יום חמישי הגדול בהיכל – מכבי מארחת את דרושאפקה! / דור בלוך

יום חמישי הגדול בהיכל – מכבי מארחת את דרושאפקה! / דור בלוך

רבע שעה לפתיחת המשחק והאולם רחוק מלהיות מלא, אולי זה הגשם, אולי הדרמה הפוליטית-משפטית ואולי היריבה החלשה, השחקנים של מכבי נראים מחוייכים למדי, למעט רול שתמיד נראה רציני. אם לא שום דבר אחר ניכר שמקבוצה מבורדקת ונעדרת כימיה שאפיינה את מכבי בשנים האחרונות, השנה מדובר בקבוצה עם אווירה טובה ורגועה לפחות נכון לעכשיו.

יובל זוסמן העניק את כדור וצעיף לילד ג'ניה בן ה-17, מילדי וראיטי ישראל בהמשך אחת המסורות היפות בספורט הישראלי.

מכבי עלתה למשחק עם קאלויירו, בלאק, ווילבקין, קיין ואוברייאנט כשהאולם כבר מלא כמעט לחלוטין בשלב הזה.

מהשניה הראשונה ניכר שלבלאק יש יתרון גדול בצבע ומכבי הולכת אליו לנקודות ראשונות. ההגנה של מכבי השיגה הישג בו לא נתקלתי מזה זמן רב – שתי התקפות רצופות של היריבה שנגמרו ב-24 שניות מבלי לגעת בטבעת ובלאק ממשיך לחגוג עם 6 נקודות ב-3 וחצי הדקות הראשונות בדרך ל – 0-9 צהוב.

דרושאפקה לא רק ניצחה שלושה משחקים בלבד השנה ביורוליג, היא גם מגיעה למשחק הזה אחרי 3 הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים שלה בליגה הטורקית בה היא ממוקמת במקום ה-10 מרוחקת לא פחות מ-4 משחקים מהמקום ה-8 המוביל לפלייאוף.

הפדיחות ההתקפיות של דרושאפקה נמשכו עם שתי עבירות תוקף כשרק החטאות של שלשות פנויות על ידי פרגו, כהן ואובריאנט והתעוררות של אוואנס עם שלשה ועוד הטבעה וירטואוזית ועבירה השאירו את הטורקים במשחק, וג'ייק כהן חתם רבע חלש של כדורסל עם 4 נקודות לצלילי ג'ק כהן עולה על פי מנגינת החברה' הטובים של נערי רפול. 8 למכבי בסוף הרבע.

אוואנס המשיך להיות יצרן הנקודות הבלעדי של הטורקים גם בפתיחת הרבע השני כשהוא קולע 12 מתוך 14 הראשונות בעוד בלאק קולע 11 מתוך ה-20 הראשונות של הצהובים ושלשה של פארגו שלחה את מכבי ליתרון דו ספרתי ראשון 14-25 ואת הטורקים לפסק זמן. היה נחמד לראות איך בלאק ממלא הוראה שקיבל מצוות המאמנים לא להתווכח עם השופטים ולאחר כל שריקה כנגדו הוא פשוט נס ממקום העבירה במהירות האפשרית.

ג'ון די הכניס אנרגיות נהדרות כשעלה מהספסל, בשלב ראשון בעיקר בהגנה ולאחר מכן גם בהתקפה עם שלשה, לאחר שברבע הראשון מכבי לא הצליחה לקלוע ולו שלשה אחת מתוך 6 הנסיונות הראשונים שלה והפער המשיך לצמוח. מי שהיה חלש במיוחד בשורות הטורקים היה טוני דגלאס, מי שדווקא הוביל את הטורקים מאז שהגיע לקבוצה עם כ-15 נקודות למשחק סיים מחצית עם 0 נקודות ו-3 עבירות מה שתרם לבלבול והחולשה ההתקפית, ולמחצית ירדו הקבוצות בתוצאה 23-38 לקבוצה הביתית.

למחצית השנייה עלו הצהובים באותה החמישיה כמו במחצית הראשונה בעוד הטורקים העלו את סאבאס שהסתדר טוב יותר בצבע מאשר קושוט שפתח, אבל הוא ספג עבירה שלישית בהגנה על בלאק ממש בתחילת המחצית, מה שהקל על הסנטר האמריקאי לחגוג עם 15 נקודות שתי דקות לתוך הרבע השלישי (לא שהוא התקשה מאוד קודם לכן).

הנקודה השלילית העיקרית עליה אפשר לדבר במכבי היא יכולת הקליעה, כאשר גם ברבע השלישי הזריקות מחוץ לקשת פשוט סירבו להיכנס. הדבר בלט במיוחד לגבי זוסמן כשהטורקים הימרו ממנו פעם אחר פעם מחוץ לקשת אבל זוס התקשה להעניש. בצד השני הטורקים עם שתי שלשות רצופות הראו סימני חיים בהתקפה אחרי פתיחה איומה לרבע, ו-4 רצופות של קושוט שהראה יד רכה בצבע הוריד את ההפרש ל-14 והקפיץ את המאמן הצהוב לפסק זמן. המומנטום הטורקי נעצר, ואחת משתיים של קיין מהקו קבעו שהקבוצות יעלו לרבע הרביעי בתוצאה 41-57.

אם הטורקים הרגישו שיש להם עדיין תפילה במשחק הזה, טיוס עם סל אחרי מלחמה נהדרת של ג'ייק כהן, ולאחר מכן חטיפה ודאנק בצד השני שהרימו את ההיכל הבהירו שהמשחק הזה כולו צהוב. המשך הרבע הרביעי היה משמים למדי כשרק עבירה קשה של דגלאס ששלחה אותו החוצה בבלתי ספורטיבית שניה, וכניסתו של דני אבדיה הצעיר הכניסו קצת עניין.

נצחון קל למכבי לקראת משחק החוץ בחשוב בבאיירן, שבוודאי יהיה מאתגר יותר.

 

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. וואו, בקושי הסתפקתי לעיין בסטטיסטיקה, ואתה כבר מפציץ בסיקור!
    לא משחק מובחר של מכבי, אבל גם זה יותר ממספיק. אפס נק' וזריקה אחת של ווילבקין, ושוב משחק אנמי בהתקפה של זוסמן (לא רק ההחטאות, אלא בעיקר ההיסוס וויתור על זריקות טובות).
    חבל שאבדיה שיחק רק 4 דקות, אם כי הוא לא היסס לנצל כל שנייה (שלוש החטאות, אבל הרבה אגרסיביות).
    לא יום מפואר בהיסטוריה של מכבי, אבל עוד ניצחון.
    ושוב, תודה רבה על הסיקור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט