טור ההופס של לס ליום ד': ראשיד וואלאס עוזר מאמן בדטרויט!!!ציידי מאמנים!!! ועוד

שיד. המאמן החדש!!!!!

 

ראשיד וואלאס עוזר מאמן בדטרויט

 

השחקן המטורף ביותר מכולם הוא עוזר המאמן החדש של דטרויט. האם "צייד המאמנים" בחר בו?

זה הדבר הנפלא ביותר שקרה ל-'בד בויס' החדשים. הם עדיין לא 'בד בויס' אבל הוא יעשה מהם שיהיו

THE BADDEST BOYS (סליחה על הדקדוק אבל 'בדסט' נשמע רע יותר מ-WORST!)

 

ORLANDO — Some things will never change.

Rasheed Wallace had a colorful response today to the initial silence from reporters wanting him to comment on becoming a Pistons assistant coach.

"C'mon, don't shoot at once, now," Wallace said playfully to laughter. "Y'all gotta say something or I'm walking off."

You can excuse the media for being momentarily tongue-tied at the thought of the guy who is the career leader in technical fouls trading in his uniform for a clipboard.

But for Wallace, 38, it's all about a chance to watch his kids, who still live in the Detroit area, grow up.

And despite his well-earned mercurial reputation, the job offers a chance for one of the most fundamentally sound big men of the last 20 years to impart some wisdom to the Pistons young big men Andre Drummond and Greg Monroe.

"It's a blessing in disguise; my kids are still back in Detroit," Wallace said after the Pistons' loss to the Celtics in summer-league action. "I have the best of both now. I'll be able to do what I want and that's to teach young guys how to play basketball the right way and still be with my kids."

It's a far cry from the man who used to scoff at the idea of being a coach. So what's changed?

"Actually a lot," Wallace said. "It has more to do with my kids than anything. With them getting older and working them out and other high school kids out, I guess it was that little coaching bug that started and now here I am up here. But I wasn't expecting to be here."

Wallace joined the team Monday and sat on the bench, just to the right of the players. He has already worked with Drummond at the practice facility.

Hiring Wallace was the idea of new coach Maurice Cheeks,who coached Wallace while both were with the Blazers. The Pistons and Wallace have spent the past several weeks making sure Wallace wanted to make this step shortly after retiring from the Knicks.

Wallace isn't worried about the transition.

"When I was playing, I had that passion and fire, cussing everybody out, but I had the opportunity to change that being out on the floor," he said. "But now that I'm coach, I can still have my passion, but I just have to tone it down. I can't make the difference now. I can talk junk, but I can't back it up."

 

חדש בספורט האמריקני: ציידי מאמנים 

 

 

 

לא נעים לי לומר שוב שארה"ב מובילה את שאר העולם בספורט ב-40 נק' לפחות, אבל הנה דבר חדש נוסף, MADE IN THE USA: ציידי מאמנים. כרגיל, ה-NBA (ושאר הספורט המקצועני) מפגר אחרי ספורט המכללות. זה כמעט בכל:  התחיל בשימוש בסרטים, עבר לוידיאו בשעת המשחק, לסינמטוגרפיה וטכנולוגיות אחרות לשיפורי ביצועים, ועוד. הדבר היחידי שהתחיל במקצוענים היה MONEYBALL. היום כמובן MONEYBALL בשימוש בכל ה-RECRUITING של שחקני תיכון, וכן בשימוש בתוך הקבוצה.

המכללות החלו לפני שנתיים בדבר חדש: "ציידי כשרונות" כשהצייד הוא לא שחקנים ואתלטים, אלא נשיאי אוניברסיטה, אתלטיק דירקטורדס, ומאמנים. בעיקר מאמנים.

אוניברסיטת נורת'ווסטרן פיטרה את מאמן הכדורסל שלה קרמודי, ב-27 למרץ. 11 יום אחרי פיטוריו היא הציעה את משרת המאמן לכריס קולינס, עוזר המאמן של מייק ששבסקי בדוק. ביום שקרמודי פוטר, האתלטיק דירקטור של נורת'ווסטרן ג'ים פיליפס לא שמע אפילו  ולא ידע מי זה קולינס. מי המליץ על קולינס מכל המאמנים ועוזרי המאמנים – כולל מאמני תיכון מפורסמים שהנביעו רצונם לעבור למכללות? חברת  "PAKER EXECUTIVE SEARCH" מאטלנטה, המתמחה ב-RECRUITING של מאמנים, מנהלים, מנכ"לים, ואתלטיק דירקטורס. מחיר הצייד? $180,000. פיליפס טוען שהצייד היה שווה כל סנט. הוא לא ידע על קולינס דבר, אבל כשהנרי סטיבנסון הזמין אותו למשרדי החברה באטלנטה, והראה לו את כל ה-MONEYBALL שנעשה על מאות מאמנים, כולל כל עובדה שנחשבת חשובה שהלעיטו למחשבים – עבר המאמנים, פילוסופיית המשחק שלהם, דעות מומחים, קווי אישיות, גרושין, שתייה, שימוש בסמים, המלצות,  ואני בטוח ומשוכנע שעוד עשרות אם לא מאות נתוני דאטה – המחשב הוציא שם מס' 1: כריס קולינס. בדיעבד סטיבנסון מצא שהמחשב נתן קרדיט גדול לעובדה שקולינס עבד עם שחקני כדורסל בדוק, שהיא שוות-ערך (אקדמאית) לנורת'ווסטרן.

היום קיימות 12 חברות-על כאלה מ-'ספנסר סטוארט' (שהמליצה לאוקלהומה לשכור את לון קרוגר מ-UNLV) ועד  'ניינאנס ספורטס סרויסס' (שהמליצה למיסיסיפי סטייט לשכור את עוזר המאמן של פלורידה דן מולן כמאמן הפוטבול החדש שלה. הקץ' המוצלח ביותר הןא תום קרין , שאוניברסיטת אינדיאנה שכרה ממרקט כמאמן הכדורסל שלה בבחירת 'FOGLER CONSULTING'.

למה אני מעלה זאת פתאום? כי בוסטון סלטיקס השתמשה בשרותי DHR ASSOCIATES שצימצמה את הצייד שלה לשלושה מאמנים, ובראד סטיבנס היה הראשון שבהם. לארי בירד הזכיר את שמו לדני איינג', ואני לא יודע בדיוק מה קרה מאותו רגע ועד המלצת חברת ה-RECRUITING, אבל עובדה.

שני מאמנים בליגת העל הישראלית היו סטודנטים ושחקני כדורגל שלי לשעבר. אילו מישהו שאל אותי בקשר להמלצה עליהם, אני לא בטוח שהייתי אומר את דעתי האמיתית, או מסרב לענות. המלצה שקרית לא הייתי נותן בשום פנים ואופן. אבל מי חלם בישראל לבדוק את עברם כשחקנים, סטודנטים, ובני אדם? שניהם ניכשלו קשות ופוטרו לפני שהעונה הראשונה הסתיימה.

אוניברסיטת טנסי שילמה $360,000 לחברת FOLGER שמצאה להם את מאמן הפוטבול שלה. נשיא האוניברסיטה אמר שקבוצת הפוטבוול היא מכניזם שלם המגלגל מאות מיליוני דולארים, וה-360 אלף דולאר "היו מציאה". גם מאמני נוטר דאם וונדרבילט (בריאן קלי וג'יימס פרנקלין) היוו הצלחות מסחררות. האם היו כמה החטאות? בוודאי. אבל ה-HITS הרבה יותר גדולים מה-MISSES לפי 'ספורטס ביזנס', ומאמר בספורטס אילוסטרייטד לפני כמה חודשים.

עד כמה שאני יודע, בראד סטיבנס הוא המאמן המקצועני הראשון שניבחר או טוטאלית, או כחלק מהפרוסס, ע"י MONEYBALL, מחשב, וצרוף עשרות משתני דאטה אישיים ומקצועיים. השימוש ב-EVALUATION טכנולוגי הוא כה הגיוני, שאני מאמין שבקרוב מאד לא יהיו יותר משרות מאמנים (ומנכ"לים) שלא תהיינה תלויות לחלוטין ב-MONEYBALL, או לפחות בחלקן. אני יכול לחשוב על חצי ממאמני ה-NBA שלא היו מאמנים היום לו ה-MONEYBALL בגיוס וצייד המאמנים היה בשימוש לפני 5 שנים.  כמובן שבכל מקרה המוח האנושי תמיד יהיה גורם נוסף בבחירה, אך כשלמוח האנושי מתווספים נתוני דאטה שאחרת אינם ידועים, הבחירה היא הרבה יותר וולידית ויעילה.

 

לארי בירד מדבר עם USA TODAY

אין שאלה שה-NBA היא במקום טוב יותר עם לארי בירד בה. הוא היה אתמול בליגת הקיץ באורלנדו, כשאחרי שנת פרישה הוא חזר לליגה כנשיא האינדיאנה פייסרס. מה שלארי מביא לליגה הן שתי התכונות שתמיד היו חלק ממנו: ידע, ואמיתות. לארי לא עונה, או שהוא עונה ישר לעניין.

-מה דעתך על ג'ייסון קיד כמאמן?

אני יודע מה הוא מרגיש. ב-1997 הפכתי למאמן אחרי שלוש שנות פרישה מכדורסל. למדתי מהר שיש הבדל גדול בין לשחק ולאמן. האמת? לאמן זה לא פשוט כפי שזה נראה. עם השנים שעוברות יש לי הערכה גדולה יותר ויותר למאמנים. זה GIG קשה ביותר. ג'וב שלא ניגמר. עבודה של 24 שעות כי אפילו כשאתה הולך לישון אתה לא מפסיק לחשוב הופס. כשחקן סיימת משחק ואתה לא חושב הרבה עד המשחק הבא. כמאמן סוף המשחק הוא התחלת המשחק הבא. מה שיעזור לו היא העובדה שיש לו שחקנים מנוסים כדרון ויליאמס, פול פירס, קווין גארנט, וג'ו ג'ונסון. אלה שחקנים היודעים מה מצופה מהם. הוא יצטרך לארגן אותם ליחידה אבל יש לו עוזרי מאמנים מצויינים. אני מאמין שהמעבר  יהיה חלקֱ!

-פול פירס לא יסיים את הקריירה כשחקן סלטיקס.

הייתי מאד רוצה שיסיים את הקריירה בסלטיקס. הוא אחד השחקנים הטובים ביותר והנאמנים ביותר שהיו בקבוצה. הוא סלטיק בנשמה. יש לי יותר הערכה אליו מאשר לכל שחקן אחר ב-NBA. אבל היום ישנם כל מיני אילוצים שפעם לא היו. כולם קיוו שהוא יסיים כשחקן סלטיקס, אבל לצער כולם זה לא יקרה.

-מה העומק של האזור המזרחי העונה?

אנחנו כולנו יודעים ששיקגו תהיה טובה יותר. ברוקלין ניצחה אותנו בכל המשחקים נגדה בעונה שעברה, והיום הם עוד יותר חזקים. מיאמי היט היא מיאמי היט. הם ניצחו פעמיים וכולם מנסים להגיע לרמתם. עלינו בפייסרס לעלות עוד מדרגה קדימה, ולקוות לטוב ביותר. ישנה רק קבוצה אחת שתצא מהמזרח מנצחת.

-איינג' מנסה לבנות קבוצה.

דני איינג' יודע מה הוא עושה. רק כשהכדור היה בידיו 3 שניות לבאזר, הוא לא ידע מה לעשות. הוא לקח אליפות, והוא הרבה יותר פיקח כמנכ"ל מאשר היה כשחקן…אוליניק יהיה שחקן טוב מאד.

-העלייה המטאורית של פול ג'ורג'.

כשבחרתי אותו בדראפט הוא ניכנס למשרדי ואמר לי שהוא "מבטיח" לי שדהוא יהיה אול סטאר תוך שלוש שנים. אין הרבה רוקיס שמעיזים להיכנס למשרד של הבוס עם הצהרה כזאת. הוא לא היה COCKY. הוא התכוון לזה. ידעתי אז שהצעיר הזה עומד לקרוע לעצמו את התחת עד שיהיה אול סטאר. הוא אמר ועשה. זה סוג השחקנים שאני הכי אוהב.

למה שקוצות כמו הת'אנדר והפייסרס עושות הכל להימנע ממת המותרות?

כי אין לנו את הכסף לשלם LUXURY TAX. ישנם אנשים המגיעים לסוכנות מכוניות וקונים מרצדס. אחרים יכולים לקנות רק שברולט משומשת. בעל הקבוצה שלנו אינו מהעשירים בליגה והוא עשה את כל מה שהיה ביכולתו. אותו דבר קרה לאוקלהומה סיטי כשנאלצו לוותר על הארדן כי לבעל הקבוצה אין מכרות פחם ברוסיה ומי יודע מה עוד. היתה להם קבוצה נפלאה והם נאלצו לשבור אותה בגלל מס המותרות. עם ה-CBA החדש זה יהיה קרב בעלייה תמיד. עלינו ללמוד לחיות עם זה ולקוות לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים, עם האמצעים שיש לנו.

 

אולדיפו לא יכול לחכות

 

כשויקטור אולדיפו נשאל אחרי משחק אמש נגד מיאמי מה התפקיד שלו, הוא ענה "GUARD". כשהמראיין המשיך לשאול, "איזה גארד?", הוא ענה: "פוינט גארד, שוטינג גארד, אפילו סמול פורוורד. מה שקוץ' יבקש". הוא המשיך: "כל מה שאני רוצה זה לנצח, ואני אשחק באיזה תפקיד שהמאמן ירגיש שאני יכול לתרום בו הכי הרבה".

הוא שיחק לרוב כפוינט גארד, אפילו כשבמשחק היה למג'יק פוינט גארד והוא היה – כאילו – אמור לשחק כשוטינמג גארד. הוא פשוט נימשך לכדור כמגנט, משהו דומה ללברון ג'יימס, שאפילו אם ישחק סנטר, באופן טבעי הוא ירצה להוביל את הכדור. אבל לי, שראיתי את שני המשחקים נגד הפייסרס ונגד מיאמי בטיווי, היה ברור שאורלנדו מתכננת על אולדיפו כפוינט גארד החדש שלה. אולי לא תמיד, ואולי לא בכל המשחקים כי יש לה פוינט גארד, אבל בוודאי ובוודאי שהוא ישחק פוינט לא פעם ולא פעמיים. במשחק של היום, כשפוינט גארדים כדרק רוז, כריס פול, או ראסל ווסטברוק הם לא רק מחלקי כדור אלא גם קוברי כדור, לאורלנדו יש אחד משלה, (ג'מייר נלסון) ועתה יש לו בן זוג שכל מה שהוא צריך זה קצת נסיון בעמדה הלא מוכרת לו.

אני כמעט בטוח שהמג'יק תעלה במשך הזמן עם נלסון ואולדיפו כ-1-2, אבל כנראה שבתכנון הוא מין 'גארד-גארד', ולא פוינט ושוטינג. אם אורלנדו תרצה לשחק 'ביג', אולדיפו יכול לשחק פוינט, וארון אפללו שוטינג. אם היא רוצה לשחק סמול, ג'מיר יהיה הפוינט, אפללו השוטינג גארד, ואולדיפו סמול פורוורד. וכמובן שהוא ישחק הרבה עם ג'מיר מאחור כגארד שני.

במשחק אמש הוא קבר כמה מרחוק. בחצי השני כשהעור לא ניכנס, הוא הראה כניסה מצויינת עד הטבעת בקלות מפתיעה.

עם ה-4'6 שלו, הוא רחב וחזק מאד, ומהיר ביותר. הוא יתן כאבי ראש גדולים לכל ה-7'6 שישמרו עליו אם ישחק סמול פורוורד, ולכם הגמדים של ה-2'6 שישמרו עליו אם ישחק פוינט.

"אני חוזה כל ערב בסרטי וידיאו של ראסל ווסטברוק, ג'ורג' היל, וכל הפוינט גארדים האחרים ששיחקו שוטינג גארדס בקולג'. אני לומד כל הזמן דברים חדשים. מאז שהתחילה ליגת הקיץ למדתי 'פיק-אנד-רול'. זה דבר שעשיתי מעט מאד בתיכון או בקולג'. זה דבר חדש נפלא. אני מרגיש שקלטתי בקלות את העניין".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. מה שיותר היה מעניין אותי לשמוע זה מה הוא מתכנן לעשות עם דני גריינג'ר, אבל אני מניח שאת זה הוא לא יגיד. הוא טוב מדי לדעתי בשביל להיות שחקן שישי. טרייד שלו בעד כמה שחקני ספסל טובים יוסיף לאינדיאנה המון.

  2. הראיונות עם לארי בירד תמיד מעניינים
    אודילפו הרג אותי בקשר לפיק אנד רול
    אני מרגיש שקלטתי בקלות את העניין

    לא מדובר בתורת הקוונטים , כולה המהלך הכי בסיסי בכדורסל , מעניין עם סטוקטון הגיב כך בראיון כרוקי

          1. אם מישהו נפגע מתגובתי , עימו הסליחה
            עוזי איש האקדמייה הבכיר שמטיף לגזענות
            הפוסל במומו פוסל ?

            כנראה שהחופש מהאקדמיה עושה לך רק רע
            אתה אדם שפל ומבחיל שאין לו הזכות להטיף לי מוסר
            כנראה שחוש ההומור שלך מסתכם בפתרון משוואות דיפרנציאליות מסדר שני

  3. הכי חשוב באולדיפו של הזכרת זה מוטת הידיים, של שחקן בגובה 9'6, הוא יוכל לשמור נהדר גם על SF בליגה הזאת….בחירה בחירה של המג'יק.

  4. MBK באמת תשובה משעשעת, גם ל"האמת" וגם לעוזי העלוב, אבל תכל'ס, למרות שזה אולי מהלך בסיסי בכדורסל, לעשות את כמו שצריך זה לא טריביאלי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט