הבובקאטס עומדים להרעיש עולמות! / מנחם לס

הטוב והרע בהחתמת אל ג'פרסון לקבוצת הבית החדשה שלי

 

שרלוט בובקאטס, 1:25 ש' נסיעה מדלת לדלת, תהיה הקבוצה הביתית החדשה שלי כשיבוא סוף למיאמי עוד שנה-שנתיים. מה זאת אומרת לאוהד כדורסל זקן כמוני: שצריכים להתחיל לחשוב על העתיד. לא העתיד הרחוק – בגילי כבר לא קונים בננות ירוקות בסופר – אלא נניח העתיד של סוף העונה הבאה.  ההחתמה של אל ג'פרסון לא עשה מהבובקאטס קבוצה להתפאר בה עדיין, אבל הוא במכה אחת הפכה לקבוצה בינונית כעת חיה. משהו MEDIOCRE כזה. לא אסל ולא באסל. אבל רק כעת. הנה נבואתי ואתם יכולים להזכיר לי זאת שוב ושוב:

שרלוט תתחיל בינוני ומטה. מאמצע העונה ועד סופה היא תתפתח לקבוצה חזקה מאד, והיא תעשה את הפלייאוף!

לי זה אומר שהם ירו לעצמם בכף הרגל בקשר לטנקינג העונה וריצה אחרי אנדרו וויגינס.  אם הם באמת חיכו לוויגינס בעונה הבאה, ההחתמה של ג'פרסון שמה קץ לחלומות.

בקשר לג'פרסון, הם לא עמדו עם אקדח ברקתו והכריחו אותו לחתום. הם אפילו אמרו לו "שכח מזה" כשהוא דרש 60 מיליון ל-4 שנים. מדוע הוא הסכים לחתום עם שרלוט כשיכול היה לקבל יותר כסף מדאלאס היא חידה בעיני. כנראה שיש משהו בשרלוט שקוסם לו. אולי הפיתוח המהיר של אחת הערים המתפתחות ביותר בארה"ב? אולי הוא רוצה שהדוק יבוא לחזות בו? אולי הוא אוהב קבוצות קטנות שלא עושות רעש כיוטה, ועכשיו הבובקאטס? אולי הוא אוהב להיות האבא של השחקנים הצעירים עם טלנט? אבל, אולי הוא גם רואה פוטנציאל לפלייאוף, ואולי אפילו הליכה די רחוקה בו?

בכל מקרה, פתאום לבובקאטס יש פרונטקורט מעולה ביותר. אל הוא אחד מה-POST PLAYERS המסוכנים והטובים ביותר ב-NBA. התנועה שלו 'BACKING UP AND FACING UP' היא לדעתי הטובה בליגה. יש לו תנועת רגליים נון-סטופ, FAKESת כוח להיכנס ישר אל תוך אזור הצבע, וזריקת ג'אמפ קלילה ועדינה ממרחק של עד 4-5 מטרים. אפילו HOOK טוב מאד יש לו, פור גוד סייק. הוא מכונת 'דאבל-דאבל', והרבה מנקודותיו באות ב-טיפ-אין קלילים כי הוא אחד השחקנים ההולכים על צ'אנס שני. מה אגיד לכם? שחקן כזה עדיין לא היה לבובקאטס ובינתיים הם כולם מבולבלים, לא יודעים כיצד לאכול עסק כזה: 18.5 נק' למשחק עם 9.5 ריב', 2.0 אס', ו-1.6 חסימות למשחק, עם 49.5% מהפארקט. רק בריבאונדים הוא מפגר ב-2.5 אחרי האווארד, וכן ב-7% דיוק. אבל הוא קלע יותר מהאווארד, ומסר יותר אסיסטים. הסטטיסטיקות שוות בגדול. אז למה עושים כזה רעש על האווארד ולא על ג'פרסון בשרלוט?

כי ליוסטון יש את הארדן, ולשרלוט אין.

אבל יש לו את קודי זלר – "THE BIG HANDSOME" שהוא כבר הודיע שהוא "הפרוייקט הפרטי שלי", ויש לו את קמבה וולקר ומייקל קיד-גילכריסט. אני משוכנע שהאכזבה המסויימת מגילכריסט תיעלם כבר מהמשחק הראשון כשאל ג'פרסון יקבל את כל תשומת הלב. גם וולקר יטפס לשחקים עם הענק זלר (2.14) וג'פרסון. הרפיוטציה של ג'פרסון כשחקן הגנה לא מהמעולים? זה הכל בולשיט: "הגנה" זה לא יותר מתשומת לב ורצון. הוא יהיה בסדר גמור בהגנה. ואל תשכחו שעוזר המאמן החדש פטריק יואינג יעבוד אקסלוסיבית עם ג'פרסון וזלר. לשרלוט לא היתה מעולם בחירת פרי אג'נט כזאת. אם הם מצליחים להשאיר את ג'רלד הנדרסון יש להם חמישייה של קמבה וולקר, ג'רלד הנדרסון, מייקל קיד-גילכריסט, קודי זלר, ואל ג'פרסון!

הלייקרס היו מוכרים את הוליווד עבור חמישייה כזאת.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. הבובקאטס קבוצה טובה, ואולי אפילו יוכלו להגיע לפלייאוף, אבל יודחו מהר מאוד. זאת חמישייה עם פוטנציאל, אבל ג'ורדן ימצא דרך להרוס את זה…

  2. בכלל כל נמושות המזרח השתפרו (וושינגטון, דטרויט, טורונטו..) וסופסוף הולכת להיות מלחמה אמיתית על כניסה לפלייאוף. הבעייה עם הקבוצות האלו שהן כ"כ התרגלו לעשות טנקינג שיש הרגשה שהן לא ידעו מה לעשות כשינצחו 2 משחקים ברציפות.
    דרך אגב מי שצופה בליגת הקיץ- קיד נראה כמו ילד שהלך לאיבוד בים. אם הוא לא מודה שקפץ מעל הפופיק ומחפש מאמן מעליו תוך חודש מתחילת העונה- ברוקלין לא עולה לפלייאוף.

    1. כן ועל סמך ליגת קיץ מסכנה שבכל רוסטר 80 אחוז שחקנים שבכלל לא יהיו בקבוצה עוד שבועיים אתה מסיק את זה….

      נכון התפקיד יכול להיות גדול על קיד אבל חמישייה של גארנט, לופז, ג'ו ג'ונסון, פירס ודרון וויליאמס לא צריכה מאמן כדי להגיע לפלייאוף.

      אני אגדיל ואומר אפילו אם ישים לב משקולות על הרגליים הם יגיעו לפלייאוף.

      1. הבן אדם לא יודע איפה מותר לו ואיפה אסור לו לעמוד. בפסקי זמן בזמן שהעוזרי מאמן מסמנים תרגילים הוא עומד מהצד ומגרד בראש במבוכה. כבר היה עדיף שיתן לעוזרי המאמנים להעביר את המשחקים ויישב בצד וילמד כמו שעושות רוב הקבוצות בליגה.
        מאמן ראשי לא מתאים יכול להכשיל קבוצה גם כשהיא מוצפת בכוכבי על. נראה לי שאמרו אותו הדבר על הלייקרס שנה שעברה והתוצאה אם לא קובי והכבוד שלו היא מקום תשיעי עשירי במערב.

        1. אוקי ו?? איך זה סותר את מה שאמרתי?? הוא שבועיים בתפקיד, בעוד 3 שבועות יעבירו אותו גם את כל שיעורי התקשורת, הופעה וחוקי ומנהלה שיש למאמן ראשי בליגה.

          לא שאני אומר שמחר יעבור למאמן טוב, פשוט לא חושב שבכלל למאמן יכול להיות השלכות כל כך רציניות על הגעה לפליאוף כמשדובר על קבוצה של 5 אולסטארים ש-2 מהם היכל תהילה.

        2. כן רק שהלייקרס לא הגיעו לפלייאוף(כמעט) בעיקר משום שכל אותם כוכבים שאתה מדבר עליהם שיחקו ביחד 20 ומשהו משחקים בעונה של 82 ואת זה אומר לך אחד שלא הפסיד משחק שלהם בעונה האחרונה.

          אם הם כשירים הלייקרס היו מגיעי לפלייאוף בלי הרבה בעיות למרות דאנטוני, מה היו עושים שם זה כבר סיפור אחר.

          1. שוב הטענה על פציעות- כשאתה בונה קבוצה על שחקנים בגילאים של המאמנים שלהם אל תתפלא אם בעונה של 82 משחקים חצי קבוצה תהיה פצועה. הרי ברור שהחמישייה שהזכרת לא תשחק ביחד רוב העונה.
            תזכור מה שאני אומר- קיד לא מגיע כמאמן ראשי לחג המולד. עד אז גם אני וגם אתה סתם מבלבלים את השכל

        3. תזכור מה שאמרתי לך, גם בלי מאמן הם צריכים ויעשו פלייאוף…

          הדוגמא של הלייקרס פשוט לא מתאימה.
          ברוק לופז עוד לפני השיא, דרון בפיק של הקריירה, ג'ו ג'ונסון לא רחוק משם , פול פירס עם רגל בקבר אבל לקבר הוא מגיע בריא לחלוטין.

          וגארנט? הוא צריך להיות בעיקר גופה בהגנה, ממש לא מה שהיה צריך להיות התפקיד של פאו גאסול למשל בלייקרס של העונה שעברה.

          נכון שהיה צפוי מאוד שהלייקרס יפצעו עוד לפני העונה וגם השימוש המקולקל של דאנטוני בסגל לא תרם אבל זה פשוט לא אותו סינריו מה שהולך עכשיו בברוקלין, מה גם שיש צוות מסייע שאמור להקל עליהם.

          1. אני לא חושב שהמטרה שלהם היא "לעשות פלייאוף" אני חושב שכוונת המשורר היא מינימום גמר המזרח. אם קיד לא מצליח להביא קבוצה כזאת לפחות לחצי גמר המזרח זה כישלון בעיניי. בכלל, לדעתי המינוי שלו הוא מטומטם. לרוב מאמנים צעירים ולא מנוסים לוקחים לקבוצות בבנייה לא לקבוצת כוכבים שיש להם לרוץ אולי שנה שנתיים.

  3. וואי אם הייתי יכול ללכת שנה אחת אחורה הייתי מוצא בדיוק את אותה כתבה באותו נוסח עם אותה הבטחה שהבובקאטס שלך שנמצאים כמה 'ק"מ מגרינוויל יעשו את הפלייאוף.

    בפועל הבובקאטס נראים לי כמו הקבוצה הכי בינונית שנשארה הכי בינונית בליגה(בזמן שסקרמנטו, ניו אורלינס וקליבלנד ממש התחזקו ועלו קטגוריה).

  4. "הלייקרס היו מוכרים את הוליווד עבור חמישייה כזאת."- אף אחד מהחמישייה הזאת לא היו לוקחים בלייקרס, מהסיבה הפשוטה שבונים להביא שמות הרבה יותר נוצצים כבר בקיץ הבא(וגם דרך הדראפט שם כמעט בכל הסיבוב ה1 תמצא מציאות ושחקנים שבכל דראפט רגיל היו לוטרי וטופ 10).

  5. K-700 – –
    אתה תמשיך ככה ואני אאסור על הזכרת שם הלייקרס באתר.
    על מה אתה מדבר? הם הפכו לסקרמנטו של הליגה, ואף אחד לא עומד להציל אותם בשנים הבאות. בשביל מה שמישהו ירצה לשחק שם? עבור הסמוג של העיר? כדי לחטוף את ה-"BIG ONE"? (אני מדבר על רעידת האדמה שתוריד את אל.איי למעמקי האוקיאנוס)? בגלל העיניים היפות של ג'ק ניקולסון? או אולי בגלל ללמוד כדורסל מד'אנטוני?
    רד מזה, וחזור לכפר שלך לחלוב עיזים ולנקות להן את הטוסיק.

    1. מל, עוד פעם:

      הסמוג בלוס אנג'לס משתפר בכל שנה ואינו מהווה שום בעיה לתושבי העיר ומיליוני התיירים המבקרי בה

      הביג וואן האחרונה אירעה ב-1994. כבר כמעט 30 שנה שהאדמה כאן נחה.

      לקפטן ג'ק אין עיניים רק משקפי שמש קבועים

      ןתראה לי עוד מקום בעולם עם חופים מופלאים, דאון טאון מתפתח ומגניב, שעתיים נסיעה לשלג, שכונות מדהימות כמו בוורלי הילס, בל אייר ופאלאסיידס ושמונים דברים מגניבים לעשות בכל סופשבוע.

      הזדקנות נעימה בגרינוויל עם כל הכבוד. ויש הרבה כבוד

      מומי, אייכה?

  6. שחושבים על זה כמעט כל הקבוצות שהיו מחוץ לפליאוף התחזקו או שהולכות להתחזק וקבוצות הפליאוף לא עושות מהלכים משמעותיים

  7. וויגנס בדרכו הבטוחה למדבר!
    אין ספק שפיניקס הקבוצה הגרועה בליגה כיום!
    ובכל משחק שנהיה קרובים לנצח בטעות ניתן פשוט להכניס את ביזלי והוא כבר יצליח להפסיד את המשחק.

  8. מנחם, בדיוק לפני שנה עית את אותה כתבה על שארלוט ואטלנטה. אז שאתה סנילי או שאתה מזלזל בקהל מאזיניך (הפכתי למומו עם חציל קצר) . זה כבר נהיה מגוחך!!!
    אני מתחיל לחשוב שיש לך מספר מסוים של כתבות שלפי אריךאתהכל שנה שם אותן.
    נו באמת

    1. שמע בחור, מה שמגוחך זה שלא ראיתי אפילו הודעה אחת שלך שקשורה לכדורסל. אני מתחיל לחשוד שיש לך בעיית מרמור קשה. קשה לך בחיים? לא הולך עם הנשים? בעבודה? דבר עם ער"ן או תלעס קרח. ליבי איתך.

  9. אני לא יודע מה מנחם ניבא אשתקד, אבל השנה אני מסכים ששארלוט תהיה קבוצה תחרותית ולא נמושה. קמבה ממשיך להתקדם, ג'ראלד הנדרסון הוא 2 סולידי ויותר בליגה, ובאמת לא היה שם שחקן כמו ג'פרסון, שאני אישית מאוד התאכזבתי מהבחירה שלו. אני עדיין לא חושב שהיא תיכנס לפלייאוף מפני שלדעתי בוסטון תפתיע, טורונטו תהיה לא רעה,ווושינגטון תמשיך את היכולת הטובה מהחצי השני של העונה.

  10. ג'רלד הנדרסון עדיין לא חתם על חוזה חדש.

    מנחם ניבא בשנה שעברה שהם יהיו אחת הקבוצות הצעירות הטובות בליגה, ואחרי פתיחה מפתיעה של משהו בסביבות 50 אחוזי הצלחה – התלהב מהם עוד יותר כשאני אומר לו שלא יעזור כלום והם עדיין יהיו הקבוצה הכי גרועה בליגה פחות או יותר.

    ופלייאוף השנה ???

    בדיחה טובה.
    מוכן להתערבב ולקבל ממנחם עוד ארוחה… 🙂

    כל מה שהם "השיגו" אולי קצת פחות כדורי פינג פונג לוויגינס בגלל הטעות של החתמת ג'פרסון.

    אתה לא עושה שום מאמץ להשתפר ופתאום מחליט להחתים שחקן וותיק ואיכותי כמו ג'פרסון דווקא לפני אחד הדראפטים הכי חזקי0 אי פעם…

    נרהא מה יהיה עם הנדרסון או מי יביאו במקומו.
    אבל כל מה שזה יכול לעשות להם זה נזק לדראפט.
    בשום אופן לא פלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט