גניבת הדראפט הגדולה? / מנחם לס

 

האמנם 'הגניבה הגדולה'???

קלי אוליניק היה משך חודשים רבים הבחירה הראשונה המיועדת של הדראפט. כשבוסטון בחרה בו מס' 13 הוא נחשב לשחקן מאכזב שעשה מעט רוח בגונזגה הקטנה, אבל כשהגיעו ימי אליפות ה-NCAA, הלבן הקנדי הזה הפך להיות…לבן קנדי.

אבל גם סטיב נאש היה לבן קנדי. שלא כסטיב, קלי שיחק את כל הכדורסל שלו בקנדה עד שהגיע לגונזגה כפרשמן ענק, 2.14 מ', אבל מאד בוסרי. בשלוש שנים שם הוכח דבר אחד: הוא סטודנט מצויין, ושחקן טוב. הוא סיים B.A בכלכלה בשנתיים וחצי והחל את ה-M.B.A שלו במנהל עסקים כשהיה ג'וניור בקולג'. הקיץ – בעת שהוא משחק בליגת הקיץ – הוא מסיים את ה-M.B.A.

למה מיהר כל כך? כי איש לא האמין – כולל הוא עצמו – שהוא יהפוך לכוכב ב-NBA. כשגונזגה איכזבה כל כך בפלייאוף כולם גיחכו: "לא אמרנו לכם? היפי קנדי עם שיער ארוך. ביל ווילטון הוא לא, ולא יהיה!".

אז בינתיים בליגת הקיץ הוא לא הוכיח שהוא יהיה ביל וולטון, אבל הוא בוודאי ובוודאי יוסיף פרק משלו להסטורייה הלבנים הגבוהים שהיו הלחם והחמאה של הסלטיקס מאז בריאתם: זה התחיל עם קלייד לובלוט וג'ים ("החייה") לושקטוף. ועבר דרך הנרי פינקל ודייב קאונס לגרג קייט, מל קאונטס,  וג'ו קליין, ואז לארי בירד , ביל וולטון וקווין מקהייל, ואליהם נוספו פחות טובים אך עדיין מאד אמינים כפרנק בריקובסקי, בראד לוהאוס, ואחריהם טראביס נייט ואריק מונטרוז. בוודאי שכחתי כמה.

לאן ישתייך קלי אוליניק? מאמנו בליגת הקיץ ג'יי לרנאגה – שראה דבר א שניים בשנותיו עם הירוקים – כבר אמר: "הוא מזכיר יותר מכל את דייב קאונס. אותו משחק 'רך' בצבע, אך לוחם עז עם הוקשוט רך ועדין, ריבאונדר נהדר עם טיימינג שאי אפשר ללמד, 'רגש' מעולה לסנטר, והוא פיתח לאחרונה זריקת שלוש אמינה מאד. תענוג לעבוד איתו. אתה אומר לו דבר, ומיד זה ניכנס עמוק למוחו. הוא אחד השחקנים הכי פקחים שעבדתי איתם".

תום היינסון אמר אחרי המשחק אמש (הפסד למג'יק 95-88) בו אוליניק קלע 25 ב-9 מ-12: "כשגבוה שמר עליו, הוא לקח אותו החוצה וקבר אותו משם. כשנמוך יותר שמר עליו הוא לקח אותו לצבע והראה לי משחק פוסט נהדר. הוא נראה לי מוכן לשחק מיד בליגה הגדולה, ולא סתם לשחק, אלא להצטיין בה. בדרך כלל לסנטרים קשה להתחיל ב-NBA. אוליניק מוכן כבר עכשיו להיות הסנטר הפותח של הסלטיקס!".

איזה מילים נעימות למשמע אוזן אוהד סלטיקס בנשמה כמוני.

אוליניק יהיה שחקן תחת מאמן שהשניים יידבקו אחד לשני מיד. אוליניק: "אני עוקב אחרי באטלר כבר 3 שנים. אני אוהב את המשחק מלא המשמעת והמבוקר שלהם. זה הכדורסל שלי". אני כבר רואה אידיליה בין שני האנשים הפקחים האלה – המאמן והשחקן.

היי, היכול להיות שתוך כדי "עונת הבנייה" ו-"עונת הגדילה" של הסלטיקס, העונה שדני איינג' כבר הגדיר כ-"עונה נסיונית" תהפוך לעונה בה הסלטיקס – תוך רכישת נסיון ותוך גדילה – תיכנס עם כוח ועוצמה לפלייאוף? עם קלי אוליניק כפי שהיה אמש? אני לא מפקפק אפילו. הסלטיקס יהיו הרבה יותר טובים משאנשים חושבים!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. מה שמפחיד בבוסטון זה שהם מתחרים רציניים של פיניקס להיות הקבוצה הגרועה בליגה. הקרב על וויגנס הוא קריטי!

  2. כנראה שככה עובדת עיתונות הספורט בימינו. המלכת מלכים והקרבת קרבנות מדי יום ביומו. כל יום מלך חדש וכל יום קרבן חדש. המלך של אתמול לא אקטואלי. כולם במרדף אחרי המלך הבא.

  3. מה שמדהים באוליאניק זה שהוא גבה ב11GRADE מ1.90 ל2.08,

    דיברו על זה בזמנו זה משהו שקשה לתפוס איך בפחות משנה בן אדם גובה כמעט 20 ס"מ למימדים כאלה. וזה למעשה מה ששינה את העמדה שלו.

    הוא היה שוטינג גארד(משם המכניקה הבאמת טובה בזריקה שלו וגם האחוזים קליעה המצוינים שהלכו והשתפרו ככל שקיבל תפקיד משמעותי יותר בגונזאגה).

    ועוד להאמין שהוא היה ברוטציה מאחורי סאקרה…..

    מה שגורם לי להיות סקפטי אליו זה הפיזיות, הוא שחקן הגנה גרוע במכללות והתקשה מאוד להתמודד מתחת לסלים. כמובן שבקומבינציות מסוימות אפשר לאכול את זה נהדר בNBA ולבנות סביבו קבוצות שינטרלו את המגרעות האלה(הוא גם מבין פיק אנד רול נהדר וקולע מצוין עם שומר על הפרצוף גם מחצי מרחק).

    מבחינה התקפית הוא מבטיח, מבחינה הגנתית והתמודדות פיזית זה הרבה מתחת למה שמצופה ולכן לא לקחו איתו את הצ'אנס בעשירייה הראשונה למרות העונה המדהימה שהייתה לו(היה מעומד כמה בלעדי משך העונה לפרס נייסמית' ובסוף הפסיד לבורק ובצדק).

    אני אמנע מלהמר אם הוא יהיה סוג של אדם מוריסון במקצוענים או מנגד סוג של נוביצקי, קשה לי להחליט עם הלבנים האלה שעוד מגיעים מקנדה…

    1. נתון מאוד מעניין
      שחקנים גבוהים שהחלו כגארדים הם בעלי יתרון עצום
      גם סקוטי פיפן החל כפוינט גארד וקפץ 20 ס"מ בקיץ אחד

      בעקרון הוא נמצא בנקודה שהוא רק יכול לצמוח ממנה
      זה שהוא נבחר 13 בדראפט ולא 4 נניח , שם עליו פחות לחץ

      עונה של 12 נקודות 7 ריבאונד תהיה מוצלחת לדעתי
      בשביל להיות אדם מוריסון הוא היה צריך להיבחר בידי שארלוט , אולי זלר יהיה המוריסון הבא ?

  4. אחרי שקראתי את המשפט שג'ו קליין גבוה לבן שהיה הלחם והחמאה של הסלטיקס מאז בריאתם קיבלתי סחרחורת, נפלתי על הרצפה, ראשי נחבט בכסא ואיבדתי את ההכרה. אחרי שהחתול ליקק את פני 10 דקות התעוררתי. המנוול הפרוותי רצה אוכל. סיפרתי לו מה שכתב הפרופסור. החתול איבד את ההכרה גם ההוא.

  5. כל פעם שאני שומע את השם "אוליניק" – ההבטחה היפית לבנה מגונזאגה, אני נזכר באדם מוריסון (בחירה מס' 3 מגונזאגה ב-2006) ונחרד. מקווה שאוליניק יתברר כשחקן טוב. עד אז מעדיף לא לחשוב עליו ולנאחס אותו ואת הסלטיקס…

  6. אגב, עוד קנדי ממזר שאף אחד לא שמע עליו אבל אני אומר לכם זה פוינט גארד ממזר הוא מייק קאבונגו מטקסס.

    הבנתי שהוא משחק בליגת קיץ במיאמי. זה יכול להיות גניבה אמיתית של מיאמי.
    הוא לא שיחק עונה שלמה בטקסס בגלל עבירה בחוק גיוס ואחר כך היה פצוע משך רוב העונה הזאת.

    אבל מדובר בפוינט גארד סופר זריז עם שליטה מדהימה בכדור, הוא היה לפני בעונה אחרונה בתיכונים בטופ 3 של הגארדים מהקלאס שלו.

    אני מאוד מקווה שמיאמי לא יחתימו אותו אחרי הליגת קיץ.

  7. אגב, הוא למד היי סקול בהנדרסון נבאדה(קרוב מאוד לוגאס) זה איזור חביב מאוד יש לי שם חברים.

    קיצר תזכרו את השם מיק קאבונגו, הוא אנדראפט, נעלם מתחת לראדאר של כולם כי שנתיים לא שיחק רשמי אבל מבחינת פוטנציאל מדובר באחד מ-3 הפויינט גארדים הטבעיים המוכשרים ביותר בדראפט.

    לא להאמין איך המאפיונר של ההיט שם עליו עין, הם בסוף יחטפו אותו..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט