הבהלה לזהב/שמעון טבדי

הבהלה לזהב/שמעון טבדי

זהו הפוסט השלישי שלי בנושא דנבר מאז הצטרפתי להופס, מומחי האתר יודעים שהנאגטס הם הקבוצה השלישית שלי אחרי פילי ו-OKC. מאז הפריוויו העונתי שלי עליהם הרגשתי שעם כל הכבוד לעונה הנפלאה שלהם הם די תקועים מבחינת היכולת שלהם לאיים על תואר האליפות.

כן מה ששמעתם, לאיים על תואר האליפות, שלא יהיו ספקות זה בדיוק מה שחושבים שם בקולרדו כולם, הבעלים, המנג'ר, המאמן והשחקנים ובסופו של דבר הם מכוונים לשם. המעבר מקבוצה חביבה של פעם או קבוצת עונה סדירה חייב להתבצע כמה שיותר מהר.

לא אלאה אתכם בכל ההיסטוריה של הקבוצה הנוכחית וכיצד נבנתה (זה אתם יכולים לקרוא בפריוויו העונתי של הנאגטס) אלא אתחיל מנקודת הזמן הנוכחית ומה עליהם לעשות בשביל לאיים עונה הבאה על כתר האליפות בצורה רצינית.

כמו שרבים יודעים, ה-NBA היא ליגה סופר דינמית ואי אפשר לדעת מה יקרה מחר, קבוצות שחשבו פעם שיש להן שושלות עתידיות ביד נעלמו מהמפה לא פעם. הסוד בליגה הוא לזהות מגמות ולתת את "המכה" שאפשר, ל"מכה" לא מחכים אלא צריך לזהות שהיא פה ועושים אותה.

קבוצות שלא זיהו את האפשרות ל"מכה" לרוב לא חוזרות לעצמן או שלוקח עוד כמה שנים עד שההזדמנות חוזרת שוב. דוגמא חיה אחרונה לזה הם הלייקרס שלא הנחיתו את פול ג'ורג' בזמנו כי חשבו שאינגרם זה קווין דוראנט וכנ"ל לגבי קאווי. היום שכולם יודעים את הערך האמיתי של לונזו, אינגרם ושות' כבר יותר קשה.

מה שאני אומר שמי שבונה על פרוססים של תוכניות חומש ודברים עתידים בטווח הזמן הרחוק עם אי ודאות כל כך גדולה דמו בראשו. נכון גולדן סטייט עשו פרוסס 6 שנתי אבל נהנו מפציעות של קיירי ולאב בדרך לאליפות בודדה ואז שהפרוסס נתקע הם זיהו מתי אפשר לתת את ה"מכה" ונתנו אותה בגדול עם דוראנט, אבל הם מקרה חריג (יחד עם הספרס של פעם).

שלא תבינו לא נכון, אני לא אומר כאן שבכלל לא צריך פרוסס וכו', כן צריך לנסות להכשיר את השחקנים בארגון ולפתח אותם אבל לא על חשבון ה"מכה" (אם יש אפשרות לזה) אלא כמשהו מקדים לזה כאשר ה"מכה" תוכל להשלים את הפרוסס הזה.

אז בדנבר הכל עבד ועובד נכון עד כה, מקבוצת תחתית עלו לאט לאט בסולם עד השיא של העונה הנוכחית תוך כדי גדילה אבל עכשיו שהילדים כבר גדולים כיצד הופכים אותם לאלופים?

הבסיס של הקבוצה סבב עד כה סביב יוקיץ', מורי והאריס.

יוקיץ' מספק את הסחורה ומשתבח עד כה כל עונה עם רפרטואר חדש, לא יודע כמה הוא עוד יכול להיות טוב ולדעתי הוא די נמצא קרוב לשיא שלו או בשיא עצמו. אנחנו יודעים מה הוא נותן וסביר להניח שמספריו לא ירדו בשנים הקרובות ואף יעלו במעט. משחק ההגנה שלו הוא די רופס למרות שיפור משנים קודמות ומגן גדול הוא לא יהיה לעולם אבל זה פחות קריטי בכדורסל של היום (זה מעולם לא הפריע לנוביצקי לקחת אליפות) והקבוצה יחד עם המאמן תעבוד קשה יותר על מנת להחביאו בהגנה ולהתאים אליו את הגנת הקבוצה על מנת למזער נזקים כמה שניתן. עם כל היתרונות והחסרונות מדובר בטוטאל בסנטר טופ 3 בליגה עם אמביד ודיוויס ולכן אין בדיוק מה לוותר עליו כיוון שהינו אבן הפינה המרכזית של המועדון (לא יקבלו עליו את דוראנט או משהו כזה, בכל זאת מדובר בקולורדו, לא מקום שמושך כוכבי על שבאים מרצונם).

מורי עד כה די מאכזב אותי, ציפיתי שהעונה הוא יתפוצץ ויהפוך לאולסטאר אולם שילוב של שיטת המשחק של דנבר (בו מחכים ליוקיץ' האיטי לנהל חלק נכבד מהמשחק), אדישות, חוסר דרייב להיות הטוב ביותר כל ערב השאירו אותו די במקום מבחינה התקפית (למרות עלייה קטנה בנקודות, אסיסטים וריב' ביחס לשנים עברו). הוא מעמיד עד כה ממוצעים של 33.5 דק', 18.3 נק' (43% מהשדה), 5 אס', 4.2 ריב'. נכון, הוא רק בן 21 אם שכחתם ולגילו מדובר בשחקן ענק אבל בליגה של הגדולים הוא טרם הופיע. עיקר הבעיה אצלו זה היעלמות ארוכה לפרקים, גם הנקודות שלו יכולות לבוא בצרור אחד וזהו היעלמות לכל המשך המשחק, הוא מוסר גם יותר מידי שלא תמיד צריך ולא מנצל את היתרונות שלו מספיק (זריקת חצי מרחק ושלשות). התנודתיות שלו הם לא רק תוך כדי משחקים אלא גם ממשחק למשחק וייתכן כי מדובר בשחקן התנודתי בליגה, הוא יכול לתת ערב של 40 נק' ואז 10 נק', 24 נק', 8 נק', 6 נק' וכו' (מזכיר יותר ביטקוין מאשר מטיל זהב). נקודת האור היא משחק ההגנה שלו, הוא הפך העונה למגן ברמה מאד גבוהה ולאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה בעמדות הגארד, הוא אחת הסיבות המרכזיות להגנה הנהדרת של דנבר העונה.

כמו יוקיץ', אין גם מה לוותר על מורי עקב הפוטנציאל העצום שלו, הגיל הצעיר, עמידות בפני פציעות, יכולת קלאץ' אדירה, קליעה טובה ומשחק משני צידי המגרש. בכלל היום היחידים שטובים ממנו בתפקידו הם קיירי, ראס, הארדן, קרי, לילארד – כולם שחקני טופ 10 בליגה. הנחת המוצא היא שאיש מהם לא יגיע לדנבר ורובם נושקים לגיל 30+ אז ממשיכים עם המורי בול ועם הרכז הטוב ביותר בנמצא מהאפשרויות. אחזור על מה שאמרתי פעם, דנבר תלויה בכמה מורי יהיה טוב ולאיזו רמה הוא יגיע, אם יגשים את הפוטנציאל אליפות היא לא מילה גסה, הוא האקס פאקטור וזה שאמור לעשות קפיצה מהותית מאד במשחקו על מנת לקחת את עצמו ואת קבוצתו לרמה הבאה.

גארי האריס היה בעל פוטנציאל גדול והיה אמור להיות ה-D3 והקליי תומפסון של הנאגטס אולם למרות היכולת המרשימה שראינו ממנו גילינו כי מדובר בפורצלן מהלך. ילד בן 23 עם גיליון פציעות של שחקן בן 33 לא מבשר טובות, הוא לא מצליח לשחק תקופות רציפות ונפגע כל פעם במקום אחר. מה שזה אומר שהצלע השלישית בבסיס סדוקה ויש לבצע החלפת צלעות. מי שבונה עליו לטווח הארוך בדנבר טועה טעות חמורה, הבחור עוד עלול להיעדר אפילו מהפלייאוף הקרוב, כל עוד יש לו ערך ומישהו שיהמר עליו כדאי לדנבר לבצע עליו טרייד בקיץ.

מי יכול להחליף אותו? ג'רו הולידיי שנותן דברים די דומים ושחקן טוב יותר. יש מעט קבוצות בליגה שהחוזה המפלצתי של הולידיי שווה להם, דנבר היא ללא ספק אחת מהן (גם פורטלנד, יוסטון ואינדיאנה). הולידיי יהיה במכירת חיסול הקיץ בנזיד עדשים כי לנ"א אין מה לעשות איתו תמורת הכסף שהוא מקבל ולו אין מה לחפש בקבוצת טנקינג וזו בדיוק ה"מכה" שדנבר צריכים. הוא משחק הגנה, אתלט, חזק ונותן 200% בטח בקבוצה קשוחה ומנצחת כמו דנבר וגם בהתקפה לא קוטל קנים בכלל.

החרסינה בחנות ה-NBA בו מסתובבים בעיקר פילים. גארי האריס.

העונה דנבר מצאה לא מעט מטילי זהב מתחת לבסיס שלה.

מטיל זהב כזה הוא מאליק ביזלי בן ה-22 החתום עד לסיום העונה הבאה בשכר של $1,773,840 ו-$2,731,714, בהתאמה. זה ללא ספק הזמן לתת לו חוזה חדש ויפה. הבחור סקורר נהדר, קשוח, פיזי, אתלטי, לא מפחד מאף אחד, מלא בטחון, שומר טוב ומשחק כמו קמיקזה כל דקה במגרש. הוא אמור לעלות לדעתי בחמישייה כ-SG שלהם לעונה הבאה ואף העונה בפלייאוף. זוהי שנתו השלישית בליגה והוא קפץ מ-ממוצע של 3.2 נק' עונה שעברה ל-12 נק' העונה (61.7% אפקטיבי! ו-43.3% מחוץ לקשת).

מטיל זהב שנמצא. מאליק ביזלי.

מטיל הזהב השני שנמצא הוא הרכז מונטה מוריס בן ה-23 בשנתו השנייה בליגה. הוא קפץ ממוצע של 3.3 נק' בעונה שעברה ל-10.8 נק' (56.5% אפקטיבי) ו-3.9 אס' עם 43.1% מחוץ לקשת. מוריס חתום עד סוף 2021 בשכר של $1,349,383, $1,588,231 ו- $1,663,861, בהתאמה.

מדובר ברכז מחליף נהדר שיכול לשחק בשתי עמדות הגארד לא מעט דקות, סקורר טוב, סוג נכס שכדאי להחזיק בכל קבוצה.

עוד מטיל זהב. מונטה מוריס.

מטיל זהב שלישי הוא הפורוורד חואן הרננגומז בן ה-23 בשנתו השלישית בליגה. גם הוא כמו שני חבריו הקודמים ביצע קפיצת מדרגה העונה ועלה מ-3.3 נק' ל-7.3 נק' ו-4.3 ריב' עם כפול זמן (22.5 דק') לעומת עונות עבר. הוא מביא כל ערב קשיחות, חכמת משחק ו-39% מחוץ לקשת.

מטיל זהב רביעי הוא הפורוורד טריי ליילס בן ה-23 בשנתו הרביעית בליגה. חוזהו בשווי $3,364,249 מסתיים בסיום העונה. דנבר תצטרך לחשוב מה עושים איתו. אני חושב שהוא שחקן שנותן תרומה נהדרת של הגנה וקשיחות אבל אם הוא יבקש יותר כסף הוא בהחלט בר ויתור משום שמייקל פורטר הולך להרוויח עונה הבאה שכר די דומה לשלו וירצה לקבל גם דקות משחק. אם יסכים לשחק באותו שכר או בקירוב שווה להחתימו לחוזה ארוך.

את החמישייה השנייה משלים מייסון פלאמלי שאמנם הוא לא מטיל זהב אבל בהחלט ציפוי זהב או גולדפילד אם תרצו. הוא מרוויח בגיל 28 שכר של $12,917,808 ו-$14,041,096 עד סיום חוזהו בעונה הבאה. אולי זה קצת יותר מידי אבל הוא נותן תרומה שלא ניכרת במספרים. מדובר בשחקן הגנה פנומנלי שבדקות שהוא נמצא אוטם את הצבע של דנבר, יודע להחליף בהגנה נהדר, פיזי, חזק, קשוח, נותן האסל ונלחם כמו אריה, גם בהתקפה הוא לא חלש כמו פעם ויודע לעשות דברים בסיסיים מה שהופך אותו לשחקן סופר חשוב במערך של מייק מלון ולא מעט משחקים הוא זכה לשחק בחמישייה לצד יוקיץ' (ההרכב הפחות אהוב עליי אבל לפעמים שמילסאפ נעלם בהגנה או פצוע אין ברירה).

גולדפילד או ציפוי זהב לדעתכם? מייסון פלאמלי.

 

נניח שהשחקנים לעיל יהוו את השלד של הקבוצה ונעבור לדבר על השחקנים שהם ברי ויתור בטריידים ולטעמי אין להם מקום בשאיפות העתידיות של הקבוצה:

וויל בארטון בן ה-28 חתום עד 2022 בשכר של $11,830,358, $12,960,000, $13,920,000 ו-$14,880,000. הוא סקורר לא רע בכלל, סוג של ג'אמל קרופורד אבל חוץ מזה לא מועיל יותר מידי ובהחלט בר ויתור כחלק מחבילת טרייד לקבוצה אחרת שנואשת לסקורר.

פול מילסאפ בן ה-34 מסיים את חוזה 30 מיליון הדולרים שלו העונה ומפנה לדנבר כ-17 מיליון דולר מתחת לתקרת השכר בקיץ הקרוב בו תוכל לבצע מהלכים במידה והם לא מנחיתים אצלם את הולידיי או בלייק גריפין. אם מילסאפ יסכים לחתום לשנתיים בשכר מינימום אחרי שדנבר יבצעו מהלכים בקיץ הייתי מחתים אותו אך במידה ולא אני לא רואה בו שום תועלת.

איזייה תומאס- אני אומר לכם בכנות, לא רואה איך הוא משתלב בדנבר מבחינת יכולת וגם הטיים ליין שלו (בן 30) לא תואם לצעירי הקבוצה שרובם המוחלט בגילאי 21-23 (סין, דטרויט או אורלנדו מחכים לו).

טוריי קרייג- בגיל 28 ובעונתו השנייה בליגה הוא האיש למשימות מיוחדות וחיסולים ממוקדים בהגנה של מייק מלון, בד"כ הוא שומר את כוכבי היריבה ב-22.4 דק' למשחק שהוא מקבל, רץ ללא הרף, פיזי וקשוח (מסוג השחקנים שפופוביץ' למשל מאד אוהב) אבל מעבר לזה תרומתו זניחה. הוא חתום עד לסיום העונה הבאה בשכר זניח של $2,000,000 ו-$2,100,000, בהתאמה. סביר להניח כי במידה ולא ידרוש העלאת שכר ויתן אותה רומה הוא ימשיך בקבוצה אבל הוא גם בר ויתור ועשוי להיות חלק מחבילת טרייד כלשהי.

התעלומה הגדולה היא כמובן מייקל פורטר, דנבר די שומרים בסוד כל מה שקשור אליו ולא ברור מה קורה איתו ואיזה שחקן נקבל, האם יחזור מקרה פולץ או דווקא מקרה אמביד? לתחושתי גם דנבר תחכה קצת כדי לראות מה הוא יתן ומה הפוטנציאל ולפי זה תתחיל להזיז את מטילי הזהב.

יש לציין לחיוב ואף יותר את עבודת מחלקת הסקאוטינג וצוות האימון בדנבר שבחרו את כל הצעירים האלו ופיתחו אותם בקבוצה, הם גם קולעים נהדר מחוץ לקשת, מה שאומר שיש עבודה יסודית של הקבוצה בקטע הזה. הם גם נמצאים במצב פיננסי נפלא כאשר בסוף העונה הבאה הם יעמדו על סך משכורות של $69,254,237 מיליון בלבד לפני החוזה הגדול של מורי ויתר מהלכים. ניתן לומר בפה מלא שקארנישובאס ומלון עשו בהי"ס לא קטן להרבה קבוצות בבניית הקבוצה שלהם.

כמו כן, החמישייה השנייה שלהם מורי, ביזלי, הרננגומז, ליילס ופלאמלי היא כנראה החמישייה השנייה הטובה בליגה יחד עם חמישיית בוסטון. אני לא מדבר סטטיסטית אלא עובדתית, יש חמישיות אחרות שהייתם מהמרים עליהם מולם? ולא אני לא מדבר על שחקני חמישייה שעולים "כאילו" מהספסל כמו לואיס וויליאמס ומונטרזל הארל בקליפרס ועוד אלא על מחליפים אמיתיים. הם מסוגלים לחסל כל הרכב מחליפים בפלייאוף ונותנים אופציות מגוונות מאד למאמן.

על כל זה מנצח המאמן מייק מלון שבפוסט לפני שנה העליתי את השאלה האם הוא מתאים להתפתח יחד עם הקבוצה בעצמו לרמה הבאה והוא נתן הוכחה די ברורה שכן.

אסור לדנבר לנוח על זרי הדפנה, קיים שם בסיס נפלא שאין כמעט לאף קבוצה בליגה וזה במועדון קטן ולא בעל הילה שכוכבים לא ששים להגיע לשם מרצונם החופשי ולכן הקיץ יהיה להם מבחן גדול מאד. המון שחקנים ברחבי הליגה מסיימים חוזה בקיץ אך לטעמי אלו היעדים הריאלים והטובים עבורם אשר יתנו להם את השדרוג שהם מחפשים לפי הסדר:

  1. ג'רו הולידיי – שציינתי לעיל עם חוזה של $26,131,111, $26,131,111 ו-$27,020,000, בהתאמה ל-3 העונות הבאות עד 2022.
  2. דנילו גלינארי – חוזהו נגמר בתום העונה הבאה ושכרו יעמוד על $22,615,559. מדובר בשחקן נהדר עם קליעה טובה מחוץ לקשת ומשחק הגנה סביר, הוא גם מכיר כבר את המערכת של דנבר ולא חושב שתהייה לו בעיה להגיע לשם לעמדת ה-PF. הסיכון איתו נמוך כי במידה ויאכזב אפשר להעביר אותו כחוזה נגמר באמצע העונה או לחכות לקיץ ואז הוא שחקן חופשי. אם יהיו מרוצים ממנו הוא עלול להאריך חוזה בקבוצה בפחות מחצי משכרו הנוכחי (בכל זאת הוא כבר בן 30 וכבר איש לא יציע לו חוזה גדול). סיכון יחיד היא פציעה כמו שקורה אצלו לא מעט אבל כדאי בהחלט לקחת אותה.
  3. בלייק גריפין המהווה סיכון גדול (בגלל אורך חוזה ושכר אסטרונומי, $102,919,892 עד 2022) אבל גם סיכוי גדול. מדובר בשחקן נהדר, אולסטאר למעשה ובקבוצה רצינית הוא עלול לעלות את הרמה שלו עוד יותר ו"להתאבד" בשביל הקבוצה במשחקים. יש סיכון כמובן לאי התאמה (פחות מאמין לזה) ולפציעה ולכן הוא רק בעדיפות שלישית.
  4. מרקיף או מרקוס מוריס – שניהם יודעים לתת הגנה ושניהם יהיו במחירים זולים ביחס ל-3 האופציות הראשונות. הם גם מביאים קליעה מחוץ לקשת והתאמה לסגנון משחק. זאת כמובן שאחד מהם בכלל ירצה להגיע לדנבר ולעזוב את קבוצתו הנוכחית, לא הייתי מהמר על זה בסבירות גבוהה.
  5. ניקולה מירוטיץ' – הוא אופציה פחות מתאימה כי הדבר האחרון שאני רוצה זה הגנת צבע שכוללת את מירו והג'וקר אלא אם כן אני מתכנן לבנות טיילת בקולרדו. להתקפה הוא מתאים בול אבל זוהי אופציית אין ברירה יותר.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה שמעון
    ניתוח מעניין
    מטיל הזהב הגדול ביותר של הנאגטס הוא מייק מלון
    יש לי תזה מסויימת שברמת השחקנים המשלימים אין פערים עצומים בין שחקני הליגה (ברמת הכשרון)
    יש קבומות כמו הספרס ודנבר שמאפשרות לשחקנים מסויימים להציג מספרים שמקנים להם חוזה גדול ויפה (לרוב בקבוצה אחרת )
    אני חושב ששילוב בין גריפין ליוקיץ יכול להיות מסקרן אבל בכדורסל של ימנו זה לא מה שדנבר צריכה
    בעיקר בגלל בעיות האופי של גריפין והגישה החופשית למריחואנה בקולורדו ,זה יכול להיות לרעתו
    שוב תודה על הפוסט
    ייאלה נגמר הזמן ,צריך לנגב אם אתה מבין לאן אני חותר

    1. אם אתה מדביק עוד פוסט שלך ללא קבלת רשות ממני (והסיכוי שלא תקבל!) זה לא רק הסיקור השלישי שלך אלא גם האחרון.

      שלחתי לך מסר אישי בקשר לכך לפני שבוע. אתה לא קורא מסרים? יש לך פגע מוחי? אתה חי בעולם משלך?

      א-ס-ו -ר
      ל-ך
      ל-ה-ד-ב-י-ק
      ל-ל-א
      ר-ש-ו-ת
      מ-מ-נ-י

  2. אחלה סקירה שמעון, תודה רבה.
    .
    מסכים איתך שדנבר עדיין לא ברמה הגבוהה ביותר, אבל לא בטוח שיגיעו לשם דרך טרייד או החתמת שחקן מנוסה. מילסאפ היה אמור להיות כזה והם דווקא הסתדרו לא רע בלעדיו. אולי פשוט צריך לחכות לירידת גולדן ולטפח בינתיים את הצעירים.
    .
    מה לדעתך הפליקנס יבקשו/יסכימו לקבל עבור הולידיי?

  3. מעניין, הניסיון שלך לנחס את הנאגטס.
    אבל רק שתדע –
    בשביל לזכות ביכולת לקלל, אתה צריך להקריב.
    לוותר על אשך אחד, זו דרך אחת.
    או גרוע יותר –
    לאהוד את הסאנס במשך 30+ שנה…
    .
    קצת יותר ברצינות –
    אחלה פוסט. ביזלי ומוריס הם באמת מטילי זהב שהדנבר הביאו משום מקום.
    לגבי העונה הבאה –
    המצב שלהם מעניין מאוד, עם המון תרחישים אפשריים. חלק מהתרחישים יהיו סביב 2 טרייד אקספשינס שמנים שהם מחזיקים –
    האחד על סך 12.8 מיליון, השני 13.7 מיליון.

  4. תודה שמעון טוב לקבל אותך בחזרה.
    הסקירה טובה אבל הנחות המוצא שלך והמסקנות לדעתי הרבה פחות
    1 תראה לי קבוצה (שלא שיחק בה לברון ג'יימס) שנבנתה תוך לילה והצליחה מאוד – לי לא עוברת אחת שכזו בראש. "המכה" שיוסטון הביאו בהבאת פול הייתה של שחקנים די סבירים גם אחרי מה שאני רואה שנעשה מהארל.
    2 יש הבדל בין טרייד כמו זה שנעשה בין טורנטו לס"א על שחקנים שכולם יודעים פחות או יותר מה הרף שלהם לבין שחקנים כל כך צעירים כמו מורי/ לונזו/ אינגרם/ סימונס/ ואני יכול להמשיך. אגב לא בדקתי את זה מעולם לעומק (ובכלל גם אם אני אבדוק אתה תגיד שזה שטויות כי זה סטטיסטיקה) אבל נהוג לומר על שחקנים צעירים שהתנודתיות היא אחד מהמאפיינים הבולטים שלהם.
    3 חיזוק לדנבר הוא יכול להיות נהדר אבל תראה מי הבאת שם:
    גלינרי – פורצלן לא פחות מגאריס למה זה טוב?
    גריפין – כנ"ל רק שהוא בא גם עם אגו עצום, ראש לא במקום ואי יכולת להוביל קבוצה לשום מקום (הוא לא מצליח להיכנס לפלייאוף במזרח עם קבוצה די סבירה יחסית)
    מוריסים – למה לדעתך מילסאפ נותן פחות מהם?
    היחידים שהם הצעה סבבה זה ניקולה במידה והוא עולה מן הספסל והולידיי שהוא באמת בזבוז בנ"א ובקבוצה הנכונה אולי אפילו נכנס לאחת מחמישיות העונה.

    1. בעיות ראש זה רק המצאה של אנשים. לבלייק אין שום בעיות ראש וחדר הלבשה. קורה שאנשים לא מסתדרים או נמצאים באווירה שאינה מתאימה להם. בלייק שחקן מעולה. החשש שלי אצלו זה הגנה ולא שום דבר אחר. הוא מפלצת התקפית שבקבוצה כמו דנבר יהיה בלתי עציר וישחרר את האחרים.
      הוא לא שחקן מוביל ובפח הזבל שנקרא דטרויט אין כלום מסביבו דבר שני הוא ביג מן וביג מנים לבד עם נגרים לא סוחבים מועדונים למעט בודדים גדולי הדור. כאופציה 3 הוא בהחלט יהיה טוב.

      גלינארי טוב ממילסאפ בכל יום.

      1. תקן אותי אם אני טועה אבל בלייק לא שבר את היד כאשר הוא הרביץ לאפסנאי של הקבוצה? זה מה שזכור לי ואם זה לא מקרה ראש אני לא יודע מה כן. אני לא חושב שבשרלוט במיאמי או בנטס יש סגל עמוק בהרבה. אני בטוח שאם בלייק היה שם היית אומר שגם אין לו עם מי לשחק.

        1. ממקרה אחד הסקת שהוא מקרה ראש? קורה אנשים מתעצבנים בענף הזה מכות זה דבר נפוץ בחדרי הלבשה ואתה לא יודע מה היה לפני במשך זמן עם אותו אפסנאי. מקרה ראש סה כרמלו ביזלי וכל אלו בלייק ממש לא מקרה ראש לא הבנתי למה לו ולבאטלר הודבקו התגיות האלו. אם כך יודע איזה מקרה ראש היו גורדן בארקלי שאק?

  5. אז ככה זה מרגיש כשעושים אדפטציה ליצירה שאתה ממש מעריך.
    בקיצור, נתת את המשפט של רון להרמיוני, חסמת את פיו של ה-Merc with a mouth דדפול ואני מחכה לגרסא של מ. נייט שיאמאלן שתציל את היום.

    1. יש הפסקה קצרה, אז נראה מה מספיק:
      מונטה מוריס (שבתכלס, בעולם בו סימונס רוקי השנה המגן על תוארו, הוא רוקי) קודם כל פליימייקר.
      טריי ליילס מוסיף קשיחות והגנה? ממתי? כרגע הוא סקורר מחליף טוב (עם פוטנציאל ליותר) שלא מתחבר לקבוצה.
      ההתקפה לא איטית כי כולם מחכים ליוקיץ' שיעלה את המגרש. היא איטית כי שיטת המשחק היא לקרוא את ההגנה ולהגיב. למסור ולחסום עד שמגיעים לסריקה הכי טובה.
      ולא השיטה מפריעה למרי לפרוץ. הוא משחק די טוב, רק שהוא מאוד לא יציב העונה. הוא מראה לפעמים מה הוא יכול לתת בשיא שלו, אבל הוא עדיין לא שם. השיטה עוזרת להחביא אותו ברגעים המתים ונותנת לו לפרוץ כשהוא מצטיין. וגם לא מדובר באדישות או חוסר דרייב. הוא בהחלט רוצה, רק חכם מספיק כדי לא להרוס כשלא עובד.
      ולא אמרת שמרי בטופ 10 של מגיני השנה? שטויות מוחלטות, כמובן, אבל איך זה יכול לאכזב אותך כששחקן הופך אספקט חשוב מגרוע לעילית תוך עונה?
      גאלינרי טוב ממילסאפ? למזלנו גאלו היה בדנבר עד די לא מזמן. מילסאפ נותן לקבוצה מה שחסר לה (אהמ…הגנה וקשיחות…אהמ), גאלו לא התחבר עם השחקנים שכרגע מובילים את הקבוצה.
      האריס נפצע פעמיים. עד אז הוא היה השחקן היציב בקבוצה והשתפר משנה לשנה, והוא המגן הטוב בקבוצה. החלטת שהוא פורצלן וחייבים להעיף אותו לפני שקבוצות אחרות יבינו. זה או שאתה סומך עליו, או מנסה להיפטר ממנו, ואז כל הקבוצות יבינו כבר למה. ולמה שהיו אורלינס יוותרו על הולידיי? בכל מקום מדברים עליו כשחקן שיקבל את החדשים שיגיעו מהטרייד על דייוויס.
      מסכים לגבי חואנצ'ו ופלאמלי (דווקא ההרכב של יוקיץ' ומיילס יוצר שילוב נהדר. השניים למדו לשחק ביחד).

  6. רעיון מצויין עם טרייד על הולידיי. האריס + איזה צעיר או שניים תמורת SG מצויין שיכול להפוך לקו אחורי נהדר יחד עם מורי. טרייד שבהחלט הייתי שמח לראות. אני חושב שהוא win-win לשתי הקבוצות.
    שחקני הספסל של הנאגטס טובים ומוכשרים, והם נמצאים במערכת פיתחה אותם יפה, אבל אני לא ממש חושב שכרגע יש שם מישהו שהחוזה שלו הולך לקפוץ דרסטית (אולי מונטה אליס וגם זה קשה לי להאמין).
    אני חושב שבאמת המון תלוי בפורטר. כי הוא סוגר להם את הפינה של ה-SG למלא שנים קדימה (ואלי אפילו PF בהרכב נמוך). על הנייר שחקן סופר כישרוני שנפל להם בדראפט כמו "זכייה בלוטו". במציאות (נכון להיום) גב של תאילנדי במטעים של הבננות בישראל…
    פורטר בריא (ומממש את הפוטנציאל) יחד עם יוקיץ ומורי ודנבר באמת יכולים לחשוב שהשמיים זה הגבול עבורם.

  7. מעולה שמעון.
    פלאמלי אולי לא מטיל זהב, אבל הוא בהחלט לום ברזל לצאת איתו למלחמה. לא הייתי מוותר עליו עבור כלום.
    טרייד האריס – הולידיי יכול להיות מצוין עבורם, יביא קשיחות וחוסן.
    פורטר נראה לי יהיה עוד פלוץ.

  8. פשוט נפלא שמעון. הקיץ יהיה מעניין בדנבר, יש מקום לעוד סטאר כלכלית השאלה באמת מי ואיך דואגים שלא יקלקל את הכימיה המופלאה.

  9. כמעט מושלם טבדי אבל בכנות לא אהבתי את מה שכתבת על IT.
    אני מאמין שהוא אותו חלק בפאזל שיכול לעזור מאד לדנוור לקחת אליפות כבר השנה. אם יקרה הנס ודנוור תעיף את הסטייקים ותגיע לגמר מול מילווקי או טורונטו, אני אהיה עם דנוור בתקווה ש IT יקלע את השלשה המנצחת במשחק השביעי.
    Long live king of the north

    1. אני איתך מחזיק אצבעות לאיזייה אני אוהבתי אותו מאד בבוסטון אבל יש לי תחושה שהוא לא יטביע חותמו בדנבר מלון היה דווקא המאמן שהוא פרץ אצלו בקינגס אם אני לא טועה

  10. תודה שמעון, פוסט מצוין.
    העלייה של הווריורס לגדולה לפני דוראנט הגיע די משום מקום – הגיעו לפלייאוף כמה עונות בלי להשאיר ותם רציני, לפעמים עפו סיבוב ראשון ולפעמים שני ואז קר החליף את מארק ג'קסון, דריימונד קיבל תפקיד משמעותי, אליס הוחלף בבוגוט ופתאום קיבלנו את הקבוצה הכי טובה בליגה. בלי לעשות מכה אלא רק לתת לצעירים לגדול ולהשתפר.

  11. אם אתה מדביק עוד פוסט שלך ללא קבלת רשות ממני (והסיכוי שלא תקבל!) זה לא רק הסיקור השלישי שלך אלא גם האחרון.

    שלחתי לך מסר אישי בקשר לכך לפני שבוע. אתה לא קורא מסרים? יש לך פגע מוחי? אתה חי בעולם משלך?

    א-ס-ו -ר
    ל-ך
    ל-ה-ד-ב-י-ק
    ל-ל-א
    ר-ש-ו-ת
    מ-מ-נ-י

  12. זה שהדבקת את המאמר אחרי שבפרוש אסרתי עליך (האיסור הוא שווה לכולנו, ורק אני והעורכים מאשרים יוצאים מין הכלל) שאין לי חשק אפילו להסתכל על מה שכתבת.

  13. אחלה מאמר, תודה רבה
    אולי גריפין לא מקרה ראש, אבל אני לא רואה אותו משתלב במרקם החברתי של דנוור, וגם לא בטוח במקצועי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט