עולים על הטנק / יובל עוז

עולים על הטנק

העונה הבאה ב-NBA לא תהיה עונה רגילה. מצד אחד, יהיה לנו את המירוץ הרגיל לאליפות. יהיה לנו את הקרבות המרתקים בין מיאמי לאינדיאנה במזרח, כשאולי שיקאגו וברוקלין והניקס נותנות פייט, ויהיה לנו את המערב הפרוע, עם אוקלהומה וסן אנטוניו והקליפרס והווריורס ויוסטון וממפיס. אבל מלבד הקרבות בצמרת, הרבה מאוד עיניים יתרכזו השנה גם בתחתית, מכיוון שהולך להתנהל שם קרב עקוב מדם על הכדורים בלוטרי והזכות לזכות במקום כמה שיותר גבוה, ובסיכוי לזכות בפרס הגדול של דראפט 2014, אנדרו וויגינס.

מעבר לוויגינס, צפוי לנו מבול של כוכבים פוטנציאליים בדראפט הבא כמו ג'וליוס רנדל, ג'אבארי פרקר, ארון גורדון, מרכוס סמארט ובטח עוד שניים-שלושה שחקנים שיתגלו במהלך העונה, כך שבניגוד לעונות אחרות, העונה באמת יש הגיון בטנקינג. העונה יש סיבה טובה לעשות את האנטיתזה ל"בני יהודה, למען השכונה, למען הילדים" מכיוון שיש סיכוי לא רע שגם אם כדורי הפינג פונג לא יפלו לטובתך, עדיין תצא עם פרס ניחומים לא רע בכלל שיאפשר לך להתחיל את הבנייה מחדש ממקום טוב יותר מזה שהיית בו לפני.

הטנקינג הוא טקס שמתרחש טיפה יותר מאוחר בשנה, בו אנו נראה את ראג'ון רונדו מחלים מהפציעה שלו באיטיות דרק-רוזית, אבל בהחלט אפשר לסמן כבר את המועמדות הפוטנציאליות לגלם את התפקיד של סן אנטוניו ב-97.

תמונהככה זה נראה כשזה מצליח

בוסטון סלטיקס

דני איינג' לא מודה בזה בפה מלא, אבל הוא לא רק עלה על הטנק, הוא כבר החל את ההסתערות שלו על המטרה. בעזרת טרייד אחד מנופח איינג' הצליח להפוך את הקבוצה שלו מאחת שחולמת על להיות קונטנדרית לאחת שחולמת על כדורי לוטרי. הטרייד ששלח את קווין גארנט, פול פירס וג'ייסון טרי לברוקלין החליש את הירוקים בצורה כל כך מובהקת, שזה נראה לא פייר לשאר הקבוצות. הרי רונדו עדיין פצוע, וג'ראלד וואלאס נתן את העונה החלשה ביותר שלו בעשור האחרון שנה שעברה, וכריס האמפריס הפך לפאנץ' ליין בשנתיים האחרונות ואולי ג'ארד סאלינג'ר ייתן קצת עבודה עד שייפצע שוב, כך שבעצם מה שיש לסלטיקס זה את ג'ף גרין, שעם האנמיות שלו הם יכולים לבנות על בחירת טופ 5 כבר עכשיו.

עם זאת, מה שיפה אצל בוסטון הוא שיש תכנון ארוך טווח. בראד סטיבנס הובא מממכלת באטלר על תקן האנדרה-וילאש-בואש של ה-NBA (והוא נראה מוכן לטנקינג, בכל העונות שלו בבאטלר הוא השיג +20 נצחונות) והוחתם לשש שנים כדי לתת לו את הזמן הנדרש כדי לבנות קבוצת כדורסל בצלמו ובדמותו. עם הסגל הנוכחי אין לו יותר מדי עם מה לעבוד, אבל קשה להאמין שאיינג' סיים את החריש שלו. וואלאס צפוי להיות עצם בגרון לכל מי שתציע דיל עבור רונדו כשיחזור מהפציעה וביחד עם בחירות הדראפט המרובות שהוא קיבל מברוקלין, לאיינג' יש מספיק נכסים כדי לרקוח לעצמו טרייד איכותי. במקרה של בוסטון, העונה הזו אמורה להיות עונת הכנה שבסופה היא מקבלת את אחד הפרסים העסיסיים של הדראפט, אבל זה ממש לא אמור להיות הצעד האחרון.

תמונהאל תצפו שהפוזה הזו תשתנה בתקופה הקרובה. רונדו על אזרחי

יוטה ג'אז

הג'אז התחילו לעשות סימנים של חלושס כשויתרו על האופציה להחתים מחדש את אל ג'פרסון ופול מילסאפ, אבל ההוכחה האמיתית הגיעה בספיגת החוזים האבסורדיים של אנדריס בידרינס, ריצ'רד ג'פרסון וברנדון ראש מגולדן סטייט. עם זאת, כשמסתכלים על המהלך הזה לעומק, יכול להיות שדניס לינדזי, הג'נרל מנג'ר, עשה פה הום-ראן מבלבל קצת.

כרגע לקבוצה שלו יש ארבעה שחקנים צעירים ומבטיחים. גורדון הייוורד, אנס קאנטר, דרק פייבורס וטריי ברק הרוקי. ביחד עם החוזים המוגזמים של בידרינס, ג'פרסון וראש לג'אז אין יותר מדי דרכים להשתפר דרך החתמת שחקנים בשוק השחקנים החופשיים. כלומר, הם הולכים להיות קבוצה חלשה מאוד במערב האיכותי. המשוואה הזו שווה הרבה כדורים בהגרלת הלוטרי, וכשמוסיפים לזה את הרי הדולרים שיתפנו לו מתחת לתקרת השכר בעונה הבאה כשהחוזים של שלושת המוסקיטרים מגולדן סטייט יפוגו, יכול להיות שיוטה תסתער על הצמרת כבר בעונה הבאה. דמיינו את התסריט הבא. יוטה זוכה במקום הראשון בלוטרי ובוחרת את וויגינס, ובו בזמן יש לה את כל הכסף שבעולם כדי לפתות איזה פרי אייג'נט שהיא רוצה. אמנם מורמונלנד אף פעם לא הייתה יעד נחשק, אבל יכול להיות שכל זה ישתנה בקיץ הבא.

תמונהמצא את המתכון? דניס לינדזי, הג'נרל מנג'ר של יוטה

פילדלפיה 76

סם הינקי, הג'נרל מנג'ר החדש של פילדלפיה, עשה מהלך מבריק בדראפט. הוא שלח את ג'רו הולידיי, שהוא אמנם אול סטאר צעיר ומבטיח אבל לא שחקן שמתאים לקבוצה בבנייה, לפליקנס תמורת סנטר מוכשר וגולמי שלא יתרום יותר מדי העונה כמו נרלנס נואל. המהלך הזה אפשר לו לוותר באלגנטיות על התענוג המפוקפק שבהצעת חוזה חדש לאנדרו ביינום, ובעצם הוציא את פילדלפיה לתהליך של בנייה מחדש. בנוסף, הוא בחר את מייקל קרטר-וויליאמס, שמקבל את המפתחות לעמדת הרכז מהרגע הראשון, ובעצם הודיע לכולם, אנחנו הולכים להסריח השנה.

אבל מהסרחון הזה יכול להיות שיצא ריח מדהים. בטרייד על הולידיי הינקי הצליח לשנורר מהפליקנס גם בחירת סיבוב ראשון (מוגנת טופ 5) שצפויה להיות באזור של סוף הלוטרי. ביחד עם הבחירה של הסיקסרס עצמם, שצפויה להיות גבוהה במיוחד, לפילדלפיה יהיו בעונה הבאה ארבעה שחקנים צעירים ומבטיחים שיאפשרו לה לתחזק את האשליה שהם בדרך הנכונה. בנוסף, גם מבחינתם השיניים של תקרת השכר לא נראות באופק כך שהם יוכלו להתחזק גם דרך הפרי אייג'נסי. המתכון לחוסר הצלחה העונה של הסיקסרס מזכיר במעט את זה של הג'אז, אולי רק צעד אחד אחרי, אבל עם המשיכה הנכונה בחוטים, הסיקסרס יכולים להיות בעוד שנתיים-שלוש אחד הכוחות העולים במזרח.

תמונהמבחינת פילדלפיה, שייקח את הזמן עם ההתאוששות מהפציעה. נרלנס נואל

פיניקס סאנס

השטנץ של פיניקס ברור מדי. הסאנס לא נראים כאילו הם מנסים להסתיר אפילו את העובדה שהם מנסים להפסיד העונה. הטרייד על אריק בלדסו הביא אותם למצב בו יש להם יותר מדי רכזים (גוראן דראגיץ', בלדסו וקנדל מארשל) ולא מספיק דקות, כשבנוסף בדראפט הם בחרו את הסנטר אלכס לן ומיהרו להכריז שהם לא יעבירו את מרצין גורטאט, הסנטר השני, בטרייד. ריאן מקדונו, הג'נרל מנג'ר, היה יכול לעשות את זה בצורה טיפה יותר מתוחכמת.

אבל למה? הרי זה לא סוד שהמירוץ לתחתית העונה יהיה יותר מעניין מהמירוץ לכרטיסים האחרונים לפלייאוף, והמהלכים של מקדונו נתנו לקבוצה שלו יתרון התחלתי על שאר הקבוצות. בנוסף, אפשר להגיד שהקבוצה שלו זקוקה לפרנצ'ייז פלייר דוגמת וויגינס יותר מהקבוצות האחרות, אחרי שאיבדה את סטיב נאש בקיץ שעבר ללייקרס תמורת אוויר. עם זאת, יש סיכון שהסאנס לא יהיו כל כך גרועים. אריק בלדסו מגיע עם המון מה להוכיח ודראגיץ' הוא בסך הכל שחקן על הכיפאק, ביחד עם לואיס סקולה וגורטאט, ששווים כמה ניצחונות בשנה על אף חוסר האתלטיות המתפרץ שלהם, הסאנס יכולים למצוא את עצמם מסתכלים על יוטה, שארלוט, בוסטון ופילדלפיה מלמעלה.

תמונהיכול להיות שידפוק לפיניקס את התוכניות. אריק בלדסו

שארלוט בובקאטס

הם יכולים להגיד שהם מנסים לשבור את תדמית המפסידנים, ושהם מנסים לשנות את המנטאליות והם אפילו יכולים להחתים שחקן NBA לגיטימי כמו אל ג'פרסון, אבל על מי הם עובדים? הם הפאקינג בובקאטס, גם אם אלוהים בכבודו ובעצמו יעלה לשחק איתם הם לא יצליחו להתקרב למאזן חצוי. ההחתמה של ג'פרסון אמנם קצת שברה את המיתוס שנוצר סביב שארלוט כמשולש ברמודה של שחקני הכדורסל, אבל יש להם עדיין דרך ארוכה עד שיגיעו למחוזות הרלוונטיות.

לבובקאטס יש כרגע את הסגל הכי מוכשר מבין כל המועמדות לטנקינג, אבל זה לא מבטיח כלום. מספיק פציעה קטנה של ג'פרסון וקפיאה על השמרים של קמבה ווקר ויכול מאוד להיות שנראה את שארלוט זורקת את העונה הזו מתחת לגלגלי האוטובוס ומצטרפת למאבק על הלוטרי. אמנם הסיכוי לכך יותר נמוך משאר הקבוצות ברשימה, אבל אולי כדאי למייקל ג'ורדן לחשוב על זה. איך דודו טסה אמר פעם, עדיף כשלון מפואר מחלומות במגירה.

תמונהמה אתה מתכנן לנו השנה? מייקל ג'ורדן בשארלוט

*אפשר להוסיף לרשימה המכובדת הזו גם את אורלנדו, אבל במקרה שלהם מדובר באותה קבוצה פחות או יותר של העונה שעברה (פלוס ויקטור אולדיפו) כך שאין יותר מדי מה להגיד עליהם, חוץ מזה שהם ממשיכים לנסות להפסיד כמה שיות

*אפשר להוסיף לרשימה המכובדת הזו גם את אורלנדו, אבל במקרה שלהם מדובר באותה קבוצה פחות או יותר של העונה שעברה (פלוס ויקטור אולדיפו) כך שאין יותר מדי מה להגיד עליהם, חוץ מזה שהם ממשיכים לנסות להפסיד כמה שיותר!

באדיבות

YUVALOZ.WORDPRESS.COM

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. אני חושב ששארלוט דווקא מנסים דווקא העונה שהרבה קבוצות לא התחזקו בכוונה לנסות לשנות תסטיגמה, תחשוב על זה הם מסיימים במקום 8-10 ולאט לאט מתקדמים. עדיף זה מאשר לקבל בחירה 2 בדראפט( זה שרלוט אלוקים האמיתי שונא אותם).

  2. אני לא מסכים לשארלוט כחלק מהרשימה (הדי נכונה) הזו.

    הם יהיו חלשים כי הם קבוצה חלשה, אבל קבוצה שעושה טנקינג מכוון לא מוסיפה את אחד משחקני הפנים הכי טובים בליגה ומשלמת לו לא מעט כסף.

  3. מסכים איתך דדי, אבל בחייאת, זה הבובקאטס. זה חילול השם לנהל דיון על קבוצות מפסידות ולא להכניס אותם.

  4. אגב, אני חושב שאנדרו האריסון יכול למצוא את עצמו בסוף השנה מוזכר בנשימה אחת עם השמות הכי נוצצים בדראפט הזה.
    פוטנציאל נהדר.

  5. לברון הבא לא היה האריסון בארנס (שחקן מעולה, אבל לא לברון הבא) או שבאז מוחמד? וויגינס מעולה אבל נשארה לו עונה בקולג', שהפילה את בארנס ושבאז.

  6. בארנס ומוחמד נודעו כשחקני התיכון הטובים ביותר בזמנו.

    אבל מעולם לא דיברו עליהם כמו שדיברו על וויגינס.

    ובצדק.

    וויגינס הוא משהו מיוחד.

    ולפחות במקרה של בארנס – בכל זאת יצא ממנו שחקן נבא מצויין.

  7. בוסטון זה לא שארלוט, אני לא רואה סיבה שיעבירו את רונדו בטרייד כמו שצפית. טנקינג כנראה יהיה ורונדו ייקח את הזמן, אבל איינג׳ יצטרך לשכנע מישהו לקחת את גרין או וואלאס ואז לנסות להחתים את אחד השמות הגדולים של הקיץ הבא ויש לו קונטנדרית תוך שנה.
    גם שווה להכניס את קליבלנד, ביינום לא ברור, אירוינג מועד לפציעות והרוקי יכול להיות באסט רציני (או תותח, תלוי אם יוכל להפוך עורו ולהיות אינטנסיבי 35 דקות), הם יכולים תוך חודש חודשיים להיות חזק בטנקינג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט