אירועי דיומא – 04.03.2019

והיום: משחק חשוב בין באר שבע להפועל חיפה על העלייה לפליאוף העליון, ופתיחת אליפות השחקנים בסנוקר.

כדורגל

ליגת ג'פניקה – מחזור 25/ ניר מועלם:

21:00 הפועל באר שבע – הפועל חיפה: מפגש על כניסה לפליאוף העליון, המנצחת במשחק הזה תרוויח ככל הנראה את מקומה בפליאוף העליון. ההפרש בין הקבוצות עומד על 4 נקודות כך שבכל מקרה חיפה לא תוכל לעבור את באר שבע גם אם תנצח אך היא תוכל לעבור את חדרה ולהתייצב במקום ה-6, כאשר היא רחוקה כעת (לפני משחקה של חדרה) נקודה אחת בלבד ויחס שערים עדיף (7+ מול 10-). באר שבע מגיעה למשחק אחרי 2 ניצחונות רצופים, דבר אשר לא קרה מאז מחזורים 8-9, מנגד הפועל חיפה מגיעה אחרי תיקו 0-0 בדרבי מול מכבי חיפה והיא ללא ניצחון ליגה כבר חמישה מחזורים רצופים וכדי להגיע לפליאוף היא חייבת לנצח בטרנר. במשחק הקודם העונה ביניהן קיבלנו משחק ענק שנגמר ב-4-4 בסמי עופר, האם נקבל עוד משחק עם הרבה שערים? אני מניח שכן אבל כנראה שלא עם אותה כמות. באר שבע עם מאזן ביתי של 6 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו והפסד ביתי אחד העונה, מנגד הפועל חיפה עם מאזן חוץ של 5 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים. כמו שזה נראה לא תהיה ברירה להפועל חיפה ולשרון מימר אלה להמר על כל הקופה או לפחות לסיים את המשחק בתיקו (תלוי בתוצאה של חדרה, כי אם חדרה מפסידה והפועל חיפה תעשה תיקו בטרנר היא תעלה למקום ה-6 ותהיה תלויה בעצמה בלבד), צריך לציין שבמחזור האחרון חדרה תארח בבית את נתניה וככל הנראה לא תנצח, ומנגד הפועל חיפה תארח את רעננה ויכולה לנצח אותם בבית. הימור – אני חושב שבאר שבע מתחילה לחזור לעצמה, אך הפועל חיפה תרצה לצאת עם משהו מהמשחק הזה ולכן אני אלך על תיקו.

כדורסל

המחזור ה-20 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

18:35, 5SPORT: הפועל אילת (7-12) – מכבי אשדוד/באר טוביה (12-7) – אילת מגיעה למשחק אחרי שהביסה את נהריה במחזור הקודם 93-75. אשדוד מגיעה במומנטום חיובי כאשר לאחרונה היא מראה סימני התעוררות ומטפסת לאט לאט בטבלה.

הימור: אילת במשחק ביתי, אשדוד אחרי נסיעה ארוכה תפסיד בדו ספרתי לחבורה של שרון דרוקר.

המחזור ה-19 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

18:45, 5SPORT: מכבי ראשון לציון (10-9) – מכבי תל אביב (4-15) – אין הרבה לכתוב על המשחק. מכבי תל אביב בלו"ז עמוס, ראשון עם מאמן שמכיר את השחקנים של מכבי טוב מאוד בשל היותו עוזר מאמן שם עוד השנה. ראשון.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות השחקנים – שמינית הגמר

*המלצת צפייה* 21:00: רוני אוסליבן-בארי הוקינס (יורוספורט)

21:00: מארק אלן-סטיבן מגווייר

אליפות השחקנים, שתימשך שבעה ימים בעיר פרסטון שבאנגליה, היא הטורניר השני בסדרה היוקרתית של טורנירי קוראל. טורנירים אלו כוללים את השחקנים המובילים בדירוג של הענף מתחילת העונה (בניגוד לדירוג הרשמי שהוא דו שנתי), כשכל טורניר כולל מספר שונה של שחקנים – 32 בגראנד פרי העולמי (בו זכה ג'אד טראמפ לפני כחודש), 16 בטורניר הנוכחי ו-8 בטורניר גמר הסבב החדש בעוד כחודש. 16 השחקנים בטורניר זה יתמודדו זה מול זה לפי הדירוג שלהם (ללא הגרלה כמקובל), כך שהראשון יתמודד מל ה-16, וכן הלאה. כל הסיבובים, פרט לגמר, ייערכו בפורמט הטוב מ-11.

הסיבוב הראשון (שמינית הגמר) נפתח עם שני משחקי ערב. זה שבין רוני אוסליבן לבארי הוקינס הוא כנראה המשחק המבטיח ביותר של הסיבוב. אצל רוקט רוני העניינים כרגיל – הוא כבר אוחז בזכיות בשלושה טורנירים העונה, ויהיה קשה להמר נגדו במשחק זה כמו בכל משחק שהוא. אלא ש"הנץ" שמולו הצליח להחזיר לעצמו את הכושר הטוב שלו, אותו איבד ברוב העונה הקודמת, ורוקט רוני לא אמור ללקק דבש במשחק הזה. המשחק השני יפגיש את המדורג ראשון מתחילת העונה, מארק אלן, מול סטיבן מגווייר, בו הצפון אירי אמור להיות פייבוריט מול חברו הקרוב.

אתלטיקה

אליפות אירופה באולמות – סיכום היום השלישי, שנעל את התחרויות / אלכס דוקורסקי

סקירה שצריכה להופיע תחת הכותרת "דיומא שהיה", אבל אולי בכל זאת המשבצת הזאת תתאים לעניין…
הספרדים חוו יום נהדר, שבו זכו בשלוש מדליות זהב, מה שהקפיץ את המדינה מחצי האי האיברי למקום שלישי בטבלת הדירוג של הנבחרות. אנה פלטיירו ניצחה בקפיצה המשולשת כשקפצה ל-14.73 מטר. אלבארו דה אריבה סיים ראשון ב-800 מטר והיה היחיד לרדת מ-1:47 כאשר קבע 1:46.83. היום המוזהב של הספרדים הגיע לשיאו עם הניצחון של ז'ורז'ה אורנה בתחרות קרב ה-7 לגברים. הספרדי בן ה-25 ניצח במקצוע האחרון בתחרות, ריצת האלף מטר, וצבר בסה"כ 6218 נקודות. הוא הפך גם לראשון מהגברים בני ארצו שמנצח בתחרות קרב רב.
ערב מוצלח מאוד עברה גם הנבחרת הרוסית, שמתחרה תחת דגל נייטראלי בגלל השעייתה מהתחרויות הבילאומיות באתלטיקה עקב עבירות על חוקי הסימום. הקופצות לגובה ובמוט זהו בשתי מדליות זהב. אנז'ליקה סידורובה ניצחה בתחרות הקפיצה במוט עם תוצאה של 4.85 ומאריה לסיטסקינה, הקופצת לגובה הטובה בעולם, היתה היחידה שחלפה מעל לשני מטרים וקבעה 2.01.
גם ארצות השפלה האירופיות, הולנד ובלגיה, נהנו מערב מוצלח עם מדליית זהב אחת לכל מדינה. נאדין ויסר ההולנדית ניצחה במיאוץ ל-60 משוכות בתוצאה של 7.87. רביעיית השליחים הבלגית, שהורכבה, בין היתר, משלושת האחים לבית בורלה, ניצחה במירוץ ל-400*4 בתוצאה של 3:06.27 והקדימו בחמש מאיות את הרביעייה הספרדית.
האצניות הפולניות ניצחו בריצת השליחות של הנשים ובנצחונן זה, נקבע כי נבחרתן תסיים, זו האליפות השניה ברציפות, בראש טבלת המדליות עם 5 מדליות זהב (במקום השני סיימה המארחת, בריטניה עם 4 מדליות זהב ו-6 מכסף. הנבחרת הספרדית, כמובא לעיל, סיימה שלישית).
נאזים בבאייב בן ה-21 קבע שיא אישי פנטסטי של 17.29 בקפיצה המשולשת ובכך הביא לארצו, אזרבייג'אן, את מדליית הזהב היחידה שלה באליפות.
האתלטיות הבריטיות הצטיינו גם הערב בריצות הבינוניות. שלאיינה אוקסאן-קלארק ניצחה בריצת ה-800 מטר ולורה מויר השלימה דאבל במרחקים הבינוניים כשהוסיפה למדליית הזהב שלה מריצת ה-3,000 גם ניצחון במרחק הכפול. שתי הריצות האחרונות היו טקטיות למדי שאופיינו בפתיחה איטית עם הגברה משמעותית בשלבים האחרונים של המרחקים.
יאקוב אינגרבריגצן הנורבגי קיווה אף הוא לזכות בדאבל בריצות הבינוניות אולם בדרכו עמד טקטיקן מעולה ורץ 800 ו-1,500 מצטיין מפולין, מארסין לבאנדובסקי, שזכה במדליות רבות בתחרויות היבשתיות והעולמיות באולם ובאצטדיונים. מהירותו של לבאנדובסקי, כיאה לרץ 800 מטר מצוין, הכריעה את הריצה לטובתו והוא סיים במקום הראשון, לפני הנורבגי שהגיע שני וז'זוס גומס הספרדי סיים עם הארד.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה רבה .
    אלכס אתה מוסיף מאד ממש חשוב ותודה רבה.
    הייתי שמח לאיזה מאמר סיכום
    אני שמח מאד גם על הסיכום שהיה כי לפעמים בדיומא בכל מיני תחרויות אופניים וסנוקר למשל אני קורא בשקיקה את כל הימים למעט היום האחרון…שכן אין יום לאחריו.
    אני מקווה שזה תקדים .

    עוד היום
    משחק בליגה הספרדית לגאנס-לבאנטה
    שתי קבוצות שרוצות להימנע מתחתית הם די התרחקו וניצחון של מי מהן יסגור מבחינתה מעשית את סיפור ההישרדות כנראה.

    בליגה שלנו בעקבות ההפסד של חדרה היום להפועל חיפה מספיקה תוצאת תיקו בשביל לחזור לטופ 6 מחזור לסיום העונה הסדירה מצד שני בהתאוששות ולכן יהיה מעניין .
    במידה וחיפה תפסיד הרי שבאופן תיאורטי גם ק"ש ביתר ירושלים ואפילו רעננה יוכלו לסיים בטופ 6 הסבר במידת הצורך לאחר המשחק של חיפה בבאר שבע.

    עוד היום ליגה לאומית כדורגל גם מתקרבת לשלביה המכריעים
    המשחקים היום בשעה 19.00
    הפועל עפולה – נצרת עילית.
    המארחת מדורגת רביעית עם 40 נקודות 4 נקודות מכפ"ס השנייה (מקום שמעלה ליגה) לה משחק יותר כך שניצחון היום יצמצם לנקודה בודדת את הפער ביניהם (לאחר שישתוו במשחקים )
    האורחת מובילת הטבלה עם 46 נקודות וניצחון יפתח פער של 9 נקודות מעפולה אחת מירובותיה לצמרת .

    בני לוד -אשקלון
    בני לוד מדורגת לפני האחרונה עם
    24 נקודות כמו מרמורק האחרונה ורק נקודה מתחת לאיכסל במקום 14 המוביל למבחנים (ו 3 נקודות בלבד ממקום 13 המשאיר בליגה).
    אשקלון שישית אך עם אותם הנקודות כמו השלישית וניצחון יציב אותה במרחק נקודה מכפר סבא .

    אחי נצרת -קטמון.
    נצרת מדורגת 11 לכאורה מרכז טבלה אך אין דבר שכזה בלאומית.
    נצרת רחוקה 5 נקודות מהמקום השמיני המוביל לפליאוף העליון לכן ניצחון יציב אותה במרחק 2 נקודות בלבד משם .
    מצד שני היא מרוחקת 4 נקודות בלבד ממקום 14 המוביל למשחקי מבחן ו 5 נקודות מהמקום בו יורדים אוטומטית.
    קטמון במשבר גדול שהוריד אותה למקום החמישי אבל ניצחון יציב אותה נקודה מהמקום השני ממנו עולים ליגה .
    קטמון במשבר מתמשך היא ניסתה לצאת ממנו על ידי כך שהחתימה את ערן לוי מלך בישולי ליגת העל אשתקד (ולטעמי האישי שחקן העונה בליגת העל אשתקד) אך זה לא עזר ולכן פיטרו שם את המאמן ליאור זדה.
    והביאו את יוסי מזרחי
    מזרחי התפרסם אמנם כשוער הנפלא של בית"ר (אליפות היסטורית עם המועדון גביעים ונבחרת)
    אך קריירת האמון שלו התחילה דווקא עם הפועל ירושלים אותה העלה ליגה יחד עם מלמיליאן
    לפני שהצעיד את בית"ר לאליפות .
    בשנים האחרונות מזרחי הוא על תקן המחלץ של בן זקן ואשדוד מירידת ליגה .
    והפעם ינסה לעשות זאת בקטמון

    בהצלחה….

    לסיום קצת הרחבה על ליגת העל סל

    ראשון – מכבי תל אביב (מחזור 19 )
    מנפלאות המינהלת 2 הקבוצות הללו ישחקו את מחזור 19 לאחר ששיחקו את המחזור 20

    ראשון עם מאזן 10-9
    בשבוע שעבר הפסידה בחולון במסגרת המחזור ..ה20 כאמור 85-81 במשחק בו הפכה פיגור גדול אך לא שמרה על כך .
    ניצחון יעלה אותה למקום 5
    הפסד והיא תהיה באותו מאזן של קבוצות 5-7 ואולי 5-8 בגמר המחזור
    היא נאבקת כרגע על מקומה בפליאוף .
    מכבי ( 4-15 )שניצחה אחרי פיגור גדול את נס ציונה 82-87 לאחר שפיגרה 40-17 רוצה ניצחון נוסף שהכרחי בשביל לחזור לפסגה
    ערב משחק ההזדמנות האחרונה שלה במינכן במסגרת היורוליג (25 ).

    אילת-אשדוד (20 ).
    אילת כרגע מבוססת במקום 4 עם מאזן 7-12
    תרצה ניצחון בכדי לבסס עוד יותר את המקום המוביל ליתרון ביתיות בפליאוף.
    היא מגיעה לאחר ניצחון מרשים בנהריה (93-75 ) במחזור הקודם .
    אשדוד השמיטה ניצחון ביד והפסידה במשחק קריטי לגליל 80-79 היא במאזן הופכי של,12-7
    וחייבת ניצחון בשביל לחזור למאבק על הפליאוף וכמובן בשביל לשמור מרחק מהתחתית.

    1. לגבי הלאומית – לא היו ממש הפתעות חוץ מאולי התיקו של אשקלון בבית נגד בני לוד, שאני ציפיתי לניצחון ביתי.
      קטמון חוזרת לנצח סוף סוף וניצחון ראשון בעידן מזרחי, נקווה שיעלו לבסוף.

  2. שיא עולם במייל באולם ליומיף קג'לצ'ה. הרץ האתיופי בן ה-21 קבע 3:47.01 ושיפר את שיאו בן 22 השנה של הישאם אל גארוז'.
    הנה כי כן, שופרו בשבועות האחרונים שני שיאים בני למעלה מעשרים שנה של הרץ המרוקאי הגדול על ידי שני רצים אתיופים צעירים.
    יהיה מאוד מעניין לראות את קג'לצ'ה וסמואל טפרה בעונת האצטדיונים, שתיפתח לאיטה בעוד כחודש וחצי ותהיה ארוכה מן הרגיל השנה, עקב התאריך המאוחר, יחסית, של אליפות העולם בקטאר, שתיפתח בסוף ספטמבר.

  3. תוצאות הקפיצה לרוחק, הן לגברים והן לנשים, נשמטו מדבריי וחבל שכך, כי הרמה היתה טובה מאוד.
    שלושת הקופצים הראשונים עברו מעל 8 מטרים וכולם שיפרו את שיאיהם האישיים. מיליטיאדיס טנטוגלו היווני קבע 8.38. טוביאס נילסון-מונטלר קפץ ל-8.17 וסטארינייה יובאנסביץ' הסרבי סגר את הפודיום עם 8.03.
    איוואנה שפאנוביץ' הסרבית שמרה על התואר האירופי עם קפיצה ל-6.99. אנסטסיה מירונצ'יק-איוואנובה מבלארוס קפצה ל-6.93 ומרינה בך האוקראינית סיימה עם הארד בתוצאה של 6.84.

  4. כמובטח כל תסריטי המחזור האחרון בליגת העל
    היום ניצחה ב"ש את הפועל חיפה 0-2
    הניצחון הבטיח לה סופית את המקום בפליאוף העליון והעלה אותה למקום 4 עם 38נקודות
    גם בני יהודה החמישית מובטחת בפליאוף העליון
    עם 37 נקודות.

    לא פחות מ 5 קבוצות עשויות להיות הקבוצה השישית שמבטיחה מקומה בפליאוף העליון ( ולא פחות חשוב מבטיחה את הישארותה בליגה).

    כך נראית הטבלה מחזור לסיום

    6. חדרה 32 נקודות ( -11 בהפרש שערים)
    ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
    7. הפועל חיפה 31 ( +5 ).

    8. קרית שמונה 30 ( -2 ).

    9. בית"ר ירושלים 29 ( -4 ).

    10 רעננה 29 ( – 10 ).

    משחקי מחזור הסיום ( הרלוונטים).

    הפועל חדרה – מכבי נתניה

    הפועל חיפה – רעננה

    קריית שמונה – מכבי חיפה

    בית"ר ירושלים -הפועל תל אביב
    כל המשחקים צפויים להיות במוצאי שבת .

    מה כל קבוצה צריכה .

    הפועל חדרה .
    ניצחון על נתניה והיא בפליאוף העליון בלי קשר למשחקים האחרים .
    תיקו תעלה אם הפועל חיפה וקריית שמונה לא ינצחו .
    הפסד ותהיה בוודאות בפליאוף התחתון שכן גם אם רעננה תנצח את הפועל חיפה היא תשתווה בנקודות לחדרה אך כבר היום בהפרש שערים טוב יותר.

    הפועל חיפה .
    צריכה
    אפשרות 1 שחדרה לא תנצח והיא תנצח .
    אפשרות 2 תיקו שלה בתופסת הפסד של חדרה ושקריית שמונה לא תנצח ( ושבית"ר לא תביס דו ספרתי את הפועל תל אביב).

    קריית שמונה .
    צריכה לנצח ושהפועל חדרה והפועל חיפה לא ינצחו.

    בית"ר ירושלים
    צריכה הפסדים של חדרה והפועל חיפה
    ואי ניצחון של קריית שמונה וכמובן לנצח את הפועל תל אביב.
    (זאת בהנחה סבירה שלא תנצח 0-10 את הפועל תל אביב כי אז מספיק לה תיקו של הפועל חיפה של 0-0 או 1-1 …ניצחון ב 11 שערים על האדומים יעלה אותה בכל תיקו של הפועל חיפה בהינתן שחדרה תפסיד וק"ש לא תנצח ).

    רעננה.
    צריכה
    א. הפסד של חדרה
    ב. אי ניצחון של ק"ש.
    ג. אי ניצחון של בית"ר.
    ד. ניצחון שלה בעופר על הפועל חיפה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט