אני אוהב יותר ויותר את הבחירה / מנחם לס

הבחירה המושלמת של הסלטיקס

אני חותם לכם כבר עכשיו שבראד סטיבנס – הבחירה של הבוסטון סלטיקס של המאמן שיחזיר את העטרה לישנה – יהפוך למאמן-על ב-NBA. הוא יהיה קומבינציה של אריק ספואלסטרה ופרנק ווגל משופרים. מבלי להתרברב, מבלי לעשות רעש, ובלי טבעות הזהב והיהלומים שענדו ג'ון קליפרי וריק פיטינו כששכרו אותם מהמכללות לאמן ב-NBA, ומיד רצו להראות לשחקניהם מי הוא הבוס האמיתי וכך נפלו על פניהם, הוא בשקט, קור-רוח, ושלווה ילמד את הפלח פרקים בחקלאות מודרנית, ואת ה'דוק' פרקים ברפואה מודרנית.

הוא גם יכול היה להיות ראש המחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת ת"א (המחפשת ראש פקולטה, ואם אתם לא מאמינים לכו לאינטרנט ותגלו בעצמכם!)  אילו רק ידע עברית. תראו מה הצעיר בן ה-36 הזה עשה על דעת עצמו, מבלי לומר לדני איינג' נשיא הקבוצה, או לבעל הקבוצה סטיבן פגליוקה, בוגר דוק ושפוט של COACH K המאמין באמת ובתמים שמייק ששבסקי הוא הגדול מכולם, ומה היה צעדו הראשון כמאמן, אחרי שטסו לאינדינאפוליס ביום שלישי לסגור איתו עניין:

על דעת עצמו, ומבלי לדסקס זאת עם איש, הוא הרים טלפון לראז'ון רונדו.

איש לא היה צריך לומר לצעיר האינטיליגנטי והסימפטי הזה שהבעייה הגדולה ביותר שלו תהיה ראז'ון. ראז'ון, שלמד ושיחק בקנטקי ולקח אליפות כשחקן הטוב ביותר בסלטיקס, יקבל מאמן בן 36 ללא נסיון NBA שיאמר לו מה לעשות וכיצד לשחק?  זה הרי ראז'ון שכולם מכירים: CONFRONTATIONAL. מתעמת. עקשנותו מובילה לקונפליקטים. זה חלק מאי-בגרותו.  המריבות והסכסוכים שלו עם דוק ריברס וריי אלן הם ההוכחה לקונפרונטציה והסכסוך שהם כאילו החמצן שהוא לא יכול בלעדו.  הגחמנות, הסרבנות, וקשיות העורף שלו הפכו שם דבר ובראד סטיבנס הוא חכם מספיק לדעת זאת. הוא החליט לנתרל את הקפריזיות והקשיחות של ראז'ון כצעד ראשון, הכרחי. אז בראד הרים טלפון לראז'ון, שלא היה לו מושג הכי קטן שסטיבנס יהיה מאמנו החדש. כך התנהלה השיחה, לפי ה-E של הבוסטון גלוב:

***********

-היי, ראז'ון, מדבר בראד סטיבנס.

-מי?

-בראד. מאמן באטלר יוניברסיטי.

-או, היי.

-אתה יודע מי אני? ראית את באטלר ב-NCAA?

-בוודאי.

-רציתי שתדע שאתה אחד השחקנים שאני מעריץ ביותר. אני תמיד הערצתי את האינסטינקטים שלך, ראיית המשחק, והבנת המשחק שלך.

(בוודאי ראז'ון מרגיש גאווה מסויימת אבל עדיין אין לו מושג על מה ולמה)

-תודה על המחמאה. נעים לשמוע מילות שבח כאלו ממאמן כמוך.

-ראז'ון. אני אהיה המאמן החדש שלך בסלטיקס. זה עתה חתמתי חוזה בראשי תיבות עם פגליוטה ודני איינג', ורציתי שתהיה השחקן הראשון היודע זאת.

(שקט של כמה שניות)

-באמת? היי, זה עצום. זה אדיר. אין לך מושג כמה אני מאושר מההחלטה. לא היה לי מושג. היי, זה עצום. לא יאומן!

-רציתי רק שתהיה הראשון לדעת כי אתה היום מנהיג הקבוצה ואצטרך להיעזר בך בהמון דברים!

-קוץ'! כל מה שתרצה! רק מה שתבקש! זאת החדשה הטובה ביותר ששמעתי לאחרונה! אני מרגיש ממש מאושר. ואני מעריך מאד את העובדה שהתקשרת אלי ראשון!

-להתראות בקרוב. אני לא יכול לחכות לרגע שנשב ונשוחח בארבע עיניים על עתיד הקבוצה, וכיצד עלינו להתחיל מחדש ללא פירס וגארנט!

-קוץ'! גם אני לא יכול לחכות. כבר חשבתי על כך ויש לי כמה רעיונות שברצוני לדבר אתך עליהם!

-ראז'ון! נשב ונדסקס הופס עד שזה ייצא לך מהאוזניים. אתה המאמן שלי על הפארקט. להתראות בקרוב מאד!

-להתראות. ואין לך מושג כמה אני מעריך את השיחה הזאת!

*********

 

יורם, יורם, אבל הצעיר יודע לצרוח כמו הצרחנים הגדולים שבהם!

אני לא יכול לחשוב על מאמן אחד ב-NBA שהיה עושה זאת. למה? כי כולם -אוקיי, כמעט כולם – הם מוחמד'ים שרוצים שההר יבוא אליהם.

במחי יד אחת בראד מחק את "הבעייה הגדולה" שכולם דיברו עליה עם הידיעה שהמאמן ששיחק בקולג' קטן מהדיביזיה השלישית באינדיאנה, ואימן במכללה שעד שהוא הביא לשני גמרים באליפות המכללות בקושי שמעו עליה, הוא מאמן הסלטיקס החדש: ראז'ון!

ראז'ון הוא לא השחקן נעים ההליכות והקל להסתדר איתו בליגה.הוא חמום מוח, עקשן, בעל גאווה וכבוד עצמי מוגזמים שאפילו עם דוק ריברס הוא הצליח להסתכסך בגדול. בשיחת טלפון אחת בראד עשה מראז'ון רונדו השחקן הנאמן ביותר שלו, ויד ימינו.

זאת לא היתה החלטה מעולם אחר ולא היתה בה כל גאוניות. פשוט דבר רגיל ההולך ביחד עם האופי המיוחד של בראד סטיבנס שהוא הרפואה הטובה ביותר שהנהלת הסלטיקס יכולה היתה לחשוב עליה. אני מאד מקווה ששאקה סמארט מ-VCU הוא הבא בתור. צעירים אינטיליגנטים אלה היודעים כדורסל על בוריו, הוכיחו יכולת תקשורת-אנוש מעולה,  לקחו קורסים לפסיגולוגיה באוניברסיטאות בהם למדו, מבינים סטטיסטיקה, מאמינים ב-MONEYBALL ושימוש באמצעים טכנולוגיים חדשים, והוכיחו עצמם ברמה הגבוהה ביותר במכללות בהן עבדו עם שחקנים באותה שטנצה של אלה הצעירים ב-NBA –  יכולים לשנות את פני כל הליגה. הם טובים יותר בהרבה מכל המאמנים האירופאים שכמה מכם מדברים עליהם, עם היתרון העצום שהם שיחקו עם "ברת'רס" אימנו "ברת'רס", ויודעים כיצד לתקשר עם "בראת'רס".

ההצעה לתת בו מבט הגיעה קודם כל מלארי בירד, שנשאר ירוק בנשמה. הוא הכיר את בראד מהימים שהציפור היתה בהנהלת הפייסרס ובראד החל לעשות לעצמו שם בבאטלר, שביתבה באינדינאפוליס, שהוא גם ביתה של הפייסרס. דני איינג' זכר את מה שהציעה הציפור, וכשהדוק ביקש לעזוב, הסלטיקס לא יכלו לחכות לומר לו שלום: הם גם חוסכים איזה 20 מיליון לשש השנים הבאות, וגם מביאים מאמן צעיר, אנרגטי, עם מוטיבציה בשמיים, וידע X ו-O שבוודאי לא נופל מזה של הדוק, וכנראה עולה עליו! אני בטוח שגם התקשורת של הצעיר הסימפטי הזה נעלה מזו של הדוק שהיו לו חיכוכים מתוקשרים עם ראז'ון רונדו וריי אלן, וגם לא היתה אהבה מיותרת בינו לבין קווין גארנט. גם קנדריק פרקינס עזב את הסלטיקס בחלקו בגלל הסיכסוכים עם הדוק.

כל שחקני באטלר, מהייווארד גורדון ועד אחרון השחורים מעריצים את בראד שהוא "מאמן של שחקנים". כמה שריק פיטינו לא התאים לבוסטון עם חליפות הארמני שלו, כך בראד  סטיבנס יאכל את העיר והעיר תאכל אותו.

היום הוא רואיין בתכנית של 'מייק-אנד-מייק' ב-ESPN, ובתכניות טיווי רבות אחרות. הכל ביוטיב. כיצד הגיב למינויו כמאמן הסלטיקס? "אני מרגיש HUMBLED" – "אני מקבל את התפקיד בענווה. בהכנעה. I AM FLATTERED.  זכיתי בכבוד הכי נעלה לאמן פרנצ'ייז עם כל כך הרבה מסורת של מצויינות. אני לא מרגיש שעוטרתי וקושטתי בעניבה של 'גדולה'. להיפך. אני מרגיש צנוע ומתון, ומקבל את התפקיד עם הידע שבאה איתו מחוייבות למצויינות. אני מאמן צעיר ויש לי עוד הרבה ללמוד, ואני מבטיח להתחיל ללמוד מהרגע הראשון. הקבוצה תהיה לאור עיני מהרגע שאתעורר עד שאעצום את עיני. קטונתי מלהיות מאמן של הסלטיקס. לפני 12 שנים הייתי מאמן בהתנדבות ב-'באטלר' כשכל רצוני הוא ללמוד תוך כדי עשייה. היום, תריסר שנים אחרי, אני מאמן את הקבוצה עם המסורת וההסטוריה שאין לאף קבוצה אחרת. אמרו לי היום שכשנולדתי לביל ראסל כבר היו 11 אליפויות. המסר ניקלט טוב-טוב בצעיר הזה העומד לפניכם, ושמו בראד סטיבנס. אני מבטיח לעשות הכי טוב שאני יכול עבור הירוקים של הסלטיקס".

וואווו…איזה מילים!  הוא הכי 'אנטי ריקי פיטינו' שיכול להיות. הוא הכי 'אנטי ג'ון קליפרי' שיכול להיות. אין לו את החיוך הסכריני והוא לא בעל סוסי מרוץ לקנטקי דרבי. הוא בן אינדיאנה שנולד בעיירה קטנה ולמד את הכדורסל של ה-"HOOSIERS" מהבסיס ועד מעלה, לראש הפירמידה. היו עוד מאמני קולג' מלבד ריק פיטינו וג'ון קליפרי שהוזמנו לאמן ב-NBA: תום איזו ממישיגן סטייט קיבל הצעה מהקאבס, ואורלנדו מג'יק כבר חתמה חוזה עם בילי דונובן מאונ' פלורידה. גם איזו וגם דונובן אימנו את השחקנים שהם עומדים לאמן במקצוענים. מספיק להזכיר את מייק מילר, אדוניס האסלם, אל הורפורד, ויואקים נואה מפלורידה. ההבדל הגדול הוא שלפיטינו, קליפרי, איזו, ודונובן ישנו איגו לא יותר קטן מהשחקנים המולטי-מיליונרים אותם הם אימנו ב-NBA (אגב, איזו החליט להישאר במשיגן סטייט, ודונובן השתחרר מהחוזה מבלי לאמן יום אחד במג'יק!).  סטיבנס בנוי משטנצה אחרת לחלוטין. אשתו סטפני – שהיא גם הסוכנת שלו – אמרה לאינדי אקספרס שמאז שבעלה סגר עם הסלטיקס, הוא לא מפסיק לחייך. "אף פעם לא ראיתיו כה מאושר. הוא מקבל את התפקיד החדש בשיא הענווה והצניעות, אבל גם ללא מורא ופחד. הוא בוטח בעצמו ובידע שלו, והוא לוקח את האתגר כפי שהוא לוקח כל אתגר בחייו: בכל רמ"ח אבריו ובכל סיב במוחו. מעתה הסלטיקס הם הדבר החשוב בחייו, מלבדי והילדים אני מקווה. מקווה, אבל לא בטוחה…".

ההישג שלו להביא את באטלר הקטנה מליגת ה-"HORIZON" הבלתי ידועה לשני משחקי גמר של ה-NCAA נחשב בעיני רבים להישג הגדול ביותר באליפויות המכללות מאז האליפויות של ג'ון וודן ב-UCLA. עבורי זה מספיק כדי לבטוח בו כמאמן שיוציא את הבוסטון סלטיקס מהבוץ.

אני מאמין באמונה שלמה שהוא המאמן הטוב ביותר שהיה לסלטיקס מאז רד אורבך. ימים יוכיחו שצדקתי בהצהרה הבומבסטית הזאת!

 

צה זה? אצבע אמצאית? הוא צריך ללמוד איזו אצבע להראות לזיברות!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. באמת נראה חנון מארץ החנונים
    מזכיר את יוגב שטיינברג החתן שלי לעתיד

    אני סומך על המילה שלך מנחם , אני מקווה שסטיבנס לא יגמור בלשכת האבטלה ויעלה את אחוז המובטלים של היאנקיס , ואז ברננקי יכריז על תוכנית חדשה של רכישת אג"ח

    מומי שונא את הבוסטון , אבל מקווה בשביל החננה שיעלה ויצליח !!

    35 נצחונות יהיו סיפור הצלחה העונה ?

  2. לי המינוי הזה מזכיר קצת , את עונת 98-97, שבה מינו הסלטיקס את ריק פטינו שאימן את קנטקי עד אז, למשרת המאמן. הוא הביא איתו (דרך הדראפט כמובן) כמעט 4 שחקנים ששחיקו תחתיו במכללה: אנטואן ווקר, רון מרסר, וולטר מקארטי ורג'י הנסון.

  3. "אני מרגיש צנוע…"
    אולי הוא אחלה מאמן, אבל אין לו עם מי לעבוד וזה רק יגביר את העצבים של רונדו שמן הסתם אין לו כוח לדשדש. על סמך מה בדיוק אתה קובע שהוא טוב ממאמני העל של אירופה? או שזאת סתם הזדמנות להתנגח?
    לתומי חשבתי ששיחה אישית עם כל שחקן היא דבר בסיסי. ודרך אגב, דוק רק עזב וכבר הוא "לא כל כך הסתדר עם ההוא וההוא…"? דוק הביא אותם לשני גמרים, אליפות אחת והפסיד למיאמי ב-7 משחקים בעונה אחרת. איכשהוא נראה לי שהשחקנים שלו די החזיקו ממנו ושיתפו פעולה. ולא נראה לי כלל שיש לו בעיה ביחסי אנוש, ההיפך הוא הנכון. מגיע לו הרבה כבוד והערכה, הוא הוכיח את עצמו במספר סיטואציות שונות והפיק מהסגל שלו 150%. יום טוב.

  4. דוק מאמן מצויין ואני מאמין שיוכיח את זה בקליפרס, הצלחה עם שתי קבוצות שונות, שנכשלו לפניו זה כבר לא מקריות ועם השלישית זה כבר יהיה חקוק בסלע.

    לגבי המאמן החדש, הוא לא יבחן לפי העונה הזאת כלל כי בבוסטון כמו בלייקרס, בהיעדר הפתעות מרעישות, זאת תהיה עונת בנייה מחדש שבה לקראת הדראפט העמוס ב-2014, הישג יהיה לסיים כמה שיותר נמוך ולא ליהפך, ולתת כמה שיותר מנוחה לשחקנים המנוסים ועמוסי הפציעות שלך, לצד דקות רבות ככל האפשר לצעירים המבטיחים שלך.

  5. מנחם שום מילה על הKO שאנדרסון סילבה(לא הפסיד קרב מינואר 2006, מעולם לא חטף נוק אאוט בזירה עד היום, 22 נצחונות רצופים) חטף מכריס וואיידמן יליד לונג איילנד???

    איזה קרב, לדעתי היום הכסף בווגאס זרם בצורה מטורפת. טפטופים על סילבה שממש חשש מהקרב הזה היו כבר לפני חודש כשנכנס באמוק ביריב אימונים ושלח אותו למיון(אמרו שהוא ממש איבד עשתונות).

    איזה צחוקים היה הקרב, סיבוב וחצי סילבה רוקד ועושה צחוק מוואיידמן, עושה לו פרצופים, לא שמר פעם אחת על הראש, פעם אחת שיחק אותה שאגרוף של וואיידמן מוריד אותו לרצפה, האמריקאי ניצל את זה שלח לו הוק ימני ואחר כך התכרע עליו על הקרקע.

    קרב ענק, אני מאמין שיהיה רימאטץ' למרות שהספיידר אמר שאין לו זין יותר להגן על התואר.

    וגאס היום צהלה וחגגה.

    הינה הקטע הגדול של הקרב:
    http://fightgameblog.com/wp-content/uploads/2013/07/iGuiraxTFM2ST.gif

    http://thebiglead.fantasysportsven.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/07/weidman-silva-ko.gif

  6. אם אכן זה תמליל השיחה, ואם אכן הוא יצליח ללכת על הקו הדק שבין סמכות לשיתוף, אני מאמין שהעתיד שמנחם מדבר עליו – אכן יגיע.

  7. למה לא לחכות בסבלנות? שיעביר איזה מחנה אימון , שינצחו לפחות איזה משחק אימון.
    כבר עשיתם ממנו גאון.
    צלצל לרונדו , ממש ביג דיל , בשביל זה לא צריך להיות גאון , אפשר לחשוב שהמציא שלט רחוק לשירותים.

  8. לא מסכים עם דרור שאין לסטיבנס עם מי לעבוד בסלטיקס.
    יש שם רוסטר לא רע בכלל: רונדו בראדלי גרין סאלינג'ר וואלאס לי אוליניק…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט