ההחלטה של האווארד גרמה לשרשרת השלכות / מנחם לס

RIPPLE  EFFECT

 

כך אומרים באנגלית על החלטה אחת המשפיעה בשרשרת על החלטות ומצבים אחרים. אני אף פעם לא החזקתי מדווייט האווארד כאחד מגדולי השחקנים, אבל הוא ענק, הוא הסנטר הטוב בליגה, הוא קוטף אשכוליות כטוב מכל המכסיקנים בפרדסים של קליפורניה ופלורידה, והוא שחקן בומבסטי, לא חשוב מאיזה צד תסתכל עליו.

כמה שיקטרגו עליו וכמה שיגידו – כמוני – שללייקרס יותר טוב בלעדיו מאשר איתו, אל תטעו בדבר אחד: יוסטון רוקטס הפכה להיות לקבוצה הרבה יותר טובה איתו, מאשר בלעדיו. למעשה, אולי היא הפכה להיות הקבוצה לנצח במערב. נגד מיאמי גם שני האווארדים לא היו עוזרים, אבל נגד המערב בו הקבוצות הן במדרגה אחת מתחת מיאמי (אתם רוצים להזכיר לי את הסל של ריי אלן? זה הכל היה בתיכנון. אם תזכירו לי את ריי אלן, אז אני אזכיר לכם מי אלופת ה-NBA בשנתיים האחרונות, ומי מאמנה של הקבוצה, אז מוטב שתסבלו בשקט), אולי ההחתמה של האווארד היום שמה את יוסטון טיפונת מעל סאן אנטוניו, אוקלהומה-סיטי, גולדן-סטייט, והקליפרס, בסדר הזה.

מה שיוסטון עשתה לא בכוונה עם הטרייד מגן העדן באוקטובר שהביא לה את ג'יימס הארדן, היה להשתמש בו כפתיון להביא את האווארד. סטיב נאש אמר אתמול שמהרגע הראשון הוא חש שהאווארד לא הרגיש בנוח בלייקרס. אני לא יודע למה לא כי לפי כל מה ששמעתי קובי היה המארח הראשי שטיפל בהאווארד בכפפות משי. לך תדע. זה בוודאי הסמוג של העיר או העובדה שלוס אנג'לס אינה עיר אלא דאונטאון קטן שמסביבו רק פרברים. זוהי "עיר של פרברים" ואני לא מאשים אותו שמהרגע הראשון הוא היה בדכאון. טוב, זה חלב שנישפך וחייבים לעבור הלאה.

אז הוא הגיע לעיר אמיתית – יוסטון – והפך אותה לקבוצה יותר טובה בצ'יק אחד. בחתימת שמו. אבל "טובים יותר" לא מבטיח אליפות. ביוסטון תהיינה הרבה שאלות שאת פתרונן לא נדע עד אמצע העונה: איזה האווארד מגיע אליה? הסופרמן שהיה באורלנדו עד לפני שנתיים, או האניגמה שהוא היה בשנתיים האחרונות? דרל מוריי הוא גאון ה-MONEYBALL, אבל שום MONEYBALL לא יכול להיכנס לראש של האווארד ולראות איזו חייה תופיע בפתיחת העונה: חייה מלאת שצף-קצף שמרגישה מוכה זה שנתיים, והיא רוצה להראות לכל העולם שלא רק שלא נס ליחה, אלא שהיא עדיין מלכת הג'ונגל, או חייה פגועה ופצועה משנתיים של הכאות והעלבות שלא מצליחה לצאת מהסחרור מטה.

ליוסטון ישנם חורים. מאומה עדיין לא רשמי אך ברור שתומאס רובינסון וג'ויס ווייט לא חוזרים. עומר אסיק מאד לא מרוצה לשחק עם האווארד, והשאלה אם השניים יכולים להסתדר כשני מגדלים, או שהם יפריעו אחד לשני כמו שהאווארד הפריע לפאו גאסול, וגם ההיפך הוא הנכון. הארדן וצ'נדלר פרסון חתומים על מספרי "2" ו-"3". אין לי כל טענות שם. אבל ליוסטון יחסר פאור פורוורד עד שטרנס ג'ונס ודונאטאס מוטייג'ונאס יראו שאחד מהם הוא הפתרון. גם ג'רמי לין, ארון ברוקס, ופרנציסקו גרסיה הם לא כריס פול, ובמצבי חרום בפלייאוף הם אפילו לא מריו צ'אלמרס שהיה שם, ויודע כיצד לספק את הסחורה, ואם לא הוא אז דוויין ווייד ולברון ג'יימס הופכים לשני הגארדים.

אז טוב. האווארד עושה אותם יותר טובים. ביג דיל. אולי במערב לכולם רועדים הביצים. במזרח הכל שקט ורגוע, וכולם משייטים על מי מנוחות!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

    1. יובל עוז אינו בצוות הכתבים של הופס. יש לו בלוג משלו, וכשהוא יוצא עם פוסט, אני מכניס ברשותו את הפוסט לאתר אם לדעתי הוא מתאים. מלבד פוסט אחד או שניים שלו הכנסתי את כולם. לאחרונה לא הגיעו אלי פוסטים שלו.

  1. לגמרי מסכים שאצל יוסטון כרגע יש יותר סימני שאלה מסימני קריאה. מה שיקרה בחדר ההלבשה הוא מה שיקבע לאן הולכים. את הלייקרס זה גמר ולא משנה מה אומרים, ואם דווייט יגיע בגישה של "מגיע לי תביאו לי" זה לא יגמר בטוב. כך או כך היא תהיה הקבוצה לראות השנה מה שמבטיח לי הרבה שעות NBA TV עם הקבוצה שלי.
    חוץ מזה אני הולך על הימור פרוע ואומר ששנה הבאה האלופה תבוא מהמערב. גם הקבוצות במזרח התחזקו השנה ומיאמי לא תוכל לשייט בניוטרל כל העונה ולתת לזקנים לנוח חודש לפני הפלייאוף

      1. הלוואי, אני מאוד אוהב לראות את מיאמי משחקים. כבר אמרתי שהם אחת הקבוצות שהכי כיף לי לראות ואני מעדיף אותם על פני כל קבוצה חוץ מיוסטון (והניקס שיש לי אהבה מושרשת אליהם ואל העיר). הייתי רוצה לראות את אודן בליגת הקיץ, בינתיים יש שם שחקן עם שם של אינדיאני (נבחו, וורנדו משהו כזה) שנראה מבטיח בעמדת הפאוור פורוורד ויכניס הרבה אנרגיות מהספסל.
        הכל תלוי בברך של ווייד

        1. מצחיק שאתה מזכיר את ג'ארוויס ורנאדו ששיחק ושוחרר מהפועל ירושלים לפני כמה שנים.

          מצד שני, גם אייברי בראדלי שוחרר מהפועל ירושלים…

          1. כן כשראיתי אותו הוא נראה לי כמו רשאד לואיס צעיר ואז קראתי עליו וראיתי שהוא כבר בן 25 ולא ילד כמו שחשבתי. יש הרבה חברה שעברו בליגה הישראלית ורואים אותם בליגת הקיץ. האמת שזו פעם ראשונה שמשדרים ודי מעניין לראות את המשחקים ואיך החברה שלא רואים פרקט בד"כ משחקים.

  2. להגיד שקרים שוב ושוב לא הופך אותם לאמת, ד"ר.

    האווארד יעשה אותם אולי טובים יותר בטיפה, אבל הם עדיין לא שם ויש להם חורים. יש קבוצות יותר טובות ויותר בשלות מהם כרגע.

    אם כבר קפיצת מדרגה, נראה לי שזה הולך לקרות בגולדן סטייט.
    אני מהמר על גמר המערב בשבילם!
    הביאו גם המון וטרנים שיעזרו עם בעיית הניסיון שעצרה אותם.

  3. זה נכון שיש שרשרת השלכות ברחבי הליגה כל פעם שהפרי אייג'נט הכי מבוקש מקבל החלטה באיזה קבוצה לחתום, אבל אני לא מבין מה בפוסט הזה ממש מתייחס להשלכות האלה.

  4. גרעין של הווארד, הארדן ופארסונס, ומאמן כמו מקהייל שאני לא חושב שיש שחקן שיעשה עליו אבו עלי, ואין שחקן שלא מעריץ אותו ואת חוכמתו כשחקן ולא רוצה ללמוד ממנו, הוא גרעין אדיר לבנות עליו לטווח ארוך. הווארד הוא רק בן 28, והשאר צעירים שכבר לא מבטיחים אלא כבר מקיימים.
    זאת בהחלט קבוצה לגמר המערב, אבל דרכה לא תהיה קלה בכלל.

  5. לפי דעתי זו טעות האוורד רק יזיק להם והם היו צריכים לחפש שחקן אחר. ולהגיד שהם עכשיו, הכי טובים במערב? על מה? האוורד יותר סימן שאלה מקריאה. ותראה שגם לשאר הקבוצות יש 2 סוגרים ושחקן טוב בסגל( תאנדר, קליפרס, ווריוס).
    ימים יגידו והלוואי שלא יצליחו

  6. איך בדיוק יוסטון תהיה יותר טובה מOKC?
    מי ביוסטון יכול לעצור את KD?
    מי ביוסטון יכול לעצור את ראסל? (ואל תגידו לי בברלי:)

    בOKC לעומת זאת,
    פרקינס יצר את תעדיו של דוויט (שיצדיק כבר את הקיום שלו)
    ספו יצר את צעדיו של המזוקן.

    אז אני אשאל שוב, איך בדיוק יוסטון תהיה יותר טובה מOKC?

    1. הארדן יכול לעצור את ווסטרברוק, ודאבל טים של פרסונס והפאוור פורוורד של יוסטון (מאטיג'ונס או פטרסון) יאט את דוראנט. פרקינס הוא אוברייטד, אבל לדעתי הת'אנדר (2) והרוקטס (4) לא יפגשו, והספרס תיקח את כולם.

  7. השנה היו משחקים מאוד מהנים לצפיה ליוסטון. השאלה הגדולה איך הם יסדרו את הפזל עם הווארד. לא ברור לי איך יש כאן אנשים שפוסלים את העובדה שזה יכול להצליח לא רע בכלל. אם הם שומרים גם את אסיק ואת לין (אני מת עליו ועל החדירות שלו), יש להם רוסטר חזק מאוד.
    אני אגב אמרתי גמר מערב, ולא אליפות מערב. אבל תכל'ס, מה שיש להם בצבע היום אין לאף אחד אחר, ולOKC אין את לברון ואפילו לא את בוש את אנדרסון, ואין לה תכל'ס אף אחד שיכול ליהלחם בצבע ברמה מספיק גבוהה (בבקשה, תגידו איבקה).

    1. יש להם בצבע שני סנטרים.
      האחד סולידי, אבל לא מפלצת ש"חייבים" למנוע ממנו את הכדור.
      השני? יש את פרקינס שיעצור אותו. מקסימום יש תמיד את קו העונשין 😉

      לגבי הרוסטר החזק, יש להם שני סנטרים ואפס פ"פ. איך זה בדיוק חזק?
      מה, תעלה את שניהם ביחד? הלך כל משחק הריצה פייפן.
      בכל מקרה, זה נראה לי ביזבוז לקבוצת מאניבול להחזיק בעמדת הסנטר שחקנים בשווי 30 מליון לעונה.

      אני אישית לא פוסל את הסיכוי שכל העניין כל יכול להצליח, אבל באותה מידה (ואף גבוהה יותר) זה יכול שלא.

    2. האוורד לא הראה שהוא שווה ת-הילה סביבו שחקן טוב זורם איתך. אבל הוא לא המרה גבוה( סטייל שאק ) שיכול לנצח קבוצה. יוסטון יקומו ויפלו על הארדן.
      אני עדיין מקווה שאוקלהומה יקחו אותם. הדבר היחיד שסאן אנטוניו יקחו זה כסא גלגלים למנו…

  8. ציניקנים יאמרו שהאוורד עשה את המהלך הזה רק בגלל שהוא רוצה שידברו עליו כמיות המלל העצומות שנשפכו ישפכו עליו בלתי מצדיקות חברס הילד בו 27 כבר ועדין לא הוכיח שהוא שווה את כל הפוסטים כתבות חיזורים מצד קבוצות על שחקניהם הבכירים (קובי נוביצקי) אז בואו נירגע וניתן לו להוכיח את עצמו ברוקטס אולי שמה ילמדו אותו להשחיל כדורי עונשין

  9. עדיין יש קבוצות בשלות יות מיוסטון לפלייאוף במערב- אוק, ספרס, ווריורס, קליפרס, ממפיס.

    לדעתי הרכש המשמעותי במערב הוא דוק ריברס- ישדרג את הקליפרס שתגיע לפחות לגמר מערב.

  10. די אני כבר לא יכול לשמוע יותר שלוס אנג'לס זה לא יותר מדאון טאון שמוקף פרבארים.

    בחיי מנחם אתה עובד פה על כל הילדים באתר.

    לוס אנג'לס היא אחת מ-3 המוקדים האטרקטיבים ביותר בארה"ב.
    הכי הרבה כוסיות פר סקוור פוט, כנראה שיש סיבה שכל כוסית בעולם באה לחפש את מזלה או במשחק, או בדוגמנות או בפורנו בלוס אנג'לס.
    כנראה שישנה סיבה שכל עשיר ומפורסם מעדיף לגור בלוס אנג'לס.

    זה בדיחה איך שאתה מנסה לצייר את העיר כמו שאני אציג את מיאמי כעיר שזקנים עשירים באים להעביר בה את החודשים הקרים של הקיץ(לא בדיחה?).

    בקיצר תפסיק לבלבל תמוח.

    1. מתי היית בלוס אנג'לס פעם אחרונה? כל הכוסיות הן היספניות שלא מגלחות ת'שערות תחת בית השחי, וכנופיות פשע שלא הורגות אותך. רק קוטעות לך את שתי הזרועות, שתי הרגליים, ולקינוח גם את הבולבול.

  11. תפסיקו לחיות בסרט שלסאן אנטוניו עדיין יש את זה. אז הם שוב פעם ינצחו יותר מ-50 משחקים, וכנראה שוב יסיימו ב-4 הראשונות, אבל העידן שלהם ניגמר לפני 7 שנים, ב-2007. חוץ משנה שעברה שאחרי הכל, היו פציעות לשחקנים קריטים. (גאלינארי יכל לשנות פה ושם כמה תוצאות…)
    טים דאנקן הגיע אחרי שנת שיא לגיל 37 ומי יודע איך ישחק השנה. דני גרין!?!? חוץ משלשות הבנאדם לא יודע לעשות שום דבר בהתקפה! וראינו מה קרה במשחקים 6 ו-7 כשההגנה של מיאמי הכריחה אותו להוריד כדור לרצפה. טוני פארקר יהיה כבר בן 31, זה עדיין בשיא, אבל כבר יותר בכיוון של ירידה. אז חוץ מקוואי לאונרד, לא רואה אצלהם אופציה לשיפור. בדיוק הפוך מכל הקבוצות במערב…

    1. תשמע אני גם חושב שסאן אנטוניו עברו את השיא שלהם. ושאת ההזדמנות האחרונה שלהם לטבעת הם פיספסו לפני שבועייים. אבל לדבר בכל כך הרבה זלזול על קבוצה שהייתה מרחק 4 שניות מאליפות לפני שבועיים זה קצת מטומטם.

  12. טוני פרקר הוא הפוינט גארד הכי טוב בליגה. אילולא המתיחה בשריר בגמר לך תדע מה היה קורה.
    דאנקן הודיע באותו יום שהוא הפסיד את האליפות שהוא חוזר. ולדעתי הוא יחזור עצבני.
    ג'ינובילי צריך לפרוש, אבל מהספסל הוא עדיין אחלה אופציה. לנארד יהיה סטאר לגיטימי. ומסביב צוות מסייע של ניל, גרין, ספליטר, בלייר, והתוספת החשובה- בלינלי.

    אם זו לא קבוצה לאליפות אני לא יודע מה כן. הבעיה הייתה ריי אלן. בעז"ה שנה הבאה יפתרו גם אותה 🙂

  13. המערב השנה הולך להיות פרוע מתמיד
    יוסטון כנראה יסיימו 4 במערב
    הקליפרס התאנדרס והספרס יהיו מעט לפני , שה גריזליס והוורירס יזדנבו מאחור.
    6 קבוצות סופר איכותיות שיהיו מעל 50 נצחונות
    דנבר והלייקרס שעשו את הפליי אוף נחלשו משמעותית ביחס לעונה הקודמת.
    הגיע הזמן של מיניסוטה לפרוץ , הקינגס והפלקינס יעשו קולות ורעש

    דאלאס תלחם עד השניה האחרונה , הסאנס ישתפרו הבליזרס ישארו בלייזרס ויוטה נחלשה אף היא .

    לייקרס היא נמושת המערב , כל עוד קובי פצוע

  14. מנחם בחייאת אתה לא רציני. המהלך של ריי אלן היה מתוכנן? די נווו
    בגלל זה לברון זרק קודם? למה לא הלכו אליו ישר?
    להיט היה מזל וגם שכל לא אכחיש. שכל של אלן להתייצב שם בטבעיות ושל בוש למסור, אבל יותר מזל, ולצערי מזל של אלופים.

    בנוסף, קראתי לא מזמן שכתבת שלהיט יש בסך הכל את הסגל העשירי בטיבו בליגה, משהו כזה, די נוווו אתה באמת מאמין לזה? ושלא תחשוב שאני מוריד מערכו של המאמן, הוא באמת טוב.

    ודבר אחרון, המזרח, גם בשנה שעברה, היה חלש משמעותית מהמערב.
    בחייאת, שנה שעברה, מי באמת הייתה קבוצה רצינית חוץ מההיט ואינדי? הניקס הם קבוצה של עונה רגילה וזהו. לוזרים שאין כמותם.
    בברוקלין הניסוי נכשל. ההוקס זה בית ספר לנאיביות. על בוסטון אין לי מילה רעה כי אני מעריך אותם, והבולס עשו את המקסימום עם סגל בינוני מאוד שלא היה מחזיק במערב. לא שכחתי את קבוצת הפלייאוף השמינית, היא פשוט לא ממש שווה התייחסות.
    ואלו 8 הראשונות במזרח, לא ה 7 האחרות שכמה מהן חלשות להחריד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט