מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

(בגלל שהערב אני עושה גם את סקירת המשחקים, המעורב קצר מהרגיל)

1. דאנג'לו ראסל קולע 27 נק' ברביעי בדרך ל-44 ולפרי אג'נסי

ד'אנג'לו עושה כל מה ששחקן כדורסל צריך לעשות לפני הפרי אג'נסי. למשל, לתקוע 27 חיצים בלב הקינס ברבע הרביעי בלבד, בדרך ל-44. הוא הופך לנגד עינינו לאחד הגארדים החמים בליגה, והוא החזיר את ברוקלין נטס ל-500.

ה עניינים נראו ידעים עבור הנטס כשהרבע הרביעי התחיל 103-78. איך אומרים החברים שלי משייקר הייטס? DOOM AND GLOOD (מלבד לזיו כמובן). הפסד רביעי רצוף הסתכל לנטס ישר בעיניים, עם סכוי אמיתי ליפול למקום 9 בריצה לפלייאוף.

"It just felt… dead"

ואז בא דאנג'לו והפיח רוח חיים בנטס. קני אטקינסון – אחד המאמנים הטובים בליגה – נראה על הקווים כאחד שמוכן לחנוק כל שחקן נטס, כשבאחד המשחקים החשובים ביותר של העונה הם שיחקו כאילו להנאתם במגרש המשחקים.

ו-USA TODAY ממשיך:

ופתאום??? (באנגלית כמובן) – – – And then it came alive

רונדה הוליס-ג'פרסון הוכנס והוא הכניס אוקטן גבוה בחמישייה שלפתע עשתה ריצת 4-19. ואז הג'פרסון הזה נתן את המפתחות לד'אנג'לו ראסל.

מה עשה ראסל? נתן את הרבע הגדול בקריירה שלו. אולי אפילו את המשחק הגדול בקריירה, עם 27 נק' (שיא אישי לרבע, וחבר בקהילה מצומצמת מאד של "שחקני 25 נק' ברבע"), ושיא קריירה של 44.

הרעב שלו לחיצים ברבע האחרון לא ידע שובע. והוא עשה זאת באומנות ולא משחק שכונתי כשקבר 10 מ-15 כולל 4 מ-7 מהטריי.

ואני רק רוצה שזיו יודיע כאן קבל עם ועידה שהקינגס לא היו במשחק של טנקינג, אפילו שהם מחוץ לפלייאוף העונה. זאת לא קבוצת טנקינג. זוהי קבוצה צעירה עם מחשבות שהיום נשמעות מוגזמות, אבל הן לא. יש להם את הגרעין להגיע לסיבוב שני בעונה הבאה בפלייאוף ואולי יותר. הם נתנו את נשמתם כדי לנצח.

ואז התליין עשה את מה שהוא עושה: מושך בחבל (או בעולמנו קולע סל עם הבאזר):

 

 

 

ולפני שאני שוכח, הנה הקינוח במיוחד עבור דדי ודקסטר, ואכתוב אותו לאט-לאט, נקישת מקש אחרי נקישת מקש, כשריר של תענוג נישפך לאיטו מהשפה התחתונה של הדוק הזקן והטוב:

זהו אותו ראסל שהיה לייקרי בגוף ונשמה, אבל מג'יק ורוב פלינקה החליטו לעשות עליו טרייד כדי לפתוח את סף המשכורת כדי להכניס אליו שחקנים להשכרה לעונה אחת ששמם רונדו ראז'ון, KCP, מייקל ביזלי, ג'בל מגי, ולאנס סטפנסון.

ההשכרה ניגמרה. הפלייאוף ברח. צריכים להתחיל הכל מחדש.

היי, יש לי רעיון: למה לא לנסות להביא את ראסל עבור 120 מיליון ל-4 שנים?

2. הווריורס סובלים ממניה דיפרסיה, או קשיי BIPOLAR. מצב שחייב בדיקהֱ

לא יכול להיות שבווריורס לא קיימת בעייה. משהו מנטלי לא בסדר, כמו אצל הנשיא שלנו טראמפ. משהו חייב להיות לא בסדר אצל קבוצת שחקנים שיום אחד משחקים מכוער, מבחיל, ומגעיל, ומפסידים לחבורת UNKNOWNS המשחקים אי-שם בטכסס בעיר סן אנטוניו שאפילו שמה אינו אנגלו-סקסי, ויום שני נראים נהדר, מלאי הדר עם משחק כה מרהיב שברגעים מסויימים נראה לי נאדר בקודש. נו קידינג.

הלכתי ל-https://www.verywellmind.com/a-list-of-psychological-disorders-2794776 לבדוק.

יכול להיות שה-DISORDER הוא  מניה דיפרסיה או בי-פולר. או גם וגם. הרבה תלוי באורגניות, ב-DNA, בהתפתחות מצבים, בילדות, וכו'. לפתע נפל אסימון: גם סכיזופרניה היא אפשרות.

*
איך שלא יהיה, שלשום נגד הספארס הם נראו כעדר כבשים המובלים למשחטה, ואמש הם נראו גדולים ושובי-לב כמו Alexandra Daddario. מי שלא יודע במה מדובר אז  הם נראו ככה:
*
.
*
לך תדע מה הולך עם הקבוצה הזאת. אנטוני  סלייטר בטוויטר שלו anthonystater@  מציע שתי אפשרויות.
*

הלכתי לבדוק. בואו נראה מה היה שונה בשני המשחקים.

1)אסיסטים

במשחק ההפסד נגד הספארס היו 27 אסיסטים. המון 'וואן-ON-וואן'. המון זריקות מטורפות מה-3. אמש הווריורס זרקו 44 זריקות, 39 באו מאסיסטים. רק 5 ביצירה עצמית.

סטפן קרי לא האמין בסוף המשחק. "39 אסיסטים? אתה לא מתבדח? שיייייטטטטט!!!"

כשהכדור נע וכולם משתתפים הווריורס במיטבה:

 

משך כל העונה היו להם רק 5 משחקים עם 39 אסיסטים או יותר. כולם BLOW-UPS. אם הווריורס משחקים את משחק המסירות שלהם עד האדם הפתוח, אין להם יריב. כשהם מתחילים להתפרע וסטף קרי, דוראנט, וקליי ת'ומפסון מתחרים מי מסוגל לקבור סל יותר מטורף – הצרות מגיעות. כשהווריורס מעבירים כדור מאחד לשני במהירות הם נראים קשים מאד לפיצוח.

הלכתי לבדוק. הווריורס לא מפסידים משחקים בהם יש להם +35 אסיסטים. אז למה שסטיב קר לא יעשה "אימונים לאסיסטים"?. בואו נישכח מסלים. אסיסטים הם הדבר.

2) חזרה למשמרות? (אתם יודעים, כמו ש.ג בצבא, או מצילים בחוף תל ברוך)

מי שחזה במשחק אמש ראה FULL STAGGER כמו בבית החרושת 'פיניציה (עדיין עומד על תילו?).' 'סטאגר' באנגלית זאת 'משמרת' (ישנם עוד פירושים; תלוי כיצד משתמשים במילה).

סטיב קאר הפריד לחלוטין אמש את ה-BENCH TIME של סטף ודוראנט. סטף שיחק את כל הרבע הראשון והשלישי, וישב את 6 הדקות הראשונות של הרבע השני והרביעי. דוראנט ישב ב-6 הדקות האחרונות של הראשון והשלישי, ופתח את 6 הדקות הראשונות של השני והרביעי. זה עבד TO PERFECTION.

"סטיב, האם תמשיך ככה?", הוא נשאל אחרי המשחק.

 

"אני מסופק, גי כשדמרכוס חוזר הכל משתנה, אבל האמת? חלוקה למשמרות גילה לי משהו חדש שאולי אשמש בו הרבה יותר בעתיד. WE PROBABLY WILL FIDDLE WITH IT IN THE FUTURE!"

סטף מבסוט לאללה מהסידור. "כשאני משחק את כל 12 הדקות הראשונות אני ניכנס ל-GROOVE הרבה יותר טוב מאשר אם אני משחק רק חלק מהראשון. לדוראנט זה לא משנה. הוא תמיד ב-GROOVE…"

מה דוראנט אומר?

"אני לא עושה חשבונות. הג'וב שלי הוא לניכנס כשמכניסים אותי, וללכת לספסל כשמספסלים אותי". במילותיו הוא:

“My job is to go in there and just play whenever I get called on,” Durant said. “Whatever opportunity coach puts in front of me, my job is to be a leader at it. I feel like in this game, you gotta adapt to anything. I get prepared for anything out there. Gotta be a facilitator, screener, just gotta be prepared for it all.”

3) אנדרו בוגוט לא יכול יותר כמחליף

קרל אנטוני טאונס הוליכו לבית-ספר. בוגוט היה לא רע לפני כמה שנים אבל היום הסנטרים הצעירים יעשו סביבונים מסבינו. היום ה-BIGS קולעים מ-3 ובוגוט לא מסוגל יותר לצאת החוצה וגם להגן פנימה.

4) ג'ברקו נעלם לנו לכמה משחקים. אמש הוא חזר

אני לא יודע היכן היה ג'ברקו במשחקים האחרונים, אבל אמש, ללא קאזינס, הוא החליף את בוגוט והוכיח את עצמו כסנטר מחליף טוב בהרבה המסוגל לנוע עם כל החמישייה, להחליף מקום, ולהיות חלק אינטגרלי מהחמישייה או המחליפים. הוא טוב יותר גם מבוגוט וגם מג'ורדן בל. קבל 3 שלשות בחצי הראשון (סיים עם 14 נק' בחצי, ו-18 נק' סך הכל ב-18 דקות.

אגיד משהו שיישמע מוזר אבל לדעתי הוא נכון: קאזינס סנטר טוב יותר כמובן מג'ברקו. אבל ישנן דקות בהם הווריורס נראית מצויינת ממש עם ג'ברקו, אפילו יותר מאשר עם קאזינס!

5. האם הווריורס דואגת ל-SEEDING?

דוראנט (גם על SEEDING וגם על 'משמרות'

 

One-seed, 2-seed, we were 2-seed last year,” Durant said. “Started off on the road in the Western Conference finals, won Game 1. It’s about playing great basketball. I think everyone’s in a great rhythm. I think that’s way more important.”

לא נראה לי שהווריורס דואגת יותר מדי אם תסיים ראשונה או שנייה.

*

3. היום לפני 65 שנה: משחק התיכונים המפורסם בהיסטוריה

בובי פלמפ קבר כשור בשנייה האחרונה לתת לתיכון של 'מילן' (מס' סטודנטים 161) נצחון 30-32 עם 'מונסי היי' הענקית (2,700 סטודנטים) בגמר אליפות התיכונים של אינדיאנה. היה זה משחק התיכונים המפורסם ביותר בהיסטוריה. מאמן מילן מרווין ווד והאחרים הפכו לדמויות העיקריות בסרט "HOOSIERS" בכיכובו של ג'ין הקמן שזכה באוסקאר.

 

תמונות אמיתיות מהמשחק עצמו:

צהלה אחרי הפתעת הכדורסל הגדולה כנראה בהיסטוריה של התיכוניים:

שחקני מונסי אחרי ההפסד: כאב קשה מנשוא!

*

4. היום לפני 54 שנה: ביל בראדלי מאונ' פרינסטון קולע 58 נק' במשחק על מקום 3 במכללות

(מועמד לנשיאות)

שחקן פרינסטון ו-RHODES SCHOLAR (ואח"כ שחקן הניקס, סנטור, ומועמד לנשיאות) קולע 58 נקודות  נגד ויצ'יטה סטייט בנצחון 82-118, במשחק על המקום השלישי באליפות המכללות, שיא נקודות ב'FINAL FOUR'..

SLOW LORIS5.  – אלבינו

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סוסמעץ
סוסמעץ
21/03/2019 2:13:49

לגבי הלוחמים
==
יש מצב שהקפקייק הוא הסיבה, או חלק גדול ממנה
==
https://www.youtube.com/watch?v=KRQQZOFvPc4&t=317s
==
תודה דוק

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 2:52:31
Reply to  סוסמעץ

שמעתי את התיאוריה הזאת (שאפילו מגובה במספרים) אבל קשה להאמין

שחר דלאל
21/03/2019 3:30:54

משחק על המקום השלישי הוא בהגדרתו משחק מיותר ולא פלא שהשיא הושג במשחק כזה. פעם גם היו משחקי דירוג בטורניר, מזל שהדברים האלה בוטלו…

ליאור
ליאור
21/03/2019 5:07:32

תודה מנחם. כרגיל שמח לקרוא ולראות את המעורבים שלך. הווריירס באמת נראית כאילו משהו מרצד ביכולת שלה. האמת היא שזאת קבוצה שכל שנה חוזרת לפלייאוף ומשחקת הכי הרבה משחקים מכל קבוצה אחרת (למעט הקאבס שהשנה לא יגיעו), אולי יש עייפות והבנה שהמשחקים הנותרים הם באמת רק על מיקום. קשה להאמין שנשארו כל כך מעט משחקים בליגה הרגילה.

Berch
Berch
21/03/2019 6:51:46

אחלה מעורב על הבוקר
🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
21/03/2019 7:16:15

נפלא דוקטור

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
21/03/2019 7:31:13

תודה רבה מנחם.
.
למה אנשים מתחתנים? כי אפשר להאשים בהכל רק את הממשלה… רוצה לומר – יש המון תיקים שאפשר להפיל על מג'יק, אבל בעניין ראסל גם הוא עצמו לא לגמרי זכאי אחרי כל פרשת ההקלטה וההדלפה. בכל מקרה – מים מתחת לגשר, עכשיו הוא מצוין ולדעתי אין לו סיבה לחזור לשם או לעזוב את ברוקלין בכלל.
.
אין מה לדאוג ללוחמים – עם דוראנט או בלעדיו, מנצחים או מפסידים, עם ביתיות או בלעדיה – לפחות עד גמר המערב.

אופיר נ.
אופיר נ.
21/03/2019 7:39:56

מעורב מצויין דוקטור.

ראסל לא יחזור גם תמורת 240 מיליון דולר…

פורים שמח.

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:20:49
Reply to  אופיר נ.

עבור 240 אפילו אני עובר ללייקרס (ומתחיל הריסה מבפנים…)

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:21:13
Reply to  אופיר נ.

עעבור 240 אפילו אני עובר ללייקרס (ומתחיל הריסה מבפנים…)

Dalzred
Dalzred
21/03/2019 8:00:25

קודם כל הרעיון של להפריד אותם במהלך המשחק הוא רעיון מצויין. ככה אתה כאילו מחזק את הספסל בדוראנט ומצד שני משאיר חמישיה קטלנית עם איגודלה.
דבר שני, לא מבין מה כל הדיבורים על הווריורס. הם פשוט זורקים על העונה הרגילה בקטע מפחיד. החוסר אנרגיות שכולם מתארים זה עצלנות וחוסר רצון לשחק. מנחם אתה אולי תמיד אומר שכדורסל זה לא ברז שאפשר לפתוח, אבל אני במו עיני ראיתי לא מעט שחקנים שמשחקים בשכונה בעצלות כל המשחק וכשהמשחק נהיה מעניין "פותחים את הברז" ופתאום קולעים בצורה לא נורמלית והופכים את המשחק לשלהם בלבד. לדעתי זה המצב עם הלוחמים. הם כל כך טובים שהם לא דואגים על לנצח כי הם יודעים שכשהם יתחילו להתאמץ הם ינצחו את כולם בקלות.

ג'ק סיקמה
ג'ק סיקמה
21/03/2019 8:16:32
Reply to  Dalzred

לצערי אתה צודק.
זה לא מאניה דיפרסיה , הם פשוט לא מתאמצים כל העונה ובכל זאת הם מקום ראשון במערב….
לפעמים הם מתאמצים …אבל הם שומרים על הרגליים כדי לבוא בריאים לפלייאוף.
לא רואה סרט שהם לא אלופים גם השנה.ובקלות מרגיזה .
הם ירימו הילוך וידרסו את כולם .
עונה רגילה מאכזבת מאוד היתה לטעמי…

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:23:38

ג'ק, ברמות האלה זה לא יכול לעבוד ככה.

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:22:29
Reply to  Dalzred

יש בדבריך הרבה אמת, אבל ברמה הגבוהה זה מסוכן מדי לשחק משחק אחד 'קל' ואת השני במלוא המאמץ

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
21/03/2019 8:18:17

הייתי לוקח את דיאנגלו לסלטיקס במקום בראון או טייטום.
הילד יהיה אלפא דוג, אבל ביננו הוא לא עוזב את ניו יורק. מי עוזב את ניו יורק?

ראס א שטן
ראס א שטן
21/03/2019 8:22:43

בדראפט אמרתי שהוא יהיה כמו הארדן (הארדן לפני 2 העונות האחרונות) ומאז הרגשתי רפה הבנה…
האם דברים מתחילים לקרות? 🙂

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
21/03/2019 8:35:02

אני מחכה ששי יתן לך שם.
חשבתי על אשתו של אינגלס או משהו בסגנון.
מה דעתך? אינגלס יאהב???
")

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:24:49

במקום בראון? בשנייה. גם לפני טאטום כי טאטום מתגלה לי כשחקן יותר מדי EASY

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
21/03/2019 8:33:23

נפלא מנחם, תודה!
האמת? פעם חטפתי ביס באצבע מלוריס. למזלי היתה לי כפפה על היד….

נדב ש.
נדב ש.
21/03/2019 9:08:39

מעורב מעניין ומעולה, תודה מנחם על המעורב ועל הסיקור.

דה שוט
דה שוט
21/03/2019 9:15:04

תודה מנחם, אחלה מעורב
כל שנה הסיפור הזה עם הספסול של דוראנט – זה כמו שברצלונה יספסלו את מסי או את סוארס, או שסיטי יפתחו בלי דה ברויינה או אגוארו.
במילים אחרות – שטויות – שעשועים של מאמן שיכול להרשות לעצמו – כמו מיליונר שמתלבט אם לקנות מרצדס או BMW – בזמן שהאחרים נלחמים על הלחם והחמאה (מתפללים שלא יהיו פציעות, ששחקנים יכנסו לכושר קליעה, שהיריבה תתפוס יום קליעה רע, שהקהל והביתיות יספיקו לעבור סיבוב).
לספסל את דוראנט… חחח… גוד וואן

רועי ויינברג
21/03/2019 9:25:18

מעולה מנחם. ראסל ישאר בנטס לדעתי ואולי יגיע לידו שחקן חופשי משמעותי (דוראנט או קוואי) בשביל להפוך את הנטס לקונטנדרים. ג"ס לא צריכה לדאוג יותר מדי – משחקים בהילוך שני ובליגה קשה. יכולות להיות 5 קבוצות שיעשו מעל 50 ניצחונות ו-0 שיעשו מעל 60. הפערים קטנים.

Smiley
Smiley
21/03/2019 11:01:47

אולי ג'ימי באטלר… לא רואה את דוראנט וקיירי חותמים שם כי הם לא יכולים לנחתים את שניהם להבדיל מהניקס. וכוכב אחד כמוהם ירצה להיות עם עוד כוכב בסדר גודל ואת זה הנטס לא יכולים לספק

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:26:06

הלוואי

zivvv
zivvv
21/03/2019 9:45:51

לגבי ראסל.
החלב הזה כבר נשפך.. אבל יש להם את לונזו , קוזמה ואינגראם וכל הזיטונים צריכים להיות מופנים לשם, מדובר בחבורה לא פחות כשרונית ולדעתי יותר ממה שהיה לליקרס קודם.
מדובר בחבורה כשרונית רק צריך ליצר להם את המסגרת לפרוח ולהשקיע הרבה משאבים בפיתוח, הרצון הבלתי פוסק לווין נאו מעביר את מגיק ולפנקה על דעתם.
תבנו סביב השלושה האלה שמתאימים גם לשחק ביחד ותנקו את הרעשים.
ואם זה אומר להפרד מלברון אז למצוא דרך, לא פשוט אבל מתבקש.
אם יבנו בסיס הלייקרס תמיד יהיו יעד מועדף- לכוכבים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
21/03/2019 11:50:54
Reply to  zivvv

עם לו, ראסל ורנדל ומרק גאסול במקום ארבעה מאלה שהגיעו הייתה יכולה להיות ללייקרס קבוצה טובה יותר.
לונזו, ויליאמס, ראסל, אינגראם, קוזמה, רנדל ומרק גאסול לצד לברון הם שמינייה טובה משמעותית ממה שיש להם היום.

zivvv
zivvv
21/03/2019 14:23:06

קוזמה נבחר עם הבחירה של הנטס.
מה שאני באתי להגיד שלא צריך לבכות על חלב שנשפך.
הליקרס עושים כרגע מעט מידי עם מה שיש להם.

John
John
21/03/2019 16:40:57
Reply to  zivvv

מדוייק ולא מדוייק. היו להם שני בחירות ברצף בחירה 27 ולאחריה -28. ב-27 (הבחירה שקיבלו מהנטס) בחרו בקוזמה וב-28 הם בחרו בטוני בראדלי שהפך לג'וש הארט בטרייד עם יוטה. במילים אחרות רוב הסיכויים שקוזמה היה פנוי להם ב-28 ויכל להיות להם את ראסל, בול, קוזמה, אינגראם וראנדל.

zivvv
zivvv
21/03/2019 16:53:50
Reply to  John

מה שכן מדוייק זה שלושת השמות יכולים בקלות להיות בקליבר של דיאנגלו עם השקעה נכונה בפיתוח שחקנים ובעזרת אקלים מתאים, במקום זה הלייקרס עובדים אינסטנט- מחפשים קיצורי דרך.

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:29:57
Reply to  zivvv

אני יודע כמה הם טובים. אבל מג'יק היה מוכן לתת את כולם (ועוד, כמו שתי בחירות דראפט) עבור גבה אחת דמסתבר שהיא מתחילה לעשות בעיות כמו תינוק מגודל..

האווי לאסוף
האווי לאסוף
21/03/2019 10:55:04

39 אסיסטים מ44 סלים? זה מטורף, טיקי טקה סטייל.
תודה על המעורב

משיח
משיח
21/03/2019 11:02:00

היי, יש לי רעיון: למה לא לנסות להביא את ראסל עבור 120 מיליון ל-4 שנים?

LOL

מקסימוס
מקסימוס
21/03/2019 12:46:16

מנחם, שאלת על פניצייה.
היה איזה מפעל בדרום ומפעל לזכוכית שטוחה שנפתח בתחילת שנות ה90 בצפון באיזור נצרת עלית והסביבה.
המפעל עדיין קיים, ואבי החורג עובד שם פרום דיי וואן.
🙂🙂🙂

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:31:58
Reply to  מקסימוס

אבל אתה בוודאי יודע שפיניציה האורגינלית היה מפעל זכוכית ענק במפרץ עוד בשנות ה-30 או ה-40 של המאה שעברה

ג'ק סיקמה
ג'ק סיקמה
21/03/2019 14:02:46

תודה דוקטור ,
לא הכרתי את Alexandra Daddario….
החכמתי ..משהו משהו יפיפיה אמיתית !!!!
תחפשו בגוגול עוד תמונות , זה כדאי.

תומר
תומר
21/03/2019 14:58:07

אחלה מעורב, תודה.
.
תיקון קל: למיטב ידיעתי לא הסרט Hoosiers ולא ג'ין הקמן זכו באוסקר. מי שזכה היה דניס הופר על שחקן המשנה ופס הקול של הסרט. שניהם בצדק גמור לדעתי.

מנחם לס
מנחם לס
21/03/2019 15:35:23
Reply to  תומר

תודה תומר. כל כך אהבתי את הסרט והקמן , ומאחר והיו אוסקרים, הנחתי שזה היו הסרט והשחקן הראשי.