גמר טורניר THE PLAYERS / יוני יצחק

רורי מקילרוי – the winner takes it all

יום התחרות האחרון של התחרות היוקרתית הבטיח וגם קיים. איזו דרמה וסיום נהדר סידרו לנו אתמול ב- Sawgrass.

מזג האוויר קריר וסגרירי, מלווה ברוח טורדנית, קיבל את פניהם של השחקנים, זאת בשונה מימי התחרות הראשונים שהיו חמימים ושטופי שמש.

אך עוד לפני כן, ביום התחרות השלישי, ג'ון ראהם (ספרד) סיים יום חלומי בתוצאה פנטסטית של 8- והתייצב בפסגה עם תוצאה מצטברת של 15-, חבטה אחת פחות משני המובילים של היום הקודם, טומי פליטווד האנגלי ורורי מקילרוי (צפון אירלנד). לא רחוק אחריהם, התייצבו עוד שמות מבטיחים כמו ג'ייסון דיי האוסטרלי והכל היה מוכן לתצוגת גמר משובחת.

והאמת שכל אחד מהראשונים ראה עצמו פייבוריט מוביל לזכייה:

רורי מקילרוי, המצוי בכושר נפלא מתחילת השנה, משווע לניצחון לאחר תקופה ארוכה שבה הוא נכשל שוב ושוב להציג את משחקו המעולה ביום האחרון של התחרות, אך מסיים בצמרת. טומי פליטווד, הוא המדורג הבכיר ביותר בדרוג העולמי הנוכחי (מקום 13) שטרם זכה בתחרות PGA (בסבב האירופאי זכה) ורוצה להוכיח לכולם שמקומו בין הגדולים באמת. ראהם, רק בן 24, אבל יכול להתגאות כבר בשני ניצחונות בסבב ועוד שלושה בסבב האירופי.

אלא שבתחילת היום של המובילים היה נראה שהדרך לניצחון, לא משנה של מי, תהיה רצופת קשיים וסיבוכים. תנאי המגרש הקשוחים החלו לגבות את שלהם וכבר לאחר מספר גומות, המובילים מצאו עצמם בתוך דבוקת גדולה של השחקנים הדולקים אחריהם, לאחר שאיבדו חבטות בקצב מסחרר (ראהם עם 3 תוצאות בוגי בארבע הגומות הראשונות ומקילרוי עם דאבל בוגי בגומה מס' 6 לאחר שהחבטה השנייה שלו מאזור ה-rough מצאה דרכה למים).

בדיוק בתנאים הקשים הללו, הגיח אריה וותיק ומנוסה, ג'ים פיוריק, אשר באופן עקבי צמצם את הפער עד שמצא עצמו מוביל לאחר 12 גומות בתוצאה של 14-. בגיל 48, בהזדמנות נדירה, אולי פיוריק יכול לזכות בטורניר גדול נוסף. היתרון של פיוריק  שהוא מכיר את המגרש הזה טוב יותר מכל המתחרים.

אך ברשותכם הפסקה קטנה –

בפריוויו לתחרות, סיפרתי על גומה מס' 17, הגרין שבנוי בצורה אי, אליו צריכים השחקנים לעלות כבר במכת הפתיחה. זאת  אחת הגומות המיוחדות ומהמוכרות ביותר בעולם. אהה – וגם אחת האכזריות שבהן. תשאלו למשל את טייגר וודס שהחל את היום השני של התחרות בפורמה טובה והיה נראה כי הוא בדרך לעשות תוצאה שתקפיץ אותו למעלה בדירוג התחרות… עד שהגיע לגומה 17 ואז זה קרה:

טייגר השתגעת? תוצאה של 7 בגומה של par3?!

אז מסתבר, לא בפעם הראשונה ובוודאי שלא האחרונה, שגם הטובים ביותר מסוגלים "לחרבן" חבטות בכל רגע נתון וזו האכזריות הידועה של משחק הגולף. אתה יכול להיות למעלה 99% מהזמן ובהבזק של שניות למצוא עצמך שקוע בקרקעית. תרתי משמע. בכל אופן, המומנטום הטוב של טייגר נעצר והוא סיים את התחרות בתוצאה כללית של 6-.

עכשיו תראו מה עשה טייגר בדיוק באותה גומה ביום המחרת:

חזרנו לתחרות –

מפה לשם, שחקן חדש מפציע מאחור וחובר לדבוקת המובילים, אדי פפרל (החצי אלמוני מאנגליה), עם תוצאה מצטברת של 6- ביום האחרון ועם בירדי משוגע בגומה מס' 17!!!

לא הספקנו להירגע מהתצוגה של פפרל ואז הגיע הבירדי המטורף של ג'ונתן ווגאס הקולומביאני בגומה 17, שהעלה אותו גם לתוצאה של 14-. אך לרוע מזלו, בגומה 18 פספס הזדמנות קורצת לבירדי נוסף.

רורי מקילרוי חזר לעצמו ולהובלה בתוצאה 15- לאחר שתיים עשרה גומות של משחק. אולי סוף סוף רורי יצליח להסיר את קללת יום ראשון שנדבקה אליו? ניצחון ל- (צפון) אירי  ב – Saint Patrick's Day? בכלל לא בטוח כי בגומה 14 הוא שוב עושה תוצאת bogie לאחר שהכה לבאנקר השמאלי אבל מתקן שוב בגומה מס' 15 עם בירדי.

בינתיים פיוריק עושה מעשה קוסמות ואחרי החטאה אכזרית של בירדי בגומה מס' 17, הוא מכה חבטת אומן (אין דרך אחרת לתאר זאת)  מ – 170 יארד בגומה 18 למרחק של חצי מטר מהגומה ומסיים בבירדי נוסף – גם הוא עם תוצאה כללית של 15-  והוא המתין במתח לראות מה יעשו השחקנים שיסיימו אחריו, במיוחד רורי.

פליטווד וראהם נופלים כמו זבובים וגם הם זוכים "להרטיב" את הכדור בגומה מס' 17. וכדי לסכם את סופית את העניין – ארבעים וארבעה (!!!) כדורים מצאו דרכם לאגם השנה בתחרות, 17 כדורים רק ביום התחרות האחרון, רק בגומה זו.

המילה האחרונה הייתה שייכת לרורי מקילרוי. בגומה מס' 16 (par5), הצליח לעלות על הגרין בשתי מכות נפלאות ויכול היה לסיים ב – eagle אך החמיץ וסיים בבירדי ועלה ליתרון של חבטה אחת 16-.

בשתי הגומות הבאות שמר מקילרוי על התוצאה עם משחק אגרסיבי מאוד, במיוחד בגומה 18, ושוב הוכיח שהוא אחד מה-דרייברים הטובים והארוכים ביותר בעולם כיום. פיוריק סיים במקום השני המכובד וקיבל את דקות התהילה שלו.

סוף סוף הצליח מקילרוי "להוריד את הקוף מהגב" ושיחק את המשחק הרגיל והמעולה שלו גם ביום התחרות האחרון – אולי מכיוון שזכה לשחק בקבוצה אחת לפני הסוף ולא בקבוצה האחרונה. בחודש מאי הקרוב ימלאו למקילרוי שלושים והוא זוכה להיות בחברה של חמישה גולפאים גדולים בהיסטוריה שזכו לפחות ב – 15 תחרויות בסבב בנקודת זמן זו (ג'ק ניקולאס, טייגר וודס ופיל מיקלסון ביניהם). הניצחון הזה, שהיה ראשון עבורו בטורניר זה ובכלל ב-2019, הקנה למקילרוי 600 נקודות פדקס והוא עולה בינתיים למקום הראשון בדירוג הכללי, בתוספת צ'ק מפנק של 1,900,000 דולר. אין ספק שבכושר הנוכחי מקילרוי יהיה אחד המועמדים הראשיים לניצחון במאסטרס עוד חודש.

 

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. יוני, טור נהדר. נא לא להתייאש מקומץ התגובות. היום הוא יום אקסטרה עמוס בפוסטים. הקהילה תיבנה לאט, אבל בטוח. תודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט