מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

 

1. רק זה חסר לנו כאן (ואם תכנו אותי 'גזען' או 'נץ' המאמין שישראל היא מדינה יהודית, GO AHEAD)!

רק זה חסר לנו. שגם בכדורסל יתחילו להפגין בכריעה להמנון כפי שעשו 6 משחקני  OLE' MISS לפני המשחק נגד ג'ורג'יה.

לא טוב להם כאן? צפון קוריאה תקבל אותם בזרועות פתוחות. גם רוסיה, ובוודאי כמה ארצות אפריקניות. זה מזכיר לי ערביי ישראל ששורפים את דגל המדינה ומנופפים דגלי אש"ף.

ברור שעדיין קיימת אפלייה וזה דבר שחייבים להילחם בו. אבל לא לכבד את ההמנון האמריקאי המדבר על מדינה חופשית השואפת לחופש בכל מחיר וחופשייה לכל??? ולפני כמה דקות הסרט "GREEN BOOK"  המדבר נגד אפלייה, ואהבה בין כולם, ולא משנה כמה שונים אנו, זכה באוסקאר בתור סרט השנה!!!

לא טוב להם כאן?

סוריה, עירק, ואני בטוח ראשי עיריות שכם וג'נין יקבלו אותם בזרועות פתוחות.

 

2. האם טים דונהי גם 'מכר' משחקים? או שכן או שלא (זה אומר הרבה, הא?). ה-NBA מכחישה.

זהו טים דונהי היום.

טים דונהי – שהתערב על משחקים ששפט, והיטה משחקים להתאים ל-SPREAD או להשפיע על ה-SPREAD נישפט, וישב במאסר – וה-NBA תמיד היו מאוחדים בדבר אחד: "דונהי לא מכר משחקים!"

Blowing the Whistle: The Culture of Fraud in the NBA

כשנודע ל-NBA על הספר העומד להתפרסם היא איימה על הוצאת הספרים  Triumph Books, שהיא – ה-NBA – תתבע אותם לדין שירוקן את כל מה שיש להם כולל נייר בתי השימוש בהוצאת הספרים, והוצאת הספרים ניכנעה מפחד להתעסק עם ה-NBA.

אחרי שחרורו מהכלא הוא שינה מעט את ספרו, שינה את כותרת הספר ומצא הוצאת ספרים VTi-Group שהסכימה לפרסם ספר עם כותרת הרבה פחות בומבסטית וחמורה –

Personal Foul: A First-Person Account of the Scandal That Rocked the NBA.

הספר יצא לאור בדצמבר, 2009.

הספר מתאר הטיית שריקות שופטים מסויימים לטובת או רעת שחקנים מסויימים, מאמנים, וקבוצות, אבל הספר לא כולל עובדות והוכחות קונקרטיות אלא רק דברים שדונהי "ידע עליהם וראה אותם".

שלשום הופיע. סיפורו של סקוט אדן מאי.אס.פי.אן http://www.espn.com/nba/story/_/id/25980368/how-former-ref-tim-donaghy-conspired-fix-nba-games – מאמר מיוחד ביותר במינו שאני ממליץ בחום לקרוא, שהוא – אני מצטט מהוושינגטון פוסט –

Now comes perhaps the most definitive account of Donaghy’s misdeeds yet, including details on the gambling operation and statistical analysis of its outcomes.

בין השאר סקוט כותב:

Doughy favored the side that attracted more betting dollars in 23 of those 30 competitive games, or 77 percent of the time. In four games, he called the game neutrally, 50-50. The number of games in which Tim Donaghy favored the team that attracted fewer betting dollars? Three.

In other words, Donaghy’s track record of making calls that favored his bet was 23-3-4.

If one assumes there should be no correlation between wagers and the calls made by a referee, the odds of that disparity* might seem unlikely. And they are. When presented with that data, ESPN statisticians crunched the numbers and revealed: The odds that Tim Donaghy would have randomly made calls that produced that imbalance are 6,155-to-1.

“He can influence a game six points either way — that’s what he told me,” Tommy Martino said as we sat in the break room of his family’s hair salon, where he’s worked since he got out of prison in August 2009 after serving 10 months.

הדבר המבהיל ביותר – אם הוא נכון כמובן – הוא שדונהי כותב שהוא לא השופט המושחת היחידי. ישנם עוד.

אבל עלי להזהיר את כולם: דונהי הוא טיפוס מושתת, שקרן, עלוב, ומשובש. הוא יעשה הכל כדי להרוויח עוד פרוטה מפרסומת ופיברוקים.

הנה הדרך בה פעל דונהי:

אדם סילבר מיד יצא בהכחשה על ה-BOMBSHELL שה-ESPN זרק בפניהם, בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים, וטען בכל הרצינות והחומרה שיכול היה – שאין, לא היה, ולא יכול להיות – FIXING של משחקים ב-NBA:

הוא אמר:

"The Tim Donaghy matter concluded over a decade ago with a full investigation by the federal government, Donaghy’s termination from the NBA, and his conviction for criminal acts.  At the same time, at the request of the NBA, former prosecutor Larry Pedowitz conducted an independent investigation of Donaghy’s misconduct and issued publicly a 133-page report.  This report was based on an extensive review of game data and video as well as approximately 200 interviews, thousands of pages of documents, and consultation with various gambling and data experts.

The ESPN Article attempts to revive this old story.  Unfortunately, it is replete with errors, beginning with its statement that the Pedowitz Report 'concluded that Donaghy, in fact, did not fix games.'  The Pedowitz Report made no such conclusion.  Rather, the investigation found no basis to disagree with the finding of the FBI and the U.S. Attorney’s Office that '[t]here is no evidence that Donaghy ever intentionally made a particular ruling during a game in order to increase the likelihood that his gambling pick would be correct.' ESPN ignores this important distinction.

The new material that ESPN has assembled to support its own conclusion that Donaghy manipulated games is not strong and adds little to the existing record.

3. זה סופי: יאני

ת'אמת? אף פעם לא נדלקתי עליו. פשוט לראות שחור בנוי כמוהו ומנתר כמוהו, ואז מדבר אנגלית די בינונית במבטא שקשה ביותר להבינו מרגיש לי כמו מצה מרוחה בחמאה ועליה בייקון.

באול סטאר דעתי השתנתה עליו לחלוטין. בטיווי הוא נשמע בעל הומור על הכיפאק, ובכלל הוא לפתע נראה לי אחד מה'חברה'. ואז התחלתי להסתכל על הכדורסל שלו ביתר רצינות וניגלה לי Giannis Antetokounmpo  שחקן-שחקן.

אני לא השתתפתי עד עתה בדיוני ה-MVP אבל הגיע הזמן. כשבשלושה-ארבעה שבועות האחרונים מילווקי נראתה לי פתאום כקבוצה רצינית מאד הבנתי עד כמה יאניס חשוב. כשהלכתי לרפרנס מצאתי שאכן, הם טובים, אבל כשיאניס משחק איתם הם 13.7 נק' מעל היריב, ואין שחקן אחר בליגה המביא הבדל כזה משמעותי לקבוצתו כשהוא משחק נגד כשהוא לא משחק.

END OF STORY.

אם הוא מביא להבדל הגדול ביותר לקבוצתו מכל שחקן אחר ב-NBA על מה יש להתווכח יותר? הנה שלוש המילים: MOST VALUABLE PLAYER. ה-13.7 + של היווני הם ההגדרה הטובה ביותר לשלוש המילים.

.

4. קיירי אירוינג: "אני לא רואה קבוצה שתוכל לנצח אותנו בפלייאוף"

(אני מכיר רופא עיניים טוב וזול בגרינוויל)

"Kyrie Irving: "I don't see anyone beating us in playoffs

ולגלות לכם מתי שהאדון הצהיר את ההצהרה?
*
מיד אחרי ההפסד המביך לשיקגו בולס 126-116, קבוצה שהיא 44-16!
*
הנה, מילה במילה:
*

“I don’t get frustrated by this stuff any more. It's just part of the regular season. In the playoffs, plan for a team, prepare for a team, I still don’t see anybody beating us in seven games.”

רק לפני חודש הוא קרע את חברי קבוצתו, זוכרים?

אם לא אז הנה:

https://larrybrownsports.com/basketball/kyrie-irving-vows-to-not-question-teammates-in-public/480990

 טוב, למה מצפיפ מהאדון שמבקש הוכחות שהעולם עגול כי לדעתו הוא שטוח עד שיוכיחו לו אחרת.
*
בעצם, אני לא יודע למה אני מבזבז זמן על הדביל הזה.

*

5. שימרו את התאריך: 16 ליולי, 2021

*

6. השחקן הטוב ביותר ממדינת מיין: ג'ף טרנר

*
מיין היא מדינה נוספת שאינה בית חראושת לייצור שחקני NBA. למעשה, עד עונה זאת ג'ף טרנר  היה בן מיין היחידי ששיחק ב-NBA, והעונה הצטרף אליו דנקן רובינסון ממיאמי היט. טרנר לא היה כוכב גדול, אבל הפאור פורוורד הזה, 2.06 מ', היה JOURNEYMAN יעיל ששרד בליגה 12 שנה, מ-1984 עד 1996, בעיקר בנטס ובמג'יק.

7. כיצד הגבה נראתה כשהיתה פרשמנית בתיכון (בת 14ׂׂׂׂ): פוינט גארד, 2.03 מ'!

8. הנבחרת הגרועה ביותר של ארה"ב, זאת של 1996 (מדליית ארד)

9. שחקני הפועל משמר העמק (ליגה לאומית; אז ליגת העל) באימון, 1960

10. הגבוה באמצע הוא 'מוסה' דניאל (האבא של…) – הפיבוט של הנבחרת

11. מי זה? זה לא אתגר. אני חושב שאני יודע אבל כלל לא בטוח! (הוא שיחק ב-NBA לדעתי)

 

12. עד עתה לא ניתפס אף BILLFISH כזה קטן!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
208 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 6:32:12

מנחם ערוץ התאגיד עכשיו מחייה את סיפור דונהי ברור שזרמו עם מכירת מרווחים מאשר מכירת משחקים כמו שיובה הורשעה בשיבוץ שופטים ולא בקניית משחקים. כי קשה להוכיח כזה דבר עד בלתי אפשרי ולאיש אין אינטרס להוכיח דברים כאלו. גם ישראל כהן הגדול לא הורדע בכלום וגם לא איתן טייב.
מה שדונהי אומר הכל אמת ויש עוד אני לא הייתי צריך את דונהי אמרתי את כל זה עוד ב2002 בסידרה של לייקרס וקינגס וכמו שאמרתי שנים על יובה לפני התפוצצות הפרשה וכמו שאני אומר על ריאל מדריד של שנים עברו ועל בארסה רק לכו תראו את המשחק בין בארסה לצלסי באלופות ותבינו.
הדברים האלו קיימים ותמיד יהיו כי לליגה יש אינטרס למקסם כסף. הכל מתנקז בכסף. הליגה מתווה מדיניות סטייט אוף מיינד היא לא נותנת הוראות ספציפיות אחרת היו בכלא כולם אף אחד לא כזה טיפש.
לומר שהnba נקי זה כמו לומר ששוק ההון נקי ממידע פנים והכל מתנהל כמו בתיאוריה. על כל מידע פנים שמוכיחים יש 200 שלא עולים עליהם. אם מישהו חושב שוורן באפט הוא איזה גאון קוסם שיהיה בריא. בעולם אין קוסמים. מיידוף היה הקוסם הכי גדול 40 שנה. כמו מיידוף יש עוד מלא קוסמים שטרם התגלו. איזה קוסם כזה פעם רוקן את טים דאנקן.

הליגה מעוניינת במותגים בפני הליגה שהם לברון קרי ודוראנט הם העדיפות הראשונה. עכשיו סילבר לא מתכנן אליפות לגולדן סטייט אלא ישלח לשם את השופטים ששורקים יותר לטובת הלוחמים את אלו ששורקים יותר פאידום אוף מובנט את אלו ששולחים הכי הרבה לקו ואלו שנשלחים מבינים את המשימה.
היום אנו בעידן שהכל מצולם אז הסיכון יותר גבוה אז סה צריך להיראות אמין כמו שדונהי תיאר במשחקים הספציפים שנתן שרירות גם ליריבה הרי אי אפשר לשרוק רק לצד אחד. צריך להסוות טוב. מחלוקות של 50 50 ילכו לטובת צד מסויים. פה ושם יתנו תוקף לכוכב לנטרל אותו או לאיזה מגן טוב שדומר על לברון קרי או דוראנט 2 עבירות תוך דקה ונגמר הסרט.
הפרידום אוף מובנט שעליו ניתן דגש השנה מאפשר לשופטים יותר תמרון לשרוק שריקות הזויות הרי בכל פעולה יש טיפה מגע בחסימות שרצים אז ישרקו את זה. ימלאו מול גולדן את היריבה ב4 עבירות מהירות והופ הכל זה לקו וגמרת את המשחק. ככה זה עובד מנחם ואני יודע שאתה גם חושב ככה ומבין את זה.

למזלנו אלו מקרים של יד נעלמת 10 אחוז. יתר ה90 אחוז לדעתי נקי וזה טעויות פה ושם ולכן אנו עוד צופים בענף.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 6:58:54

הנה מנחם דון פלורנטינו מפעיל פרידום אוף מובמנט
https://youtu.be/MbQiSuYpBOg

עוד אחד

https://youtu.be/QogM5RS0Sc8

Avri
Avri
25/02/2019 13:49:18

שמעון, תגלול למטה ותראה כמה קדחת פה בתגובות, כמו בולדוזר עם דוושת ברקס שבורה. אני כבר די משוכנע שאתה לא באמת עובד. לאדם עובד אין זמן לחפור ככה. תגובה אחת, שתיים, או שלוש אם יש לך באמת מה לחדש, יותר מיזה לא צריך. אחרת אנחנו נדרוש ממך להחליף את האוואטר שלך לדי-9.

Ido
Ido
25/02/2019 6:37:36

אז אתה אומר שאין באמת חופש לחירות לכל אדם באמריקה? אם הם לא פטריוטים כפי שאתה רואה זאת הם חייבים להיות מוגלים לעיראק או צפון קוריאה??
אנא הסבר כי זו יכול להשמע כמו אפייה…..

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 6:41:27
Reply to  Ido

הוא רק אומר שמי שלא טוב לו יכול לעזוב למקום אחר ששם יהיה לו יותר טוב.

Ido
Ido
25/02/2019 7:29:03

לברוח ללא מאבק? ממך לא צפיתי לכזה פחדנות….

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 7:36:02
Reply to  Ido

מאבק על מה? אין שם שום מאבק הם ממומנים עי מתנגדי טראמפ והוזים כל מיני דברים.

איזה מאבק יש בארהב חוץ מנגד טראמפ?
שימשיכו לאכול את הלב בשקט

MBK
MBK
25/02/2019 8:30:54

שמעון קאט דה שיט
המחאה בארצות הברית נגד אפליית שחורים הייתה לפני טראמפ ותמשיך אחריו
אף אחד לא ממן אותם תפסיק להאמין לשטיות של עצמך

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:32:32

אוקיי שכנעת אותי-נחזיר את אובמה שיהיה לנו קצת שקט מהמחאות

משה
משה
26/02/2019 10:32:03

שמעון די כבררררררררררררררררררררררררר
לא יכול להיות שעל כל דבר יש לך מה להגיד שהוא בדרך כלל לא נכון

תשמור חלק מהדברים גם לעצמך לא יקרה כלום גמרת לי את החיים

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/02/2019 10:13:38

למה? מחאה זו אחת הזכויות הבסיסיות בדמוקרטיה, וזכותם לנהל כזו בכל דרך שירצו

ברוך רובין
ברוך רובין
25/02/2019 9:19:58
Reply to  Ido

1. ברור שיש אפלייה, אף אחד לא מכחיש את זה בשכר בקבלה לעבודה בהתנהגות לשחורים עם זה בפוליטיקה ובחיים האישיים, עם זאת ההמנון זה מה שמאחד אותנו כמדינה לא אוהב את אקט של לשבת בהמנון.
2. שמעון ראיית את המשחק של מדריד אתמול? השופט מכר את המשחק יותר גרוע מהNBA הלך להסתכל בריוויו ראה שאין מגע ובכל זאת שרק לא יודע איך הוא לא נכנס לכלא, בדיוק ככה בNBA בדקות קריטיות שהשופטים עוצמים עיניים, מובן עושים מה שטוב לעסקים.
.
דונהי לא מחדש כלום כולם יודעים שהליגה מתעדפת שואו וכסף על פני ספורטיביות בסוף מדובר בעסק, לפני יומיים הבאתי לינקים שיתמכו בזה.
.
3. יאניס בלתי עציר אתלט מספר אחד בליגה הדומיננטיות של האתלטיות שלו דומה לזו של לברון בשיאו, מפלצת התקפית והגנתית עם מאמן וקבוצה שמוציאים את המיטב ממנו.
.
4. קיירי ארווינג למד ממלך הפאסיב אגרסיב בליגה לברון, מת שיעופו בחצי הגמר והוא יברח מבוסטון וישאיר את איינג עם 60 מליון דולר להיווארד ולהורפורד, מהלך שירסק את הפליקאנס שלא יתאוששו שנים ממנו.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 9:41:08

לא ראיתי ריאל אתמול אראה תכף 😎

הvar הוריד משמעותית את השכר טרחה של החיילים של דון פרז אבל עדיין כנראה נחזה בפלאים פה ושם.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/02/2019 9:44:07

אין דברים כאלה השופט מסתכל בVAR, שמעון הרגל רחוקה מהכדור ו השחקן רואים את זה ובכל זאת הוא שורק, פרס הביא לו מעטפה שמנה כי לא נראה לי הוא ישפוט יותר במשחק כדורגל. בכללי בליגה היום של הNBA הרבה מהשופטים מושחתים גם, בהוראות מלעמלה (אף אחד לא אומר להם למכור משחק ספציפי, זה הדגשים שהם מקבלים לכל משחק איך לשפוט דגשים שעוזרים לקבוצה מסויימת הלייקרס והלוחמים לדוגנא, ובמקרים קריטיים להעלים עין, הכל מה שטוב לביזנס).

בז שנות אור
בז שנות אור
25/02/2019 16:35:51

מאחד את כולכם? יופי אז תפסיקו להפלות שחורים יהיו יותר ממושמעים בהימנון- מגוחך להציע לצאצאים של עבדים שייבאתם בכוח מאפריקה לחזור לאפריקה.
אנשים איבדו צלם אנוש כשזה קשור לשונה/חלש/שמאלני.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 6:40:16

קיירי ממש התחיל לצטט אמרות של לברון יפה לו. הקטע שהוא עדיין לא king of the east.

the comedian
the comedian
25/02/2019 6:44:32

מספר 11 זה יכול להיות פבלו פרג'יוני? אקס הניקס והרוקי המבוגר בהיסטוריה אם אני לא טועה

MBK
MBK
25/02/2019 6:44:45

מנחם תיקון קל
הנבחרת של 96 זכתה בזהב באטלנטה
זאת של 2004 זכתה בארד באתונה
הייתה נבחרת יותר גרועה זאת של אליפות העולם שנערכה באינדיאנה

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 16:54:59
Reply to  MBK

צודק. מידן פתאום הפך לעידו גילרי. צריך להיזהר!

the comedian
the comedian
25/02/2019 6:45:37

טעות שלי זה מרסליניו הוארטס ששיחק בלייקרס

MBK
MBK
25/02/2019 8:27:55
Reply to  the comedian

נכון

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 16:55:59
Reply to  the comedian

כן

Smiley
Smiley
25/02/2019 6:47:08

התמונה של הנבחרת האמריקאית היא מאולימפיאדת אתונה 2004, שם זכו בארד לאחר שחטפו מפורטו ריקו של קרלוס ארויו במשחק הפתיחה.
טים דאנקן אמר לאחר הטורניר שהוא לעולם לא ישחק בעוד טורניר של פיב"א.
היו שם מלא בעיות בין אייברסון ומארבורי ללארי בראון. לברון, וויד וכרמלו רק התחילו את מסעם האולימפי

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 16:56:39
Reply to  Smiley

טעות שלי

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 6:53:28

מנחם,
אי אז באוקטובר 2016, אתה כבר הרחבת על אותו ברזילאי אלמוני:
"האם מרסלו הורטאס טוב מספיק להיות ה-BACK-UP GUARD של הלייקרס?"
(http://www.hoops.co.il/?p=78430)
.
חלק חשוב מדמוקרטיה זה חופש הדיבור.
כמובן שלזכות זו סייגים (הסתה לאלימות, לדוגמה. זו חריגה מגבולות חופש הדיבור),
אבל לכרוע ברך במהלך הימנון, זו ללא ספק מחאה שבצדק מוגנת במסגרת חופש הדיבור.
.
תודה על המעורב, מנחם.

השרת
השרת
25/02/2019 7:01:41

מנחם מבין לליבך על כך שאמריקה היא מדינה שאכן חורטת על דגלה ועל מהותה את החופש ואזרחיה צריכים להעריך זאת אל מול מדינות אחרות כמו סוריה וצפון קוריאה, אבל להשוות את המחאה של השחקנים בעקבות הגזענות שהם מרגישים שעדיין בועטת באמריקה אל מול שריפת דגל זה לא הוגן, אפילו דמגוגי. יתר על כן, ואעבור שורה כדי להדגיש את זה לכולם (שמעון בתגובה לדבריך בתגובות):
.
הטענה ״לא טוב להם שילכו לעזה/צפון קוריאה/איראן/מקום אחר״ זה טענה שמגחיכה את השיח ואין בה שום הגיון והיא הכי דמגוגית מכולם. התשובה לטענה המגוחכת הזו היא שאם לא טוב להם עליהם לפעול למען זה שיהיה להם טוב. אפשר לטעון שכריעת ברך בזמן ההמנון זו לא מחאה לגיטימית, אני חולק על כך. היא לא פוגעת באף אחד, הדבר היחידי שהיא פוגעת בו זה ב״כבוד״ הלאומי, שזה בכלל רעיון מדומיין ואידיוטי שכל צורר בהיסטוריה האנושית השתמש בו ככלי תעמולה.
.
ולסיום, גם בהמנון שלנו אומרים ״להיות עם חופשי בארצינו״. מתוך כך אני מבין שאם אדם לא מרגיש חופשי בארצו הוא צריך להילחם על כך, לא להגר למדינה אחרת שהיא פחות חופשיה.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 7:06:18
Reply to  השרת

יפה!

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 7:36:49
Reply to  השרת

אין מאבק הם מוחים נגד טראמפ שזה לגיטימי אבל שלא יחרטטו שטויות

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 7:47:30

כרגיל,
שולף תגובה שמתאימה לנרטיב.
העובדות?
הן לא משנות כלל.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:00:20

אני מפיץ פייק ניוז ככה אני אוהב את זה. בטוח דלבני 19 בקולג כואב על מצב השחורים lol

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 8:25:34

חוסר ההיכרות שלך עם המתרחש בארה"ב משעשע (לאור כמות התגובות שלך בנושא).
הקולג'ים הם המעוז הגדול ביותר של המחאה בארה"ב.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:27:23

אתה יכול להשתעשע. אני לא מאמין לשום מחאה כזאת, מגחך עליה וכותב את זה. אותי הם לא משכנעים. מי שמאמין ומשתכנע מזה שיהיה לו לבריאות.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:28:28

בקולגים יש ילדים בני 18-22 ודמוקרטים, זה די מתבקש שהם מעוזי המחאה יחד עם עוד כמה גטאות. לא ציפיתי למחאות בברלי הילס

השרת
השרת
25/02/2019 8:40:37

שמעון, כמו שגיא אמר, אתה שולף תגובה מהמותן, בבקשה אל תרדד את השיח, מוציא לי את החשק לקרוא ולהגיב.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 9:37:07

אבל שיח רדוד הכי כיף

תומר
תומר
25/02/2019 12:18:56

העובדה היא שהמחאה התחילה בזמן כהונתו בבית הלבן של אחד, אובמה.
אבל זה בסדר, אל תתן למציאות לדרוס לך את הדמגוגיה.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/02/2019 9:38:32
Reply to  השרת

לא פוגע באף אחד? זה פוגע בי אישית לראות אנשים שרומסים את סמלי המדינה אני פטריוטי מאוד, זה פוגע בכל החיילים שמגנים על המדינה שלנו שהילדים בני ה19 האלה בקולג. מה שעשה אותנו המדינה הגדולה ביותר היא האחדות של העם והפטריוטיות שלו ופגיעה בסמלים הלאומיים היא אסון מבחינתי (דגל המנון…), אין לי בעיה עם מחאות אבל לשבת בהמנון מרגיש לי כמו סכין בגב האומה.

רפיקי
רפיקי
25/02/2019 11:14:20

כואב לי לראות כזאת פטריוטיות אמריקאית של יהודים
מה עם ציונות?

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 17:00:43
Reply to  רפיקי

כמה מאיתנו נמצאים פה בלית ברירה. אבל יש לי 3 נכדות בישראל והן חשובות לי יותר מעצמי

תומר
תומר
25/02/2019 12:21:54

הטענה של הפגיעה האישית בגלל משהו שמישהו אחר עושה (ולא מחייב אותך לקחת בו חלק) היא האמ אמא של המדרון החלקלק.
מה הצעד הבא? שמישהו יגיד שהוא נפגע עמוקות מעצם הדיון הזה שבו אנשים לא סתם כורעים ברך אלא אשקרה טוענים בלשון מפורשת שההמנון הוא לא משהו שיש לכבד ושיש לאסור אותו ושכמותו?
.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/02/2019 15:29:22
Reply to  תומר

אף אחד לא אמר שזה לא לגיטימי, אבל זה בהחלט פוגע המחאה בהמנון באה לפגוע בבטן הרכה של העם שלנו כאמריקאי ב50 שנה האחרונות, אין משהו שחשוב לנו יותר מהסמלים ומהצבא.

Dumpa
Dumpa
25/02/2019 9:57:07
Reply to  השרת

לשרת כריעה בהמנון היא לא מחאה לגיטימית בגלל שלכל מדינה יש רעיון אידאה שעליו היא הוקמה והמנון מבטא זאת ובשביל האידאה הזו אנשים ניפצעו ונהרגו (גם שחורים) וכריעה בהמנון זה זלזול אני יכול להבין אנשים שפחות מתחברים ולא שרים כמו השחקנים הערבים בנבחרת אבל לכרוע זו לא מחאה לגיטימית

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 10:39:54
Reply to  Dumpa

בית המשפט העליון בארה"ב חולק עם הפרשנות שלך של מה זה לגיטימי, ומה לא.
כריעת הברך בזמן ההימנון מוגנת בתיקון הראשון לחוקה האמריקאית (חופש הביטוי),
וביטוי שכזה במקום העבודה, מוגן לפי פסיקת בית המשפט העליון מ-2018 (אפיק סיסטמס נגד לואיס).

משה
משה
26/02/2019 10:35:56
Reply to  Dumpa

מחאה שלא כואבת לא משיגה כלום

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/02/2019 13:23:09
Reply to  השרת

אם שמעון מוציא לך את החשק להגיב אז תמשיך (גם) בשבילי
🙂
לשלוח אנשים לעירק או לברלין "אם כאן לא טוב להם" זו סתם אמירה שמטומטמים משתמשים בה הרבה כאן בארץ

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/02/2019 13:24:33

תגובה לשרת

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 17:05:08

עגל, לא "לשלוח". אם לא טוב באמריקה שיקנו כרטיס ויטוסו לגור במוסקבה (כתבתי מוסקבה כי אני תמיד שוכח את שם בירת צפון קוריאה)

בז שנות אור
בז שנות אור
25/02/2019 7:08:03

מי שלא טוב לא שיש ויהיו באמריקה מחאות לגיטימיוח נגד אלימות וגזענות מוזמן לעבור לצפון קוריאה- מנחם.
שם אף אחד לא יכרע בזמן ההימנון.

תומר
תומר
25/02/2019 12:22:46

+1

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 17:03:28

למה לא? דרך מצויינת להתאבד

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
25/02/2019 7:08:13

GREEN BOOK סרט ענק
מי שלא ראה שיילך לראות. כל כך אמריקאי, כל כך לא אמריקאי 🙂

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/02/2019 13:25:14

איך כבר הספקת לצפות בו?

תומר
תומר
25/02/2019 13:29:58

אני גם ראיתי אותו
אחלה סרט ומשחק מצוין אבל רחוק מלהיות סרט ענק.
לטעמי אגב גם רחוק מלהיות סרט "כל כך לא אמריקאי", סרט שהאמריקאיות (לא בהכרח הקלישאתית של "מת לחיות" אלא החדשה, היותר מעודנת ומודעת לעצמה) נוטפת ממנו.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
25/02/2019 18:19:29
Reply to  תומר

זה עניין של טעם.
אני אהבתי מאד ובכלל לא הייתי מודע לכך שהוא מועמד באוסקאר….
גם העובדה שהוא מבוסס על סיפור אמיתי מאד מצאה חן בעיניי.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
25/02/2019 18:25:48

עגל
ניסיתי להכניס לך לינק אבל מישהו במערכת מונע ממני להכניס אותם, חבל.

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 17:07:14

הרבה לא אהבו את הבחירה כי זה סרט המדבר על אפלייה והגיבור שבו הוא לבן…(סרט מצויין, ומבדר לאללה למרות הנושא הכבד)

יוני
יוני
25/02/2019 7:30:00

מנחם תודה על המעורב. תוכל להסביר מדוע השקנים כורעים ברך בהמנון ומה זה מסמל עבורם? זו מחאה אישית נגד טראמפ? מה הם בעצם רוצים להגיד?

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 7:38:47
Reply to  יוני

הם בעצמם לא יודעים מה סה מסמל. אמרו להם לעשות ועושים עדר של אהבלים ואלו רוצים למנות לנו פה את גנץ ממשלה של רמטכלים כושלים ועיתונאים

Ido
Ido
25/02/2019 7:43:45

דבר בשם עצמך זה לא מגניב להיות חסר יידע. הם קורעים הרך על אפליה נגד שחורים ואלימות שוטרים או כמחאת הזדהות.

על גנץ ומפלגת האפס אני לא מביע דעה. אם כי חלק ממשפחתי טוענים שאפס גדול ממינוס. חוכמה גדולה…

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 7:55:48
Reply to  Ido

קשה מאד לבחור בין שיקוץ כמו ביבי לבין רפי הבנה של כחול לבן.
אבל בהתחשב בזה שאני פחות חובב עיתונאים עם אגנדות תיאורטיות לא קשורות למציאות ורמטכלים כושלים אצטרך להיות בצד של ביבי. לא שאתן לו כל חלילה אבל זה שיקבל את הקול שלי הוא הפודל של ביבי אז סה כמו לתת לביבי למעשה.

איפה כל ראשי המוסד והרמטכלים הכושלים שאמרו שאיראן זה סתם ולא רציני וספינים של ביבי ותמכו בהסכם הגרעין? דגן דיסקין גנץ אשכנזי? אלו רוצים להנהיג פה משהו אלוהים ישמור. אליהם מצטרפים העיתונאים לפיד וחיימוביץ כבר ראינו את שלי והבולדוזר בכנסת לא?

לא שביבי לא כושל אבל וואלאק פגע עם איראן לפחות.

ינתי
ינתי
25/02/2019 8:42:37

👍

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 7:51:37

שמעון,
הרי זה ברור שעד שמנחם פרסם את הפוסט, לא היה לך מושג שהייתה מחאה כזו או אחרת, אי שם במיסיסיפי.
ועדיין, אתה שולף תגובה שמתיימרת להכיר משהו ממה שקרה.
אז כאמור –
שטויות.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 7:56:41

דרך אגב, שמעון.
התגובה הזו שלך, זו דוגמה נהדרת לפייק ניוז (ולדמגוגיה).
אתה משתמש ברסיסי מידע שמישהו אחר פרסם בשביל לחזק את הנרטיב האישי שלך.
עד כמה העובדות נכונות?
זה לא רלוונטי. רק המסר חשוב.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 7:57:52

צודק אין לי מושג האמת אני לא איש של מחאות אבל בעולם של היום אני יודע שכלום לא מקרי ויש מישהו בעל ממון ואגנדה שממן "מחאות" נשים שחורים הומואים בעלי חיים שמנים רק תבחר מחאה

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 8:14:07

אתה טוען שזו מחאה ממומנת?
תוכיח. תביא עדות כלשהי שמי מאותם שחקני מכללה מומן, או אפילו "הוסט", לכדי אותה מחאה.
.
עד אז, זו נטו ספקולציה דמגוגית.
זה כמו שאני אכתוב שהגרווטר "ראס א שטן" הוא בוט שמופעל על ידי מרכז הליכוד בשביל לקדם את האג'נדה של ביבי.
עכשיו לך תוכיח שאחותך לא זונה…

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:19:10

תכתוב מה שבא לך אנו בעולם חופשי וכמו שאפשר למחות נגד טראמפ אתה יכול לומר שאני בוט, הכל הולך זה מה שכיף

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 8:23:07

על זכותך לכתוב תגובות, לא ערערתי. ההפך.
לצד זה, אני שומר על זכותי להגיב בחזרה, ולהאיר את תגובותיך עם קצת עובדות.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/02/2019 13:28:25

גיא לך תגיד מה שאתה רוצה על אחותו של שמעון, לבחור לא אכפת . . .
את מפיצי הפייק ניוז אי אפשר לנצח על ידי שקרים מהצד השני.
זה רק מחזק את השיטה שלהם 🙁

Captain Beefheart
Captain Beefheart
25/02/2019 7:52:32

א. הבא הוכחה לכך שמישהו אמר להם לכרוע – או שתפרסם התנצלות "אני אהבל שכותב על הבוקר שטויות" (ואם תתעלם או לא תביא הוכחה – אני אכתוב את זה)
ב. כמה אהבל צריך להיות כדי לחשוב שבני 19 מקולג' בטיז-אל-נבי בארה"ב רוצים למנות בישראל ממשלה כזו או אחרת?

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 7:58:39

הבני 19 האלו טיפשים כמו נעל לכן מביאים אותם למחות נגד טראמפ במסווה של דברים אחרים

Captain Beefheart
Captain Beefheart
25/02/2019 8:07:33

אוקיי אז נעשה זאת מהר: שמעון הוא אהבל שכותב על הבוקר שטויות
(וכשמציעים לו סולם לרדת מהן הוא רק צועק אותן יותר חזק. אין לך מושג כמה זה נלעג להיות ישראלי שכותב בביטחון שטויות על מה שמתרחש 4,000 קילומטר ממנו. זה מתאים לאתר רוטר הדלוח לא לאתר הופס המפואר, ובטח לא לאדם מבוגר שכותב באופן פעיל באתר)

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:25:38

אני לא בקטע של הוכחות. משהו שלא מוכח לא אומר שהוא לא קיים

קובי בלי אווטאר
קובי בלי אווטאר
25/02/2019 9:51:55

בעולם של היום לא הגיוני שמישהו כמו שמעון (טפש כמו נעל) יגיב מבלי שיעמוד מאחוריו בעל הון עם אג'נדה

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 7:39:54
Reply to  יוני

אחרי המשחק, אחד מהשחקנים שכרעו ברך, כתב:
.
To the people that fight for this country, my teammates and I meant no disrespect to everything that you do for us, but we had to take a stand to the negative things that went on today on our campus
.
המחאה היא כנגד מצעד של פרו-קונפדרציה (בגדול – תומכי עליונות לבנה) בקמפוס אוניברסיטת מיסיסיפי, שהתרחש ביום המשחק.

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 17:17:42
Reply to  יוני

זאת לא מחאה נגד טראמפ. הכריעה הראשונה של קאפרניק התחילה בגלל טיפול איום (כולל יריות למוות) של שוטרים לבנים נגד שחורים. זה המשיך כמין מחאה של שחורים על מין 'אי צדק'. אני גר בדרום קרולינה, בעיר שה-KKK נולד בה. אמנם אני פנסיונר ויש לי מגע עם שחורים רק בסביבה בה אני גר, במכון הכושר, במסעדות, וברחוב. אני עצמי כבר 6 שנים לא ראיתי כל סימן של אפלייה אפילו קטן. אני גר 400 מטר מהתיכון הגדול ביותר בגרינוויל, וב-3 כשהלימודים מסתיימים ואני נוסע עם המכונית אני רואה צעירים שחורים וצעירות שחורות הולכים והולכות עם שחורים, עם לבנים, עם היספנים. הכל מעורבב לחלוטין. במסעדות אני רואה זוגות מעורבים פי מאה מאשר ראיתי משך 40 שנה בלונג איילנד או ניו יורק.
לפחות כאן, בעיר הגדולה של המדינה הדרומית (מאד!) הזאת, אני לא הייתי עד כבר 6 שנים אפילו לרמז של אפלייה.
מה שקורה בקידומים במקומות העבודה, בשכירת עובדים חדשים, בגובה משכורות ללבנים ושחורים – והדברים החשובים שאני לא מכיר – אין לי מושג.

Ido
Ido
25/02/2019 7:39:18

בקשר לאוסקר. הסרט הכי מחורבן שראיתי השנה וגם בעשר השנים האחרונות היה פנתר שחור. איזה זהל טהור מלווה האפקטים משעממים…

את גרין הוק לא ראיתי וגם לא את הדקומנטרי על גרינסוויל של ספייק לי. אבל אם הם זכו מול סרטים כמו רומא ליידי גאגא וקווין המעולה. אז אני רץ לראות

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 17:21:47
Reply to  Ido

הסרט של ספייק לי על היהודי שחילחל ל-KKK הוא אדיר! גם רציני וגם מצחיק לאללה!

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
25/02/2019 7:56:00

מעולה.
"מצה מרוחה בחמאה עם בייקון" 🤣

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 7:59:08

חחח גם אותי זה הצחיק

יואל
יואל
25/02/2019 13:36:26

שמעון,אותך לתאגיד😲😲😲,זהר ,הפלול יתקע לך את הבוהן בצורת בולבוס

אחד שזוכר
אחד שזוכר
25/02/2019 8:03:12

לא יכול להיות שאנשים מנצלים את מקום העבודה לצרכי תעמולה. מקום העבודה אינו הפלטפורמה למחאות חברתיות, מקום העבודה הוא עסק פרטי והעובדים אינם יכולים לפגוע בו על ידי מחאות בזמן שהם על מדים. מה השלב הבא? שאנשי צבא ארהב גם יכרעו בזמן ההמנון? מה זה עלול לעשות ליחסים בין העובדים? לומר שזכותם למחות היא דמגוגית כי יש מקום וזמן למחות, שיעשו זאת בזמנם הפנוי ולא בזמן העבודה ובמקום העבודה. דמיינו את מקום העבודה שלכם כשאתם באים עם חולצה של מישהו פוליטי, מעוררים ויכוחים פוליטיים, מה זה עושה לסביבת העבודה? האם הבוס שלכם היה מסכים? האם בתור בעלי עסק הייתם מסכימים לוויכוחים פוליטיים שיוצרים קרע במרקם היחסים בין העובדים? לזעוק שזו זכותם למחות זאת פשוט דמגוגיה זולה.מותר למחות אבל במסגרת אחרת.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 8:17:32

לצורך העניין –
אלו סטודנטים שכרעו ברך.
לא מקום עבודה.
.
(זה מעבר לעניין של שאלת ה-מחאה/מקום עבודה. שזו שאלה שאכן צריכה להישאל, ובחינה שלה דורשת דיון עמוק יותר)

אחד שזוכר
אחד שזוכר
25/02/2019 8:55:19

והמקום לדיון אינו מקום העבודה/מסגרת ספורטיבית. הרי אתה היית גם בעד המחאה של קולין קאפרניק.. מחאות כאלו עלולות ליצור קרעים בתוך הקבוצה וגם אם לא, הפלטפורמה הארצית שהמכללה מספקת לא מריכה להיות מנוצלת לרעה על ידי אינטרסנטים כאלה או אחרים. תאר לך שחלק לא יכרעו וחלק יניפנו שלטי תמיכה בטראמפ… חגיגה לא?

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 9:03:44

בהחלט הייתי, ואני עדיין, בעד המחאה של קאפרניק.
מה שכתבתי זה שנקודה זו היא אכן נקודה ששווה דיון מעמיק יותר (גם ליברל שכמותי, לא רואה את העולם בשחור ולבן).
.
קולין קאפרניק לא כרע ברך במהלך משחק. או במהלך אימון. הוא לא פגע ב-"התנהלות התקינה של מקום העובדה".
הוא כרע ברך במהלך ההמנון.
כאשר אתה הולך בבוקר לעבודה, מנגנים את ההנון, ואת עומד דום?
גם בארה"ב ברוב מקומות העבודה זה לא הנוהג.
אם כבר מחפשים מקביל היסטורי למחאתו של קאפרניק, ההקבלה היא המחאה בבתי הספר נגד שבעות האמונים –
במקרה הנ"ל, בית המשפט העליון של ארה"ב קבע שזו זכותו של פרט לא להישבע את שבועת האמונים בבית הספר.
היות וכריעת הברך היא אקט סמלי, שנעשה במהלך טקס סמלי,
לטעמי, אין עם מחאה זו פגיעה במקום העבודה.
.
הסוגיה הנ"ל נידונה כיום בבתי המשפט בארה"ב,
כאשר על הפרק שאלות פרטניות לגבי ה-CBA בין בעלי הקבוצות של ה-NFL לבין ארגון שחקני הפוטבול,
ושאלות כלליות הנוגעות לחופש הביטוי.
.
כאמור –
סוגיה מעניינת, שההכרעות לגביה עוד רחוקות.

אחד שזוכר
אחד שזוכר
25/02/2019 9:31:49

הוא כרע בזמן משחק שכן גם ההכנות למשחק נחשבות חלק מהמשחק (לצורך העניין כמו תאונה בדרך למקום העבודה) הפגיעה במרקם החברתי יכולה להתקיים אם גם באימונים הוא יפגין את הדעות הללו וגם שם לדעתי זה לא צריך להיות. מעבר לכך הטלוויזיה משדרת את ההמנון ואם זה לא היה משודר אותם מוחים לא היו מוחים (לדעתי, אם כי אין לי הוכחה לכך). למה אדם מנצל פלטפורמה פרטית של אדם אחר ומנצל אותה לצרכיו? איך זהתקין?

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 10:49:53

בדיקה מעמיקה יותר של הנושא מגלה שבית המשפט העליון בארה,ב קבע ב-2018 (אפיק סיסטמס נגד לואיס) ש-"התאגדות" מסוג זה של השחקנים, זו פעולה חוקית, כאשר חוקי העבודה (National Labor Relations Act) מגנים על זכותם של עובדים אשר נמצאים תחת הסכם קיבוצי (במקרה הנידון – שחקני ה-NFL), ושלאלו זכות לארגן פעולות "מאורגנות".
סימן השאלה היחיד הוא האם לכרוע ברך בזמן ההמנון זה סוג של "שביתה". בגלל שבחוק האריקאי, מותר לשבות, אבל לא שביתה חלקית.
עד שתהיה פסיקה אחרת (נכון להיום הפרשנות המקובלת היא שכריעת הברך היא לא "שביתה", היות והיא לא פוגעת במהות עבודתם של השחקנים),
נכון להיום, מחאת כריעת הברך היא לגיטימית (לפי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית), ומותרת גם במסגרת ה-NFL, NBA, וכ"ו.
.

אחד שזוכר
אחד שזוכר
25/02/2019 12:13:49

אני מנסה להסתכל על זה בצורה הגיונית, האם בעל עסק שמספק פלטפורמה פומבית לעובדים צריך לסבול מהפסדים כלכליים שיגרמו לו בעקבות מעשי השחקנים על המגרש שאינם קשורים לספורט עצמו? האם מחאה דומה של תמיכה בתנועות מהצד השני של המפה היתה זוכה להבנה דומה? לא נראה לי. ההתפלפלות המשפטית לא רלוונטית עבורי ולא מעניינת בעיקר בהתחשב בכך שבית המשפט האמריקאי לא בדיוק סמל של הצדק והמוסר עלי אדמות, לרוב להפך. הסוגיה היא אזרחית לדעתי – מחאה, תחת איזה גג היא אמורה להתקיים. האם עובדי בנק נניח יכולים לכרוע ברך לפני שהם מטפלים בלקוח? אני בכוונה מגחיך כדי לחדד את הטענה – במסגרת העבודה אין מקום למחאות פוליטיות שכן מקום העבודה עלול להפגע בהרבה מובנים ואופנים מפעולות כאלו.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 12:42:34

אני מבין את הנקודה שלך.
זו לא סוגיה ברורה, כזו שיש לה תשובות של "כן" ו-"לא" ברורים (לדוגמה – זכותם של אזרחים לצאת ולהפגין).
יש כאן התנגשות בין 2 מושגי חופש –
חופש הדיבור, או בהרחבה, חופש הביטוי.
ומהצד השני ישנן שאלות של קניין, ושל חופש התעסוקה (לצורך העניין – נגזרת של חופש העיסוק, החלק בו בעלי הקבוצות מגנים על זכותם לא להיפגע כלכלית מהתנהלות השחקנים על המגרש, בזמן משחק).
.
לטעמי, חלק גדול מהתשובה נמצא בדו שיח בין ארגון השחקנים לבין בעלי הקבוצות.
היות ומערכת היחסים הכלכלית בין ה-2 היא מהזן של ההסכם הקיבוצי,
אזי אותו הסכם אמור לתת את התשובה לשאלה מה מותר, ומה אסור (לדוגמה – קוד הלבוש שסטרן הכניס בעונת 05'-06', אחרי ההסכם הקיבוצי שנחתם באוקטובר באותה שנה).
ב-NBA, מאז שסילבר הפך לקומישינר, יש דו שיח רצוף בין הנהלת הליגה, לארגון השחקנים, ולכן בעוד שרואים לא מעט פעולות פוליטיות של שחקנים (זכורות חולצות ה-"אני נחנק" שלבשו שחקני ההיט),
במשחקי ה-NBA, השחקנים לא כורעים ברך.
ב-NFL אין דיאלוג שכזה.
שם הקומישינר החליט חד צדדית להפעיל כלל ששחקנים חייבים לעמוד בזמן ההמנון, או לחלופין, להישאר בחדר ההלבשה.
במשחק של הדולפינס, חלק משחקני הקבוצה בכל זאת כרעו בך,
אבל הליגה בסופו של דבר לא עשו כלום בנידון, אחרי איום לתביעה מצד ארגון השחקנים.
בסופו של דבר הליגה וארגון השחקנים הוציאו הודעה משותפת שמכריזה שלא ינקטו צעדים נגד מי שבוחרים למחות, עד שיהיה הסכם ברור בין בעלי הקבוצות לבין ארגון השחקנים.
סביר להניח שבשנה הבאה (2020), כאשר ה-CBA הנוכחי של ה-NFL יפוג, סוגיה זו תהיה חלק מההסכם החדש.

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 18:16:27

אבל אף אחד מהם עם סיכוי להיבחר בדראפט

אור
אור
25/02/2019 8:12:12

לא ממש הבנתי, אם הוא לא מכר משחקים אז מה הוא כן עשה לטענתם? סתם הטה את התוצאות לפי הספרד?

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:17:35
Reply to  אור

כן עשה אנדר אובר

Berch
Berch
25/02/2019 8:14:51

מעורב משובח על הבוקר….. איזה כיף
🙂

MBK
MBK
25/02/2019 8:26:21

גיא ,מה האחוז האפקטיבי של שמעון ?
משהו שאפשר לנגב איתו חומוס או יותר באיזורים של הגבינות דלות שומן ?

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 8:31:33
Reply to  MBK

כמו של ראס

MBK
MBK
25/02/2019 8:39:25

דפקת היום קוורדאפל דאבל
טריפל דאבל + 10 איבודים

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 8:32:46
Reply to  MBK

זה לא סתם, התמונה של ווסטברוק…
.
וקצת יותר ברצינות –
שמעון תותח.
יש לו דעות (שאני לא מסכים אתן בכלל) מוצקות,
והוא מפרסם, ויפרסם, אותן ללא לאות.
אבל (מנקודת מבטי. יש מי שיחליף את ה-"אבל" ב-"בנוסף") לזכותו חייבים לציין 3 דברים מהותיים:
הוא לא מסתתר.
הוא לא לוקח ללב.
הוא לא מגיב לגופו של כותב.

MBK
MBK
25/02/2019 8:38:14

מתגעגע לימים שהיית סתם רשע

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 8:44:52
Reply to  MBK

זה בדרך
(אחרי שהסאנס "יזכו" בבחירה ה-4 בלוטרי הקרוב, שוב יבצבץ הרשע שבי…)

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
25/02/2019 8:59:15

100+

בז׳רנו
בז׳רנו
25/02/2019 8:27:59

אח שמעון שמעון , כמה טמבליות ורדידות בבן אדם אחד..

אחד שזוכר
אחד שזוכר
25/02/2019 12:16:13
Reply to  בז׳רנו

מגיב מקסים. בדיוק דיברו על כמוך אתמול

השרת
השרת
25/02/2019 8:59:18

שמעון הוא נראה לי יועץ בכיר בצוות גולד שגילה את המקום היחידי ברשת שיש בו שיח ברמה והחליט לרדד אותו. הרשיתי לעצמי לכתוב את זה כי גיא רשם שיאמר לזכותו של שמעון שהוא לא לוקח ללב. אז שמעון, אל תתיקח ללב, תיקח לשכל, השתדל לכתוב כפי שכתבת בפוסטים האחרונים שלך, השתדל לחשוב, להתחרט, לערוך, כל דבר לפני שאתה כותב. אני אומר לך זאת בצער רב, כי השתתפותך הפעילה פה בפורום גורמת לי להשתתף בו פחות, כי אין לי כח להתדיין עם שליפות מהמותן, אני בעצמי חושב המון לפני כל דבר שאני כותב. אני ייתכן וקיצוני לצד השני, פעיל הרבה פחות, ואין חולק על כך שכל כתיבה כאן היא מבורכת כי בכל זאת זה אתר של מתנדבים, אבל עד גבול מסויים. נראה לי שחצית מסה קריטית מסויימת של שליפות מהמותן. ואמנם דבריי הם לגופו של אדם, אבל במקרה הספציפי הזה האדם הוא גם העניין. אינני מכיר אותך, מבחינתי שמעון האדם הוא שמעון סך כל תגובותיו בהופס.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/02/2019 9:30:36
Reply to  השרת

וכתבת לגופו של אדם, אני מאוד אוהב את התגובות של שמעון, למרות שאני לא מסכים בדעות שלו (עם חלקם), לרדד את הדיון ממתי כל אחד לה נהיה פרופסור לשפה? שליפות מהמותן, מנחם לא שולף מהמותן זה מה שמוסיף צבע לאתר אוי ואבוי אם הכל היה רק נתונים והסתמכות עליהם כדורסל וספורט בכללי זה הרבה יותר מהסטטיסטיקה , די מצחיק אותי שכל המתחנפים מצד אחד לכתבים שעזבו מרשים לעצמם להעביר ביקורת על אחרים זה פשוט צבוע ועצוב. ללא שמעון האתר היה מאבד הרבה מהצבע שלו.
.
מישהו הכריח אותך להגיב לשמעון, אתה פשוט יכול לדלג על התגובה או על הפוסט, די עצוב.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 9:42:10

אל תיקח ללב ברוך האליטיסטים אוהבים להרגיש לא רדודים😎

השרת
השרת
25/02/2019 10:45:20

כתבתי במפורש שגופה של תגובתי היתה סגנון התגובות של שמעון, על כן גופו של עניין הוא גופו של אדם. בנוסף, זה המשך ישיר לדיון שהתחיל מתגובה שלי למנחם, לא אני זה שבחרתי לפצוח בדיון עם שמעון, אלא הוא איתי, ולכן הרגשתי מחוייב לענות לו. אני בעד להוסיף צבע לאתר, אני רק מפחד שהצבע והשליפות יעברו מסה קריטית והאתר לא יהיה יותר פלטפורמה לדיון איכותי שהוא חשוב הרבה יותר מצבע. אינני מבין במה אני צבוע, אני אדון לעצמי, אומר את דעתי בלבד, לא התחנפתי פה לאף אחד אף פעם, וגם הביקורות שאני מעביר הן לעיתים רחוקות, היחידים לדעתי שביקרתי זה את מנחם ושמעון על שליפות מהמותן, ואת דה שוט על האהבה העיוורת שלו לכרמלו.
גם אף אחד לא הכריח אותך להגיב אליי, יכולת פשוט לדלג על תגובתי. יותר עצוב?

אחד שזוכר
אחד שזוכר
25/02/2019 12:20:57
Reply to  השרת

אתה טרול כמו הטרולים שאתה שונא ובעיקר אוהב לסתום פיות על ידי העלבות. שמעון אף פעם לא מתלהם ואף פעם לא מדבר בשפה גסה (אלא אם כן ניגובים נחשב גסויות) ותמיד אדיב וחביב, אתה ואנשים כמו אמ בי גיי (שהביא לנו את מומי ותמונות החצילים כן?) רק מטנפים ועולבים בו. אתם גמל שלא רואה את הדבשת של עצמו. העיקר שאתם מרגישים מאוד איכותיים. שיבושם לכם מלכים.

מחליף שמות אובססיבי
מחליף שמות אובססיבי
25/02/2019 12:29:13
Reply to  השרת

השרת – אתה כמובן צודק. הבעיה היא שלא ברור מהו אופן הפעולה הרצוי: האם להתעלם מהאמירות של שמעון ודומיו ולהשאיר להם את הבמה פנויה או להגיב ובכך להאכיל את טרול(י) הבית?
בדרך כלל אני נוטה לאפשרות השנייה. הפעם רציתי להביע תמיכה במה שכתבת.

מחליף שמות אובססיבי
מחליף שמות אובססיבי
25/02/2019 14:16:25

התכוונתי שבדרך כלל אני נוטה לאפשרות *הראשונה* כמובן…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
25/02/2019 11:38:42

1000000+

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
25/02/2019 11:38:04
Reply to  השרת

מי ביקש ממך להתדיין איתו? למה אתה מנסה לסתום פיות? פאשיסט במסווה של ליברל

Ido
Ido
25/02/2019 13:28:51

אשך – פאשיסט זה אחד ששם את טובת המדינה לפני חופש הפרט.
ליברל זה אחד ששם את חופש הפרט לפני הכל.

המונח שחיפשת הוא עריץ או אגומאנייק שזה אחד ששם את טובתו לפני כל דבר אחר .

השרת
השרת
25/02/2019 14:04:41

🙏

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 9:28:21

תודה מנחם.
כל המחאות (מלבד מקרים נדירים) ממומנות או מבוצעות "מטעם" גורם בעל כוח ואינטרס – תוך כדי ניצול של אדם או גוף בעמדה הנכונה, שיש לו חולשה. לא חסרות דוגמאות: גדעון לוי, אמיר חצרוני, ויקי כנפו, מחאת האוהלים, מחאת הסרדינים, משפט הקופים, ועוד מיליון דוגמאות. טוטו תמוז לא התנפל סתם על אלי טביב בשידור חי – מישהו הדליק אותו מאחורי הקלעים ושלח אותו לשם (לא חייב להיות המוסד או נאסא, אולי רק בעל אינטרס מקומי). אני בספק אם כורעי הברך ידעו על המצעד לולא מישהו היה אומר להם ודוחק בהם למחות. אני לא בטוח שחלקם לא מצטערים על שלקחו חלק בזה – בוודאי היה שם מישהו שהוביל, מתוכם או מבחוץ. המשפט "פתאום קם אדם ומחליט שהוא עם ומתחיל ללכת" מתאים לאברהם אבינו ואולי לעוד כמה יחידי סגולה (מרתין לותר קינג, מנדלה, גאנדי – ואני לא בטוח שגם הם לא "נדחפו" על ידי כוחות גדולים מהם); אני בספק אם זה המקרה כאן.
בשורה התחתונה – שמעון צודק עקרונית, גם אם הוא מגזים – וכל מי שמתנפל עליו (תוך שימוש במילים לא יפות) – טועה ומטעה.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 11:00:42
Reply to  דה שוט

יש לך רמז של הוכחה לקביעה שלך?
אתה באמת יודע עד כמה היה המצעד של אותם פרו קונפדרטורים מעורר מחלוקת, ובכותרות?
אתה באמת יודע מי אלו שכרעו ברך, מה היו עמדותיהם לפני, ועד כמה הם היו מעורבים חברתית?
.
מי שקרא מעט על מאבק זכויות האדם בשנות ה-50' וה-60' בארה"ב, יודע שהאינטרסים של בעלי ההון הגדולים היו לעצור את התנועה.
היו בעלי השפעה וממון שנתנו רוח גבית לאותה תנועה –
קומץ של ליברלים, חלקם הגדול יהודים, שלמדו מההיסטוריה (מי מהם על בשרו), וסרבו לחזור עליה.
.
http://cinemascope.co.il/wp-content/uploads/King-Heschel-march.jpg
.
בשורה הראשונה, שני מימין, נמצא הרב אברהם יהושע השל, מהתומכים הגדולים של מרטין לותר קינג, ושל התנועה לזכויות האזרח בארה"ב.
לא תמיד, כאשר בעל אמצעים תומך במטרה כלשהי, זה ממקום של רווח אישי.

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 11:48:46

כתבתי שיש יוצאים מן הכלל ועם זאת הם נדירים. שחקנים בני 19 שכורעים ברך זה בסדר – אין בעייה עם זה – אבל קשה לי להאמין שזה בא מהם, כמו במקרים האחרים שציינתי. לדעתי, יש מוקד כוח מאחורי מחאות ״אישיות״ כאלה ואני מניח שלא קשה לאתר אותו. זה מתבצע במגוון דרכים – מימון, דחיפה ישירה, הענקת הטבות, רוח גבית, הסתה, מניפולציות ועוד. אתה צודק – אני לא יודע מה באמת הניע אותם. אני מאמין שיש יד מכוונת מאחוריהם (גדולה או קטנה).

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 12:13:12
Reply to  דה שוט

יש לי בעיה מהותית עם מה שאתה אומר –
.
זה המסר בו משתמשים כל מי שמנסים להוקיע כל מחאה מכל סוג שהוא.
אלו המילים של בעלי המפעלים שסירבו לתת שכר מינימום, והשתמשו בשוברי שביתות, אי אז בתחילת המאה ה-20.
אלו המילים של הוקנפדרטורים בדרום ארה"ב, כאשר ניסו בכל כוחם לשמר את הסגרדציה (ההפרדה הגזעית) באמצע המאה שעברה.
אלו המילים של מי שלגלגו בתנועות הפמיניסטיות, וניסו למנוע מנשים להצביע (זה לא כך כך מזמן – רק ב-1971 הותר לנשות שווייצריה להצביע).
.
אני, כנער, אי אז לפני הבחירות בהן זכה רבין (1992),
הייתי פעיל נלהב בנוער מרץ.
יצאתי להפגנות. השתדלתי להשפיע בדרך הדמוקרטית.
אף אחד לא "מימן" אותי. "דחף" אותי. או "הסית" אותי.
זזתי מכוח האמונות שלי, ופעלתי לקדמן.
האם היה גג פוליטי שארגן את אותן הפגנות?
ברור. הוא היה גלוי, ומוכר.
אין סיבה שתנועות פוליטיות לא יהיו חלק ממחאה.
האנשים (כמותי) שהגיעו לאותן הפגנות?
שיצאו לשטח לפני אותן בחירות?
הם עשו זאת מתוך בחירה.

יום אחד
יום אחד
25/02/2019 12:30:08

אגב ההתקפה המתוזמרת וחסרת ההגינות כלפי עמית סגל היא גם ספונטנית ובאה מלמטה?

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-פו-פו-ת-!
25/02/2019 13:04:27

כמו מרבית הדברים בחיינו –
לא הכל שחור ולבן.
דמגוגיה, זו שיטה שגם מהצד השמאלי של המפה יודעים להפעיל.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 13:12:19

פעם שהיית ילד היית עם בלוריד שהתנוססה ברוח בקושי היה טלוויזיה והעולם היה תמים ונאיבי אז יצאת למחאה בשליחות.

העולם היום לא תמים זה עולם של זאבים וכולם עובדים על כולם בטח בכל הספינים הפוליטים בו הכל מעורבב אחד עם השני והילדים של היום רובם הראש תקוע להם בוואטסאפ פייסבוק ואינסטגראהם בסלפי של עצמם שקשה לי להאמין שמחאה כזאת מטרידה את מנוחתם באופן טבעי בלי איזה מטיף שהצית אותם.

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 14:16:22

כתבת יפה, אין לי זמן כרגע להגיב לעומק. מסכים חלקית עם החלק הראשון. לגבי השני – קשה לומר על נער שפעיל פוליטית שאף אחד לא דחף אותו לכך. יש דרכים ״לדחוף״, לא כולן גלויות. אאריך כשאוכל, מתנצל.

יום אחד
יום אחד
25/02/2019 12:27:05

חייב להסכים עם גיא,מחאת התנועה לזכויות האזרח לא באה מבעלי אינטרסים חזקים, הגיעה מלמטה כמו מחאת הפנתרים בשראל זה בשבגין רכב עליה ואחריו דרעי בדרך לגריפת הון פוליטי לא משנה את את נכונות המחאה,גם במקרה הזה של מחאת הספורטאים השחורים הגזענות הבהמית והנמוכה והלבנה הפכה לשיח עולמי חסר בושה וכנגד זה באה המחאה.
מצד שני השיח האפלייתי והגזעני של השחורים בינם לבין עצמם והרצון שלהם לתקוע אצבע משולשת העין של כל אדם לבן גם מרגיז.

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 14:55:45
Reply to  יום אחד

מחאת הפנתרים הייתה חיקוי של ארהב וטרמפ על אירועי ואדי סאליב שאמנם היו די ספונטניים אבל גם שם הייתה יד ״משלהבת״

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/02/2019 13:36:44
Reply to  דה שוט

כל מה שאמרת כאן הוא שאנשים מושפעים מאנשים אחרים

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 14:18:14

נכון. חשוב לזכור את זה בכל מיני נקודות בחיים.

Ido
Ido
25/02/2019 13:37:44
Reply to  דה שוט

הלוואי וזה היה ככה. אבל זה גובל בתורת קונספירציה קשה דה שוט.
רוב המחאות בעולם מתחילות כמשהו ספונטני. נניח תאוריית העולם השטוח.. ואז באים ההמונים המצטרפים למחאה.. כמו נניח באוהלים או האפודים הצהובים. זו מרבית תנועת המונים. אבל כיוון שאין לזה ארגון למנהלת צללים זה נכבה מעצמו … או שמגיע שרלטן ומשתלט על המחאה.
דוגמא מצויינת זו תנועת לכבוש את וול סטריט שהפכה בלייבש את הביצה. הגיע דונלד טראמפ הבטיח שרק לא פוליטיקאי כמוהו שלא צריך תרומות יכול לייבש את הביצה והופה.. השתלט על המחאה ונניה נשיא. יש המון דוגמאות לזה.
מחאת ההמונים היא בשלב המחאה הספונטנית שתדעך מעצמה כי אין לה מנהיג .

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 14:20:45
Reply to  Ido

מסכים חלקית. זו לא קונספירציה – זה שיח – ומחאות שמתחילות ״ספונטנית״ הן נדירות, ומהר מאוד מקבלות רוח גבית וכיוון מכוחות גדולים ואינטרסנטים. מה הולידה מחאת האוהלים? משרות לשמולי ושפיר.

Ido
Ido
25/02/2019 15:25:53
Reply to  דה שוט

מדוייק. רק ששפיר ושמולי נשתו על ידי מפלגת העבודה. ומשם לספסלים האחוריים של בפרלמנט. ככה הורגים מחאה ספונטנית.
בשביל שמיעה תצליח צריך מנהלת צללים מאחוריה.
המהפכה הרוסית. דוגמא למהפכה מוצלחת.
ילדי הפרחים של שנות השישים. בזבוז של רעיון מצויין והמון משולהב שמת על חוסר ביד מכוונת.
דווקא נראה לי שמה שהולך בארהב בשילוב של עליית פרוגרסיבית דמוקרטים יכול להצליח.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 16:19:01
Reply to  Ido

שפיר ומולי לא נשתו עי איש מטרתם הייתה לקבל פרסום ולהשיג לעצמם גובים במקום להיות כנראה מובטלים בכל זאת היו סטודנטים לקולנוע או משהו בסגנון.
ועל הדרך הם עבדו על מלא טמבלים נאיבים. הייתי צוחק על זה באוניברסיטה עם החברה שזה ממומן מלמעלה עי פוליטיקאים וכמובן שצדקתי. היה לי מרצה קומיקאי שהיה כל הזמן אומר את זה. היה בא לשיעור נו מה עם הפגנת המטומטמים? והיינו נקרעים מצחוק וכמה רפי הבנה היו מתווכחים איתו ואומרים להם צאו מהסרט היה אומר להם הם יסדרו לכם ארגזים בשכונת הארגזים לישון בהם.
שמולי ושפיר עשו בהיס לנאיבים.
ככה זה חברים תפנימו

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/02/2019 16:53:24
Reply to  Ido

אוי ואבוי שמעון, האם אתה אדם נטול אידאלים לחלוטין?

ברוך רובין
ברוך רובין
25/02/2019 9:41:10

1. ברור שיש אפלייה, אף אחד לא מכחיש את זה בשכר בקבלה לעבודה בהתנהגות לשחורים עם זה בפוליטיקה ובחיים האישיים, עם זאת ההמנון זה מה שמאחד אותנו כמדינה לא אוהב את אקט של לשבת בהמנון.
2. שמעון ראיית את המשחק של מדריד אתמול? השופט מכר את המשחק יותר גרוע מהNBA הלך להסתכל בריוויו ראה שאין מגע ובכל זאת שרק לא יודע איך הוא לא נכנס לכלא, בדיוק ככה בNBA בדקות קריטיות שהשופטים עוצמים עיניים, מובן עושים מה שטוב לעסקים.
.
דונהי לא מחדש כלום כולם יודעים שהליגה מתעדפת שואו וכסף על פני ספורטיביות בסוף מדובר בעסק, לפני יומיים הבאתי לינקים שיתמכו בזה.
.
3. יאניס בלתי עציר אתלט מספר אחד בליגה הדומיננטיות של האתלטיות שלו דומה לזו של לברון בשיאו, מפלצת התקפית והגנתית עם מאמן וקבוצה שמוציאים את המיטב ממנו.
.
4. קיירי ארווינג למד ממלך הפאסיב אגרסיב בליגה לברון, מת שיעופו בחצי הגמר והוא יברח מבוסטון וישאיר את איינג עם 60 מליון דולר להיווארד ולהורפורד, מהלך שירסק את הפליקאנס שלא יתאוששו שנים ממנו.
.
וכמובן תודה מנחם טור מצויין.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 10:16:48

חחח ברוך איזה פנדל lol עוד אחרי var 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

מעניין כמה היה במעטפה על דבר כזה

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 10:20:54

קרבחל טוען ששמעו מרחוק את הבעיטה ברגל של קסימרו.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 10:21:57
Reply to  דה שוט

🤣🤣🤣🤣🤣

ראית את הפנדל? הוא שמע כנראה משהו מהקהל

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
25/02/2019 19:05:11

אלו היו ההדים מתותחי נפוליאון בונפרטה שהגיעו מחומות עכו…

ברוך רובין
ברוך רובין
25/02/2019 16:38:35

שמע את רשרוש המזומן במעטפה,לפני הVAR כולם יודעים שריאל קונה שופטים, אבל פרס הראה שגם הVAR לא משפיע עליו

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
25/02/2019 19:06:11

חחחחחח פלונטרינו

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 10:21:21

אני הבנתי סופית שריאל קונה משחקים פה

https://youtu.be/8C43EyrTQ8w

תראו איזה פנדל מקבל פפה במאני טיים רוצח עת שחקן אלצה באיפון ומקבל פנדל לטובתו שהשופט מטר משם

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 10:24:34

הנה בהילוך יותר יפה

https://youtu.be/2HqzY0tti-w

מנתח מוח
מנתח מוח
25/02/2019 9:43:28

הנה דוגמא אחת בוטה מהעבר הקרוב, להטיית משחק לטובת החזקים.
בעונת 2016 גולדן סטייט רדפה אחרי שיא הנצחונות, 73.
3 משחקים לסיום היא עמדה על 70 נצחונות. כלומר, צריכה לנצח את 3 המשחקים האחרונים כדי לקבוע "שיא היסטורי", ולהיות "הקבוצה ההיסטורית" של ה-NBA.
הליגה והטלוויזיה התכוננו לאירוע.
בשידור המשחק שתראו, מופיעה בגדול כל הזמן הכותרת:
CHASING HISTORY
.
המשחק הוא משחק 80, בממפיס.
גולדן סטייט נכנסה בפיגור 8 לרבע הרביעי נגד הגריזליס הקשוחים, ואז המשרוקיות נכנסו לפעולה.
המשחק נגמר במהפך ונצחון בנקודה של גולדן סטייט, ביחד עם שריקות (או חוסר שריקות בוטות במיוחד).
ההיסטוריה נשמרה. גולדן סטייט עברה את המשוכה הכי קשה בדרך לשיא.
.
זה הווידאו של הדקות האחרונות. מתוכו כדאי לשים לב ל-2 העדפות בוטות במיוחד:
.
5:16 בווידאו: וינס קארטר עולה לריבאונד. דריימונד גרין הורג אותו. מושך בגופיה ואז צ'פחה בראש. אין שריקה. JVG זועק בזמן אמת5:55 5:55 בווידאו: הילוך חוזר לעבירה הבוטה. גרין מושך בגופיה ואז רומס אותו
.
והעבירה הכי בוטה. הסיקוונס האחרון. ממפיס בפיגור נקודה הולכת לסל נצחון.
11:43 בווידאו:
סטיפנסון משתלט על הכדור האחרון החוזר, ומנסה לקלוע באזר-ביטר.
הוא נרמס, פשוט ככה, ע"י 2-3 שחקני ג"ס שפשוט זורקים אותו החוצה.
אין שריקה. כלום.
הכדור עובר לג"ס ששורפת את ה-0.5 שניה שנשארה.
CHASING HISTORY קיבל הצלה של הרגע האחרון.
ג"ס המשיכה וניצחה את 2 המשחקים האחרונים וקבעה את השיא, 73 נצחונות, והפכה למותג ה-NBA של "הקבוצה הטובה בהיסטוריה".
.
(נ.ב ללברון וקיירי היו תוכנית אחרות בפלייאוף)

מנתח מוח
מנתח מוח
25/02/2019 9:44:05
ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 10:09:23

חחח גדול בכלל לא ידעתי על זה פיצצו עת לאנס פעמיים ואיזה עבירה על וינס ון גנדי משתגע 🤣🤣

הטייה קלאסית בשריקות קטנות ולא חשודות

דה שוט
דה שוט
25/02/2019 9:56:02

חחח +100 גדול, לא זכרתי את הדברים האלה. הפאול על סטיבנסון בסוף – מדהים – JVG אומר שם משהו קטוע על זה ("דרסו אותו")
אבל אין מה להתלונן על זה, ככה זה בחיים: עדיף להיות עשיר ובריא מאשר עני וחולה.

Yaniv Knoll
25/02/2019 16:26:37

מטורף

עדן
עדן
25/02/2019 9:43:47

לא יודע מה אתכם, אבל לפי דעתי המחאה של כריעת הברך לא נראית לי כמשהו שפוגע בכבוד הלאומי, אלא רק פוגע באמריקאים ששבויים תחת הרעיון שארה"ב היא אידיאליה שמתקיימת לפי כל ערכיה, ולכן היא נעלה וטובה בכל ומכל מדינה אחרת, וככזאת לא צריכה אף תיקון. למעשה, אני חושב שהמחאה ברובה רק מוסיפה כבוד למדינה כאשר מובילי דעת קהל בוחרים לבצע מחאה תחת ההמנון, כסמל המסמל את ערכיה הטובים והחשובים ביותר הכוללים חירות ושוויון, הוא מדגיש את חשיבות ולגיטמיות המחאה, ולא מתוך שנאה והתנגדות למדינה, אלא מתוך רצון לשפר ולתקן בעיות בה.

קובי בלי אווטאר
קובי בלי אווטאר
25/02/2019 10:04:34
Reply to  עדן

כבוד לאומי זה צעד אחד לפני פאשיזם. למרבה הצער הנדנדה בעולם המערבי/ דמוקרטי יורדת חזרה למחוזות אפלים.
אנשים שוכחים שמהות הדמוקרטיה היא גם הזכות להיות מחוץ לקונצנזוס, למחות נגד הרוב- בין אם אתה "צודק" או "טועה".
דברים שמקובלים ומוסכמים היום על הרוב: זכויות להט"ב, נשים, מיעוטים (וכן מנחם, אתה גזען. מסוג הסבא החביב שלא מודע לזה, אבל עדיין גזען), חופש מדת- כל אלה לא היו היום קונצנזוס אם לא היו קמים המוחים כנגד האוטוריטה.

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 17:53:11

אני הכי רחוק מלהיות 'סבא חביב'. ולא, אני לא גזען. באוניברסיטה תמיד דאגתי לעזור לסטודנטים שחורים שהתקשו עם עזרה מיוחדת, ועוד. כאן בגרינוויל אין לנו הרבה חברים, אבל הזוג שהוא הכי קרוב אלינו הוא זוג שחור שאיתו אנחנו הולכים לקולנוע ולאכול. אולי תגיד שזו לא 'הוכחה' שאיני גזען, אז מה כן 'הוכחה'?
באדלפי יום אחד עיתון האוניברסיטה יצא עם כותרת ראשי, "LESS IS A RACIST". על מה ולמה? על שבפגישת קבוצה אמרתי לשחקנים לפני משחק פלייאוף חשוב ביותר נגד יוקון, "כשאתם לא יודעים מה לעשות עם הכדור, תנו אותו לנמרוד דרייפוס" (אח"כ קפטן הפועל ת"א וסגל הנבחרת). באימונים הרבה פעמים אמרתי 'שימו לב כיצד נמרוד עושה…' ועוד דברים מסוג זה. אחד השחקנים השחורים שלי, טוני פרסקוט (מטרינידד-טובגו; שחקן נבחרת שם) הלך למערכת העיתון וסיפר את כל הסיפורים על ש-"לס מעדיף את הישראלים שלו כי הם יהודים מישראל (כגון רוני שניידר מהפועל כ"ס, ישראל גולדשטיין מהפועל ת"א, ויזהר נוז'יק מבני יהודה) על השחקנים על הספסל מג'מאייקה שהם טובים יותר, וכו'.
אני תמיד הייתי אובייקטיבי לחלוטין כמאמן (וכפרופסור, וכאדם) כי כל מה שהיה חשוב לי זה לנצח. זאת היתה האובססיביות שלי – לנצח. אפילו אם היה לי כוכב בצבע סגול. אפילו אם היה לי איזה כוכב-על מסוריה. לכן ניצחתי את אליפות ה-NCAA בכדורגל ב-1974-5. איכפת היה לי עם מי אני עושה זאת? הדבר היחיד שהיה חשוב לי היה 'SHOW ME THE MONEY'.
השחורים – שלהרבה מהם יש רגש נחיתות מסוים (אתם רואים? 'לס הוא גזען!') בקשר לזה, ובזאת אני בטוח מהוראת שחורים ולבנים משך 40 שנה, תמיד משתמשים ב'אפלייה' כתירוץ כשהם נכשלים. אני כלל לא גזען. להיפך ולהיפך.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 18:18:26
Reply to  מנחם לס

מנחם תתעלם מטרולים לא הבנת שמטרילים אותך? אם אני פשיסט תסתפק בגזען 😎

דדי
דדי
25/02/2019 18:31:01
Reply to  מנחם לס

תשאל (בעדינות בבקשה), את זוג החברים השחורים שלך, מה הם חושבים על ״I have a black friend" כטענה שאדם כזה לא יכול להיות גזען – ואגב זה לא חייב להיות במודע – יכול בקלות להיות מבורות וחוסר הבנה.
ספר לנו מה הם ענו לך.

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 18:59:58
Reply to  דדי

דדי, במכון הכושר ישנה שחורה אחת שאני מאוהב בה מכף רגל ועד ראש. 'אלוהית', זה מה שאני חושב ומרגיש אליה וכלפיה. אני יודע שזה לא אומר כלום, אבל סתם רציתי שתדע. שמה? דולורס. שם שהולך עם השדיים, הפנים, והרגליים שלה. דו-לו-רס!!!

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 19:22:20
Reply to  דדי

חחח מנחם גדול אתה אין על דלורוס נשמעת דליסס בוטלישס אבל בלי תמונה זה לא שווה כלום

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 21:01:35
Reply to  דדי

אנחנו לא שואלים שאלות. פשוט נהנים לבלות יחד (הם החליטו לטוס איתנו לישראל בביקור הבא, ויהיו בהולי לנד לעשרה ימים)

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/02/2019 10:31:27

תודה על המעורב.
א. מחאה היא לא 'מעשה לגיטימי', היא היא רוח נשמתה של הדמוקרטיה. כל אפשרות אחרת, בה לאזרח הקטן לא נשארת אפילו זכותו האחרונה, למחות, פשוט איננה דמוקרטיה. אם הדגל וההמנון כל כך קדושים בעיניכם, אולי כדאי להפסיק להשתמש בהם במשחקים בידוריים שנועדו לנפח את כיסיהם של מיליונרים?
ב. במדינת ישראל (אולי אתה לא זוכר) חיים מעל ל20 אחוזים שמוגדרים 'לא יהודים'. יש להם זכות מלאה להשמיע את כולם, למחות ואפילו לנסות לשנות את פניה של המדינה (כמו שעושים החבר'ה בימין הקיצוני, למשל, ואף אחד לא מטיל ספק ב'נאמנותם'). זה קסם כזה: אתה אזרח? לגיטימי שתביע את דעתך
3. 'לא טוב לך, תלך'? לא, ממש לא. זו המדינה שלהם, זכותם למחות על כל דבר, ולהילחם על זכותם לשנות את המדינה שלהם

וזה הבית הנשכח מעט מהשיר 'אין לי ארץ אחרת':
'לא אשתוק, כי ארצי
שינתה את פניה
לא אוותר לה,
אזכיר לה,
ואשיר כאן באוזניה
עד שתפקח את עיניה'

אחד שזוכר
אחד שזוכר
25/02/2019 12:24:48

די לדמגוגיה. יכולים למחות בזמנם הפרטי ובמסגרת אירגון פרטי, לא תחת הגג של מקום העבודה. שילכו אחרי העבודה להפגין בכיף.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 12:59:15

תפגינו חופשי על מה שבא לכם רק לא לחסום את הכבישים ליד עזריאלי או בכלל.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/02/2019 14:44:06

ברור, שיפגינו בחושך, בערבה. איפה שאף אחד לא שומע ואף אחד לא מתעניין.
שנתיים ארגוני הנכים ניסו להשיג מישהו שידבר איתם, רק כשהחלו לחסום כבישים מישהו נזכר לשים אליהם לב (עד אז ניגבו איתם את הרצפה, כלשונך). אני בטוח שאם היה נושא שהיה קרוב אל ליבך, היית רוצה שמישהו גם ישים אליו לב.
במשטר דמוקרטי ישנה סכנה שתלך ברחוב והדרך תהיה חסומה, בגלל הפגנה של מישהו. במשטר דיקטטורי ישנה סכנה שתלך ברחוב ותאסר ל30 שנה בלי משפט. כל משטר, והסכנות שלו

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 16:42:40

גם ככה איש לא התעניין בהם אנשים רק היו עצבנים עליהם. חוץ מפקקים מה יצא להם? שיפגינו ליד הבית של ביבי למה בעזריאלי?

amitlahev
amitlahev
25/02/2019 10:45:37

תודה על המעורב.
אני בעד מחאה של מיעוטים אבל הדרך פה פסולה בעיניי משום שהיא מפלגת ולא מקדמת את מטרת המוחים, בעיקר בגלל שזה מכעיס חוגים רחבים באוכלוסיה. יש דרכים אחרות למחות.
השחקן בנושא 11 הוא כמובן מרסלו הווארטאס ששיחק בלייקרס לפני מספר עונות.

Avri
Avri
25/02/2019 14:02:53
Reply to  amitlahev

מאוד לא מבין את הנקודה שלך. בכמה הפגנות היית שניתן להגדירן כ׳מאחדות׳? זאת מחאה. היא לא אמורה להיות מנומסת, מאחדת או נחמדה, ואם אתה או אני אוהבים את זה או לא זה בכלל לא קשור לעניין. אני לא אוהב את זה בכלל אבל אין פה שום צל של ספק שבמדינה דמוקרטית ומתוקנת זה עמוק בגבולות הלגיטימי. גם אם זה מעצבן וגם אם זה גורם לשמעון לתיקים בלתי רצוניים בעין.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

תיקים בעין? חס וחלילה, זה בעיקר מצחיק אותי

avri
avri
25/02/2019 18:16:14

זה בעיקר גורם לך לפרץ תגובות בלתי נשלט. נתת עבודה כאן בתגובות.

Ljos
Ljos
25/02/2019 15:39:39
Reply to  Avri

באופן כללי אני אך ורק בעד מחאות שלא מזיזות לאף אחד, עם עדיפות לכאלו שאהובות על ידי אלו שמוחאים נגדם.

amitlahev
amitlahev
25/02/2019 15:47:37
Reply to  Avri

אז בוא נמחה גם ביום הזיכרון הלאומי ולא נעמוד בצפירה. איפה עובר הגבול? מבחינתי ההמנון והדגל קדושים וכל פעולה שמערערת את מעמדם פסולה בעיניי. יש מיליון דרכים אחרות למחות ואני בעד מחאה נגד כל עוולה באשר היא. רק תעזבו את ההמנון והדגל.

avri
avri
25/02/2019 18:14:57
Reply to  amitlahev

שוב, לא לעמוד ביום זיכרון/שואה זה אקט דוחה בעייני. דוחה, אבל בתוך גבולות הלגיטימי. לא טוב לך? תתווכח עם מי שלא עומד ביום הזיכרון (ואני אהיה בפינה שלך). כך עושים בעולם החופשי.
לגבי איפה עובר הגבול? זאת כבר שאלה משפטית שבישראל בגצ ענה עליה כמה פעמים. בכל מקרה, לכרוע בשירת ההמנון (כמו גם לא לעמוד בצפירה) לא מתקרב אפילו אל הגבולות של בגצ, או של העליון האמריקאי.

amitlahev
amitlahev
25/02/2019 19:32:45
Reply to  avri

כנראה לא הסברתי את עצמי טוב. לא התכוונתי לפן המשפטי אלא לפן המוסרי-לאומי. בין שלל מגרעותיה, היופי בדמוקרטיה היא האפשרות למחות בצורה דוחה ולעמוד במבחן החוק. הדיון בפן המוסרי כשלעצמו מבורך. כריעה בהמנון וגם אי עמידה בצפירה דוחות בעיניי.

Avri
Avri
25/02/2019 20:19:40
Reply to  avri

Fair enough

גאון של אמא
גאון של אמא
25/02/2019 12:38:39

שמעון, יא חתיכת טיפש אינבציל מפגר, נמאסת על כולם. לך הביתה

שחר
שחר
25/02/2019 12:41:04

תודה על המעורב
לגבי הטיית משחקים, בליגת האלופות זה כבר נהיה כמעט גלוי (ואני לא אוהד אף אחד שם) ריאל קיבלו כל שנה הגרלות נוחות, וכאשר עמדו להפסיד בשנים שונות לבאיירן וליובנטוס השופטים פשוט התגייסו לצד שלהם, הרחיקו שחקנים, שרקו לפנדלים שלא היו וכדומה. זה היה נראה שפרז ואופ"א סגרו מראש על זהות הזוכה. הרעיון היה כנראה ליצור דואו של ברסה וריאל כשתי קבוצות על. הדגמה נוספת היתה בגמר אשתקד שראמוס ביצע זעזוע מוח בשוער ופציעה קשה בכוכב היריבה (ליברפול) והצעיד את קבוצתו לזכיה נוספת.
לא עקבתי מקרוב בסדרה של סקרמנטו, אבל הרושם היה שהליין של השופטים הכריע את הסדרה. פה לא בטוח שזה הגיע מהליגה עצמה. הרושם הוא שבנבא, זה יותר נקי מאשר באופ"א.
אגב, היה לנו גם מונדיאל לא מזמן ששחקני הנבחרת המארחת (רוסיה) רצו משום מה 2 ק"מ פר משחק יותר מכולם והתעייפו פחות, משום מה אף אחד לא התרגש או בדק איזה חומר הם באמת לקחו (פרסמו שהם הסתפקו ב"שאיפת גאז אמוניה") קבוצה סופר בינונית הגיעה ככה לרבע הגמר

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 12:58:13
Reply to  שחר

גם בnba אף אחד לא בודק סמים. בטח לא את הכוכבים.

הכדורגל הרבה יותר מכור מהnba זה אני מסכים איתך. הפנדל אתמול מצטרף לעוד מאות פנדלים מכורים של ריאל. כנראה פלורנטינו מםחד לפספס את ליגת האלופות וצריך תזרים מזומנים למעטפות בעונה הבאה.

שחר
שחר
25/02/2019 13:03:59

כן, באירופה ממסדי הכדורגל מאד מושחתים. בנבא זה הטיות קטנות, לא חושב שמרחיקים לכת באותה מידה. כשהבנתי שריאל חתומים על הגמר כל שנה, לא משנה אם הם לא בכושר, הפסקתי לעקוב אחרי זה.
זה התלבש לכולם טוב עם מותג ה"סופרקלאסיקו" בליגה הספרדית ושלמסי תהיה קונטרה בליגה או לפחות בליגת האלופות

שחר
שחר
25/02/2019 12:43:31

אגב, לגבי פוליטיקה, אנחנו בכל העולם בתהליך של צמצום הדמוקרטיה וזכויות האזרח וצועדים לכיוון מה שיתגבש בסוף לסוג של דקטטורה (בדומה לרוסיה, טורקיה וכד') כאשר זה יהיה ברור לכולם, זה כבר יהיה מאוחר מדי. האמת שנראה לי שלרוב האנשים זה לא ממש מפריע, יסתדרו עם זה

משה
משה
25/02/2019 12:48:05

מנחם זה מה שתמיד אני אומר על הפלסטינים וערביי ישראל
לא טוב לכם פה?
לכו לסוריה לעירק ללוב ולכל מדינה ערבית
נראה מי ישחט אתכם קודם

תומר
תומר
25/02/2019 13:11:12
Reply to  משה

במלים אחרות, אנחנו בעלי הבית והם האורחים?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/02/2019 14:54:31
Reply to  משה

למה שהם יילכו מפה? מי אתה שתקבע להם? ברמלה, העיר הקרובה אליי, יש לא מעט ערבים נוצרים, שזכאים לאזרחות אירופית עקב היותם בכנסיה היוונית. כששאלתי שניים מהם למה הם לא מחפשים מקום אחר, יותר שיוויוני, הם ענו כצפוי: 'אנחנו ארבע מאות שנה פה, למה שנלך?'
זה כמובן מבלי להזכיר שהם אזרחים בעלי תעודת זכויות כחולה, מה שהופכם לשווי זכויות אלייך בכל פרט. לא טוב לך עם זה? לך לפולין, גרמניה, תימן, מרוקו או אתיופיה

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
25/02/2019 19:28:31

הבעיה הכי גדולה של הכנסייה היוונית בלוד (סיינט גורג) היא המוסלמים בסביבה…
וזה משיחה עם הכונמר לפני כ 15 שנה.

דדי
דדי
25/02/2019 18:33:18
Reply to  משה

זה גם מה שאתה אומר על האתיופים ?
ולפניהם הרוסים ?
ולפניהם המזרחיים ?
ועל הנשים ?
והלהטבים ?

או שהגזענות שלך שמורה רק לקבוצה אחת ?

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 19:20:55
Reply to  דדי

כל הקבוצות שציינת לא מנסים להחריב את המדינה ולרצוח יהודים

Ido
Ido
25/02/2019 23:57:19

כל מי ששייך לקבוצה אתנית X חייב לעשות y . זאת ההגדרה לגזעני.
אני מבין היום יותר טוב את יאיר שלא רוצה להיות חלק מצוות כזה.

Zivke
Zivke
25/02/2019 13:33:25

השרשור הזה ממש מיקרוקוסמוס למה שקורה באתר.
מנחם הוא זה שהעלה את הפוסט, אבל איכשהו תמיד כל ההעלבויות וההצהרות הדרמטיות בנוסח "האתר מתדרדר" וכד' מגיעות משום מה דווקא בתגובות עם שמעון, מה הקטע?

מחליף שמות אובססיבי
מחליף שמות אובססיבי
25/02/2019 13:59:20
Reply to  Zivke

שאלה טובה.
אולי טרול הבית הוא מטרה קלה יותר מבעל הבית?
אולי יש יותר סלחנות למנחם כי הוא הבעלים של האתר, אולי כי הוא בן למעלה משמונים?

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 18:01:34

אני בן 81 אבל נראה לי יותר צעיר בנשמה (ובהרבה דברים אחרים, מלבד תפעולי הבולבול) ממך, ומהרבה גולשים באתר. אולי אפילו מרובם.

מחליף שמות אובססיבי
מחליף שמות אובססיבי
25/02/2019 22:53:04
Reply to  מנחם לס

עד מאה ועשרים, כעשרים.
אין לי שום בעיה עם זה שאתה יותר צעיר בנשמה ממני (זה לא קשה – אני זקן בנשמה ודי שמח מזה). ואני מאחל לך שתמשיך להיות צעיר בנשמה ולהתלהב מלכתוב "בולבול".
ועדיין, יכול להיות שהסיבה שאתה זוכה לפחות ביקורת משמעון על הבעת אותן עמדות היא שהגיל ה*ביולוגי* שלך (שאינו תואם את הגיל המנטאלי) הוא 81. יש אנשים שנוהגים להתייחס בסלחנות לדברי הבל כאשר הם מובעים ע"י מי שנתפס כ"זקן" ואולי כך אתה זוכה מן ההפקר.

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
25/02/2019 14:45:38
Reply to  Zivke

שום דבר שצריך לרגש או לחדש: מקרה קלאסי של תפיסת תחת עדרית. לרוב התגובות הללו מעידות הרבה יותר על המגיב מאשר על שמעון.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
25/02/2019 16:43:33

1+

שמעון הוא ליברל במסווה של פאשיסט.
אלא שסתם מנסים להשתיק אותו הם פאשיסטים במסווה של ליברלים.
דוגמא קלאסית להשתקה הפאשיסטית במסווה של ליברליזם של הפוליטיקלי קורקט המודרני.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
25/02/2019 19:30:04

חחחחח גדול

MJ234523
MJ234523
25/02/2019 13:57:50

לא הבנתי מה הייתה הבעיה בכך שהשחקנים כרעו ברך?

ליעוז
ליעוז
25/02/2019 14:39:04

מעורב מעולה מנחם, נהניתי לקרוא.

ליעוז
ליעוז
25/02/2019 14:47:23

אברי, איזה תגובה מטומטמת לשמעון. "אני בטוח שאתה לא עובד.." אתה מעורר רחמים אברי.

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 16:20:28
Reply to  ליעוז

עובד ונהנה בעבודה 😎

Ziv Panama
Ziv Panama
25/02/2019 16:20:16

Menahem, you are one of a kind!

I respect you, your way, and maybe above all, your clear disagreement to cooperate
with this pathetic 'pyolitically correct era' which try to shut down and kill everyone and anything that is not currently popular to say or do.
Voices like yours becoming rare and constantly under attack by those who protest against violence but will kill others in the name of it.. and 'hamevin yavin'. Good morning

Adiso33
Adiso33
25/02/2019 16:26:41

מעורב מעניין .
איך התקשורת שוטפת את המח של ההמונים?
מספרת יום יום על הפרדתם וכליאתם של ילדי "מסתננים" החלה בתקופתו של טראמפ.
בעיות שוטרים-שחורים מוצגת כאילו התחילה או קפצה בעשרות אחוזים בגלל אמירות ומנהיגות טראמפ.
כל זה כמובן לא נכון.
הפרדת ילדים מהורים מקסיקנים/גואטמלים וכו' התרחשה גם בתקופת אובמה אבל מי שמע על זה בכלל?
משטרה-שחורים אפלייה וגזענות הייתה גבוהה במיוחד בתקופת אובמה אבל התקשורת יודעת לקבור זאת טוב מאוד
תראו לדוגמא את שיקגו,עירו של אובמה שהיא אחת הערים בה מתרחש אחוז גבוה של הרג שחורים על-ידי שוטרים,אפלייה ועוני בגטאות והכל במשמרת של אובמה גם כסנטור וגם כנשיא.
האמת היא שבתקופת טראמפ אחוז המובטלים אצל השחורים ירד דרסטית.
מה שאני רוצה לומר זה שיש גזענות,יש אפלייה ויש פרופייל חשודים (שחורים) ובכך יש גם הרג שחורים על ידי שוטרים ולכן לאזרחים יש את הזכות למחות בכל צורה שלא תהיה חוץ מאלימות.
אבל יש כאן אג'נדה ברורה ואף אחד לא יכול להכחיש זאת שהתקשורת הממומנת על-ידי אנשים מסוימים מוכנים לדחוף לתוך הפרצוף שלנו יום יום את הפרופוגנדה כאילו הכל החל בתקופת טראמפ ולפני כן הכל היה אוטופיה.
זה לא אומר שטראמפ הוא כליל השלמות אבל יש כאן אג'נדה ברורה ,להחליף את ה"שיקוץ" הכתום הזה בכל מחיר גם אם זה אומר לשחרר שקרים לציבור.
ולאלה אשר מתנגדים לשמעון (ואני באופן כללי מתנגד לדעות שלו לגבי הרבה מהדברים ובמיוחד שליחת אנשים לעירק או סוריה בגלל שהם ממשים את זכותם המלאה בתור אזרחים) הוא דומה מאוד למנחם ,הוא זורק דברים מהמותן בדיוק כמו מנחם.
וכן הוא דופק כאן תגובות בצרורות (זכותו המלאה על הזמן החופשי שלו).
הוא מעולם לא פוגע אישית ,לא מתלהם בתגובות ,כן הוא מרגיז ,כן הוא מתפזר לכל מקום ,אבל הבחור מוסיף צבע ,מוסיף המון תבלין למקום הזה ומי שלא טוב לו שיעבור הלאה לתגובה הבאה (יכול להיות שהיא תהיה עדין שלו חחחח אז תעבור לבאה הבאה😁).

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 16:41:14
Reply to  Adiso33

לא שלחתי איש לסוריה זה מנחם שלח. אמרתי שאין לי בעיה עם מחאות כמו שזכותי להתעלם ולגחך על מה שנראה לי כמשחק.

הצחקת בסוף😎

ויקטור לוי
ויקטור לוי
25/02/2019 16:36:03

זה מצחיק שמנחם ושמעון יוצאים נגד מחאה וביטוי חופשי.
שניהם מגה-טרולים שחיים מפרובוקוציה.
מנחם חי מיותרות צהובות מתחלפות כל יום.
שמעון זה מגאפון, מקדחה, בולדוזר של רעש, כזבים, טרללה.
שניהם זה חופש הביטוי עד הקצה, הרחק מעבר לטעם הטוב. או הרע.
והם מתלוננים? חחחחחחחח

Benjo
Benjo
25/02/2019 16:36:22

מעורב נפלא . תודה רבה מנחם. איתך לגבי הכורעים בהמנון. נראה לי צבוע לחלוטין שאנשים שמרוויחים מליונים פוצחים במחאה נגד המדינה והמערכת שמסוגלת לתת להם את זה. ארהב מדינה חופשית מחאה זה עניין לגיטימי. לגיטימי גם לפרש את המחאה איך שאני רוצה. ואני מפרש אותה כצביעות מוחלטת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עגל חבל שאין את ההקלטה של המרצה שלי בזמנו על המחאה החברתית אבל רק תאר לך אותו אומר את זה..

בינתיים כמה פנינים שלו

https://www.youtube.com/watch?v=bRNafkslEHM

https://www.youtube.com/watch?v=jhgoW3Wbyd0

ראס א שטן
ראס א שטן
25/02/2019 17:07:16
דדי
דדי
25/02/2019 17:06:13

מנחם, הדברים שלך הם נבערים ומזעזעים, והתגובה שלך לגבי הסרט רק מחזקת את זה.
היה יותר טוב לך ולאתר אם תעזוב את הנושאים האלה בשקט.
כמובן שאותה המלצה לכל מי שבאופן מביך הסכים איתך.

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 18:10:49

דדי, אולי תסביר את עצמך קצת יותר לעומק?
כרגיל אתה זורק הצהרות במילים נישגבות שלא אומרות דבר לכאן או לכאן.
אני הסברתי את דעתי כבר קודם:

זאת (כריעת הסטודנטים) לא היתה מחאה נגד טראמפ (אגב, לאף אחד מה-6 אין כל סיכוי להיבחר בדראפט. סתם אומר זאת. מעניין מה היה עושה ציון ויליאמסון לו שיחק ב-OLE MISS…). זאת היתה מין קריאת מחאה על…על…על… כנראה על נושא האפלייה שכולם מדברים עליו.

הכריעה הראשונה של קאפרניק התחילה בגלל טיפול איום (כולל יריות למוות) של שוטרים לבנים נגד שחורים. זה המשיך כמין מחאה של שחורים על מין 'אי צדק'. אני גר בדרום קרולינה, בעיר שה-KKK נולד בה. אמנם אני פנסיונר ויש לי מגע עם שחורים רק בסביבה בה אני גר, במכון הכושר, במסעדות, וברחוב. אני עצמי כבר 6 שנים לא ראיתי כל סימן של אפלייה אפילו קטן. אני גר 400 מטר מהתיכון הגדול ביותר בגרינוויל, וב-3 כשהלימודים מסתיימים ואני נוסע עם המכונית אני רואה צעירים שחורים וצעירות שחורות הולכים והולכות עם שחורים, עם לבנים, עם היספנים. הכל מעורבב לחלוטין. במסעדות אני רואה זוגות מעורבים פי מאה מאשר ראיתי משך 40 שנה בלונג איילנד או ניו יורק.
לפחות כאן, בעיר הגדולה של המדינה הדרומית (מאד!) הזאת, אני לא הייתי עד כבר 6 שנים אפילו לרמז של אפלייה.
מה שקורה בקידומים במקומות העבודה, בשכירת עובדים חדשים, בגובה משכורות ללבנים ושחורים – והדברים החשובים שאני לא מכיר – אין לי מושג.

דוקטור סוס
דוקטור סוס
25/02/2019 18:47:01
Reply to  מנחם לס

"אני עצמי כבר 6 שנים לא ראיתי כל סימן של אפלייה אפילו קטן" –
בסדר גמור דוקטור. אז הנה לך למה מחאה זה דבר הכרחי.
כי אולי תשים לב. ואולי תגלה וותקרא ותשמע דברים שלא ידעת.
ואולי תבדוק ותגיד שהכל חארטה, בהחלט גם זו אפשרות.
בכל מקרה, לעורר מודעות. מה לעזאזל רע בזה??
אז מישהו נעלב קצת מטקס שירת ההמנון. כל בנאדם נעלב 1000 פעם ביום משטויות ומעשים שמפריעים לו, שעפים חופשי מסביב.
אם אתה רוצה דמוקרטיה, זה המחיר. רוצה רוסיה, היידה פוטין.

זיו פנמה
זיו פנמה
25/02/2019 18:56:06

משפט אחד לכל המגיים (איפה המגיבות?? אבל זה עניין אחר):

מנחם הוא אחד היחידים שמשתמש בשמו המלא. כל היתר (ואני ביניהם) משתמשים בשמם הפרטי לכל היותר, או באיזה משפט או מילים שמוצאים חן בעיניהם ושהקשר בינו ובין האדם שמשתמש בהם מקרי ולא ידוע).
אני מציע לכל מי שבוחר להשמיץ או להביע דיעה נחרצת להשתמש בשמו המלא כדי להעניק מימד של כבוד לויכוח, וכדי שיהיה ערך למה שהוא בוחר לכתוב (ושלא יתבייש לעמוד מאחורי דבריו).

אחרת, וזה מה שקורה למעשה, אנשים בוחרים להשתלח, לנגח, להשמיץ וכו' את האחרים ללא אפשרות אמיתית לאדם השני לקיים דיון של ממש.

מנחם כתב מה שהוא כתב. נכון או לא נכון, מדויק או לא מדויק, תורם או מזיק – זה כבר עניין של השקפה, דיעה, נסיון חיים.
אני לא רואה שום תועלת או צורך בהתלהמות המילולית שבאה לידי ביטוי כמעט בכל תגובה חמישית, בעיקר על ידי גולשים בעלי שמות מוזרים.

זו דעתי.

זיו פנמה
זיו פנמה
25/02/2019 18:56:56

מגיים = מגיבים

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 19:01:45

באמת. היכן המגיבות?

תומש
תומש
25/02/2019 19:51:16

מי שחושב שאנשים שמוחים על אפלייה או על כל דבר אחר במדינתם כדי להפוך אותה לטובה ודמוקרטית יותר, צריכים לעבור לצפון קוריאה, אולי רוצה קצת צפון-קוריאה אצלו בבית. מחאה זו נשמת אפה של דמוקרטיה

איש הערפל
איש הערפל
25/02/2019 20:51:18

יופי של מחאה והלוואי ותמשיך, התגובות נגדה ב2019 מזעזעות אותי ומזכירות לי תגובות חשוכות אי שם בשנות ה60 וה70 שחשבתי שכבר נכחדו מהעולם.
אני כבר 12 שנים חי בארה״ב וברור לחלוטין שיש אפליה ומעגל העוני מזין וממשיך להזין את עצמו, מי שאומר שאין כאן אפליית שחורים כנראה עיוור או בור או שניהם יחד.
ואני שמח שהם משתמשים בענין כמו ההמנון שפוגע לאמריקאים בבטן הרכה, לצערי אבל זה כמו ביקורת נגד צה״ל (ראו ערך קוטלר), לרוב זה יותר מידי קדוש והענין הזה בסוף יוצר פעולת נגד.
אישית, הלוואי ויהיה כאן עוד נשיא כמו אובמה (ותחסכו לי את ה״הוא נגד ישראל״ כי הוא לא), יותר מהענין הסמלי ומה שהמדינה הזאת מייצגת וקמה עליו ולא הזוועה הזאת שעכשיו בבית הנשיאות שמבישה את המעמד וגם הוציאה מכל החורים את הגזענים, מנחם להזכירך איפה היתה תצוגת הkkk הכי גדולה…

מנחם לס
מנחם לס
25/02/2019 20:57:19

אני אישית חיבבתי את אובמה, אבל הוא עשה נזק איום לארה"ב ברחבי העולם, ונזק גדול לארה"ב, בארה"ב. כניעותיו לסינים גרמו לנזק עצום.

דדי
דדי
25/02/2019 21:14:44
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/02/2019 23:11:20

גם הסרט skin הזוכה בקטגוריית הסרט הקצר ביותר של הבמאי הישראלי גיא נתיב עוסק בנושא.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/02/2019 23:47:22

לגבי גזענות, לא תמיד אנשים מבינים מהי גזענות. גזענות פירושה שנאה לאדם בגלל גזעו ומוצאו. אך למשל שמירה על הזהות היהודית של המדינה והתנגדות לנישואין עם גויים בגלל שהם פוגעים בזהות היהודית אין בכך כל יחס אישי של שנאה לגויים. וכן הרצון לקבע בחוק את היותה של המדינה כמדינת הלאום של העם היהודי אינה שנאה למיעוטים שיש להם את כל הזכויות הבסיסיות כולל לבחור ולהיבחר.

אורי
אורי
22/03/2019 21:38:31

מרסליניו הוארטס. יש קבוצת וואטסאפ לגולשי האתר?