רק מחצית מאחורנו – הפועל ירושלים מנצחת את טנריף / עידן ארווץ

תמיר בלאט שחקן הפועל ירושלים (קובי אליהו)

 

אתמול, הפועל ירושלים אירחה את טנריף למשחק הראשון מבין 2 (פורמט של בית-חוץ לפי הפרשים) במסגרת שלב רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א. היה זה המשחק השני שלי כעיתונאי. בסיקור זה תוכלו למצוא את מה שקרה אתמול בארנה כולל ריאיונות ומבט למשחק השני שיתקיים בטנריף ביום רביעי בעוד שבוע.

עוד לפני תחילת המשחק, הייתה שוב תקרית בין "בריגדה מלחה" (האוהדים המרעישים של הקבוצה) במשחק בו הם חזרו לעודד לאחר 2 משחקים רצופים בהם לא נכחו. הבריגדה הגיעה למשחק אתמול עם שלט ועליו כתוב "אוהבים את הפועל – אנטי גיא הראל". שלחו אליהם מאבטחים בכדי להוריד את השלט, ונוצרה שם מהומה. הבריגדה החליטה לצאת מהאולם ולא לחזור. כבר הרבה זמן שיש באוויר הקבוצה כל מיני סכסוכים בין הקהל הנקרא  "בריגדה מלחה" לבין הנהלת הקבוצה. קיימות מחלוקות כבר מעונת 2016-17 בה הקבוצה יצאה למשחק חוץ בולנסיה, במסגרת חצי גמר היורוקאפ, ועם הקבוצה יצאו גם אוהדי הבריגדה, בשביל להעיר קצת את השחקנים לקראת המשחק הראשון מבין-3 על הכרטיס לגמר היורוקאפ. מה שקרה באותו משחק, זה שמאבטחים ספרדים הכו את אוהדי ירושלים והוציאו אותם מהאולם, ולטענת הבריגדה, הנהלת הקבוצה בראשות גיא הראל אפילו לא התעניינו בהם ויצאו לראות מה איתם.

 

תוצאת תמונה עבור אוהבים את הפועל אנטי גיא הראל

 

חברי הבריגדה יצאו החוצה מהאולם, הורידו את השלטים שלהם ולא חזרו. זה לא מנע מהקהל להיות דומיננטי ולמרות חסרונם הייתה אתמול אווירה מצויינת בארנה.

הפורמט של ליגת האלופות הוא משחקי בית חוץ על הפרשים. המשחק הראשון מתקיים כאן בירושלים והמשחק המכריע בטנריף (ירושלים סיימה את שלב הבתים במקום ה-2, טנריף במקום ה-1). זה אומר שהקבוצה שתסיים את צמד המשחקים עם הפלוס מינוס הגבוה ביותר תעלה לפיינל פור של ליגת האלופות של פיב"א.

הפועל ירושלים הגיעה למשחק הזה יום לאחר חתימתו של עודד קטש לעונה נוספת כמאמן הקבוצה. במועדון מעריכים את עבודתו העונה (גם האוהדים!) והחליטו לתת לו עוד עונה כאן בירושלים. קטש אמר בתגובה לחתימה: "אני שמח מאוד להמשיך במועדון גדול כמו הפועל ירושלים. עצם זה שהחתימה נעשתה באמצע העונה ולא בסופה זה אומר שלמועדון באמת איכפת מהדרך ופחות מהתארים". מקצועית הקבוצה מגיעה בתקופה טובה באירופה כשהיא ניצחה את 8 משחקיה האחרונים במפעל. טנריף, מנגד, ניצחו את 14 מ-15 משחקיהם האחרונים במפעל. החשיבות של משחק ראשון ביתי היא גדולה. צריך לנצח בכמה שיותר הפרש בכדי לא להתפרק במשחק השני בחוץ.

 

רבע 1: 17-22 לירושלים

ירושלים שלטה במשחק מהפתיחה ועלתה ל-3-10 מהיר, כשג'יימס פלדין מצטיין. ירידה ביכולת הירושלמית נותנת לטנריף לחזור לעניינים ולהוריד את ההפרש ל-3. ג'ייקובן בראון שעלה מהספסל קולע מהמיד ריינג' על הבאזר ובסוף הרבע הראשון 5 הפרש לירושלים, 22-17.

מחצית: 36-45 לירושלים

ריצת 0-5 ספרדית בתחילת הרבע השני גורמות לשיוויון 22 וקטש ממהר להזעיק פסק זמן. טיישון תומאס נכנס למשחק עם 2 דאנקים מהדהדים שמקפיצים את הארנה באוויר ומכניסים אותו למשחק. רעש מחריש אוזניים בארנה – איזה אנרגיות כאן! ירושלים רצה ושוטפת את המגרש כשלאחר מכן ההפרש מגיע ל-10 אדום. שוב ירידה ירושלמית והספרדים מצמצמים עד 5 הפרש, אבל שוב בראון עם שלשה 28.6 שניות למחצית וזה 9 הפרש בסיומה, 36-45.

 

רבע 3: 59-55 לטנריף

וואו מה קרה פה ברבע השלישי… הרבע השלישי היה הרבע רק של טנריף. ריצת 0-17 מהירה העלתה את הספרדים ליתרון 8 וירושלים 6 דקות מפתיחת הרבע בלי נקודות. ירושלים מנסה לחזור לעניינים ועם ריצת 0-6 ירושלמית מורידה את ההפרש ל-2. מכאן ועד סוף הרבע ההפרש נע בין 2-5 לטנריף, ובסיומו 4, 59-55.

 

סיום המשחק: 73-75 אדום

הרבע הרביעי היה הרבע המשעמם במשחק כאשר בו ההפרש נשמר כמעט לכל אורכו. דקה ו-40 לסיום ג'ייקובן עם שלשה מחזיר את היתרון לירושלים. דקה וחצי לסוף באסאס הולך אל הקו וקובר את שתיהן, נקודה לטנריף. ג'יימס פלדין עם שלשה דקה ו-20 לסיום מחזיר את ירושלים ליתרון, 2 אדום. בראון החטיא שלשה, קולטון אייברסון תיקן את ההחטאה של עצמו 16.6 שניות לסיום ומשווה ל-73. ג'ייקובן בראון, אולי האיש של המשחק מבחינת ירושלים, סוחט עבירה וקולע 2 מהקו. טנריף בפסק זמן בשביל להוריד את ההפרש/לקחת את היתרון לקראת המשחק השני בצמד. אברומאייטיס החטיא וירושלים מנצחת ב-2 לקראת הגומלין.

 

קלעים בהפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 20 נקודות, ג'יימס פלדין 18 (6 מ-11 מהשדה), אמארה סטודמאייר 13 ו-5 ריבאונדים, טיישון תומאס 8, 7 ריבאונדים ו-4 חסימות, תמיר בלאט 6 (2 מ-9 מהשדה) ו-9 אסיסטים, ג'וש אוונס 6 ו-6 ריבאונדים, דשון באטלר 3, בר טימור 1.

קלעים בטנריף: קולטון אייברסון 20 נקודות ו-12 ריבאונדים, טים אברומאיטיס 16 ו-8 ריבאונדים, ניקולאס ברוסינו 9, פראן בסאס 8, סבסטיאן סאיס 8 ו-5 ריבאונדים, לוקה שטייגר 7, דווין ווייט 3, רודריגו סן מיגל 2.

 

עודד קטש לאחר המשחק: "לא לקלוע 6 דקות זה לא משהו שקורה כל משחק. אבל זה קורה. ניצחנו רק ב-2, ולכן אנחנו צריכים לבוא לשם, לשחק כדורסל טוב ולהעפיל. אני רוצה להאמין שגם לנו יש את היכולת ליצור ריצה כמו שהייתה ברבע השלישי. הם התכוננו אלינו טוב הגנתית ואולי נצטרך לשנות קצת את המצ'אפים. יכול להיות שהייתי צריך יותר ללכת לספסל, ואולי אשתמש יותר בליאור אליהו במשחק הבא. לנצח זה תמיד טוב אבל אנחנו רק במחצית".

 

מאמן טנריף לאחר המשחק: "הייתה מחצית שנייה מושלמת שלנו. למרות שהם ניצחו אותנו רק ב-2, להפועל יש שחקנים מצויינים, מאמן מצויין ולכן אנחנו ממש לא בטוחים עדיין לגבי זהות העולה".

 

 

מבט למשחק השני:

ספק אם הפרש של 2 נקודות יספיק. טנריף היא קבוצה ביתית מאוד וקשה מאוד לנצח שם, גם בגלל הדרך הארוכה לשם. אין הארכה במשחק השני אם ייגמר בתיקו, בשל ההפרש לטובת ירושלים. צריך רק לקוות שהמשחק יהיה צמוד עד לסופו בכדי להצליח להחזיק את ההפרש הקטן.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. קהל של טיפשים. אחרי המהומה במחצית הקבוצה לא עלתה טוב לרבע השלישי וזה עלה לה קשות במשחק. נקווה שיצליחו לעשות תוצאה בספרד.
    תרבות ספורט חולה. מי שמקלל ומתנהג לא בהתאם חייב להיות מורחק לשנים . רק ככה אפשר יהיה לנקות את היציעים מהשליליות הזאת.
    פוסט לעניין . . ירושלים קבוצה יותר טובה וצריכה להתמודד עם החילופים התמוהים בהגנה. משוכה מאוד מעניינת לקבוצה ולמאמן…

  2. תודה עידן! שמח לראות שנמצא לי מחליף בסיקורי הפועל ירושליים(: אני זוכר שבמשחקי היורוקאפ שנה שעברה הרשו לעיתונאים להכנס לחדרי ההלבשה מה שאפשר לי באנגלית צולעת לראיין שחקנים אחד על אחד, זה קיים גם במפעל החדש?

    לגבי הסכסוך בין הבריגדה להנהלה אני חושב שאין צודקים, בהנהלה טעו כשהתייחסו לבריגדה כמובן מאליו בוולנסיה, בבריגדה טעו כשבמקום לבוא אל ההנהלה באופן אישי הם התחילו כל מיני שביתות ותקיפות אישיות כלפי גיא הראל. אחר כך טעו בהנהלה כשהחליטו לתבוע כמה אוהדים בבית המשפט והבריגדה שוב הגיבו עם שביתות. השיא הגיע דווקא אחרי שההנהלה החליטה להקפיא את ההליכים המשפטיים ולבוא לקראת הבריגדה שבתגובה החליטו שזה לא מספיק להם, המשיכו עם השלטים הפוגעניים ועוד פעם נכוו בצדק או שלא בצדק.
    הפתרון כנראה יהיה כשראשי הבריגדה וראשי הפועל ישבו ויפתרו את הבעיות שלהם כי בסוף מי שנפגעים זה אנחנו האוהדים הפשוטים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט