אירועי דיומא – 16.03.19

 

והיום: פתיחת הפליאוף בליגת ג'פאניקה ושימוש ראשון בטכנולגיית ה-VAR, ובנוסף קטע המלך במירוץ פאריס-ניס. לילה של הכרעות במכללות בו יחולקו 13 כרטיסים לריקוד הגדול כולל הגמרים של ה-ACC, הביג איסט, והביג 12. כמו כן, טורניר המאסטרס באינדיאן וולס מגיע לשלביו המכריעים כשהערב ייערכו שני חצאי גמר הגברים.

כדורגל

ליגת ג'פאניקה – מחזור 27 / ניר מועלם:

16:00 מכבי תל אביב – הפועל חדרה, ספורט 4: המשחק הזה יהיה גם המשחק הראשון שפותח את הפליאוף העליון, אך יותר חשוב מזה, הוא יהיה המשחק הראשון בארץ שישתמשו בו בטכנולוגיית ה-VAR, אך חשוב מאוד לקחת את זה בעירבון מוגבל בגלל שבארץ ה-VAR יהיה מאוד מוגבל ולא כמו בחו"ל, כי החוק מחייב 4 מצלמות לפחות לצורך שימוש ב-VAR ובמשחק הספציפי הזה יהיו 4 מצלמות כך שכיסוי המגרש כמו שרואים בליגת האלופות או בסרייה א' או בלה ליגה אנחנו לא נראה אצלנו, ולכן שימו לב שבחלק מהמשחקים יהיו רק 4 מצלמות, והשיא יהיה 12 מצלמות בארץ. אז נחזור למשחק, חדרה בתקופה מאוד רעה, הצליחה להשתחל לפליאוף העליון, בעיקר בגלל חולשתן של שאר יריבותיה, מה שגם שניסו אביטן היה עסוק השבוע בלנסוע ביחד עם יושב הראש של הקבוצה למשחק של ברצלונה מול ליון בקאמפ נואו, מנגד מכבי תל אביב יודעת שניצחון היום נגד חדרה וכבר במחזור הבא היא יכולה לחגוג אליפות, לכן הם יחפשו להשיג את שלוש הנקודות ולפתוח ברגל ימין את הפליאוף. ב-2 המשחקים הקודמים בין הקבוצות העונה מכבי ניצחה 4-0 וגם 2-0, ואני מאמין שהפעם התוצאה לא תהיה שונה ומכבי תנצח גם כאן.

18:00 הפועל רעננה – בני סכנין, 5 לייב: איזה משחק נפלא פותח את הפליאוף העליון כאשר הפועל רעננה שכמעט הצליחה להשתחל לפליאוף העליון תארח את בני סכנין שבמקום האחרון, כאשר רעננה יודעת שהפסד לבני סכנין והפער בינה לבין סכנין יקטן ל-6 נקודות, דבר שיסבך אותה מאוד בתחתית. רעננה מגיעה אחרי תוצאת תיקו ואחרי 2 משחקים ללא הפסד בליגה, מנגד סכנין מגיעה עם מאמנה הרביעי (אם ספרתי נכון) העונה, והיא מגיעה אחרי 0-0 מול באר שבע. העונה הן נפגשו פעמיים כאשר רעננה ניצחה אחד ועוד משחק הסתיים בתיקו. צריך לציין שעד כה רעננה אירחה את סכנין 14 פעמים בהיסטוריה והמאזן נוטה דווקא לסכנין שניצחה 6 משחקים ברעננה, עוד 6 הסתיימו בתיקו ורק 2 ניצחונות ביתיים לרעננה על סכנין. הימור – סכנין חייבת נקודות כדי להשאיר לעצמה סיכוי להינצל, כי יכול לקרות מצב שבו היא מפסידה את המשחק והקבוצות מעליה מנצחות ואז הפער גדל ל-10 נקודות כאשר בקופה יהיו עוד 18 ואז יהיה ניתן לומר שהסיפור יחסית גמור, מנגד רעננה צריכה ניצחון כדי לנסות ולגמור את הסיפור מבחינתה כמה שיותר מוקדם ולא להסתבך בתחתית. אני חושב שהמשחק הזה יסתיים בחלוקת נקודות שווה, למרות שלא אתפלא לראות גם את רעננה מנצחת את המשחק.

18:15 הפועל תל אביב – אשדוד, ספורט 4: הפועל תל אביב לא זוכרת מתי בפעם האחרונה היא חיברה שלושה ניצחונות רצופים וזה יכול לקרות לה היום אחרי שהיא ניצחה את פתח תקווה 0-6 וגם את בית"ר 0-1, כך שהיא כבר עם 2 ניצחונות רצופים וגם שמרה על שער נקי בשני המשחקים האחרונים. מנגד, אשדוד מגיעה אחרי הפסד 2-0 לפתח תקווה שמאוד סיבך אותה בתחתית והיא עם 2 הפסדים רצופים וללא ניצחון ליגה כבר 3 מחזורים. הן נפגשו העונה בליגה פעמיים ובשניהם המשחק ניגמר בתיקו, הם נפגשו גם בגביע הטוטו העונה כאשר הפועל תל אביב ניצחה 0-3. אשדוד עם מאזן אימה העונה במשחקי החוץ עם ניצחון אחד, שלוש תוצאות תיקו ו-9 הפסדים ועם מאזן שערים של 24-8 במשחקי חוץ, מנגד הפועל עם מאזן ביתי של 5 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים ועם מאזן שערים טוב בבית של 11-17. הימור – אני חושב שהמשחק הזה יקבור כמעט סופית את אשדוד וגם כמעט בטוח יבטיח עונה נוספת לאדומים מתל אביב, לכן אני אלך עם ניצחון של הפועל תל אביב.

20:30 מכבי חיפה – בני יהודה, ספורט 4: משחק חשוב מאוד בפליאוף העליון, מצד אחד הירוקים שרוצים להמשיך את הריצה המטורפת עם בלבול ואולי לסיים במקום השני עם כרטיס למפעל אירופי, ומצד שני בני יהודה שהיו במסע מדהים בתחילת העונה אך דועכים ככל שהזמן עובר, והפסד במשחק הזה יסיים כמעט סופית את הסיכוי שלהם להגיע לאירופה דרך הליגה (הם עדיין בגביע). בני יהודה יחסרו את סורו המורחק ואת קוסטנטין הפצוע, שני שחקנים שמאוד חשובים למערך של יוסי אבוקסיס. מכבי חיפה מגיעה אחרי 2-3 נהדר בקרית שמונה ועדיין ללא הפסד ליגה בעידן מרקו בלבול, ומולה תתייצב בני יהודה שמגיעה אחרי הפסד 2-1 למכבי תל אביב וגם אחרי שלושה הפסדי ליגה רצופים. כרגע המרחק ביניהן בטבלה עומד על 7 נקודות ובמשחקים הקודמים ביניהן העונה בני יהודה סיימה בבית עם 1-1, ובמשחק שהיה בסמי עופר מכבי חיפה ניצחה עם 0-1. המאזן של מכבי חיפה בבית זהה למאזן החוץ של בני יהודה בחוץ עם 5 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-5 הפסדים. הימור – החיסורים של בני יהודה מאוד משמעותיים ובנוסף התקופה הנפלאה של מכבי חיפה לעומת התקופה הרעה של בני יהודה, ולכן אני אלך עם הקבוצה מהכרמל ועם ניצחון ירוק.

לה ליגה – מחזור 28 / אדר בר דוד

17:15 ריאל מדריד – סלטה ויגו (ONE1). אחרי ההדחה מליגת האלופות על ידי איאקס וההדחה מהגביע על ידי ברצלונה, העונה של הבלנקוס למעשה גמורה. זינדין זידאן חזר חצי שנה אחרי סיום תפקידו למועדון שתוך זמן כל כך קצר הצליח להתפרק. ריאל לא הבריקה בליגה ובגביע תחת זידאן (אליפות אחת ואפס גביעים) אבל אלופת אירופה שלוש שנים ברציפות שמודחת בשמינית הגמר זה משהו שבמועדון הלבן אי אפשר לקבל. בחודשיים שנשארו עד סיום העונה, ריאל תנסה לפחות לסיים לפני יריבתה העירונית ולבנות לשנה הבאה. סלטה בעונת בלהות מבחינתה. ממחשבות על כרטיס לאירופה היא מוצאת את עצמה מתחת לקו האדום עם ניצחון בודד ב-12 משחקיה האחרונים. ואריאל וויאדוליד מקדימות אותה בנקודה ובשבילה המשחק היום, כמו כל משחק עד סיום העונה, הוא קריטי.

19:30 אתלטיק בילבאו – אתלטיקו מדריד (ONE1). המארחת מדורגת במקום ה-12 אבל הקבוצות בשיפולי הצמרת קרובות זו לזו ו-7 נקודות בלבד מפרידות בינה ובין המקום ה-5. אתלטיקו חוותה אכזבה קשה בטורינו אחרי שאיבדה יתרון 2 שערים וספגה שלושער מרונאלדו אחרי משחק חלש ונרפה. החלום לארח את הגמר במטרופוליטנו נגוז ועם פער 7 נק מה מוליכה ברצלונה, הקבוצה של צ'ולו סימאונה תקווה למעידות של הקטאלונים בשביל להפוך את המאבק למעניין כשעוד צפוי משחק בין השתיים בקאמפ נואו.

סרייה א' – מחזור 27/ניר מועלם:

16:00 סאסואולו – סמפדוריה , 2 ONE : משחק מרכז טבלה מעניין בין סאסואולו מהמקום ה-12, לבין סמפדוריה מהמקום ה-9, כאשר המרחק ביניהן עומד על 7 נקודות. סאסואולו מגיעה אחי תיקו 1-1 מול נאפולי שהשוותה רק בדקה ה-86 ומנעה מסאסואולו ניצחון, כאשר היא לא ניצחה כבר שישה מחזורים רצופים, מנגד סמפדוריה מגיעה אחרי הפסד ביתי 2-1 לאטאלנטה החזקה. סמפדוריה קבוצה מאוד חזקה שנמצאת יחסית קרוב למקום ה-6 שמוביל לאירופה כאשר ההפרש ערב המחזור עומד על 5 נקודות בלבד, ולכן היא חייבת לנצחת. מנגד, סאסואולו במרכז הטבלה ורחוקה גם מאירופה(12 נקודות) וגם מהקו האדום(11 נקודות). המשחק הקודם העונה נגמר ב0-0 ורוב המשחקים ביניהן נגמרו בתיקו. סאסואולו היא הקבוצה שהשיגה הכי הרבה תוצאות תיקו בבית(7). סמפדוריה אגב מצידה תציג במשחק את מלך שערי הליגה האיטלקית כרגע – קוואלירלה. הימור – מצד אני אחד אני מאוד מקווה שסמפדוריה תנצח, היא קבוצה מאוד סימפטית ובמיוחד העונה הנפלאה של קוואלירלה שרק משתבח עם השנים, ומנגד סאסואולו היא לא קבוצה קלה ואני חושב שהיא לא תפסיד את המשחק הזה, ולכן אני אהמר על תיקו.

19:00 ספאל – רומא , 2 ONE : ספאל רחוקה 2 נקודות מהקו האדום והיא מגיעה אחרי הפסד 2-0 לאינטר ואחרי 6 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, מנגד רומא מגיעה אחרי פיטורי די פרנצסקו ואחרי שבמשחק הבכורה של ראניירי היא ניצחה בקושי את אמפולי 2-1 בבית. רומא חייבת לנצח כדי להידבק אל אינטר ומילאן שיפגשו ביום ראשון ורק ניצחון יאפשר לה את זה. הימור – בלי להרחיב יותר מידי כי המשחק לא ממש שקול, אני אהמר על רומא שגם ללא מאמן צריכה לנצח את המשחק הזה.

21:30 טורינו – בולוניה , 2 ONE : משחק מאוד מעניין בין טורינו שבמקום ה-6, הרחוקה 6 נקודות ממקום 4, והיא תארח את בולוניה מהתחתית שנמצאת במקום ה-18, מתחת לקו האדום שרחוקה נקודה אחת בלבד ממקום מבטחים. טורינו מגיעה אחרי ניצחון 2-1 על פרוזינונה שהיה השלישי שלה ברציפות בליגה. מנגד בולוניה עצרה רצף של שלושה הפסדים רצופים אחרי שבמחזור האחרון היא ניצחה 2-0 את קליארי. טורינו היא קבוצה מאוד ביתית והיא השיגה העונה 8 ניצחונות בבית, תיקו אחד ורק ארבעה הפסדים בלבד. מנגד, בולוניה לא קבוצת חוץ איכותית במיוחד עם ניצחון בודד, 5 תוצאות תיקו ו-8 הפסדים. הימור – טורינו נמצאת בכושר נפלא, אך בולוניה קבוצה עם סגל טוב שנלקעה למאבקי תחתית ולדעתי היא גם לא תירד לבסוף ליגה אך יהיה לה קשה מאוד לעצור את טורינו בחוץ, ולכן אני אלך עם טורינו.

 

בונדסליגה – מחזור 26 / ניר מועלם:

16:30 שאלקה – לייפציג, ספורט 2 : שאלקה נמצאת בעונה לא טובה בליגה והיא רחוקה רק 4 נקודות ממשחקי מבחן, והיא מגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים בליגה ובנוסף היא מגיעה אחרי שהשבוע היא הפסידה למנצסטר סיטי 7-0! , מנגד לייפציג נמצאת במקום ה-4 שיבטיח לה את ליגת האלופות בעונה הבאה וזאת המטרה המרכזית שלה כרגע ולשם כך היא תהיה חייבת לנצח כי כרגע ההפרש שלה ממקום חמישי עומד על 3 נקודות בלבד, והיא מגיעה למשחק אחרי תיקו 0-0 מול אוגסבורג מהתחתית, אך לזכותה יאמר שהיא כבר שבעה משחקי ליגה ללא הפסד. הימור – שאלקה מגיעה אחרי תבוסה באלופות וגם אחרי שמאמנה פוטר אחרי ההפסד המשפיל לסיטי והיא במצב מאוד קשה מוראלית, ואין ספק שבבית היא חייבת להשיג לפחות נקודה אך היא פוגשת קבוצה חזקה בדמות לייפציג שלדעתי לא תאבד נקודות, ולכן אני אהמר על לייפציג.

16:30 אוגסבורג – האנובר : משחק תחתית מסקרן ולוהט הין אוגסבורג שבמקום ה-15, במרחק של 3 נקודות ממשחק פליאוף, תארח את האנובר שבמקום ה-17, במרחק של 5 נקודות ממשחק פליאוף. רק כדי להסביר בצורה טובה יותר – אוגסבורג כרגע נשארת בליגה והאנובר כרגע יורדת אוטומטית לליגת המשנה. אוגסבורג מגיעה למשחק אחרי 0-0 מול לייפציג ואחרי 2 משחקי ליגה ללא הפסד, מנגד האנובר מגיעה אחרי הפסד 3-2 לבאייר לברקוזן וזה היה הפסדה הרביעי ברציפות בליגה. מאזן החוץ של האנובר לא מבשר טובות והיא עדיין לא ניצחה העונה בחוץ והיא עשתה רק 4 תוצאות תיקו בחוץ ועוד 8 הפסדים עם מאזן שערי חוץ גרוע שעומד על 12-34. הימור – משחק מאוד מסקרן בין שתי קבוצות חלשות מאוד אך אוגסבורג בתקופה טובה יותר והיא גם מארחת את המשחק ולכן אני אהמר על הקבוצה הביתית ואלך עם אוגסבורג.

19:30 הרטה ברלין – דורטמונד, ספורט 2 : משחק מאוד חשוב לדורטמונד שגם הפסידה את המקום הראשון לבאיירן מינכן וגם סיימה את דרכה לפני שבועיים בליגת האלופות, אך היא מגיעה אחרי ניצחון ליגה במחזור האחרון עם 3-1 על שטוטגארט, מנגד הרטה ברלין במקום ה-10 והיא עדיין יכולה להיאבק על כרטיס לליגת האירופית למרות שיהיה לה מאוד קשה בגלל המרחק וכמות המשחקים שנשארו, אך זה עדיין בהישג יד. הרטה ברלין קבוצה מאוד ביתית והיא השיגה העונה 5 ניצחונות בבית, 5 תוצאות תיקו והפסידה רק פעמיים. דורטמונ מנגד עם מאזן חוץ נפלא גם כן שעומד על 6 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים בלבד. הימור – אני חושב שדורטמונד לא תצליח לנצח את המשחק הזה כי הרטה קבוצה נהדרת, במיוחד בבית ולכן אני אלך כאן על תוצאת תיקו.

כדורסל

המחזור ה-22 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

20:25, 5SPORT: הפועל חולון (4-17) – הפועל ירושלים (6-15) – המשחק המרכזי של המחזור יפגיש שתי קבוצות עם יריבות גדולה (שלא לומר הכי גדולה בליגה) ביניהן, שתי קבוצות שמתחרות ביחד על המקום הראשון בעונה הסדירה ואירוח הפיינל פור, שתי קבוצות שמשחקות באירופה (להמשיך?).

מהצד הביתי, הפועל חולון לא מצליחה להביס אף קבוצה השנה בליגה, שלא לדבר על מספר ההארכות אליהן היא נקלעת. ועדיין, הקבוצה ממוקמת במקום השני בליגה עם מאזן מצויין, סגל מעולה ומאמן שיודע מה הוא עושה. רק השבוע חולון עלתה לרבע גמר היורופקאפ לאחר שניצחה בבית את בלקן במשחק הראשון ב-4 הפרש, והפסידה בחוץ בנקודה בלבד.

מנגד, ירושלים עושה חיל במפעל בו חולון הודחה, ועם איזרוחו של אמארה סטודמאייר ורישומו בטופס המשחק כישראלי, ירושלים מועמדת מובהקת לזכות באליפות העונה. גם ירושלים, כמו חולון, עלתה השבוע לרבע גמר באירופה, אך בניגוד לחולון, במפעל הבכיר יותר – ליגת האלופות של פיב"א. במשחק שכזה, ולאחר שירושלים הביסה העונה את חולון בכל המפגשים (היו כבר 2, במחזור ה-11 ובחצי גמר גביע המדינה), אני אהמר על האדומים של קטש כמנצחים. ירושלים.

 

מכללות / עידו גילרי

17:00: ורמונט [6-26] – מרילנד בולטימור קאונטי [12-21] גמר ליגת אמריקה איסט

19:00: (6) מישיגן סטייט [6-26] – (19) וויסקונסין [9-23]

19:00: (22) אובורן [9-24] – פלורידה [14-19]

19:00: נורפוק סטייט [12-21] – נורת' קורליינה סנטרל [15-17] גמר ליגת מיד-איסטרן

21:00 (11) יוסטון [2-30] – ממפיס [12-21]

21:00 (4) קנטאקי [5-27] – (8) טנסי [4-28]

21:30: (10) מישיגן [5-27] – מינסוטה [12-21]

23:00: (24) סינסינטי [6-26] – וויצ'יטה סטייט [13-19]

00:00: פריירי וויוו [12-21] – טקסס סאות'רן [12-21] גמר ליגת סאות'ווסטרן

00:00: (17) קנזס [8-25] – איווה סטייט [11-22] גמר ליגת ביג 12

00:00: יוטה סטייט [ 6-27] – סן דיאגו סטייט [12-21] גמר ליגת מאונטין ווסט

00:30: (25) וילאנובה [9-24] – סיטון הול [12-20] גמר ליגת ביג איסט

1:30: (18) באפאלו [3-30] -בואלינג גרין [11-22] גמר ליגת מיד אמריקן

2:00: מונטנה [8-25] – איסטרן וושינגטון [17-16] גמר ליגת ביג סקיי

2:30: אולד דומיניון [8-25] – ווסטרן קנטאקי [13-20]

2:30: (5) דיוק [5-28] – פלורידה סטייט [6-27] גמר ליגת אטלנטניק קואסט

3:30: אבילן כריסטיאן [6-26] – ניו אורלינס [12-19] גמר ליגת סאות'לנד

4:00: ניו מקסיקו סטייט [4-29] – גרנד קניון [12-20] גמר ליגת ווסטרן

4:30: וושינגטון [7-26] – אורגון [12-22]  גמר ליגת פסיפיק 12

6:00: קליפורניה אירווין [5-29] –  קליפרוניה סטייט פולרטון [16-16] גמר ליגת ביג ווסט

משחקי אתמול:

(11) יוסטון [2-30] 84 – קונטיקט [17-16] 45  הקוגארס טרפו את ההאסקיז בדרך לחצי גמר האמריקן. שחקני קונטיקט קלעו רק ב-26% מהשדה כולל 3מ-26 בזריקות לשלוש. קורי דיוויס קלע 22 נקודות למנצחים כשגאלן רובינסון מוסיף 16 ונייט הינסון 15. ג'יילן אדאמס קלע 15 עם 14 ריבאונדים להאסקיז.

(6) מישיגן סטייט [6-26] 77 – אוהיו סטייט [14-19] 70  קסיוס ווינסטון דאג שהספארטנס ימשיכו לחצי גמר הביג טן כשקלע 18 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים לצד 5 אסיסטים. פוסטר לוייר הוסיף 14 מהספסל. בשורות הבאקאייז קישון וודס רשם 16 נקודות ואנדרה ווסון 14.

(9) לואיזיאנה סטייט [6-26] 73– פלורידה [14-19] 76  שלשה של אנדרו נמבהארד שניה לסיום נתנה לגייטורס ניצחון חשוב ומפתיע שכנראה שולח אותם לריקוד הגדול. נמבהארד סיים עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים כשקיונטיי ג'ונסון תורם 16 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 חטיפות. בטייגרס נאז ריד סיים עם 26 נקודות ו-14 כדורים חוזרים.

(19) וויסקונסין 66 [9-23] – נבראסקה [16-18] 62  זה היה צמוד אבל הבאדג'רס ממשיכים הלאה לחצי גמר הביג טן. קליל אייברסון ונייט רוברס קלעו 14 נקודות כל אחד כדי לחפות על משחק חלש של איתן האפ. גלין ווטסון קלע 23 נקודות וג'יימס פאלמר 15 עבור ההאסקרס.

סאות' קרוליינה [16-16] 64 – (22) אובורן [9-24] 73  הטייגרס ניצלו 27 נקודות של ג'רד הארפר לצד 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים יחד עם 19 של ברייס בראון כדי לגבור על הגיימקוקס. כריס סילבה קלע 27 והוריד 11 ריבאונדים עבור המפסידים.

(18) באפאלו [3-30] 85 – סנטרל מישיגן [11-23] 81  הצ'יפאווס בהחלט אתגרו את הבולס אבל בסופו של דבר חטלצו לוותר על חלומות הטורניר שלהם. סי ג'יי מסינבורג הוביל את המנצחים עם 21 נקודות ו-9 ריבאונדים כשדבונטה ג'ורדן מוסיף 16. בצד השני 17 לרוברט מונטגומרי ו-16 כל אחד לשון ראונדטיר ולארי אוסטין.

(25) וילאנובה [9-24] 71 – אקסיבייר [15-18] 67  מאבק נהדר בביג איסט כשאריק פאסקל שלח את המשחק להארכה שם האלופים ידעו איך לסגור את הסיפור. פיל בות' סיים עם 28 נקודות 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים כשג'רמיין סמואלס מוסיף 17 ו-9 ריבאונדים. למוסקטירס המאוכזבים פול סקראגס רשם 28 נקודות לצד 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים כשזאק הנקינס מוסיף 18.

(2) וירג'יניה [3-29] 59 – (12) פלורידה סטייט [6-27] 69  הסמינולס בכושר מצויין וחלפו גם על הקאבלירס החזקים בדרך לגמר ה-ACC.  דיוויד ניקולס הוליך את קלעי המנצחת עם 14 מהספסל. לקאבלירס דיאנדרה האנטר קלע 13נקודות.

(4) קנטאקי [5-27] 73 – אלאבאמה [15-18] 55  הווילדקאטס עם ניצחון מרשים על הקרימסון טייד ויכולים להבטיח סיד 1 עם ניצחון בטורניר ה-SEC.  טיילר הרו קלע נקודות כשמהצד השני אלכס ריס סיים עם 15 ודונטה הול עם 14.

(13) פרדו [8-23] 73 – מינסוטה [12-21] 75  הגולדן גופרס גוברים על הבוייל מייקרס בפעם השניה ברציפות ומבטיחים לעצמם כרטיס הזמנה לריקוד הגדול. ג'ורדן מרפי קלע 27 נקודות ואמיר קופי 21 כדי להבטיח את הניצחון. עבור פרדו מאט הארמס קלע 6 נקודות כשקארסן אדוארדס מחטיא שלשה שהייתה יכולה לנצח את המשחק ומסיים משחק חלש עם 11 נקודות ב4 מ-17 מהשדה.

(15) קנזס סטייט [8-25] 59 – איווה סטייט [11-22] 63  הסייקלונס מדיחים את הווילדקאטס שהיו בכושר מצויין לאחרונה בדרך לגמר הביג טן.מריאל שאיוק הוביל את הדרך עם 21 נקודות כשעבור המפסידה קרטיאר דיארה רשם 15 נקודות עם 7 כדורים חוזרים.

(24) סינסינטי [6-26] 82 – סאות'רן מת'ודיסט [17-15] 74  הברקאטס עושים את שלהם וממשיכים הלאה לחצי גמר האמריקן בזכות 26 נקודות ו-8 ריבאונדים של ג'רון קאמברלנד. טרה סקוט הוסיף 17 ו-12 ריבאונדים כשגם ג'סטין ג'ניפר תורם 17 משלוץ למוסטנאגס ג'סטין וויט קלע 24 נקודות וג'מאל מקמארי 18.

(3) נורת' קרוליינה [6-27] 73 – (5) דיוק [5-28] 74 המשחק הגדול של הערב היה כל מה שציפינו שהוא יהיה. הטארהילס ברחו ל-13 הפרש בחצי הראשון אבל הבלו דבילס חזרו במהירות למשחק והחצי השני היה צמוד כולו עד שזאיון וויליאמסון קלע את סל הניצחון כשתיקן החטאה של עצמו חצי דקה לסיום. קמרון ג'ונסון החטיא לייאפ קשה ממש לפני הבאזר. וויליאמסון סיים עם 31 נקודות ו-11 כדורים חוזרים כשאר ג'יי בארט מוסיך 15 נקודות 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. לטארהילס קמרון ג'ונסון קלע 23 ולוק מיי רשם 14 נקודות ו-11 ריבאונדים.

(8) טנסי [4-28] 83 – מיסיספי סטייט [10-23] 76  אדמירל סקופילד ניוו את הספינה של הוולנטירס לחצי גמר ה-SEC עם 20 נקודות. גרנט וויליאמס וקייל אלכסנדר הוסיפו 16 נקודות כל אחד. אריק הולמן הוביל את המוסטאנגס עם 20 נקודות, קווינדרי וות'רספון תרם 17 נקודות כשרג'י פרי ולאמר פיטרס רושמים 15 כל אחד.

(14) נבאדה [4-29] 56 – סן דיאגו סטייט [12-21] 65  האצטקס הצליחו לנטרל לחלוטין את הוולף-פאק בדרך לגמר ה-MWC ויצטרכו לנצח גם שם כדי להגיע לריקוד הגדול. דווין ווטסון קלע 20 נקודות למנצחים כשאצל המפסידים קודי מרטין קלע 16 נקודות.

(17) קנזס [8-25] 88 – ווסט וירג'יניה [20-14] 74  הג'ייהוקס עולים בקלילות לגמר הביג 12 במשחק מצוין של דדריק לוסון שקלע 24 נקודו והוסיף 8 ריבאונדים. קוונטין גריימס קלע 18 והוריד 8 כדורים חוזרים. למאונטנירס למונטה ווסט קלע 16 נקודות

(23) מארקט [9-24] 79 – סיטון הול [12-20] 81  הפיירטס העולים לגמר הביג איסט במשחק סוער במדיסון סקוור גארדן ועל הדרך מבטיחים לעצמם בחירה לטורניר סוף העונה. מיילס פאוול קלע 22 נקודות וחילק 8 אסיסטים כשקווינסי מקנייט מוסיף 18 למנצחים. מרקוס הווארד קלע 21 נקודות לגולדן איגלס אבל רק ב1 מ-15 מהשדה! כולל החטאת שלשה מנצחת בשניות הסיום. סאם האוזר רשם 22 נקודות לצד 9 ריבאונדים.

(10) מישיגן [5-27] 74 – איווה [11-22] 53  הוולברינס מנפנפים בקלילות את ההוקאייז בדרך לצי גמר הביג טן. איגי בראזדייקיס הוביל תצוגה מאוזנת של המנצחים עם 15 נקודות כשמהעבר השני לוקה גארזה וטיילר קוק קולעים 14 כל אחד.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי אוסטרליה – מקצה הדירוג

(פריוויו לעונה במשבצת מחר)

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר באוסטרליה. שידור בספורט 5 לייב ב-8:00.

טניס

טורניר המאסטרס באינדיאן וולס / אלכס דוקורסקי

לפנות בוקר נקבעו העולות לגמר הנשים. ביאנקה אנדרסקו הקנדית המשיכה בעונתה החלומית וגברה במשחק צמוד של שלוש מערכות, שארך שעתים ו-12 דקות, על אלינה סביטולינה האוקראינית (6-4, 2-6, 6-3). היא תפגוש בגמר, ביום ראשון בערב, את אנג'ליק קרבר מגרמניה, שגברה בשתי מערכות (6-2, 6-4) על בלינדה בנצ'יץ' משוייץ.

חצאי גמר הגברים (שידורים החל מהשעה שמונה בערב בערוצי צ'רלטון) –

דומיניק תים-מילוש ראוניץ' – הקנדי היה כבר בגמר הטורניר לפני שלוש שנים (נוצח על ידי דג'וקוביץ'). יריבו האוסטרי, שמדורג שמיני בעולם, ייחפש גמר ראשון באינדיאן וולס. השניים נפגשו פעמיים בעבר, ב-2016, וראוניץ', שחוזר לכושר טוב מאוד, ניצח בשני המשחקים.
רוג'ר פדרר-רפאל נדאל (המלצת צפיה) – שני השחקנים השלימו בשישי בערב את תמונת חצי הגמר. השוייצרי גבר בשתי מערכות (6-4 בשתיהן) על הוברט הורקאץ הפולני והספרדי נדרש לשני שוברי שוויון על מנת לעבור על פני קארן חצ'אנוב מרוסיה.
שני השחקנים נפגשו ביניהם 38 פעמים בעבר ונדאל ניצח ב-23 מפגשים. עם זאת, חמשת המשחקים האחרונים נגמרו לטובתו של פדרר. המפגשים ביניהם כוללים גם 3 משחקים בטורניר אינדיאן וולס, כשפדרר ניצח בשניים מהם.

 

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 7

קטע 6 היה קטע הררי שהסתיים במיאוץ סיום (וגם הוא לא היה נטול התרסקויות, כפי שהיה בכל המירוץ הזה). ארנו דמאר נראה בדרך הבטוחה לניצחון, כששעט אל הקו, אלא שסם בנט הצליח לעקוף אותו ממש לקראת הסיום, ולזכות בקטע, כשמתיאו טרנטין משלים את הפודיום. לאירי זהו ניצחון שני במירוץ, הישג מרשים במיוחד שמקבע את המעמד שלו בצמרת המאיצים העולמית. עוד ראינו את מיכל קביאטקובסקי הפעלתן לוקח עוד כמה שניות בונוס במיאוצי הביניים, מה שהגדיל עוד מעט את ההובלה שלו במירוץ. הוא מוביל לפני ברנאל (18+), סאנצ'ז (22+), קלדרמן ויונגלס (1:00+), קינטאנה (1:04+), גרוסשארטנר (1:08+), הייג (1:17+),מולאר (1:21+) ובארדה (1:24+).

*המלצת צפייה* קטע 7 הוא קטע המלך של המירוץ, הצפוי לקבוע את המנצח במירוץ כולו. הוא כולל שני טיפוסים קשים מאד בדרגה 1 בסופו, כאלו שהולכים להפריד את הגברים מהילדים במירוץ. עד כה, קבוצת סקיי הייתה בשליטה מלאה במירוץ, כששני המובילים שלה, קביאטקובסקי וברנאל, ניצבים היטב לפני כולם. אלא שאף אחד מהקטעים במירוץ לא התקרב לדרגת הקושי של זה שנראה היום. יהיה מעניין לראות את הטקטיקה של סקיי היום – קביאטקובסקי אמנם מוביל, אולם ברנאל הוא מטפס יותר טוב, מה שיהפוך את שאלת ההובלה של הקבוצה לקריטית במיוחד. במקביל אורבים מטפסים מצויינים כסאנצ'ז הוותיק, קינטאנה, הייג ובארדה, ולא לשכוח את סיימון ייטס, שאמנם איבד סיכוי מעשי לזכות במירוץ, אך בהחלט עשוי לזכות בקטע. בקיצור, לא קטע שכדאי להחמיץ. שידור ישיר ביורוספורט ב-16:15.

 

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 4

קטע 3 היה קטע ארוך וגבעי עם סיום שטוח, שהסתיים במיאוץ המוני. פטר סאגאן, שנראה כמתאושש מהמחלה איתה הגיע למירוץ, פרץ מרחוק אל הקו. אלא שאליה ויוויאני שהיה מאחוריו תזמן היטב את המיאוץ שלו, ועקף את אלוף העולם לשעבר על הקו. פרננדו גביריה הגיע שלישי. הניצחון של ויוויאני הוא השני ברציפות של קוויק סטפ במירוץ הזה. תמונת ההובלה נותרה ללא שינוי, כשאדם ייטס ממשיך להוביל, ואחריו בוקוולטר (זמן זהה), רוגליץ' ודה פלוס (7+), אנדרסן דומולאן ואומן (22+), אלאפיליפ (27+), אסגרין (37), פולס וקסטרובייחו (47+).

קטע 4 מחזיר את הפוקוס למטפסים. זהו קטע רצוף טיפוסים קצרים ותלולים מאד, כולל אחד בשם קפוצ'יני, שהעלייה אליו והירידה ממנו כלולות פעמיים בסיום הקטע. נראה מתאים בהחלט עבור אלאפיליפ ורוגליץ', כשמטפסים אחרים כייטס, דומולאן, תומאס, פוגלסאנג, ניבאלי וקאראפאז צפויים להשתתף בחגיגה. לצערנו הקטע לא משודר.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. החדשות מעולם האופניים הן שקבוצת סקיי כנראה מצאה ספונסר (יותר נכון בעלים) חדש בשם Ineos. מדובר בחברת כימיה בינלאומית הנשלטת ע"י האדם העשיר ביותר בבריטניה. אם זה נכון, יש לנו בעצם חזל"ש, עם שינו השם של הקבוצה ל-Ineos.

  2. קראתי נכון, כתבתם משחק נפלא (!) על רעננה סכנין??? באמת מישהו פה הולך לצפות בזה? אם כן כל הכבוד על הזמן המיותר

  3. קוקי עם מדליית זהב בגודו ברוסיה.
    כזה מוקי הבן אדם.
    בכלל הגודו פה פצצה בשלושים השנים האחרונות.
    מתי יהיה זהב באולימפיאדה?

  4. טור שמתפתח וגדל לאט, אבל בהדרגה קבועה, והופך ל-MUST. תודה על ההשקעה האדירה של גילרי, מועלם, אדר בר דוד, ארווץ, ואלכס, וכמובן דוויד סעדה שלא נח ולא מתעייף.
    ולדוקטור הופמן, המגיב מס' 1 בטור הזה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט