הקרקס הנודד של דוייט האוורד / יובל עוז

 

הקרקס הנודד של דוייט האוורד

גבירותיי ורבותיי, זה חוזר. הפריק שואו, הדווייטמייר, ההאוורד-דרמה שוב איתנו. החדשות הטובות הן שזו פעם שלישית גלידה, ואחרי הפעם הזו נקבל שקט בגזרת האוורד והחלטותיו לארבע או חמש השנים הקרובות, החדשות הרעות הן שצפוי לנו שבוע ימים של שמועות מונפצות, דיווחים כוזבים ואינספור ידיעות שידברו על איפה לעזאזל דווייט האוורד מתכוון לחתום.

אמנם שוק השחקנים החופשיים מבעבע, וכמעט כל יום צץ שם חדש שנכנס גבוה לרשימות (האחרון הוא אנדריי קירילנקו, שמימש את אופציית היציאה שלו מהחוזה במינסוטה), אבל עדיין אין פרי אייג'נט שיוצר אימפקט כל כך גדול כמו האוורד, במיוחד אחרי שכריס פול הודיע שהוא נשאר בקליפרס. אל ג'פרסון, ג'וש סמית', דייוויד ווסט ואנדרה איגודלה הם סבבה והכל ויהיו להם מחזרים רבים, אבל המלפפון הגדול האמיתי הוא האוורד, וכל עיני הליגה, ובמיוחד של חמישה פרנצ'ייזים, יהיו נשואות אליו בשבוע הקרוב.

מיהן אותן קבוצות שיקחו חלק בשעשועון האבסורדי "מי תזכה בהאוורד"? שישתמשו בכל טריק בספר כדי להנחית אצלם את הסנטר? שינסו לשחק אותה ארי גולד כדי לזכות בפרס הנחשק של הקיץ? טוב ששאלתם.

תמונהלהחזיק חזק, הפריק שואו האחרון לתקופה הקרובה עומד להתחיל

יוסטון רוקטס

דריל מורי קוצר בקיץ הזה את פירות העבודה הקשה שלו בקיץ שעבר. אחרי שפירק לחלוטין את הקבוצה הבינונית שהייתה בטקסס ב-2012, מורי אגר עוד ועוד נכסים עד שהצליח להנחית את ג'יימס הארדן, וזה היה המפץ הגדול עבור הרוקטס. הארדן שינה את המסלול בו הפרנצ'ייז הזה הולך, וביחד עם עוד כמה שחקנים שנתנו עונת פריצה בעונה שעברה (צ'נדלר פארסונס, עומר אסיק) יוסטון נראית כמו הדבר הגדול הבא בליגה.

אם דיברנו על הארדן במושגים של המפץ הגדול, האוורד אמור להיות הסופר-נובה, הפיצוץ הנוסף שיאפשר לרוקטס להתקרב עוד צעד לעבר קונטנדריות. מעבר לפלטפורמה הנכונה מבחינת הפרנצ'ייז, לרוקטס יש התאמה מאוד גבוהה להאוורד מבחינה מקצועית, הם יוכלו להקיף את האוורד בסוללת שלשנים ולתת לו אופציה לשחזר את ימי אורלנדו העליזים, האקים אולג'וואן יהיה שם כדי להיות מאמן הגבוהים שלו, וקווין מקהייל הוא מאמן שיהיה קשה מאוד להאוורד לא להעריך, במיוחד לאור העובדה שמדובר בהול-אוף-פיימר שיודע לשחק בפוסט, אחת החולשות הבולטות של האוורד.

יוסטון היא הכפפה ליד של האוורד, הם גם יכולים לנצח עכשיו, גם יכולים לתת לו חוזה מקסימום (הם בדיוק חתכו את ארון ברוקס וקרלוס דלפינו כדי לפנות עוד קצת מקום בתקרה ומחפשים מישהי שתיקח את החוזה של תומאס רובינסון) וגם נואשים לנוכחות שלו בצבע ובהגנה (אמנם הם שיחקו בקצב הכי גבוה אשתקד, אבל עדיין להיות מדורגים במקום ה-28 בליגה מבחינת ספיגת נקודות זה לא נתון מרשים במיוחד). בנוסף, האוורד יוכל לחלוק את אור הזרקורים עם הארדן, אחד הסופרסטארים החדשים של הליגה, שנראה יותר כמו המנהיג של הקבוצה, תפקיד שלא בדיוק תפור למידותיו של האוורד. לטעמי, הסיכויים נוטים לטובת הרוקטס.

תמונההאוורד והארדן. יכול להיות שזה שילוב מנצח

דאלאס מאבריקס

הקבוצה השנייה מטקסס שתחזר אחרי האוורד בתקופה הקרובה יכולה להציע לו את השיתוף פעולה הכי מעניין שיש. דירק נוביצקי הוא, עדיין, דירק נוביצקי, אחד השחקנים המיוחדים בליגה שיוכל לפתוח את הצבע עבור האוורד עם הקליעה שלו מבחוץ ולתת לו עזרה מתחת לסלים. בנוסף, נוביצקי יכול להתרברב בהישג שכמעט אף אחת אחרת לא יכולה להתרברב בו, טבעת אליפות. אמנם לא מדובר בחמש האליפויות שפט ריילי הוציא מהכיס כששכנע את לברון ג'יימס להגיע לפלורידה, אבל עדיין מדובר באחת יותר מ-3 קבוצות אחרות שמנסות להנחית אצלן את הסנטר.

דאלאס יכולה להציע להאוורד חוזה מקסימום, והיא יכולה להציע לו עתיד. בעונה הבאה נוביצקי מסיים חוזה והוא כבר הודיע שהוא יהיה מוכן לקיצוץ רציני בשכרו על-מנת לתת לקבוצתו סיכוי נוסף לבנות קונטנדרית. האוורד לא יהיה לבד בדאלאס, כשגם וטרנים כמו וינס קארטר (שהתפתח לשחקן שישי מצוין בעונה שעברה) ושון מריון יהיו שם כדי לעזור לו, ויהיה לו כמובן את מארק קיובן, הבוס הכי מפנק בליגה.

דאלאס היא בחירה הגיונית, פופולרית. האוורד יגיע לקבוצה שתוך שנה-שנתיים תהיה שלו לגמרי, ולא יצטרף לקבוצה של הארדן או של מישהו אחר. אבל איכשהו נראה שחסר לדאלאס משהו, חסר להם את הגארד הצעיר הזה שייתן להאוורד את הביטחון שיהיה שם מישהו איתו אחרי שנוביצקי יתלה את הנעליים. נראה שחסר להם את ההבטחה לעתיד טוב יותר שליוסטון יש. בעולם ללא יוסטון, דאלאס הייתה פייבוריטית לקליטת האוורד, אולם בעולם שלנו, עם דריל מורי, מארק קיובן ייאלץ להסתפק במקום השני.

תמונהמציע את השיתוף פעולה הכי מעניין. דירק נוביצקי

אטלנטה הוקס

לכאורה, לאטלנטה אין מה להציע להאוורד, מלבד דף חלק. להוקס יש כרגע פחות מ-20 מיליון דולר במשכורות (וגם זה עם שלושה שחקנים שיש לקבוצה אופציה עליהם), והם יוכלו להציע להאוורד את חוזה המקסימום שהוא בוודאי ידרוש. מעבר לכך, יישאר להם מספיק מרשרשים כדי להנחית בג'ורג'יה עוד פרי אייג'נט מהשורה הראשונה כדי לתת לקבוצה עוד כח אש. וכמעט שכחנו שיש גם את אל הורפורד, אחד הפאוור-פורוורדים הטובים בליגה.

אטלנטה היא הבחירה הרגשית, מכיוון שהאוורד גדל בג'ורג'יה, כך שזו תהיה סוג של חזרה הביתה של המלך, מעין אקט מהופך למה שלברון עשה. עם זאת, אין יותר מדי למה לחזור בבית הזה. במובן הזה, חתימה באטלנטה עבור האוורד תהיה כמו חזרה של חייל לבית ריק כשההורים בחו"ל. אין אוכל, אין אף אחד שיתלהב מזה שבאת, יש רק איזה אל הורפורד שהשאירו אותו במקרר ובמקרה התאריך תפוגה שלו לא נגמר. בסופו של דבר, מבחינת האוורד, יש יותר מדי אי-ודאות סביב אטלנטה, מרוב שכל האופציות פתוחות עבורם העולם נראה מפחיד, מה אם הם יהמרו על הסוס הלא נכון לצד האוורד? מה עם מייק בודנהולצר (המאמן החדש מהחממה של גרג פופוביץ') לא יספק את הסחורה? אם יוסטון ודאלאס יכלו לתת להאוורד להרגיש שהוא מגיע למקום שהולך להתחרות מהרגע הראשון, לדני פרי אין את הפריווליגיה הזו.

ההוקס עדיין יכולים לקוות שהאוורד יעשה "ויברח" עם עוד פרי אייג'נט ושהם יגיעו ביחד לאטלנטה, אבל אחרי ההודעה של כריס פול שהוא נשאר בקליפורניה, הסיכוי שמשהו כזה יקרה פוחת, ואיתו הסיכוי שהאוורד יגיע בסופו של דבר לאטלנטה.

תמונהיחזור הביתה? כרגע אין יותר מדי למה לחזור באטלנטה

גולדן סטייט ווריורס

איכשהו, הווריורס הצליחו להשתרבב לתוך פסטיבל הליקוקים השנתי של דוייט האוורד למרות שבכלל לא בטוח שיש להם לשון מספיק ארוכה. הווריורס כן מציגים קייס מצוין בכל הנוגע ליכולת להיות פקטור במאבק על האליפות עם סטפן קרי המדהים והסגל הצעיר והאיכותי שמתגבש לו באוקלנד (קליי תומפסון, האריסון בארנס, דריימונד גרין), ויש להם מאמן של שחקנים, מארק ג'קסון, שידע לדבר לנפשו העדינה של האוורד, אבל בכלל לא בטוח שהם יכולים לבצע את המהלך.

בוב מאיירס, הג'נרל מנג'ר של הווריורס, יצטרך למצוא דרך להחתים את האוורד על חוזה מקסימום למרות שהוא כבר מעבר לתקרת השכר, וכפסע מתקרת המס (70 מיליון דולר). אולי סיין-אנד-טרייד בו הוא שולח ללייקרס כל מיני מצורעים כמו ריצ'רד ג'פרסון ואנדריס בידרינס או אולי טרייד שישלח את אנדרו בוגוט ועוד חוזה גדול תמורת אוויר? בכל מקרה, מאיירס יצטרך להיות יצירתי כדי להחתים את האוורד, כי בניגוד לשאר הקבוצות ברשימה, פשוט אין לו את הגמישות הכלכלית כדי לבצע את המהלך בפשטות.

הסיבות לבחור בגולדן סטייט דומות מאוד לסיבות לבחור ברוקטס, יש לך את הכוכב הנכון (קרי) עם השחקנים הנכונים מסביבו, האווירה הנכונה והמאמן הנכון, אבל לרוקטס יש את הגמישות שלווריורס אין, וזה ככל הנראה יהיה הדיל-ברייקר.

תמונהסיכוי קלוש שהאוורד יגיע לווריורס בעונה הבאה, אבל עדיין סיכוי

לוס אנג'לס לייקרס

קשה מאוד לרחם על הלייקרס, הרי מדובר בפרנצ'ייז הכי בזבזן בליגה (עד שהגיע מיכאיל פרוחורוב), שהצליח לשאוב לתוכו כמעט כל כוכב בשנים האחרונות בליגה מבלי לוותר על כלום, אבל כשמסתכלים על הסגל שלהם כיום, קשה מאוד לא לרחם עליהם. קובי ברייאנט פצוע, פאו גאסול מעבר לשיא, סטיב נאש הרבה מעבר לשיא ומטה וורלד-פיס עסוק בלריב עם עצמו בטוויטר. הלייקרס לא דומים בכלום להבטחה הגדולה שהייתה שם לפני שנה, ונראה שהסיבה היחידה של האוורד להישאר שם היא כי זה הדבר הנכון לעשות.

מעבר לתחושת הנאמנות שאולי דבקה בהאוורד בשנה בעיר המלאכים, יש כמובן את ההיבט הכספי. הלייקרס יכולים להציע ל"סופרמן" 30 מיליון דולר יותר מקבוצות אחרות. בנוסף, האוורד יהיה הכוכב הראשי של ההצגה, לא הארדן, לא קרי, לא נוביצקי. האוורד. בהוליווד. ומי לא חלם להיות כוכב ראשי בהצגה בהוליווד? הלייקרס יכולים לשחק על קלף החשיפה והשוק הגדול, וכמובן שיש את האפקט ההיסטורי, של הפרנצ'ייז המעוטר בליגה.

תמונהבגדי המלך הישנים?

אבל נראה שהקסם פג. ה-CBA החדש נושך בדיוק את הקבוצות שנשכו את הליגה במשך שנים. בעוד ברוקלין הצליחה להוציא את המקסימום מהסיטואציה הבלתי אפשרית שהיא נקלעה אליה, הלייקרס נראים תקועים בלימבו שהאוורד רק ירצה לברוח ממנו. החוזה הענק של קובי, החוזה הגדול של פאו גאסול ואולי החוזה של האוורד ימנעו מהקבוצה להתחזק, ועוד שנה תחת ידו של מייק דאנטוני לא תעשה טוב לקריירה של האוורד. מבחינה הגיונית, ברור שהוא צריך לעזוב. גם מבחינת הלייקרס, לטעמי, עדיף שהאוורד לא יחתום.

עדיף ללייקרס לוותר על העונה הזו, למצוא אולי איזה טרייד הגיוני על גאסול ונאש ולתת לעונה הזו להיכנס לרשימה השחורה של הפרנצ'ייז. בעונה הבאה הם יוכלו לפתוח דף חלק מבחינה כלכלית כשיהיה להם 0 בטור המשכורות, וכך הם יוכלו להתחיל לבנות את הקבוצה הגדולה הבאה. אבל עונה פיננסית זה לא מושג שקיים בלקסיקון של הנהלת הלייקרס, ויכול מאוד להיות שנראה אותם שוב נאבקים בציפורניים כדי להשתחל לפלייאוף גם ב-2014. לטובתם, ולטובת האוורד, נקווה שזה לא יקרה.

באדיבות

yovaloz.wordpress.com

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הווארד צריך לחתום בדאלאס, זה המהלך החכם לעשות. וקובי בראיינט תמיד יהיה שחקן ראשי, זאת עוד בעיה בלייקרס.

  2. מומי מקווה שהווארד ישאר באל איי
    אבל אם הוא עוזב רק ביוסטון ובגולדן סטייט הוא יכול להצליח
    השילוב שלו עם פאו היה גרוע , אם ישחק ככה ליד הגרמני , אין עתיד לדאלאס
    אטלנטה זה מקום מעפן , חוץ מהמוזיאון של קוקה קולה , CNN האנטישמיים והמרכז של דלתא אין שם כלום , בטקסס לפחות יש אחלה סטייקים

    1. פאו שחקן שונה במהותו מנוביצקי. פאו אוהב ללכת פנימה ואילו נוביצקי אוהב לשחק בחוץ.
      לפאו אין יד יציבה ואילו לנוביצקי כן.
      אם כבר אז נוביצקי נראה לי כמו גרסה משופרת של רייאן אנדרסון.
      בכל מקרה לדעתי עדיף לו יוסטון. ואפילו יש מצב שג'וש סמית יצטרף אליו.

  3. אם הוא יעבור ליוסטון זה לא אומר שהוא ישתפר במשחק פוסט שלו! למרות העובדה שהאקים ומקהייל יהיו שם. אולג'וואן כבר התאמן איתו בעבר ועדיין יש לו משחק פוסט נורא. עד שהוא בעצמו לא יפסיק להתנהל כמו ילד הקריירה שלו לא תתקדם לאן שהוא ובטח שלא תצמח. אבל השאלה שלי היא אם הוא יפול לבד או שיטביע איתו את כל הספינה?

  4. היה שווה להזכיר גם את המיסוי בטקסס (יוסטון ודאלאס), אין שם מס מדינה, זה מקזז משמעותית את ההפרש שלהם מהלייקרס מבחינת כמה הווארד ירוויח נטו.
    להערכתי זה לייקרס או יוסטון, יוסטון הבחירה ההגיונית, ההימור שלי על הלייקרס. הווארד אוהב זרקורים ובטח מת מפחד שישוו אותו לאולג'ואן.

  5. תכלס אם להואררד יש שכל שילך ליוסטון רק שם יש סיכוי לאליפות , אם גולדו סטייט באמת הייתה יכולה להציע לו חוזה גם אופציה אבל היא צריכה להפטר מהחוזים של בוגאט וגפרסון

  6. להווארד אין ערך נוסטלגי לאטלנטה.

    יש לו סכסוך עם המשפחה שלו, ואין לו שום רצון מיוחד להיות קרוב אליהם.

    עכשיו אחרי שברור שכריס פול נשאר בקליפרס – אפשר בכלל למחוק אותם מהרשימה.

    הווארד רק ביקר שם כדי להנות מהחיזור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט