חמישה צעירים שציפינו שיתפוצצו העונה אבל בינתיים זה לא קורה / מידן כצנלסון

***********************

הי לגולשים. נא להכיר את מידן כצנלסון, שמיום שני יהיה כתב צוות חדש, אבל להבדילו ממידן שלנו – שהוא גם מומי – כינויו יהיה מלטיי (MELTAY) או שיתפתח כינוי שונה. מידן כצנלסון הוא משוחרר טרי מהצבא וסתם בא לו לכתוב. זוהי הכתבה השלישית שלו תוך עשרה ימים, ופוסט זה שיכנע אותי לבקשו להצטרף לצוות, דבר שהוא קיבל ברצון.

מאמר זה פוגע בול. אני הייתי בוחר בוודאי בארבעה שהוא בחר; כנראה שבאולדיפו לא הייתי בוחר, בגלל הפציעה.

הבעייה של האתר היא בעייה של כל אתר: אנשים נישחקים כעבור זמן מה, מלבד השפוטים. לאחרונה הוצאתי 8 אנשי צוות שכנראה התעייפו מלכתוב או אפילו להגיב. כל השאר תורמים באופן קבוע – כל אחד ואחריותו ומיוחדותו – אם כי הדבר היחיד שאולי חסר אצלנו הם מאמרים מסוג זה.

ככה זה. דור הולך ודור בא.

אז אם ישנו ביניכם עכברי כדורסל שמסוגלים לכתוב ויודעים שיש להם את זה, אשמח לשמוע מכם. האימייל שלי הוא meless1937@gmail.com  ואשמח לשמוע מכם.

********************

חמישה שחקנים צעירים שציפינו שיתפוצצו העונה, ואנחנו עדיין מצפים!

(יקרה או לא? מתחיל להיות מאוחר).

לאחר סיום העונה שעברה, היו כמה שחקנים צעירים שציפיתי מאוד לראות כיצד ירימו את רמת המשחק שלהם כמה שלבים קדימה, ופשוט "יתפוצצו" בעונת הנוכחית, אבל זה לא קרה:

  1. ג'ייסון טייטום

 

בפלייאוף האחרון, ובכלל ברוב העונה, בוסטון חסרה את קיירי אירווינג ואת גורדון היווארד. שני שחקנים שסביבם בנה דני איינג' את הקבוצה. למזלו של איינג', השחקנים שבחר שיהיו על ידם הם שחקנים צעירים מעולים עם פוטנציאל גבוה. אחד מהם הוא ג'ייסון טייטום.

טייטום, שנבחר שלישי בדראפט 2017 סיים את העונה עם ממוצעים נאים של 13.9 נקודות ו-5 ריבאונדים, אבל הצליח להצית את הדימיון בפלייאוף קבוצתי מצוין ואישי מדהים עם 18.5 נקודות למשחק כשהוא מסתכל לקינג ג'יימס בלבן של העיניים. אחרי פלייאוף כל כך טוב, ולמרות החזרה של אירווינג והייווארד, ציפיתי לראות את טייטום אפילו טוב יותר. אם הוא התעלה ברגעים הכי חשובים של העונה עוד לפני גיל 20, הוא עשוי להמשיך מאותה נקודה ואפילו להיבחר לאולסטאר כבר בגיל 20, כך חשבתי.

בפועל, חזרתם של שני הכוכבים הפצועים מהעונה שעברה, ובעיקר זו של אירווינג, לקחה ממנו הרבה את הכדור וקצת השכיחה את המפלצת שהוא היה בפלייאוף. למרות שהוא קולע העונה 16.5 נקודות למשחק, משהו בו עדיין קצת מנומנם. בואו נאמר שהוא לא הפך – בינתיים – לכוכב שחשבו שיהיה.

ייתכן שהוא מושפע מהאווירה הלא טובה בחדר ההלבשה של הסלטיקס, אבל כרגע זה לא אותו טייטום שנתן 19 משחקי פלייאוף לא פחות ממדהימים. אני מקווה שהפלייאוף יעורר את הדוב הישן, והוא יראה שפלייאוף 2018 לא הייתה הצגה חד פעמית.

  1. ג'יילן בראון

 

אולי זה חלק ממה שעובר על בוסטון העונה (שווה כתבה בפני עצמה), אבל גם בראון, אחד השחקנים המעניינים ביותר של בוסטון, שנתן גם הוא פלייאוף 2018 מדהים עם 18 נקודות למשחק, נמצא גם הוא ברשימה המאכזבת הזאת.

לפני תחילת העונה רצו דירוגים של עשרת השחקנים הטובים בכל עמדה, ובראון נכלל בטופ 10 של השוטינג גארדס. אחרי העונה הטובה והפלייאוף המצוין, לא יכולתי לחכות לראות איך הוא ייראה על יד אירווינג וטייטום כחלק מחמישייה שמציתה את הדימיון. הסלטיקס היו הפייבוריטים שלי לזכייה במזרח, וכגודל הציפייה כך גם גודל האכזבה, לפחות נכון לעכשיו.

בראון עשה קפיצת מדרגה גדולה בעונה שעברה, והוא הוזכר כאחד מהשחקנים המשתפרים של העונה החולפת כשקלע 14.5 נקודות, קטף 5 ריבאונדים וחטף פעם אחת למשחק לעומת 6.6 נקודות ופחות מ-3 ריבאונדים למשחק בעונה שלפני כן (עונת הרוקי שלו). מלבד החלק ההתקפי והאתלטיות מסמרת השיער שלו, הוא גם נחשב לשומר איכותי.

נשמע שהכל מושלם, אז מה לא עובד? העונה באופן טבעי הוא משחק פחות (26 דקות לעומת כמעט 31 למשחק בעונה שעברה) והוא גם קולע פחות (12.7 לעומת 14.5). אבל הירידה הכי משמעותית היא בקליעה לשלוש. בראון קלע בעונה שעברה ב-39.5 אחוז מחוץ לקשת. כמה העונה? 31.6 אחוז בלבד. שיא שלילי בקריירה הקצרה שלו. ירידה של כמעט 8 אחוז זו ירידה לא מובנת, ויכול מאוד להיות שכשחקן צעיר, הבעיות בחדר ההלבשה מגיעות איתו למגרש. אין לזה שום הסבר הגיוני שאני מצליח לחשוב עליו. חוץ מאחוזי הקליעה, הוא נראה הרבה פחות דומיננטי, ומשהו בחזרתו של אירווינג מפריעה להתקדמות שלו.

כמו עם טייטום, כולי תקווה שבראון יתעלה ברגעים המכריעים של העונה וייתן עוד פלייאוף גדול.

  1. ברנדון אינגרם

 

אחד השחקנים שחיכיתי ביותר לראות אחרי דראפט 2016 היתה הבחירה השנייה- ברנדון אינגרם.

ראיתי באותו קיץ, ולא פעם, השוואות לקווין דוראנט. השוואות שבדיעבד נראות מרחיקות לכת. הנתונים דיי דומים. שניהם סקוררים גבוהים (ודקיקים) עם נתונים מרשימים שיודעים לכדרר ולקחת את הכדור לסל.

עכשיו, כשאינגרם נכנס לעונתו השלישית בליגה, אפשר אולי לומר שהוא כבר לא יהיה הכוכב שכולם חשבו שיהיה. בעונה שעברה הוא קלע 16.1 נקודות לעומת 9.4 בעונת הרוקי שלו, והעונה, על אף שהוא משחק ליד השחקן הטוב בליגה, הוא קולע רק 0.9 נקודות יותר. קוזמה לשם השוואה, קולע 3 נקודות יותר בזכות לברון וזו למרות נפילה של 5 אחוז משלוש (מ-36.6 ל-31.9).

נשים את קוזמה בצד כי הוא לא האישו כאן.

אינגרם העלה אומנם את הממוצע שלו בקצת פחות מנקודה למשחק, אבל הוא ירד דרמטית באחוזי הקליעה לשלוש. אחרי עונת רוקי עם 29 אחוז מהטווח הזה, אינגרם שיפר בעונה שעברה את הנתון הזה בלא פחות מ-10 אחוז יותר (!). העונה הוא חזר לסורו והוא קולע שוב באחוזים נוראיים (28.6 בלבד!). לאורך קריירה של שתי עונות וחצי הוא קולע רק ב-32 אחוז מהזריקות שלו לשלוש. אם כבר הוא הושווה ל-KD, האחרון קולע מטווח זה ב-38.3 אחוז. הג'אמפ של אינגרם הוא מצוין אומנם, אבל בליגה של היום הקליעה לשלוש היא פרטמר חשוב מאוד.

שלא יובן לא נכון, אינגרם לא שחקן רע, אבל הוא נבחר שני בדראפט 2016 והוא עדיין לא הצליח באמת לפרוץ. דבר שדיי מזכיר לי את אנדרו וויגינס, שהציפיות ממנו היו גדולות, והוא לא שחקן רע, אבל הוא דיי עומד במקום בכל הקשור להתקדמות האישית שלו.

פלא שהוא מוזכר שוב ושוב בשמועות על טריידים?

  1. ויקטור אולדיפו

כן, אני יודע שהוא פצוע וסיים את העונה, וגם אותי זה שובר, אבל עדיין הרגשתי שיש צורך להוסיף לרשימה המאכזבת הזו גם את השחקן המשתפר של העונה שעברה, ויקטור אולדיפו.

אולדיפו, שהטרייד מאוקלהומה היה הדבר הכי טוב שקרה לו (ולפול ג'ורג' בדרך ההפוכה), היה רחוק בפלייאוף האחרון משחק אחד מלהדיח את לברון. בסופו של דבר אולדיפו סיים את העונה שעברה עם 23.1 נקודות לעומת 15.9 בעונה שלפני עם OKC (עלה משמעותית גם בריבאונד ובאסיסטים) ועם הופעת בכורה במשחק האולסטאר.

העונה הוא זכה לחסד נעורים ונבחר בפעם השנייה אך ייעדר בשל הפציעה ממנה סובל.

אולדיפו תמיד היה שחקן הגנה אדיר, אבל מנגד, שחקן התקפה עם פוטנציאל שלא בא לידי ביטוי. הוא אתלט וירטואוזי, קלעי טוב, אבל דברים באורלנדו לא באו לידי מימוש קבוצתי  בשל החולשה הכללית של הקבוצה, ובאולקהומה ווסטברוק הפריע לו.

בעונה שעברה הכל התחבר, והוא נראה טוב מאי פעם, אך הפעם זה בא בתוספת הצלחה קבוצתית מסחררת בניגוד גמור לתחזיות שדיברו על בנייה מחדש. היה נדמה שאינדיאנה יצאו המנצחים מהטרייד הגדול ושיש להם קבוצה עמוקה ואיכותית יותר מזו שהייתה בעונה האחרונה של ג'ורג' בקבוצה מאינדיאנפוליס.

אז למה הוא ברשימה הזאת? כי העונה (עד הפציעה לפחות) הוא לא הצליח להביא את היכולות שהציג בעונה שעברה לידי ביטוי, וזה גם לא נראה היה קרוב לזה. ב-36 משחקים העונה הוא קלע רק 18.8 נקודות למשחק. ירידה עצומה לשחקנים בקליבר הזה ביחס לעונה שלפני (23.1). כן יש אסיסט אחד וכמעט ריבאונד אחד יותר, אבל אין הסבר מספיק טוב לירידה כזו גדולה בנקודות למשחק (משחק רק 2 דקות פחות למשחק ביחס לעונה שעברה).

אנשים רבים, ובינהם אני, חשבו שהוא ייקח עוד צעד קדימה, אבל במקום זאת הוא עשה אותו אחורה.

אוהדי אינדיאנה וחובבי הליגה כולה מקווים שהוא יחזור לאחר הפציעה ליכולת המצוינת מעונת 17/18.

  1. דונובן מיטשל

 

מיטשל הוא אחת ההפתעות הכי נעימות של העונה שעברה. הוא נבחר בדראפט 2018 המשובח במקום ה-13 ע"י דנבר ששלחה אותו ליוטה תמורת טריי ליילס והבחירה ה-24, טיילר ליידון. הטרייד הזה התברר לבסוף כמוצלח מאוד עבור יוטה ונוראי עבור דנבר שהפסידה אפשרות לראות חמישייה חלומית שמורכבת בין היתר משני שחקנים כמו ניקולה יוקיץ' ודונובן מיטשל. שני שחקנים שהיו יכולים אולי לקרב אותם להתמודדות אמיתית מול קרי והחברים.

כמה טוב הוא היה בעונה שעברה? יוטה איבדו באותו קיץ את גורדון הייווארד וג'ו ג'ונסון. שני עוגנים חשובים בקבוצה של סניידר, ושניהם נשכחו במהירות. אחרי פתיחה חלשה לעונה, יוטה קיבלה בחזרה את רודי גובר אחרי פציעה ומיטשל התחיל להראות ניצוצות של כישרון התקפי גדול.

את העונה הזו סיים מיטשל עם ממוצעים של 20.5 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-3.7 אסיסטים למשחק.

חוץ מהמספרים הנהדרים האלה, הוא היה הרוקי הראשון שקולע מעל 40 נקודות, כשקלע 41 נקודות במשחקו ה-23 בלבד בליגה בניצחון על הפליקנס מאז עשה זאת בלייק גריפין ב-2011. חוץ מזה, הוא גם שבר את שיא הנקודות לשחקן בעונת רוקי בג'אז, זכה בתחרות ההטבעות באולסטאר וקלע 187 שלשות- מספר שיא לשחקן עונה ראשונה בליגה.

המכונה המשומנת היטב של קווין סניידר, שגרמה לו להיות מועמד מוביל לזכייה בתואר מאמן העונה, עבדה מצוין, ויוטה עם רצף ניצחונות גבוה יצאה ממאזן שלילי עד למקום החמישי במערב (מרחק נגיעה מהמקום השלישי של הבלייזרס).

בפלייאוף העלה מיטשל את הרמה וב-11 משחקים הוא קלע 24.4 נקודות להן הוסיף 5.9 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים למשחק (!) – שיפור אדיר לעומת העונה הסדירה. הוא העיף בסיבוב הראשון את אוקלהומה של ראסל וג'ורג' בדרך להדחה מכובדת מול יוסטון (ואי אפשר שלא לציין את דאנק השנה אולי שהיה על הראש של הרוקטס). לעונה הנוכחית הוא הגיע במומנטום אדיר, ועם ניסיון של שנה בליגה, אבל יוטה לא נראית כרגע טוב כמו שהייתה נראית באותה נקודת זמן בעונה שעברה. מבחינה אישית הוא כן מביא מספרים טובים, ואפילו בשיפור קל מהעונה שעברה (22.4 נקודות, 3.9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים). הוא שומר על אותה רמה מהעונה שעברה, ופה הנקודה.

אחרי עונת רוקי אדירה שהסתיימה במפח נפש מבחינתו עם הפסד בתואר רוקי העונה לבן סימונס, הייתה ציפייה ממנו שהוא ייקח את רמת המשחק שלו צעד או שניים קדימה, וזה עוד לא קרה.

בניגוד לאינגרם למשל, אני כלל לא מודאג לגבי העתיד של מיטשל, ועניין שבירת הזכוכית הנוכחית שלו היא רק עניין של זמן.

חייבים להזכיר גם את:

לונזו בול, ג'בארי פארקר, מרקל פולץ וג'וש ג'קסון.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
50 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
MBK
MBK
16/02/2019 9:16:14

מה זאת ציפייה להתפוצצות ?
5 השחקנים שציינת פחות או יותר ממשיכים בקו עלייה
אולדיפו בטח שלא קייס כשחקן שלא עומד בציפיות
הבעייתי מכולם הוא ג׳יילן בראון וזה היה די הגיוני לאור החזרה של היוורד למגרש
דונבן מיטשל פתח את העונה בצורה חלשה ומשתפר מאוד
מה הציפייה ? שיהיה שחקן של 30 נקודות למשחק ?
אינגרם עומד במקום ללברון אין השפעה על המשחק שלו ואם יש היא שלילית

ראס א שטן
ראס א שטן
16/02/2019 9:17:50
הגב ל  MBK

מה אתה מעתיק 😁

אסף
אסף
16/02/2019 11:50:47
הגב ל  MBK

מידן מבחינתי אינגרם זו אכזבה , כמו שאמרת דורך במקום ,
מסכים שלברון פחות הסיבה… פשוט שחקן פחות טוב ממה שציפו ממנו להיות…
אני גם קצת לא מבין את הנוכחות של אולדיפו פה… סיבוב את אינדיאנה אפילו יותר גבוה ממה שציפו בתחילת העונה עד שנפצע

MBK
MBK
16/02/2019 11:56:21
הגב ל  אסף

כן הוא מאכזב
אבל צריך להבין שהיה סביבו הייפ מוגזם יתר על המידה עם השוואות לדוראנט
במקום אחר הוא יכול להתפתח
האחוזים שלו לא יציבים אם הוא ימצא את הדרך לטבעת הוא יהיה כוכב בליגה

אסף
אסף
16/02/2019 13:33:29
הגב ל  MBK

מסכים מאוד. יתפתח לשחקן טוב מאוד בסיטואציה המתאימה לא רואה אותו הופך לסופרסטאר

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:52:31
הגב ל  MBK

ציפייה להתפוצצות לא אומר 30 נקודות למשחק.
והכתבה פה היא לא על פריצה. כולם פה כבר מוכרים ושחקנים של 17 למשחק פלוס. פריצה זו לא.
ציפיתי שהם יעלו את המספרים ואת הרמה שלהם בצעד או שתיים קדימה והם או שדורכים במקום או פחות טובים מהעונה שעברה. יש לחלק מהם נסיבות מקלות אבל הם עדיין לא עשו את הצעד הנוסף. מיטשל נראה היה כמו אולסטאר לכל דבר ועניין והסגל לידו לא השתנה כמעט. כן ציפיתי שימשיך מאיפה שעצר בעונה שעברה.
בנוגע לאינגרם, אני אישית ציפיתי שלברון יגרום לו להיראות טוב יותר. בפועל שניהם מפריעים אחד לשני. אינגרם לא מתאים לשחק ליד לברון והוא אפילו לא מנסה קצת לשנות את עצמו בשביל זה.

ראס א שטן
ראס א שטן
16/02/2019 9:17:05

גאמל מורי חסר מאד. אולדיפו כבר פרץ. מיטשל בעונה נהדרת חזר לעצמו. טייטום בראון מאד מאכזבים.

אינגראהם זה מה שהוא שווה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
16/02/2019 13:29:17
הגב ל  ראס א שטן

1+
מסכים להכל, חוץ מזה שבראון כמו אינגרם, זה מה שהוא שווה. לא שם אותו באותה סקאלה של טייטום.

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 14:18:40
הגב ל  ראס א שטן

זו לא כתבה על שחקנים שפורצים. כולם פה כבר אחרי זה …

Zivke
Zivke
16/02/2019 18:23:40
הגב ל  ראס א שטן

מה אתה רוצה מג'אמאל מארי, הוא נותן בערך 20, 4, 4 בקבוצה מס' 2 במערב!!! הוא לא אשם שעשית ממנו מייקל ג'ורדן…

Ljos
Ljos
16/02/2019 20:01:50
הגב ל  ראס א שטן

איך ג'מאל מאכזב אם הוא כמעט מועמד לשחקן ההגנה של השנה?

המשגיח
המשגיח
16/02/2019 9:38:12

תודה מידן, אבל בחירות קצת מוזרות לטעמי.
טייטום ומיטשל הם בסה"כ שחקני שנה שנייה, ולגבי בראון – זה דווקא היה די צפוי שלא נראה ממנו עלייה משמעותית על רקע החזרה של היוורד וקיירי.

בנוגע לדיפו – הירידה במס' נובעת יותר משינוי במשחק של אינדי, ומדובר בשינוי טובה שהפך את הקבוצה לטובה גם בלעדיו (הפסידה בכל המשחקים שהוא היה פצוע בעונה שעברה).

אינגרם – כן. הייתה ציפיה לעונה הרבה יותר טובה ממנו ולכך שיהפוך למס' של לברון. כרגע הוא נראה יותר כמו בדרך להיות מס' 2 של ג'וליוס רנדל בנ"א (או בכל קבוצה אליה יועבר בקיץ).

מבחינת שחקנים שהייתי מכניס לרשימה, הייתי בוחר בחבר'ה כמו ארון גורדון, ג'בארי פארקר, אוטו פורטר או אפילו אנדרו וויגינס המעפן.

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:45:47
הגב ל  המשגיח

טייטום ומיטשל נראו כמו סופר סטארים בפלייאוף האחרון. שוב, ציפיתי שימשיכו מהנקודה שבה סיימו את העונה הקודמת וזה לא קורה כרגע. משהו שם לא ממריא ודיי עומד במקום.
בראון לא רק שלא עשה צעד קדימה, הוא עשה שתיים אחורה. הוא רע התקפית העונה והירידה באחוז הקליעה לשלוש לא ברור לי כרגע.
ג'בארי פארקר מופיע בסיווג לציון למטה בכתבה:)
וויגינס כבר עונה חמישית בליגה. אם זה לא קרה זה גם לא יקרה. הוא את רוב הקריירה שלו עשה בלי באטלר לידו. אני לא מופתע ממנו.

גולן
גולן
16/02/2019 21:10:29

בוסטון קבוצה שונה עם הייוורד וקיירי. לכן לצפות מבראון וטייטום ליותר ממה שהם נותנים זאת לא ציפייה ריאלית. אני מאמין שהם גם יעשו קפיצת מדרגה בפלייאוף כי בסדרה באים לידיי ביטוי יותר המאמנים, וצורת משחק של קבוצה מול מצ'אפים קבועים שזה יתרון לצעירים

סוסמעץ
סוסמעץ
16/02/2019 9:59:15

מה עם קוזמה?

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:40:40
הגב ל  סוסמעץ

מה איתו? אחלה עונה יש לו.

עידן עופר
עידן עופר
16/02/2019 10:00:56

תודה מידן. שיהיה בהצלחה.

חייב לציין שאני לא כל כך מסכים עם הבחירות שלך..אולדיפו נפצע לעיתים קרובות אבל כשהיה בריא, תרם מאוד לקבוצה וכנראה שהמספרים משקרים בנוגע אליו.
בראון מאכזב אבל כם הוא חוזר לעצמו, טייטום ומיטשל סה״כ בעונה טובה ואינגרם ? זה הוא.

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:39:59

היי עידו.
בנוגע לויקטור, אולי זה שהוא נפצע העונה דיי הרבה גרם לו להיות קצת פחות טוב העונה. יכול להיות שלא היה נכון להכניס אותו.
בראון מאכזב באופן כללי העונה, ואם הוא יחזור לעצמו (הלוואי) זה משהו שאני לא יכולתי לדעת בעת הכתיבה. מאחל לו להיראות כמו בכל שעבר.
טייטום ומיטשל לא רעים ואפילו טובים. למה הם פה? פשוט כי הם לא המשיכו במומנטום של סוף העונה שעברה שלהם והם לא עשו את הצעד או שתיים קדימה כמו שציפיתי אני ועוד רבים. גם לגביהם אין לי יכולת לחזות מה יעשו בהמשך.
אחרי חצי עונה פלוס ליד לברון אפשר להגיד בפה מלא שמה שאינגרם מראה לנו העונה זה מה שהוא ומה שיהיה. ציפיתי שיתקדם ליד לברון וזה לא קרה. לכן הוא פה.

עידן עופר
עידן עופר
16/02/2019 14:13:12

טייטום קיבל את קיירי והיוורד בריאים, ציפית שהוא יקלע יותר? אני לא. הכל תלי סיטואציה ואני לא יכול להגיד שטייטום נשאר במקום. מיטשל מוביל את יוטה לפלייאוף עונה שנייה ברציפות, גם עליו קשה לי להגיד שנשאר במקום. אולדיפו? ראה את התגובה של רון טחן.

Berch
Berch
16/02/2019 10:07:50

הייתי מוסיף גם את סקריי טרי אבל נהייה כבר לא נעים מבוסטון…..
🙂

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:34:07
הגב ל  Berch

הכתבה הייתה על שחקנים צעירים שציפיתי שיתפוצצו ולא עשו את זה עדיין. בגלל שקיירי חזר אי אפשר לכלול אותו פה 🙂
טרי נכנס לרשימת המאכזבים ובגדול!

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
16/02/2019 10:40:43

תודה מידן ברוך הבא
חייב לומר שאני חושב שאתה לא נותן מקום לתנודות טבעיות כמו גם לשיטת המשחק עוד.
דונובן למשל עושה קצת ווסטברוק הוא נותן הרבה נקודות ביעילות די נמוכה יחסית. אבל מה – הוא יעד לחיסול לכל קבוצה שמשחקת מולו. ליוטה אין עוד שחקן יוצר עם כל הכבוד לרוביו ולאינגלס. לא פעם הוא חייב להיות אגואיסט כי אם לא אנו נוכל לראות את יוטה משחקים התקפה אחר על שעון 24 שתוקפו פג.
אינגרם לא יכול לפרוץ כרגע – ואני באמת לא מנסה להאשים את לברון הוא פשוט לא מתאים לשיטה הלברונית. מצד שני הוא עם אחוז אפקטיבי בעליה כל שנה מה שאומר שהוא משפר יפה את בחירת הזריקות שלו. כנראה שקלעי שלשות גדול הוא לא יהיה ויעמוד לדעתי על איזור ה33% מחוץ לקשת בקריירה שזה לא מדהים אבל גם לברון לא הרבה מעל זה. אותו הדבר לגבי בראון – קלעי שלשות גדול הוא כנראה לא יהיה אבל הוא יכול להיות סביר ולתת הגנה רוצחת וגם לסיים מעולה מתפרצות (קצת מזכיר לי את סיאקום בהקשר הזה)
יכול להיות שהציפיות טיפה מוגזמות…

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:32:56

היי חגי.
אני מבין שאין עוד שחקנים דומיננטיים מספיק ביוטה, וזו בעיה שההנהלה שלה צריכה לשים עליה את האצבע.
במשחקים שראיתי מיוטה הוא לא היה דומה למה שהיה בסוף העונה הקודמת. הוא היה בתנופה אדירה אחרי קיץ שבו אני סבור שעבד בו קשה. אני לא יכול להסכים שהוא לבד במשחק, ואם הגנות מתלבשות עליו יש קלעים לא רעים בכלל בקבוצה. היינו לפחות רואים עלייה יפה באסיסטים.
אינגרם לא פורץ וממש לא האשמתי את לברון. להיפך, ציפיתי שדווקא לידו הוא עוד יותר ישתפר כמו שקורה להרבה שחקנים שמשחקים על ידו. נתתי את קוזמה כדוגמא.
בראון אף פעם לא יהיה אופציה ראשונה וגם לא חשבתי ככה. הוא סיים פלייאוף באמת מצוין וציפיתי שיהיה בו קצת פחות שימוש העונה, אבל הוא בנפילה התקפית גדולה.
אגב, למה שלא יהיה קלעי? עונה שעברה קלע באחוז מאוד גבוה לשלוש. זה לא מקרה אינגרם לדעתי.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
16/02/2019 14:31:55

אנסה לחדד את מה שכתבתי;
לדעתי דונובן השתפר מאוד בניהול משחק – אני לא יודע אם רואים את זה באסיסטים ישירים אבל הוא אכן משתדל לנהל יותר את המשחק של יוטה ולא רק להיות קלעי.
אינגרם בניגוד לקוזמה משחק על המשבצת של לברון בהתקפה כי מה לעשות שלברון הוא לא רכז קלאסי הוא מרכז את המשחק אבל הוא צריך גם את עמדה 3 שעליה אינגרם גם נמצא ורואים את הקושי שלו להתבטא לצד לברון.
לגבי אחוזי קליעה אני חושב שישנם כמה דברים שמוקדם מדי להסתכל עליהם – גם קוזמה ירד באיזה 5% משלוש ואם רוצים לקחת את המתודולוגיה הזו – של השוואות לעונה שעברה – אז תראה באיזה ירידה תלולה נמצא קליי תומפסון (ביחס לעונה שעברה כמובן) יהיה קצת קשה לבסס טיעון על תנודות שהם די טבעיות ועוברות על כל השחקנים באשר הם.

Smiley
Smiley
16/02/2019 11:32:22

אולדיפו?!?! לפני הפציעה הפייסרס היו אחלה קבוצה יחד איתו. מחזיקים עדיין במקום השלישי שמתחתם בוסטון ופילי.
אני לא חושב שהייסרס ציפו ממנו לתת 30 נקודות בערב? בתך שהם בנו סגל יותר מאוזן כדי להקהל עליו.

טאטום ומיטשל – היו שחקני שנה ראשונה. השנה ההגנות למדו אותם. טאטום גם קיבל את ארווינג והיוורד חזרה לרוטציה. מיטשל חזר לסורו והוא מוביל את הג'אז.
אני לא בטוח שגם מבראון ציפו להתפוצץ. התקרה שלו תמיד היתה של שחקן 2-WAY איכותי ולא סקורר מטורף.
אינגרם – היה ברור ש"ירד" כשלברון הצטרף.

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:23:56
הגב ל  Smiley

כן, אולדיפו. אולי שכחת, אבל הוא היה שחקן אחר בעונה שעברה.
החמישה שפה זו חמישה שחקנים שלא אמרתי שהם מאכזבים, אלא שהם עומדים במקום ביחס לעונה שעברה. חלקם אפילו פחות טובים. בקיץ השחקנים עובדים המון וחלקם משתפרים פלאים אחרי אותם קיצים. אצל כל החמישה פה הייתה ציפייה שהם ימשיכו מהנקודה שבה סיימו את הקודמת. עובדתית, כל החמישה פחות טובים משהיו בסוף העונה הקודמת, או שלא עשו צעד קדימה העונה.

SamIaM
SamIaM
16/02/2019 12:47:43

חברים, די לקטול את הרוקי.. מנחם מחפש כתבים.
נ. ב
גם אני לא ממש מבין את הבחירות שלך

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 13:20:47
הגב ל  SamIaM

הכתבה היא לא על שחקנים שצריכים לפרוץ, כי הם כבר פרצו. כל החמישה שכתבתי לא ממשיכים בקו עלייה כמו שציפו מהם. לא מצפה מהם לקלוע 30 כמו שכתב פה מישהו, אבל הם היו צריכים להמשיך העונה מהנקודה שבה סיימו את הקודמת. כל החמישה נראים פחות טוב. כל אחד וסיבותיו. זה שאולדיפו נפצע לא אומר שהוא לא יכול להיכלל ברשימה הזו.
נ.ב
תודה על המחמאות.

אפלטון
אפלטון
16/02/2019 13:26:32

תודה מידן.
מיטשל צריך לזכור שהיה רוקי מבוגר יחסית לשאר המחזור אז רק זה שהוא עומד במקום ומוכיח שזו לא הבלחה של עונה אחת זו הצלחה.
לגבי הצעירים של בוסטון, יש לי הרגשה שטייטום ישמח אם יטרידו אותו עוד בחוזה הרוקי. צריך לזכור שמשחקים על כסף גדול והוא מפחד שבקבוצה מלאת כוכבים הוא לא ימצא את המקום שלו כשחקן מוביל.
לגבי בראון, התקרה שלו כרגע זה שחקן חמישייה סביר לדעתי, אבל עם 26 דקות למשחק אני מבין את התסכול.
לא פשוט מה שעובר על צעירי בוסטון אחרי שלקחו את המושכות שנה שעברה והשנה אמרו להם לעבור לשורה השנייה.

ישראל
ישראל
16/02/2019 14:02:49

אני לא חושב שאוכל לכתוב משהו באתר הזה …
תודה על ההצעה.
אני לא מבין מספיק אין לי תואר דוקטור , ואני לא חי באר ה"ב ,אין לי כל כוונה לעבור לשם .
וביקור חי מאולמות נבא לא קורץ ולא מפתה אותי.
וסתם להוסיף מאחורי שמי את התואר דר ישראל נראה לי מעט הזוי למרות שיש לי תואר בשוטטית ים תיכונית בריחות מבית הספר ומשחקי סנוקר…
ולכן אני מציע כי האשף ייצג אותי ויכתוב גם בשבילי כאן באתר.

ישראל
ישראל
16/02/2019 14:03:55

האשך… למה השלימו לי לאשף לא ברור…

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
16/02/2019 15:52:05

תודה רבה מידן, פוסט מעניין מאד.
.
בגדול, אני מסכים עם המגיבים שמעלי.
.
אני חושב שהדרך להסביר את חילוקי הדעות בינך לבינם עוברת דרך המושג סבלנות – אם השחקנים האלה היו נשארים ברמתם גם בעוד שנתיים או שלוש, והיית כותב את הטור בעוד שנתיים או שלוש, אני מעריך שרוב המגיבים היו מסכימים איתך. חוסר ההסכמה נובע לדעתי מכך שאתה ציפית למעין קו לינארי מסוף השנה שעברה, ורובנו לא.
.
ואחך ניתן להסביר את רמות הסבלנות השונות הללו? אני רוצה להאמין שהסיבה היא שאתה צעיר, בעיקר מאחר והסיבה החלופית היא שאנחנו זקנים… וזה כמובן לא יעלה על הדעת 😉
.
בקיצור, אל תתרגש מהביקורת, גם אם היא מוצדקת, ותמשיך לכתוב לנו.

עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
17/02/2019 7:49:23

נכון.
ו-ברוך הבא רוקי!

מנחם לס
16/02/2019 16:09:25

אני הייתי בויר באותם ארבעה. קוטזמה, לעומתם, ממשיך בקו עלייה מרשים ביותר

ולדי קוגן
16/02/2019 17:44:27

אחלה פוסט, אולי את אולדיפו לא הייתי שם. אמנם העונה הוא היה קצת פחות טוב, אבל הוא כבר הגיע לדרגת סטאר בליגה והאחרים עוד לא שם. מיטשל באמת קצת מאכזב אותי השנה, הייתי בטוח שיתן עוד קפיצה קדימה. אולי נכנסה בו הרוח של יוטה להתחיל לאט ולהתניע עם הזמן

Zivke
Zivke
16/02/2019 18:24:44

אחלה טור, תודה!
הייתי שוקל גם את דאריו סאריץ' (ותכלס גם את וויגינס, אבל הוא כבר לא מרגיש צעיר או אחד שמצפים ממנו להתפוצץ)

רפיקי
רפיקי
16/02/2019 19:48:11

הייתי מחליף את אולדיפו בסימונס
אולדיפו סיפק תסחורה עד שניפצע
סימונס ציפנו שיפתח קליעה ויהפוך לסופרסטאר הלוואי שיקרה בהמשך

Dor
Dor
16/02/2019 20:04:09

חברים כמעט כולכם נסחפים לביקורת מוטעית מכיוון שעם כל הכבוד לכישרון מדובר בילדים בני 20+-. כבר כתבתי כאן בעבר שאחת מהטעויות המרכזיות שאנחנו עושים (גם אני כמובן) היא הכתרת ״מלכים״ מצד אחד והורדה לדרגת ״משרתים״ מצד שני. הכוונה שלי היא שבעצם כל הכתבה לא במקום מכיוון שחוץ מאולדיפו כל השחקנים כאן צעירים. מאוד. אנחנו שוכחים שכיום השחקנים האלה מגיעים לליגה אחרי שנה אחת בקולג בניגוד לפעם שהיו נשארים ארבע שנים. זו תקופה קריטית בחיי כדורסלן שלמעשה משחק שנה אחת במסגרת תחרותית במכללות (התיכון לא נחשב) וקופץ למים העמוקים בגיל 19. באיזה עולם טייטום עם המשחק המדהים שלו נחשב ל״אכזבה״ בשנה השניה שלו? למעט יחידי סגולה כמו MJ, לברון, דאנקן וכו אפילו לגדולי השחקנים לקח שנתיים – שלוש לקפוץ מדרגה. אפילו קובי שהגיע ללא קולג היה בינוני מאוד בשנתיים הראשונות, בוודאי לא ברמה שטייטום או מיצ׳ל הציגו בשנתם הראשונה. מה שאני מנסה להגיד הוא שכיום בגלל שרוב השחקנים מגיעים מוקדם לליגה לא נכון לשפוט אותם בזכוכית מגדלת ככ מוקדם אלא לתת עוד שנה-שנתיים כדי להבין אם שחקן הוא for real או באסט או חצי מזה. מי בכלל זוכר שסטף קרי לא היה חצי מהשחקן שהוא היום במשך יותר מ 3 שנים?
מי בכלל זוכר שאמביד היה יותר קרוב לסיום הקריירה מהתחלתה לפני שנתיים ואף אחד מאיתנו לא היה מהמר עליו. מי בכלל זוכר איך הגריק פריק נראה כשהוא נבחר בדראפט? בקיצור אחלה טור לעוד שנתיים…

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
16/02/2019 20:30:35
הגב ל  Dor

לא כתבתי שהם מאכזבים. הם משחקים לא רע בכלל, ואפילו טוב. הם סיימו את העונה שעברה בצורה מסוימת והם נראים פחות טוב מאז. שחקנים בסדר גודל כמוהם בדרך כלל מציגים גרף שיפור עם כל שנה שעוברת. אצלם זה אולי קורה באופן מינורי, אבל כמו שציפיתי אני ורבים.

Dor
Dor
16/02/2019 21:05:39

מידן שכחתי לכתוב – אחלה טור ואחלה כתיבה. וולקאם. בקשר לנושא אני חושב שכגודל הציפיות גודל ה״אכזבות״. בוודאי שלא מדובר באכזבה/באסטים אבל לצפות שטייטום ומעמ׳ל לדוגמא ישתדרגו ל 25 ופנק׳ ובעיקר ישפרו את קבלת ההחלטות ככ מהר זה פשוט לא נכון. לוקח זמן ללמוד את הליגה והקצב שלה, מתי ללחוץ ומתי לשחרר ואיך להתנהל נכון בקבוצות. לכן אני לפחות לא ציפיתי לקפיצות נוספות אלא לסוג של דריכה במקום. יותר מזה זה פשוט חא הוגן.

דדי
דדי
16/02/2019 20:24:56

אני חושב שיש הרבה דיוקים במיוחד בעיקרון של איך להעריך נכון שחקנים צעירים, אבל אני רק אגיד שבגדול, הופעה מוצלחת בפלייאוף והחשיפה שבאה איתה, מביאה הרבה מאד פעמים לזה ששחקן יהיה אובר רייטד, ונראה שזה מה שקרה עם הצעירים של בוסטון.
אין לי ספק ששניהם יהיו שחקנים טובים מאד, וטייטום אפילו יותר מזה, אבל לא ברמה של הדברים שנאמרו עליהם אחרי הפלייאוף.

דדי
דדי
16/02/2019 20:26:22
הגב ל  דדי

***הרבה אי דיוקים*** יחי ההבדל הממש קטן…

Dor
Dor
16/02/2019 20:32:20

יש עכשיו אימון אולסטאר. בן סימונס זורק שלשות ואפילו קולע (!) והמכניקה נראית טוב! לא ייאמן

illuminati
illuminati
16/02/2019 21:13:57

Steven Bauer is going to hell

Vincenzo Cohen
Vincenzo Cohen
16/02/2019 22:14:40

Brutto ratto che non sei altro, uscito dalle fogne dell'inferno, forse ti conviene lasciar perdere il tuo onore offeso, che posso sempre commentare a te in Ebraico usando il tuo nome di battesimo senza che esso abbia le stesse conseguenze di prima su di me e i miei
e certo, parlando di tuo suocero nei confronti di tua moglie (e quando dico moglie non m'intendo ad Umberto, sì?) qualche cosa la capirá da sola eh?
E poi, c'è ancora un tuo amico che sta ancora a modo stilth, mi spiego?
Sennò puoi guardare nel campo email

ישראל
ישראל
17/02/2019 0:47:44

שמתי לב שלא התיחסתי לכלום משכתבת
אם כך אני חושב שכתבת טור אישי אך בכותרת כתבת ציפינו…
חבר טוב שלי הוא רופא ,ולטענתו אנחנו אומר מי שיש לו תולעים …
מעריך שכדור פשוט יוכל לטפל בבעיה לא כואב…

מידן כצנלסון
מידן כצנלסון
17/02/2019 2:06:13
הגב ל  ישראל

את הכותרת לא אני בחרתי או כתבתי.
תודה על הפרגון וד"ש מהתולעים

יוני
יוני
17/02/2019 8:32:56

כמי שעוקב בשוטף אחר הסלטיקס, לטעמי טייטום דווקא במגמת שיפור השנה ואסביר:
למרות חזרת קיירי והייורד, טייטום הוא באנקר בחמישייה ואחד המובילים במספר הדקות על המגרש. זה לא מובן מאליו לאחר כל השינויים שנעשו בחמישייה מתחילת העונה (ראה הייוורד ובראון). העזרה בריבאונד של טייטום היא פנטסטית. הוא ממשיך לייצר לעצמו מצבי קליעה ויש לו פוטנציאל לשפר עוד את ההגנה שלו. כשהכדור בידיים של קיירי, קשה מאוד לבלוט ולהיות סופרסטאר אבל טייטום לוקח את ההזדמנויות ומשתדל לא להפריע. ברוב המשחקים שקיירי החסיר השנה, טייטום דווקא היה ממובילי הקבוצה. שים אותו בקבוצה אחרת כמו קליבלנד ותקבל ממנו 25 נקודות בערב בלי בעיה. לטעמי, הבעיה העיקרית של טייטום היא איבודי הכדור הטיפשיים שלו, לפעמים במאני טיים, אבל גם זה יעבור לו בהמשך. והוא עדיין לא מקבל ריספקט מהשופטים אחרת היה מגיע יותר לקו העונשין.

שחר צ'קו
שחר צ'קו
17/02/2019 9:30:52

מברוק מידן! בהצלחה רבה!
הייתי מוסיף את צמד "הרכים" של מיניסוטה קא"ט את ווגינס, שבמקום שיקבלו ביקורת ויתאפסו על עצמם וישתדרגו הם בוכים שג'ימי אכל לי ג'ימי שתה לי ונשארים אדישים ולא מתפתחים לשחקנים המפחידים שהיו יכולים להיות!

אורי
אורי
17/02/2019 12:36:43

מה? מומי זה מידן?

נ.ב
ברוך הבא והמון בהצלחה.