טריי יאנג הרבה יותר קרוב להיות סטיב נאש מאשר סטפן קרי/ עידו רבינוביץ

טריי יאנג הרבה יותר קרוב להיות סטיב נאש מאשר סטפן קרי/ עידו רבינוביץ

https://www.sbnation.com/2019/3/27/18283874/trae-young-highlights-passing-atlanta-hawks

אף על פי העונה המזוויעה שחווים הבולס, הם נמצאים במקום השלישי בכמות אוהדים עם שערה מתחת ל-20 אלף. בשלישי במרץ, האטלנטה הוקס הגיעו לביקור ב"יונייטד סנטר" האגדי ואוהדי השוורים קיוו לראות ניצחון על אחת מהקבוצות החלשות בליגה. אז הם קיוו.

טריי יאנג אמנם שיחק 18 דקות בלבד, אבל ההשפעה שלו הייתה ענקית. 18 נקודות ב-87.2% טרושוטינג, חמישה אסיסטים ב-51.2% אחוזי אסיסטים ללא עבירות ומספר מינימלי של איבודים. בנוסף להרשמה בדפי הסטטיסטיקה, הוא קלע את השלשה הענקית הזאת בסוף המשחק, מהלך גדול מבין רבים שהוא עשה העונה.

שלושה כדרורים בלבד והוא מגיע למצב קליעה בשבילו, הוא אוהב את הזריקות האלה ממגרש החנייה כל כך עד שהוא מוכן לשלם את ה-10 שקל על כל רבע שעה נוספת. ההוקס היו ביתרון 13 בנקודה הזו והזריקה הזאת פשוט סובבה את הפיגיון עמוק יותר בלב האדומים.

זה לא המשחק הראשון שהפנומן מאוקלהומה התעלה מול הבולס, לכולם זכורה ההצגה הענקית שלו באפוס מרובה ההארכות, כולל זריקות קלאץ' ענקיות שלא היו מביישות את אגדות המשחק. אחרי ההתחלה הרעועה שלו במקצוענים, הוא חיפה על כך עם חצי שני מופלא של העונה.

הבסיס: מהלך ה"דאבל דראג"

כל ליגות הספורט המקצועיות, בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט, הן ליגות "חקייניות". בין אם זה במהלכים ספציפיים, כמואחד מהמהלכים הכי גדולים בתולדות הסופרבול, ה"פילי ספיישל", שהוא חיקוי של מהלך שהריצו קלמסון מהמכללות ב-2012. או בין אם זה טרנדים שמשנים משחק, כמו לאחר שהווריורס החליטו להתמקד בזריקות משלוש, כמעט כל הקבוצות האחרות הלכו אחריה.

אותם ווריורס וגם היוסטון רוקטס מריצות וריאציה של מהלך הנקרא ה"דאבל דראג", שההוק כמובן חיקו בעצמם: מהלך שמריצים בהתקפה מתפרצת כאשר עושים שתי חסימות זהות למוביל הכדור בזווית לנגדית לזו שהוא מגיע איתה. כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת:

זה מהלך בסגנון של "בחר את הרעל שלך": או שטריי יזרוק זריקה עם מרחב נשימה משלוש, או שג'ון קולינס או ביגמן אחר של ההוקס (ויש מספיק) יקבל הזדמנות קלה לצבור קצת אדים ולסיים בדאנק קליל כפי שנראה בסרטון:

הסט עצמו אינו מסובך להרצה, אולם שחקני הגנה לא ממושמעים יחטפו בראש כל פעם ופעם.

כפי שנראה בסרטון, איכויות המסירה של טריי הן מאוד מורכבות, הנה כמה דוגמאות:

1. אלי הופים

הטאץ' של יאנג על המסירות האלה הוא מרשים ביותר, הוא תמיד יודע כמה כוח לשים על הכדור ויותר חשוב, כיצד לתזמן את המסירה לפי סגנון ומהירות הריצה של כל אחד מהגבוהים שלו. המודעות לסביבה שלו היא עילאית, הוא תמיד מזהה מתי ההגנה קורסת עליו ובדיוק אז הוא נותן את המסירה. בנוסף לאפקטיביות של העניין, זה יוצר אקסטרה מהלכי היילייט לצופים:

במהלך סופ"ש האולסטאר, טריי הודה כי סוג המסירה הנ"ל הן האהובות עליו, בעיקר כשהן מגיעות לג'ון קולינס.

"יש לי חבר לקבוצה בקולינס, שפשוט יש לי איתו את החיבור הזה במהלכים כאלו. ממש כיף לשחק עם שחקן כזה לצידך", אמר יאנג ל-SBNATION במהלך סופ"ש האולסטאר, בו השתתף וכיכב בתחרות הסקילז.

יאנג, כמו חברו למחזור במכללת אוקלהומה, הקוורטרבק בייקר מייפילד, ניחן ביכולת דיוק למרחקים:

ובעוצמה:

וגם כמובן יודע לתת קצת שואו לקהל:

אם טריי יאנג הוא הסטיב נאש של הדור הנוכחי, אז על ג'ון קולינס ניתן להגיד שהוא אמארה "יהושפט" סטודאמייר שלו. יאנג השלים 65 מסירות אלי הופ העונה, מקום שני רק למועמד ה-MVP ג'יימס הארדן, שצבר 99 עד כה.

2. "מסירות כיס"

מספר 11 יודע שחייבים להשאיר את ההגנה על קצות האצבעות, לכן במצבים בהם הוא מקריס את ההגנה עליו במצבים בהם הוא לא יכול להרים את הכדור לסנטר בשל הגנת חילופים מהירה או הגנה אזורית כבדה בצבע כלשהי, הוא נותן מסירת כיס.

מסירות מהסוג הזה קשות במיוחד, בעיקר לגבוהים שאסור למסור להם יותר מדי נמוך שלא יאבדו את הידית על הכדור, יאנג פנטסטי במציאת האיזון בין מסירה חזקה שלא תגיע להגנה ולבין מסירה רכה שתנחת טוב ביד של הגבוה:

ההרצה הזאת של המהלך הייתה מתוזמנת היטב מול שומר איכותי בדמות רודי גיי, והלייאפ של קולינס מעל למרקוס המופתע היה קליל ביותר.

3. מסירות ארוכות לפינה

חלק חשוב מאוד בארסנל של יאנג, במיוחד בסכמה ההתקפית שההוקס מריצים. כבר ראינו את יכולתו של טריי למסור מסירות ארוכות, אך האיכות המתווספת פה היא בראיית משחק מול גבוהים ממנו, כולל ניקולה יוקיץ' וג'יימס ג'ונסון:

 

יאנג לא קורא רק את המגן השלו, אלא גם את המגן שבפינה, והוא מומחה בלעשות את זה. הוא מוביל את הליגה עם אסיסטים לשלשות פינתיות עם 96, 18 יותר מהארדן ו-20 יותר מדונצ'יץ'.

קבוצות מנסות ללכוד את טריי יאנג יותר, במשחק האחרון שלו מול ההיט במיאמי הם הכריחו ממנו שמונה איבודים בשל טראפים, הגנה אזורית, והגנה אישית צמודה בעיקר עם גארד/פורוורד ארוך כגון ג'סטיט ווינסלו, רודני מקגרודר, דרק ג'ונס ג'וניור וג'וש ריצ'רדסון. אמנם, חשוב לציין כי הוא לא היחיד שהתקשה כמוביל כדור נגד ההיט בתקופה האחרונה, קמבה ווקר איבד ארבעה, סקסטון שבעה ודונצ'יץ' שישה רק בחודש האחרון.

לסיכום, טריי יאנג אולי לא יהיה הסטף קרי הבא ונצטרך להמשיך לחפש, אבל את מחליפו של סטיב נאש כנראה כבר מצאנו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. עידו, אותי שכנעת לחלוטין שטריי יאנג יהיה מין סטיב נאש הרבה יותר מסטף קרי. הצלחת להוכיח זאת במין סיכום מצויין של מאמר, ונתינת שמות עבריים לסוגי מסירות שאולי יידבקו, ואז תהיהצלך זכות גדולה!!!

    מצויין! מצויין! מצצויין!

  2. מעולה עידו גם ההשוואה לנאש טובה כמו גם לקרי. הכל זה שאלה אם הוא יזכה בmvp ובאליפות.

  3. עידו מצויין למרות שלא מסכים לגמרי, נאש לא היה סקורר כמו ייאנג, לא הייתה לו אותה יכולת ליצור לעצמו בטח לא אותו טווח ואותו מהירות זריקה, לדעתי יש לו תקרה גבוהה יותר מנאש בהרבה (לדעתי התקרה הוא הטוב בעולם)

  4. תודה עידו, פוסט מעולה!
    אני חושב שהוא סוג של הכלאה של נאש וקרי, כי כמו שברוך רובין כתב, יש לו את הקליעה שבה הוא יותר דומה לקרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט