ספורטלנד-יומן  11- טכניקה של נצחון / אורן מנור

ספורטלנד-יומן 11- טכניקה של נצחון / אורן מנור

ספורטלנד-יומן 11- טכניקה של נצחון / אורן מנור מאולם הבלייזרס

הווריירס הגיעו לפורטלנד מעולים ושחצנים, השתוללו ברבע האחרון ויצאו מובסים, מעולים ושחצנים.

אחרי שישה נצחונות רצופים, ובסגל חסר מאוד (בוגי, איגודלה וליווינגסטון), הווריורס נלחמו עד אמצע הרבע האחרון ואז שריקה לעבירה בלתי ספורטיבית של דריימונד גרין גרמה לסטיב קר לביים הצגה והשתוללות. הוא הורחק בשתי טכניות, גרין קיבל עוד אחת והבלייזרס קלעו את כל חמש הזריקות מהקו. ליימן הוסיף שלשה (קלע 17 בחצי השני, 12 מתוכן ברבע הרביעי), וריצת 0-8 תוך 7 שניות יצרה פער של 15 עם פחות משלוש דקות לסיום וגמרה למעשה את המשחק.

עד אז היה צמוד ומותח. 107-129 לבלייזרס בסיום כולל רבע אחרון של 12-35.

סטיב קר הגיב בסיום לתקרית:

בבלייזרס שמונה שחקנים קלעו בספרות כפולות! בווריירס רק שניים- קארי ודוראנט עם 32 כל אחד ו-0 נקודות משותפות ברבע הרביעי.

הבלייזרס השתחררו אחרי שני הפסדי חוץ וכולם יכולים לצאת לפגרת האולסטאר בראש שקט ורגוע. בגולדן סטייט שתו בירות בחדר ההלבשה אחרי המשחק (הצוות והשחקנים) וכולם התפזרו לטיסות שונות ולחופש של שבוע.

תמיד שמעתי סיפורים על ההתנהלות של גרין מחוץ למגרש, על חוסר ניהול אורח חיים ספורטיבי כביכול. אתמול ראיתי את זה בעצמי. לבן אדם אחוזי שומן גבוהים ואין לו גופה ספורטיבית בשקל. הוא שתה בירה ואכל שתי מנות של עוף מטוגן אחרי המשחק. על המגרש היריבות נותנות לו מטר כדי שינסה לזרוק שלשה ב-23ֵ אחוז העונה (כמו מספר הגופייה…). חלק גדול מהפוזשנים האלו מסתיימים באסיסטים (7.3 עונתי-הגבוה בקריירה) נהדרים ובקבלת החלטות מצויינות אבל אין ספק שהוא בירידה ויהיה מעניין איך הווריירס והוא יתרגמו את התרומה הרוחנית שלו לכסף בחוזה החדש.

בחדר ההלבשה הוא ודוראנט נראו צמודים ולא ניכר שישנה איזו שהיא מתיחות בינהם יותר ברמת היומיום. זוהי תגובתו אחרי המשחק לאירועים הטכנים ולמצב הקבוצה לפני היציאה לפגרה:

ההתנהגות שלו במהלך משחקים והצרחות על השופטים הם אלה שיוצרים את ה- "DOUBLE STANDARD" שהוא כביכול מדבר עליו ולא ההפך. הוא המשיך ודיבר ואמר שאף אחד לא ישבור את הקבוצה מבפנים, ומי שירצה לנצח אותם:

"GOTTA BE LUCKY ENOUGH TO TRY DO THAT".

אצל הבלייזרס גם היו לחוצי בית לפני היציאה לרגילה וכולם נטשו מוקדם. החדשות המרכזיות אתמול הייתה ההחתמה של אנס קאנטר בקבוצה. הבלייזרס הציעו לו חוזה גדול לפני כמה שנים ואוקלהומה השוו והשאירו אותו אצלם, נדמה שהוא זכר חסד (וקיבל הבטחה לדקות משחק בקבוצה שהוא יכול להתאים לה מקצועית) והחליט לחתום עד סוף העונה. צ'אנס בשבילו לשחק בפלייאוף ואולי לייצר המשכיות בקבוצה. טרי סטוטס כבר עובד על התרגילים:

 

הבלייזרס זיהו חולשות מהספסל והצליחו להחתים שני שחקנים מנוסים ואיכותיים (קאנטר והוד) בחוזים נוחים עד סוף העונה ובנוסף הביאו את סקאל לאביסייר (הר' דוממת, הוא ממוצא צרפתי מהאיטי) ונתנו כמעט כלום בחזרה (חוזים גמורים של סטאוסקס, ויין בולדווין והמשקל העודף של קיילב סוואניגן). מהלכים סולידים אבל טובים לייצר עומק וכשרון בקבוצה לקראת הישורת האחרונה של העונה והפלייאוף, ואפשר להגיד שניל אולשיי יחסית עשה עבודה טובה, אבל נחכה ונראה.

אחרי הפגרה יצטרכו לעבוד על החיבור והרוטציה כאשר סטוטס מאוד שמרן ומקובע בחלוקת דקות ויהיה צורך לראות איך הכל יסתדר. אחד הנפגעים העיקריים מהחיזוק הוא זאק קולינס. על אף דף הסטטיסטיקה הדי יבש, הוא היה הגורם המרכזי בניצחון אתמול. הוא חסם ושיחק הגנה וסחט מספר עבירות שיצרו את הבלאגן ובזמן שהוורירס ניסו להפחיד אותו, הוא נלחם בחזרה. לצעיר אופי מאוד קשוח; הוא גדל בווגאס, אבא שלו מאמן כדורסל ועם גוף ייחודי שכזה יש לך צ'אנס. הוא פתח את העונה בצורה טובה ונחלש בחודשים האחרונים אבל מודע בהחלט למצבו ועתידו:

(תודה ל-JASON QUICK, THE ATHLETICׂ).

עכשיו פגרה ואז הבלייזרס יוצאים לשבעה משחקי חוץ רצופים במזרח שיכולים להשפיע רבות על המשך העונה, הכימיה הקבוצתית והמיקום לקראת הפלייאוף. ונסיים בחידון לקוראי הופס, האם ישרקו למהלך כזה צעדים ב-NBA?

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אחלה סיקור ואחלה משחק שתפסת. גרין סיפור מעניין – נראה שהוא נכנס לאיזשהו סחרור העונה ובכללי הוא נראה יותר שבע מבשנים עברו (למרות שסיפקת הסבר טוב למה..). לא עונת חוזה קלאסית.

    ולשאלתך זה לא צעדים. זה gather step לתוך צעד וחצי (אפילו לא – זה נחיתת שתי רגליים שבעשור האחרון נספרת כצעד אחד אם נחתת בדיוק באותו הזמן.

  2. הבלייזרס מעמיסים עוד שחקן לקו קדמי עמוס. עכשיו רק צריך למצוא רוטציה לחלק את הדקות ולא לפגוע בהתפתחות של קולינס (מאמין שיקבל את עיקר הדקות ב-PF).
    הווריורס היו במשחק ואז נראה היה שפשוט נמאס להם עם ההשתוללות של קאר והעצבים על קולינס.

  3. מספר 4 איכותי זה מצויין. ואני דווקא חושב על החמישייה הראשונה.
    למה שקולינס לא יעלה לקרשונה והציף וקאנטור ילחמו על השנייה?

  4. נראה שנפלת על משחק שהוא חוויה
    פורטלנד מכה בגודלן סטייט פעם בעונה ובדרך כלל זה נגמר בתבוסה
    קר מגעיל אותי ולא מהיום ,זחוח עם פוזה של עלאק ציני
    נראה אותו מצליח עם סגל של ברוקלין

  5. סיקור מעולה
    גרין הוא המיצג של קבוצה שבעה למרות שלפי מה שאתה מתאר הוא אישית עדיין רעב…..
    תענוג של סיקור
    🙂

  6. great video of Draymond,the non cliche is rare this days.
    I think kanter and hood from the bench is a major boost for the team, especially with a coach that plays the second unit as much as stoute and now the team is look like top 3-4 in west with a lot of depth and a lot of experience.
    good luck and thanks for interesting vids

  7. פורטלנד קצת מזכירה לי את טורנטו מהצד השני, קבוצת עונה
    סדירה מצוינת אבל בפלייאוף לא מצליחים לעשות את הקפיצת מדרגה… גם השנה קשה לי לראות אותם עוברים יותר מסיבוב במקרה הטוב… למרות שקבוצה מאוד חביבה בעיניי ואשמח לטעות. תודה כמובן על הסיקור הנפלא אורן!

  8. תודה על הסיקור
    מה שהכי מבאס אותי אותי בפורטלנד זה האדישות של הסגל,
    קולינס הילדון מתגרד עם חצי מהלוחמים (קלי גרבקו גרין)
    ואף אחד מהסטארים/ווטרנים לא באמת לגבות אותו,
    באמת תראו התקציר סי ג'י אשכרה בא להרגיע.
    ככה לא מראים קשיחות. בחייאת תראו קצת רוע

  9. כל הכבוד אורן.
    הרבה מהלקקנות הנשפכת על הגולדן סטאט ניתנת למאמן המטונף שלה שמקבל הגנה אישית מהקומשינר אדם.(מאמן אחר כבר היה מקבל השעייה)
    עוד שחקן מטונף גרין,שניהם בדיוק הדוגמא המייצגת לקבוצה שלא יודעת להפסיד בכבוד כי אין להם כבוד,אלופים כבר אמרנו?
    ול-2 הכוכבים קורי ודורנט שאף פעם לא הובילו קבוצה בלי 4 אולסטארים כגיבוי.
    (כפי שטענתי
    הקבוצה הזאת השנה תלויה לא פחות ביכולת של קוזינס כמו שהייתה בעבר תלויה באיגאדלה וא"כ גם בשחקני ספסל אדירים כמו בארנס,וסט ולבינסטון שהתבגרו וכבר לא יכולים להגיע לרמה הנדרשת בכל לילה.

    1. לא באתי לצאת על גולדן סטייט. הם אולי הקבוצה הטובה ביותר בהיסטוריה. בדרכם שלהם. אחרי כל כך הרבה הצלחות וגאות של האגו יש שם כבר הבניה של המציאות בצורה הזאת. לעמוד שם עם ההמפטון 5 ולהחליף מבטים ולחיצות ידיים זה חווית מור"ק לנכדים עבורי וגם דריימונד צודק כשהוא אומר שמישהו יצטרך לנצח אותם ולהוכיח שהוא טוב יותר מהם. זה בסדר להיות פה גדול אם אתה שחקן גדול וזה תופס לכולם.
      בקיץ כל גורל הליגה ביידים של קווין דוראנט AND HE KNOWS IT. תודה על כל ההערות וההארות .

  10. הבטתי עליך בעיון אורן, והתלבטתי איך להגיב?
    האם לפרגן לעובדה שאתה באמת חושב שאתה כתב אמיתי ומצליח לשכנע את עצמך והשחקנים בכך?
    ואפילו מוציא תוצאות די סבירות .
    או אולי להתיחס להערה בענין דריימונד שאין לו גוף והרגלים ספורטיביים ?
    אז הסתכלתי עליך…לא ראיתי שום דבר ספורטיבי בחזותך…
    אם להמשיך בעניין הזה פגשתי פעם בחור בן 50 די גדול 187 …היה אלוף עולם 11 פעם בחתירה בקייק…
    שמו אוסקר צאלופסקי , יצאתי לחתור איתו בקייק זוגי….
    כשהבחור הפעיל את המנוע עפנו….
    אופס שכחתי הוא היה שמנמן…בערך 10 ק"ג מעל המשקל…אז מה זה אומר , חזות ספורטיבית…?
    חבל שנפלת בזה כי כמעט הוצאת כתבה אמיתית .

    1. איפה בדיוק ראית אותי ? אפילו לא קראת בתגובות שזה לא אני . אם אתה לא רוצה לקבל דיווחים אמיתיים אל תיכנס ותקרא. והאתר מיועד לסקר משחקים ושחקנים ולא את חזות הכתבים….

      1. תשאיר את האגו בצד אורן. חלק מהמגיבים יכתבו לך אישית כמו שמחי שהוא בחור חביב אבל ישיר כטיל סקאד 3.6. אל תתן לאגו שלך להפריע לסיקור המצויים שלך.
        אתה חושב שגרין לא מנהל חיים ספורטיבים ונמקת זאת היטב עם העוף המטוגן והפנימיות. ואז משהו קרה לך שמנמן…. דפדף, ועבור הלאה . לא קרה כלום.
        יאללה קאנטור יביא לנו אליפות ולא נסגיר אותו לטורקים כמו הניקס.

  11. מקנא בך שהיית שם. משחק קבוצתי גדול.
    אני חושב שהיינו מנצחים גם ללא ה-8 points play.
    הובלנו כבר בשבע שזה היה פער שיא והמומנטום היה שלנו.
    לגבי החתמת קאנטר אני חולק עלייך מאוד.
    בעונה שעברה קולינס היה עולה עם דיוויס יחד מהספסל כשאד 5 וזאק 4 וזה עשה טוב לקולינס. הוא נראה מצוין על יד סנטר. קולינס לא סנטר וגם לא יהיה עד שיתחזק פיזית.
    מאיירס הוא הנפגע העיקרי מהמהלך הזה פשוט וקל כי סטוטס סומך על זאק ויודע מה הוא מביא למגרש. מאיירס הוא קומבינציה מוזרה בין 4 ל-5 כשהוא לא ממש שום דבר מהם. קאנטר יעלה כ-5 וזאק כ-4 על ידו, ונראה את אותו סוף סוף משחק לצד סנטר שיודע מה זה משחק פנים ולא מפחד ממגע לראשונה מאז שדייויס עזב. מאיירס עשה שיפור העונה, אבל הוא לא שווה גם שמינית מהשכר שלו והוא פשוט לא מספיק טוב כדי לקבל דקות בסיטואציה שנוצרה.
    מקווה מאוד שקאנטר יתחבר לעיר ולקהל המדהים ויישאר איכשהו גם בעונה הבאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט