אינדיאנה לא עוצרת, יוקיץ' מנצח את לוקה. סיקור יום חמישי / אדר בר דוד

6 משחקים היו לנו הלילה – חלקם היו צפויים וחד צדדיים (אורלנדו ויוטה) וחלקם דרמטיים ומותחים (אינדיאנה ודנבר). בואו ניגש ישר לעבודה.

אינדיאנה פייסרס (25-44) 108 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (27-42) 106

משחק נהדר קיבלנו הלילה באינדיאנפוליס כשסל ניצחון של ווסלי מתיוס, תוספת אמצע העונה של הפייסרס, מכריע את ההתמודדות עם 1.8 שניות לסיום, אחרי החטאה של בוגדנוביץ'. לראסל ווסטברוק היתה הזדמנות להפוך עם שלשה על הבאזר אבל הזריקה הלכה החוצה והיתה אות לחגיגות של הקהל הביתי.

אוקלהומה הייתה צריכה להתמודד מול סטטיסטיקת הבק טו בק האכזרית של איתי קדם עם משחק חוץ אחרי משחק בית וכנראה שהעייפות הכריעה אותם לאחר מחצית ראשונה נהדרת אותה סיימו ביתרון 63-50. פול ג'ורג' חזר לביתו הקודם והוביל עם 20 ב-24 הדקות הראשונות וקיבל עזרה משמעותית מסטיבן אדאמס שקלע 13 ו-7 אס' של ווסטברוק לצד 8 נק'. 11 של בוגדנוביץ' ו-10 של סאבוניס החזיקו את אינדי בעניינים.

התאנדר כבר עלו ליתרון 19 במהלך הרבע השלישי אבל סיום חזק של הפייסרס החזיר אותם למשחק ולרבע האחרון הקבוצות נכנסו בתוצאה 88-81 אחרי שלשת באזר של קורי ג'וזף שהשלימה ריצת 15-5.

התאנדר לא נבהלו ושמרו על הפרש סביר, כששלשה של ג'ורג' קובעת 99-90 באמצע הרבע. אינדי השיבה עם ריצת 0-8 תוך דקה ויש לנו משחק חדש. אסיסט של בוגדנוביץ' לטרנר קבע יתרון מקומי 101-102 אבל ג'ורג' בשלשה ושתיים מהקו החזיר את היתרון לתאנדר, דקה לסיום. סאבוניס השווה ובצד השני ג'ורג' איבד את הכדור, תיקן עם חטיפה מבוגדנוביץ' אבל שוב איבד לקוליסון.

את הסוף אתם כבר מכירים ואינדי ממשיכה להיאחז במקום השלישי כנגד כל הציפיות בעוד התאנדר מאבדים גובה וירדו למקום החמישי.

כרגיל אצל החבורה של מקמילן החלוקה היתה שוויונית כשסאבוניס הוביל עם 26 ועזרו לו בוגדנוביץ' (23 נק'), קוליסון (17 נק', 7 אס', 6 ריב', 4 חטיפות) ומתיוס (16 נק').

פול ג'ורג' תפר 36 לצד 6 ריב' ו-5 אס' כשראס עם טריפל דאבל של 19 נק', 14 ריב' ו-11 אס' היה עזר כנגדו. אדאמס סיים עם 17 אבל גראנט ושרודר היו הרבה מתחת לרמתם ותרמו יחד רק 10 נק' ב-4-14 מהשדה.

אורלנדו מג'יק (38-32) 120 – קליבלנד קבאלירס (52-17) 91

המג'יק שמטו יותר מדי משחקים בתקופה האחרונה, כולל אתמול בוושינגטון, אבל בבית מול הקאבס הצליחו לנצח בקלות.

רבע ראשון שהסתיים ב-36-20 קבע את הטון כשהקבוצה מדיסנילנד מנצחת גם את שלושת הרבעים הבאים ותמשיך להיאבק על המקום השמיני במזרח.

7 שחקנים בספרות כפולות חלקו בנטל כשארון גורדון מוביל עם 21 נק', אוגוסטין מוסיף 20 ו-7 אס' וניקולה ווצ'ביץ' תורם 19 נק' ו-11 ריב'.

אצל סגנית האלופה, שדווקא מגלה שיפור בחודש האחרון, קולין סקסטון קלע 23 וקלארקסון ניסה מהספסל עם 15 נק' אבל קווין לאב איכזב עם 10 בלבד ב-3-9 מהשדה.

בוסטון סלטיקס (27-42) 126 – סקרמנטו קינגס (34-33) 120

אז הסלטיקס חזרו אחרי מסע ארוך ומתיש מחוץ לבית ולקח להם, כנראה, הרבה זמן להתרגל לפרקט בבוסטון גארדן. הקינגס היו בשליטה למן הפתיחה וסיימו את 12 הדקות הראשונות ביתרון 38-25 עם 11 נק' מהאריסון בארנס ו-10 מבאדי הילד. הסלטיקס צמצמו מעט וירדו למחצית בפיגור 6.

הקינגס לא נבהלו ורצו ליתרון 89-77 אחרי עוד שלשה של בארנס עם כמעט 4 דקות לסיום הרבע השלישי. בנק' הזו משהו השתחרר אצל הירוקים ועם ריצת 14-0 הם הפכו את המשחק כדי להיכנס לרבע האחרון ביתרון 2.

הסלטיקס המשיכו במומנטום ברבע האחרון אבל הקינגס הצעירים הראו אופי, נשארו במשחק ואסיסט של דיארון פוקס לקאולי סטיין קבע 104-103 למארחת. בוסטון הידקה את ההגנה ועצרה את המלכים ללא נק' במשך 3 דקות ופתאום זה כבר 10 הפרש. עד הסיום הקינגס לא הצליחו להתקרב על מנת לשבור את רצף ההפסדים שלהם בעיר השעועית שעלה ל-12.

קיירי ארווינג היה בערב קליעה בינוני של 11-28 מהשדה ו-1-9 לשלוש אבל סיים עם טריפל דאבל ווסטברוקי של 31 נק', 12 אס' ו-10 כ"ח. מרכוס מוריס הוסיף 21 נק' ו-13 ריב', טייטום סיים עם 15 נק' כשג'יילן בראון מביא את הניצוץ מהספסל עם 22 נק'.

באדי הילד, אולי השחקן המשתפר של העונה, עם עוד הופעה אדירה של 34 נק' (14/24 מהשדה, 6-10 לשלוש) כשהוא מוסיף גם 7 אס' מפתיעים. פוקס תרם 19 נק', 9 אס' ו-7 ריב' פלוס 3 גניבות ובארנס סיים עם 20 נק'. מרווין באגלי, שהתאושש מפציעה, צלף 14 משלו.

טורונטו ראפטורס (20-49) 111 – לוס אנג'לס לייקרס (37-31) 98

הנמסיס של הראפטורס הגיע לקנדה אבל הלייקרס של השנה לא מספיק טובים בשביל שלברון ימשיך להשפיל את טורונטו. למרות שהיו קרובים בחלקים נרחבים של המשחק, הלייקרס סופרים עוד הפסד בעוד הראפטורס ממשיכים להיצמד למילווקי בקרב על המאזן הטוב בליגה.

שלשה של קאווי לנארד על הבאזר של המחצית השלימה ריצת 1-14 של הראפטורס והפכה מחצית צמודה ליתרון 11 לקבוצה הביתית. במחצית השניה היתרון נע סביב ההפרש הזה כשהלייקרס לא מצליחים להתקרב יותר מדי בשביל לאיים על טורונטו ורבע אחרון עלוב של 14 נק' לא השאיר להם כל סיכוי.

הראפטורס הסתדרו יפה ללא קייל לאורי וסרג' איבאקה המורחק כשקאוויי הוביל עם 25 נק' ונעזר ב-20 נק' של נורמן פאוול מהספסל, 16 של סיאקם ו-15 ממארק גאסול.

לברון תפר 29 אבל היחידים בספרות כפולות חוץ ממנו היו קארוסו (16 נק') ורונדו (13 נק', 8 אס'). אי אפשר לנצח בליגה הזו עם 7-31 לשלוש, בטח לא כשהיריבה עונה עם 16-41.

יוטה ג'אז 120 (29-39) – מינסוטה טימברוולבס (37-32) 100

הג'אז פתחו חזק וסיימו חזק בשביל להשיג ניצחון נוסף במאבקי המיקום במערב. הזאבים, שוב ללא טיג, רוז וקובינגטון, לא הצליחו לאיים על המורמונים בביתם.

זה התחיל עם 34-25 ב-12 הדקות הראשונות ואחרי 2 רבעים צמודים, הנגנים לחצו על הדוושה, עצרו את מיני על 19 נק' בלבד בשביל להשיג ניצחון קל.

דונובן מיצ'ל הוביל כהרגלו עם 24 נק' כשקראודר ופייבורס הוותיקים נותנים כתף עם 18 ו-17 בהתאמה. אינגלס הוסיף 12 ו-8 בנק' ואסיסטים וגובר נתן את המטריה האווירית הרגילה של 10 נק' ו-13 ריב'.

קארל אנטוני טאונס שוב היה זאב בודד עם 25 נק' ו-12 כ"ח כשאנדרו וויגינס ממשיך להעציב את כולם חוץ מאת מנהל חשבון הבנק שלו עם עוד ערב רע של 6-17 מהשדה ורק 14 נק'.

דנבר נאגטס (22-44) 100 – דאלאס מאבריקס (40-27) 99

משחק הקצוות בין השנייה ללפני האחרונה במערב לא היה אמור להיות דרמטי וצמוד, במיוחד כשלוקחים בחשבון את מאזן הבית של המארחת (6-27, השני בטיבו בליגה) אל מול מאזן החוץ של האורחת (26-6, רק פיניקס וקליבלנד מחזיקות במאזן חוץ גרוע יותר). ועדיין, המשחק היה בידיים של דאלאס שניצחה את שלושת הרבעים הראשונים בשביל להיכנס לרבע האחרון ביתרון 10. בשלב הזה ההתקפה של המאבריקס נתקעה לחלוטין עם 4 נק' ב-6 הדקות הראשונות של הרבע וניקולה יוקיץ' בסל השדה הראשון שלו במשחק, הקטין ל-2 הפרש בלבד. בהמשך הגיע סל של מילסאפ, היחיד שתיפקד בשורות דנבר, וקבע שוויון 95 עם 3 דקות על השעון. סל של לוקה דונצ'יץ' החזיר את היתרון לדאלאס אבל יוקיץ' ענה בצד השני. דקה לסיום יוקיץ' קבר רק אחת מהקו אבל נתן את היתרון לדנבר, ברונסון החטיא בצד השני אבל מסירה רעה של האריס למילסאפ אפשרה לדאלאס לנצח את המשחק.

ואז דונצ'יץ' עשה את זה:

וכשהיה נראה שקיבלנו סיום הולם מרוקי העונה הגיע הג'וקר וטרף את הקלפים על הבאזר:

אחרי שפתח עם 0/4 מהשדה יוקיץ' התעלה ברבע האחרון עם 4/5 כדי לגרד 11 נק' לצד 14 ריב' ו-8 אס'. מילסאפ כאמור היה ענק עם 33 נק' (14/19 מהשדה) כשמארי וביסלי מוסיפים 12 כל אחד ובארטון 11.

דונצ'יץ' עשה הכל 24 נק', 11 ריב', 9 אס' ו-2 חטיפות כשברונסון שוב נתן תרומה נהדרת עם 20 נק' באחוזים יפים. דוויט פאוול ומקסי קלאבר סיימו עם דאבל דאבל – 16 נק' ו-10 ריב' של הראשון ו-11 כפול 2 באותן קטגוריות של השני. נוביצקי היה טוב יחסית עם 3 שלשות מ-4 ניסיונות שכאמור, לא הספיקו לגנוב ניצחון.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. רשמים מהערב:
    1. דונציץ' ענק ככל שיהיה, חייב קצת שחקני כדורסל מסביבו כי כרגע יש לו רק צוות מסייע. נחכה לשנה הבאה לראות מה קורה עםהלטבי ואולי אם עוד שחקן בכיר מהשוק החופשי.
    בסופו של יום… יוקיץ' הראה לו מי האירופאי הבכיר, נכון להיום, בליגה
    2. יוטה – מינסוטה: הבחירה בטאונס לאול-סטאר השנה מגוחכת בעיני, במיוחד שהוא ו-וויגינס לא מסוגלים לסחוב את הטימברוולבס לפלייאוף (וזה כנראה מראה כמה באטלר באמת היה טוב). פוטנציאל זה טוב ויפה, אבל הציוות הזה רך כמו חמאה בשמש האילתית. מצד שני, שני שחקנים שהיה מגיע להם יותר לדעתי: מיטשל וגובר.
    3. פייסרס: פשוט שאפו למה שקורה שם. הולכים לעשות שמח בפלייאוף מעצם העובדה שהם יכולים לגרום לסיקסרס ולסלטיקס להיפגש כבר בסיבוב הראשון. כל הכבוד למקמילן ולשחקנים שם. סאבוניס ממשיך בהתקדמות הנהדרת שלו.

      1. לדעתי לטימברוולבס יש סגל מוכשר שהיה שווה פלייאוף גם במערב (גם בתחילת העונה עם באטלר וגם לאחר הטרייד שהביא להם את קובינגטון וסאריץ'). בטרייד הזה (יחד עם החוזה) מינסוטה אמרה לטאונס שהוא יהיה האיש שסביבו הכל יבנה (יחד עם וויגינס), הבעיה שכרגע שזה נראה כמו "קלוריות ריקות" – מספרים יפים בלי ניצחונות (ואני אפילו לא רוצה לדבר על וויגינס שלדעתי כבר יפרוץ בקבוצה אחרת (באווירה אחרת).

        כנראה שבקרוב יבינו שצריך למצוא קונה לוויגינס

    1. היה סימן שאלה מיהו האירופאי הבכיר כרגע? עם כל הכבוד ללוקה ויש הרבה כבוד, הוא הרבה הרבה יותר קרוב לרמה של טרי יאנג, מאשר לג'וקר כרגע. פוטנציאל יש והוא ענק, ויחסית לרוקי הוא נותן עונה מדהימה אבל אם נסתכל על פרספקטיבה כללית של כל שחקני הליגה הוא כרגע שחקן די סבבה כנראה טופ 50 אבל לא יותר מזה –
      **שוב** נכון לעונה הזו

      1. לא מסכים.
        אף רוקי מהמחזור הנוכחי לא קרוב אליו בכלל, ואני מוכן לשים כסף שבעונה הבאה כבר ידברו עליו כשחקן טופ10 בליגה. כבר היום אפשר לראות, איך בתור רוקי בן 20 הוא עושה הכל על המגרש ברמה גבוהה וממלא בקלילות את ה box score ולא קשה לדמיין איך עם קצת שיפור ביעילות ההתקפית ובצוות המסייע הוא יהפוך להיות איום יומיומי לתת שורות סטטיסטיות של 30-10-10, כן כן, מספרי לברון בשיאו. וזה בלי לדבר עם היכולות בקלאץ' שהיא כבר מהטובות בליגה וכל מה שקשור להגנה ויכולת פיזית שלבטח ישתפרו. בקיצור, טרי יאנג מתקרב ללוקה. הוא כבר אחד מהשחקנים המלהיבים ומושכי הקהל בליגה ובתוך עונה או שתיים גם מועמד לMVP.

  2. תודה רבה
    יוקיץ עם טריפל דאבל וכמעט קוודרדבל.
    מדהים הילד הזה. שים לו עוד כוכב או שנים ודלאס קונטיינדרים.
    אם הגבה יחליט לחתום בדאלאס זה יהיה פנטסטי.

  3. על אף סל הניצחון של דנבר, נראה שכרגע המקום הכי טוב להתמקם בו- אם אתה לא בצמרת המערב- הוא המקום השביעי.

    1. הפרצוף של לוקה אחרי הסל של יוקיץ' שובר לב, כמו ילד שכרגע לקחו לו את הסוכרייה מהפה. אגב מה המאזן של הפייסרס בלי אולדיפו???

  4. סקרמנטו קבוצה עם שחקנים נהדרים. באדי הילד אולסטר קבוע לעתיד, פוקס (לא הכי יציב אבל עדיין ילד), הפוטנציאל של באגלי בשמיים.
    רק יש להם עדיין כמה נזקים מהלכים. ווילי קאולי-סטיין מתאים ליורוליג. בייליצה יכול לחזור גם. ג'יילס זה הרבה התלהבות על מעט כישרון. משתמשים מעט מדי בבוגדנוביץ'. זו עונה יפה מאוד לסקרמנטו אבל גם פספוס גדול, יותר מדי משחקים היו אצלם ביד והם פישלו.

  5. אחלה סיקור.
    ואוו איזה סיום בדנבר, דונצ'יץ' מתבגר ומתחשל לנו מול העיניים, רק תביאו לו שחקנים לידו ונראה ממנו כל כך הרבה, היו לו כמעט דמעות בעיניים בסוף, אפשר להבין אותו, לקחו ממנו סל ניצחון. יוקיץ' פשוט מדהים והכי יפה אצלו זו הצניעות – בלי כל הפוזות והטפיחות העצמיות על החזה, ראו בחיבוקים כמה החברים אוהבים אותו. דנבר הם המנחוסים הרישמיים של אוק' סיטי אבל קשה לא להעריץ אותם על העונה שנתנו, ללא כוכבי-על. במזרח הם היו בגמר האיזורי, במערב זה לא יהיה פשוט.
    אוק' סיטי שוב שמטו הפרש גדול, כנראה שזה בדי אנ איי של המועדון, עוד מימי דורנטלה העליזים, ממלאים ובועטים, ממלאים ובועטים, מקווים שברגע של הבאזר זה יהיה מלא. מאז שחזרה (קצת) לראסל הקליעה, ג'ורג' בירידה ואוק' מדשדשת, עדיין – אני מעדיף את המצב הזה – בפלייאוף אי אפשר לבנות רק על התעלויות של ג'ורג' וכנראה שיתרון ביתיות כבר לא יהיה (אולי רק בסיבוב הראשון). לראס יש עוד הילוכים, הוא הערך המוסף של הקבוצה הזאת, הוא זה שמרים לה את התקרה, בלעדיו זה גג סיבוב שני, איתו – השמיים הגבול (השמיים=ג"ס).

  6. תודה רבה!
    קאמבק מטורף של אינדי, אולי בכל זאת תהיה לנו ביתיות בסיבוב הראשון.
    בוסטון נראים נורא. ניצחו רק כי סקרמנטו התחילו להחטיא וכי יש להם ערמות של שחקנים שיכולים לקלוע בכל יום נתון.

  7. תודה רבה אדר, אחלה סיקור.
    .
    אינדי עקשנים כפרד. מורשת לארי בירד וההוזיירז ללא ספק. ממש יפה לראות.
    .
    אוקלהומה ממשיכים לסבך את העניינים במערב. הפתרון המושלם הוא כמובן שנצליח להעפיל למקום 4/5, ואז נמנע מהלוחמים ומיוסטון, ונקווה לפשלה נוספת של פורטלנד בפלייאוף, אבל קשה לי לראות את זה קורה לנוכח ההפרש בטבלה.
    .
    בטורונטו חגגו הלילה. יש נצחונות עונה רגילה ששווים יותר.

  8. אדר, סקירה מצויינת מהמילה הראשונה ועד האחרונה. אפילו אם לא היית כותב מאומה אבל מביא את שני הסרטונים האחרונים זה היה שווה הכל!

  9. נתון שקפץ לי לעין (ציוץ ממחלקת "חם מהתנור") בסיומו של ליל המשחקים:
    34.8%
    זה האחוז של הלייקרס העונה. לא "סתם" מהשלוש. זה האחוז משלשות פנויות לחלוטין.
    מקום אחרון בליגה.
    אאוץ'.
    .
    תודה, אדר. יופי של סיקור.
    .

      1. הרשתית שלי היא כמו עור של פיל.
        שנים של צפייה בסאנס תעשה לך את זה…
        .
        .
        .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט