עוד לא אבדה תקוותה: מכבי תל אביב תנסה להציל את העונה נגד גראן קנאריה/ שי בוקר

הערב (21:05, ערוץ הספורט) הצהובים מתל אביב (15-13) יארחו את הצהובים מספרד (21-7) כשהם יודעים שאין זמן להפסיד. ואולם, גם שני ניצחונות בשני המחזורים האחרונים עשויים שלא להספיק להם לעלות לפלייאוף. יש 99 אפשרויות לגבי שלוש העולות האחרונות מבין מכבי תל אביב, באסקוניה, פנאתינייקוס, מילאנו, אולימפיאקוס, ז'לגיריס קובנה ובאיירן מינכן, כשמכבי עולה רק ב-5 מתוכן. בקיצור צריך נסים ונפלאות. מצד שני, אם באסקוניה, ופנאתינייקוס מנצחות, מכבי תל אביב לא תעפיל לפלייאוף ולא משנה מה יקרה במשחקים שלה. העמקה על תסריט בודד של שני בתים משולשים שמכבי עולה וכל מה שצריך לדעת על המשחק, קצת על היריבה, המפגש הקודם, ראיון עם ג'ון דיברתולומיאו, שחקן מפתח מכל קבוצה, שני מפתחות לניצחון לכל קבוצה, וההימור שלי למשחק הזה נמצאים בכתבה.

התסריט האופטימי: מכבי תל אביב, באיירן מינכן, וז'לגיריס קובנה מנצחות השבוע את המשחקים שלהם בתוספת להפסדים של מילאנו (מארחת את פנרבחצ'ה), באסקוניה (מארחת את אנאדולו אפס), אולימפיאקוס (מארחת את ז'לגיריס) ופנאתינייקוס (מארחת את ריאל מדריד). בשבוע הבא, הצהובים ובאיירן חייבות לנצח ולקוות שפאו תפסיד לבודוצ'נוסט ושמילאנו תנצח את משחקה האחרון. זה ייצור שני בתים משולשים בהן מכבי ראשונה.

בית משולש ראשון: מכבי, באיירן, מילאנו

מכבי 1-3, 29+

באיירן 2-2, 23-

מילאנו 3-1, 6-

 

בית משולש שני: מכבי, פאו, באיירן

מכבי 1-3, 34+

פאו 2-2, 6+

באיירן 3-1, 40-

המשמעות היא, אם זה יקרה, שהצהובים יעלו לפלייאוף. אבל מה הסיכוי שפאו תפסיד בבית לבודוצ'נוסט? לא גבוה.

גראן קנאריה רשמה סיבוב ראשון (9-6) יותר טוב משל מכבי תל אביב עם הרבה פחות כלים התקפיים. במחזור ה-6 העונה אפשר לומר שהמפגש הראשון בין הקבוצות עבר די חלק עבור הקנארים שניצחו 78:84 במגרש שלדעתי ודעתם של הרבה אנשים אחרים, בלתי אפשרי לשחק בו. שחקנים החליקו ללא הפסקה ולשמחתי הרבה, אף אחד לא קרע את הרצועה הצולבת. אבל בסיבוב השני יש לה ניצחון בודד.

אז נכון, לקנארים אין שמות גדולים, אבל אם יש להם שחקן ששווה לשים עליו עין, זהו ללא ספק מרכוס אריקסון שהוא גם שחקן המפתח של הספרדים. אריקסון רשם העונה חמישה משחקים בהם קלע לפחות  חמש שלשות ובשבוע שעבר מול אולימפיאקוס קלע שש. בסך הכל בעונה הראשונה שלו במפעל הוא קולע 42.6% מחוץ לקשת. כשהוא ביום קליעה טוב, גראן קנאריה יכולה לעשות צרות. שחקן המפתח של מכבי תל אביב הוא לא אחר מיובל זוסמן שבהיעדרותו של קיין יודע שמכבי חייבת אותו יותר מתמיד בצד ההגנתי הנחשב לצד החזק שלו. מה שיקבלו ממנו התקפית יתחיל מההגנה שלו.

אתמול באימון, קפטן מכבי תל אביב, ג'ון דיברתולומיאו, סיפר מה הקבוצה צריכה לעשות כדי לעצור את מרכוס אריקסון:

מכאן נמשיך למפתחות לניצחון לכל קבוצה.

מכבי תל אביב:

  • הגנה- חובה! הגנה טובה תקשה מאוד על אריקסון ומכבי חייבת לעצור אותו.
  • קליעת שלשות לא רק ברבע השני. מכבי תל אביב קולעת המון שלשות ברבע השני העונה ביורוליג, אבל הפעם תצטרך הרבה יותר מאשר כמה שלשות ברבע השני.

גראן קנאריה:

  • שליטה בקצב- להפוך את המשחק לאיטי.
  • לנטרל את סקוטי וילביקין.

 

ולסיום, ההימור שלי. מכבי תל אביב במשחקה האחרון לעונה הסדירה בבית תיתן שואו לקהל ותנצח ב-20 נקודות ומעלה.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה שי.
    מכבי נפלו השנה חזק עם הגארדים. וילביקין לא שחקן חכם במיוחד ואם הוא לא בזון הוא יותר נזק מתועלת עם הראש בקיר שלו (ראו משחק קודם), פארגו לא התאושש מהפציעה וג'וני די חביב פלוס אבל לא מספיק מינוס…
    בקיצור קבוצה נחמדה אך מוגבלת שצריכה שינוי קל לשנה הבאה (שוב). דווקא בגזרת המאמן יש יציבות ורואים את זה בסיבוב השני, חבל שהראשון היה כ"כ לא מוצלח.
    השנה יתרכזו בתואר המקומי (והלוואי שיפסידו)

  2. מחצית קלילה…
    בגזרות האחרות:
    פאו עשו 32:14 על ריאל ברבע הראשון – במחצית זה 12. מכבי כמובן צריכה ניצחון של ריאל.
    פנרבחצ'ה שומרת על יתרון קל נגד מילאנו. צריך ניצחון של פנרבחצ'ה, שגם תבטיח את המקום הראשון לפני המשחק נגד מכבי בשבוע הבא.
    ברצלונה ובודוצ'נוסט לא מעניינות את מכבי.

  3. מי שלא ראה את סל הנצחון במאית השנייה האחרונה של רודי פרננדז נגד פנאתנייקוס עכשיו – לא ראה מימיו סל נצחון!

    מדהים

      1. פרסמו לפני 11 בלילה שמילאנו הפסידה בזיוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט