אירוע דיומא – 21.03.2019

 

משחקי מוקדמות יורו 2020 יוצאים לדרך, כולל נבחרת ישראל שמארחת את סלובניה, טורניר המכללות יוצא לדרך, היורוליג איתנו במחזור השני השבוע עם כמה משחקים מעניינים וקרב רותח על המקומות האחרונים לטופ 8, וגם אוסליבן מול טראמפ בחצי גמר אליפות הסבב.

כדורגל

מוקדמות יורו 2020 – מחזור 1/אדר בר דוד

בית ז'

21:45 ישראל – סלובניה (כאן 11). שתי נבחרות שאינן פייבוריטיות לסיים באחד משני המקומות הראשונים אבל בהחלט רואות עצמן כבעלות סיכויים סבירים לעשות זאת. נבחרת ישראל מגיעה במומנטום לא רע בכלל אחרי קמפיין ליגת האומות שאמנם לא הסתיים במקום הראשון בבית אבל כן היווה שינוי כיוון חיובי תחת הדרכתו של אנדי הרצוג האוסטרי. שני ניצחונות הבית על אלבניה וסקוטלנד יצרו אווירה מרעננת סביב הנבחרת לקראת פתיחת הקמפיין ואופטימיות מחודשת, על אף העובדה כי הנבחרת מדורגת הרחק אחרי פולין ואוסטריה וגם אחרי יריבתה הערב. סלובניה לא נבחרת עמוסה בכוכבים אבל בשער יעמוד יאן אובלק הנפלא מאתלטיקו מדריד, לבטח אחד הטובים בעולם בתפקידו. אובלאק לא שיחק בנבחרת בשנה האחרונה אחרי סכסוכים חוזרים ונשנים וינסה להוביל אותה לטורניר גדול. יוסיפ איליצ'יץ' הוותיק הוא השחקן הבולט בחלק הקדמי וינסה לנצל את ההגנה הבינונית של הנבחרת. הרצוג לא מקבל סגל במצב אופטימלי כשאריאל הרוש צפוי לפתוח בשער על אף העובדה שאיבד את מקומו בהרכב של הפועל ב"ש לאוהד לויטה. גם בהגנה המצב לא מזהיר וקשה להצביע על בלמים שמגיעים בכושר טוב, למעט שרן ייני. באגפים טאווטחה יפתח למרות שממעט לקבל דקות בפרנקפורט ואלי דסה בעונה בינונית במכבי ת"א. בקישור ובהתקפה המצב טוב בהרבה עם נאתכו, כיאל ודור פרץ שמועמדים לפתוח כשגם מנור סולומון בתמונה ולפניהם זהבי ודאבור אחראים על הסיומת. אל אל ישראל.

21:45 אוסטריה – פולין (ספורט1). שתי הנבחרות החזקות בבית אבל שתיהן נחשבות לחלשות מבין קבוצות הדרג שלהן – פולין בדרג הראשון ואוסטריה בדרג השני. הפולנים נהנים מדור שחקנים נפלא עם צ'סני בשער, גליק בהגנה, ז'ילנסקי הנהדר מנאפולי בקישור וההתקפה היא גולת הכותרת – לבנדובסקי (באיירן מינכן), מיליק (נאפולי) ופיונטק (מילאן) מרכיב חוד אימתי, מהטובים בעולם. גם לאוסטרים לא חסרים כוכבים גדולים משלהם עם דויד אלאבה, אחד המגנים השמאליים הטובים בעולם, למרות עונה בינונית בבאיירן, דראגוביץ מלברקוזן וארנאוטוביץ הנהדר מווסטהאם. הפולנים נבחרת טובה יותר אבל קשה לי לראות אותם חוזרים מווינה עם שלוש נקודות.

21:45 מקדוניה – לטביה. שתי נבחרות שנחשבות לחלשות בבית אבל הם לא יעשו חיים קלים לאף נבחרת ומקדוניה אולי אפילו חולמת על התברגות בצמרת הבית. בליגת האומות היא טיילה עם ניצחונות קלילים על ליכטנשטיין וגיברלטר, ניצחה גם את ארמניה 0-2 אבל הפסידה לה בחוץ 4-0. המקדונים פגשו את ישראל בקמפיין המוקדמות הקודם כשכל נבחרת מנצחת דווקא במשחק החוץ. לטביה עשתה קמפיין רע מאוד בליגת האומות כשלא הצליחה לנצח את אנדורה וקזחסטן (4 תוצאות תיקו) והפסידה פעמיים לגאורגיה.

בית ג

21:45 צפון אירלנד – אסטוניה. בשביל לנסות להיות תחרותיים בבית הקשה הזה הצפון אירים יהיו חייבים ניצחון היום בשביל המשך הדרך. הנבחרת עשתה קפיצת מדרגה אדירה בשנים האחרונות מהמקום ה-129 בדירוג פיפ"א למקום ה-20 תוך 5 שנים, וכיום מדורגת במקום ה-36. ביורו הקודם בצרפת הם העפילו לשמינית הגמר אבל קשה לראות אותם משחזרים את ההישג הפעם. אסטוניה נבחרת די חלשה ובליגת האומות השיגה רק 4 נקודות מ-18 אפשריות, 3 מתוכן היו דווקא מול יוון, אבל 2הפסדים מול פינלד ואחד נוסף מול הונגריה, חתמו קמפיין מאכזב.

21:45 הולנד – בלארוס. הכדורגל הההולנדי חוזר ובגדול. אל הקמפיין הנפלא של הנבחרת בליגת האומות מול גרמניה וצרפת הצטרפו גם הקבוצות ההולנדיות בהובלת איאקס שהעפילה אחרי שנים לרבע גמר ליגת האלופות אחרי שהדיחה את ריאל מדריד. דה ליחט, דה יונג, ואן דה ביק הם רק חלק מהשמות של הדור הצעיר והמוכשר של הולנד ויחד עם ממפיס דפאי בהתקפה נראה שנבחרת האוראנג' השאירה את כשלונות העבר מאחוריה. בבית עם גרמניה והולנד, לבלרוס אין שום סיכוי מעשי להתחרות על עלייה וקמפיין ליגת האומות הראה נבחרת בינונית שמנצחת את סאן מרינו ולוכסמבורג אבל מסיימת פעמיים בתיקו עם מולדובה.

בית ה'

21:45 סלובקיה – הונגריה. הסלובקים בירידה בשנים האחרונות  ודור הזהב של האמשיק, ויחס וסטוך כבר מזדקן. ההונגרים מציגים נבחרת לא רעה בכלל ויורו האחרון הם היו בן 24 המשתתפות, הישג הם ישאפו לשחזר גם הפער.

21:45 קרואטיה – אזרבייז'אן. סגנית אלופת העולם פותחת קמפיין שכל דבר מלבד העפלה אוטומטית יהיה כשלון. הכוכבים הגדולים שלה כבר די מתבגרים (מודריץ, רקיטיץ, מנזוקיץ) אבל יש דור צעיר יותר שינסה להוביל את הנבחרת קדימה כשהכוכב העולה הוא רביץ' מפרנקפורט ששמו כבר נקשר לברצלונה ולקבוצות אחרות.

בית ט'

17:00 קזחסטאן – סקוטלנד. הסקוטים נמצאים במגמת עלייה בשנים האחרונות ובליגת האומות הצליחו לסיים במקום הראשון.

19:00 קפריסין – סן מרינו. הנבחרת בהדרכת אם בן שמעון נמצאת בירידה תלולה בשנים האחרונות אבל דווקא תחת הדרכתו של רן בן שמעון נראתה טוב בהרבה ובבית מול הנבחרת החלשה בבית היא חייבת לנצח.

21:45 בלגיה – רוסיה. אחד המשחקים הכי מעניינים במחזור המשחקים הראשון בין שתי נבחרות שעשו מונדיאל מוצלח מאוד מבחינתן והן הפייבוריטיות לסיים בשני המקומות הראשונים. הבלגים, עמוסי הכוכבים מכל הליגות הגדולות, סוף סוף הצליחו לממש את הפוטנציאל שלהם ונכנעו רק לצרפת, בדרכה לזכייה. הרוסים הגיעו עם ציפיות נמוכות ביותר אבל הצליחו להפתיע אפילו את עצמם עד הופעה ברבע הגמר.

 

כדורסל

המחזור ה-28 ביורוליג/ שי בוקר

18:55, 5STARS: צסק"א מוסקבה (6-21) – פנרבחצ'ה (4:23) – כמו במפגש הראשון באיסטנבול בו ניצחו הטורקים, 75:79, גם הערב במוסקבה צפוי לנו משחק מהנה וצמוד לכל אורכו.

20:55, SPORT5: בודוצ'נוסט (21-6) – אנאדולו אפס (10-17) – במפגש הראשון העונה אנאדולו התעללה במונטנגרים, 106:68. הפעם אני מצפה למשחק צמוד יותר, אבל לא בהרבה עם ניצחון קל לטורקים.

20:55, SPORT5: באיירן מינכן (15-12) – ברצלונה (11-16) – ההפסד של הבאוורים ביום שלישי לאולימפיאקוס ככל הנראה גמר לגרמנים את ההאבקות על הפלייאוף. ברצלונה רוצה להתקרב למקום ה-4 בתקווה לגנוב אותו מאנאדולו.

22:25, SPORT5: גראן קנאריה (20-7) – אולימפיאקוס (13-14) – העונה של הספרדים ממזמן גמורה. החבורה של בלאט אם תנצח, רוב הסיכויים שתגמור את העונות של מכבי תל אביב וז'לגיריס קובנה.

טורניר המכללות / עידו גילרי

מזרח:

18:15: (7) לואיוויל – (10) מינסוטה

18:40: (3) לואיזיאנה סטייט – (14) ייל

20:45: (2) מישיגן סטייט – (15) בראדלי  שידור ישיר בערוץ ONE 50.

21:10: (6) מרילנד – (11) בלמונט

מערב תיכון:

19:30: (5) אובורן – (12) ניו מקסיקו סטייט

22:00: (4) קנזס – (13) נורת'איסטרן

1:00: (2) קנטאקי – (15) אבילן כריסטיאן

3:40: (7) וופורד – (10) סיטון הול

מערב:

20:00: (4) פלורידה סטייט – (13) ורמונט

22:30: (5) מארקט – (12) מורי סטייט

00:50: (7) נבאדה – (10) פלורידה

1:27: (1) גונזאגה – (16) פיירלי דיקנסון

3:20: (2) מישיגן – (15) מונטנה

3:57: (8) סירקיוז – (9) ביילור

דרום:

1:20: (6) וילאנובה – (11) סיינט מארי'ס

3:50: (3) פרדו – (14) אולד דומיניון

 

משחקי אתמול:

(16) נורת' דקוטה סטייט 78 – (16) נורת' קרוליינה סנטרל 74  הביזון ממשכיים לחלק האמיתי של הטורניר בזכות משחק מצויין של טייסון וורד שקלע 23 נקודות. ויני שאהיד הוסיף 14 למנצחים. עבור האיגלס ראסין דייוויס רשם 20 נקודות ו-16 כדורים חוזרים כשגם לארי מקנייט קולע 20 ורנדי מילר מוסיף 18.

(11) אריזונה סטייט 74 – (11) סיינט ג'ונ'ס 65  הסאן דבילס פתחו פער בחצי הראשון שאותו הרד סטורם לא הצליחו לסגור. לו דורט קלע נקודות עבור המנצחם וזילאן צי'טהאם הוסיף 14 עם 10 רביאונדים. שאמורי פונדס קלע 25 עבור הרד סטורם עשאל ג'יי פיגוראה מוסיף 19 עם 10 ריבאונדים.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אליפות הסבב – חצי הגמר

*המלצת צפייה* 15:00 ,21:00: רוני אוסליבן-ג'אד טראמפ

שלושת משחקי רבע הגמר שנותרו הסתיימו אתמול. מארק וויליאמס וג'אד טראמפ ניהלו קרב דרמטי במיוחד. אלוף העולם היה בשליטה מלאה רוב המשחק, והגיע כפסע מניצחון עם 8:5, אלא שטראמפ בשלב זה החל לכרסם באיטיות ביתרון עד לכפיית פריים מכריע. וויליאמס היה ביתרון גם בפריים המכריע, אלא שטעות שלו איפשרה לטראמפ לסיים את הפריים ואת המשחק כולו בקור רוח, במשחק שהמילה אפי היא הטובה ביותר לתאר אותו. הקרב בין מארק אלן לקיירן ווילסון היה דרמטי אף הוא. הצפון אירי עף על השולחן, בעוד שווילסון נראה כמו הצל של עצמו עד למצב של 7:2. אלא שכאן הלוחם התעורר, וצימצם עד למצב של 8:7. כאן אלן כבר חיסל את ההתמודדות בקור הרוח האופייני לו. המשחק השלישי בין רוני אוסליבן לסטיוארט בינגהאם היה כבר הכל חוץ מאשר דרמטי. רוקט רוני פשוט אימלל את בינגהאם, שחקן מצויין בדרך כלל, עם 9:3 מוחץ, כשאפילו פריים התשה אחד בן 45 דקות לא הצליח להוציא אותו משלוותו.

חצי הגמר הראשון היום יפגיש את רוני אוסליבן מול ג'אד טראמפ למפגש המהנה ביותר האפשרי בענף. המפגש הקודם בין השניים בגמר המאסטרס היה אחד אותו רוקט רוני ירצה בהחלט לשכוח. טראמפ הביא במשחק זה לשיא את הגרסה המשודרגת שלו העונה, והיכה את רוני שוק על ירך. לפי איך שהעניינים התנהלו באליפות עד כה (וגם באליפויות האחרונות), לא נראה שהתרחיש הזה ישתחזר. רוקט רוני נראה לגמרי במוד הקטלני ביותר שלו, כפי שגם ראינו עם הזכייה באליפות השחקנים (כולל הסנצ'ורי האלף בקריירה), בעוד שטראמפ הגיע לכאן למרות שרוב הזמן לא ממש היה במשחק מול וויליאמס. אלא שחלק מהשדרוג של טראמפ העונה הוא במנטליות, וזה ודאי משהו שניתן יהיה לבחון היום מול היריב הקשה ביותר שיש.  ניתן לצפות באליפות בלינק הבא או בלינק הבא.

 

גולף / יוני יצחק

התחרות: Valspar Championship

המגרש: (Innisbrook Resort (Copperhead

המקום: פאלם הרבור, פלורידה (מפרץ מקסיקו, ליד טאמפה)

סכום הזכייה למקום ראשון: 1.206 מיליון דולר

חמישי -שבת, 21-24 מרץ

מה שיפה בסבב, שעוד לא הספקת להתאושש מהתחרות האחרונה וכבר מגיעה התחרות הבאה. הסיום המותח של יום ראשון ב – sawgrass והזכייה של מקילרוי בתחרות THE PLAYERS (שהורידה ממנו "נאחס" ארוך מהצפוי), בהחלט הדליקה את האווירה לקראת טורניר המאסטרס עוד שלושה שבועות ועולם הגולף כמרקחה. מקילרוי ניצב כרגע עם הסיכוי הגבוה לזכות בתחרות המאסטרס של 1 ל – 8.

התחרות השבוע היא הזדמנות טובה לחלק משחקני העילית לנוח קצת בין התחרות הקודמת לתחרות החשובה בשבוע הא בטקסס (אליפות העולם ב – match play). שחקנים כמו מקילרוי, טייגר וודס, ג'סטין רוז, ג'סטין תומאס, ג'ורדן ספית' יעדיפו להירגע ולאגור כוחות לקראת התחרויות  החשובות באמת.

יחד עם זאת, בסוף השבוע צפויים להשתתף בטורניר שחקנים אחרים בולטים, שכמה מהם פייבוריטים ברורים לזכייה:

  1. דסטין ג'ונסון – שנמצא בכושר מצוין בשבועות האחרונים עם זכייה וסיום במקום חמישי בתחרות האחרונה.
  2. ג'ון ראהם – שהייתה לו תחרות מצוינת ב – PLAYERS אך פישל ביום התחרות האחרון.
  3. פול קייסי – אלוף השנה שעברה שלחובתו עומדת העובדה כי מעולם לא זכה שחקן ל -repeat בתחרות הספציפית.
  4. ג'ים פיוריק – שסיים שני בסוף השבוע האחרון וירצה להמשיך בכושר הטוב שהפגין ביום ראשון האחרון.
  5. עוד מועמדים בולטים: פטריק ריד, סרג'יו גרסיה, ווב סימפסון וג'ייסון דיי.

התוצאות מלמדות כי מדובר באחד המגרשים היותר מאתגרים בסבב – מקום שישי ברמת הקושי שנה שעברה כאשר התוצאה הממוצעת לסיבוב עמדה על 71.97 חבטות והתקן של המגרש הוא 71 חבטות (7,340 יארד אורך המגרש סה"כ). לפחות השחקנים יכולים להתנחם שצפוי מזג אוויר  נוח.

באווירת חג הפורים, נסיים עם הסרטון ההיתולי של ג'ימי פלון (the tonight show), שהציב לכוכבי הגולף אתגר חביב.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה לכולם ..אחרי כישלון מכבי אולי בנבחרת ישראל ננוחם .
    אולי לכבוד שהקמפיין מתחיל בפורים נזכה לונהפוך הוא ופעם אחת שנבחרת ישראל תהיה ביורו.

    מבחינה מקצועית יש לי מדד בסיסי ראשוני שאני מציע לכולם להסתכל בו .
    ככל שנבחרת ישראל תשתף פחות שחקנים בקמפיין היא יותר תצליח.
    בקמפיינים האחרונים ישראל שיתפה כל כך הרבה שחקנים (כמדומני 37 בקמפיין המונדיאל האחרון).
    יתרה מכך היה גם מעבר רב של שחקנים מקמפיין לקמפיין .
    זאת אומרת שיחקו קמפיין לא שיחקו ואז לפעמים שוב שיחקו.
    הערכתי בכך בעבר בסדרת מאמרים בהופס.
    ריבוי שחקנים אומר גם מיעוט תיאום בין אלו שכן משחקים פחות ניסיון משותף וכו .
    לכן אני תומך מאד בגישת הרצוג להמשיך עם ההרכב שהפסיד בסקוטלנד (ייתכן שזה קצת מוקצן בכל הקשור להרוש אבל אני מעדיף זאת כך ).

    צריך להבין ששחקן נבחרת טוב זה שונה משחקי ליגה טוב אלו תכונות אופי שונות .
    ואני מקווה ומאמין שנראה נבחרת מצומצמת כזו שלא פותחת דלתות כלפיי מישהו שתפס משחק אחד טוב בליגה ושנתקדם.
    צמד המשחקים הללו היום ובראשון מול אוסטריה משמעותים מאין כמותם והלוואי שנזכה ל 6/6 .
    אם נעשה 2 ניצחונות השמיים הם הגבול .

    1. זה ביצה ותרנגולת – כמו שאומרים "הרכב מנצח לא מחליפים", כלומר הרכב שהולך טוב ימשיך לרוץ וכך גם סגל של נבחרת. אבל אם הקבוצה או הנבחרת לא מצליחים אז באופן אוטומטי עושים חילופים ואז הרבה שחקנים משתתפים ואז אומרים שבגלל זה נכשלים.

  2. יום נהדר, תודה לכולם.
    .
    צפון קרוליינה סנטרל עם משחק נהדר, היתה קרובה להבטיח ניצחון ראשון בטורניר אך רשמה הפסד שלישי ברציפות במשחקי הפירס-פור…

  3. טראמפ אול אובר אוסליבן בסיום הסשן הראשון, מוביל עליו 6:2. בדיוק כמו בגמר המאסטרס – אוסליבן לא משחק כל כך רע, זה טראמפ שפשוט מעניש אותו על כל טעות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט