מחשבות כדורסל של שבת בבוקר / רועי ויינברג

יאניס יודע לזרוק עכשיו?

האחוזים של הגריק פריק מחוץ לקשת עולים מחודש לחודש. אחרי שבנובמבר (6.3%) ובדצמבר (14.3%) הוא לא פגע בכלל, הוא עם 38.9% נהדרים מחוץ לקשת בפברואר. מספר הזריקות שלו לא השתנה יותר מדי, אבל היעילות שלהן כן. ב-10 המשחקים האחרונים של מילווקי, מאז ה-27.1, לא פחות מ-17.5% מהזריקות שלו היו שלשות חופשיות או חופשיות מאוד, לעומת 13.1% לפני כן.

בפועל זה קצת פחות מזריקה אחת למשחק, אבל כשמתחשבים בלוח הקשה שהיה לבאקס באותה תקופה – 6 מ-10 משחקים מול קבוצות פלייאוף ועוד 3 מול דאלאס ואורלנדו הסבירות – זה יכול להיות משמעותי. מדובר ב-3 מ-4 הקבוצות עם הדירוג ההגנתי הטובות בליגה שהן לא הבאקס (אינדיאנה, בוסטון, אוקלהומה), נוסף על טורונטו ואורלנדו שנמצאות בטופ 10. לרוב הקבוצות האלה יש שומרים טובים על שחקני הכנף והקליעה של הפריק מולם השפיעה.

מה שהשפיע יותר מהקליעה עצמה, בהתחשב בכך שלא היה לו משחק עם יותר מ-3 קליעות מהשלוש, זה הסיכון שמתגלם בהזנחת ההגנה עליו על השלוש. יריבות לא יוכלו לצופף את הצבע ולהמר על הקליעה של ברוק לופז (זריקה אחת מהשלוש בפלייאוף), מלקולם ברוגדון (26.3% מהשלוש בפלייאוף הקודם) ואריק בלדסו (31.8% בפלייאוף הקודם) במאני טיים. עכשיו, נוסף על כך שההתקפה של הבאקס טובה יותר, יריבות לא יהמרו ביתר קלות על הקליעה של הגריק פריק. המיד-ריינג' שלו השתפר גם הוא ועקבי לאורך כל העונה, כך שהוא עוד יותר בלתי אפשרי לשמירה. השילוב בין ההגנה החזקה לעונה הלברונית שלו הופכת את מילווקי לקבוצה שיכולה להיות פייבוריטית לגמר השנה. לא פחות.

מוק דראפט הפוך – מה כל קבוצה צריכה?

הדראפט מתקרב. אני אשאיר את הדיבור על ג'ה מורנט, זיון וויליאמסון ואר ג'יי בארט לערן שור ומומחי המכללות האחרים, אבל כדאי לדבר על הצרכים של כל קבוצה מקבוצות התחתית של הליגה – קליבלנד, ניו יורק, שיקגו, אטלנטה ופניקס. נתחיל מהסוף להתחלה.

ניו יורק: כישרון. הם לא טובים. מאזן של 47-11 זה מזעזע והכישרונות הצעירים שם לא נוצצים במיוחד כשקווין נוקס מחטיא בצרורות, מיטשל רובינסון רודף אחרי חסימות (2.1 ב-17.9 דקות!) אבל עדיין שחקן הגנה רע ודניס סמית' מראה מספרים סבירים עם 17 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק מאז שהגיע, אבל באחוזים מזעזעים ועם ניצחון בודד מאז שהגיע. הם יבחרו בשחקן הכי טוב על הלוח – בתקווה וויליאמסון. סביר שהם לא יקחו רכז אחרי שהעבירו את קריסטפס פורזינגיס, הכישרון הצעיר הגדול ביותר של המועדון מאז פטריק יואינג, תמורת סמית', אבל הם הניקס אז זאת אפשרות. בכל מקרה, כדאי שהם יבחרו את השחקן הכי טוב שזמין.

קליבלנד: עוד כישרון. זה די דומה למה שהולך בניקס. יש שם קצת יותר כישרון על הנייר – קולין סקסטון בעונת הסתגלות לליגה למרות שהוא אחד השחקנים הגרועים באן.בי.איי כרגע, אבל הם יכולים להשיג נכסים על קווין לאב וג'ורדן קלארקסון. כמות הבחירות שהם השיגו בטריידים על ג'ורג' היל, אלק בורקס וקייל קורבר (1 בסיבוב הראשון, 6 בסיבוב השני) יכולה להיות שימושית בטריידים שיסייעו להם לטפס במעלה הדראפט ולהשיג עוד בחירות, אבל הם צריכים פרנצ'ייז פלייר כלשהו. אר ג'יי בארט יכול להתאים שם מאוד.

שיקגו: רכז. יש לבולס בסיס לא רע בכלל. וונדל קרטר נתן עונת רוקי נאה עד שנפצע וסיים את 2018/19. לאורי מרקנן ממשיך את הקו מעונת הרוקי עם 18.8 נקודות ב-52% אפקטיבי מהשדה לצד שיפור בריבאונד ובהגנה. אוטו פורטר שהגיע בדד-ליין הטריידים מראה שהוא יכול לפרוח בתפקיד מרכזי ולא רק כשחקן משלים בדומה למה שהיה בוושינגטון. תוסיפו לזה את זאק לאבין ו-23 נקודותיו בערב ויש לכם כאן בסיס נאה מתחת לגיל 25. מה שחסר זה רכז. קריס דאן שחקן חביב, אבל לא רכז טוב בקבוצה עם שאיפות. רכז משמעותי יותר בניהול המשחק יכול להיות תוספת כוח רצינית, גם אם השילוב שלו עם לאבין הגאנר יכול להיות בעייתי. יש רכזים לא רעים בדראפט ואחד מהם, אולי מוראנט, יהיה האקס פקטור הזה.

אטלנטה: עומק. יש לאטלנטה בסיס לא רע בכלל. ג'ון קולינס משחק כמו בלייק גריפין הצעיר, רק עם קליעה ופחות פציעות. טריי יאנג אחד השחקנים החכמים באן.בי.איי וקווין הוארטר הופך בהדרגה לקליי תומפסון שלו. טאורן פרינס משלים חביב שיתאים לחבורה הזאת על הנייר ויש להם 2 בחירות סיבוב ראשון השנה (אחת שלהם ואחת של המאבריקס). סיכוי גבוה שיסיימו עם שתיים מעשרת הבחירות הראשונות, מה שיכול להפוך לסנטר דומיננטי בטרייד או לצמד שחקנים שיהיו חלק מהליבה המאוד צעירה הזאת. אני יכול לראות מצב שבו פרינס והבחירה הנמוכה יותר עוברים בטרייד לקבוצה כמו ממפיס בשביל בחירה קצת יותר גבוהה ואז נראה הרבה כישרון בהוקס המבטיחים. שנה הבאה הם בפלייאוף – תזכרו איפה קראתם את זה קודם.

פניקס: להבין מה הם עושים. הסאנס מנסים לשחק עם דווין בוקר כרכז, אבל 6.7 אסיסטים על 4 איבודים זה לא טוב, נוסף על כך שהעונה המאזן שלהם קצת יותר טוב בלעדיו (37-8 כשבוקר משחק, 12-3 כשהוא לא). טי ג'יי וורן בעונת קליעה טובה אבל מגיע לשיא שלו עכשיו, דיאנדרה אייטון גבוה סביר כרגע ורחוק מלהיות דיוויד רובינסון והשאר מאוד לא יציבים. הם צריכים רכז אם בוקר מנהל המשחק שלהם לעתיד? הם צריכים שחקן כנף כשיש את קלי אובורה, ג'וש ג'קסון, וורן ומייקאל ברידג'ס? הם רוצים גבוה נוסף ליד אייטון? אני לא יודע. מקרה נוסף של קבוצה שתלך על השחקן הכי טוב שזמין.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אחלה פוסט תודה רבה רועי.
    .
    יאניס + קליעה משלוש = שחקן מושלם, לא? פחד אלוהים…
    .
    פיניקס צריכים רכז, אלמלא זו הייתה עונת טנקינג היו מטרידים עבור אחד כזה, אבל לדעתי לא יהיה נכון לדחות את זה מעבר לקיץ, אז אם אין להם הבטחה לטרייד או החתמה של שחקן חופשי מתאים כדאי ללכת על רכז בדראפט.
    .
    גם ממפיס צריכה לחשוב על מה לבחור בדראפט, אולי sf?

  2. מעניין בהחלט.
    לגבי יאניס – עם הקליעה מ3 היא אמיתית ולא רק סטייה סטטיסטית זמנית, מדובר פה בשחקן הטוב בליגה ללא תחרות (הוא אפילו לא צריך 38%. עם 35% יציבים הוא כבר שם).
    מסכים עם הכל חוץ מעניין בוקר: 37 – 8 לעומת 12 – 3 זה היינו הך (12 – 3 זה שווה ערך ל36 – 9, מאזן כמעט זהה שלא באמת הבדל שאפשר להבין ממנו משהו אמיתי על התפקוד של הסאנס ללא בוקר חוץ מזה שהם גרועים)

    1. אתה לא מצפה מקבוצה שתהיה במאזן כמעט זהה כשהשחקן הכי טוב שלה משחק וכשהוא לא משחק. תראה למשל את הלייקרס בלי לברון. זה אומר לא מעט על השחקן (תקף גם בקשר לטורונטו בלי קוואי, למרות ששם יש קבוצה טובה בלעדיו) ובמיוחד על התפקיד שלו כפליימייקר.

      1. אני לא חושב שההשוואה הזאת נכונה, או בכלל אומרת משהו.
        מדובר בקבוצה גרועה, אפילו מאוד, עם או בלי דווין בוקר.
        זה שבלעדיו הם ניצחו 3 מתוך 15 משחקים לעומת 8 מתוך 45 איתו ממש לא אומר שהם יותר טובים כשהוא לא משחק.
        זה פשוט אומר שהם גרועים.
        לטעמי הניסין לתת לבוקר לשחק רכז עוד ישתלם להם בעתיד, כשיביאו רכז טבעי ויהיה להם שני מובילי כדור פוטנציאלים על המגרש.
        אם לא שמת לב, הסאנס לא באמת מנסים לנצח העונה (ברור שהשחקנים על המגרש כן, אני מדבר על ההנהלה), כל מה שמעניין אותם זה לפתח את הכישרונות הצעירים, לראות מה יש להם ביד ולעשות ניסוי כלים לקראת העונה הבאה ואם אפשר איזה ציון לשבח אחד אז בכלל מעולה.
        לברון? מדובר פה בשחקן שהוא השיטה עצמה, שמשחק בקבוצה שרוצה להגיע לפליאוף ושכל הליגה (כול הליגה!) מגיעה למשחקים מולו (והלייקרס השנואים) באקסטרה מוטיבציה.
        בשנייה שהוצאת אותו הוצאת את העוקץ.
        מסכים לגבי העיקרון שזה אומר הרבה על שחקן, אבל לא בקבוצה כמו הסאנס ששמה את דגל הציונות על ראשה

  3. יאניס עם קליעה זה כבר באמת להיות בלתי עציר… הדבר היחיד שבאמת נותר לו לשפר. כבר עכשיו בגלל הכוח (והאורך) שלו קשה לעצור אותו שההוא הולך לסל או באזור הסל. מכניקת הזריקה לא חלקה, אבל שיפור בקליעה והוא יתחיל לשלוט בליגה.
    הניקס אולי מתכננים על זאיון בדראפט, אבל התכנון הגדול יותר שלהם זה השחקנים החופשיים עם דוראנט וקיירי. כמו בניו יורק, הניקס חולמים בגדול (וככה זה גם יכול להתפוצץ להם בפנים…) ומקווים להנחית את השניים בגארדן.
    שיקגו חייבים קן אחורי חדש. קרטר, מרקונן ופורטר סוגרים להם את הקו הקדמי, עכשיו הם צריכים קן אחורי שבאמת מסוגל להוביל את הקבוצה הזו. עם כל הכבוד לדאן ולאבין, זה נחחמד אבל לא זה. אולי לנסות להביא את הולידי במקום לאבין (וככה לתת לפליקנס שחקן צעיר במשכורת נוחה יותר). עדיין, הם בהחלט זקוקים נואשות לרכז (ואני מקווה שג'ה מורנט יפול להם בדראפט)

    1. מעניין אם יתחשבו בזה באמצעות הבחירה בדראפט בהנחה שהם לא ראשונים – לא יקחו את מוראנט למשל כי הם בונים על קיירי. לא מה שהייתי עושה במקומם, אבל אני לא הניקס. הולידיי על לאבין זה מהלך מאוד מעניין שיכול לבנות אחלה בסיס בשיקגו. אני גם לא בטוח שהוא ימשיך שם.

  4. הקליעה של יאניס זה מקרה ברור של סטטיסטיקה מתאזנת.
    הוא לא שחקן של 38% מהשלוש.
    הוא גם לא שחקן של 16%
    האמת היא היכן שהוא באמצע, כאשר העובדה שהוא ממשיך לזרוק מהשלוש, אבל במינון הגיוני, מלמדת על יאניס רק דברים טובים.
    הן סימונס (שכמעט ולא זורק מהשלוש), והן ווסטברוק (שזורק יותר מדי מהשלוש), יכולים ללמוד ממנו שיעור חשוב על בחירת זריקות.
    .
    הסאנס צריכים רכז. נקודה. הם ניסו להביא רכז באוף סיזן, הם ניסו לחפש טרייד לפני הדד ליין (עיקר המאמץ היה לנסות להפוך לצלע שלילית בטרייד דדיויס לייקרס, כאשר הם אלו שמקבלים את לונזו).
    בוקר כמנהל משחק, זה מפאת חוסר ברירה.
    .
    מה הם יעשו, אם, וכאשר?
    הניחוש שלי –
    אם הם זוכים בבחירה הראשונה – זה ציון. זה ברור, וזה נכון עבור כל קבוצה שזו לא תהיה.
    בחירה שנייה זה ג' מוראנט.
    בחירה נמוכה יותר –
    אם מוראטנט פנוי, זה הוא.
    אם לא?
    אני לא אתפלא לראות טרייד שמשתמש בבחירה של הסאנס במקרה ושוק השחקנים החופשיים לא יאפשר רכז.
    .
    תודה, רועי.

    1. הייתי באמת מפנק אותך בסימונס אבל ככ אין לכם מה לתת לי אני ממש מתאמץ ואין לכם אפילו חצי שחקן שהייתי רוצה אפילו לא דרק רוז וטאז גיבסון כאלו

  5. אחלה טור רועי. נראה לי שבעתיד גניבות הדראפט הגדולות יהיו מנהלי משחק. לא לכולם יש לברון, יאניס או ציון….
    וכאלה יש הרבה לייט בלומרס.
    הכי ברור זה אצל פיניקס, כמו שציינת. עדר ללא רועה
    🙂

  6. מצוין רועי, תודה רבה.
    הבולס לדעתי הם הכי אנדראצ'יברים בליגה – יש להם סגל שהיה צריך להתחרות על פלייאוף במזרח.
    הייתי בטוח שאחרי החזרה של מרקאנן הם ייתנו ריצה אבל התבדיתי.
    אני עדיין מאמין שיש שם בסיס טוב שמסוגל להתפתח ואם יפגעו בדראפט יכולים לקפוץ קדימה כבר בעונה הבאה.

  7. כל הפוסט שלך על יאניס "מבוסס" על עובדות לא נכונות. בגלל טעות או הטעיה.
    ככה:
    1. עשית סלטה מטבוחה בין חודשי ינואר ופברואר.
    אתה בורר את הנתונים מחודש *פברואר* (38.8 אחוז מהשלוש), ומלביש אותם על המשחקים ב*ינואר* –
    מילווקי לא שיחקה למשל נגד אוקלהומה וטורונטו, כדבריך, בפברואר.
    2. מילווקי לא שיחקה 10 משחקים בפברואר, אלא רק 8, ומתוכם יאניס שיחק 7. 7 המשחקים כללו את: פעמיים וושינגטון, אורלנדו ודאלאס = קבוצות לוטרי חלשות. ברוקלין, בינונית מינוס. בוסטון ואינדי.
    3. יאניס אכן קלע ב-7 המשחקים בפברואר, 7 מ-18 לשלוש. שזה 38.8 אחוז. אלא שנגד מי הוא קלע? 6 מתוך 7 השלשות באו במשחקי בלואו-אאוט, נגד קבוצות לוטרי: וושינגטון, שיקגו ודאלאס.
    4. בחודש ינואר, שבו מילווקי אכן התמודדה בין היתר נגד טורונטו, אוקלהומה (אותן "הזזת" לפברואר), יאניס קלע לשלוש ב-11 מ-36, 30.5 אחוז בלבד.
    5. אחרי כל "הזינוק" של יאניס בפברואר (= 6 שלשות מתוך 7 סה"כ, במשחקי בלואו-אאוט, נגד קבוצות לוטרי), האחוז השנתי של יאניס מהשלוש זינק מעלה-מעלה: 22.7 שנתי.
    עשרים ושתיים פסיק שבע אחוז מהשלוש, שזה מקום 20 מתוך 20 השחקנים שזרקו השנה מהשלוש במילווקי באקס. שזה גרוע ב-35 אחוז, מאחוז הקליעה הממוצע לשלוש של מילווקי באקס, שעומד על 34.9%.
    שזה אומר: קליעה של יאניס משלוש = האופציה ההתקפית הגרועה ביותר של באקס, ואחת הגרועות בכל הליגה.
    חוץ מזה המסקנות שלך מוצדקות.

  8. לאור דבריך המלומדים,
    לאטלטנה ולספרס יש הסטוריה משותפת של טריידים וצוותי אימון, לכן אולי זה לא מוגזם לפנטז על מילס/ ברטאנס/ מוריי + בחירת דראפט סיבוב 1 השנייה בתמורה לבחירת טופ 10?

  9. אף אחד לא מזכיר את דאלאס שמלבד לוקה כולם שם מקרטעים. כמובן שישנן פציעות. לכולן יש. אבל כשנוביצקי משחק דקות משמעותיות מדי פעם רק מראה לאן הקבוצה התדרדרה, ומחזק את טענתי שריק קרלייל נמצא שם כבר יותר משי שנים והם חייבים דם חדש

  10. מה שהניקס צריכים-זכיה בבחירה הראשונה, קיירי ודוראנט מתחייבים לחתום, עושים טרייד ציון על גבה בום יש סופר טים. קל למדי.

    1. הסיכוי של הניקס לזכות בציון = 14, לכל היותר.
      הסיכוי שאיזשהי קבוצה שתזכה בציון תעשה עליו מייד טרייד = בערך אפס. אתה לא מטריד את מי שנחשב הלברון הבא, עבור שום דבר.

      1. תמורת סופר טים הניקס יטרידו את ציון בלי בעיה. אין לי ספק שאם הניקס זוכים בבחירה הראשונה, קיירי ודוראנט ידרשו את הגבה בתמורה לשירותם. לא רואה אותם חותמים עם הגעה של ציון.

  11. תודה רבה רועי
    יהיה מעניין לראות את הקליעה של יאניס בפליאוף. כשההגנות מתהדקות, משחקים יותר דקות והעייפות משחקת תפקיד, הצורך בקליעה יציבה מרחוק יותר קריטי.

  12. תודה רועי.
    אם שיקגו יצליחו לבחור במוראנט יהיה להם בסיס מעניין לבנות עליו, אבל אני עדיין מאמין שאפשר לעשות מרדיש רכז, אני רואה את הכישרון במסירה, פשוט לא נותנים לו כל כך בדיוק, ובעיקר, הוא מגן מצוין מה שפשוט אין לשיקגו בקו האחורי/כנפיים.
    אז אני במקום שיקגו הולך על עושה משחק/שחקן כנף שהוא קודם כל מגן כדי לאזן את ההגנה ולתת קצת עזרה לוונדל קרטר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט