בראזיל עשתה מה'טיקי-טאקה' – 'קיקי-קאקה'!!! / מנחם לס

 

 

בראזיל טילטלה את ספרד

הסאמבה חזרה לכדורגל. "THE BOYS FROM BRAZIL" חזרו אחרי תקופה ארוכה (שתי יציאות רבע גמר בשני המונדיאולים האחרונים) להראות לעולם שהגביע העולמי חייב לעבור דרכם. נבחרת בראזיל בקונצרט כדורגל שיכול היה להיגמר גרוע יותר לספניירדים כי רציניים ביותר הברזילאים אף פעם לא היו, הראתה למי שהיו לו שאלות לגביה, שיש לה כמעט את כל התשובות. היא נבחרת מושלמת, הטובה ביותר שהיתה לברזיל אי-פעם? בשום פנים ואופן לא. אבל היא תהיה אגוז כמעט בלתי אפשרי לפיצוח בשנה שעברה בגביע העולמי.

חששתי שהברזילאים מאבדים את ה-"BEAUTIFUL SOCCER" שלהם באירופה. שהמשחק השמרני בפיקוח מאמנים אירופאים שמרנים מוציא מהם את כל קיסמם. אולי זה באמת כך כשמכניסים ברזילאי אחד או שניים לקבוצה של נגרים. אז הם הופכים לנגרים בעצמם. אבל כשאתה שם 11 מהם ביחד ללא הפרעה משחקנים שלא מכירים את המנטליות שלהם, הקסם חוזר. כי רק ברזילאים שלמדו את הכדורגל שלהם בחופי איפנימה וקופה-קבנה מבינים אחד את השני. בקסם הזה כמובן שעושים שטויות. אבל זה חלק מהקסם – השטויות שלפעמים הם מבצעים כילדים. אבל הדבר החיובי שהם למדו באירופה זו קצת DISCIPLINE! אחריות שתעזור להם לנצח את הגביע העולמי הבא.

 

שער נפלא של ניימאר לפינה השמאלית. 0-2

מה שאני ראיתי במשחק הם מבצעים שאף שחקנים אחרים בעולם לא מצליחים לבצע: מסירות מגן העדן כששחקן מסובב ע"י שלושה מגינים במין בננה שמגיעה לאדם הנכון; כדרור לצד החלש אחרי הטעייה לצד החזק, דבר שרק הברזילאים עושים קבוע. עקבים קטנים. דברים שאתה למד רק במשחקים בשכונה ועל שפת הים, ולא בליגה לילדים. הברזילאים כמו נמאייר לא שיחקו כדורגל מאורגן עד שהגיעו לגיל 14-15. כל התנועות המיוחדות רק להם מפותחות רק במשחקים ברחוב ובשכונה ללא מאמנים שאוסרים "שטויות כאלה".

הסיפוק הגדול ביותר שלי מהמשחק – מלבד העובדה שקבוצת הכדורגל האהודה עלי מכולן (כבר משנת 1950 כשאני ילד בן 13 שלא מפסיק לבכות על ההפסד לאורוגואי בגמר המונדיאול) ניצחה – היתה העובדה שסוף-סוף הוכחתי לעצמי (אפילו שאף אחד אחר לא יסכים איתי) שצדקתי שאת שיטת הטיקי-טאקה של ספרד וברצלונה ניתן לשבור בשמירה לוחצת. ברגע ששחקן מקבל כדור, באותה שנייה ממש או מיד אחריה, מגיע אליו מגן הלוחץ אותו וגורם לו איבוד הכדור. כשכתבתי לאתר כאן ובאותו זמן לדהבאזר, לא הפסיקו "מומחי הכדורגל" שם להתווכח איתי שזהו דבר בלתי ניתן לעשות. כי הספרדים ישברו את 'הלוחצת' בקלות, והקבוצה הלוחצת תישאר במערומיה.

ובכן, הברזילאים הראו הערב כיצד עושים זאת: המגן מצפה לאן תלך המסירה הבאה, וכשהכדור יוצא מרגלי המוסר הוא כבר פורץ לעבר מקבל הכדור, ואו שחוטף את הכדור, או מגיע כמעט באותה שנייה כך שמקבל הכדור מאבד את עשתונותיו, ואת הכדור.  כך בדיוק ניכבשו הערב שני שערים שהתחילו בחטיפות כדור או בטאקלים ברגע שהכדור הגיע מה-'טיקי' אל 'הטאקה'. אין בעולם שחקנים אחרים מלבד הברזילאים המבצעים טאקלים כאלה, כי אצלהם הטאקל מתחיל הרבה לפני שהוא מתחיל אצל כל שחקן אחר: הם מצפים למסירה ויוצאים איתה לטאקל. לכן לפעמים כשמחטיאים את הטאקל, המטקל נראה רע. אבל עדיף להיראות "רע" 2 מ-10 פעמים, ולבצע טאקל פנטסטי ב-8 הפעמים האחרות.

ההצלה הברזילאית של שער בטוח

אז מי שחזה בעין חדה ראה שהברזילאים נתנו לספרדים להשתעשע קצת עם הכדור 61% מהזמן. אבל בזמן המסירות –  שלא מקדמות ולא גורמות כל נזק  מלבד לספק כמה שניות מנוחה ותנוחה למגינים – פתאום 3-4 מגינים בראזילאים כאילו "מחליטים" יחד שהגיע הזמן לחטוף את הכדור, ובום, הכדור נחטף בקלות והסמבה מתחילה במתפרצת אחרי מתפרצת, כל אחת מסוכנת מקודמתה.

בשער הראשון הולק  קיבל כדור בצד ימין ו-WHIPPED קרוס לכוון הקורה השמאלית (ימינה מהשוער קסילאס) לעבר ניימאר ופרד. במערבולת שנוצרה פרד פעט תוך ישיבה, ואחרי 90 שניות היה 0-1.

הברזילאים, במקום לשמוח ולהירגע קצת בסמבה כדורגלנית, המשיכו לתקוף בשצף קצף. הספרדים היו המומים: אף קבוצה, אף פעם, לא התקיפה אותם ככה. הם לא הצליחו לבצע יותר משלוש-ארבע מסירות לפני שהכדור נחטף מהם! הברזילאים היו מהירים יותר, נמרצים יותר, וסוערים יותר. פאולינו כמעט כבש שער נוסף כשתפש את קסילאס מחוץ לשערו, ובקשת בעט מעליו, כדור שהספרדי הציל ברגע האחרון.

 

אני קלטתי מבט די מיואש בפניו של המאמן הספרדי דל בוסקי שלמעשה לא ידע בדיוק מה להציע לחניכיו על הדשא שקיבלו מקלחת צוננת ביותר. המאמן הברזילאי היה מתוח רק בגלל שאומה של 120 מיליון דרשה נצחון, והחזר הראשות העולמית בכדורגל לברזילאים, דבר  שהם מאמינים ניקבע ביום השלישי של בריאת העולם.

הרגע המבדח עבורי היתה הפריצה של ניימאר בחצי השני כשהברירה היחידה של המגן ג'ררד פיקוי היתה לכסחו ולחטוף אדום. בעוד כחודש הם יהיו חברי קבוצה בברצלונה. האדום היה בחלקו תוצאה מתיסכול של ג'ררד כשמסירות סרגל מהירות ביותר בין ניימאר, הולק, פרק, ואוסקאר, סיחררו אותו ואת חברו אלברו ארבאולה עד שהם לא ידעו אם לבוא או ללכת. החמצת הפנדל ע"י סרג'יו ראמוס אחרי הפאול על ג'זוס נבאס היתה בחלקה תוצאה מהתיסכול הספרדי הכולל כשהיה 0-3, לקבוצה שלא הפסידה משחק רשמי  ב-29 משחקיה האחרונים  והיא לא מבינה מה נפל עליה.

אני לא יודע אם הנצחון הזה הוא טוב או רע עבור בראזיל. הם קבוצה צעירה מאד שעליה עוד לעבוד ולהשתפר. אני מקווה שהם לא ירגישו שהם ברומו של עולם. אני מקווה שהם יגיעו למונדיאול באותה מוטיבציה וטרוף כפי שהיו הערב. כי כשהם כאלה, אף אחד לא יצליח לגבור עליהם! הם העלו הערב את רף הכדורגל לשלב אחד יותר גבוה. כל שאר העולם צריך עתה לנסות להגיע אליו. אבל אני כמעט בטוח שעד אז, הברזילאים כבר יעלו את כדורגל הסמבה שלהם שלב נוסף כלפי מעלה.

רבותי, זה המצב: כפי שעולם הכדורסל לא יכול להתקיים בלי ארה"ב השולטת בעולם, ככה עולם הכדורגל חייב את בראזיל שולטת בעולם. זה אפילו כתוב בתנ"ך!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. עם כל הכבוד לניצחון גדול של ברזיל, עדיין ספרד שולטת בכדורגל העולמי ביד רמה. הפסידה משחק אחד, אבל יורו מונדיאל ועוד יורו (בלי לדבר על ההצלחה המהדהדת של הנבחרות הצעירות) לא משאירה הרבה מקום לספק.
    ניימאר מוכשר אבל אדם קטן וילד מושתן. יהיה לו קשה באירופה אבל הוא במצב האידיאלי- בקבוצה שמנצחת 5-0 כל משחק נמושות כמו סראגוסה ואוסאסונה הוא יכול לתת 2 גולים ב6 מחזורים ראשונים, לעשות כמה להטוטים ולהבלע בין הכישרון שם וכולם יראו סרטונים של 2 הגולים (מול שער ריק) וכמה להטוטים ויגידו שהוא מדהים.

      1. מי שראה את העימות שלו בחצי הגמר מבין שהוא צריך מבארסה סדרת חינוך – לא ככה היא אוהבת את השחקנים שלה, ומכאן 2 אפשרויות: חוד קטלני ברמה היסטורית עם מסי וניימאר [האמת בארסה היסטורית כבר כך] או פיצוץ שישמע בכל היבשות כולל אטלנטיק, בכל מקרה הם חייבים בלם

  2. הוא יהיה אפס בברצלונה. רק עם נבחרת בראזיל המבינה את הג'ניוס שלו הוא יהיה קנון. מה איכפת לי מה הוא יעשה בברצלונה? שייקח מהם את ה-75 מיליון ויחזור לביקתה הקטנה שלו בבראזיל, שם הוא שייך.

    ואתה – כמו כל הדברים שהסברת על למה שהלייקרס (או הבולס, או הת'נדר, או הספארס, כבר שכחתי) ינצחו את מיאמי – תתחיל להסביר למה ספרד שחטפה הערב את שוק חייה, היא מס' 1 בכדורגל, וכולנו נשתכנע.

  3. Mel, wait a couple of hours and the Israeli experts will tell you "what do you know about soccer?" because you do not know the spanish side name by name, and you do not know how to spel there names.
    In general terms i asgree with you. short passing can not work against tight defence.

  4. טוב כמה תיקוני דקדוק:

    "אבל היא תהיה אגוז כמעט בלתי אפשרי לפיצוח בשנה שעברה בגביע העולמי."- בשנה הבאה.

    ניימאר ולא נמייאר.
    דל בוסקה ולא דל בוסקי

    "פאולינו כמעט כבש שער נוסף כשתפש את קסילאס" פאוליניו תפס ולא תפש ואני יודע שיש L בשם של קאסיאס אבל לא מבטאים אותה.

    והבלם הספרדי(לא מגן, למרות שפעם הוא אמר לאלכס פרגוסון שהוא יכול לשחק כמגן בשביל שפרגוסון יתן לו קצת דקות משחק מאחורי וידיץ' ופרדיננד) זה ג'רארד פיקה(כמו השמיכה) ולא פקוי.

    אני לא מעיר לך על דקדוק אף פעם אבל אני מאמין שלכתבה הזאת פשוט עשית SEND בלי לעבור עליה פעם אחת.

    הברזילאים באמת עשו בית ספר לספרדים. אין מה להגיד בטורניר הזה ברזיל באמת הייתה הכי טובה ושיחקה את הכדורגל הכי טוב במשך כל המשחקים. סקולארי הפתיע מאוד בצורה ובמוטיבציה ששחקניו הגיעו איתה לטורניר כי מי שראה את משחקי ההכנה האחרונים ראה נבחרת די מדופרסת ודי דכאונית.

    אני מקווה בשבילהם שכושר ההבקעה של פרד, ג'ו ודמיאו(שפצוע ויעשה טעות חמורה מאוד אם לא יעבור לטוטנהאם או לאירופה כבר בקיץ הזה) ישמר גם למונדיאל הבא כי לא נעים להגיד את זה אבל העמדה אולי הכי מדאיגה מבחינת הברזילאים זו העמדה הזאת של החלוץ(מה שפעם היה להם בשפע).

    סזאר פשוט חזר לעצמו אחרי חצי עונה ראשונה די מזעזעת בק.פ.ר.
    שנה הבאה הוא בארסנל וזה יהיה שדרוג אדיר בשבילו וחזר לבמות שהוא רגיל אליהם.

    פאוליניו, גוסטאבו והיי אל תשכחו אחד סאנדרו שהיה סלע בהרכב של ברזיל לפני ששבר תרגל, ממש צרות של עשירים בקישור(וגיבוי יש הרננס, ראמירז מצ'לסי).

    טונות של כישרון יש לברזילאים, ממש צרות של עשירים.

  5. הבעייה שלי היא שאני לא שומע שידורים של השמות הספרדיים הדפוקים הללו ואני מאיית לפי הכתוב ולא לפי הנישמע. סורי.
    אבל יש לי עיניים טובות, ומוח שמבין מה שהעיניים רואות, והערב ראיתי פרוק טוטאלי של הטיקי טאקה, וזה היה הדבר החשוב במאמר, ולא איות שגוי פה ושם של שם ספרדי.

  6. אין בעיה לא תיקנתי כדי לפגוע או להוריד מערך הכתבה אלא רק שתדע להבא.

    בסך הכל מדובר פה בטובי השחקנים שמשחקים כדורגל ולא באיזה שמות נידחים, ככה להבא בכתבות שלך תדע שיש בלם, פיקה(כמו השמיכה) חבר/בעל של שאקירה, זאתי עם האגן הקולומביאני-לבנוני.

  7. ל-X

    כאוהד בראזיל, מה איכפת לי מה הוא יעשה בברצלונה? מצידי שייכשל. העיקר שהוא הלב של נבחרת בראזיל. עדיף ככה מאשר מסי שמככב בברצלונה, ומחריב את נבחרת ארגנטינה (או לפחות לא עוזר לה)

  8. כולה גביע הקונפד-משהו, כן? זה לא היה גמר המונדיאל אתמול.
    עם המנטליות הברזילאית, לדעתי עדיף היה לברזיל להפסיד מאשר להגיע למונדיאל בעננים.

    1. ראית את המשחק? ספרד הושפלה ואם הסתכלת על פני השחקנים היית רואה כמה "בקלות" הם לקחו את זה. ברמה הזאת עם הנבחרות הטובות ביותר אפילו אם משחקים על $10 דולאר השחקנים קורעים את עצמם לנצח. זה עניין של כבוד, לא פדריישיון קאפ. רק ספורטאים אמיתיים כמוני מבינים דברים כאלה.

  9. עכשיו תקדיח לנו במוח שכבר כשאימנת באדלפי טענת שככה ורק ככה שוברים לחץ וכו וכו.
    אוהד את ברזיל עכשיו אבל אהדת את ספרד אחרי דרום אפריקה.
    דוקטור , תפסיק לקשקש

    1. חתיכת אדיוט. בפדריישיון קאפ בדרום אפריקה צחקתי על ספרד שארה"ב ניצחה. לפני שנתיים כשברצלונה היתה במיאמי וקבלה ששייה מקבוצה מכסיקנית קרעתי את ברצלונה וצחקתי עליה, וכבר אז כתבתי שעם האתלטים שהיו לי באדלפיי ככה הייתי שומר על ברצלונה. עוד מעט תכתוב שאיזה מתחזה כתב בשמך. מה זה משנה? אידיוט הוא אידיוט.

  10. מנחם לא יודע מה "מומחי דה-באזר" אמרו טילי טקה שוברים בלחץ נכון. כמובן שזה כמעט בלתי אפשרי אבל עם חילופים נכונים זה הגיוני. הקבוצה בעלת הסגל הטוב בעולם זו גרמניה ואתה תראה את זה.
    קרוס רויס גטצה וכו' זה פשוט סגל חלומי.

    1. מה שבראזיל עשתה זה מה שהמכסיקנים עשו לברצלונה. אתה נותן להם לעשות את המסירות הקטנות. לפתע ברגע ששחקן אחד מגן פתאום רץ ללחוץ, כל ההגנה פורצת ללחוץ ופתאום על כל ספרדי היה מכסיקני (או אתמול ברזילאי) והם מיד מאבדים כדור ויוצרים מתפרצת.

  11. מנחם אתה כמה בברזיל לוקח יתר על המידה את טורניר הקונפדרציה.
    שים לב לנתון הבא.
    את הקונפדרציה בשנת 2009 לקחה ברזיל וגם את 2013 .
    אך את הקופה אמריקה והמונדיאל היא לא לקחה.
    ספרד לעומת זאת נכשלה בקונפדרציה של 2009 וכן בשנת 2013 .
    אך בין לבין היא לקחה את כל התארים הגדולים.
    יורו 2008 מונדיאל 2010 ויורו 2012. (שלא לדבר על הנבחרות הצעירות).
    לכן צריך לקחת הכל בפרופורציה.
    יחד עם זאת ומבלי כל קשר למשחק הלילה .אין לזלזל כלל בנבחרת ברזיל.כשנבחרת בעלת המסורת הטובה ביותר בעולם היא גם המארחת היא אוטומטית חייבת להיות בין המועמדות לזכייה בתואר.
    ברזיל בביתה לא תהיה קלה לאף אחת. (ושוב ללא קשר להלילה)
    ולכן יש בסופו של דבר ארבעה מועמדות רציניות לזכייה בתואר.
    להלן הרשימה לפי סדר הא"ב .
    1. ארגנטינה (יש לה את השחקן הטוב ביותר וחצי "ביתיות" ויש לה את החלוצים הטובים בעולם כולל אגוארו ,היגוואין וטבס )
    2. ברזיל (ביתית ובעלת מסורת כולל ההגנה הטובה בעולם כיום )
    3. גרמניה (הנבחרת האטרקטיבית שמזרימה דם צעיר וחדש כל הזמן )
    4. ספרד (מאגר שמות מדהים אליו מתווסים הכוכבים הצעירים .לענ"ד דל בוסקה צריך לנפות את פויול וצ'אבי שלא יהיו מסוגלים לשחק חודש אינטנסיבי בחודש יוני בשנה הבאה ולהחליט מי האיש שיירש את צ'אבי כמנוע של הנבחרת).
    בלי נדר במשך הקיץ עוד ארחיב בכך בסדרת מאמרים על המונדיאל בשנה הבאה.

    1. אם שיחקת כדורגל, ואם היית ספורטאי (אני מניח שכן) אתה צריך להבין שברמה הזאת כשספרד משחקת נגד בראזיל עם דגל המדינה וסמל המדינה על החולצה, אפילו במשחק 5 על 5 שחקנים משחקים עם כל הנשמה ונותנים הכל, ואין להם אפילו שנייה זמן לחשוב שזה משחק גמר קונפדרציה או מונדיאול. כאן זה עניין של כבוד ואמש בראזיל השפילה את ספרד. אין מילה אחרת לתאר זאת.

      1. מנחם הייתי ספורטאי ואני יודע על מה אתה מדבר.
        בוודאי שאף אחד לא הפסיד בכוונה.
        אך ההתייחסות לטורניר לא מתחילה מאתמול.היא מתחילה הרבה קודם כולל היחס של המאמן.דל בוסקה הפסיד לארה"ב (אם איני טועה) בצי גמר הקונפדרציות הקודם ובכל זאת לקח מונדיאל ויורו.
        יש הרבה דברים שנשמרו אתמול קרוב לחזה.
        בקיצור זה לא המשחק שיקבע או שייתן אינדקציה לגבי המונדיאל.

    2. הארכיון הוא בוודאי מין יורם שבחייו לא שיחק כדורגל. אם שיחקת כדורגל, ואם היית ספורטאי היית בין שברמה הזאת כשספרד משחקת נגד בראזיל עם דגל המדינה וסמל המדינה על החולצה, זה לא משנה אם זה משחק על שערים קטנים על שפת הים. שחקנים משחקים על הכבוד שלהם. ואמש ספרד הושפלה עד עפר לעיני כל העולם. גמר פדריישיון קאפ – משחק 'ידידות' עלאק ששודר ל-286 ארצות עולם.

  12. אהרון היקר
    חצי ביתיות לארגנטינה בברזיל ????
    הבהרה קטנה , בכל דרום אמריקה המדינה השנואה ביותר היא ארגנטינה .
    ארגנטינה מגיעה לכל מונדיאל כפיברוטית מאס ימי באטיסטוטה
    בשביל לקחת מונדיאל לא צריך לא ביתיות ולא בטיח
    צריך לחבר חודש אחד של כדורגל יציב וזה מה שאיטליה וספרד עשו ב 2 המונדיאלים האחרונים.

    1. מה שלומך ?
      נתחיל בהגדרה מה הוא יתרון ביתיות ?
      יתרון ביתיות מסתכם בהכרת המגרש בתמיכת המגרש ובהתרגלות לתנאים.
      נבחרת ארגנטינה מכירה היטב את המגרשים בברזיל בטח יותר מאשר הארופאיות.
      כנ"ל לגבי התנאים של מזג אוויר ביוני וכיוצ"ב.
      סביר מאד שיהיו כמה ארגנטינאים שיתמכו בנבחרתם .
      ולכן כל עוד ארגנטינה לא תפגוש בברזיל היא תזכה לסוג של יתרון ביתיות.וזה עוד לפני שדיברנו על מסי שיעניק לארגנטינה את האהדה של רוב האוהדים הנטריילים .

  13. כמו שטענתי לפני המשחק, ספרד וריאל ללא צ'אבי אלונסו זו חצי קבוצה.
    השחקן הזה הוא בדיוק מה שהופך קבוצה טובה לקבוצה אדירה.
    הרכב עם בוסקט ופדרו זו בדיחה לא מצחיקה ובטח שפיקה וארבלאה על תקן שחקנים שיצאו לפגרה.
    אבל עדיין זה בסך הכל משחק ידידות ולא אומר מאומה למה שיקרה בעוד שנה

  14. אתה הארכיון בוודאי מין יורם שבחייו לא שיחק כדורגל. אם שיחקת כדורגל, ואם היית ספורטאי היית בין שברמה הזאת כשספרד משחקת נגד בראזיל עם דגל המדינה וסמל המדינה על החולצה, זה לא משנה אם זה משחק על שערים קטנים על שפת הים. שחקנים משחקים על הכבוד שלהם. ואמש ספרד הושפלה עד עפר לעיני כל העולם. גמר פדריישיון קאפ – משחק 'ידידות' עלאק ששודר ל-286 ארצות עולם.

  15. קודם כל תודה על הפוסט וכמה תובנות 1 כבר באיירן מינכן בליגת אלופות שברה את הטיקי טקה והמיסה אותו כמו נוזל שקוף עם 7 אפס מוחץ בשני המפגשים ובכלל מי שעקב במשך כל השנה על לה ליגה יודע שכל הטיקי טקה של ברסה טפח לה על הפנים ובהרבה מאוד משחקים היא נראתה רע וברוב מוחלט של המשחקים היא ספגה ומה שבכ"ז היא לקחה אליפות זה חולשתה של ריאל ובעיקר בגלל הפנומן ליונל מסי 2ספרד למעשה לא הגיעה כלל לטורניר הזה ואין שום משחק (חוץ מטהיטי ששמה רק 3 שחקנים מקצועים כל השאר מורים כבאים ועובדי אדמה) שבו שיחקו טוב לא מול פורלאן וחבריו ולא מול דה רוסי וחבריו ולולי הבלם של איטליה לא היה מעיף את הפנדל לשמים ההתעסקות הייתה איך הם לא העפילו 3 אין ספק שנימאר לא מתאים למשחק מסירות האופיני לברסה הוא יותר בנוי לסלולמים ודריבלם ובקיצור למתפרצות ואם שמה הוא ינבל גם בנבחרת הוא לא יראה ניצוצות גדולים 4 מפגש שווה כוחות ומענין ביותר יהיה בין הברזילאים השמחים לבין הגרמנים הקשוחים וזה לדעתי יהיה הגמר של המונדיאל בעוד פחות משנה 5 שימו לב איך מרסלו ודני אלבס פורחים בנבחרת וקמלים בלה ליגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט