ההימור של פילדלפיה / דנסקי

 

ההימור של פילדלפיה

 

הפילדלפיה סיקסרס היא הקבוצה היחידה שזכתה לציון הגבוה ביותר, A+, בציוני הדראפט של צ'אד פורד. אמנם פילדלפיה נאלצה לוותר על ג'רו הולידיי – עונה אחת לאחר שנבחר למשחק האול-סטאר, אבל הקבוצה זכתה בהבטחת הדראפט הגדולה ביותר, וגם בבחירת דראפט אטרקטיבית בשנה הבאה.

(פילדלפיה גם בחרה במייקל קרטר וויליאמס במקום ה-11 ותנסה לבדוק מי מעוניין בשירותיו של אוון טרנר בהמשך.)

מהעסקה עולות מספר שאלות: האם המחיר ששילמו הסיקסרס (הולידיי) גבוה מידי? איך נרלנס נואל נפל עד הבחירה מס' 6 בדראפט? מה עתידו של אנדרו ביינום בפילדלפיה? מה הציפיות מניו אורלינס? ולמה אוהדי גולדן סטייט צריכים לחשוש לעתידו של הריסון בארנס בקבוצה?

העסקה

כך נראית העסקה בין שתי הקבוצות:

  • פילדלפיה מסרו את ג'רו הולידיי והבחירה מס' 42 לניו אורלינס
  • ניו אורלינס מסרה את הבחירה מס' 6 (נואל) ובחירת דראפט בסיבוב הראשון ב-2014 לפילדלפיה (הפליקנס ישמרו את הבחירה אם יזכו במקומות 1-5)

ג'רו הולידיי

פילדלפיה ויתרו על פוינט גארד צעיר (23), אתלטי וכשרוני, במחיר סביר (נותרו לו שלוש שנים בחוזה שמשלם לו 41 מליון דולר על פני 4 שנים), לאחר עונה של 18 נקודות/8 אסיסטים/4 ריבאונדים והופעה במשחק האול סטאר. אפשר לטעון שהמספרים של הולידיי מרשימים פחות יחסית לדקות הארוכות ששיחק (37.5 למשחק) ולקבוצה בה שיחק (0 דקות לאנדרו ביינום), אבל היתרונות שלו (20 דאבל-דאבלים, 1.6 חטיפות למשחק) יחסרו לסיקסרס.

כן, זהו ויתור לא קטן. איגואדלה, בעצמו אול סטאר שהועבר מפילדלפיה לדנבר, צייץ בציניות:

2 all stars in a row?????????

— Andre Iguodala (@andre) June 28, 2013

Kevin Seraphin, Jrue Holidayג'רו הולידיי עם הכדור (צילום: קית' אליסון, פליקר)

נרלנס נואל

הנרי אבוט מ-True Hoop על הביצים של פילדלפיה:

כל הקבוצות יודעות שנרלנס נואל יכול לשחק, אבל למעטים היה האומץ להתמודד עם הסיכון שהגיע עם השחקן.

האבחנה הטובה והכנה ביותר – לפי התרשמות, לפי הסטטיסטיקה, לפי מוק-דראפט, לפי כל מבחן אפשרי, רשמי או לא רשמי, ולפי כל מי שלא תשאלו – אומרת כך: למרות ניתוח לשיקום רצועות ACLהשחקן שיהיה הכי משמעותי בדראפט 2013 הוא נרלנס נואל.

אבל יש משהו מדאיג, שהופך את הבטן ממש, מאיך שהדברים התגלגלו. חמישית מה-NBA ויתרו על נואל בליל הדראפט. הקאבס, מג'יק, וויזרדס, בובקטס וסאנס בחרו שחקנים אחרים על פניו. הפליקנס בחרו בו ומסרו אותו בטרייד.

וזו רק ההתחלה: הקאבס ניסו למסור את הבחירה הראשונה בדראפט (נואל?) עד יום הדראפט עצמו. כדי לזכות בסנטר, כל שקבוצה היתה צריכה לעשות הוא להציע הצעה מנצחת לקאבס במהלך השבועות האחרונים. בערב הדראפט היו 6 קבוצות שיכלו למסור אותו בטרייד, והמחיר לא היה יקר.

אז מה הבעיה עם נרלנס נואל?

כשחקן עם בעיות רפואיות ידועות, נואל נופל לתוך קטיגוריה איומה ב-NBA: מקום צר בין מה שטוב לקבוצות לבין מה שטוב למנהלי הקבוצות. במלים אחרות: נואל יכול להביא לפיטורי מנהל.

יש כמה דרכים בהן שחקן יכול להיכשל ב-NBA. אם הוא לא עובד קשה מספיק, זו אשמתו. אם הוא לא מתאים לקבוצה, זו אשמת המאמן. אבל אם הקבוצה נכשלת כי היא הימרה על שחקן שהיה פצוע בעברו, ושנכשל בגלל פציעות בהמשך הדרך, הדבר בדרך כלל נתפש כאשמת המנהלים. (לראיה הפציעות של גרג אודן, יאו מינג, ואנדרו ביינום.)

נואל נפל למקום ה-6 בדראפט כי אם הוא ייכשל, הוא ייכשל באופן כזה שמנהלי הקבוצה יהיו אלה שיישאו באשמה.

הקרדיט מגיע לסם הינקי, המנהל החדש של הסיקסרס, שהיה מוכן לקחת את הסיכון. הינקי התייחס לעמדת הבעלים של הקבוצה – ג'וש האריס ודייב בליצר – שהבינו שכדי לבנות קבוצה שתתחרה על אליפות, יש לקחת הימורים רציניים.

"לזכותם", אמר הינקי לאחר הטרייד, "הם לא היו מוכנים להתפשר על להיות בינוניים. זה לא מבטיח שנהיה טובים, או מעולים. אבל זה נותן לנו סיכוי."

הסיקסרס לקחו הימור רציני, גם אם הימור טוב. זה חייב לעודד את אוהדי פילדלפיה; אף אחד לא יהיה מופתע אם נואל יוביל מהלך שיקום ארוך שנים של הקבוצה. זה לא המקרה של קבוצות רבות שההנהלה שלהן נבהלה מהסיכון.

אנדרו ביינום

ביי!

הקבוצה של אנת'וני דיוויס

הבלוג של הפליקנס מציין שעם אנת'וני דיוויס, ראיין אנדרסון, גרייוויס ואסקז, אריק גורדון והולידיי – ניו אורלינס נראית טוב כבר השנה, ולא צריכה לחכות לדראפט של השנה הבאה. ויש להם עוד 13 מליון דולר פנויים תחת תקרת השכר להחתים שחקן-כוכב נוסף. (מישהו אמר אנדרה איגואדלה?)

בעניין הדראפט של 2014, עם ההשוואות לדראפט של 2003 (לברון ג'יימס, כרמלו אנת'וני, דוויין ווייד ועוד), אין הבטחה שקבוצה תזכה בכוכב החל מהבחירה מס' 6, נגיד. (הפליקנס שמרו לעצמם את הבחירה אם היא תהיה גבוהה יותר.) אלה השחקנים שנבחרו במקומות 6-12 בדראפט 2003: כריס קמאן, קירק היינריך, קנדריק פרקינס, מו וויליאמס, ניק קוליסון, בוריס דייאו, ליאנדרו ברבוסה. אוסטין ריברס היה הבחירה ה-10 בדראפט שנה שעברה, ועכשיו ימצא את מקומו כגארד השלישי שעולה מהספסל.

הולידיי גם טוב מואסקז בהגנה ויקל את העבודה של דיוויס כשימנע חדירות לסל. אוהדי הפליקנס כבר מתחילים להתרגש.

 

הריסון בארנס

העונה הקרובה תהיה עונה של tanking – קבוצות שיתחרו על בחירה גבוהה בדראפט של אנדרו וויגינס (בוסטון, למשל). קבוצות אחרות יהיו מוכנות לשלם כל מחיר כדי להגיע לחצי גמר אזורי (ברוקלין, למשל). אבל מה בנוגע לקבוצות הבינוניות, לגולדן סטייט ווריורס שמצאו את עצמם בפלייאוף השנה, בפעם השניה בלבד מאז 1993-94?

קווין דרייפר, מ-The Diss, חושב שיש לאוהדי הגולדן סטייט ווריורס סיבה לדאגה:

Warriors fans afraid of trading Harrison Barnes should read this paragraph from @TrueHooppic.twitter.com/D5N1CjIR9A

— Kevin Draper (@kevinmdraper) June 28, 2013

האם גולדן סטייט תמשיך להיות הפתעת הסיבוב הראשון בפלייאוף גם בשנים הבאות, או האטלנטה הוקס של המערב? או שמא הווריורס מוכנים לקחת את הצעד הבא ולהתחרות על האליפות? והאם הריסון בארנס הוא הקלף להשיג את החתיכה החסרה?

באדיבות

http://basketblog.co.il/philadelphia-76ers

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. לא לגמרי הבנתי למה התכוונת בפסקה על סארנס, אבל גולדן סטייט לקחו סיכון עם בוגוט. עם בוגוט בריא ועוד שנה שנתיים ניסיון לבארנס-קארי-תומפסון הם קונטנדרים, לא פחות מזה (אבל הסיכוי שזה יקרה עדיין נמוך מאד) בארנס ותומפסון הם שחקנים מצויינים בהתקפה ובהגנה, לדעתי משמעותית יותר טובים מהצמד גרין-לאונרד למשל, ועם בוגוט בריא יש לגולדן סטייט את החמישיה הכי טובה ומאוזנת בליגה (נשים בצד רגע לברון ודוראנט-ווסטברוק בחמישיות לא מאוזנות), השאלה השניה (מלבד בריאות בוגוט) היא אם יצליחו לשמור על הספסל המעולה (כנראה שלא).

    1. בעניין בוגוט: אני מסכים שהוא ההבדל בין קבוצה מגניבה לקבוצה ממש טובה. בפלייאוף הוא היה ענק! הוא מוסר נפלא, ובהגנה אין בכלל מה לדבר. אבל הבריאות שלו מוטלת בספק, ואם לא פציעות ממש, אז הוא מוגבל בכמה דקות הוא יכול לתרום.

      בעניין בארנס: בהנחה שגולדן סטייט לא משוכנעים שהם יכולים להתקדם יותר ושהם הגיעו לאיזו תקרה בפלייאוף האחרון, האם הם יהיו מוכנים לקחת הימור בסדר גודל שפילדלפיה לקחה? ואם כן, האם הם יחפשו להזיז את בארנס באיזו עסקה שתביא להם איזה שחקן חופשי ג'וקר או בחירת דראפט בשנה הבאה?

      בסך הכל אהבתי ורציתי להביא את הציוץ של דרייפר (אוהד ווריורס מושבע), שמצא השלכות גדולות יותר בין הדיל של הולידיי/נואל לכל קבוצה אחרת בליגה. במקרה הזה הווריורס, אבל אפשר לחשוב על קבוצות נוספות..

      1. אני בדיעה שפילדלפיה עשו נכון, במקום להתקע בינוניים (למרות שלפילדלפיה אפשר למשוך פרי אייג'נטס) הם שברו והלכו על צ'אנס , בכל מקרה הם כנראה "זכו" לבחירה גבוהה בשנה הבאה.
        ממש לא מסכים עם הציוץ הזה. גולדן סטייט דוגמה לא טובה, קבוצה עם אפסייד הרבה יותר גבוה משל פילדלפיה.
        דרך אגב, לאור הפירוק של אטלנטה ובוסטון, כנראה שרק דנבר וממפיס יישארו בסטטוס "קבוצות שבטוח בפליאוף אך ללא צ'אנס להיות קונטנדריות"

  2. לפי דעתי פילדלפיה הרוויחה וניו אורלנס טעתה היו צריכים להשאיר את נואל עדיף הימור כזה ולהשאר עוד עונה בתהליך בנייה ולקחת בחירה גבוה בטחה אפילו בחירה ראשונה, על רכז בינוני ודשדוש במקומות 18- 20 בליגה תחשבו נואל ודויס בצבע מפחיד אם ניו אורלנס היו חכמים היו עושים טרייד על רונדו מבוסטון רכז ברמה הכי גבוה ויכלו להשיג אותו ביותר זול בוסטון פשוט במכירת חיסול היו שולחים להם את אנדרסון או גורדון ריברס שיש עוד הייפ סביבו והיית מקבל קבוצה עם רכז אל רונדו ושתי שחקנים בצבע דוויס ונואל ושנה הבאה בחירה טובה ומקום בתכרת שכר ואתה הופך לקונטנדרית אמיתית

  3. תיקון לגבי הולדי הוא סיים תחוזה רוקי עכשיו משנה הבאה נכנס לו החוזה החדש של 11 מליון לשנה לניו אורלנס היה אפילו עדיף להמר על ברק או מקלמור בבחירה ה 6 מאשר הטרייד הגרוע שהם עשו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט