אירועי דיומא – 08.02.2019

כדורסל

יורוליג – מחזור 22 / יאיר זעפרני

*המלצת צפייה* 19:00: צסק"א מוסקבה (5-16) – ריאל מדריד (4-17) – משחק מסקרן ייערך הערב במוסקבה בין שתיים מהקבוצות החזקות באירופה בעשור האחרון ואולי השתיים הכי מעוטרות בתולדות הכדורסל האירופאי. שתי הקבוצות שייפגשו הערב במגה ספורט ארינה במוסקבה גם צמודות בטבלה וניצחון של צסק"א היום, שיהיה השני שלה העונה על הספרדים (ניצחה במדריד 88:93), גם ייתן לה יתרון על ריאל ויעזור לה לעקוף אותה לפחות לעת עתה. צסק"א מגיעה בכושר טוב עם שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג מאז ההפסד למכבי ת"א וחמישה ניצחונות רצופים בסה"כ. האורחת שלה, שלא ניצחה במוסקבה את צסק"א למעלה מעשור (ניצחה שם בפעם האחרונה בדצמבר 2008) ניצחה אמנם את שני משחקיה האחרונים ביורוליג אבל הפסידה בתחילת השבוע בהארכה למלאגה 102:103 בליגה המקומית.

19:45: פנרבחצ'ה (3-18) – פנאתינייקוס (12-9) – הטורקים הפסידו בשבוע שעבר במפתיע לבאיירן מינכן אחרי 2 הארכות אבל עדיין מחזיקים במקום הראשון ואמורים להחזיק בו גם אחרי הערב כשיפגשו את אחת מקבוצות החוץ הגרועות במפעל. ריק פטינו וחבורתו אמנם ניצחו בשבוע שעבר את הקבוצה הטורקית השנייה אנדולו אפס 75:88 וקטעו רצף של שלושה הפסדים אבל בכל מה שנוגע למשחקי החוץ הם במאזן 10:1, לא מבטיח במיוחד לקראת מפגש מול הקבוצה הביתית הטובה במפעל (0:10 בבית). בסיבוב הקודם ניצח אוברדוביץ' באוואקה את קבוצתו לשעבר 69:81 ובאופן כללי הוא מחזיק במאזן 3:7, נטול הפסדים ביתיים, מול הקבוצה בה עשה לעצמו שם גדול.

21:30: באסקוניה (11-10) – באיירן מינכן (10:11) – משחק שמעניין במיוחד את מכבי ת"א שנלחמת בשתיהן על ההעפלה לשלב הבא. הספרדים הביסו בשבוע שעבר את מכבי ת"א ובאופן כללי נכנסים לכושר בדיוק כשהם נדרשים לכך עם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים. הם אמורים להמשיך ולנצל את עודף המשחקים הביתיים שיש להם עד סוף העונה (שישה מתוך תשעת המשחקים שנותרו) בשביל לזכות בכרטיס להצלבה. המאזן הביתי המוצלח של באסקוניה (3:6) גם אמור לעבוד לטובתה, בטח מול הגרמנים שמחזיקים במאזן חוץ הפוך (6:3) ועוד צריכים לשחק שישה משחקים מחוץ לביתם. באיירן בכושר טוב וניצחה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים כולל ההפתעה בשבוע שעבר מול פנרבחצ'ה והיא נותנת את כל מה שהיא יכולה בשביל להעפיל לרבע הגמר לראשונה בתולדותיה. בסיבוב הקודם ניצחו הגרמנים 71:77 וגם להפרש הערב עשויה להיות משמעות.

21:45: אולימפיה מילאנו (11:10) – דארושאפאקה (18-3) – מילאנו עדיין לא חזרה לכושר שלה מתחילת העונה אבל בינתיים מגרדת ניצחונות ואחרי שגברה על ז'לגיריס לפני שבועיים, היא ניצחה בשיניים בספרד את גראן קנריה בשבוע שעבר וחולמת עדיין חלום ריאלי על טופ 8. מצעד היריבות החלשות שלה יימשך הערב עם האורחת מטורקיה שסוגרת את הטבלה ובעשרת משחקי החוץ שלה העונה ביורוליג טרם ניצחה. בסיבוב הקודם ניצחה מילאנו בטורקיה 92:98 ובשלושת המשחקים בין שתי הקבוצות בהיסטוריה שלהן היא גם מחזיקה במאזן מושלם.

 

מכללות / עידו גילרי

משחקי אתמול:

סנטרל פלורידה [5-16] 68 – (12) יוסטון [1-22] 77  הקוגארס הצליחו לעבור גם את אחת היריבות העיקריות באמריקן. קורי דיוויס סיים עם 26 נקודות וארמוני ברוקס עם 14. אצל הנייטס 21 נקודות עם 7 אסיסטים לבי ג'יי טיילור.

ממפיס [10-13] 64 – (25) סינסינטי [3-20] 69  הברקאטס במומנטום חיובי שכנראה יביא אותם לטורניר. הפעם היה זה קאמבק בחצי השני מול הטייגרס בהנהגתו של ג'רון קאמברלנד שסיים עם 17 נקודות 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. ג'סטין ג'ניפר תרם 14 וטרה סקוט הוסיף 13 עם 9 ריבאונדים. את חניכיו של פני הארדאוויי הוביל ג'רמיה מרטין עם 26 נקודות (8 מ-14 לשלוש).

(4) גונזאגה [2-22] 92 – סן פרנסיסקו [6-17] 62  אם ככה זה נגמר מול מי שאמורה להיות היריבה העיקרית ל-WCC אז הבולדוגס כנראה מוכנים כבר לריקוד הגדול. ברנדון קלארק עם עוד משחק דומיננטי של 20 נקודות, 16 ריבאונדים ו-5 חסימות כשרוי האצ'ימורה רושם 17נקודות וזאק נורוול 16. עבור הדונס פרנקי פרארי וצ'ארלס מיינלנד קלעו 14 כל אחד.

אינדיאנה [10-13] 72 – (20) איווה [5-18] 77  ההוז'ירס לא עזרו לסיכויי הטורניר שלהם עם ההפסד הביתי כשההוקאייז ממשיך קדימה בזכות 25 נקודות עם 6 אסיסטים של ג'ורדן בוהנון ו-21 נקודות עם 7 ריבאונדים של טיילר קוק. רומיאו לנגפורד הוביל את המפסידים עם 22 נקודות וג'וואן מורגן הוסיף 17.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר הגראנד פרי העולמי – רבע וחצי הגמר

רבע הגמר:

15:00: מארק סלבי-ג'אד טראמפ

15:00: קיירן ווילסון-בארי הוקינס

חצי הגמר:

21:00:אלי קארטר-סייאו גואודונג

אתמול הסתיים שלב שמינית הגמר. הפתעה יחסית נרשמה כש"קפטן" אלי קארטר גבר בקלות יחסית על המדורג ראשון בטורניר, מארק אלן. המדורג ראשון בענף, מארק סלבי, המשיך את הטורניר הטוב עם ניצחון על התאילנדי נופון סנגקהאם, והלוחם קיירן ווילסון התאושש מתצוגת הנפל שלו בסיבוב הקודם עם ניצחון חלק על סטיוארט בינגהאם. בהמשך ראינו את פתיחת שלב רבע הגמר עם שני משחקים שונים למדי. בראשון, קארטר המשיך את היכולת המצויינת עם עוד הצגה מול דייויד גילברט. בשני ראינו דרבי סיני עצבני למדי בין סייאו גואודונג ליואן סיז'ון הצעיר, בו לבסוף היה זה סייאו שזכה בפריים מכריע.

היום שלב רבע הגמר מסתיים אחה"צ עם שני משחקים אדירים. בראשון נקבל שחזור של הקרב מהמאסטרס בין מארק סלבי לג'אד טראמפ. המפגש הקודם הסתיים בניצחון משכנע לטראמפ, אך היכולת של השניים בטורניר הזה מרמזת שהמפגש הקרוב ייראה מעט אחרת. המפגש השני יפגיש עוד שני שחקנים מצויינים בדמות קיירן ווילסון ובארי הוקינס למפגש איכותי ופתוח לחלוטין. בערב נוכל לראות את המפגש הראשון של חצי הגמר בין אלי קארטר לסייאו גואודונג. מדובר במפגש מפתיע למדי. הקפטן חוזר בטורניר הזה מתקופה קטסטרופלית ממושכת, בעוד שיריבו הסיני אמנם נמצא זמן רב למדי בענף, אך זהו הגמר הראשון שלו בטורניר דירוג. לפי היכולת בטורניר עד כה, הרי שהקפטן צריך להיות הפייבוריט לעלות לגמר. שידורים ביורוספורט 2 ב-15:00 וביורוספורט ב-21:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של ולנסיה – קטע 3

קטע 2 היה קטע עם מספר טיפוסים, שנגמר במיאוץ סיום, בו זכה האיטלקי מתיאו טרנטין. אלוף אירופה נהנה מטקטיקה מבריקה של קבוצתו, מיצ'לטון סקוט. הקבוצה ניצלה את הטיפוס האחרון על מנת לנתק את הפלוטון מדילן גרונבייגן, על הנייר המאיץ הטוב ביותר במירוץ. גרונבייגן הצליח להגיע לבסוף לפלוטון בעזרת קבוצתו, אך כשזה הגיע לקרבת קו הסיום, לא היה מי שיוליך אותו אל הקו. בשלב זה כל שהיה על טרנטין לעשות הוא לגבור על נאסר בוהאני לפני קו הסיום, כשבן סוויפט מסקיי משלים את הפודיום. תמונת ההובלה במירוץ לא השתנתה עם אדוואלד בואסון האגן בראש, ואחריו יון איזאגיר (5+), טוני מרטין (7+), טיונס (8+), אוליברה (11+), בילבאו (12+), ואלוורדה (14+), טרטניק (18+), דן מרטין (19+) ורוסה (20+).

קטע 3 הוא כבר קטע מרובה טיפוסים עם סיום בעלייה, המיועד לחברי ה-GC. אין כאן טיפוסים ברמה גבוהה (כולם בדרגה 3), אך עדיין מדובר בקטע שובר רגליים ללא מישורים כמעט. כאן כבר נוכל לראות מתחרים כואלוורדה, תומאס, האחים איזאגיר יחד עם בילבאו, אדם ייטס, דן מרטין וטיונס. שידור ביורוספורט ב-15:30.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט