הווארד השפיל לא רק את הלייקרס. גם את העיר עצמה / מנחם לס

ההשפלה הגדולה

אז זהו. דווייט הווארד עשה ללייקרס נא באוזן ועזב אותם לאנחות. הכל יהפוך לדבר רשמי ביום רביעי. בואו נתחיל מזה שהלייקרס אף פעם לא היתה הבחירה הראשונה שלדווייט. למרות שבתחילה זה נראה כמו נשואין שנכתבו בשמיים, הבחירה  הראשונה של דווייט היתה הברוקלין נטס כבר מההתחלה.

 

עבורי עצם העובדה שהוא לא רכש דירה בלוס אנג'לס והתגורר בסוויטה במלון בדאונטאון הספיקה לשדר לי שהכל ארעי.

 

כמובן שבתחילה זה נראה כזיווג שנעשה בשמיים. איפה אם לא בהוליווד יכולה לקרות "הביאה השנייה של סופרמן"? היכן אם לא בלייקרס יכול לבוא ההמשך לקבוצה עם הסנטרים הדומיננטיים ביותר בהסטוריה של המשחק,להתחיל עם ג'ורג' מיקאן, "הלבן הלוחש", ואז ווילט 'דה סטילט' צ'מברליין, ואז קרים עבדול ג'אבר, שקיל או'ניל, ואפילו את אנדרו ביינום הייתי זורק למשוואה של סנטרים דומיננטיים. תוסיפו לזה אישיות גדולה מהחיים עם איגו מנופח וגוף של הרקולס שבמשך משחקים רבים נופף יריבים כאילו היו זבובים מעצבנים ותקבלו את הגוף הענק, הנפש הפורייה, החיוך הרחה מכולם, ותקבלו את היורש הטבעי לקובי בריאנט בן ה-35 להיות שחקן הפרנצ'ייז הגאה ישר אל תוך העשור הבא עם מבט לעבר 2025. היי, קרים שיחק עד גיל 40? גם דווייט הווארד רוצה.

 

מלבד דבר אחד: דווייט הווארד שנא את הלייקרס, את שחקני הלייקרס, ואת מאמן הלייקרס כמעט מהרגע הראשון. סליחה! את מאמן הלייקרס השני. עם הראשון לא היו לו בעיות מיוחדות.

 

אני שמרתי זאת בסוד בתוכי כבר מהצגתו הראשונה כ-"השחקן שיביא לנו אליפויות רבות ויוסיף BANNERS לתיקרת האולם. וכיצד הגיב הווארד? שהוא "לא יכול לחכות לכל ה-'FUN' שיהיה לו עם הלייקרס. אלה שספרו אומרים שהוא אמרFUN”  " ארבעים ושניים פעם. כמה פעמים אמר "אליפות"? פעם אחת ויחידה. כשג'רי ווסט ניסה לשכנע את שקיל לבוא ללייקרס לפני 20 שנה הוא לקחו לאולם להראות לו את כל שלטי האליפות. כשמיץ' קופצ'אק רצה לעשות אותו דבר דווייט הווארד הגיב, "ראיתי את כולם במשחקים".

 

כל הדברים הללו היו תמרורי אזעקה שהלייקרס סירבה לראות.

 

אני הרגשתי במשחקי הלייקרס – ובהפסדים הגרועים ביותר – שלדווייט הווארד ההפסדים לא עשו הרבה. הוא המשיך לחייך ולא הראה עשירית מהתסכול שראית בפני קובי, שלום עולם, ואפילו שחקן חדש כמוהו – סטיב נאש. דווייט התנהג כאילו ההפסדים לא נוגעים לו. הם של מישהו אחר. האם ידע כבר אז שהוא מחכה לעונה הזאת nשתעבור והוא יהיה חופשי לעבור כרצונו לקבוצה שתהיה בחירת ליבו, ורק בחירת ליבו ולא של אף אחד אחר?

 

תחשבו רגע כמה שחקן חייב לשנוא את הקבוצה בה הוא משחק כשהיא אלופה גאה 16 פעמים נגד קבוצה שזכתה באליפות רק פעמיים. הוא עוזב קבוצה שהחמיצה פלייאוף רק 5 פעמים ב-65 שנות חייה ועובר לקבוצה שהחמיצה את הפלייאוף 8 פעמים ב-15 השנים האחרונות. הוא עוזב את אחת משני הפרנצ'ייזים הגדולים בתולדות הכדורסל (השני הסלטיקס) כדי לעבור לקבוצה שישנן לפחות  7 קבוצות עם קלובי כדורסל יקרתייבהרבה יותר , בעלי אולמות מפוארים  יותר, קהל נאמן יותר, והסטוריה מפוארת יותר (בוסטון, שיקגו, סאן אנטוני, ניו-יורק, דטרויט, מיאמי,  פילדלפיה) כשאפילו דאלאס וגולדן סטייט יכולות להתווכח על מורשת כדורסל מפוארת יותר – מיוסטון. שלא לדבר על ויתור של 30 מיליון דולארים במשכורת (מספר לא מדוייק כי הוא יחתום ל-4 שנים במקום חמש, ובטכסס לא קיים מס הכנסה של הסטייט, רק של הממשלה הפדרלית) כדי לברוח מהלייקרס.

 

הוא גם העליב את כל הבראנז'ה: אם הוא ידע למפרע שבלייקרס הוא לא נישאר, למה להטריח את מיץ' קופצ'אק, ועוד יותר גרוע להעליב את קובי בריאנט שיצטרך לבוא ולהתחנן להווארד בסוויטה במלונו שיישאר. למה לא לחסוך לשני האנשים הללו – שזו לא אשמתם שהוא שונא את הלייקרס – את הבזיון לבוא ולהתחנן לפניו שיחתום?

 

יוסטון הציעה לו מה שהציעה ברגע שהיה מותר. אתם באמת חושבים שהוא היה זקוק לכל השבועות הללו לעשות חושבים? הרי הוא ידע למפרע שהוא ישחק ביוסטון. למה לא להודיע זאת מיד, לחסוך מהלייקרס את כל בלבולי המוח והריצות, העצבים והתכניות, ולצאת מזה כגבר? "אני הולך ליוסטון" וניגמר עניין. למה למשוך את הלייקרס ,הרוקטס, המבריקס, הווריורס, הנטס, וההאוקס, בביצים עד הרגע האחרון ממש. מה בדיוק הוא רצה להשיג בזה איני יודע. הוא רק הוריד עוד כבוד מעצמו באי ההודעה על החלטתו שאני כמעט בטוח שהיה סגור עליה כבר זמן רב?

 

אבל הווארד גרם לעוול גדול הרבה יותר לעיר לוס אנג'לס מאשר גרם ללייקרס, לקופצ'אק, או לקובי: הוא השפיל את העיר עצמה. מומי החציל יכול לספר לנו מעשיות מכאן ועד הודעה חדשה על "גדולת עיר המלאכים". אני מכיר את העיר העלובה הזאת שאיננה אלא עיירה בלתי ניגמרת של איזה 100 ק"מ עם דאונטאון קקהמאייקי שאפילו הדאונטאון שלי כאן בגרינוויל הקטנה שם בכיס הקטן. טסתם פעם בהליקופטר מעל העיר לוס אנג'לס? מגבוה היא נראית כמין כפר מכסיקני מתמשך עם בתים קטנים, גינות, ושופינג סנטרס. זהו. אני מכיר את העיר עוד מ-1962 עת שירתתי במחנה קיץ יהודי באיזה חור הנקרא וונטורה, וביום חופש אין מקום לנסוע אליו. לאן תיסע? לדיסני-לנד?

לוס אנג'לס איננה מנהטן בה אני נושם אנרגיה, תרבות, אופנה, ספורט, פסל החרות, וול-סטריט, סנטרל פארק, איסט ריבר, ווסט-סייד, גוגנהיים מיוזיאון, אמפייר סטייט בוילדינג, רוקפלר סנטר, השדרה החמישית, ברודוויי, טיימס סקוור,  קוני איילנד, הארלם. וזה רק להתחלה. לוס אנג'לס? מה תבקר? את שדרות סנסט. ביג דיל. אפילו קבוצת פוטבול מקצוענית אין לעיר הדפוקה הזאת.

אז מה עשה הווארד לעיר? השפיל אותה. הורידה על ברכיה. תלו דגלים בכל ה-FREEWAYS (כן, שכחתי, למבקר בלוס אנג'לס מחכים איזה 10,000 מייל של FREEWAYS, אם זה הדבר שגורם לך אורגזמה) ובהם מבקשים מהווארד "להישאר". היכולים אתם לתאר לעצמכם את העיר ניו יורק מתחננת לשחקן כדורסל "להישאר", ועוד עם דגלים על האמפייר סטייט בוילדינג? העיר תיקבר בסופת הוריקן כמו סנדי לפני שתיכרע על ברכיה ותבקש ממישהו להישאר בה ואני לא מדבר על נמושת כדורסל כהווארד. גדולים ועצומים ממנו לא עזבו את העיר. אני לא יכול לחשוב על כוכב אמיתי מוולט פרייזר ועד ג'ו נמט, ממיקי מנטל ועד בייב רות'  שעזבו, כי את ה'תפוח הגדול' לא עוזבים. לתפוח הגדול רק באים.

רחמנות על הלייקרס. רחמנות על העיר לוס אנג'לס. כמה מאושר אני שהנני מזרחי, וקבוצתי היא האלופה מיאמי היט!

 

 

 

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. כל מה שנשאר מהלייקרס זה השם שלהם, מעבר לזה הם ירדו לזנות שזה פשוט הדהים אותי, לא האמנתי שאני אזכה לראות את המועדון הזה יורד כל כך נמוך בשביל שחקן כזה או אחר.

    כיף לא נורמלי

  2. ההחלטה של דוויט היא תולדה ישירה של ההחלטה של לברון. עוד שלב בקריסת מעמד הקבוצה אל מול מעמד השחקן. אני חושב שלברון ודוויט היו הראשונים בגל של סופרסטארים שלא ישימו על הקבוצות או המועדון. שהדבר היחיד שיהיה חשוב להם זה איך הם ישיגו יותראליפויות או איך ההיסטוריה תזכור אותם.


    1. לברון לא המציא כלום. הוא רק עשה מה שעשה בווליום גבוה יותר. סר צ'ארלס, שאקיל, ריי אלן+גארנט ועוד רבים רבים וטובים טובים החליפו קבוצות על מנת לזכות באליפות.
      הרפש נדבק בלברון כי תקשורתית הוא התנהל בשחצנות. אבל עקרונית, הוא לא חידש כלום.

      מה דוויט חייב ללייקרס? למה הוא צריך לסבול עוד עונה עם המשופם וקובי?

      1. לדוויט הווארד לא היה אכפת מאף אחד. לא מאורלנדו ולא מהלייקרס. לדוויט הווארד היה חשוב רק מה יקרה לדוויט הווארד.
        להשוות את זה לקווין גארנט ולריי אלן שנתנו את הלב והנשמה שלהם לקבוצות שלהם ורק לקראת לקראת תחילת הדעיכה שלהם ביקשו טרייד מהקבוצות בהם הם שיחקו זה פשוט פשע.
        אני לא כל כך זוכר איך בארקלי עבר ליוסטון (זו הייתה יוסטון לא?). אבל כל השאר עזבו את הקבוצה שלהם דרך טרייד וביידוע הקבוצה שלהם. אז כן אני חושב שיש הבדל גדול.
        פעם לפחות למראית עין כוכבים הרגישו צורך להראות שהם מחוייבים לקבוצה שהם משחקים בה. היום אפילו זה מתמעט והולך.
        אז כן, לברון עשה איזה שינוי ורואים את השינוי בכל השיג והשיח סביב כל סופרסטאר שמסיים את חוזהו.

      1. ובתור אחד עם הרבה ניסיון בעולם הכדורסל (מודה שאני לא בעל ניסיון גדול, בצעירותי בעיקר למדתי בישיבה והתחלתי להתעניין רק בחמש שנים האחרונות וגם זה רק כשיש זמן), אתה לא חושב שההחלטה של הווארד מושפעת במישרין מההחלטה של לברון?
        ואם תוכל להאיר את עיני הבורים הו מיסטר אול מייטי איזה בדיוק תקדימים היה, כששחקן הכי טוב בעולם משלה את קבוצתו שהוא חותם אצלם מחדש ואז מודיע בפני כל העולם כולו וללא בושה שהוא משאיר אותם ללקט בחירות דראפט?

  3. וואלה אמר להם תפתחו פה גדול, והשתין עליהם

    העיקר תלו שלטים, וועמייאת, #StayD12 ראיינו ילדים, גם לפי מה שהבנתי הבאס שלחו לו לחדר במלון נערות פליי-בוי, יין, ואוכל גורמה.כלום לא עזר.

    איך אומר השיר: דוויט נגס בתפוח ושלח אותם לאונן על סנטר אחר …

    לול לייקרס

  4. פרשת השבוע:ויברחחחחחחח.או שמא נאמר, ויטיל את מימיו

    בקשת…
    שבת מצוינת לכולם.

    ובכן, מהלך שמראה בברור את הסיבות שדוויט בחר בהן.
    הלייקרס הציעו חוזה ארוך יותר, עם יותר כסף, כמובן שעם יותר פרסום. הקבוצה היחידה שממש ירדה על הרגליים והציעה חוזה לחמש שנים עבור 118 מיל'.
    אבל לא!!

    הם התחננו ממש, נאש הפך לביצ' של המועדון, שהניף שלטים והפעיל את כל היח"צ ההוליוודי. Stay d12 עלק….אפילו במבה הגיע לפגישה, כלומר היה נראה עם כיוון חיובי עד הרגע הזה בעצם, שבו דוויט קיבל טרן אוף רק מלראות את במבה. המחשבה להעביר איתו עוד כמה שנים (במבה עצמו טוען שישחק עוד 3 שנים לפחות) פשוט הגעילה אותו.

    נייס. האמת זה הצעד המקצועי הראשון שהוא עושה בקריירה. אלואג'ואן ינחה ויאמן בתקווה לשפר אותו, מקהייל על הקווים ועם קצת מזל ונכונות לעבור את תקרת השכר הם גם יביאו את ג'וש סמית (וכנראה גם יעבירו את אושיק. אגב בעניין של אושיק: בשנה הקרובה יקבל חמש. אחריה יותר מכפול 3).

    הלייקרס? אחרי שהם ירדו לדוויט בכל דרך אפשרית, הם תקועים חזק עד הפרישה של במבה, ללא דראפט משמעותי, ללא נכסים שמישהו רוצה, וכל החתמה תהיה מעבר לתקרת השכר. ת-ע-נ-ו-ג.

    חוזה צנוע כמו של קלארק שאמור לקבל ארבע וחצי מיל' מהקאבס, היה נותן להם קנס של 11 מיל'. מסוגלים לעשות מהלך אחד: נאדה!!!!! יכולת אפסית לבצע טריידים משמעותיים.

    פאו צריך להתכונן לשנת אונס ברוטאלית במיוחד. הייתי מבקש טרייד במקומו. מה שהכי מביך בכל העניין היה הקטע של הידיעות (אחרי שהלייקרס כבר הבינו שדוויט העיף אותם קיבנימט) שטענו שהלייקרס מוכנים לשקול סיין & טרייד. איזו חוצפה אפילו בשביל כתבי החצר של משפחת באס ובמבה לכתוב דבר כזה: כאילו שזה בכלל תלוי בהם, ולא בתקרת השכר החנוקה שלהם, או כאילו שלדוויט בכלל איכפת מהם.
    אז הוא הראה להם מזה סיין אנד טרייד.. רק בלי הקטע של הסיין….
    מילא הייתה קצת צניעות או לפחות בקשה שלהם אליו.
    אבל המונח צניעות לא ממש מתקשר לערכי המועדון הזה. אפילו מאט בארנס העגלה הזה העדיף את כריס פול(שוב יש לציין).

    ואיה הם האוהדים של הארגון הגועלי הזה, שטענו בחירוף נפש שדוויט ישחק בקבוצתם האהובה? ושכותבים עשר תגובות ביום ומשכנעים את עצמם שלא מזיז להם מה הוא יעשה. פתאטי. כמות הביטחון השיקרי…בקושי מקום 8 במערב, וגם זה בפוקס, שהוכח בסוויפ.

    יאללה, תתקפלו לחינדק שלכם, שבו בשקט בציפייה שבמבה ישבור את שיא הנקודות המטופש. רק לשם הוא עוד יכול לשאוף.

  5. הלייקרס הרוויחו את זה ביושר.
    הווארד לא הסתדר עם דה'אנטוני, אז מה הלייקרס עושים? מחתימים אותו שוב. איך הם ציפו שהוא יישאר אחרי זה? מספרים גם שבפגישה בין הלייקרס לדוויט, דהאנטוני ישב בחדר ולא פצה פה. מאמן שרוצה שחקן לא יושב ושותק בשיחה שאמורה לשכנע את השחקן לשחק עבורו. הרי שום דבר לא עבד בעונה האחרונה של לייקרס. למה שיישאר שם? כלום לא השתנה.

    הרי אם הוא היה נשאר, כולם היו מתנפלים עליו והיו אומרים שהוא נשאר בשביל הכסף ואין לו חוט שידרה. הווארד עשה את ההחלטה הטובה ביותר עבורו מקצועית. כמו לברון בזמנו, רק עם פחות רעש וצלצולים.

  6. זה הקפיטליזם.
    ראה את הסרט של מייקל מור על מה שקרה ב-30 שנה האחרונות עם וול סטריט.
    ובנוסף כאשר לברון עשה זאת הגנת עליו כי זה שוק חופשי.
    הוא עשה מה שטוב לו ועוד עם כ-100 מליון דולר שגם לך אין ולא יהיה.
    ה1 אחוז מחזיק בארהב את מה שיש ל99 אחוז וזה FAIR PLAY כביכול

  7. הוא עשה טובה לליקרס
    מנחם תסלח לי אבל אתה מקשקש ללא הרף
    לוס אנגלס זו עיר שעדיין מאוד אטרקטיבית

    הדוגרס פתחו נורא את העונה והם יהיו הפלייאוף אני מבטיח
    כנראה שלא ראית בייסבול החודש האחרון

    זכור את קיץ 2014 לה ברון או כרמלו או שניהם + בחירת דראפט גבוהה ינחתו בלוס אנגלס

    ההבדל הוא שאתה תחפש לך קבוצה חדשה לאהוד וכל אוהדי הליקרס באשר הם יקפצו את מספר הכניסות לאתר שלך

    1. "עיר מאד אטרקטיבית"?????
      העיר הכי משעממת בארה"ב.
      קודם שהדודג'רס יעשו את הפלייאוף ואח"כ נדבר. הם היו אמורים לשרוף את הליגה.
      אתה תמשיך לחלום (ולאונן) על לברון העובר ללייקרס, ואני אמשיך לחגוג אליפויות עוד 3-4 שנים במיאמי. ואז – כפי שאתה אומר – אולי אמצא לי קבוצה אחרת (הבובקאטס נראית לי כאופציה לא רעה).

      ובקשר לאוהדי הלייקרס "המקפיצים" את מספר הכניסות לאתר – כל אוהדי הלייקרס, כולל אתה ומומי – יכולים לעזוב ברגע הזה ולא לחזור לעולם, והאתר ימשיך להצליח כפי שהצליח לפני שהגעתם הנה. אתמול, בעונת המלפפונים הזאת, היו כאן 8,090 כניסות. עוד שניים, פחות שניים, לא יעלה ולא יוריד.

  8. מעצבן אותי ש-5 קבוצות גאות התחנפו ועשו הכל כדי להחתים סנטר אוברייטד, שהיה צריך "להחליט היכן ישחק" במשך שבועות רבים. כל כך הרבה מאמץ שהושקע בשביל שמולטי מיליונר אחד יחליט היכן ישחק זה גועלי, והוא צריך להודות לאלוהים שיש לו את האופציה לבחור היכן יעבוד ויזכה לתהילה בין לאומית.

    1. מדוייק להפליא, בדיוק חשבתי לכתוב שהווארד הוא אחד השחקנים הכי אובר-רייטד בתולדות הליגה. מה ראינו ממנו בשנים שהוא בליגה שמגיע לו פסטיבל כזה סביבו?

  9. רועי, זה מה שנקרא תופעת הלברוניז'ם. כל חתימה שכוכב או כוכב פוטנצילי הופכת לפסטיבל. זכור לי גם פסטיבל דומה שזוג אחים בשנה שעברה החליטו בתוכנית טלויזיה באיזה מכללה הם יבחרו.

    שכחתי את שמם

  10. הפסטיבל הוא רק ברמת הסיקור. קבוצות ב-20 שנה תמיד יצאו מגדרן על מנת להחתים פרנצ'ייז פלייר. ברוב המקרים בצדק.

  11. מעניין שבכדורגל אין בעייה כשכריסטיאן עובר מקבוצה לקבוצה. רק בכדורסל עושים מזה עניין.
    אז כל זמן שמיאמי ולברון מנצחים, כל הקנאים יכוליםלקפוץ לי.

  12. וואו, זה אשכרה חלום בלהות.
    לפני קצת יותר מחצי שנה היתה לנו דרים טים עם אפשרות להחתים את פיל ג'קסון.
    ועכשיו אנחנו תקועים עם דאנטוני, בלי האוורד ובלי אפשרות לעשות שום מהלך משמעותי בפגרה הנוכחית, אה כן, וגם קובי פצוע.
    מישהו חייב לשלם את המחיר על המחדל הזה ולדעתי זה יהיה קופצ'אק.

  13. התנהלות שלא מוצפה מאדם שיכול להיות סבא שלי ושקורה לעצמו דוקטור

    "בקשר לאוהדי הלייקרס "המקפיצים" את מספר הכניסות לאתר – כל אוהדי הלייקרס, כולל אתה ומומי – יכולים לעזוב ברגע הזה ולא לחזור לעולם, והאתר ימשיך להצליח כפי שהצליח לפני שהגעתם הנה. אתמול, בעונת המלפפונים הזאת, היו כאן 8,090 כניסות. עוד שניים, פחות שניים, לא יעלה ולא יוריד"

    ?

  14. מנחם, אתה מבין שאם סך כל הכניסות ביום הוא נגחד 8000 כניסות, אבל אתה נכנס 7953 מהם , זה אומר שכל השאר נכנסו 47 פעמים נכון….
    דוויט עשה מה שלברון עשה , רק שעל מעשה לברון אתה עדיין חולם כאשר אתה משפשף ואילו על דוויט אתה מקלל.
    אתה פשוט אגדה

  15. אני אחזור על מה שאמרתי בפוסט אחר.

    הפעם הווארד נהג כשורה. גם התקיעת אצבע בעין מגיעה ללייקרס.

    כ"כ הרבה טעויות בכ"כ מעט זמן.

    העזיבה של הווארד הייתה צפויה והיה ניתן להעביר אותו כבר בשנה

    שעברה לקבוצה שתקלוט אותו בשמחה תמורת טרייד הוגן למדי.

    אבל הם לא קראו את המפה. כמו בכל השנים האחרונות.

  16. אני בן-אדם של הסברים פשוטים, ואין ספק שלהתנהלות של הווארד בשנתיים -שלוש האחרונות יש הסבר פשוט אחד:

    הוא די מטומטם…

    ההימור שלי, עוד 10-15 שנה מהיום אף-אחד לא זוכר אותו בכלל.
    אם היה נשאר בלייקרס היה הופך לסמל של ההתמוטטות של הפרנצ'ייז אחרי עידן קובי (נפילה, אגב, שחייבת להגיע, לא באמת משנה מי ישחק בקבוצה), לפחות מזה הוא הצליח להתחמק.

  17. מל
    די כבר! כל עוד הניתוח הוא מקצועי זה אחלה
    אבל הירידות שלך על לוס אנג׳לס כבר שחוקות ומתחילות לעייף
    הנה אתגר בשבילך – הישראלים ידועים כעם פיקח למדי, נהנתן ואוהב את החיים הטובים. אז איך זה שבלוס אנג׳לס חיה כיום התפוצה הגדולה ביותר מחוץ למדינת ישראל ובמיאמי שלך יש בערך עשירית המספר, ובעיקר ערסים דוגמת אלי טביב?
    הלייקרס נכנסים לריבלדינג וזה בסדר. לנו להבדיל ממך יש סבלנות ואמונה וגם ההיסטוריה עומדת לצידנו.
    ובאמת מוזר לאן נעלם דדי. לפחות מומי מכניס קצת קומון סנס לכתבות השנאה שלך
    גו לייקרס!

    1. איפה נעלמת כאפרה ? גל אל איי
      וואלה הישראלים במיאמי באמת סוג ב '
      עובדים על חיזוק הקשרים עם העולם התחתון , חזקים מאוד ביבוא של אקסטות , בושה

  18. However these are good to make using lots of clothes. These products always secure clients' interest, along with We have all been given a number of adds to on the subject of swtor credits. I personally absolutely love swtor credits, nonetheless, I hope that these resist for a long period of your energy. So far I've had simply no reactions to whatever! Take pleasure in swtor credits- definitely the partners away from 11 couples when i very own!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט