רויס ווייט – הימור מצויין של הסיקסרס / מנחם לס

 

Hi-res-6667238_crop_north

רויס ווייט – הימור מצויין לפילי

מנכ"ל הסיקסרס סם הינקי הוא אחד המנכ"לים הפקחים – אך גם חסרי נהמזל ביותר – בליגה. יש שתי מילים שמגדירות אותו יותר טוב מספר שלם: מילה ראשונה – אנדרו. מילה שנייה – ביינום.
עכשיו הוא הביא שחקן שני, הימור גדול, אבל הפעם בסיכון קטן. הימור שיכול להניב תבואה בטונות, וסיכון של כמה גרושים את העסק לא יעבוד.
אחת המרוויחות הגדולות של "ההחלטה הגדולה" של דווייט הווארד היא הסיקסרס. כדי לפנות כסף ב-CAP SPACE הם העבירו את ווייט לפילדלפיה עבור "future draft considerations". ז"א במתנה. מה זאת אומרת "נדבר על זה בעתיד"? טוב, נדבר ונדסקס את זה בעתיד. מיליון שנה מהיום זה 'עתיד'? כן, זה 'עתיד'. "CONSIDERATION" זה מחייב מישהו למשהו? זה לא מחייב אף אחד לשום דבר. זו פשוט שפה יפה להשתמש בה כדי שהדיקטטור היהודי לא יבטל את ההחלטה ב-"NBA היא לא ליגה בה מעבירים שחקן  מקבוצה לקבוצה בחינם". אז ידברו על זה בעתיד. לא בעוד מיליון שנה. בעוד 200 שנה. עכשיו דייויד סטרן נירגע.
סם הינקי רצה עוד מתנה כדי 'להסכים' לקבל את ווייט: את הטורקי מפורקו אלדמיר, 10'6 פאור פורוורד שהיה בחירת דראפט סיבוב ראשון. אולי האוהדים בינוני ההבנה יקימו שוב צעקות כמו בעת שדרו הולידיי הועבר בטרייט על מנת לדג את  נרלנס נואל, אבל במקרה הזה אין כל סיטבה לדאגה.

 

Hi-res-6701396_crop_exact
נכון שווייט לא שיחק דקה אחת בעונה שעברה כמו ביינום, אבל אצל ביינום הבעייה היא הברך ואצל ווייט הבעייה היא הראש. איך הגיב פעם רד אורבך כשראה את ג'ו ג'ו ווייט נופל קשה, ואז השקיטו אותו שזה היה זעזוע מוח? "תודה לאל. חשבתי שזה הברך!"
כמובן שיש סכוי שווייט ימשיך לא לשחק, אבל במקרה שלו הסיקסרס מסכנים 1.7 מיליון לעונה הקרובה, והחדשות הטובות הן שהתרופה Citalopram ל-ANXIETY DISORDERS בתרכובתה החדשה מכונה כ-"תרופת פלא" והדיווחים מ-'סיקסרס נשיון' הם שווייט מרגיש "מצויין". הם גם לא נתנו דבר עליו, בעוד שעבור ביינום הם נתנו את ניקולה ווצ'ציק, הבחירה ה-16 מ-2-11, מו הרקלס, הבחירה ה-15 מ-2012, ואת אנדרה איגודלה,  כדי להשיג את ביינום. וביינום הוא 'פיניטו'. הסיקסרס מסכנים 1.7 מיליון. ה-1.8 מיליון לעונת 2014-15 תלויים ביכולתו של ווייט להוכיח את עצמו העונה או שהוא הופך לשחקן חופשי; הסיקסרס לא חייבים לתת לו את חוזה 2014-15.
הסיקסרס מלאי תקווה שהתרופה החדשה תרפה אותו מכל פחדיו בקשר לטיסה, אבל אפילו אם לא, הסיקסרס ישתמשו בו רק למשחקי בית, ולכל המשחקים נגד וושינגטון, הניקס, הנטס, הסלטיקס, אטלנטה, מיאמי, ואורלנדו הוא יגיע בנסיעת אוטובוס או רכבת. הווה אומר שהוא 'טוב' ל-75% ממשחקי הקבוצה. הוא שחקן התקפה מעולה, ריבאונדר מצויין, ויוסיף המון לקבוצה. הימור על הכיפאק!
אם נוסיף לכך שסם הינקי השיג את בחירת הניו אורלינס פליקנס הראשונה ב-2014, פלוס הבחירה של הסיקסרס עצמה, הסיכויים לדוג את אנדרו ויגינס הם גדולים. איתו ויגינס – ועם נרלנס בריא ובעל שנת נסיון, ורויס ווייט נטול בעייה נפשית, הסיקרס יכולה להתקתח להיות קבוצת העתיד.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מנחם,
    ה- GM של פילי שרקח את הטרייד האומלל על ביינום הוא תורן ולא הינקי , חודש אחרי הטרייד החליפו בפילי את תורן בטוני דילאו ששוחרר אחרי העונה האומללה שחלפה לה.
    כאוהד פילי ותיק -הינקי מביא משהו שונה ומרתק. סופסוף מישהו עם ביצים שמחליט לערבב את החבילה תמורת סיכוי מה לגדלות.
    ואני מדבר אחרי שנים מתסכלות שלארי בראון ובילי קינג שנים על גבי שנים מאז שנת 2000 עשו דברים טריוויאלים – טריידים צפויים והחלטות ללא סיכונים שהובילו את פילי לבינוניות ודשדוש בין פלייאוף למיקום נמוך בלוטרי.
    הינקי עושה מהלכים מעניינים שמשאירים הרבה מקום לדמיון ואופטימיות – חשיבה מחוץ לקופסא.
    העונות הבאות הולכות להיות קשות עבורינו אבל איסוף הנכסים לעתיד מרשים!!!!

  2. מנחם בטרייד הכושל יש להאשים את הרופאים שבשלוש בדיקות שונות לא עלו הבעיות של ביינום.
    ו…. כמובן יש להאשים את ביינום על גישה מטומטמת וילדותית.

    אם הייתי במקום תורן הייתי מקבל את אותה החלטה!

    ד"א ההיסטוריה ממש לא לצד פילי שכשלה בכל הנסיונות שלה בעמדת הסנטר מאז ששלחו את מוזס מאלון בטרייד תמורת גף רולאנד בשנת 1986 ………. אני מקוווה שהנאחס ישבר עם נואל….

  3. הבחירה של ניו אורלינס לא נותנת לפילדפליה יותר סיכוי לוויגינס כי היא מוגנת 1-3.

    אני גם לא חושב שההורנטס יהיו בין 10 הגרועות בליגה העונה אז אולי אפילו הבחירה הזו לא תהיה ממש גבוהה, אבל אף פעם אי אפשר לדעת.

  4. לא היה צריך מומחים גדולים ברפואה כדי לדעת שביינום הוא ביג ביג ריסק מבחינת פציעות.

    למעשה לאורך כל הקריירה שלו בלייקרס רק עונה אחת אפשר להגדיר שהוא היה די נקי מפציעות.
    זה שחקן שקשה לבנות עליו כאלפא דוג מהסיבה שהוא פשוט לא משחק מספיק.
    ואני לרגע לא ממעיט מהחשיבות שלו לקבוצה הגדולה בLA, הוא היה מאוד חשוב ולדעתי גם גמר 2008 היה יכול להראות אחרת אם היה משחק.

    לכן זה לא היה טרייד כל כך נבון מפילדלפיה. אומנם אמיץ, הימור אבל הימור יותר מדי מסוכן, בסופו של דבר הם לא ממש הרוויחו מזה משהו….

    אולי המרוויחה הגדולה בסופו של דבר זו בכלל אורלנדו. היא מסתכלת על הלייקרס היום ועל פילדלפיה וצוחקת.

  5. הממממ.
    בואו נראה ב- 4 עונות גדולות בפילי מאלון נתן מספרים של 24 נק, ו-14 ריב' למשחק כשלידו ד"ר ג'יי מו צ'יקס ואנדרו טוני.

    מוטומבו הגיע בערוב ימיו לפילי במטרה לתת פייט לשאקיל בגמר (ונרמס בצורה ברוטאלית) בדרך נתן מספרים של 11.5 ו-12 ריב' והתרכז במיוחד בהגנה.

    דלאמברט בעונת השיא שלו בפילי היה על ממוצעים של 10 ו-10 ולא לדבר על אינטילגנציית משחק ירודה במילים עדינות)- בילי קינג נתן לדלאמברט חוזה של חמישים מיליון שהיה אחד שהיה אחד המבישים שקינג חתם!

    יחי ההבדל הקטן

  6. מנחם, כל שחקן בדראפט אתה ממהר להכתיר כהצלחה והגניבה, עוד שנתיים כשאחד מהם יהיה כזה , ישר תגיד שאתה אמרת את זה וכו וכו כמו שאתה תמיד משתחצן . אבל זאת חכמה מאד קטנה להמר על כולם כהצלחה ואז לפגוע באחד, זה עובד רק על כל המומוים באתר שלא מבינים את התרגיל שאתה עושה להם…

    1. יש לך בעיות חמורות
      האתר מורכב ממגוון רחב ואיכותי של חובבי כדורסל
      ולעומתם מר עוזי , מלבד דברי בלע לא הוכחת שאתה שייך לאתר
      מנחם עובר את הגבול לעיתים . זכותו כבעל האתר .
      ובאשר אליך , אתה מבחיל ומוזמן ללכת קיבינימט

      זה לא הסגנון שלי אבל פשוט לא יכולתי להתאפק

    1. אלעד, עזוב. אל תתייחס. הדרך הטובה ביותר להיפטר מילדים כמו עוזי היא פשוט להתעלם מהם. הוא טוען שהוא "פרוםסור". שים לב לסגנון ותבין שזה איזה טין אייג'ר מושתן.

      1. אבל ל לכן הדברים אתם לא מתייחסים.
        גם כן פרופסור …
        פעם אחרונה שבדקתי באקדמיה נהגו להתייחס לתוכן ולא לשם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט