'תוכנית פרופסור לס' להבראת הלייקרס: TABULA RASA(כולל ההשפלה של שאק)

לוח נקי

 

TABULA RASA

 

(מומי יכול להסביר)

(שאקיל משפיל את דווייט האווארד בסוף)

הנה תכנית ההבראה שלי, אם היתה לי יד חופשית. כמה רעיונות נילקחו מהאינסיידר, כמה מהגולשים כאן, אך הרוב מקורי, מהאוצר השכלי של הדוק. התכנית היא להביא את הלייקרס לפתיחת עונת 2014-15 נקיים וחלקים מחובות, כמו טוסיק של תינוק.

עם הלייקרס, תמיד ישנה 'העונה הבאה'. הכתובת היתה על הקיר. דוייט הווארד, הסופרמן שהיה אמור להוציא אותם מבור הזבל אליו הם ניכנסו, זנח-ברח-נימלט-ונס מהם כאילו היו כולם נושאי נגיף האיידס. האם היה מישהו שהתפלא מהחלטת העריקה הזאת? לא אני. ברגע שהוא החליט לא לקנות וילה בבברלי הילס ידעתי שהעונה בלייקרס היתה רק ציפייה להיות שחקן חופשי.

והוא באמת גאל את עצמו מהמקום שעבורו היה כלוב חסום שבו נאלץ להתייבש ולנבול משך עונה שלמה. זו היתה בחירתו: הוא יכול היה גם להתעורר שם לחיים חדשים עם גישה אחרת ורצון. אבל הוא לא רצה להיות שם. קובי בריאנט, כוכב הקבוצה, דרש ממנו להתאמץ, ולהווארד לא בא להתאמץ. כל מה שהוא רצה זה שהעונה תסתיים ושהוא ישוחרר מהכלוב.

אז יופי. הוא שוחרר. הוא לא היה פייר ללייקרס שלא עשו דבר אחד רע איתו, אבל מצד שני הוא גם לא היה האדם שביקש לשחק שם. הוא רצה לשחק בברוקלין והדבר לא יה בר ביצוע. אז הלייקרס השתמשו בו, הוא שיחק טוב – אבל לא הכי טוב שיכול היה לדעתי – והעונה הסתיימה. עתה בא הפרוד. אין טעם לחזור ולדסקס "אנחנו אשמים, הוא אשם". האירוסין לא עלו יפה, וטוב שנפרדים עתה לפני שישנה חתונה וילדים.

הוא הולך לדרכו ונאחל לו הצלחה בדרכו החדשה, ועתה הגיע הזמן לראות כיצד ניתן לאחות את השברים ולהעמיד את הלייקרס השבורה לרסיסים על רגליה מחדש. כי אפילו לשונא לייקרס כמוני חשוב שתהיה לייקרס חזקה בליגה, כי אחרת מה הטעם להכות אותה בטוסיק? ההנאה האופטימלית היא לנצח אותם במשחק השלישי בשלשה של מייק מילר או ריי אלן הנזרקת עם הבאזר, כשהלייקרס מובילה ב-2, ולא כשהיא עפה כבר בסיבוב הראשון ע"י איזו סקרמנטו או פורטלנד.

אז אני מופיע כאן עם כל הידע והנסיון שלי עם תכנית הצלה שדדי – שנעלם בצורה מסתורית מהאתר מהשנייה שבריחתו של הווארד נודעה ברבים – יכול ללא כל התנגדות מצידי לשלוח לכל החברים שלו ב-'לייקרס נשיון', ושהוא מורשה לשלוח להם תחת הכותרת "תכנית ההצלה הלא-גרנדיוזית כלל וכלל של 'דוק לס' להחייאת הקבוצה האהובה שלנו".

תכנית ההצלה הלא-גרנדיוזית של 'דוק לס' להחייאת הלייקרס

 1. הסכמה כללית מבעלי הקבוצה, דרך מנכ"ל הקבוצה, המאמן, קובי, ושאר השחקנים שמוותרים על העונה הזאת. זאת לא אומרת שלא מופיעים למשחק נגד מיאמי. מופיעים גם מופיעים, עושים הכל ככל שיכולים, אבל משחקים יותר עבור FUN, עבור החזרתו של קובי לכושר, ועבור מבחן לשחקני השבט מי יישאר ומי יקבל בעיטה בתחת עם "הלייקרס החדשה". הדבר אומר מספר דקות משחק הגיוני עבור קובי כדי שהעונה תהיה בעיקר מוקדשת עבורו להשלמת הריהביליטציה על עקב האכילס שלו.

 2. כולם מסכימים לעובדה בשטח שהלייקרס הם קבוצת לוטרי בפעם הראשונה מאז צ'אק אטקינס של 2004-5. אין בכך כל בושה. זה חלק מהתכנית, ופרופסור לס לא ירשה לאיש באתר להתלוצץ על חשבון הלייקרס באתר. זה חלק מהחיים, ובאתר הזה אסור בתכלית האיסור לזרוע מלח על פצע פתוח. מטרת כל עונת 2013-14 היא אחת: להתכונן לקיץ הבא ולהשאיר כמה שיותר כסף פתוח בקופה.

 3. לזרוק מבט ולנתח את כל האפשרויות של 'השחקנים החופשיים' בקיץ הבא, ואלו הם שהלייקרס חייבים לזרוק בהם מבט רציני:

 

א.      לברון ג'יימס

ב.      כרמלו אנטוני

ג.       ג'ון וול

ד.      דוויין ווייד

ה.      כריס בוש

ו.         דרק נוביצקי

 5. לעשות רשימה וכבר להביע את הרצון לעשות כל קומבינציה אפשרית להביא את אחד הילדים הללו מהקולג'ים:

 

א.      אנדרו וויגינס

ב.      ג'בארי פרקר

ג.       מרכוס סמארט

ד.      ג'וליוס רנדל

ה.      אנדרו הריסון

 6. עכשיו ללא דוויט הווארד, קובי קרוב יותר ל-40 מאשר ל-30, וסטיב נאש חוצה-שובר-מרסק את ה-40, הגיע הזמן משך כל עונת 2013-14 להחליט מי הוא המנהיג הבא שהלייקרס רוצה שינהיגה משנת 2014-15 עד 2024-25. להודיע זאת ברבים. לשים את תמונתו בבילבורד בכל הפרקווי אפילו שזאת השפלה מסויימת לעיר. האדם הזה חייב לדעת למפרע שהוא הגואל המצופה של העיר כדי שהמסר ייכנס עמוק-עמוק למוחו. יוסבר לו שהוא הקרים הבא. או המג'יק הבא. או הקובי הבא. שהוא יידע שאפילו אם חס וחלילה הוא נופל לקבוצה אחרת, עליו לדרוש טרייד על הסף או שהוא יביא רק צרות ודמעות לקבוצתו האחרת. הוא נולד לשרת את הלייקרס, וכל מנכ"ל בליגה חייב להבין זאת.

 7. מה זאת אומרת "לייקרס ללא הווארד"? ז"א מוביל הליגה עם 12.4 קרשים למשחק, 17.1 חיצים ב-57.8%, ו-PER של 19.5. לא משנה שהוא לא מסוגל לקלוע מהקו אפילו אם תשים לו משאית מלאה של M&M – הממתק שהוא מכור לו – לפני האף, הוא לא מסוגל יהיה לשים את העור משם. כשהוא לא היה על הפארקט, הגנת הלייקרס היתה מספר 29 מ-30 קבוצות כשהיא מרשה 107.8 נק' ל-100 פוזשיונס נגדה. מספר שהיה מבייש אפילו את הבובקאטס. איתו על הפארקט הלייקרס היו "פלוס 3.4 נק'" על כל 100 פוזשיונס, ו-"מינוס 1.9 נק'" על 100 פוזשיונס בלעדיו. אז שאיש לא יבוא ויקשקש לי ש-"הווארד לא היה כזה חשקן חשוב ללייקרס". ללא הווארד לא מעניין אותי אם יחרטו "מספר 5" על המצח של פאו גאסול. מה כבר יכול השחקן הספרדי הפוסי-קאט הזה לעשות נגד אחיו הצעיר מממפיס, או…הווארד עצמו שלמרבית הצרה נשאר לשחק במערב? אירל קלארק ישחק בקאבס ומי יישאר לפאוור? ג'ורדן היל? GIVE ME A BREAK!. הווה אומר עונת 2013-14 היא העונה שממנה הלייקרס חייבת להתחיל כאילו מההתחלה. אז נתחיל מההתחלה.

 8. אופציה שיכולה להיות מצויינת היא לא התחשב בדעת הקהל, במומי, בדדי, ובכל אוהד הלייקרס באשר הוא, ולעשות אמנסטי על קובי. הם יכולים במכה אחת למחוק 30.5 – זה במיליונים, קומראדים – מהספרים שהוא הכסף שהם חייבים לו ב-2013-14  ב-AMNESTY PROVISION שיש להם. מאחר והם COMMITTED ל-79.8 – זה במיליונים, קומראדים – האמנסטי על הכוכב הפצוע היה חוסך להם מיליונים רבים ב-TAX PENALTIES. אבל מבחינת יחסי ציבור זה יהיה DISASTER. כתם שיישאר על המורשת דורות על גבי דורות, עד שלנכדים של רועי ויינברג יהיו נכדים משלהם. עכשיו, אם קובי היה שחקן נאמן ללייקרס ושחקן עם לב הרוצה להחזיר להם משהו ממה שהם עשו עבורו כל השנים, הוא יעשה איתם סידור: הוא מבקש – מבקש? הוא יותר נכון דורש ומתחנן לאמנסטי – ואז תכנית ההבראה מתחילה מיד. ז"א ש-"7" הוא צעד האמנסטי על קובי בניגוד לרצונו או עם רצונו. אני לא רואה את שתי האפשרויות קורות, אז "7" הוא צעד אפשרי תיאורטית.

 9. מעשית, קובי חוזר לשחק. באיזה כושר הוא חוזר? תיזכרו בבקשה בצ'אונסי ביליאפס עם אותה פציעה בדיוק, באותו גיל בדיוק, ותיזכרו כיצד הוא חזר לקליפרס. הוא היה זקוק לשנה קלנדרית שלמה לחזור לשחק, וכשחזר הוא לא היה יותר מלהיות צל של עצמו. ז"א שקובי חוזר לקראת סוף עונת 2013-14 מדדה, צולע, חסר-ניתור, כשרק הבעת פניו נשארת ללא שינוי. האם זה טוב ללייקרס? זה מצויין. כמה שפחות קובי טוב, כך יותר כדורי פינג-פונג בסוף יוני, לדראפט. התקווה היא לבחירה ראשונה של אנדרו וויגינס.

 10. הלייקרס יכולים לוותר על "7" שזה LONG SHOT וללכת על אמנסטי על גאסול (19.3 מיליון) או מטה שלום עולם (7.7 מיליון). אבל לדעתי ללא הווארד, האמנסטי עליהם לא יקרה. אבל זה לא סוף העולם. ניתן לחסוך כסף בעוד דרכים.

 11. מה הסיפור עם סטיב נאש? למה לא לנסות את האופציה המובאת כאן: לפוינט גארד הזקן הלייקרס מחוייבת ב-9.7 – זה במיליונים, קומראדים – לעונת 2014-15. למה לא לבדוק את השוק בקשר לבן ה-39 הזה? קיים בליגה בעל קבוצה ביליונר שהוא גאון, אבל גאון מטורף. למה לא לבוא למרק קיובן עם ההצעה מגן העדן: "בוא נכניס את הליגה לשוק אמיתי! קח את סטיב נאש וחבר אותו לחברו הטוב ביותר דריק נוביצקי, שזאת תהיה גם שנת המשחק האחרונה שלו, לפי חוזהו? תן לשני הזקנים לטרוף ביחד את הליגה במין "בום אחרון, וגמרנו!". לקיובן יהיה את ה-9 מיליון של חוזהו הניגמר של שון מריון, ויש סכוי רב שהיהודי ירצה לעשות משהו בומבסטי אמיתי, ולהקדיש את עונת 2014-15 "לזקנים ששמו את דאלאס על המפה!". ללא החוזה של סטיב נאש, הלייקרס מתחילים דף חדש, דף נקי לחלוטין.

 12.אפשרות נוספת היא לדבר עם הפייסרס על SWAP בין סטיב נאש וג'ורדן היל על דני גריינג'ר. זה ייתן לפייסרס פוינט גארד אמיתי לנהל להם את הקבוצה, ובק-אפ לדייויד ווסט עצה כשהם חתכו את הטבור עם טיילר הנסבורו.

 13.מה עושים עם גאסול? הוא הבעייה הגדולה של הלייקרס. הוא לא טוב מספיק להביאם לפלייאוף ללא קובי, אבל הוא עדיין טוב מספיק לממוצע דאבל-דאבל בקרשים וחיצים, ולעשות מהם קבוצה תשיעית או עשירית במערב, עם כדורי פינג-פונג לא מספיקים לבחירת לוטרי, והרי כל מה שהלייקרס רוצים – ומתכננים – זה להביא את היגינס ויהי מה. גאסול מהווה קוץ בתחת בהשגת המטרה. יש לי רעיון: הציעו לוושינגטון טרייד. גאסול עבור החוזים המסתיימים של אמקה אוקפור וקווין סרפין? פאו יכול לעזור לויזרדס מאד (ממש מאד!) בעליית הקבוצה המסחררת בסוף העונה שעברה כשרק חלק אחד בפאזל חסר להם – פאו גאסול! אם הלייקרס נפטרים מה-19.7 מיליון שלו. זה יביאם לעונת 2014 נקיים כמו טוסיק של תינוק, והם יכולים להתחיל מחדש על אמת!

14. בסוף עונת 2013-14 לפטר את מייק ד'אנטוני ולשכור את שאקה סמארט מ-VCU ל-"מאמן הלייקרס החדשה".

 

************************

 שאקיל משפיל את האווארד: "אין לך את הביצים לשחק בלייקרס"

 

שקיל אוניל לא ביזבז יותר מכמה שעות לפני שהחליט לפתוח את פיו על דווייט הווארד. זוכרים את הסרט בו ג'ק ניקולסון צורח על תום קרוז "YOU CANNOT HANDLE THE TRUTH"?

על אותו משקל שאק מסביר לכל מי שמוכן לשמוע ש-"האווארד לא יכול היה לחיות עם הפרשר שבא עם לשחק בלייקרס". שאק אמר: "HE COULD NOT HANDLE THE EXPECTATION AND PRESSURE OF PLAYING IN LA!".

"אני ידעתי שככה זה יהיה. הוא בא לעיר הגדולה וכל האורות היו עליו. הוא ניבהל. הוא הכניס את הזנב בין הרגליים וברח לעיר הקטנה, יוסטון".

טוב. שקיל שרף עוד עיר. בקרוב לא תהיה לו עיר לבוא אליה ולשים בה את התחת הגדול שלו. אפשר לחשוב LA יעני. עיר גדולה? יותר נכון כפר גדול. איזה פרשר? ממי? מכמה כוכבי קולנוע שלא יודעים את ההבדל בין 2 ל-3 נקודות? ג'ק ניקולסון הוא היחיד שמבין שם כדורסל. כל השאר זה קהל שבא להיראות יותר מלראות.

איזה עתונות ישנה ב-LA מלבד LA TIMES ? מלבד PEOPLE MAGAZINE ועוד כמה טבלואידים שבועיים על הוליווד אין שם כלום. גורנישט. שאק מדבר על פרשר? שינסה לשחק בתפוח הגדול. שם ישנם עתונאים שלא יניחו לך עד שתודה עם מי שכבת בלילה האחרון.

פעם זה היה אחרת, אני יודע. בימים של מג'יק, קרים, ווורת'י הקהל של אל.איי היה קהל. מאז הכל נעלם. הקהל של הקליפרס יותר חם מהקהל של הלייקרס, והעונה בכלל יהיה שמח כשהקליפרס משחקים בפני אולם מפוצץ, והלייקרס מחלקים כרטיסים חינם לארגוני 'צופים' כדי למלא את הקרחות באולם.

הכדורסל אבד ב-LAKERS NATION עד שהם יחליטו לעשות מה שאני מציע. כל אוהדי הלייקרס באתר חייבים להתאמת עם העובדה שהם סיימו את הריצה לאליפות ל-5-6 השנים הבאות. עליהם להסתכל על עצמם במראה ולשאול: "האם אני מוכן ל-5-6 שנים של  דרק? של אשפה? 5-6 שנים של להיות בובקאטס במקרה הגרוע, או אורלנדו מג'יק במקרה הטוב? האם יש לי את  אורך הרוח והעצבים להיות הבדיחה הגדולה של הליגה?"

אם התשובה היא "כן, אני אוהד בטוב וברע", כל הכבוד. קח כדורים נגד דכאון ל-6 שנים ותחכה שהסערה תעבור. אם אתה ישר עם עצמך ויודע שאין לך את העצבים לראות את הלייקרס שוכבת מוכה כנמושה בתחתית הליגה, עבור אלינו, ל-"MIAMI NATION". אנחנו נשארים במרום הליגה לפחות לעשר השנים הבאות. עבור אלינו וחייה באושר וצהלה עד 2025 לפחות. טוב, לא אגזים: עד 2024 לפחות!

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. הלייקרס חייבים חיזוק בצבע
    כרמלו וג'ון וול הם אופציות מענינות
    את האמנסטי על קובי הצעתי אתמול , זה לא יקרה

    השחקן שהייתי רוצה לראות במועדון הוא קווין דוראנט אבל זה לא יקרה

    פוסט מעולה !!!

  2. מה זה יתן עם לייקרס יפסידו הרבה? אין להם בחירת דראפט השנה.
    אהי חושב שהיא שייכת לפיניקס.
    גאסול הוא חוזר מסתיים, אין מה לעשות עליו טרייד או אמנסטי אלא אם רוצים להביא שחקן חופשי עכשיו, אותו שבר לגבי קובי אם אני לא טועה.
    וול יכול להתאים ללייקרס ועוד איזה מישהו טוב לעמדה 3 ביחד עם קובי וגאסול על חוזים נמוכים יותר.

  3. אני לא מוותר לקובי הוא חייב לקחת עוד טבעת ויהי מה כל האופציות כשרות ולמה לעזזאל לא כתבת לפטר את מייק זה כמו לנתח ב"א והשאיר אצלו את האב טיפוס למחלה מאמן שלא עמד בלחץ לא בניקס ולא בלייקרס ואם אני לא טועה גם בנחרת הכוכבים של 2006 הפיד ליוון וסיימו 3 בקיצור דוקטור שכחת מישהו

  4. פעם אחרונה שהיו לי תינוקות התחת שלהם הוא הכל חוץ מנקי, המפגרים הקטנים מחרבנים כל חמש דקות ואז מתגלגלים ומורחים את הרפש על עצמם.

    אני בטוח שהלייקרס יצאו בגדול מהקטע הזה הם לא יודעים אחרת.

  5. פוסט מצוין!
    כשאתה בתחתית, אתה יכול רק לעלות. הלייקרס צריכים לנשום עמוק, לא להתרגש, ולהתחיל מחדש.
    בעניין קובי:
    בלי קובי אין ללייקרס הכנסות. קובי מוכר יותר חולצות מרוב שחקני הליגה (מקום 3 בשנה שעברה, מקום 1 שש פעמים שונות), ואין לנו אפילו צל של מושג מה קורה בסין שם יש כבר פסל לכבודו…
    ואני לא מסוגל לחיות עם ההשוואה בין בילאפס לקובי. אני אוהב את בילאפס, אבל בלי קשר – אם מישהו יכול לחזור מפציעה כלשהי, גם אם יהיה חייב להמציא את עצמו מחדש על המגרש, זה קובי בראיינט.
    ובמלים אחרות – אני רוצה להיות אופטימי.

  6. כל הכבוד מנחם עשר של פוסט
    הייתי מוחק את הפסקה האחרונה !
    המלצה לא טובה בכלל !! מומי יאהד את הפועל טייבה לפני מיאמי היט

    בהתחלה מומי חשב שטבולה ראסה , זה הסלט טבולה שמכינה רוזה , אחותו של יהודה שישיליק
    איזה סלט מנחם , רוזה לבנונית אסלית עם שורשים דמשקאיים
    ללקלק את האצבעות !!

    אחר כך מומי נזכר בשיעור לטינית והבין שאולי הד"ר מתכוון בטבולה ראסה ללוח חלק ונקי ? יענו ללא טיפת גיר נקי וחלק

  7. מה הסיכוי שקובי יתחיל לחלק 12 אסיסטים למשחק באופן קבוע?
    שהוא כבר ניסה לעשות בעונה שעברה מספר פעמים אך לא הצליח להתמיד (11 משחקים של 10 ומעלה אסיסטים).

    בגילו זה יכול להיות פתרון לא רע בכלל.

  8. 1. טרייד על גאסול תמורת כל דבר שאפשר.
    2. אמנסטי על מטה וורלד.
    3. סיכוי קלוש שמישהו יקח את נאש אבל אולי יש פראיירים בעולם(ניקס?)…
    4.בעונה הבאה שלדעתי היא האחרונה בקריירה של קובי לפרגן לו איזה 10 מיליון ולהסתער על שוק השחקנים החופשיים ועל לברון.

  9. לס, יא חתיכת נפולת של נמושות, גם כשירדת מהארץ אמרת לעצמך שישראל בטח תהיה מדינה נחשלת עוד כמה עשורים, אז בוא נעבור לארה"ב כי שם "אנחנו" חיים טוב ושולטים בעולם???

    בית לא עוזבים!

    אבל איך אחד כמוך, הומלס חסר מולדת, יוכל להבין את זה???

    אתה תהנה לך לעבור קבוצה כל שנתיים, אבל אף-פעם לא תבין מה זה אהבה שנקנית בייסורים.

  10. הלייקרס לא צריכים לעשות כלום….גם ככה אין להם בחירות דראפט ב-2014, ובכל מקרה יהיהו להם 50 מיליון דולר פנויים בקיץ 2014. לכל היותר לנסות להיפטר מנאש ולהקדיש את העונה הזאת לשיאים אישיים של קובי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט