סיקור משחקי יום חמישי / הלל הורוביץ ואדר בר דוד

עוד לילה של כדורסל בליגה הטובה בעולם כבר מאחורינו כאשר לחלק מהקבוצות נשארו רק שישה משחקים ולאחרות עוד גג שמונה. הפלייאוף כבר מעבר לפינה ולמרבה הפלא יש לא מעט קבוצות שיש להן עדיין על מה לשחק. במזרח ישנו אחרי הערב הפרש של 2.5 משחקים בלבד בין המקום השישי לעשירי ואילו במערב אלו בעיקר קרבות מיקום.

דטרויט פיסטונס (37-38) 115 – אורלנדו מג'יק (39-37) 98

משחק שלפני חודשיים היה נחשב לא מעניין בכלל הפך לסופר מרתק כאשר שתי הקבוצות נאבקות על הפלייאוף במזרח. אורלנדו התייצבה במקום השמיני ערב ההתמודדות אחרי ניצחון על מיאמי ועם 0-6 במשחקים האחרונים. מצד שני דטרויט הגיעה אחרי 9 ניצחונות בית רצופים במטרה לייצר את העשירי.

המשחק היה שקול ברבע הראשון אבל למחצית הבוכנות ירדו כבר ביתרון דו ספרתי. ברבע השלישי היה זה וויין אלינגטון עם 17 נקודות שהגדיל את ההפרש. אחרי דאנק של דראמונד וכשההפרש עמד על 26 נקודות קליפורד נדרש לקחת עוד פסק זמן. הרבע הרביעי שוחק כבר יחסית לפרוטוקול.

כל שחקני החמישיה באורלנדו סיימו בספרות כפולות כאשר גורדון מוביל עם 20 נקודות, אוגוסטין עם 18 וניק ווצ'ביץ' תורם דאבל דאבל 12 קרשים ונקודות. אצל המנצחים היו אלו גריפין (20 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) ודראמונד (18 נקודות וריבאונדים ושש חסימות(!)) שתרמו את המנה היחסית קבועה שלהם אך אליהם הצטרף אלינגטון עם 25 נקודות שכללו 7-13 מהשלוש.

פילדלפיה 76 (27-48) 123 – ברוקלין נטס (38-38) 110

במשחק שלפני פתיחת הערב הייתה סדרת פלייאוף בין המקום השלישי לשישי. אמביד החליט לשחק כאילו הפוסט סיזן כבר כאן ופתח עם 14 נקודות מתוך ה-19 הראשונות של קבוצתו. הנטס יצאו עם הפסד בתוך מסע לא קל של משחקי חוץ אותו הם מסיימים עם מאזן של שני ניצחונות וחמישה הפסדים. שימו לב לששת המשחקים הנותרים של הנטס – בוסטון, טורונטו, מיאמי, אינדיאנה ופעמיים מול מילווקי. עם רק משחק עודף אחד על פני המקום התשיעי המקום של הנטס בפלייאוף לא מובטח כלל.

המשחק נפתח עם פילי שצלפה מכל מקום ובעזרת אחוזים גבוהים מהשלוש כבר הובילה ב-20 במחצית הראשונה אך ירדה למחצית עם יתרון 10 בלבד. הנטס עוד נגסו בהפרש לפער חד ספרתי אך ריצה של 10 נקודות ברבע השלישי די גמרה את הסיפור והבטיחה לפילי את הניצחון.

אמביד היה מפלצתי עם 39 נקודות, 13 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 3 חטיפות וחסימה, רדיק הוסיף 18 וסימונס ובובאן הוסיפו 16 כל אחד. אצל המפסידים רק שני שחקני חמישיה קלעו בספרות כפולות כאשר האריס מוביל את הקבוצה עם 22 נקודות, ראסל היה חלש יחסית עם 13 נקודות באחוזים רעים ו-7 איבודים. הספסל החזק של הנטס הוסיף לא מעט כאשר הוליס ג'פרסון רשם 19, דינווידי 13 ולאברט 18. הנטס כרגע חצי משחק מאחורי דטרויט במקום השביעי.

מיאמי היט (38-37) 105 – דאלאס מאבריקס (46-29) 99

ערב המשחק היו שני נושאים שהעסיקו את כל עולם התקשורת. המאזן המאוזן של ווייד ודירק במפגשים ביניהם עם 11-11 בעונה הסדירה ו-6-6 בפלייאוף. המשחק האחרון נועד לקבוע מי ייצא עם ידו על העליונה. הסיפור הנוסף היה מפגש הפסגה הסלובני שהפגיש לראשונה העונה את דראגיץ' ודונצ'יץ' במשחק שהיה רווי בצעיפים ירוקים עם, לפי הדיווח, 2000 אוהדים מסלובניה שהם בערך אלפית מהמדינה. טירוף!

על הפרקט לאחת הקבוצות גם היה על מה לשחק כאשר מיאמי נלחמת על מקום בפלייאוף ואני בתור אוהד הקבוצה וכתב בטורונטו מתפלל שהם יסיימו במקום השביעי במזרח ואוכל להנות מלראות את ווייד משחק בפלייאוף.

במחצית המאבס עוד הובילו בעשר נקודות אבל ברבע השלישי והרביעי ההיט נגסו בהפרש. ג'אמפר של ווייד מעל דונצ'יץ' 2:30 לסיום נתן יתרון 98-97 להיט שמשם כבר לא שמטו אותו. באופן כללי המאבס לא קלעו סל שדה בחמש הדקות האחרונות. את המשחק חתם מי אם לא ווייד בחטיפה וסל בשניות האחרונות ולא סתם דירק אמר אחרי המשחק שדוויין נראה כאילו יש לו עוד שנתיים לתת.

דונצ'יץ' הוביל את קלעי המאבס עם 19 נקודות והתקרב לטריפל דאבל עם 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. כל החמישיה קלעה בספרות כפולות כאשר דירק קולע 13 כולל שתי שלשות חשובות ברבע הרביעי. אצל ההיט דראגיץ' רשם את הטריפל דאבל השני בקריירה והוביל את הקבוצה עם 23 נקודות, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. ווייד הוסיף 11 באחוזים לא נהדרים אך בתזמון טוב והוסיף גם 4 חטיפות. ווייטרס הוסיף 17 ואדבאיו נתן דאבל דאבל יפה של 11 נקודות כולל אחת חשובה מהקו בתוך הדקה האחרונה ו-16 ריבאונדים.

ניו יורק ניקס (61-14) 92 – טורונטו ראפטורס (23-53) 117

שתי קבוצות שדי סיימו את העונה הסדירה נפגשו למשחק בלי המון משמעות. הניקס הצליחו להעמיק את האחיזה שלהם בלוטרי ולא נראה שמישהו יזיז את טורונטו מהמקום השני. בערב בו קוואי לא משחק הרפטורס הצליחו לנצח את כל הרבעים והציגו קליעו טובה מרחוק עם 20-47 מהשלוש. כל שחקני הקבוצה קלעו הלילה ולא היה נראה שזה הצריך מאמץ רב.

 

את טורונטו הוביל סיאקם עם 31 נקודות, כאשר ואן וליט מוסיף 12 נקודות עם 8 אסיסטים, איבקה עם 10 נקודות וריבאונדים וגרין עם חמש שלשות ל-15 נקודות. אצל הניקס רובינסון עם 19 ואלן עם 18 ניסו לתת פייט בלי לצבור ניצחון חלילה.

יוסטון רוקטס (28-48) 112 – דנבר נאגטס (24-50) 85

אם היתה זו הכנה לקראת סדרת חצי גמר המערב בעוד כחודש, למייק מאלון יש הרבה עבודה על מנת לאתגר את הרוקטס. אחרי רבע ראשון צמוד בו הנאגטס עוצרים את הטילים על 22 נק' בלבד ויורדים ביתרון 3 הגיעה התפוצצות של הזקן וחבריו עם רבע שני עצום שהסתיים ב-40-19. אוסטין ריברס פתח את הרבע נהדר וקאפלה המשיך עם שליטה בצבע כשגם הארדן משאיר את חותמו עם 16 נק' בחצי הראשון.

ההמשך היה עוד מאותו דבר כשהנאגטס משליכים לבנים מבחוץ והרוקטס מגדילים את ההפרש בהדרגה. מונטה מוריס עוד הקטין את ההפרש ל-16 עם 10 דקות על השעון אבל הרוקטס הגיבו בריצת 2-15 שסגרה סיפור.

הזקן הוביל כרגיל עם 38 נק' (10-22 מהשדה, 5-11 משלוש) עם 6 בתור האס' והריב'. קאפלה נתן יד עם 17 נק' ו-15 קטיפות, אריק גורדון תפר 18 וריברס הוסיף 15 מהספסל. עם 4-24 מחוץ לקשת לדנבר לא היה סיכוי כשרק ג'מאל מארי עם 20 נראה טוב. יוקיץ' ומונטה מוריס קלעו 16 כשהג'וקר מוסיף 8 ריב' ו-6 אס'.

מילווקי באקס (19-57) 128 – ל.א קליפרס (31-45) 118

תוצאת הסיום משקרת מאחר וההפרש כבר עבר את ה-20 ברבע השלישי והקליפרס הצליחו להתקרב עד 9 הפרש אחרי שלשה של ווילסון צ'נדלר 6 דקות לסיום. הבאקס לא נלחצו וענו עם ריצת 2-10 שמנעה מהצופים סיום דרמטי. בלי פטריק בברלי ולו וויליאמס לקליפרס לא היה מענה ולמרות שבעה שחקנים בספרות כפולות הם נכנעו להצגה זוגית בהובלת יאניס ומידלטון.

מידלטון התפוצץ עם 39 נק' ב-72% אפקטיבי כשהגריק מחרה מחזיק אחריו עם 34 נק' ושניהם תורמים 9 כ"ח ו-5 אס'.

 

ניו אורלינס פליקנס (45-32) 121 – סקרמנטו קינגס (38-37) 118

הפסד חסר חשיבות לקינגס מצד אחד וניצחון עוד יותר חסר חשיבות לפליקנס מצד שני. המשחק לפחות היה צמוד ומעניין לכל אורכו. לאחר שקאולי-סטיין הטביע והשווה על 114-114 2:40 לסיום איאן קלארק תפר שלשה שהעלתה את הפליקנס ליתרון אותו לא שמטו יותר. אחרי שהילד מצד אחד וכריס ווד מצד שני החליפו הטבעות, דארון פוקס צמצם בלייאפ 1:40 לסיום אבל הקינגס לא הצליחו לשים יותר נקודות על הלוח כשבאדי הילד מחטיא נסיון שלשה משווה בשניות לסיום.

ג'וליוס רנדל נתן משחק מצויין וסיים עם 34 נקודות ו-10 ריבאונדים עבור הפליקנס שהיו שוב ללא אנת'וני דיוויס. כרסיטיאן ווד ממשיך להרשים וקלע 25 נקודות עם 9 ריבאונדים ו-3 חטיפות. אלפריד פייטון רשם 16 נקודות לצד 9 אסיסטים.

במדי הקינגס באדי הילד רשם 27 נקודות ודארון פוקס קלע 25 עם 12 אסיסטים ו-3 חטיפות. ווילי קאולי-סטיין תרם 18 נקודות עם 12 ריבאונדים ובוגדן בוגדנוביץ' הוסיף 14 מהספסל.

סאן אנטוניו ספרס (32-44) 116 – קליבלנד קבאלירס (57-19) 110

לילה מרגש בסן אנטוניו בסיומו נפרדו הספרס ממאנו ג'ינובלי והעלו את החולצה מספר 20 למרומי ה-AT&T סנטר ממש ליד זו של מספר 21. היה גם משחק מסביב בו הקאבס הפתיעו במחצית הראשונה כשהם בורחים ברבע השני ל-44-53 בחסות דקות טובות של קווין לאב וקולין סקסטון.

הספרס לא התכוונו להתבזות בערב של האגדה שלהם וחזרו מחדרי ההלבשה חדורי מוטיבציה. דמאר דרוזאן (17 נקודות ברבע) שהיה לא קיים עד אז יחד עם אולדריג' ורודי גיי דאגו להפוך את התוצאה כשהקבוצה כולה קולעת 40 נקודות ברבע השלישי והיתרון בסיומו היה 81-84 לקבוצה הביתית.

הקאבס לא ויתרו ושלוש וחצי דקות לסיום סדי אוסמן העלה אותם ליתרון 104-106 אבל רודי גיי החזיר את היתרון בשלשה מאוחר יותר ו-14 שניות לסיום ביתרון 110-111 חברו של מאנו פאטי מילס קבר שלשה שהכריעה את ההתמודדות.

דרוזאן הוביל את הספרס עם 25 נקודות לצד 8 אסיסטים כשברין פורבס קולע 19. מרקו בלינלי הוסיף 16 נקודות ואולדריג' 14.

לקאבס קולין סקסטון קלע 24 נקודות כשקווין לאב מסיים עם 18 ולארי נאנס רושם 13 לצד 11 ריבאונדים. ברנדון נייט תרם 14 נקודות משלו.

 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. סיקור מצוין.
    אני הייתי רוצה לראות את שארלוט נגד פילי – כי קמבה יכול לעשות להם צרות, את דטרויט נגד טורונטו – גם קייסי נגד הראפטורס וגם מבחן אמיתי לקו הקדמי של טורונטו, ואת מילווקי נגד מיאמי – כי מיאמי הצליחו כבר לאתגר את מילווקי בעונה הסדירה וכמובן הסיכוי לראות את וויד סוגר את הקריירה בהופעת קלאץ' נגד ההגנה של ה-MVP.
    במצב כזה אני רוצה שברוקלין יזכו בבחירה גבוהה בלוטרי – מגיע להם לעלות לציון.
    אורלנדו צריכים לנסות להשיג רכז נורמלי בקיץ, ולשמור על ווצ'ביץ', ואז אולי הם יהיו ראויים לפלייאוף.
    במערב – פורטלנד נגד קליפרס נשמעת לי סדרה מעולה – לשתי הקבוצות יהיה סיכוי והן יהיו תלויות בכוכב שלא ממש יכול לסחוב קבוצה בפלייאוף, יוסטון – סאן אנטוניו – כי פופ מכין שפנים ותמיד מפיל את ד'אנתוני בפח מה שיצר מאזן 20:6 ביניהם בפלייאוף, כלומר 5:0 בסדרות, דנבר – יוטה – כי מדובר שתי קבוצות מאוד ביתיות, מאבק סופר מרתק בין הסנטרים, ושני כוכבים צעירים מאוד, וכמובן גולדן סטייט – אוקלהומה – הסדרה שתאלץ את הלוחמים להתאמץ כבר בסיבוב הראשון, דוראנט נגד היחיד במערב שמסוגל לשמור עליו ונגד הקבוצה בה הוא כביכול "בגד".

  2. מאנו אגדה. השחקן עם הביצים הכי גדולות בספרס.
    קשה לבחור גרסא אחת של ג'ינובילי כמו שפרקר בחר את 2005.
    תמיד היה שמה גם בשנים שהספרס שיחקו יותר הגנתי והשנאה לספרס הייתה עצומה.

  3. דוויין פאקינג ווייד.
    לא משחק גדול, אבל איזה שחקן קלאץ'…

    היה איזה קטע במשחק שנוביצקי קלע שלשה מהפינה, והשדרן אמר משהו בסגנון how dare he gets that three from the ray allen corner.
    שבר לי את הלב המניאק…

  4. לכל מי שלא ראה (וגם לכל מי שראה..):

    הנאום של פופוביץ' לג'ינובילי. (15:55 דק' עד 23:32 דק')

    לקח לי יותר מ20 שנה להבין מי זה האיש (פופוביץ'). אבל עכשיו הבנתי. אגדה חיה.

    חייבים לראות את זה.

    הוא מסיים במשפט: "MANU – I LOVE YOU"

    1. לא יודע מה זה היה בדיוק אבל זה לא נראה חמור מדי והיה נראה שהוא אפילו עומד לחזור לשחק ואז הבאקס נתנו ריצה אז הוא בסוף לא חזר.

  5. איזה ערב נפלא של משחקים שבתחילת העונה היו מוגדרים כ-'משעממים'.
    כל הכבוד למיאמי. איזו מלחמה!
    ודנבר בנפילה חופשית. חבל.
    סקירה מצויינת מישראל וטורטונטו!

  6. תודה הלל ואדר סיקור נהדר נתתם.
    חלמתי שדנבר יתנו הלילה פייט ליוסטון והתבדתי בענק. יוסטון הראו להם מאיפה משתין הדג ואף עשו עוד דבר עם השתן הזה אבל זה כבר עדיף לא להעלות על הכתב. איזה הגנה נהדרת יש ליוסטון כאשר הם לוחצים על הדוושה – אני מחכה בקוצר רוח למפגש נוסף על הלוחמים, עם רעב לנקום. דנבר ככל הנראה תסתפק במחמאות השנה ועם הרבה תקוות לשנה הבאה אחרי שכנראה יפגשו ויפסידו ליוסטון בסיבוב השני.

    1. אני תוהה בשלב הזה למי יש יותר אומץ. לדנבר שממשיכה לנסות אותו הדבר מול יוסטון, ואם רק היו מצליחים לקלוע מעל 16% מהשלוש אולי הם היו מצליחים להגיע לתחום ההפסד המכובד, או לאחראי ההגנה של יוסטון מתחילת השנה, שראה מה עבד שנה שעברה אבל בכל זאת ניצל את הפרישה של האחראי הקודם כדי לקדם את השיטה שלו שעלתה להם בפתיחה הגרועה.

  7. תודה רבה רבה חברים, אחלה סיקור.
    .
    נצחון יפה ליוסטון, בעולם ללא גולדן סטייט הם היו הפייבוריטים לטבעת.
    .
    נו נו, לפחות ניצחנו את קליבלנד… בדיוק סיימתי עכשיו לראות את הטקס של מאנו, איזה יופי ואיזו התרגשות. אחד, יחיד ומיוחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט