מיאמי היט – על ספת הפסיכולוג (3) / עידו רבינוביץ

חיכיתי זמן רב מהרגיל מחוץ לדלת הפעם. מג'יק ג'ונסון לקח את הזמן בהתחבטות הקשה שלו בשאלה אם גם אחרי הטרייד דדליין ניתן להעביר את ג'ק ניקולסון בטרייד, או לפחות לשלוח את הדמות שלו ב"ניצוץ" כדי להפחיד את דייל דמפס בשביל אנת'וני דייויס.

"אה, חיכיתי לך" מרמר הפסיכולוג א-לא כל נבל מג'יימס בונד אי פעם.

אתה לא נשמע שמח במיוחד.

"בשביל זה יש לי טיפול פסיכולוגי משלי, אבל עזוב אותי, מה קורה איתך? חלון ההעברות נסגר, האולסטאר כבר פה והפלייאוף מתקרב"

האמת שעל הנייר, הרבה דברים זהים מהביקור הקודם שלי. עדיין מלחמה על שיפור מיקומים לפלייאוף יחד עם עוד כמה קבוצות, הפסדים מעצבנים, בעיקר במזרח, יחד עם ניצחונות גדולים, בעיקר במערב.

אמנם, תופעה שהתעצמה בזמן האחרון הוא החיתוך הגס של שחקנים מהרוטציה למרות שהם עדיין מסוגלים לתרום. זה קרה לויין אלינגטון שכבר הספיק להיות מועבר בטרייד עליו נדבר אחר כך, גם קלי אוליניק לא מקבל מספיק קרדיט משום מה. אמנם, אנחנו עדיין יציבים בחוסר היציבות שלנו. זה מרגיש כפי שהיו לוקחים מכונית מקרטעת ושמים אותה על כביש עפר בצורה שהיא לא תרגיש את הרעידות, ברור לכולם שהדרך וגם המכונית עצמה לא עובדים כמו שצריך, אבל הם חשים יציבים בנסיבות ההזויות האלה.

בנוסף לכך, ג'סטיס ווינסלו ממשיך את עקומת העלייה המרשימה שלו. הביטחון שהוא צבר בזריקה זה משהו מדהים. בשנה שעברה, אם היה מחמיץ שלשה (איירבול מהפינה בדרך כלל) הוא היה מאבד ביטחון ולא זורק יותר לזמן הקרוב. היום הוא לא נותן לזה להפריע לו, לפעמים צריך לדעת לשכוח ולסלוח. הוא גם שיפר את האחוזים שלו לזריקות ל-2, בעיקר ובאופן דרסטי באזור הבעייתי שלו (שיפור של שישה אחוזים מבין 3-10 מטר מהסל). יש לו קייס לשחקן המשתפר של השנה, מה שלא ניתן להגיד על זה שתלינו בו הכי הרבה תקוות לפרס הזה ג'וש ריצ'רדסון. הוא ממשיך לקלוע באחוזים רעים וחוסר היכולת שלו לקחת על עצמו משחקים ברבע הרביעי לאחר כל כך הרבה הזדמנויות ממש מתחילה להדאיג. יש בי אמונה שהוא ירים את היכולת שלו בישורת האחרונה, כמו שכל שחקני מיאמי נוטים לעשות כמעט כל שנה.

זאת ועוד, אני מאוד מרוצה מהטרייד דדליין. נפטרנו מטיילר "רק צריך כובע קש רחב כדי להיות הילבילי" ג'ונסון בלי צורך להעביר אף בחירה איתו ויחד עם זאת אנחנו חוסכים סכום לא רע בכלל של כסף. אני מאוד אוהב את הבחור וזו לא אשמתו שהוא קיבל חוזה מנופח מדי, אבל יצאה לי צווחה קטנה של אושר כשראיתי את הציוץ מ-ווג'.

כפי שקורה בכל פעם מחדש, אני חש שהוא לא ממש מקשיב לי.

"אתה איתי? אתה נראה כי אתה חושב על משהו אחר"

אני פשוט מתחבט עם עצמי מה עדיף לעשות, לראות שוב את הסרט "רומא" או באמת לתלות כביסה" ענה עם קריצה וחיוך צדדי.

"אפרופו הטרייד דדליין, מה אתה חושב על בחירה שלכם ב-2021 שהועברה ומדוברת כנכס חשוב מאוד?"

אני ממש לא מבין את העניין הזה, אין לנו שום סיבה להיות פחות מבינוניים בשנה הזו. כמה מהחוזים הרעים שלנו נגמרים, שלישיית הצעירים של ווינסלו-ריצ'רדסון-אדאביו על חוזים נוחים (פחות מ-30 מיליון לשלושתם יחד), אריק ספולסטרה עדיין יאמן, פט ריילי ואנדי אליסבורג עדיין ינהלו את העניינים ומיאמי עדיין תהיה מקום נחשק יחסית לפריי אייג'נטס. ויטו קורליאנה, אהמ… פט ריילי ימות לפני שההיט יעשו טאנקינג (לבינתיים נרחיק אותו ממשחק עם נכדיו בגנים פתוחים). סכנה לפציעות? קיימת, אבל הרוסטר שלנו עמוק ויישאר כך לשנים הבאות, ואם יש מאמן שיכול להתמודד עם פציעות זה אריק ספולסטרה. הרגשתי ממש כשליח ציבור כאשר הסברתי זאת לצייצנים זועמים בטוויטר. הרגשה כי מיאמי היא עלמה במצוקה, אם העלמה הייתה עיר בה שוטר מפוטר לאחר שהוא העלה את הפלוצים שלו לאינסטגרם, או שנציגת ציבור בה באמת מאמינה שהיא נחטפה על ידי חייזרים והוחזרה. סיפורים אמייתים אגב"

"אתה נשמע ממש נחרץ וזעום על העניין, זאת אומרת שחזרת להרגיש מאז הפגישה האחרונה?"
האמת שכן, בהדרגה. הקסם של ההתחלה לעולם לא יחזור, וזה בסדר מצדי. אני פשוט מתפתח ומזדקן כאוהד.

"אם כבר מדברים על מזדקן, על וייד לא דיברנו הרבה עדיין".

זה כי אין יותר מדי על מה לדבר, הוא נראה זוועה על הפרקט ולאף אחד לא אכפת, כולל אני. וייד הנוכחי הוא כמו סיטקומים משנות השמונים: מקרטעים, איטיים במעברים אבל עדיין מרגשים ונוסטלגיים.

"אין ספק שיהיה נחמד לראות אותו ואת דירק באולסטאר פעם אחרונה".

כבר מזמן התחלתי לבוז לכל הסוף שבוע המיותר הזה, אבל גם בחודש האחרון לא ישנתי לילה שלם בשל אירוע עוד יותר משמים מזה (ותודה לסופרבול, משחק שבאופן מפתיע גם אוהדי מיאמי נהנו במידה מסוימת מתצוגה הגנתית גדולה של הפטריוטס), אז יש סיכוי רב שהצבוע שאני יקום בשביל לראות אלי-הופ לא מתוזמן היטב מוייד ללברון, או את דירק מתקשה בהעברת הקטטר שלו בין הנקודות בתחרות השלשות.

אבל עזוב את האירוע הנאלח הזה, אני מאוד מתרגש לעובדה שדראגיץ' אמור לחזור בזמן הקרוב לאחר מנוחת האולסטאר. אריק ספולסטרה תמיד אהב שני מובילי כדור על המגרש באותו הזמן, אם הוא וג'סטיס המחודש יסתדרו אחד עם השני, הוא יכול להיות קריטי לפלייאוף ואפילו לסייע בגניבת איזו סדרה בסיבוב הראשון"
"טוב, כמעט נגמר לנו הזמן, עוד משהו שאתה רוצה להוסיף?"

כן, אני חושב שאני מתחיל לנטות לטובת הצד של "לעולם לא לעשות טאנקינג" מאשר "תנשלו כל נכס אפשר בשביל בחירות". מ-1995 (מאז שריילי הגיע) מיאמי ניצחו 25 משחקים או פחות שלוש פעמים בלבד, וזה הוביל לשלוש אליפויות ועוד כמה עונות מדהימות שלא נגמרו בטבעת. צריך להמשיך לפגוע בבחירות אמצע שיש לנו (ג'סטיס, באם) ולדחוף להבאת כוכבים חופשיים בקיץ. במוקדם או במאוחר, אנחנו נחזור לטופ.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מצויין עידו. הקבוצה כן בינונית בזמן האחרון למרות שריצ'רדסון זורק קצת פחות לבנים וג'סטיס משתפר. קצת יציבות זה לא משהו שיש במיאמי מאז שלברון עזב וחבל. אתה חושב שתהיה השנה את הקפיצה המסורתית של האול-סטאר? יש סיכוי לא רע למקום חמישי כי לנטס יש עכשיו לו"ז לא קל באופן יחסי. אולי אפילו רביעי אם אינדיאנה תקרוס, אבל זאת הרבה יותר מדי אופטימיות. גם וויטסייד נהיה שחקן.

    אגב – לא התייחסת לטרייד של טיילר ג'ונסון ואלינגטון ובצדק כי הוא זניח, אבל אשמח לשמוע מה דעתך עליו. לדעתי הרווחנו לא מעט

    1. אני כן מאמין שתהיה את הקפיצה המסורתית השנה, זה פשוט ה-DNA של הקבוצה בתקופת ספולסטרה.
      בנוסף לכך, מקום 5/6 ריאלי לגמרי לדעתי, בעיקר בשל הירידות המצופות של ברוקלין ואולי אינדי. אני מנסה לא לפתח יותר מדי תקוות בשביל חסן, למרות שהוא אכן נראה מצוין, הוא מועד ליפול חזרה למטה.
      לגבי הטרייד- היה כלכלי נטו והרווחנו סכום לא מבוטל של כסף, אחלה של מהלך.

  2. יופי של ניתוח עידו. מהנה לקריאה. העתיד של ההיט מעניין ומסקרן וכמו שציינת כל עוד ריילי וספולסטרה שם הם גם נשארים כיעד אטרקטיבי בשוק החופשי. לגבי העונה
    נראה שיהיו במקומות 6-7 והדחה מכובדת בסיבוב ראשון .

  3. תודה רבה עידו.
    האמת ששכחתי מקיומו של דראגיץ'. מעניין אם הוא יצליח לייצב את הקבוצה שבאמת מלאה בשחקנים לגיטימיים.

    1. תודה לך 🙂
      לצערי, זה לגיטימי לגמרי לשכוח מקיומו של דראגיץ בשל העובדה שלא שמענו כלום על פציעתו למשך זמן רב.

  4. תודה עידו יופי של פוסט חבל שלא התייחסת למה צריך לעשות עם וייטסייד וויטרס ששניהם בעייתיים בלשון המעטה

    1. ראשית תודה רבה. שנית, אני מאוד נזהר בלשוני על שני אלה, כל פעם שאני אומר שהם טובים הם חוזרים לסורם ולהפך…

  5. אחלה פוסט. הבעיות של מיאמי יצרטכו עוד כמה מפגשים עם פסיכולוג ובעיקר להתכונן למצב של פוסט טראומה אחרי שייגמר מסע הפרישה של ווייד. אבל שיהיה בהצלחה העונה ושימתחו מישהו סיבוב ראשון.

  6. נהדר.מיאמי באמת תקעו את עצמם עם חוזים גדולים לשחקנים בינוניים, היו אולי יכולים להיות פקטור בקיץ הקרוב. קצת חבל שככה ריילי יסיים עם קבוצה בינונית מינוס, מקווה שיש לו עוד איזה אס בשרוול

  7. יהיה למיאמי 2 חוזים נגמרים בשנה הבאה – אנדרסון ווייטסייד – היא יכולה לחפש כוכב מהדרג השני עם חוזה בעייתי לטווח ארוך כדי לשדרג את עצמה, נגיד ג'רו הולידיי, אם נ"א תלך לבניה מחדש

  8. תודה רבה עידו.
    .
    הטרייד הפיננסי קצת איכזב אותי – דווקא בגלל ההימנעות מטנקינג, לא ברור לי למה לוותר על מהלכים שיכולים לשפר את הסגל, ואלינגטון, לכל הפחות, בהחלט תרם על הפרקט.

  9. נראה ליכל עוד ריילי וספולסטרה שם תמיד הקבוצה תוציא יותר מסך הכישרון שלה.
    ריילי עשה כמה טעויות שתקעו אותו כמו וויטרס ואולניק (וגם אף אחד לא ציפה מוויטסייד להפסיק לשחק אחרי החוזה הגדול שלו…). אבל עושה רושם שהוא מתקן ומנסה כל הזמן.
    כנראה שהכוכב הבא יגיע רק עם טרייד (כמו הניסיון עם באטלר ו-וול לפני הפציעה שלעדתי היה אופציה). לדראגיץ' כבר אין ממש מה לחפש שם והם צריכים להעביר אותו בטרייד תמורת נכסים

    1. הטעות הכי גדולה (אחרי ווייטסייד) היא ג'יימס ג'ונסון – הרבה יותר גרוע מההחתמה של אוליניק, שהיא אגב, בסך הכל סבירה (סטרץ 4 עם אחוזים לא רעים לשלוש ומשחק האסל לא רע, לפחות ממה שאני זוכר).

      1. אני דווקא חושב שהבעיה עם ג'ונסון זה קו הבריאות הבעייתי שלו. כשהוא בריא הוא מאוד וורסטלי ונותן לספולסטרה הרבה אופציות לשחק איתו.
        אולניק זה פשוט חוזה גדול מדי בשבילו (כמו טיילר ג'ונסון שעבר בטרייד)

        1. ג'ונסון הוא פורוורד בינוני פלוס בלי קליעה לשלוש. אם אתה משלם למישהו כזה 8 ספרות לשנה נכשלת. זו לפחות הדיעה שלי.

          מה שכן, גם טיילר ג'ונס הוא חוזה פח ותודה לאל (בשביל מיאמי) שהעיפו אותו. אני לא אוהד של מיאמי, אבל יש משהו מרענן בקבוצה שמסרבת לעשות טנקינג.

  10. תודה עידו, לא ידעתי שיש לנו עוד אוהדי מיאמי באתר.
    אחלה פוסט, מעניין אם יצליחו לגנוב איזה סטאר משוק השחקנים החופשיים השנה.
    ריילי לשם שינוי עשה טעות כשלא הכין את הקבוצה לזה אחרי העזיבה של לברון וחתם על חוזים גדולים לשחקנים בינוניים. ההיט היו יכולים להיות קבוצה שהרבה ידברו עליה הקיץ ובמקום זה תקועים עם ג'וש ריצ'רדסון והכפילים שלו

  11. הגעתי מאוחר לפוסגט. אני בחווה בערך 25 דקות מדאונטאון שרלוט (אבל את כיסוי ה-אול סטאר נתתי לאלעד דהן), ודוויין ווייד הוא בוודאי אחד הכוכבים הרצויים ביותר. הרמה שהוא מציג לאחרונה היא מהממת ממש עבור שחקן הנמצא רגל אחת בפרישה.
    ההת\צלחה של מיאמי העונה היא לזכותו של ספואלסטרה. בשנות האליפות חשבו (בצדק כמובן) שלברון, ווייד, בוש, אלן וכל השאר עשו זאת. אבל בכ"ז הוא שמר על סדר ומשמעת בקרב איזה 4-5 כןכבי-על כל אחד עם איגו בשמיים.
    העונה אין לו אף כוכב. אפילו אין לו שחקנים מצויינים. הוא עושה פלאים ממש עם שחקנים שהייתי מדרג 7 ו-7.5. הוא מראה מיום ליום שהוא אחד ממאמני ה-NBA השקטים, אבל הטובים ביותר!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט