מהפכת נשים בוימבלדון / עידו מוריה מאוסטרליה

ווימבלדון 2013 –   מהפכה הנשים!  

הדשא הוא הטניס הטהור, מי שלא באה מוכנה הולכת הבייתה מייד ומי שהתכוננה יכולה לעלות על המגרש החשוב בעולם המגרש שמסמן את הטרנד הבא בטניס.

איפה הרוסים?
מאז שסארינה הכריחה את הסבב לשחק חזק ומהר הרוסיות היו הראשונות לעלות על הטרנד ולשחק חזק ומהר. יהיו הסיבות אשר יהיו לרוסיה יש היום 7 שחקניות טופ 30. כמה יש להם בטופ 16 של ווימבלדון 0. בעייני הטניס הרוסי תמיד היה עוצמות חזקות ומכות בסיכון נמוך שמסתמך בעיקר על סרב חזק וראליס ארוכים, כאילו מחכה למשוך טעות מהיריבה. זה לא עובד יותר. סבב הנשים למד להכות חזק וללכת על הווינרים.

הדור הצעיר הגיע!
סלואן סטיבנס בת 19 שרדה אתמול מבחן אופי מול מוניקה פוויג בת ה-19 מפורטו ריקו שנכשלה במבחן האופי.
המצב הוא כזה שתיהן התחילו להתאמן מגיל 5 נניח? בדיוק השנה שסארינה השתלטה על הסבב, ושתיהן מתאמנות בשביל להיות מסוגלות לנצח את סארינה בכלים שלה. עוצמות ואגרסיות. הקרב בינהן היה אפי וכנראה יחזור דיי הרבה בשנים הקרובות, שתיהן מסוגלות לעשות את אותם הדברים. להגיע לכל כדור לשחרר וינרים ולקחת את הזמן מהיריבה. מה שחסר להן כדאי להיות ברמה הבאה זה רצף נצחונות. ווימבלדון הגיע לשלב שלכל מתמודד יש כבר 4 נצחונות רצופים וזה עדיין לא מספיק. בטורניר רגיל 4 נצחונות מובילים לגמר גרנד סלאם זה לא המקרה. פווינג היתה יכולה לנצח את המשחק אבל היא מצמצה על קו הסיום, נתנה לסלואן הזדמנות לכוון את 0.5 שניה והפסידה את המשחק. עדיין טורניר עצום לפוויג ביחד עם דאשארד הקנדית ליסה רובסון האנגלית ואפשר להזכיר גם את טומיק בבנים ש 3 נצחונות רצופים זו תקרת הזכוכית שלהם כרגע.

האם סארינה לא מספיק חזקה?

אתמול עלתה מול סארינה סאבין ליזקי הגרמניה. סאבין היא אוטו של מהלך אחד. הילוך חמישי. ליזיקי לא מבינה בסלייסים דרופים וכאלה… תביאו כדור היא מפציצה אותו, תביאו סרב ליזיקי מורידה עליו 200 קמ"ש. אבל היי סארינה הרוויחה כבר 50 מליון דולר בדיוק על זה. ככה זה נראה:

http://www.youtube.com/watch?v=sGwTkd2FpxM

סארינה באה רדומה וליזיקי נצחה די בקלות. סנשיין הגיע לבניין ראתה את הכדורים מוקדם וניצחה 9 משחקונים רצוף. מערכה שלישית ליזיקי העבירה הילוך מפארקינג לחמישי, שברה את סארינה ברגע הנכון וניצחה את המשחק.
ליזיקי נראית טוב מאד כרגע, אבל בשביל להניף את הגביע צריך לנצח 7 פעמים ואני לא בטוח שהיא מסוגלת לזה. אבל, היריבה שלה היום היא קאיה קנאפי שתנצח רק עם ג'יימס בונד יתקין את אחד המתקנים של Q  שיכול לשלוט בתנועת הכדור או משהו.

אלו שהתרגלו לנצח…

שלוש טניסאיות של טופ 10 נשארו בטורניר ועוד פיינליסטית לשעבר:

פטרה קביטובה – נראתה אתמול לא טוב, המון טעויות וטניס מתחת לרמתה, היא קבלה יריבה קלה שלא נצלה את החולשה שלה ולכן נצחה. היום היא מקבלת צ'ופר. עוד יריבה קלה. קביטובה ביום טוב הוא הדבר הכי קרוב לפדרר של הנשים. טניס אגרסיבי שהולך על ווינרים.

לי נה – משחקת מצויין תודה, אתמול בביגל וחצי היא התעופפה לסיבוב הבא, ראיתי רק תקציר ונראה שהיא יודעת איפה הכדור ינחת עוד לפני שהיריבה שלה הכתה את הכדור המסכן.

ראדוונסקה – הגיע עד הגמר שנה שעברה ומה שאני אוהב אצלה זה שהחבטות פעם שטוח פעם סיבוב קדימה (טופ ספין) פעם סיבוב אחורה (סלייס), אף פעם אי אפשר לדעת מה תקבל. יש לה היום את לי נה. משחק שאסור להחמיץ. אני מאמין שראדוונסקה תנצח ואז את ליזיסקי ואז את הגמר.

בארטולי – בארטולי היא מכונת קונג פו. הסארבים שלה נראים יותר כמו קפיצת נינג'ה. היא כבר הגיע לגמר לקרב חתולות מול סארינה. השנה היא נראית טוב. אבל לא טוב מאד. סלואן סטיבנס מחכה לה הערב. סלואן סטיבנס משחקת טוב מאד…

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ליזקי סיפקה משחק מעולה
    המערכה השלישית בה צפיתי היתה מהמשובחות ביותר בטניס נשים.
    סרינה נראיתה חסרת אונים , ליזקי התרגשה מהנצחון יתר על המידה , נראה האם נותרו בה כוחות להמשך.
    הטורניר פתוח , קשה לחזות מי תניף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט