אבק כוכבים

אבק כוכבים

השחקנים המשפיעים בקבוצות הפלייאוף שעברנו לנו מתחת לרדאר – כתבה שנייה בסדרה

 

המערב הפרוע

 

גולדן סטייט ווריורס

האלופה המכהנת נראית בדעיכה, פחות ניצחונות ויותר בלאגן בחדר הלבשה. מי שנמצא רחוק מהמצלמות והוא מהמשפיעים הגדולים בקבוצה (אחרי הסטארים) הוא קוון לוני, שחשיבותו נמצאת יותר בהגנה אך גם בהתקפה ובריבאונד.

לוני העונה – 6.3 נק' ו-5.7 ריב' ב-20 דק' ללילה.

הנתונים משקרים על ההשפעה שלו על המגרש, כשהוא על המגרש גולדן סטייט קולעים יותר ב-5 וסופגים 2 נק' פחות.

הוא השני במדד ההתקפי ורביעי במדד ההגנתי, ההשפעה שלו היא השלישית בקבוצה אחרי דוראנט וקרי. החשיבות שלו בקבוצה היא בעיקר בעליה מהספסל החלש עד לא קיים של האלופה בתפקיד הגבוה ומשאבת הריב'.

undefined

 

דנבר נאגטס

פריחתם של יוקיץ' וג'מאל מורי יחד עם כל הצעירים, קצת השכיחה לנו את האול סטאר שהגיע לקבוצה בתרועה רמה, ואחרי שחזר מפציעה רצינית נראה מעולה וקצת עובר מתחת לראדר.

פול מילסאפ – זקן השבט.

12.7 נק', 7 ריב', 1.9 אס', 1.3 חט' ו-1 חס' ל-26.5 דק' במשחק. עונה חלשה, הכי חלשה שלו מאז שלוש העונות הראשונות שלו ביוטה. אך הניסיון ארוך השנים, השפעתו על הצעירים והשפעתו על המשחק מכריעים משחקים.

הוא מוביל את הקבוצה במדד ההגנתי, ומשמש כעוגן ההגנתי של הקבוצה ונמצא במקום השישי במדד ההתקפי. השפעתו על הקבוצה היא השלישית אחרי יוקיץ' ומונטה מוריס והשפעתו על ההגנה היא השנייה בקבוצה. הצלחת הקבוצה בפלייאוף תלויה מאוד ביכולתו ובניסיונו.

תוצאת תמונה עבור פול מילסאפ
פעם יריבים, עכשיו שותפים

 

אוקלוהמה סיטי ת'אנדר

כשווסטברוק מתחיל להפנים את מקומו ככינור שני לג'ורג' שנותן עונה מצוינת ומועמד ל-MVP, בשקט בשקט ג'רמי גראנט מתחיל למצוא את מקומו בקבוצה, ונותן עונה טובה מאוד.

13.3 נק', 5.1 ריב', 1.3 חס' ל-32 דק' יש לבחור שחגג לפני שלושה ימים יום הולדת 25.

גראנט נותן קפיצת מדרגה ביחס לעונותיו הקודמות וזוהי העונה הראשונה שהוא מגיע לדאבל פיגרס.

במדד ההתקפי של הת'אנדר הוא ניצב שני, במדד ההגנתי הוא ניצב חמישי. גראנט הוא אתלט ששומר מעולה ויכול לשמור על כמעט כל עמדה במגרש. השפעתו על המשחק היא השלישית בקבוצה אחרי ג'ורג' וסטיבן אדאמס, כשהוא מקדים את ווסטברוק.

עובדת בונוס: ג'רמי הוא בנו של הארווי, אחיין של הוראס, אחיו הגדול ג'ריאן שמשחק במדי המג'יק ועוד אח ששיחק נגד הפועל ירושלים. כנראה שהכדורסל בולט אצלם בשולחן השבת.

תוצאת תמונה עבור ג'רמי גרנט
גראנט בתמונה אופיינית

 

יוסטון רוקטס

הארדן, הארדן ושוב הארדן שם את כל הקבוצה על כתפיו ולוקח את הרוקטס לכיוון של יתרון ביתיות, כשהם כבר מרגישים שהם היחידים שמאיימים על האלופה.

מי שהלך איתו לאורך הדרך והוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של הרוקטס הוא פי ג'י טאקר. אקס חולון מעמיד ממוצע של 7.6 נק', 6 ריב' ו-1.6 חט' למשחק.

העוגן ההגנתי של הרוקטס. אם בעונה הקודמת היה את אמבה-המוטה ואריזה שעזרו לו לכסות את ההגנה, העונה הוא ייחס לו להגנה את קלינט קאפלה כמגן הצבע והוא מכסה את הכנפיים.

טאקר מדורג רביעי במדד ההגנתי, שני בהשפעה על ההגנה ורביעי בהשפעה קבוצתית אחרי הארדן, פול וקאפלה. טאקר הוא האיש למשימות מיוחדות של יוסטון. הוא שומר בחסד, עושה חיים קשים לכוכבים ובלי טיפת אגו שדבק במטרתו להגן. בין היתר הוא שיחק עד כה בכל משחקי קבוצתו העונה.

תוצאת תמונה עבור פי ג'יי טאקר
טאקר בחולון

 

פורטלנד טרייל בלייזרס

כל עונה אומרים עליהם שהנה נגמר הקסם, וכל עונה הם הסוס השחור שלוקחים את עצמם ברצינות ומגיעים לפלייאוף. קבוצה בעלת גרעין צעיר שמתקדם ומשתפר כל עונה. חלק בלתי נפרד מההצלחה הוא אל פארוק אמינו עם 9.3 נק', ו-7.6 ריב' למשחק.

אמינו נותן את העונה השנייה הגבוהה שלו מבחינת נק'. רביעי במדד התקפי אחרי לילארד, מקולום וליימן, רביעי בהשפעה ההתקפית, שני בהשפעה הגנתית ורביעי בהשפעה הכללית.

אמינו הוא בורג מרכזי במערך המשחק של פורטלנד, וכמו קודמו ברשימה הנ"ל הוא שיחק בכל משחקי קבוצתו העונה.

 

סן אנטוניו ספרס

בתחילת העונה הספידו אותם בטענות שונות – הנה פופ הזדקן, מאנו פרש, פרקר עזב וקוואי עבר. הספרס מתעלים על עצמם ומוציאים מאה אחוז מהחומר הקיים. לדעתי כל הקבוצה קצת עברה לנו העונה מתחת לרדאר אך משפיע רציני הוא רודי גיי, 14.2 נק', 6.5 ריב' ו-2.6 אס' למשחק מראים את חשיבותו העונה לקבוצה של פופ.

גיי תמיד היה קרוב לאול סטאר, מי שמשחק במשחקי ה-NBA למיניהם, מכיר את השחקן הזה כשחקן שמתפוצץ דווקא נגד הקבוצה שלך. העונה הקבוצה משתמשת בו ב-22 אחוז מהמהלכים, שלישי בקבוצה בהשפעה הגנתית ובהשפעה קבוצתית.

 

יוטה ג'אז

את תחילת העונה הג'אז פתחו בצורה מגומגמת והחל מינואר הם בריצה של 9-20.

שחקן שקצת נעלם מאור הזרקורים הוא דרק פיבורס. פיבורס ממשיך את הממוצעים הרגילים שלו – 11.6 נק', 7.3 ריב' ו-1.4 חס' עם עליה קלה באחוזים מהשדה לעומת שנים עברו.

הבחירה השלישית בדראפט 2010 שלישי במדד התקפי והגנתי, ההשפעה שלו התקפית והגנתית היא השנייה בקבוצה אחרי רודי גובר.

 

ל.א. קליפרס

הקליפרס במהלך העונה הראו קבוצה מאומנת להפליא, אופי וקבוצה ללא כוכב בולט. לאחר הטרייד ששלח את השחקן הטוב ביותר שלה, את טוביאס האריס, בובאן מריאנוביץ' ומייק סקוט, הייתה מחשבה שהקליפרס ויתרו על הפלייאוף, אך הם נלחמו ונכון למועד כתיבת שורות אלו הם בפלייאוף.

השחקן שבחרתי להציג שמשפיע על הקבוצה בלי יותר מידי רעש, הוא השחקן ששיגע את היריבות (ד"ש לווסטברוק ופול ג'ורג') פטריק בברלי. עם 7.4 נק', 5.1 ריב' ו-3.7 אס' ב-27.5 דק' למשחק כשהוא עולה מהספסל ב-30 משחקים.

הוא שלישי בקבוצה (לאחר הטרייד דד ליין) במדד ההגנתי, שני בהשפעה הגנתית ורביעי בהשפעה כללית. בקבוצה בה החמישייה השנייה לא פחות טובה מהחמישייה הראשונה, בברלי הוא נכס רציני בהגנה ובמערך של הקליפרס.

כמו ההצקה למלך, כל הליגה סובלת ממנו.

 

סקרמנטו קינגס

ההפתעה של העונה! הקינגס עשו ריצה מטורפת וככל הנראה עדיין לא יהיו בפלייאוף.

ווילי קאולי-סטיין הוא חלק בלתי נפרד מהיכולת הגבוהה של הקינגס, כשהוא מעמיד את הממוצעים הגבוהים בקריירה. 12.4 נק', 8.4 ריב', 2.5 אס' ו-1.4 חט' ל-28 דקות בלילה.

השלישי במדד ההתקפי ושני במדד ההגנה. ההשפעה שלו על המשחק היא הגבוהה בקבוצה.

הגרעין הצעיר של הקינגס נותן הרבה תקווה לעונה הבאה.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. יופי של פוסט תודה רבה שחר..
    .
    אין פרס לשחקן שמתעלה על כל הציפיות לאורך הקריירה שלו בליגה, אז אני מכריז על פרס כזה ונותן אותו לטאקר – מלך אמיתי, לא מפחד מאף אחד, נלחם כל שניה. תופעה!

    1. פוסט נהדר. קאולי סטיין בעונת פריצה מרשימה, טאקר באמת שווה הרבה יותר ממה שרואים בסטטיסטיקה היבשה , על תקן
      הסופר גלו של הרוקטס

  2. יופי של כתבה שחר,תודה,,אם אני לא טועה,קאולי סטיין מסיים חוזה ,מעניין לראות מה הקינגס יעשו לקראת העונה הבאה.
    מקווה שיתקדמו

    1. קולי-סטיין משחק כרגע בתסמונת ה"אני רוצה חוזה גדול בקיץ", ככה שהשאלה אם:
      1) ישלמו לו כסף גדול בקיץ (אני חושב שיקבל באזור ה-10-12 לעונה)
      2) מה יקרה בתקופת החוזה הבאה. כי היו הרבה מקרים שעונת החוזה הייתה קפיצה חד פעמית ואז מי מנוחות בעונות החוזה הגדול והחדש

  3. פוסט מצוין. לא בכדי חלק גדול מהשחקנים הם רוטוויילרים שמאמללים את היריבות. הם עושים המון דברים שלא רואים בסטטיסטיקה אבל משפיעים מאוד על המשחק.

  4. רק לחשוב שאם מורי היה מנסה קצת לשנות את תמהיל הטרייד על פול, טאקר ובברלי יכלו לשתף פעולה ביוסטון וליצור הרכבים הגנתיים פסיכיים..
    תודה על הפוסט!

  5. פוסט מצוין, ובחירות מצוינות.
    אמינו לוחם אדיר.
    פייבורס חשוב ליוטה ברמה שרק מי שראה אותם הרבה יודע.
    גיי צריך להיות הקלוז'ר של הספרס, ואני כותב את זה מתחילת העונה.
    הוא קוואי קטן בהתקפה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט