אירועי דיומא – 27.03.2019

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 3:

קטע 2 כלל סיום עם כמה עליות קצרצרות ותלולות. הפייבוריט המיידי לקטע היה מייקל "בלינג" מתיוס, שבהחלט מימש את הציפיות. הסיומת של בלינג הייתה גדולה על המתחרים היום, בפרט על אלוף העולם, אלחנדרו ואלוורדה, ועל האלוף הדרום אפריקני, דאריל אימפי, שהגיעו אחריו. לאוסטרלי זהו ניצחון ראשון בעונה זו, בה נחל בעיקר מפחי נפש בזה אחר זה. אשר לואלוורדה, הוא יתנחם בשניות הבונוס שצבר עבור המקום השני ועבור מיאוץ הביניים שלפני סיום הקטע. אחד שכבר לא יזכה במירוץ הוא כריס פרום. פרומי התרסק בדרך יחד עם עוד מספר רוכבים, ואיבד כעשר דקות למתחריו, מה שייצר בהמשך המירוץ בעיקר עוד דומסטיק על עבור איגן ברנאל. תומאס דה גנט ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו ואלוורדה (2:47+), מתיוס (2:48+), שכמן ואימפי (2:54+), קינטאנה (2:56+), ברנאל קרוייזויק ומאטה (2:57+), וחבורה גדולה של רוכבי במרחק 2:58 דקות.

*המלצת צפייה* קטע 3 כבר מכניס אותנו לעניינים בכל הכח, עם הראשון מבין שני קטעי הטיפוס הקשים הצפויים להכריע את המירוץ. קטע עם שני טיפוסים בדרגה 1, ולסיום הוואלטר 2000 – טיפוס אימתני של 11 ק"מ בשיפוע ממוצע של כמעט 8 אחוזים. את הפסגה המאיימת ינסו לכבוש האחים ייטס, ואלוורדה, קינטאנה, ברנאל, פינו, לופז, פורט, קרוייזויק, מייקה, דן מרטין, וודס, בארדה ומאס. היום נוכל לראות אם גם תומאס דה גנט יצליח להחזיק מעמד ב-GC, כפי שכל חובב רכיבה נייטרלי ישמח לראות. שידור ב-16:45 ביורוספורט.

 

 

גולף / יוני יצחק

התחרות: WGC-Dell Technologies Match Play

המגרש: Austin Country Club

איפה: אוסטין, טקסס

סכום הזכייה למקום ראשון: 1.7 מיליון דולר

רביעי -ראשון, 27-31 מרץ

תחרות Valspar, שהסתיימה ביום ראשון, הולידה אלוף חדש נוסף לשנת 2019, פול קייסי האנגלי, שהצליח גם איפה שכל קודמיו נכשלו, לנצח back to back באחד המגרשים הקשים ביותר. זה היה בסך הכל ניצחונו השלישי של קייסי בסבב לשחקן בן ה – 41. נראה שככל שהוא מתבגר כך משחקו נהיה יציב יותר ויותר והוא גם אומר זאת על עצמו. ובכלל, זו תקופה פנטסטית לגולפאים מהאי הבריטי לאחר ניצחונותיהם של ג'סטין רוז ו – רורי מקילרוי בתקופה האחרונה (וגם טומי פליטווד בפורמה מצוינת). קייסי החל את היום האחרון בהובלה יחד עם דסטין ג'ונסון והצליח לשמור על קור הרוח עד הרגע האחרון עם מכה שנייה מצוינת מהבאנקר בגומה 18 שנחתה על הגרין והיה זקוק לשני פאטים להבטיח את הניצחון. דסטין ג'ונסון לעומתו לא הצליח לעשות ולו בירדי אחד כל היום האחרון… ככה זה בגולף… עם הניצחון הזה, העפיל קייסי למקום הרביעי הכללי בדירוג ה – FEDEX CUP.

בסוף השבוע מתקיימת אחת התחרויות החביבות עליי בסבב, אליפות ה – match play. הפורמט מזכיר משחק של "אחד על אחד" בכדורסל. ב – match play (להבדיל מפורמט Stroke play  המשוחק כל שבוע), המשחק הוא בין שני שחקנים "ראש בראש" על כל גומה בנפרד. על הפורמט בהרחבה ראו סקירתי על טורניר "הריידר קאפ". הדבר הבולט בפורמט זו "רכבת ההרים" הרגשית שעוברים השחקנים ממכה למכה ומגומה לגומה – ממצב של יתרון למצב של פיגור וההפך.

התחרות מקבצת את מיטב שחקני הסבב: 64 השחקנים בצמרת הדירוג העולמי המחולקים ל -16 בתים של ארבעה שחקנים כ"א, המשחקים ביניהם שלושה משחקים בשלב המוקדם. השחקן עם המאזן הטוב ביותר בבית עולה לשלב ה"נוק אאוט" של שמינית הגמר בהצלבה נגד מנצחי הבתים האחרים וכך הלאה עד לגמר.

סקירת הבתים המוקדמים:

בית 1 – דסטין ג'ונסון פייבוריט ברור להעפיל מבית זה והוא גם זכה בשנת 2017 בטורניר זה. באופן כללי, דסטין בכושר טוב מאוד ומצליח למסיים גבוה בתחרויות האחרונות. מטסוימה היפני ינסה להפתיע.

בית 2 – ג'סטין רוז בכושר טוב ופייבוריט לעלות עם כי גארי וודלנד ואדי פפרל האנגלי יכולים להוות איום מסוים.

בית 3 – אלכס נורן השוודי הוא הבחירה שלי עם רקורד מעולה במשחקי match play (11-4), למרות שעל הנייר ברוס קופקה מדורג שלישי בעולם למרות הפציעות שעבר בשנת 2018.

בית 4 – כאן רורי מקילרוי אמור לעבור את המשוכה לאחר זכייתו האחרונה בטורניר ה – PLAYERS  ויש לו רקורד מעולה של זכיה בטורניר בשנת 2015 וחצי גמר בשנת 2016.

בית 5 – ג'סטין תומאס הוא השם הבולט של הבית והצליח להעפיל לחצי הגמר שנה שעברה. קיגן ברדלי ינסה להפתיע.

בית 6 – על פניו, השנה האחרונה של ברייסון דשמבו הייתה אדירה מבחינתו עם ארבעה נצחונות בסבב, אך מדובר בהופעה ראשונה שלו בטורניר ולכן אינני צופה לו הצלחה גדולה, מה גם שיתר השחקנים בבית – לישמן האוסטרלי, אפיברנרט התאילנדי ו-ראסל נוקס כולם בכושר מעולה ולחלקם ניסיון מוצלח במשחקי matc play. הכל פתוח כאן.

בית 7 – האם אפשר להמר נגד פרנצ'סקו מולינארי האיטלקי, שהמאזן של בריידר קאפ האחרון עומד על 5-0 + ניצחון בסבב בשנת 2019? זו לא תהיה משימה פשוטה נגד ווב סימפסון האמריקאי ואולסן הדני (חברו לנבחרת אירופה).

בית 8 – ג'ון ראהם הוא בהחלט המדורג הבכיר והבולט עם הופעה מוצלחת עד לגמר בשנת 2017 (בהופעתו הראשונה בטורניר) אך אין לזלזל במט קוצ'ר (אלוף 2013) שחווה תקופה מעולה עם שני נצחונות בסבב בחודשים האחרונים.

בית 9 – לא מצאתי עדיפות ברורה לשחקן כלשהו בבית. שאופלי האמריקאי, קבררה-בלו הספרדי, האטון ו-ווסטווד האנגלים כולם ראויים ומסוגלים להעפיל מהבית.

בית 10 – פול קייסי נראה הבחירה הטבעית והוא שחקן match play מעולה שכבר הגיע לגמרים בטורניר. נראה אם יצליח לגשר על ירידת מתח טבעית מהזכיה ביום ראשון.

בית 11 – טומי פליטוווד מצוי בכושר טוב אך יש לשים לב ללואי אוסטהוייזן הדרום אפריקאי שסיים במקום השני בסוף השבוע האחרון וירצה למנף הלאה את ההישג ומאזנו במשחקי match play טוב מאוד.

בית 12 – הוא "בית המוות" האולטימטיבי שכולל את ג'ייסון דיי, פיל מיקלסון, הנריק סטנסון ו – ג'ים פיוריק. כל אחד מהשחקנים כוכב בפני עצמו ולכן הכל פתוח. הניחוש שלי: הנריק סטנסון.

בית 13 – טייגר וודס ינסה לשחזר זכיה בטורניר כפי שעשה ב – 2003, 2004 ו – 2008. מצד שני, זו הפעם הראשונה שלו במגרש והשתתפות ראשונה מאז 2013.

בית 14 – עוד בית פתוח. לאיאן פולטר יש מאזן מצוין בפורמט אך לא בכושר של פעם. טוני פינאו היה אחד השחקנים היציבים בסבב שנה שעברה וקווין קיסנר הגיע לגמר שנה שעברה והפסיד. אני הולך עם קיסנר.

בית 15 – שני המועמדים הבולטים הם אלוף השנה שעברה, בבה ווטסון, ו – ג'ורדן ספית' שנמצא בכושר לא טוב בחודשים האחרונים ביחס למה שהרגיל אותנו בשנתיים האחרונות.

בית 16 – סביר להניח שפטריק ריד או סרג'יו גרסיה יעפילו. אני הולך על ריד.

שידור: ממליץ באמצעות אתר האינטרנט או האפליקציה GOLFTV (הרשמה קצרצרה לחודש חינם ולאחר מכן עלות חודשית זולה יחסית).

טניס

טורניר מיאמי / אלכס דוקורסקי

שידורים בערוץ 51 של צ'רלטון החל משבע בערב.
הערב יערכו שני רבעי גמר של הגברים ויושלם משחק אחד של שמינית הגמר שלא התקיים במועדו עקב גשם שירד במיאמי וגרם להפסקות רבות בטורניר אמש. נוסף על כך, יתקיימו שני רבעי הגמר הנוספים בטורניר הנשים וכך תושלם תמונת חצי הגמר. שתי טניסאיות כבר העפילו לארבע האחרונות ושתיהן, אנט קונטאבט האסטונית ואשלי בארטי האוסטרלית, העפילו לראשונה לשלב חצי הגמר בטורניר מסדר גודל זה ("פרימייר מנדאטורי"), שם הן יתמודדו ביניהן ביום חמישי. קונטאבט גברה על סייה סו-ויי מטאייוואן (חזרה מפיגור 0-4 במערכה המכרעת) ובארטי ניצחה את פטרה קביטובה הצ'כית (כפי שנראה בהמשך, לצ'כיות תהיה נציגה בחצי הגמר).
מתוך שבעת הטניסאים שהעפילו לרבע הגמר נמצא שני שחקנים קנדים, פליקס אוז'ר-אליאסים ודניס שאפובאלוב, שטרם מלאו להם עשרים. יחד עם מילוש ראוניץ' וביאנקה אנדרסקו, כולם מעידים על התפתחות הטניס במדינה הצפון-אמריקאית, תוצאה של עבודה יסודית וסבלנית. הטניסאים מייצגים גם את אופייה רב-התרבותי של המדינה, בהיותם בני מהגרים ממדינות שונות על פני כדור הארץ.

גברים

רוג'ר פדרר-דניאיל מדבדב (שמינית גמר) – פדדר ניצח בשני המפגשים הקודמים ביניהם. הרוסי שחקן מצוין בעל הגשה טובה מאוד וחבטות חזקות מהקו האחורי, מה שמבטיח משחק צמוד למדי.
רוברטו באוטיסטה אגוט-ג'ון איזנר (רבע גמר) – הספרדי ניצח בלילה, בפעם השניה העונה, את נובאק דג'וקוביץ', לאחר שכבר פיגר במערכה ונשבר במשחקון הראשון במערכה השניה. הערב הוא יצטרך לגייס את כל יכולות ההחזרה המשובחות שלו (וכנראה גם להשתדל ולהאריך את הנקודות) על מנת להתמודד עם חבטות הפתיחה של האלוף היוצא בטורניר, שניצח אתמול בשני שוברי שוויון את קייל אדמונד הבריטי.
פליקס אוז'ר אליאסים-בורנה צ'וריץ' (רבע גמר) – הקנדי בן ה-18 ניצח בשמינית הגמר את ניקולוז בסילאשווילי הגיאורגי וצ'וריץ' המצוין גבר בשלוש מערכות על ניק קיריוס. גם כאן, עושה רושם כי צפוי משחק צמוד עם נקודות ארוכות למדי מהקו האחורי.

נשים  – רבעי הגמר

סימונה האלפ-קיאנג וואנג – המדורגת מס' 2 ואלופת הרולאן גארוס בעולם פייבוריטית מול הסינית בת ה-27, שמדורגת במקום ה-18.
קארולינה פלישקובה-מארקטה וונדרושובה – דרבי של אחת המעצמות הגדולות בטניס הנשים (ובעבר גם בגברים), הלוא היא צ'כיה. פלישקובה בת ה-27 מדורגת חמישית בעולם ויריבתה בת ה-19 נמצאת במגמת התקדמות ומדורגת במקום ה-59. עבור האחרונה זה רבע גמר שני רצוף בטורנירים מהדרג הגבוה הזה, לאחר שהגיעה לאותו השלב גם באינדיאן וולס.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה רבה
    1. לגבי הגולף זה טורניר ייחודי נכון ?
    אני תמיד חשבתי שכולם נגד כולם ללא חלוקה כזו או אחרת לא כך ?

    2. לגבי האופניים דוד שאלה לדעתך
    בהיבט יותר כללי האם נדמה לך שההתרסקות של פרום זה משהו נקודתי או סימפטום למשהו יותר משמעותי ?
    שוב תודה לכם
    עוד היום כדורסל אירופאי :
    ראשית רבע גמר גביע האלופות המפעל הבכיר של פיב"א

    18.00 ניזני -אנטוורפן .
    המארחת עברה 3 סיבובי מוקדמות במפעל עוד טרם שלב הבתים
    בראשון את פורטו ב 2 ניצחונות חלקים (134-178 בסיכום)
    בשני את אריס אחרי הפסד ביתי 65-63 התעלתה וניצחה בסלוניקי 62-51 (116-124 בסיכום ).
    בסיבוב השלישי את פרודוביצה שוב בקלילות פעמיים (141-177 ).
    בשלב הבתים דורגה שלישית בבית 1 עם 7-7 .
    בשמינית הגמר הדיחה את ונציה לאחר 72-95 ולמרות הפסד באיטליה 84-66 (156-161 בסיכום ).
    היא מדורגת 7 בליגה הצפון אירופאית עם מאזן של 8-11 .

    אנטוורפן יריבתה עברה 2 סיבובי מוקדמות
    1. את לארנקה 2 ניצחונות (129-159 )
    2. את קאנטו 2 ניצחונות (170-184 ).
    בשלב הבתים סיימה רביעית בבית 3 (של ירושלים ) עם מאזן 7-7 .
    בשמינית הגמר הדיחה את מורסיה שהגיעה עם 1-13 בבתים לאחר שניצחה 67-75 בראשון והפסידה 78-77 בשני
    (145-152).
    אנטוורפן כרגע ראשונה בליגה הבלגית עם מאזן 4-16 (80 אחוז).
    תחזית נראה צמוד אבל היום ניזני ב 8 .

    20.30 ירושלים -טנריף .
    ירושלים האריכה אתמול את החוזה של קטש בצעד אמון חשוב לפני הסדרה.
    ירושלים עלתה אוטומטית לשלב הבתים סיימה שנייה בבית 3 עם מאזן 2-12.
    בשמינית הגמר ניצחה פעמיים את נפונטאס הליטאית 86-74 בליטא ו 64-84 בארץ ( 138-170 )
    הקבוצה כמובן מחזיקה הגביע בישראל ומדורגת שלישית בליגה המקומית עם מאזן 7-16 ( 70 אחוז).

    טנריף :
    סיימה ראשונה בבית 2 עם מאזן 2-12
    הסתבכה מול פרומתאוס היוונית בהפסד ביוון שמחקה אותו בביתה
    בליגה הקבוצה ירדה למקום התשיעי (מחוץ לפליאוף אך יש עוד 10 מחזורים ) עם מאזן שווה לקבוצה במקום השמיני שבפליאוף מאזן של 12-12 .
    תחזית ירושלים טובה יותר ותתן הצגה לניצחון דו ספרתי גבוה שיספיק לשלב הבא.

    21.00 באמברג -א.א.ק אתונה.
    סיימה שלישית בבית 3 עם מאזן 5-9
    בשמינית הגמר עברה את באנטיבספור הטורקית 79-81 בראשון ו 88-85 בשני (רייס 32 נקודות ) (164-169 ).

    במברג רביעית בליגה הגרמנית עם מאזן 5-16 (76 )

    אאק סיימה ראשונה בבית 3 עם מאזן 2-12.
    בשמינית הגמר עברה את פאוק לאחר ניצחון חוץ והפסד ביתי מינימלי .
    א.א.ק מדורגת שלישית (מאזנית ) ביוון עם מאזן 5-13 (72 אחוז ).
    אגב נפגשו פעמיים בבתים
    כל קבוצה ניצחה בביתה
    אאק 86-93 ובמברג 73-77 .

    21.30 נאנטר -וירטוס בולוניה .
    נאנטר עברה בנוקדמות את קורהו עם ניצחון כפול (112-182 )
    סיימה שלישית בבית 2 עם מאזן 6-8 .
    בשמינית הגמר ניצחה פעמיים את בשיקטש
    59-68 ו 62-60 בטורקיה (119-130 ).
    היא מדורגת 3 בצרפת עם מאזן של 8-15 ( 65 ).
    וירטוס בולוניה סיימה ראשונה בבית 4 במאזן 4-10
    עברה את לה מאן לאחר 74-74 במשחק הראשון ו 58-81 בשני ( 132-155 בסיכום)
    וירטוס כרגע שמינית באיטליה עם 11-12 ( 52 )

    עוד היום גומלין רבע גמר היורפקאפ
    ססארי -קרישאקה ( 21.30 ) האיטלקים ביתרון 19 מהמשחק הראשון (78-59 ) ומשחקים בבית ססארי בדרך לחצי גמר מול חולון .
    וורצברג -באקן
    וארזה -אוסטנד

    1. ההתרסקות של פרום לכאורה לא מלמדת על כלום: הוא התרסק עם עוד שני רוכבים מקבוצת בורה, ובעיקר היה בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון. עדיין, די בטוח שמה שקרה אתמול לא היה קורה בטור. הוא הסתבך עם שני רוכבים שלא מקבוצתו, ואף אחד לא בא לעזור לו מסקיי. זה בעיקר מלמד על כך שהוא לא הגיע בתור המוביל של הקבוצה אלא ברנאל. זה לא מפתיע – פרום בונה את הכושר שלו בהדרגה לקראת הטור, בעוד שברנאל בכושר אדיר (זכה בפאריס ניס), והקבוצה מצפה ממנו להישג גם כאן וגם בג׳ירו המתקרב.

  2. היי אהרון.
    למרות שמדובר בתחרות גולף קבועה בסבב זו אכן תחרות ייחודית בגלל הפורמט של משחקים ראש בראש ולא כנגד כל השחקנים במקביל כמו כל שבוע. למי שלא ראה עד היום match plays ממליץ לצפות מהיום בערב לתוך סוף השבוע.

    1. תודה רבה יוני .
      1. אני מתחיל להרהר למה לא יעשו זאת יותר זה נראה לי יותר אטרקטיבי .

      2. אני מסתקרן כיצד משחקים את זה .
      הרי מגרש גולף זה סבב ענק שנמשך במשחק כמה ימים עם המון גומות.
      אני מניח שכל דו קרב שכזה הוא מקוצר יחסית .
      מעניין .

      1. לא מקוצר בכלל. גם בטורניר רגיל יש לך 100+ שחנים שצריכים לעבור 18 גומות. פשוט עושים את זה על הרבה שעות.

        1. תודה עידו אז מה אתה עושה את אותו המגרש יום אחרי יום ?
          הרי יש שמינית גמר ואז רבע וחצי
          ובסוף גמר בין 2 שחקנים ככה שגם אין 100 + שחקנים (אלא נותרים 16 ואז 8 וכו')

          1. א. כן משחקים על אותו מסלול.
            ב. כמו בטורניר רגיל בכל גומה יש קבוצה אחת. אז אחרי שאחת מתחילה הבאה אחריה משחקת על אותו חור וכך הלאה.

  3. לא יודע, אני פשוט לא מתחבר למאץ'-פליי. אפילו בריידר או הפרזידנטס קאפ אני תמיד מעדיף את הפורבולס והפורסומס.
    אני חושב שהסיבה היא שאתה יכול לאפשר לעצמך מלטדאון בחור או שניים בלי להיפגע בכלל לעומת משחק "אמיתי" שבו אתה חייב כל חור להתמודד את הטעויות ולתקן אותן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט