הלייקרס מפסידים לבאקס – טעימות בשמונה מנות:

הלייקרס מפסידים לבאקס – טעימות בשמונה מנות:

ארבעה רבעים, 8 חצאי רבעים, 8 סיפורים למשחק טוב ששוחק היום בסטייפלס:

 

פתיח: תנו לו (פיצה) מטר

לרונדו, כלומר. לרונדו היה משחק מצוין אבל מה שקרה בשש הדקות הראשונות של המשחק גבל בקומדיה. שיא הזריקות לשלוש שלו במשחק היה 7. היום היו לו 7 זריקות בחמש וחצי הדקות הראשונות של המשחק, כי מילווקי באופן מובהק למדי החליטו לתת לו מטר, ואז עוד מטר, ועוד מטר. את השלוש הראשונות הוא החטיא, ובפעם הבאה שהוא היה חופשי לגמרי הוא החליט לא לזרוק אלא למסור. רק שמיד אחר כך, הוא שוב מצא את עצמו חופשי והפעם קלע, מה שעודד אותו לזרוק עוד שלוש פעמים ולהחטיא עוד שלוש פעמים.

בהמשך המשחק הוא גם קלע כמה שלשות, גם נתן חדירות נהדרות ומאד אטרקטיביות, ובעיקר היה מנהל המשחק האמיתי של הקבוצה, והיחיד שניסה לעשות משהו ברמה הקבוצתית, מעבר למבצעי היחיד של אינגרם ולברון. מעבר לכך, היו לו כמה מבצעי הגנה לא רעים בכלל וזה השאיר את הלייקרס עמוק בתמונה עד דקות הסיום, אבל זה לא הספיק. כשרונדו נשאל על מספר הזריקות שלו ברבע הראשון, התשובה היחידה שלו היתה Shooters Shoot, שזה נכון ברמת העיקרון – אבל מכאן ועד ההגדרה של רונדו כ"שוטר" יש מרחק לא קטן.

נו, לפחות הוא לא בן סימונס.

 

מנה שניה: Ice Cream Swirl

אז גלידה היא בדרך כלל קינוח, אבל כשהסיבובים מגיעים מהאטריה, אפשר גם להניח שמדובר במנת פסטה טובה. ואינגרם הוא בדיוק כזה – מי שהיה השחקן הטוב ביותר של הלייקרס היום, ובכלל משחק מצוין בשבועות האחרונים היה האיש של המחצית השניה של הרבע הראשון במשחק. כשבעיקר, פעם אחר פעם הוא מראה יכולת כדרור נאה עם סוג של סבסוב שבו הגפיים הארוכות שלו מצליחות לעבור את השומר בקלות. דוראנט עשה קריירה מהרבה דברים, אבל גם מהעובדה שהוא מכדרר מצוין לגובהו ובכלל. נדמה שאינגרם למד פרק מהספר של דוראנט ופיתח מהלך אדיר באמת. כשאתה כל כך ארוך ויכול לעשות סיבוב עם הכדרור באופן כל כך מהיר, זה גם נראה טוב, וגם מבשר טובות לבאות. רק שילמד עוד איזה טריק או שניים.

גם בהמשך המשחק, היו לו רגעים נאים מאד, ואין ספק שלצד לברון ורונדו הוא היה אחד משלושת הבולטים המובהקים בלייקרס. רבים הספידו אותו בשנה האחרונה, אבל נדמה שהנה הכשרון העצום הזה בא.

 

מנה שלישית: Surf and Turf

בתחילת הרבע השני, חזינו ברונדו בשיאו. לא קלעי השלשות המפוקפק מהרבע הראשון, אלא מוסר עצום, והמטרה? מי אם לא ג'בייל מקגי, ששיחק מעט לאורך המשחק, וכאשר שיחק בהמשך המשחק לא היה טוב במיוחד, אבל במשך שש הדקות הראשונות של הרבע השני, הוא היה מצוין עם שש נקודות מהירות. רונדו באותו זמן, גם קלע שתי שלשות, וגם תיזמן כמה מסירות מצוינות, כאמור, בין השאר למקגי. מילווקי מצידה לא נתנה ללייקרס לברוח ונתנה כדורסל "אירופאי" משהו עם מירוטיץ' ואיליאסובה, כשבלדסו – כוכב המשחק תמיד נמצא שם עם מסירות וחדירות כוח. אבל למילווקי עוד נגיע בהמשך.

 

מנה רביעית: ג'לי

יאניס, ועל כך דיבר בודנהולצר לפני המשחק סוחב איזו פציעונת, ולכן מספר הדקות שלו היה מוגבל. למען האמת, גם התפקוד שלו היה מוגבל לאורך רוב המשחק, ובמיוחד בסוף הרבע השני. דקות שהיו הרעות ביותר של הבאקס במשחק, והטובות ביותר של הלייקרס, ברבע שאותו הם סיימו בשש הפרש. הג'לי מתייחס ליאניס ברבע הזה – בעוד לברון עף על כולם עם הטבעה אחורית מרשימה במיוחד (ובכלל נראה חזק ואתלטי לאורך כל המשחק, גם אם היו לו כמה החלטות לא ברורות לקראת הסוף), יאניס היה פשוט רך, הוא ויתר על הטבעה פעם אחת, היסס בחדירה פעם אחרת, מסר כשהוא לא היה צריך למסור ובאופן כללי נראה פשוט לא אסרטיבי מספיק. לברון כאמור ניצל את העובדה עד תום והלייקרס ירדו במחצית עם הרגשה טובה מול הקבוצה מס' 1 בליגה.

 

מנה חמישית: חד-קרן

יאניס הוא יוניקורן? כן, בהחלט. אבל במשחק הזה, שחקן אחר שכבר דיברתי עליו גם הראה שהוא חד-קרן, כאשר אינגרם ממשיך לתת דקות מצוינות בתחילת המחצית השניה ומנצל את האורך שלו, כפי שמעטים עושים, וכשאני אומר מעטים, אני מתכוון ליאניס, וכשאני אומר יאניס, אני מתכוון לבדרך כלל, אבל היום לא כל כך. יתכן והפוטנציאל אכן יתממש ויום יבוא, וגם אינגרם ייחשב לו לחד-קרן. אבל בינתיים הוא הוביל את הלייקרס להפרש דו ספרתי מינימלי בדקות הראשונות של המחצית.

בינתיים, מילווקי מחליטים שעם כל הכבוד לקבוצתיות של המחצית הראשונה, יש להם בכל זאת שחקן אחד שהגיע מצוין למשחק – אריק בלדסו שמו. ואכן, תחילת המחצית השניה היתה סדרה של תרגילים אינדבדואלים מעולים של האיש הזה. יש מעט מאד שחקנים חזקים כמוהו בעמדה שלו, והיום בלדסו ניצל את זה עד תום. שעות קודם לכן, התפרסם שבלדסו האריך את החוזה שלו במילווקי ב-4 שנים תמורת 70 מיליון דולר, ונדמה לי שהאנרגיה והיכולות שהוא הביא היום למגרש הראו עד כמה הוא היה מבסוט מכל אחד ואחד הדולרים האלה. בודנהולצר התייחס לכך בתחילת המשחק.

 

מנה שישית: עוגת בסיס

אולי יותר מכל שמינית אחרת, סוף הרבע השלישי סימל את ההבדלים הגדולים בין הקבוצות. בודנהולצר עשה דברים מדהימים עם מילווקי ובדקות המתקדמות יותר של הרבע השלישי, הם באו לידי ביטוי, בעיקר בחיתוכים לכיוון הסל של שחקנים כמו קונאטון ואיליאסובה, לצד חדירות ואסיסטים יפים של בלדסו. מילווקי שיחקה כדורסל בסיסי ויפה ולאט לאט נגסה בפער הדו ספרתי שהלייקרס פתחה בתחילת המחצית. הלייקרס אמנם יצאו מההלם, ואינגרם ולברון החזירו את היתרון ללייקרס, כשהפעם אינגרם מוכיח שהוא יודע לקלוע גם בתור פינישר, ולא רק בתור מייצר, אבל הסכר כבר נפרץ, ומילווקי המשיכה לשחק כדורסל יפה ויעיל, כאשר חילופי שלשות מרהיבים במשך חצי דקה, בין איליאסובה וברוגדון מחד, ואינגרם והארט מאידך, משאירים משחק צמוד לחלוטין לרבע האחרון.

 

מרענן חיך:

לא באמת קשור לכדורסל, ועדיין – הדבר הזה קורה – רק תשמעו את הקהל:

 

מנה שביעית: סופלקי

כי מה חשבתם, שיהיה לי משחק עם יאניס ולא ארפרף לאיזה מאכל יווני? אבל אם תרצו, אפשר להחליף את הסופלקי גם בצזיקי או בספנקוטה, זה לא באמת משנה, כי הדקות הראשונות של הרבע הרביעי, היו כולן יאניס. עד אז היו לו אמנם כמה אסיסטים חביבים, אבל 10 דקות מאד אנמיות. אבל בדקות האלה הכל השתנה, ויאניס הוכיח שגם כאשר הוא לא בשיאו, הוא עדיין מועמד מוביל (אם לא המועמד המוביל, בה"א הידיעה, עיינו גם בראיון של בודנהולצר לעיל) ל-MVP. בהתקפה, הוא פתאום נותן חדירות חזקות וארוכות, כפי שרק הוא יודע (והיום, אולי גם אינגרם…), ובהגנה הוא מייצר דפלקשנים מצוינים. ולמרות זאת, המהלך הכי טוב שלו היה בכלל אסיסט מאד נאה לאיליאסובה, שלצערי החטיא. קורה. מילווקי עולה ליתרון, אבל שלשות של לברון ודוראנט מחזירות את השוויון.

שבע שמיניות עברו, והמשחק רחוק מלהסתיים. שוויון 108 עם שש דקות אחרונות לסיום המשחק.

 

קינוח: מוס

נדמה לי שההקשר כאן לאוכל הוא הקלוש מבין השמיניה, ובכל זאת – כוונתי היא לכך שהמשחק של מילווקי ברגעיה הטובים, מזכיר את אלו של הקבוצות הטובות באמת ברגעיהן הטובים – חלק כמו מוס. השוויון עליו דיברתי קודם, המשיך עוד איזה ארבע דקות אבל בשתיים וחצי הדקות האחרונות, מילווקי הביאה לידי ביטוי את היתרון האמיתי שלה על הלייקרס – זאת קבוצה. הלייקרס הם חבורה של אינדבדואלים.

דיברתי קודם על רונדו, לברון ואינגרם. שלושתם בהחלט היו טובים היום, אבל אני לא ראיתי אותם כחלק מקבוצה (אולי פרט לרונדו) אלא כשחקנים בכושר טוב שעושים מבצעי יחיד שמשאירים את הלייקרס עמוק בתמונה. אבל בדקות האחרונות, מבצעי היחיד כבר לא צלחו, ואילו התרגילים של מילווקי – כן, ואכן שתי שלשות אחרי תרגילים מצוינים של שני הגארדים המצוינים של מילווקי – ברוגדון ובלדסו, סגרו את התמונה, והעניקו ניצחון מוצדק למילווקי שבדקות הטובות שלה, היתה לגמרי ולחלוטין "קבוצה".

גיבור המשחק המובהק היה כאמור בלדסו וחוזה המיליונים שלו, אבל גם ברוגדון – שחקן פחות חזק פיזית, אבל בעיניי חכם בהרבה, וגם אלגנטי יותר, נתן משחק מעולה והיווה חלק חשוב מהניצחון. שני הפוינט גארדים אמנם היו המצטיינים המובהקים (בלדסו – 31 נק', 9 ריב'. ברוגדון – 21 נק'), אבל בקבוצה כמו ב"קבוצה", חלוקת הדקות והנקודות היתה נהדרת עם שמונה שחקנים שקולעים לפחות 9 נקודות. בלייקרס, לעומת זאת היו רק את השלושה. קוזמה אמנם קלע 12 אבל עשה זאת באחוזים רעים והיה חלש.

 

לפתן:

כי ככה קראו פעם לקינוח, ובדרכי החוצה לחדר ההלבשה, אחד מאנשי האבטחה אומר לי שהרגע פספסתי את ווילט צ'מברליין. תגובתי המיידית היתה כמובן "אבל הוא מת". אני בטוח שהוא התכוון לקארים, אבל בעודו מנסה להבין למי הוא התכוון, מי אם לא מג'יק חולף על פנינו.

רק בליגה הטובה בעולם!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. סיקור טוב אבי, כיף לקרוא. אני חושב שבמובן מסויים כולנו פספסנו את צ'מברליין 🙂 בלדסו וברוגדון היו ממש טובים היום. הבאקס שווים פלייאוף במזרח גם בלי יאניס וזה לא מובן מאליו בכלל.

  2. תודה על הסיקור אבי,
    מילווקי נראים בשלים לגמר.
    ולברון בדרך להיפצע בסוף מרץ, אחרי שהקליפרס יבטיחו את מקומם בפלייאוף.

  3. טור מעולה
    באמת חבל שפיספסת את צ'מברליין. גם אני. כנראה שאיש האבטחה ראה את תשוקתך היוקדת למשחק. לא מבין מה אתה רוצה מהבחור החביב…..
    🙂

  4. לברון אחרי המשחק מסביר שמה שיש ליאניס זה צוות מסייע. פרס מנהיג השבוע ימשיך לשכון לבטח בארמון של הקינג הזה… אה וגם נטישה של המגרש 10 שניות לסיום. אבל יש מצב שיש לו סטט מתקדם מטורף, וטרו שוטינג בשמיים… פשוט בדיחה.

    1. עוקץ במיטבו. מה שמצחיק שהצוות טוב לא נופל מהבאקס. אינגראהם וקוזמה כ"א יהיה שחקן טוב ממידלטון. והיתר בבאקס בינונים להחריד. הבעיה שאכילס לא מפרק את הסכמות הקבוצתיות ההגנתיות של הקבוצה, לא זורע רעל בחדר הלבשה, לא עושה פאסיב אגרסיב כל היום.
      אם באד היה מאמן לייקרס לברון היה בא ישר לפטר אותו למנות מאמן שחור. אפילו את הפיליפיני במיאמי הוא ניסה לפטר.
      לפחות אתר הליגה כנראה קראו את מה שכתבתי אתמול והסמיקו אז במירוץ לMVP הרחיקו את לברון ממקום 7 ל-10 🙂 קצת אחרי קאווי במקום 9 🙂

      1. ברוגדון>רונדו
        אינגראהם>בלדסו
        קוזמה=מידלטון אולי כרגע מיד טיפה יותר מנוסה אבל מישהו פה היה מוותר על קוזמה? פוטנציאל פי אלף ממידלטון
        לברון לדעתו>יאניס
        לופז>מגי (לופז אגב היה בלייקרס וראיתם מה נתן שם)
        לונזו> גורג היל
        הארט>סנל
        פופ>קאנינגאהם
        לאנס=איליאסובה
        מירו>צנדלר
        ווילסון<בולוק

        אז מה אתם אומרים של מי צוות מסייע טוב יותר? של יאניס או לברון?

          1. ברוך דיברתי רק על הנייר. לכן זה על הנייר.

            על הנייר=כשרון בלבד. הוא מתעלם ממאמן קשיחות דרייב כימיה גיבוש ועוד מלא דברים.

            אני בטוח שיאניס עם הסגל של הלייקרס היה מוציא יותר. אני גם בטוח שלברון היה מתבכיין על הסגל של הבאקס ומנסה להטריד את כולם ולפטר את המאמן הלבן. אם לברון היה מתרכז כל העונה בכדורסל ובלנצח נטו הוא היה מקומות 3-5 כנראה.
            אבל הוא שיקוץ מהרגע הראשון בחש למוות הרעיל את כל האווירה והחדר הלבשה.

            לבאקס אין סגל איכותי באמת סביב יאניס. הוא יכול לומר לפילי לבוסטון יש סגל איכותי אבל לבאקס אין שו איכות יוצאת דופן על הנייר.
            מה שיש להם הוא מאמן טוב שמוציא מהקבוצה מקסימום ושחקנים שנלחמים בהגנה כולל הכוכב הראשי ועסוקים בלנצח.
            זה כל ההבדל. אין שום שמות נוצצים סביב יאניס. לופז רנדל נזרקו עי הלייקרס להזכירך.

  5. לליקרס אין הגנה ואין קליעה מ3 בניית קבוצה נוראית של מג’יק במקום להביא את רדיק וקלעי שלושות ללברון הביאו לו שחקנים כמו ביזלי וסטיבנסון

  6. אבי, מנה תשיעית היא תותים ועליהם קצפת, כמו בוימבלדון. זוהי הסקירה שלך: כל פעם אתה מתאר משחק בזווית אחרת. כתיבה מעל ומעבר. תענוג מתחילה ועד הסוף.
    למזלי הייתי ער ויכולתי להוסיף באדום למעורב שלי התנצלות על מה שכתבתי קודם שה-130 מיליון לבלדסאו הן טורף. אולי לא כזה טרוף.
    ואינגראם? אני לא בטוח בקשר לסיבי המוח שלו, אבל הוא בעל הפוטנציאל להיות אחד מכוכבי הליגה הגדולים ביותרץ

    כיף. ממש כיף אבי. עוד מעט יילך לקטי כשתהיינה עוד כמה תגובות.

  7. אהבתי את ציון טביעת אצבעו של בודנהולצר על משחקה של מילווקי.
    זו לא רק ההתקפה, שהושפעה עמוקות מבודנהולצר,
    זו גם ההגנה.
    זה בלט הלילה, דווקא ביום בו הם לא זהרו בתחום.
    בדקות הסיום הם סתמו את הצבע, והלייקרס הסתפקו בשלשות שלא פגעו.
    זו השיטה של בודנהולצר –
    לסתום את הצבע, ולהכריח את היריבה לוותר על הכניסה לסל.
    .
    תודה, אבי. יופי של סיקור!

  8. Paul Dano, both senior and junior;
    Joel Coen led you to believe that junior's roll in the above title constitute a double inner joke, what with you playing a christian priest that preaches agains a petroleum mogul, but in fact it's a TRIPLE inner joke that said Joel, alongside Robert Capa are playing on you…
    YOU ARE JUST A BASTARD IN A BASKET!!
    A BASTARD IN A BASKET indeed

  9. תודה לכולכם! היה תענוג וחבל שאוטוטו העונה נגמרת ושאף קבוצה מאל. איי לא תגיע לפלייאוף…

    1. יש כותבים טובים באתר לא רבים אבל יש, אלא שאין סקירות טובות, או שיש מישהו שכותב נהדר על תחושותיו ועזוב את המשחק.
      או מישהו מספר על הבופה והחוויות שלו…בסדר האבל מה קשור?
      סוף סוף אחרי כמה שנים סקירה אמיתית מהמגרש, לא הייתי שם…ועזבו את השחקנים והמשחק אני הייתי…
      לא סטטיסטיקה בנוסח, מעומק ממוצע של שלושים ס"מ.. לברון מצליח לצוף…., לא!
      הפעם זן סקירה אמיתית מקצועית, לא להאמין שיש רמה כזו באתר שבדרך כלל די משעמם.
      שורה תחתונה שווה כסף !
      על כתבות כאלו אני מוכן לשלם .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט