7 השאלות הגדולות ביותר לימים הבאים / מנחם לס

הייתי 'מת' לדעת היום תשובות ל-7 השאלות הבאות:

 

1. באיזו קבוצה יבחר דוייט הווארד?

 

אדריאן ווג'נרובסקי מיאהו ספורט הוא אחד מהאינסיידר המוכחים ב-NBA. הוא טוען שהווארד סגור על יוסטון. מאין הוא יודע? הרי הווארד לא אמר לו. הוא סתם מנחש כמו כל אחד מאיתנו. אלה המאמינים שלמבריקס ישנו סכוי מבססים את נבואתם על העובדה שמרק קיובן הוא הבעל  החמישי בעושרו בליגה – 2.3 מיליארד דולארים – בעוד שבעלי הלייקרס הם מהעניים ביותר בין בעלי הקבוצות ($380 מיליון),  לסלי אלכסנדר בעלת יוסטון היא הענייה ביותר בין בעלי הקבוצוןת (80 מיליון), ובעל הגולדן סטייט ג'ו ג'ייקוב הוא הבעל השני מתחתית הבאר עם 325 מיליון. שחקנים אוהבים להיות קשורים למיליארדרים – – זה אף פעם לא מזיק. מרק קיובן יכול להבטיח להווארד דברים גדולים לעתיד. בטכסס גם אין מיסי מדינה שזה יתרון ליוסטון כמו לדאלאס. גולדן סטייט? אני לא מבין מה יש לו לחפש שם. ביוסטון הוא ירוויח ב-30 מיליון פחות מאשר בלייקרס, אבל ב-4 שנות עבודה במקום 5. לך תדע מה יהיה בעוד 4 שנים? יוסטון גם מבטיחה לו את הצ'אנס הגדול ביותר לאליפות.

אם היה לו שכל הוא היה חותם עם יוסטון. מאחר והוא לא חכם גדול, הוא כנראה יישאר בלייקרס!

 

 

 

2.  עם מי יחתום אנדרה איגודלה?

 

הוא לא עושה את הכותרות של הווארד, אבל החלטתו לא פחות מגרה את התעניינותי. הערב הפיסטונס ניפגשו גם איתו וגם עם ג'אש סמית'. האם החלטת האחד תשפיע גם על החלטת השני? והאם החלטת דווייט הווארד תשפיע על החלטת ג'אש סמית' ולכן גם על החלטת איגודלה? אם הווארד לא בוחר באטלנטה – והוא כנראה לא יבחר בה – ואם ג'אש סמית' עוזב, ההאוקס יעשו הכל עבור איגודלה. לדנבר יש את 'זכויות בירד' עליו אבל אני לא מאמין שהוא יסכים לחזור לדנבר. גם יוסטון היא אופציה אפילו אם גם הווארד חותם איתם, בתנאי שאיגודלה יסכים להורדה במשכורת. הווארד ואיגודלה ביוסטון עושה ממנה מייד הקבוצה לנצח במערב. אם תשאלו מה היא האופציה הטובה ביותר שלו, אענה לכם "להישאר בדיוק במקום בו הוא נמצא". לדנבר היה "פאנק" בסיום העונה עם הפציעה של גלינרי. העונה הספור מתחיל מחדש. יש לו כל מה שהוא צריך ב-"MILE HIGH" להילחם על ראשות המערב, אבל אתפלא מאד אם ייבחר באופציה ההגיונית ביותר.

 

 

3. לאן הולך ג'אש סמית' והאם מישהו יתן לו חוזה מקסימלי?

 

הוא UNRESTRICTED ואטלנטה לא יכולה לעשות דבר לשמרו. יש לג'אש CHIP ON HIS SHOULDER כשהוא מאמין שכבר כמה שנים הוא שווה לסופרסטארים הגדולים ביותר ורוצה להרוויח כמוהם. לדעתי אצלו הכסף חשוב יותר מאליפות, לא כי הוא עני אלא כי הוא רוצה להוכיח לכולם את ערכו האמיתי. שחקן אמין ביותר הוא לא. מספריו גבוהים, זה נכון. אבל חוזה מקסימלי? האם הוא שווה אותו? לדעתי לא, אבל לדעתי הוא יקבל אותו. הלוואי שבסלטיקס מישהו חושב על אפשרות סיין אחד טרייד, ויביאו את ג'אש לשורותיהם להתחיל בבנייה מחדש על כתפיו הרחבות.

 

4. האם הסלטיקס יעשו טרייד על רונדו ראז'ון?

 

הוא היה על מקפצת הטריידינג כבר שלוש עונות. כל דבר רע שקרה בסלטיקס מיד עלו הבכיות הטפשיות: "GET RID OF RONDO"! רונדו הוא בסך הכל רק אחד מחמשת הפוינט גארדים הטובים בליגה, ולוחם מפלצתי. דאלאס רצתה אותו, אבל הבוסטון גלוב שאל "מה לעזאזל יכולה דאלאס להציע עבורו?". לרונדו יש חוזה הוגן,  ואם אני מנכ"ל הסלטיקס, הוא-הוא השחקן בן ה-27 שאני בונה קבוצה חזקה מסביבו, ומתחיל עם ג'אש סמית'.

 

 

 

5.  מי ייקח צ'אנס על אנדרו ביינום?

 

לפני שנה כעת חייה, אנדרו היה הסנטר מס' 2 בליגה ללא הרבה ויכוח בעיני כולם, מלבד בעיני: לדעתי הוא היה הסנטר מס' 1 בליגה. את ההמשך אני לא צריך לספר. שחקן שהורס את עתידו במשחק באולינג? כנראה שהמקום המתאים לו הוא לשחק בדרום אפריקה, שם ניפתחת ליגה מקצוענית חדשה שתתבסס בעיקר על שחקנים אפריקאים. שהיא תהיה טובה מהיורוליג תוך שנתיים-שלוש זה בטוח. פילדלפיה כבר החלו לחשוב על מקום לגביע האליפות כי הם האמינו באמת ובתמים שיש להם סכוי. מאז הכל נהרס: הקבוצה, מאמנה, וכל מגדל הקלפים (אם כי היה לה לפני שבוע דראפט מצויין!). היום הוא עדיין 2.16 מ', שחקן חופשי ללא הגבלה, צעיר בן 25, ועם ברך דפווקה. מי ייקח עליו צ'אנס? אם מרק קיובין לא משיג את הווארד, למה לא לשפוך כסף רציני על אנדרו ולקוות להכי טוב? זה חייב להיות "PLAN B" של המבריקס. ישנן שמועות שגם פורטלנד וגם קליבלנד מעוניינות לראות מה קורה איתו. פורטלנד? אחרי סם בואי וגרג אודן אני לא מאמין שייקחו עליו צ'אנס. אני הייתי הולך על דאלאס כי קיובן הוא קצת מטורף יהודי שאוהב לשגע לדייויד סטרן את השכל.

 

 

6. מי ייקח צ'אנס על גרג אודן?

 

הלוואי, הלוואי, הלוואי, הלוואי, הלוואי שמיאמי היט תהיה זאת שתיקח עליו צ'אנס. גרג רשם חמשה שמות לסוכנו: מיאמי, סאן אנטוניו, בוסטון, קליבלנד,  וממפיס גריזליז. רק שלוש הראשונות נראות לי כאפשרות ריאליסטית, ומכולן האפשרות ההגיונית ביותר  – מלבד לשאר 29 קבוצות הליגה – זו מיאמי. הבנאדם הפסיד כבר כמה שנים, ואם הוא רוצה טבעת, יש לו כבר 95% טבעת מוכנה עם ההיט. הוא לא חייב יהיה לייצר נקודות, ולא יהיו מחוייב להחזיק קבוצה על כתפיו, ולשחק תחת מאמן כמו הפלח שהוא מאמן כרס"ר ב-GREEN BARRETTES, ואודן ייכנס איתו לטאקל כבר באימון הרביעי. למיאמי ישנו גם צוות רפואי מגן העדן, ובעל קבוצה השלישי בעושרו בליגה (מייק אריסון עם 5.9 מיליארד, אחרי פול אלן מפורטלנד עם 15.2, ומיקאיל פרוקורוב מהנטס עם 18 מיליארד). אם הוא מקווה לשחק ממש ואולי אפילו לחזור ולהיות  סנטר רציני, אז אולי הקאבס היא האפשרות הטובה בשבילו, כי במיאמי הוא יהיה לא יותר מ-SPOT PLAYER, לפחות בעונה הראשונה.

 

 

7. מה תעשה יוטה ג'אז עם 4 שחקני פרונט קורט טובים עד טובים מאד?

 

צרות של עשירים: פרונט קורט של פול מילסאפ, דריק פייבורס, אל ג'פרסון, ואנס קנטור. ארבעה שחקנים לשתי עמדות. את מי מנסים להשאיר ולמי נותנים ללכת?  עם ג'פרסון ומילסאפ שהם שחקנים חופשיים, מה צריכה יוטה לעשות? לדעתי, לנסות להחתים את מילסאפ ולתת לג'פרסון ללכת. ג'פרסון ירצה יותר כסף מאשר יוטה מוכנים (או יכולים) לשלם לו. שרלוט בובקאטס מעוניינת מאד, אבל האם הוא יסכים להתחבר לקבוצה הגרועה בליגה? גם עבור מילסאפ יציעו קבוצות כסף רציני, אבל יוטה תוכל להשוות כל הצעה.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. שאלת הדיוט:למה פורטלנד צריכה להמר על ביינום כשיש לה את וייטי,לאונרד,אולי פאצ'וליה ואלדריג'? בנוסף,הליגה החדשה בדרא"פ נשמעת מעניינת מאוד, אשמח לשמוע עוד עליה.תודה

  2. דנבר יתמודדו על רשות המערב? מאיפה לנו?
    מה הקשר בין סוף שנה שעברה עם גלינארי בריא וג'ורג ' קארל על הקווים לעונה הקרובה?
    אנדרה מילר כבר בדרך החוצה ומכל האנשים בעולם הם מחזרים דווקא אחרי מוזגוב ש"יסכים" לחתום על חוזה ארוך.
    הנה הקונספירציה – אם מוזגוב חותם, בלייק גריפין מאושר כשהוא מגיע לדנבר, ומי שרוצה מוזמן להעלות את הקישור ל"דאנק ".
    גריפין מסיים חוזה בקליפרס ועקב האושר המדובר חותם בנאגטס. ואת מי הוא משכנע לבוא אם לא את ידידו הקטן והמוכשר… כריס פול!
    מ. ש. ל.

    כלומר החוזה של מוזגוב הוא בעצם תחילתה של התכנית ארוכת הטווח להשגת כריס פול!

    ותחילתה של איזו תכנית הוא החוזה של ברניאני???
    רגע, אם אנחנו משלמים לאיטלקי עשרים מיליון בשנתיים ולאמארה עשרים מיליון בשנה… אז עכשיו אנחנו בעצם רק ח צ י מטומטמים ממה שהיינו לפני שנתיים!
    כלומר עוד שנתיים נהיה רק סתומים!

    הכל מתמטיקה אני אומר. מתמטיקה ואלכוהול.  

  3. א. גם אני ארצה לשמוע יותר על הליגה החדשה שתתבסס על שחקנים אפריקנים. אני ממש לא חושב שהליגה תתקרב ברמתה ליורוליג, אבל היא עשויה להפוך למקום עלייה לרגל של סקאוטרים.
    ב. אם להווארד יש שכל, הוא יחתום רק ברוקטס. הבעיה היא שעם כל השרירים שלו הדבר הכי מפותח אצלו הוא האגו, וגם לי נראה שהוא חוזר לעונה סיוטית בלייקרס.
    ג. ג'פרסון צריך להבין את מקומו ולחכות. יש לו צ'אנס להגיע לקבוצה בעלת יומרות שתיתן לו חוזה גדול, אבל כל זה יקרה רק כשתתבהר סאגת הווארד.

  4. מבחינתנו הישראלים, אחת השאלות הגדולות היא האם עמרי כספי יוכל לקבל חוזה בקבוצה כלשהי.
    אני ממש לא בטוח שזה יקרה ולדעתי הוא יחזור לאירופה.
    מה אתם אומרים?

    1. בענין עמרי כספי – קבוצות חייבות למלא את הסגל בשחקנים (15 לדעתי), ומייד בתום כל ההעברות הגדולות והטריידים, יהיו קבוצות שיחפשו למלא מקום על הספסל. בוסטון תהיה קצרה בשחקנים, ואולי גם מילווקי ואחרות. מצב טוב שכספי יקבל הצעה בעוד שבוע-שבועיים.

      1. לאחר בדיקה: קבוצה חייבת להשלים סגל של 13 שחקנים, לא 15.
        כמו כן, חייבת להגיע לסך משכורות של 90% מתקרת השכר, ולא יכולה סתם לזרוק עונה ב-25 מליון דולר…

  5. מנוסי – זו לא שאלה מאד גדולה או מעניינת אבל הסר דאגה מליבך, בשנה הבאה כספי ישחק בנבא.
    אני אוסיף למה לדעתי זה לא מעניין – כספי כבר הראה מה הוא יודע ומה הוא לא יודע לעשות, יכול להיות שבסיטואציה מסוימת יצליח קצת יותר ויכול להיות שלא . אין פה הרבה לאן ללכת.

  6. איגואדלה שחקן טוב. מעניין לראות לאן ילך.
    פורטלנד – ביינום זוג משמיים שמה הוא יוכל להיפצע בלי שאף אחד יתלונן.
    דנבר לראשות המערב?? איזה סרט אתה חי? הם לא יותר טובים מ אוקלהומה ווריוס ויוסטון והקליפרס( בפוסט ויני דל נגרו).
    והסנטר הכי טוב בליגה זה ברוק לופז!.

    1. על אף הכבוד שיש לערן סורוקה (זכה לפני כעשרים שנה באחד החידונים שערך כתב נבא מוכר בעיתון יומי), הוא קצת נסחף שם עם זה שכספי יכול להיות שחקן שישי במועמדת לאליפות וחבל שהוא לא טרח להזכיר שכספי לא השחקן היחיד בנבא שיכול לקלוע שלשות מהפינה (היה שווה אולי גם להזכיר את אחד השחקנים ההיסטוריים הקטלניים של קליבלנד בתחום הזה, אנתוני פארקר). גם ההשוואה של האחוזים לבריאנט ולברון לא ממש במקום…גם פארסונס קצת נשכח…

      בכל מקרה… מכיוון שאני חושב שבעיקרון הוא צודק וכספי יקבל את החוזה שהוא מדבר עליו, אני אפסיק לכתוב שטויות ואתן קישור נחמד שמצאתי לגבי יעילות והקשר למיקום במגרש, מישהו שיודע לעשות תרשימים מוצלחים. http://courtvisionanalytics.com/

  7. הטור הכי טוב של לס שקראתי ביי פאר וקראתי טור או שניים שלו. טוב, אולי לא הטור הכי טוב אבל בטח השני הכי טוב. טוב, אולי קצת הגזמתי, אבל ללא ספק בין חמשת הטורים הטובים ביותר שכתב הפרופסור.

    1. לקחתי את האינפורמציה מפורגס מגזין. ישנם כמחה בעלי קבוצות שהערך שלהם הוא בס"ה 300 מיליון. לאלכסנדר יש אולי 80 מיליון בבנק, אבל קבוצה ששווה 500 מיליון

  8. לא קראתי את סורוקה, אבל אין שום סרט שכספי מקבל כזה חוזה.

    החוזה שהוא מכוון אליו הוא בטח האקספשן של הקבוצות שיש להן מקום תחת התקרה מקבלות, והוא שווה 2.65 מיליון.

    בסכום הזה הם יקבלו שחקן הרבה יותר טוב ממנו.

    כספי כן יקבל חוזה מינימום – אולי אפילו ביוסטון, כי חוזה כזה יעלה לקבוצת הנבא שתיקח אותו רק 850 אלף דולר – למרות שכספי ירוויח קצת יותר.

  9. I'm in lovee with these firefall crystite!! They may be so fashion and awesome, and so they go adorable with nearly anything at all!!! I've three firefall crystite and these are generally my preferred to this point! I am so glad my mother acquired these for me ! I find myself bringing them nearly every single day. And other individuals compliment on them too :)Just make sure you spray them before bringing

כתיבת תגובה

סגירת תפריט