ווייד עדיין טוב והאם בוקר טוב?- סיקור משחקי השבת/ הלל הורוויץ

 

הימים הם ימים בהם הכדורסל ב-NBA הוא משני בארצות הברית וכולם שואלים אותי על הברקט שמילאתי. והנני כאן מודה ומתוודה לא מילאתי שום ברקט, הכדורסל הזה לא מעניין אותי ואם אתם רק מנצלים את השחקנים שלכם ולא משלמים להם לא אהיה שם. כמובן שזה רק תירוץ ואני פשוט לא מבין בזה כלום אבל כנראה בכדי להעניש אותי על חוסר העניין שלי בצעירים שמשחקים כדורסל אני מוצא את עצמי מסקר ערב של כדורסל בו המשחק שישאיר אותי ער עד הסוף הוא פיניקס בסקרמנטו, צחוק הגורל…

שארלוט הורנטס (39-33) 124 – בוסטון סלטיקס (30-43) 117

הסלטיקס פתחו חזק את המשחק כאשר קיירי קולע 16 מתוך 31 הנקודות שהיו כבר ברבע הראשון. הסלטיקס היו עם יתרון 18 נקודות 112-94 כאשר על השעון היו 8:22 דקות. מאותו רגע ועד לסוף המשחק ההורנטס יצאו לריצת 5-30 שכללו 18 נקודות של קמבה כל הדרך אל הניצחון.

זהו ההפסד השלישי ברציפות של הסלטיקס וכפי שבראד סטיבנס אמר: "לא צריך לעבוד קשה כדי להבין מה היו הטעויות שלנו, עשינו את כל הטעויות שכתובות בספר על איך לשמוט משחק בו יש לך יתרון 18".

ההורנטס השאירו את חלום הפלייאוף שלהם בחיים לעוד כמה ימים כאשר הם 2.5 משחקים מאחורי המקום השמיני. הסלטיקס עוד לא הבטיחו רשמית את מקומם אבל מעשית הם כנראה ישחקו מול אינדי בסיבוב הראשון כאשר השאלה אותה נחכה בכדי לגלות היא מי תארח את הסדרה הזו שהיא כנראה היחידה שאפשר לנבא כבר מעכשיו. שתי הקבוצות ימשיכו למשחק גם מחר כאשר הסלטיקס יארחו את הספרס וההורנטס יתארחו אצל טורונטו.

את הסלטיקס הוביל כאמור קיירי עם 31 נקודות, 7 ריבאונדים ושישה אסיסטים, ג'יילן בראון הוסיף 29 מהספסל כולל 5-6 לשלוש. קמבה הוביל את קלעי ההורנטס עם 36 נקודות והיה מרחק של אסיסט אחד מטריפל דאבל (11 ריבאונדים ותשעה אסיסטים) ברידג'ס הוסיף שיא קריירה של 20 עבור ההורנטס.

וושינגטון וויזארדס (44-30) 108 – מיאמי היט (37-36) 113

כאשר הם יודעים שהפסד הלילה יוריד אותם למקום התשיעי ההיט הצליחו לשמור על הניצחון ומגיעים למשחק החשוב שלהם בשלישי בבית מול אורלנדו כשהם מסתכלים על היריבה העירונית מלמעלה. זה לא היה קל בכלל והם היו צריכים לחזור מפיגור 13 בשלב מסויים אבל הופעה טובה של ווייד השאירה את מיאמי עם ידה על העליונה.

אחרי שתי קליעות מוצלחות מהקו של ריצ'רדסון 3:11 לסיום ההיט מובילים בעשר הפרש 109-99. משם הוויזארדס רצים 0-7 והם גם עם הכדור כשהם יכולים להשוות פחות מדקה לסיום. דאבל טים על ביל מכריח אותו למסור והכדור מגיע לסאטורנסקי עם שלשה פנויה להשוות את המשחק עם פחות מ-24 לסוף. הכדור יוצא החוצה.

ההיט מצליחים להריץ מהלך יפה דרך ווייד ואוליניק שמסיים בדאנק קל להעלות ל-111:106 כאשר וושינגטון אפילו לא מצליחים לעשות פאוול ושם המשחק נגמר. לאורך המשחק זה נראה שיש יותר אוהדי ווייד בקהל מאשר אוהדי וושינגטון ואולי זה גורם לאחלה הופעה של הגארד הוותיק עם 20 נקודות כאשר 11 מתוכן מגיעות ברבע הרביעי.

אצל מיאמי ווייד הוביל את הקלעים עם 20 מהספסל פלוס 9 ריבאונדים וחמישה אסיסטים. גם הגבוהים של ההיט לא טמנו ידם בצלחת כאשר אוליניק מסיים עם 14 נקודות, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 2 חטיפות ושלוש חסימות. אדביו היה מצויין גם כן עם 16 נקודות, 11 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-4 חסימות. אצל הוויזארדס ביל קלע רק 16 נקודות, ג'ף גרין תפס יד חמה ומשחק התקפי טוב עם 25 נקודות ופורטיס (14 נקודות) ובראיינט (17 נקודות) סיימו כל אחד עם דאבל דאבל שכלל 11 ריבאונדים.

אטלנטה הוקס (48-26) 129- פילדלפיה סיקסרס (26-47) 127

אחלה משחק בסטייט פארם ארנה באטלנטה של אחת הקבוצות הכי מהנות כרגע לצפייה ב-NBA. אחרי ניצחון יפה על יוטה מגיע ניצחון מעולה על פילדלפיה החזקה כאשר טריי יאנג מראה שוב שהוא לא פראייר בכלל ושאפשר לדבר עליו במירוץ הגמור לרוקי העונה.

1:15 לסוף המשחק טריי יאנג קובר שלשה מרחוק סטייל סטף ומעלה את המקומיים ליתרון 125-123. 4 נקודות רצופות של באטלר נתנו לפילי את היתרון כאשר לייאפ של טוריאן פרינס קובע שיוויון פחות מ-30 שניות לסיום. הגנה מעולה של ההוקס מונעת מפילי לזרוק וכששעון ה-24 נגמר הכדור עובר לאטלנטה עם 3.5 שניות לסיום. הכדור הלך ליאנג שקלע עם 0.1 שניות על השעון ולא השאיר זמן לפילי לעשות לו בעיות.

הנתון המעניין מהערב היה ברבע הראשון אז בובאן מריאנוביץ' עלה לשלשה וקלע אותה. זוהי השלשה הראשונה של הסרבי בליגה בכל שנותיו וגם לו כעת יש יותר שלשות בקריירה מאשר לבן סימונס…

את ההוקס הוביל יאנג עם 32 נקודות ו-11 אסיסטים. זה המשחק החמישי בקריירה שלו עד כה עם 30+ נקודות ו-10+ אסיסטים ובכך הוא מצטרף לג'ורדן וסטף שהעמידו נתון דומה בעונת הרוקי שלהם כשרק לרוברטסון יש יותר. טוריאן פרינס הוסיף 23 נקודות ודווין דדמון נתן 17 מעולות. בצד השני אמביד הוביל את הקלעים עם 27 נקודות והוסיף 12 קרשים, באטלר עם 25, סימונס עם 21 ו-9 ריבאונדים.

שיקגו בולס (53-21) 83 – יוטה ג'אז (30-43) 114

אחרי ההפסד לאטלנטה בחמישי הג'אז חזרו לנצח מול הבולס החלשים ורשמו ניצחון שישי בשבעת המשחקים האחרונים. אחרי יתרון 34 במחצית אפשר היה להוריד את הרגל מהגז ולהעביר שני רבעים בסבבה. שיקגו סיימה את הערב הזה עם 2-16 מהשלוש. רק 13 פעמים העונה קבוצה לקחת 16 שלשות או פחות, זו לא אינדקציה לתוצאה מסתבר כי ב-7 פעמים מתוך ה-13 אותה קבוצה ניצחה. אבל, זו כמות השלשות הנמוכה ביותר שקבוצה קולעת השנה במשחק (הקליפרס עשו את זה פעם אחת) וזה דווקא כן יקשה על הניצחון.

הג'אז סיימו את המשחק הזה מוקדם ואף שחקן לא רשם 30 דקות על הפרקט, כל שחקני החמישייה קלעו בספרות כפולות וכל השחקנים שהיו רשומים בטופס קלעו נקודות. גובר הוביל את קלעי הג'אז עם 21 נקודות, 14 ריבאונדים ו-4 חסימות, מיטשל הוסיף 16 משלו. בצד השני מרקנן הוביל עם 18 נקודות באחוזים רעים ו-10 ריבאונדים כאשר שלושה שחקנים נוספים מוסיפים 10 נקודות.

ממפיס גריזליז (44-29) 99 – מינסוטה טימברוולבס (40-33) 112

שתי קבוצות מערביות שלא יראו פלייאוף העונה נפגשות כדי להעביר את הזמן עד הפגרה. בעונה שעברה מינסוטה נלחמה עד המשחק האחרון אז ניצחון על הנאגטס נתן לה מקום בפלייאוף, איפה הם השנה ואיפה דנבר… משחק שקול במחצית הראשונה הפך לחד צדדי כאשר ברבע השלישי מינסוטה מנצחת 18-35. ברבע הרביעי הגריזליס הצליחו לנגוס בפער עד ל-11 אבל לא הפכו אותו לחד ספרתי בשום שלב.

הוולבס שהשביתו עד לסוף העונה את רוז, קובינגטון וטיג קיבלו ערב מעולה של KAT ותרומה מאוזנת של כלל השחקנים. אחרי חמישה משחקי חוץ בששת המשחקים האחרונים למינסוטה יהיה לו"ז רגוע יותר כאשר שבעה מתוך תשעת המשחקים הנותרים הם בבית.

 

אצל מינסוטה כל החמישיה קלעה בספרות כפולות כאשר KAT נותן ערב מפלצתי של 33 נקודות ו-23 ריבאונדים, וויגינס עזר לו עם 22 משלו. בצד השני היו רק שלושה שחקנים בספרות כפולות כאשר קונלי מוביל עם 23 נקודות ויונאס ולנצ'ונס מוסיף 20 עם 14 ריבאונדים ושלוש חסימות.

גולדן סטייט ווריירס (23-49) 91 – דאלאס מבריקס (44-29) 126

שני דיונים מעניינים יוצאים מהמשחק הערב ושניהם קשורים למעשה לגולדן סטייט. הראשון הוא משמעות החסרון של סטף במשחק שכזה ואיך שזה מורגש מההתחלה. עד כמה הוא חשוב לקבוצה הזו והאם הוא חשוב יותר מכל שחקן אחר. הדיון השני קשור לשאר הקבוצות במערב והוא היכן כדאי לי לסיים שכן כבר לא ברור בכלל מי תסיים ראשונה ומי שנייה במערב מה שיקשה על קבוצות בחלק התחתון לתכנן הימנעות מגולדן סטייט.

נוביצקי עלה בחמישיה והחזיר עם 10 נקודות ברבע הראשון ושיא עונתי בנקודות. ריצת 7-22 של דאלאס בפתיחת המשחק הייתה רק סיפתח והם לא פיגרו ולו פעם אחת במשחק ולא הסתכלו אחורה.

את דאלאס הוביל לוקה עם טריפל דאבל שכלל 23 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים בפחות מ-30 דקות על הפרקט! נוביצקי הוסיף 21 כולל 5-8 מהשלוש, כאשר שישה שחקנים שונים קולעים בספרות כפולות והמאבריקס קולעים 21-49 לשלוש. אצל גולדן סטייט דוראנט הוביל עם 25 נקודות אך עם 0-8 מהשלוש, קאזינס הוסיף 19 ולוני 12, קליי סיים עם 0-4 לשלוש ושמונה נקודות סף הכל. גולדן סטייט קלעה 4-30 משלוש.

פורטלנד טריילבלייזרס (27-45) 117 – דטרויט פיסטונס (35-37) 112

שתי קבוצות שנאבקות על מיקומים בפלייאוף נפגשו למשחק מותח בפורטלנד. 4:28 לסיום סל ועבירה של דראמונד נתנו יתרון של 6 נקודות לפיסטונס, 109-103. אלא שאז לילארד הגיע לשחק. שלושה אסיסטים רצופים שלו פלוס מהלך ארבע נקודות שיגרו ריצת 0-12 של הבלייזרס עד ליתרון 115-109. גאלווי החזיר עם שלשה פחות מדקה לסיום ועם בלוק על לילארד אבל לצערם של הפיסטונס הכדור מהחסימה נפל לידיים של אמינו שקלע סל ומנע אפשרות של פוזשן אחרון וניסיון להשוות.

את הבלייזרס הוביל לילארד עם 28 נקודות ו-9 אסיסטים, אמינו הוסיף 22 נקודות כולל את השתיים האחרונות שנעלו את המשחק. אצל דטרויט גריפין הוביל עם 27 נקודות, ג'קסון הוסיף 24 ודראמונד נתן עוד דאבל דאבל של 19 נקודות ו-11 ריבאונדים.

סקרמנטו קינגס (36-36) 112 – פיניקס סאנס (57-17) 103

שלושה שבועות של סיקור מגיעים לסיומם ואיך שהוא התמזל מזלי לסקר את הסאנס בכל שבוע. הם באמת סימפטיים ומשחקים לא רע ויש שם פוטנציאל אבל מתסכל לראות קבוצה שלא משחקת על כלום. זו גם לא חוכמה לשחק יפה כשאין שום מתח ואין שום סיכון בהפסד.

הקינגס עדיין חולמים על מקום בפלייאוף ולמרות שזה כנראה לא יקרה הם הקבוצה היחידה כרגע במערב שמחוץ למקום השמיני ועדיין בתמונת הפלייאוף התיאורטית אבל גם זה ייגמר עוד יום יומיים. על הפרקט פיניקס פתחו מצויין וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 13. הקינגס נגסו בהפרש אט אט ולרבע האחרון כבר עלו עם יתרון ארבע.

בוקר קלע 32 נקודות עם 10 אסיסטים עבור הסאנס באחוזים גרועים למדי (10-27) וממשיך להעלות את השאלה האם הוא שחקן טוב ששווה מקס או יצרן סטטיסטיקה בקבוצה פח, איטון הוסיף 19 עם 11 קרשים. בצד השני הילד (7-14 לשלוש) ובארנס קלעו 25 ופוקס הוסיף 13 עם 9 אסיסטים. בייליצה נתן 13 עם 17 ריבאונדים עבור המנצחים.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. בדיוק חשבתי על עניין בוקר וזה מתחיל להרגיש כמו מקרה ויגנס ששמו את חוזה המקס מוקדם מדי.
    אני אמרתי בדרפט לשלוח את בוקר לסקרמנטו תמורת בחירת 2 ועוד נכס ולקחת את דונציץ .
    בוקר בסוף יהיה מיקל רד 2.0

  2. אם יש צדק בעולם הבחירה הראשונה תנחת באטלנטה , פשוט מגיע להם כי הם נלחמים ומנסים לנצח , מאוד כשרוניים ועם ניהול נכון.
    טריי וזיון יהיה שילוב מפחיד , כמובן שמעדיף שינחת בפליקנס עם זה הטרייד על דיוויס או זכיה בבחירה הראשונה.

    1. קודם כל אין צדק בעולם בדברים האלו…שנית זה בהחלט יהיה מגניב באטלנטה. שלישית אם יש צדק עד למשחק של מיאמי כאן בטורונטו ווינר יפטר מהתסרוקת ההזויה הזו שאוכל לראות אותו כמו בן אדם

  3. לבוקר העונה 25.5 נק' ב-51% אפקטיבי לצד 6.7 אס' ו-4.2 רב'.
    .
    אז נכון, זה בהחלט אפשרי (ומתרחש כמעט בכל עונה) לנפח סטטיסטיקה בקבוצת פח.
    מה שקשה לעשות בקבוצת פח, זה לנפח את אותה סטטיסטיקה ביעילות.
    עוד יותר קשה, זה לנפח סטטיסטיקה בקבוצת פח, תוך ניסיון לנהל משחק.
    .
    אז החלטתי לבדוק –
    בעשור האחרון, מי הם השחקנים שיש להם עונה של 25+ נק', 50%+ אפקטיבי, 5+ אס' ?
    .
    הרשימה היא של 14 שחקנים.
    לברון (10 עונות), הארדן (7 עונות), קרי (4 עונות), דוראנט (4 עונות), לילארד (3 עונות), יאניס, ביל, בוקר, בראיינט, קאזינס, קיירי, תומאס, ווייד
    ווקר (עונה אחת כל אחד).
    .
    תומאס הוא היחיד ברשימה שלא חתום על חוזה מקס.
    בוקר הוא היחיד ברשימה ש(עדיין)לא שיחק באולסטאר.
    .
    השורה התחתונה היא שלטעמי, בוקר בהחלט שווה מקס. אני מאמין (ומקווה) שהסאנס ינקטו בצעדים המתאימים לשפר את עמדת הרכז, ושלשם שינוי, לא יבזבזו חלק כל כך גדול מהפיירול על שחקנים שלא משחקים בקבוצה.
    .
    תודה, הלל. אחלה סיקור.

    1. מת על התגובות שלך! שווה לכתוב בשבילן 🙂 מסכים שהוא לא פח ובהחלט אחלה השאלה אם הוא מקס מוצלח לקבוצה כי אפשר להתווכח לגבי ביל, קאזינס וווקר שהם לא עוזרים לקבוצה לנצח….

    2. מקוה בשבילך שיעשו סדר ולא יהפכו למינסוטה 2.0, היו צריכים לתת את ה15 מיליון לרונדו ולא לאריזה .
      מקווה בשבילך שקחו בחירה 2 את מונט .
      סדר עמדה 3 , 4 שחקנים מצויינים צריכים להפוך את ג'קסון ווראן ל4 הגנתי וורסטילי אולי הבחור וירגינייה
      גורדון מאורלנדו

  4. יופי של בוקר עשית לנו הלל. כבר לא יודע אם נכון אפילו לקרוא ל״הפתעות״ הפתעות, כי הרבה קבוצות משחקות בלי לחץ ומנפקות לנו יופי של ביצועים, בעיקר ההוקס והבולס לפעמים וזה למרות שעל פניו כולם אמורים להיות על האדים לפני הפלייאוף. מזל שאין לנו תופעות כמו המנוחות היזומות של פופ.

  5. מצוין הלל, תודה רבה.
    .
    לילה מעניין בגזרת הקבוצות החזקות – בוסטון, פילי וכמובן גולדן סטייט הפסידו, ורק יוטה ופורטלנד ניצחו כצפוי.
    .
    פורטלנד רק חצי משחק מהרוקטס. לא שאני רואה את הארדן מוריד הילוך, אבל אם יצטרך קצת מנוחה לפני הפלייאוף, יוסטון עלולים לפגוש את הלוחמים בחצי גמר המערב. יהיה מרתק.

  6. השאלה היא לא איך השפיע חסרונו של קרי על גולדן סטייט. הם הסתדרו טוב בעבר שהיה פצוע. אבל מה קרה עם תצוגת הנפל של קליי תומפסון? 8 נקודות עם 0 מ 4 מהשלוש. חוץ מזה אני מסכים עם מנחם ורבים באתר שלגולדן סטייט אין ספסל. בשביל מה הביאו את אנדרו בוגוט אם הוא לא משחק בכלל?

  7. נהדר הלל.
    אני לא יודע אפילו היכן להתחיל.
    אז אגע בנקודות שלא נגעתי בהם עדיין: קמבה וולקר הוא שחקן דומה מאד לקיירי אירוינג בהכל, ואמש הוא אפילו ניצח.
    אין כמו ווייד. איזה ווינר הוא! הוא רוצה מאד להגיע לפלייאוף אחד נוסף.
    מה שהיה לי לומר על הווריורס והסלטיקס כבר אמרתי.

    תודה הלל, עשית את שלך בצורה יוצאת מין הכלל

  8. תודה הלל על הסיקור.
    מיאמי- מילווקי אם נפגשות סיבוב ראשון הולכת להיות אחלה סדרה, לא אתפלא עם מיאמי תפתיע ותנצח אותה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט