפה הטובה במכללות שחקני גונזאגה פתחו פער בחצי הראשון ולא נתנו לסמינולס להתקרב יותר מדי. רוי האצ'ימורה וג'וש פרקינס היו מצוינים במחצית הראשונה וברנדון קלארק היה כרגיל בכל מקום בכנה כדי להבטיח את הניצחון. האצ'ימורה סיים עם 17 נקודות כשקלארק רושם 15 עם 12 ריבאונדים ו-5 חסימות. פרקינס וזרק נורוול קלעו 14 נקודות כל אחד. לסמינולס טרנט פורסט קלע 20 נקודות

(2) מישיגן וולברינס 44 – (3) טקסס טק רד ריידרס 63  זה היה אמור להיות קרב הגנתי בין מיש הן אולי שתי קבוצות ההגנה הטובות במכללות והרד ריידרס באמת הביאו איתם את ההגנה כדי לחלוף בקלילות על הוולברינס ולהגיע בפעם השניה ברציפות לשמונה הגדולות. הריידרס תפסו פיקוד בסוף המחצית הראשונה ואז חנקו את מישיגן בתחילת השניה כדי לעלות ל22-41 האמצע החצי השני שכבר לא ניתן היה לסגור. ג'ארט קאלבר היה מצויין עם 22 נקודות ודוידה מורטי הוסיף 15 למנצחים. איגי בראזדייקיס סיים עם 17 נקודות ו-13 ריבאונדים בשורות המפסידים אבל כשהקבוצה כולה תופסת יום של 1 מ-19 (וגם האחד הזה הגיע בשניות הסיום) מחוץ לקשת קשה מאד לנצח.

דרום:

(2) טנסי וולנטירס 94 – (3) פרדו בויילמייקרס 99  משחק התקפי מרתק שגם נגרר להארכה בסופו הבויילמייקרס עולים לשמונה האחרונות לראשונה מאז שנת 2000. פרדו פתחו חזק וכבר הובילו 33-51 אבל אז במצב של 51-65 באמצע המחצית השנייה הם נתקעו והוולנטירס קלעו 14 רצופות כדי להשוות את התוצאה. דאנק של גרנט וויליאמס נתן לטנסי ת היתרון 10 שניות לסיום אבל קארסן אדוארדס דאג להשוות מהקו. בהארכה הוולס לא פגעו ופרדו עלו ליתרון 7 אותו כבר טנסי לא הצליחו לסגור. אדוארדס קלע 29 ונעזר ביום מצויין של ריאן קליין שצלף 27 נקודות עם 7 מ-10 מחוץ לקשת. לוולנטירס אדמירל סקופילד וגרנט וויליאמס קלעו 21 נקודות כל אחד כשג'ורדן באודן מוסיף 16 מהספסל ולמונטה טרנר רושם 15.

(1) וירג'יניה קאבלירס 53 – (12) אורגון דאקס 49  עוד קרב הגנתי בו הקאבלירס כמעט הצליחו שוב לבצע את תרגיל ההיעלמות המפורסם שלהם. הקאבלירס תפסו מומנטום בסוף המחצית הראשונה ועלו ל22-30 אבל הדאקס חזרו מייד למשחק אחרי ההפסקה. מכן היה משחק צמוד לדקות הסיום. שלשה של טי ג'רום שלוש וחצי דקות לסיום נתנה לוירג'יניה את היתרון ושתי הקבוצות לא הצליחו לשים נקודות על הלוח עד שדיאנדרה האנטר קלע 27 שניות לסיום כדי לסגור את המשחק. טיי ג'רום הוביל תצוגה מאוזנת של הקאבילרס עם 13 נקודות ו-6 אסיסטים. בצד השני 16 נקודות ללואיס קינג.

 

טניס

טורניר מיאמי / אלכס דוקורסקי

הערב ולפנות בוקר ייערכו חצאי גמר הגברים. כל חצי גמר יכלול שחקן צעיר, שטרם חגג עשרים, מול שחקן ותיק יותר, שעבר את גיל השלושים.
אשלי בארטי האוסטרלית עלתה לראשונה לגמר הנשים בטורניר לאחר שגברה בשתי מערכות על אנט קונטאבט האסטונית. גם קארולינה פלישקובה הצ'כית קרובה לשם היא מובילה על סימונה האלפ הרומניה 7-5, 5-0 והמשחק נקטע בגלל גשם.
שידורים החל מהשעה 6 בערב בערוצי צ'רלטון.
ג'ון איזנר-פליקס אוז'ר-אליאסים, 6 בערב – מפגש ראשון בין שני השחקנים. האמריקאי, שישאף להתקדם לעבר ההגנה על התואר משנה שעברה, יצטרך להמשיך להגיש באחוזים גבוהים, כפי שהוא עושה לאורך כל הטורניר, כדי להתגבר על הכשרון הצעיר מקנדה, שרושם בעצם העפלתו לחצי הגמר את הישגו הטוב בקריירה, עד עתה.
רוג'ר פדרר-דניס שאפובאלוב, 2 לפנות בוקר – גם כאן, משחק ראשון אי פעם בין שני השחקנים. הסגנון של שניהם התקפי ביותר ושניהם חובטים ביד אחת את בקהנד שלהם (פדרר ימני ושאפובאלוב שמאלי), מה שמבטיח משחק מסקרן מאוד גם כן.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 5:

קטעי הטיפוס בקטלוניה ממשיכים לספק לנו מאבק מרתק בין המטפסים, וכך היה גם בקטע 4 אתמול. כמו בקטע הקודם, גם כאן הכתיבה קבוצת סקיי קצב רצחני, שהפיל שוב את המוביל במירוץ, תומאס דה גנט (שהפעם זה היה מעל לכוחותיו). אלא שבניגוד ליום הקודם, מי שפרץ קדימה מקבוצת המובילים היה מיגל אנחל לופז. סופרמן, בסדרה של התקפות, הצליח לנער מעליו את יריביו, ואחר כך לגשר לשני הבורחים שנותרו, מארק סולר וגרגור מוהלברגר. חבורת המובילים שבעקבותיו, שכללה את אדם ייטס (שנעזר באחיו סיימון), איגן ברנאל ונאירו קינטאנה, לא הצליחה להשיג את השלושה. הקולומביאני בעוד התקפה ניער גם את שני הבורחים, והצליח לזכות בקטע. כל שברנאל ואדם ייטס הצליחו לעשות היה להגיע יחד עם מוהלברגר וסולר, שהשלימו את הפודיום, בעוד שקינטאנה לא הצליח לעשות אף את זה. הזכייה של לופז העלתה אותו לראשות המירוץ, עם סיכוי מצויין להישאר שם עד לסיומו. הוא מוביל כעת לפני אדם ייטס (14+), ברנאל (17+), קינטאנה (25+), דן מרטין (46+), קרוייזויק (56+), וודס (1:42+), בארדה (1:44+), מייקה (2:27+) וסולר (2:36+).

קטע 5 צפוי להיות פחות מרתק משני קודמיו. הוא אמנם כולל טיפוס קשה בתחילתו (שעליו צפוי להתנפל תומאס דה גנט, במטרה להבטיח את חולצת המטפסים), אך מתנהל ברובו במגמת ירידה. נראה כמו קטע טיפוסי לקבוצת בריחה גדולה. במקרה הפחות צפוי בו הפלוטון יצליח לתפוס את הבורחים, זה אמור להיות עוד אחד עבור מייקל מתיוס. שידור ב-17:45 ביורוספורט.

 

מירוץ E3 הארלבקה (הקלאסיקה של בינק בנק):

עונת הקלאסיקות חוזרת למקומה הטבעי בבלגיה, עם שני מירוצים בהפרש של יומיים – E3 הארלבקה וגנט וובלחם. מירוץ הארלבקה (או בשמו החדש והפחות מושך, הקלאסיקה של בינק בנק) הוא קלאסיקה חד יומית על כל המאפיינים הידועים והאהובים של הקלאסיקות בארצות השפלה – אינספור עליות קצרות המלוות בקטעי פאבה. היום נראה אם קבוצת קוויק סטפ תמשיך בהצלחה הפנומנלית שלה העונה (זכתה בינתיים בכל הקלאסיקות החד יומיות, וזה רק חלק מ-20 הזכיות שלה עד כה), כשהיום היא תתייצב למירוץ עם פיליפ ז'ילבר, זדנק שטיבאר ואיב לאמפר, שלושה גורסי פאבה מהשורה הראשונה. מולם נוכל למצוא שדה אדיר של אול אראונדרים, הכולל את סאגאן, טרנטין, טרפסטרה, נסן, סטויבן, בנוט, ואן ארט, קריסטוף, קורט נילסן, דמאר, סטויבן, דגנקולב, בואסון האגן, ואלגרן, מוהוריץ' ומוסקון. שידור ב-18:00 ביורוספורט 2.

USA Today

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה רבה בהחלט עבודה מצוינת של כולם .
    אשר ליורוליג.
    1. צסק"א כבר לא תוכל לקחת את הפסגה מקסימום מקום שני זאת לאור ניצחון הטורקים אתמול .

    2. אולימפיאקוס חזרה להיות תלויה בעצמה מכיוון שמילאנו הפסידה אתמול .

    3. בעיני מכבי אלו התוצאות הרצויות
    ניצחון ליטאי ביוון על בלאט (מכיוון שלבלאט משחק ביתי קליל מול דרושאפקה במחזור הסיום וקובנה נוסעת למדריד).
    וכמובן ניצחון גרמני בטורקיה של מינכן על דרושאפקה .

    הלאה כדורגל עולמי יש היום גם ג'ירונה נגד בילבאו בספרד במסגרת מחזור 29 .
    מדובר בקבוצות מרכז טבלה בילבאו תשיעית די רחוקה מכרטיסים לאירופה גירונה 12 רחוקה 9 נקודות מהקו האדום
    ללא משמעות מיוחדת

    ומשחק מסקרן יותר הוא במסגרת המחזור ה 30 בצרפת בין ראן לציון.
    2 הקבוצות הודחו לאחרונה באירופה 2 הקבוצות עדיין בחצי גמר הגביע הצרפתי .
    יש בראן כוכב בן ארפה שהיה בעשור הקודם בליון לקח שם אליפויות עם בנזמה.
    ראן כרגע שמינית בליגה 2 נקודות מהמקום החמישי .
    ליון שלישית מקום שמוביל למוקדמות האלופות .
    במרחק 5 מליל השנייה ויתרון 5 על מארסיי הרביעית .

    דבר אחרון להיום מחזור הסיום 30 של הליגה הלאומית בכדורגל בעונה הסדירה .
    קצת חבל שכל 8 הקבוצות בפליאוף העליון הבטיחו מעשית את עלייתן מה שמוריד הרבה מהעוקץ במחזור זה ועדיין המיקומים הפנימיים חשובים לפליאוף .
    כל המשחקים בשעה אחידה 16.00.
    המשחקים
    קטמון-נצרת עילית .
    כרגע 2 הקבוצות שעלות ליגה .
    קטמון שנייה 3 נקודות יותר מהשלישית ורחוקה 6 נקודות מנצרת עילית מה שאומר שהאורחת ביתרון 9 הפרש ממקום 3 שנותרו 24 נקודות בקופה כולל פליאוף .

    נס ציונה-כפ"ס.
    2 הקבוצות עם 44 נקודות מדורגות 3 ו 5 (ביניהם עפולה) וצריכות ניצחון להיות תלויות בעצמן עד הסוף .
    כפ"ס שמטה יתרון ביתי של 0-2 שהושג כבר בדקה 7 להפסד ביתי מתסכל 3-2 מול נצרת השבוע ונראה שהפסד יסתום את הגולל על חלומות העלייה שלה .

    עפולה -עכו .
    המארחת מדורגת 4 עם 44 נקודות 3 נקודות מקטמון והפרש יותר טוב .ניצחון והיא בקונסטלציה מסוימת שנייה לפני הפליאוף .
    עכו עשירית עם 35 נקודות כבר לא תהיה בעליון והיא מסתכלת רק למטה .
    כרגע ביתרון 5 על מרמורק (מבחנים) ו 6 על בני לוד (ירידה ישירה).

    אחי נצרת -אשקלון .
    האורחת מדורגת שישית לא שיחקה בשבוע שעבר בגלל המתיחות בדרום ותשלים משחקה מול רמה"ש היא עדיין בתמונת העלייה עם מינוס 6 אך משחק חסר .
    ולכן חייבת לנצח .
    נצרת עשתה מהפך דרמטי מול כפ"ס.
    אך בכל זאת רחוקה 3 נקודות והפרש שערים משמעותי מהמקום השביעי ( +2 בהפרש) ומקום 8 (+1 בהפרש).
    נצרת עם מינוס 7 בהפרש השערים .
    צריכה למעשה ניצחון והפסד מצטבר של השמינית בסה"כ של לפחות 8 שערים ( או 9 עם הסגנית).
    מזכיר במשהו את הסיכוי הזעיר של מכבי ביורוליג.

    הפועל רמת גן -בית"ר תל אביב
    2 הקבוצות צמודות בטבלה עם 39 נקודות
    המארחת 8 האורחת 7 .
    .הם רחוקות מאד מהמקום השני 8 הפרש ובשביל לשמור על החלומות חייבות לנצח .
    תיקו מעלה את שניהם גם תיאורטית לפליאוף עליון הפסד ורק תוצאה הזויה בנצרת תמנע זאת .

    ולקרבות התחתית שיהוו קדימון של הפליאוף התחתון ובסיטואציה מסוימת ישוחקו כבר במחזור הבא ( לפחות חלק מהמשחקים).

    בני לוד -הפועל ראשון
    האורחת 15 עם 29 נקודות רחוקה נקודה מהפליאוף ואפילו מחוף מבטיחים (13).
    ראשון שהחזירה את ניר ברקוביץ לעמדת המאמן ניצחה בשבוע שעבר ועלתה למקום 12 עם 34 נקודות 4 יותר מהמבחנים אך המשחק היום חשוב מאד מבחינתה .

    מרמורק -הפועל פתח תקווה.
    מרמורק כבר 14 עם 30 נקודות כרגע בפליאוף אך בסכנת ירידה אוטומטית כמו כל התחתית .
    הפועל פתח תקווה 13 עם 34 נקודות הייתה השנה עם עונש 11 נקודות הפחתה אלמלא העונש הייתה כרגע שלישית .
    היא הקבוצה הכי איכותית בתחתית אבל עדיין נלחמת על חייה .

    רמת השרון-איכסל
    המארחת 13 עם 30 נקודות ומשחק חסר .
    האורחת נועלת את הטבלה עם 28 נקודות מה שאומר שאיכסל חולפת על רמת השרון במידה ומנצחת .

  2. איזה כיףף.. לא מהקבועים שעוקב יומיומית אחרי דיומא
    אבל המדור הזה פשוט הופך לאימפריה.
    כמה אושר תודה לכל העוסקים במלאכה!
    שבת שלום

    1. הם לא בקטלוניה אבל ב E3 מיקו ראים היה בבריחה והיה אחד האחרונים לנשור באחת הפעמים שיונגלס פתח מבערים.
      בקופה בארטלי הרמנס בינתיים בתמונה אבל לא בעמדה מספיק טובה.

      1. שוב תודה לכם על הסיקור והמענה
        יש לי בקשה קטנה אם אפשר לכתוב שתי שורות על מה היה בקטע האחרון / קלאסיקה גם בדיומא של אחרי סיום תחרויות. לקרוא "בוקס סקור" לא מתקרב לחוויה של לקרוא אתכם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט