מכללות: פריוויו לסוויט 16, משחקי ליל חמישי / ערן שור

 

טורניר המכללות ממשיך להתחמם. בארבעת הימים הקרובים ישחקו את שלב שמינית הגמר (היום ומחר), רבע הגמר (שבת וראשון), ובשבוע הבא הפיינל-פור.

כמות המשחקים בעונת המכללות הסדירה מחייבת התמקדות ויש לא מעט קבוצות ושחקנים טובים שבקושי כתבתי עליהם השנה (או בכלל לא). אבל עכשיו, כשמגיעים לשלבים הסופיים, ניתן כבוד לקבוצות שהגיעו עד הלום ונציג אותן ואת הנפשות הפועלות בקצת יותר פירוט.

 

משחקי הלילה:

01:10: גונזאגה בולדוגים (#1) מול פלורידה סטייט סמינולס (#4). אחד המשחקים הכי מעניינים בשלב הזה. שחזור של המפגש באותו שלב בשנה שעברה, שבו ניצחה פלורידה סטייט. אז מה השתנה מאז? בעיקר גונזאגה, שהיא השנה קבוצה טובה משמעותית. על גונזאגה כבר כתבתי הרבה. זו הקבוצה עם היעילות ההתקפית הכי גבוהה במכללות העונה וגם קבוצה הגנתית טובה מאוד. המועמדת העיקרית שלי לאליפות. אבל במשחקים האחרונים משהו טיפה חורק שם, בעיקר בהתקפה. רוי האצ'ימורה היפני, ספק בחירת לוטרי בדראפט הקרוב, קלע כל העונה בספרות כפולות והראה יציבות מרשימה, אבל בשניים משלושת המשחקים האחרונים הוא נשאר על חד-ספרתי. גם הרכז המצויין ג'וש פרקינס לא בשיאו לאחרונה והגארד שלידו, זאק נורוול הוא שחקן לא יציב. אם הוא תופס יום, אין לגונזאגה מה לדאוג, אבל כשהוא חלש הם יכולים להפסיד גם לסיינט מרי.

אבל בצד השני יש קבוצה חזקה ודי מאיימת. כתבתי כבר על פלורידה סטייט השנה וציינתי שאין להם איזה כוכב גדול. השחקן הכי מוכשר בקו האחורי הוא הסיניור טרנס מאן, אתלט נהדר, אבל לא תמיד נותן תפוקה יציבה. עדיין, יש לו לפוטנציאל להפוך לשחקן ספסל תורם ב-נבא. יתר הקבוצה מורכבת משחקנים די אפורים (חוץ מעוד אחד שתיכף אגיע אליו), אבל יעילים ובעיקר גדולים ושומרים טובים. בשלב ה-32 ההגנה של הסמינולס חנקה את מרי סטייט של ג'א מוראנט בדרך לניצחון קל. לפני שבועיים הם עשו דבר דומה לוירג'יניה, אחת הקבוצות הטובות במכללות שיש לה כמה שחקני התקפה מצויינים. ככה שבהחלט יש להם מספיק כישרון כדי להפתיע גם את גונזאגה. קצת חבל לי שאחת הקבוצות תצטרך לסיים את העונה אחרי המשחק הזה. ועדיין, גונזאגה היא הקבוצה הטובה מבין השתיים ואם היא משחקת את המשחק הרגיל שלה, היא צריכה לקחת את המשחק.

אבל הסיבה העיקרית שלי לצפות למשחק הזה היא בעיקר שני השחקנים הכי טובים בכל צד, הסנטרים בראנדון קלארק של גונזאגה ופיונדו קאבנגלה של פלורידה סטייט. בחלומות של אוהדי הכדורסל הקנדים, השניים האלו הולכים לאייש את הקו הקדמי של הנבחרת בעוד כמה שנים, כשהדור של אוליניק, טריסטן תומפסון, ודווייט פאוול יזדקן. על שניהם כבר כתבתי בעבר לא מעט אז רק נזכיר שקלארק היה אחד השחקנים המצטיינים במכללות השנה, שני ביעילות רק לזאיון. הוא קולע ב-70% מהשדה, שחקן הגנה פנטסטי, יש לו השנה יותר חסימות (שני במכללות) מהחטאות, והוא מגיע ממשחק של 36 נקודות ב-85% ו-5 חסימות (רק שני שחקנים עשו את זה בעבר, אחד מהם הוא שאקיל). בצד השני, קאבנגלה עדיין עולה מהספסל של פלורידה סטייט, למרות שהוא השחקן הכי טוב של הקבוצה. סנטר חזק וארוך עם יד רכה, שמשתפר ממשחק למשחק. עד עכשיו יש לו בטורניר 21.5 נקודות, 8.5 ריבאונדים ושתי חסימות ב-25 דקות למשחק, והוא גם קולע שלשות. שניהם יהיו לדעתי בחירות סיבוב ראשון בדראפט הקרוב (אם קאבנגלה יחליט שהוא מציג את עצמו לבחירה; הוא עדיין לא נספר על ידי המוקים, אבל גם זה יגיע). קלארק צריך להיות בחירת לוטרי אם יש לקבוצות שכל.

מעקב פרוספקטים לדראפט: רוי האצ'ימורה (גונזאגה; סיבוב ראשון), בראנדון קלארק (גונזאגה; סיבוב ראשון), פיונדו קאבנגלה (פלורידה סטייט; סיבוב ראשון גבולי), טרנס מאן (פלורידה סטייט; סיבוב שני גבולי).

 

01:30: טנסי מתנדבים (#2) מול פרדו יצרני דודי חימום (#3). עוד מצ'-אפ נהדר. טנסי נראו מצויין רוב השנה. קבוצת מכללות בוגרת ומנוסה מאוד, עם לא מעט סיניורים וג'וניורים, שזה הצ'אנס האחרון שלהם ללכת עד הסוף. כתבתי כאן כבר קודם על גראנט וויליאמס, הפאוור-פורוורד האנדר-סייזד אבל נהדר, ששווה גם הוא בחירת סיבוב ראשון, אולי אפילו לוטרי. ולידו משחק אדמירל סקופילד, עוד פורוורד מצויין, שפחות מתאים ל-נבא (חזק וסקורר, אבל אתלט מוגבל). גם בשאר העמדות יש לטנסי שחקנים מנוסים ויעילים, בעיקר הרכז המצויין ג'ורדן בון. זו לא קבוצה נוצצת, אבל קבוצת מכללות קלאסית, שיכולה ללכת עד הסוף השנה.

פרדו בצד השני היא בעיקר קבוצה של איש אחד – הגארד הנפיץ קרסן אדוארדס. עד עכשיו הוא קולע 34 נקודות למשחק בטורניר, כולל התפוצצות מול וויסקונסין של 42 נקודות ו-9 שלשות. לא בטוח עד כמה הוא יצליח ב-נבא, כי הוא לא השחקן הכי יעיל, לא רכז (יותר איבודים מאסיסטים), וגם לא גבוה (רק 1.85). אבל לראות אותו משחק ברמות הללו זו חוויה. מהשחקנים האלה שהמשחק פשוט בא להם באופן טבעי. כשהוא תופס יום, אף אחד לא יכול לעצור אותו עם עלייה לשלשות מטווח נבא ומעלה, שאותן הוא משחרר במהירות סטף-קרית. טנסי בפירוש קבוצה טובה ומאוזנת יותר, אבל אם אדוארס תופס את אחד הימים הללו זה יכול להפוך למעניין.

מעקב פרוספקטים לדראפט: גראנט וויליאמס (טנסי; סיבוב ראשון); אדמירל סקופילד (טנסי; סיבוב שני); קרסון אדוארס (פרדו; סיבוב שני).

 

04:40: מישיגן וולבנריס (#2) מול טקסס טק הפולשים האדומים (#3). מפגש בין שתיים מקבוצות ההגנה הטובות במכללות. אם שתיהן יביאו את ההגנה שהן מסוגלות לה, זה יהיה משחק טקטי עם סקור נמוך. אבל אז מה שאולי יקבע תהיה היכולת ההתקפית, וכאן יש למישיגן יתרון, עם סגל מאוזן יותר שכל חמשת השחקנים בו יכולים לתרום התקפית ולסיים משחק עם 20 נקודות. החל מהרכז הנמוך והיעיל חבייר סימפסון (שזכה לכינוי "קפטן הוק" בגלל הסיומת המיוחדת שלו מול שחקנים גבוהים – שימו לב אם אתם צופים במשחק), דרך הגארד האקספלוסיבי ג'ורדן פול, שמצדיק את שמו עם שלשות פול-אפ וחדירות נחושות, ממשיך עם הפרשמן הנהדר איגי בראזדייקיס, סמול פורוורד אגרסיבי עם קליעה טובה, שמוביל את מישיגן בנקודות, ועם הקומבו-פורוורד צ'ארלס מתיוס, אחד משחקני ההגנה הטובים במכללות ושחקן עם קליעה לא יציבה, אבל אחד שכשהוא תופס יום יכול לצבור נקודות בקצב. אפילו הסנטר הלבן והגבוה, ג'ון טסקה, התחיל השנה לזרוק שלשות באחוזים נאים, והוא שחקן יעיל שיכול לצבור נקודות בקצב כשמפעילים אותו נכון.

בצד השני, לטקסס טק יש פחות כלים התקפיים להציע. אבל יש לה את השחקן הכי טוב במשחק הזה – הסופומור ג'ארט קלבר, שכתבתי עליו בהרחבה בעבר. קלבר מוביל את הקבוצה בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים, וחטיפות ויש מצב לא רע שהוא בחירת טופ-5 בדראפט הקרוב. הוא יצטרך להיות בשיאו וגם לקבל עזרה מהגארדים מורטי ומוני כדי שלטקסס טק יהיה סיכוי לנצח את המשחק הזה, אבל זה בהחלט יכול לקרות, בעיקר בגלל שמישיגן גם היא תופסת מדי פעם משחקים שבהם אף אחד לא ממש מגיע והסתבכה לא פעם מול קבוצות חלשות יותר השנה.

מעקב פרוספקטים לדראפט: ג'ארט קלבר (טקסס טק; טופ-10); צ'ארלס מתיוס (מישיגן; סיבוב שני); ג'ורדן פול (מישיגן; סיבוב שני), איגי בראזדייקיס (מישיגן; סיבוב שני—כנראה בשנה הבאה).

 

05:00: וירגי'ניה פרשים (#1) מול אורגון ברווזים (#12). אורגון היא המדורגת הנמוכה היחידה שנשארה בטורניר והתקווה האחרונה של חובבי האנדר-דוגים. ולמשחק הזה הם מגיעים כחתיכת אנדרדוג. וירג'יניה נראתה נפלא כל השנה ולא הפסידה לאף אחת חוץ מלדיוק. אבל, כהרגלם, בשבועיים האחרונים, כשהמאני טיים מגיע, הם פחות משכנעים, עם הפסד לפלורידה סטייט ו(שוב) קצת הלם במשחק הפתיחה של טורניר המכללות. לפחות השנה הם הצליחו לצאת מזה, הרבה בגלל הפורוורד הנהדר דיאנדרה האנטר, עוד שחקן שהולך להיבחר בלוטרי הקרוב, כנראה בעשירייה הראשונה. האנטר עדיין לומד את מלוא מגוון היכולות ההתקפיות שלו ולא תמיד אסרטיבי מספיק, אבל קולע שלשות באחוזים גבוהים, מסיים היטב ליד הטבעת, ובעיקר הוא שחקן הגנה נפלא שיוכל להיות סטופר הגנתי גם ב-נבא. אם לא היה נפצע בשנה שעברה לפני טורניר המכללות, וירג'יניה כנראה היתה נמנעת מהסנסציה המביכה. לידו משחק הרכז הנהדר טיי ג'רום, שחקן חכם מאוד שכיף לראות. גם הקלעי קייל גיא היה מצויין כל השנה, אבל עד עכשיו בטורניר הוא מסריח את המגרש עם 6 נקודות למשחק ב-4 מ-23 מהשדה. ועדיין, אם הוא מתעורר וחוזר לקלוע כמו שהוא יודע, אורגון יכולים להתחיל לארוז.

לאורגון הייתה עונה מוזרה. זה התחיל עם המון ציפיות (גם שלי), כשלסגל הסולידי משנה שעברה הצטרפו שני כוכבים מהתיכון – בול בול והפורוורד לואיס קינג. רק שקינג נפצע ולא התחיל את העונה ואורגון נראתה רע למרות פתיחת עונה נהדרת של בול. כשבול נפצע בתחילת ינואר, בכלל היה נראה שאפשר לסגור את הבאסטה וללכת לחופי האוקיינוס הפסיפי. אורגון המשיכה לדשדש בבינוניות ואף אחד לא האמין שהיא תגיע בכלל לטורניר. ואז, כאילו משום מקום, דברים התחברו בטורניר הקונפרנס, עם נצחונות על אריזונה סטייט ווושינגטון, שהיו עדיפות כל השנה, וכרטיס של הרגע האחרון לריקוד הגדול. אורגון המשיכה במומנטום בשני הסיבובים הראשונים והיא כרגע הקבוצה הכי חמה (אם כי בהחלט לא הכי טובה) בטורניר. קשה להאמין שזה יספיק מול וירג'יניה,  אבל מי יודע. השחקנים המובילים הם פייטון פריצ'ארד, גארד לבן וזריז עם קליעה מצויינת משלוש, שהיה השחקן המצטיין של נבחרת ארה"ב באליפות העולם עד גיל 19 לפני שנתיים. הוא פתח את העונה לא טוב, כמו כל הקבוצה, אבל בשבועות האחרונים חזר ליכולת הרגילה והטובה שלו. לידו לואיס קינג, הרוקי המוכשר (סמול פורוורד בגובה 2.06) שחזר מפציעה. לקח לו קצת זמן לחזור לעניינים, אבל בחודש האחרון הוא כבר חורך רשתות ואולי עוד יכול להיכנס לדראפט השנה ברגע האחרון אם אורגון תלך רחוק. אני לא מת עליו, כי כרגע חוץ מלקלוע הוא לא עושה הרבה, אבל הכישרון והסייז בהחלט שם.

מעקב פרוספקטים לדראפט: דאנדרה האנטר (וירג'יניה; טופ-10); טיי ג'רום (וירג'יניה; סיבוב שני); לואיס קינג (אורגון; סיבוב ראשון בשנה הבאה).

 

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. תודה רבה ערן. הכתבות שלך (ושל שחר, עידו ומנחם) הן המקור היחיד למושג המאוד מוגבל שיש לי במכללות. מרתק כתמיד!

  2. אני הולך עם פורדו כל הדרך לפיינל פור. לא יודע למה כל כך נידלקתי על הקבוצה הזאת. למזלי הנכדות אוהבות מאד קולג' בסקטבול ראז לא תהיה לי בעייה הערב.
    תודה ערן. מרתק, מעולה, והכי טוב!

  3. פשוט נהדר ערן. הכיסויים שלך של המכללות הכי טובים שאפשר למצוא ברשת.
    קולבר ממש שחקן מעניין. לא חושב שהוא היה בטופ 15 עד לפני כמה שבועות, אבל הוא אחד השחקנים שיותר מעניינים אותי מחוץ לציון, מוראנט ובארט. רק חייב לשפר את האחוזים לשלוש ומהעונשין והוא נו בריינר לטופ 5. אבל האחוזים מהעונשין קצת מפחידים בקטע

    1. תודה! מסכים לגבי קלבר. יש כאלו שחושבים שהוא אפילו יותר מבטיח מבארט. מבין למה, למרות שחושב שהגג קצת מוגבל בשלב הבא (בעיקר בגלל שאין לו אתלטיות בדרגה הכי גבוהה).

  4. אני חייב לציין שהכיסוי שלך את עונת המכללות, הפך אותי מאדיש לעוקב –
    תענוג צרוף לקורא את הפוסטים שלך
    .
    אני אשים הלילה עין על קלראק. "הדלקת" אותי עליו.
    .
    תודה, ערן.

    1. אגב, מה שמעניין אצל קלארק, זה שאם מסתכלים רק על הנתונים היבשים, זה נראה שאין לו שום סיכוי להצליח ב-נבא. סנטר בן 23, בגובה 2.03, לא ארוך במיוחד (מוטת ידיים באיזור ה-2.08), לא חזק באופן מיוחד (רק 97 קילו; זאיון 130; סקופילד סמול פורוורד במשקל 110), שלא קולע כמעט בכלל מהשלוש או מחצי מרחק ובלי יכולת חדירה של ממש. וגם ריבאונדר לא רע, אבל לא יוצא דופן.
      .
      ואז רואים אותו משחק…

  5. מעולה! אולי נראה חצי שנה של וירגיניה אורגון

    1. תקליד בגוגל רדיט, כדורסל, וNCAA ותקבל קישור לכל המשחקים. משם צריך רק למצוא אחד שעובד (בדרך כלל לא קשה מדי).

  6. מעולה ערן, רוב תודות.
    כמו שכתבתי בדיומא- הסמינולס ינצחו את הבולדוגס…
    כרגע אני מחזיק במקום ה-3 (ביחד עם איזה 6 חבר'ה) בבראקט של הופס. מה שנקרא- און פייר.

    1. משחק קשה לחיזוי. יש לסמינולס את הקו הקדמי שבנוי אולי הכי טוב להתמודד מול גונזגה (יחד עם טנסי). ועדיין, אם פיל קופר לא משחק, יהיה להם קשה וגונזאגה יותר מוכשרת.

  7. אני עוקב אחרי האדמירל של טנסי מתחילת העונה..וכאוהד הטייטנס לשעבר ( סטיב מקנייר ז"ל שחסר לו יארד גם להיכנס לגן עדן..) מעודד ומעריך שיגיעו לעלית 8 ומשם..אללה מאאק..

  8. כל הכבוד לך… הלוואי שהייתי מבין משהו.
    הפעם האחרונה שידעתי משהו על כדורסל המכללות הייתה כשקורליס וויליאמסון שיחק בארקנסו… (ואח"כ הגיע לפיסטונס לרוב שמחתי, ממש אהבתי אותו).

    1. לא חייבים להבין יותר מדי. ממליץ פשוט לבחור משחק ולנסות. אחרי שמתרגלים לרעיון שזה לא נבא ובכל זאת מדובר כאן על בני נוער, אפשר להתחיל לספוג את האווירה, ההתלהבות ורוח הנעורים, יחד עם הפורמט האכזרי שהופך כל משחק למלחמת עולם.

  9. תודה ערן, נהדר כרגיל.
    אתה תמיד יודע איך לתמצת את הדברים החשובים ביותר לפוסטים שלך, מעלה מעוררת קנאה.
    (וכן, אני מחזיק אצבעות לאורגון, למרות שהסיכוי שזה יקרה מאוד נמוך)

    1. תודה שחר. ומי שאני באמת מחזיק לה אצבעות זו יוסטון מחר בלילה מול קנטאקי. זו האנדרדוגית האמיתית שעוד נשארה במירוץ (למרות המיקום הגבוה).

  10. רמה גבוהה ערן. יופי של סיקור. תענוג מה שקורה השנה בסיקורי המכללות. זאגס לוקחים את FSU כי הגיע הזמן וכי הם באמת יותר מוכשרים כמו שאמרת. יהיה מעניין בין הדאקס לוירג'יניה אבל קשה לי לראות את אורגון עוברים. הבדלי הכוחות גדולים מדי. פייטון נתן חודש מטורף ואולי יזכה בחוזה בבני הרצליה שנה הבאה בזכות זה. מעניין גם לראות מה הכוח היחסי של קבוצות הביג-10 בטורניר.
    מי אחראי לעשות פולואפ על הבראקט של האתר?

  11. מי שמחפש אנליסט שמבין ויודע כדורסל מכללות ברמה של ערן, שינסה למצוא את JAY BILAS ב-ESPN, לדעתי הטופ שבטופ. אחד שאסור להקשיב לו כי אין לו מושג – אבל חסר מושג לחלוטין – זה צ'ארלס בארקלי

  12. אני חייב לתת כאן מחמאה גדולה לערן שממש – בגדול – הכניס סוף-סוף כדורסל מכללות ברמה, באיכות, ובצורה מושכת – שהחל לעניין גם כאלה שלא היו בעניינים. אני – ואחרים – ניסינו לעשות זאת 8-10 שנים כאן ולא הצלחנו. ערן הצליח, וגרם לכך שמעתה ועד…קולג' בסקטבול הוא ענף מייג'ור בהופס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט